Sunday 12 September 2010

Τα «Μερόπεια 2010» είναι αφιερωμένα στα παιδιά της Επισκοπής Μπουρούντι

Το «Μερόπειον Φιλανθρωπικό Σωματείο» στα πλαίσια των εορταστικών εκδηλώσεων για την εορτασμό του Ιερού Ναού της Αγίας Σοφίας διοργανώνει από 13 έως και 17 Σεπτεμβρίου μελωδικές μουσικές βραδιές στη σκιά της Ακρόπολης  με την ονομασία «Μερόπεια 2010».
Όλες οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στην Αίθουσα Εκδηλώσεων και στον κήπο του Σωματείου δίπλα στον Ιερό Ναό Αγίας Σοφίας Ακροπόλεως στον πεζόδρομο Διονυσίου Αρεοπαγίτου 45 έναντι του Ωδείου Ηρώδου Αττικού με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.
Τα «Μερόπεια 2010» είναι αφιερωμένα στα παιδιά της Επισκοπής Μπουρούντι και Ρουάντας του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας την οποία το «Μερόπειον» ενισχύει ποικιλοτρόπως στα πλαίσια της κοινωνικής και φιλανθρωπικής του προσφοράς.
Οι εορταστικές εκδηλώσεις τελούν υπό την ευλογία του Μακαριωτάτου Πατριάρχου Αλεξανδρείας κ.κ Θεοδώρου και του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Μπουρούντι κ. Σάββα ο οποίος και θα χοροστατήσει στον Πανηγυρικό Εσπερινό της 16ης Σεπτεμβρίου και στη Θεία Λειτουργία της 17ης Σεπτεμβρίου.
Την Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου και ώρα 20.00 θα φιλοξενηθεί η Μικτή Τετράφωνη Χορωδία «Πειραϊκή Αρμονία» υπό τη διεύθυνση του        κ. Γεωργίου Παπαθανασίου με επιλεγμένα μέλη εκκλησιαστικής κι ευρωπαϊκής Μουσικής.

Την Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου και ώρα 20.00 η Βυζαντινή Εκκλησιαστική Χορωδία «Ψαλτικής Διάκονοι» υπό την διεύθυνση του κ. Ιωάννη Τσούνη θα παρουσιάσει μεταξύ άλλων ‘Ύμνους της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού και της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Σοφίας.
Την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου και ώρα 18.30 η ιατρός-οφθαλμίατρος κ. Μαριάννα Τσίρου θα μιλήσει με θέμα «Ιατρική στην Αρχαία Αίγυπτο»
Την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου και ώρα 20.00 ο Πρεσβύτερος και πρώην Τενόρος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής π. Πέτρος Πανταζής  παρουσιάζει τη μουσική βραδιά με τίτλο «Πάθος Σταυρού και πάθη ανθρώπινα μέσα από τη λυρική έκφραση» ερμηνεύοντας  γνωστές άριες του λυρικού μελοδράματος και εκκλησιαστικούς ύμνους.
Θα συμπράξουν ο Βαθύφωνος της ΕΛΣ κος Χρήστος Αμβράζης και ο πιανίστας κος Φρίξος Μόρτζος. Αφηγητής ο Ιατρός-Λογοτέχνης κ. Αθανάσιος Γιαλουρής.
Την Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου μετά τον Πανηγυρικό Αρχιερατικό Εσπερινό και την λιτάνευση της Ιερής Εικόνας της Αγίας Σοφίας ,τα «Μερόπεια 2010» ολοκληρώνονται με την Μεγάλη Συναυλία Ελληνικής Μουσικής με τον Γιώργο Δεμελή που θα μας ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα με τα ωραιότερα παραδοσιακά τραγούδια του τόπου μας.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ - ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΔΕΜΕΛΗ:
Το «Μερόπειον Φιλανθρωπικό Σωματείο» με συνέπεια στην πολυσχιδή φιλανθρωπική, κοινωνική κι εθνική προσφορά του από το 1914 μέχρι σήμερα, υποστηρίζει την νεοσύστατη Ιερά Επισκοπή Μπουρούντι και Ρουάντας του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας.
Η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε τον φετινό Μάρτιο με την έκδοση του ψηφιακού δίσκου «Ανέστη Χριστός» από τον κορυφαίο Ελληνικό Εκδοτικό Οίκο «Σαϊτη» σε παραγωγή του κου Γιώργου Δεμελή, ο οποίος διατίθεται σε όλα τα Δισκοπωλεία και τα Ορθόδοξα Χριστιανικά Βιβλιοπωλεία.
Τα έσοδα από την διάθεση αυτού του δίσκου θα διατεθούν για την ανέγερση Σχολείων, Νοσοκομείων και Ιερών Ναών στην Ιερά Επισκοπή Μπουρούντι με την ευλογία του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου κ. Σάββα που καταβάλλει τιτάνιες προσπάθειες υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.
Η Πρωτοβουλία αυτή του «Μεροπείου» συνεχίζεται με τα «Μερόπεια 2010» με τις μουσικές και πολιτιστικές  εκδηλώσεις  των οποίων προσβλέπουμε να ευαισθητοποιήσουμε την κοινή γνώμη για τις ανάγκες της Ιεράς Επισκοπής.
Το «Μερόπειον Φιλανθρωπικό Σωματείο» θερμά ευχαριστεί όλους τους εκλεκτούς καλλιτέχνες και ομιλητές που αφιλοκερδώς συμμετέχουν στις εκδηλώσεις μας αυτές, που όπως πάντα είναι με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Πρωτίστως ευχαριστούμε τον Εκδοτικό Οίκο Σαίτη και προσωπικά τον κο Ιωάννη Σαίτη όχι μόνο για την ευγενική χορηγία του συνόλου του έντυπου υλικού των εκδηλώσεων αυτών, αλλά και για  την συνεχή αρωγή του στο Φιλανθρωπικό και Ιεραποστολικό έργο της Ιεράς Επισκοπής.
Επιπροσθέτως ευχαριστούμε το έγκριτο Εκκλησιαστικό Ειδησεογραφικό Πρακτορείο «Romfea.gr» και προσωπικά τον Διευθυντή κ. Αιμίλιο Πολυγένη, καθώς επίσης και την διαδικτυακή Μουσική Πύλη «Tralala» και προσωπικα τον κ. Θάνο Κοτσιωπουλο που στηρίζουν επικοινωνιακά με το εκλεκτό δημοσιογραφικό επιτελείο τους και αποτελεσματικά προβάλλουν τις εκδηλώσεις αυτές.
-Romfea.gr -

Myrtis: to prevent and treat diseases - «Να προλαμβάνετε και να θεραπεύετε ασθένειες»

Η Αθηναία έφηβη «Μύρτις»
στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο


Από τη Δευτέρα, 13 Σεπτεμβρίου, θα στέλνει το μήνυμά της στο αθηναϊκό -και όχι μόνον- κοινό, η Αθηναία έφηβη «Μύρτις», από τον χώρο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, όπου θα φιλοξενείται έως τον Νοέμβριο, πλάϊ στις επιτύμβιες στήλες επώνυμων νεκρών της αρχαιότητας.

Η ανώνυμη 11χρονη Αθηναία, που βρέθηκε στον ομαδικό τάφο του λοιμού του 430 π.Χ. στον Κεραμεικό και πήρε το όνομα «Μύρτις» από τους επιστήμονες, οι οποίοι ασχολήθηκαν με την ανάπλαση του προσώπου της, πέθανε από τον τυφοειδή πυρετό (γνωστός και ως λοιμός της Αθήνας), που αφάνισε το ένα τρίτο του πληθυσμού της Αθήνας, στα τέλη του 5ου αιώνα π .Χ, «σκοτώνοντας» και τον Αθηναίο πολιτικό Περικλή.
Ο καθηγητής Οδοντιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μανόλης Παπαγρηγοράκης, ψυχή της ιδέας της ανασύστασης του προσώπου της Μύρτιδος, έχει δηλώσει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «η αναβίωση του προσώπου του κοριτσιού, όχι μόνο θα ήταν ευκαιρία για να δούμε μια αρχαία Αθηναία που έπαιζε στους πρόποδες της Ακρόπολης, όταν οι Αθηναίοι δημιουργούσαν τον Παρθενώνα, αλλά επιθυμούσε με την "επιστροφή της" να στείλει ηχηρό μήνυμα στον κόσμο και στους ηγέτες του».

Το μήνυμα αυτό είναι: 
«Δυόμιση χιλιάδες χρόνια μετά τον θάνατό μου, ελπίζω ότι το μήνυμά μου θα επηρεάσει και θα εμπνεύσει περισσότερους ανθρώπους να εργαστούν και να κάνουν πραγματικότητα τους Στόχους της Χιλιετίας της Ανάπτυξης. Ο θάνατός μου ήταν αναπόφευκτος. Τον 5ο αιώνα π.Χ. δεν είχαμε ούτε τη γνώση, ούτε τα μέσα για την καταπολέμηση θανατηφόρων ασθενειών. Όμως, εσείς οι άνθρωποι του 21ου αιώνα, έχετε όλα τα μέσα για να προλαμβάνετε και να θεραπεύετε ασθένειες»

Το μήνυμα-επιστολή της Μύρτιδος, που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΟΗΕ, μεταφράστηκε σε 13 γλώσσες και απευθύνεται σε ισάριθμους ηγέτες.

My death was inevitable. In the 5th century BC we had neither the knowledge nor the means to fight deadly illnesses. However, you, the people of the 21st century, have no excuse. You possess all the necessary means and resources to save the lives of millions of people. To save the lives of millions of children like me who are dying of preventable and curable diseases.

Ma mort était inévitable. Au 5éme siècle avant JC, on n’avait ni la connaissance ni les moyens de combattre les maladies mortelles. Mais, vous du 21eme siècle, vous n’avez aucune excuse. Vous possédez tous les moyens nécessaires et les ressources pour sauver des millions de vies, des millions d’enfants qui comme moi, meurent de maladies qui peuvent être prévenues et soignées.
2500 années après ma mort, j’espère que mon message va influencer et inspirer toujours plus de personnes pour travailler et réaliser les «Buts du Millénaire du développement». Écoutez-moi, je sais ce que je dis. N’oubliez pas que je suis plus âgée que vous et de ce fait plus sage.»

A minha morte foi inevitável. No século V° a.C. não existiam conhecimentos nem meios de combater doenças mortais. Mas vós, pessoas do século XXI, não tendes qualquer desculpa. Estais na posse de todos os meios e recursos necessários para salvar milhões de vidas. Podeis salvar a vida de milhões de crianças como eu que morrem de doenças para as quais existe tratamento e cura.

Προς τους δασκάλους μας ...

Είναι αναγκαίο με την τέχνη της αγωγής να μάθουμε στα παιδιά μας την σπουδαιότητα της αγάπης∙ ο κόσμος στον οποίο ζουν, με αυτόν τον τρόπο θα γίνει περισσότερο φιλόξενος. 
.
Μήνυμα Αρχιεπισκόπου προς τους εκπαιδευτικούς 
για την νέα σχολική χρονιά
«Ελάτε να σας δείξω,
όσοι αγαπάτε λέξεις ορφανές, 
κρυμμένες σ’ ερημιές, 
σε ξεχασμένους τόπους...»
Για αυτές τις ξεχασμένες λέξεις θα ήθελα να μιλήσουμε. 
Λέξεις, όπως αγάπη, σπουδή, ομορφιά, αδελφός, τις οποίες έκρυψε η αναζήτηση της ευτυχίας.

Είναι αναγκαίο με την τέχνη της αγωγής, που μοιάζει με την τέχνη του σμιλέματος, να φανερώσουμε ουσιαστικά σε μια εποχή που παρουσιάζεται ως καιρός κρίσης ένα διαφορετικό ορίζοντα από εκείνο που μας έμαθε ο πολιτισμός της μοναξιάς. 
Ένας πολιτισμός που δημιουργεί φθινοπωρινούς ανθρώπους, οι οποίοι το μόνο που γνωρίζουν είναι «να κουβεντιάζουν σαν άγαλμα προς άγαλμα» μεταξύ τους.

Είναι αναγκαίο με την τέχνη της αγωγής να μάθουμε στα παιδιά μας την σπουδαιότητα της αγάπης∙ ο κόσμος στον οποίο ζουν, με αυτόν τον τρόπο θα γίνει περισσότερο φιλόξενος. 
Την σπουδαιότητα της ομορφιάς και της παρουσίας του άλλου∙ 
ο ορίζοντας τους θα γίνει λιγότερο γκρίζος, περισσότερο ανθρώπινος.

Έχετε τον πρώτο λόγο σε αυτήν την προσπάθεια. Στον αγώνα αυτό σύμμαχός σας είναι η θεολογία της Εκκλησίας με την πρόταση ζωής που κομίζει. Μια πρόταση ουσιαστικής μεταμόρφωσης του καθημερινού βίου που μεταβάλλει την εργασία σε δημιουργία, την οικονομία σε θεραπαινίδα του ανθρώπου, το εκπαιδευτικό σύστημα σε παιδεία, την πολιτική σε διακονία.

1. Δ. Κοσμόπουλος, «Τέσσερα ποιήματα», περιοδ. ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ, Γεν. 2009, σ. 5.
2. Κ. Δημουλά «Ορισμοί».
 Romfea.gr

ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

To Ash In Art συγκεντρώνει υλικό (τετράδια, είδη ζωγραφικής, παιδικά ρούχα, επιτραπέζια παιχνίδια) που θα στείλει σε παιδιά της Παλαιστίνης μέσω του προξενείου και του ελληνικού "σχολείου"της Ραμάλα. 
Καλεί και άλλους φορείς να συμμετέχουν σε αυτή τηνπρωτοβουλία. 
H καμπάνια του Ash In Art ξεκινά 1.9/2010 και ολοκληρώνεται 21.11/2010.

Η Παλαιστίνη βρίσκεται στο στόχαστρο της εκδίκησης, της εγκληματικής βίας, της απομόνωσης και της καταστολής του Ισραήλ και των συμμάχων του με αποτέλεσμα τα παιδιά να μεγαλώνουν σε ένα κόσμο άνισο και σε περιβάλλον πολεμικό και άδικο με πρώτα θύματα αυτής της ξέφρενης βίας αυτά τα ίδια τα αθώα παιδιά και τους νέους.

Σήμερα πολλοί φορείς δραστηριοποιούνται σε διαφορετικά επίπεδα αλληλεγγύης. Για μας αφορμή στάθηκε η επιστολή της CID-Unesco (μέλος της οποίας είναι το Αsh In Art) όπου όπως αναφέρεται μία άγνωστη στους περισσότερους κυρία, η Ευαγγελία Καφφέ, έχει ιδρύσει ένα ελληνικό πολιτιστικό κέντρο στη Ραμάλα της Παλαιστίνης όπου τα παιδιά μαθαίνουν ελληνική γλώσσα και χορό.  
Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει είναι τεράστιες, αλλά επιμένει ηρωικά πολλά χρόνια τώρα.
Όποιοι μπορούν να βοηθήσουν και θέλουν να προσφέρουν έχουν τώρα και όλους τους μήνες του φθινοπώρου την δυνατότητα να φέρουν στο Ash In Art ελληνογλωσσα ή ξενόγλωσσα βιβλία και περιοδικά, CD, κασέτες, πομπίνες μουσικής, βίντεο, τετράδια και είδη ζωγραφικής, παιδικά ρούχα μα κυρίως παιχνίδια ή επιτραπέζια παιχνίδια τα οποία θα αποσταλούν κοντά στις γιορτές των Χριστουγέννων.

Μπορείτε:
Να τα φέρετε στο Ash In Art ή να τα στείλετε. Εάν μένετε Αθήνα μπορούμε να περάσουμε εμείς για την παραλαβή τους, πρωινές ώρες σε περίπτωση που σάς είναι πραγματικά δύσκολο.
ASH IN ART - ΛΑΧΟΥΡΗ 1 - 11743 ΑΘΗΝΑ - ΤΗΛ 2109216890
Εάν είστε από περιφέρεια μπορείτε να τα στείλετε με courier των ΕΛΤΑ ή με το ΚΤΕΛ με δική σας χρέωση (από Θεσσαλονίκη εξυπηρετεί περισσότερο η αποστολή στο ΚΤΕΛ Αρείου Πάγου)
Στις 21 Νοεμβρίου, ώρα 20:00, τελευταία ημέρα της καμπάνιας σάς καλούμε σε ειδική εκδήλωση για τον απολογισμό σχετικά με τα συγκεντρωμένα είδη και την διαδικασία αποστολής. 
Είστε προσκεκλημένοι σε αυτή την ανοιχτή εκδήλωση με προσκεκλημένους από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Η UNICEF καλεί τα Σχολεία να γίνουν Υπερασπιστές των Παιδιών

Η UNICEF εύχεται καλή σχολική χρονιά σε όλους τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς τους και απευθύνει πρόσκληση σε όλα τα σχολεία να γίνουν «Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών» λαμβάνοντας μέρος στο ομώνυμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Οι μαθητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα ξεχωριστό πρόγραμμα για την προστασία των παιδιών στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Παράλληλα μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες να μάθουν τα βασικά δικαιώματα του παιδιού, όπως αυτά προβλέπονται στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (το δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, τη διατροφή, την προστασία από την εκμετάλλευση και την κακοποίηση).
Μέσα από το πρόγραμμα αυτό τα παιδιά θα διασκεδάσουν, θα παίξουν, θα προβληματιστούν, θα μάθουν για το έργο της UNICEF και το πώς ζουν κάποια άλλα παιδιά στον αναπτυσσόμενο κόσμο, αλλά και θα βοηθήσουν εφόσον το επιθυμούν κάποια άλλα παιδιά που έχουν λιγότερες ευκαιρίες.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος στο τέλος της σχολικής χρονιάς, τα αποτελέσματα της δουλειάς των παιδιών θα παρουσιασθούν σε εκδηλώσεις που το κάθε σχολείο θα πραγματοποιήσει στο χώρο του, όπου οι εκπαιδευτικοί θα παρουσιάσουν στους μαθητές, τους γονείς και την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα, το βραβείο που θα πάρουν από τη UNICEF για τη συμμετοχή τους αυτή.
Το πρόγραμμα «Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών», που υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, έχει αξιολογηθεί από την Επιτροπή Δικαιωμάτων του Παιδιού που εδρεύει στη Γενεύη ως το καλύτερο που γίνεται στη χώρα μας για την προώθηση και ευρεία διάχυση του περιεχομένου της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού.
Ας γίνει και το δικό σας σχολείο, Σχολείο Υπερασπιστής των Παιδιών.

Δηλώσεις συμμετοχής σχολείων στο www.unicef.gr
ή στο φαξ 210 - 72 35 555


Actionaid: Έκτακτη έκκληση!
Πρόγραμμα νερού στην Κένυα

Ο λόγος που επικοινωνούμε σήμερα μαζί σας είναι για να ζητήσουμε τη βοήθειά σας για μία από τις φτωχότερες περιοχές της Κένυας.


Η Langobaya είναι μια καθαρά αγροτική περιοχή. Όπου ένας στους δύο ανθρώπους ζει στην έσχατη φτώχεια, δηλαδή με λιγότερο από 1 δολάριο την ημέρα.
Τα λιγοστά έσοδα των ανθρώπων προέρχονταν από τις καλλιέργειές τους. Καλλιεργούσαν μικρά κομμάτια γης για να θρέφουν τις - συνήθως πολυμελείς - οικογένειές τους και να πουλάνε τα περισσεύματα για λίγα σελίνια. Τα τελευταία χρόνια, όμως, η κατάσταση των σοδειών επιδεινώθηκε λόγω των καιρικών συνθηκών. Οι βροχές είναι πλέον ελάχιστες με αποτέλεσμα να έχουν καταστραφεί τελείως οι καλλιέργειές τους.
Βρεθήκαμε στη Langobaya τον Οκτώβριο του 2009. Συναντήσαμε μικρά παιδιά και ενήλικες που ήταν για μέρες νηστικοί. Στα σχολεία γίνονται πλέον συσσίτια τα οποία χρηματοδοτούνται από την ActionAid και άλλες ΜΚΟ - έτσι τα περισσότερα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο για να έχουν τουλάχιστον ένα γεύμα, ένα πιάτο χυλού από βρώμη, αλεύρι και νερό.
Η περιοχή έχει επίσης πολύ υψηλά ποσοστά ανθρώπων με ζουν με HIV/ AIDS. Όταν ξεκίνησε η ActionAid τη δράση της, η γνώση για την ασθένεια ήταν ανύπαρκτη και οι προκαταλήψεις πολλές. Οι οροθετικοί δεν είχαν καμία πρόσβαση στη θεραπεία, στην εργασία, στην ιδιοκτησία, στην εκπαίδευση. Η ActionAid δημιούργησε κέντρα ελέγχου, πρόληψης και θεραπείας και πραγματοποίησε εκπαιδευτικά σεμινάρια για την καλύτερη αποκατάσταση των κατοίκων. Ένα από τα προγράμματα της ActionAid αφορά στην παροχή γης στους οροθετικούς. Έτσι, οι ίδιοι παράγουν την τροφή τους αυξάνοντας το εισόδημά τους, αφού καταφέρνουν να πουλήσουν ένα μικρό μέρος της. Στην Langobaya συνεργαζόμαστε στενά με την ομάδα οροθετικών Kuluhiro (Ελπίδα στην τοπική γλώσσα!).
Πριν από λίγο καιρό απέκτησαν και οι ίδιοι ένα κομμάτι γης για καλλιέργεια. Δυστυχώς, με την ξηρασία των τελευταίων χρόνων, και αυτή τους η προσπάθεια έχει σχεδόν καταστραφεί. 


Όταν είδαμε από κοντά την απελπισία των ανθρώπων που δεν μπορούν πλέον να συντηρήσουν τις οικογένειές τους, αποφασίσαμε να πάμε ξανά στην Langobaya και να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα άρδευσης για την ομάδα οροθετικών Kuluhiro που θα περιλαμβάνει:
- Μεγαλύτερη έκταση γης
- Αγορά του απαραίτητου εξοπλισμού/μηχανημάτων
- Υλοποίηση του προγράμματος άρδευσης
- Εκπαίδευση των κατοίκων στη χρήση και συντήρησή του
Το συνολικό κόστος του προγράμματος ανέρχεται στα 39.000 Ευρώ. Μέχρι στιγμής έχουμε μαζέψει μόλις 6.500 Ευρώ. Απευθυνόμαστε σε εσάς για να στηρίξετε αυτό το έργο ζωής για τους οροθετικούς ανθρώπους της Langobaya, κάνοντας μια δωρεά.
Αντιλαμβανόμαστε ότι τα προβλήματα στη χώρα μας συσσωρεύονται. Παρόλα αυτά οι ανάγκες των ανθρώπων στη Langobaya είναι τεράστιες. Ελπίζουμε το πρόγραμμα αυτό να τους δώσει πίσω τη χαμένη τους ελπίδα. Και η πιο μικρή εισφορά έχει αξία και μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Σας ευχαριστούμε πολύ εκ των προτέρων

Γεράσιμος Κουβαράς
Γενικός Διευθυντής ActionAid Ελλάς

Σε περίπτωση που θέλετε να βοηθήσετε την ολοκλήρωση του έργου στη Langobaya επισκεφθείτε το σχετικό δημοσίευμα 

Πείτε παραμύθια στα παιδιά, το έχουν ανάγκη


Γράφει η Ιδεοπηγή

Ταξιδεύοντας στην επαρχία στο διπλανό κάθισμα ένας μικρός κουρασμένος απ’ το ταξίδι γκρίνιαζε. Καθώς το λεωφορείο περνούσε μέσα απ’ ένα δάσος για να αποφύγω την γκρίνια του μικρού χωρίς να τον μαλώσω του είπα. «Μικρέ αυτό είναι το δάσος που ζει η Κοκκινοσκουφίτσα, η γιαγιά και ο κακός λύκος».
Με κοίταξε γουρλώνοντας τα ματάκια του και ρώτησε τη μητέρα του «αλήθεια μαμά»;
Η μητέρα του μια νεαρή κυρία γύρω στα 30 θέλοντας και αυτή να αποφύγει την γκρίνια του μικρού της γιου του έγνεψε θετικά.
«Ω του θαύματος» ο μικρός κόλλησε το πρόσωπο στο τζάμι και κρίνοντας απ’ τις αντιδράσεις του κατάλαβα ότι η φαντασία του οργίαζε βλέποντας σε κάθε σκιά τον κακό λύκο και κάθε γέρικο γερμένο δέντρο σαν γιαγιά.
Μου έκανε τόσο μεγάλη εντύπωση ο ενθουσιασμός του μικρού που ρώτησα τη μητέρα του αν του είχε διηγηθεί το συγκεκριμένο παραμύθι. Η απάντησή της με άφησε άφωνο. «Όχι μόνο αυτό αλλά και όλα τα γνωστά παραμύθια, τα παιδιά μεγαλώνουν με τα παραμύθια τα έχουν ανάγκη».
Συνέχισε κάνοντάς μου μια ανάλυση που με κατέπληξε. Ποτέ δεν είχα σκεφτεί έτσι. Μεταφέρω περίπου τα λόγια της.
«Το παραμύθι δεν είναι μια απλή ιστοριούλα, είναι πολύ πιο πολύπλοκο». «Η φράση πχ, μια φορά κι’ ένα καιρό, παίρνει το παιδί απ’ την πραγματικότητα μεταφέροντάς το σε φανταστικά μέρη». «Η υπερβολή στο παραμύθι πχ ο λύκος φυσάει και γκρεμίζει το αχυρένιο σπίτι απ’ τα τρία γουρουνάκια δεν γίνεται αντιληπτή απ’ το παιδί γιατί δεν κρίνει τη δυνατότητα του να συμβαίνει κάτι τέτοιο απλώς το αποδέχεται». «Παραμύθι χωρίς υπερβολή δεν μπορεί να γίνει, όλα τα αγαπημένα παραμύθια των παιδιών είναι γεμάτα υπερβολές που στους μεγάλους φαίνονται αστείες». «Το παραμύθι έχει πλοκή, έχει αρχή μέση και τέλος και η αφήγησή του ρέει ομαλά χωρίς υπερβολική ταχύτητα όπως στα κινούμενα σχέδια». «Η οπτικοποίηση των παραμυθιών δεν αφήνει το παιδί να αναπτύξει τη φαντασία του και να δει τους ήρωες του παραμυθιού μέσα απ’ τα δικά του μάτια κάτι που είναι αναγκαίο για τη σωστή ανάπτυξή του». «Το τέλος του παραμυθιού, ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα, μεταδίδει την αισιοδοξία στα παιδιά που είναι απαραίτητη για την ηλικία τους». «Τα σύγχρονα comics με τους μηχανοποιημένους ήρωες, την ταχύτατη εναλλαγή των εικόνων και την ωμή παρουσίαση βίαιων πράξεων κάνουν κακό στην ψυχοσύνθεση του παιδιού». «Η εικόνα δίνει πάρα πολλές πληροφορίες σε μικρό χρόνο που δεν μπορεί το παιδί να αφομοιώσει». «Η ταχύτητα δεν δίνει χρόνο στο παιδί να απολαύσει την ιστορία, να κάνει παράλληλους συνειρμούς, να αντιδράσει συναισθηματικά στα παθήματα του ήρωά του». «Το παιδί έχει την ανάγκη να συμμετέχει στο παραμύθι και πολλές φορές συνομιλεί με αυτόν που το αφηγείται είτε ζητώντας επεξηγήσεις είτε εκφράζοντας τα συναισθήματά του».
«Στο παιδικό θέατρο όπου παρουσιάζονται παραμύθια οι ηθοποιοί πρέπει να συνομιλούν με τα παιδιά-θεατές αν παραστεί ανάγκη χωρίς φυσικά να διακόπτεται η ροή του έργου». «Τα παιδιά έχουν πολύ ανεπτυγμένο το κριτήριο του ποιο παραμύθι είναι καλό και ποιο όχι». «Τα αγαπημένα παραμύθια των παιδιών σε όλα τα πλάτη και μήκη της γης είναι τα ίδια».

Πιστεύω ότι αξίζει τον κόπο να λέμε στα παιδιά παραμύθια.

ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΣΤΟ ΓΕΛΙΟ

Επισκεφθείτε το όμορφο ιστολόγιο:
ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΣΤΟ ΓΕΛΙΟ

Σας παραθέτουμε δυο όμορφες ζωγραφιές.

Μια ζωγραφια της μεσαιας κορης.
Μια ζωγραφιά της μεγάλης κόρης.
Πολύ όμορφες και χαρούμενες ζωγραφιές !!

Στείλτε μας τις ζωγραφιές των παιδιών σας, 
να τις παρουσιάσουμε

Εύκολη συνταγή για ψωμί, χωρίς καθόλου ζύμωμα

Υλικά
3 κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις
¼ κουταλάκι ξερή μαγιά
1 ¼ κουταλάκι αλάτι
1 ½ κούπα νερό σε θερμοκρασία δωματίου
Λίγο επιπλέον αλεύρι και προαιρετικά σουσάμι ή νιφάδες βρώμης

Εκτέλεση
Σε λεκάνη ανακατεύουμε το αλεύρι με τη μαγιά και το αλάτι. Ρίχνουμε το νερό και ανακατεύουμε λίγο με τα δάχτυλα να απορροφηθεί από το αλεύρι. Σκεπάζουμε τη λεκανίτσα μας με ένα πανί και το αφήνουμε 12 – 16 ώρες.
Πασπαλίζουμε με αλεύρι τον πάγκο μας ή ένα βαμβακερό πανί και αδειάζουμε πάνω το ζυμάρι. Το πατάμε ελαφρά με τα χέρια μας και το διπλώνουμε στη μέση και ξανά στη μέση. Το γυρίζουμε τούμπα, ώστε το δίπλωμα να είναι από κάτω. Το σκεπάζουμε και το αφήνουμε 20 λεπτά.
Εν τω μεταξύ προθερμαίνουμε το φούρνο στους 250 βαθμούς με τη γάστρα ή το πυρέξ (μαζί με το καπάκι του) μέσα.
Πασπαλίζουμε σουσάμι ή νιφάδες ολόγυρα στο ζυμάρι μας. Βγάζουμε με προσοχή τη γάστρα από το φούρνο, ρίχνουμε το ζυμάρι μέσα και ξαναβάζουμε το καπάκι. Βάζουμε τη γάστρα στο φούρνο και ψήνουμε στους 250 βαθμούς για 30 λεπτά. Βγάζουμε το καπάκι, κατεβάζουμε τη θερμοκρασία στους 200 βαθμούς και ψήνουμε για άλλα 15 λεπτά.

radicio.com

Η συνταγή αυτή είναι απίστευτα εύκολη. Με βολεύει πάρα πολύ να ετοιμάζω τη ζύμη το βράδυ πριν πάω για ύπνο (εξάλλου δεν παίρνει πάνω από 2 λεπτά) και να ψήνω το ψωμί το πρωί. 
Όσοι δουλεύουν πρωί, μπορούν να την ετοιμάσουν πριν φύγουν το πρωί και να ψήσουν το ψωμί με την ησυχία τους το απόγευμα - βράδυ luise 

«Ερμηνεύοντας την παιδική ζωγραφιά»

Η παιδική ζωγραφιά έχει όλα τα στοιχεία του εικαστικού έργου: σχέδιο, χρώμα, σύνθεση, μορφή και περιεχόμενο. Βλέποντας ένα παιδί να ζωγραφίζει και ακούγοντας τις ερμηνείες που δίνει για τις ζωγραφιές του, είναι σαν να διαβάζουμε την ψυχή του, επειδή μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα για τη ζωή του, τους προβληματισμούς του και τις ανησυχίες τους. 

Η γλώσσα των εικόνων στο παιδί, φανερώνει την νοητική και ψυχολογική του εξέλιξη, αποτυπώνει αυτό που βλέπει ή νιώθει , με τον τρόπο που εκείνο το αντιλαμβάνεται.
Μέσα από τα παιδικά σχέδια, μαθαίνουμε ποιες είναι οι θέσεις του παιδιού, οι στάσεις, οι διαθέσεις, οι αντιδράσεις του, οι φόβοι και οι ενοχές του. Γι το λόγο αυτό και τα παιδικά σχέδια είναι αντικείμενο μελέτης από εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους και ψυχιάτρους, σε μια προσπάθεια να κατανοήσουν καλύτερα την παιδική ψυχή.
Όταν καλούμε να ερμηνεύσουμε την παιδική ζωγραφιά, στρέφουμε την προσοχή μας:
* Στον τρόπο που γράφει και καλύπτει το χαρτί
* Στην επιλογή των χρωμάτων και της φόρμας
* Στον τρόπο που επιλέγει να προβάλλει τον εαυτό του
* Ποια είναι τα ενδιαφέροντα, οι ανησυχίες και οι αφηγηματικές του προτιμήσεις.
Η προτίμηση των χρωμάτων στην παιδική ζωγραφιά έχει σχέση με την ηλικία, το χαρακτήρα και την ψυχολογική κατάσταση του παιδιού. Μέσα από τα χρώματα το παιδί εκφράζεται. Γενικά οι ανοιχτοί τόνοι χρωμάτων δείχνουν εξωστρέφεια, ενώ οι σκοτεινοί την εσωστρέφεια του χαρακτήρα. Η ερμηνεία που δίνεται στην επιλογή των χρωμάτων από το παιδί, είναι οι εξής:
* Πολυχρωμία: αίσθηση χαράς και γιορτής
* Έντονα χρώματα: τα παιδιά την ώρα της ζωγραφικής τους δημιουργίας βρίσκονται σε κατάσταση έντασης.
* Επικράτηση κόκκινου χρώματος: το κόκκινο χρώμα δηλώνει δυναμισμό. Δηλώνει ζωηρές συγκινήσεις και ενστικτώδεις παρορμήσεις. Η συνεχής χρήση του από τα παιδιά, ίσως υποδηλώνει και κάποια νευρωτική συμπεριφορά.
* Επικράτηση του πορτοκαλί χρώματος: το πορτοκαλί χρώμα δηλώνει ζεστή συμπεριφορά, ηρεμία και συναισθηματισμό
* Επικράτηση του κίτρινου χρώματος: δηλώνει δυναμισμό, φιλοδοξία και έντονη δράση.
* Επικράτηση του καφέ χρώματος: το καφέ χρώμα δείχνει ενοχή.
* Επικράτηση του μπλε χρώματος: τα παιδιά που χρησιμοποιούν το μπλε, δείχνουν ανεπτυγμένη λογική και ρυθμιζόμενη συναισθηματική συμπεριφορά.
* Επικράτηση του πράσινου χρώματος: δηλώνει επιμονή, πείσμα, επιθυμία για διάκριση καθώς και στροφή στον εαυτό του.
* Επικράτηση ροζ χρώματος: είναι χρώμα που χρησιμοποιείτε κυρίως από τα κορίτσια και δηλώνει την γυναικεία φύση και την αίσθηση ηρεμίας.
* Η επικράτηση του μαύρου: το προτιμούν κυρίως τα εσωστρεφή παιδιά. Συμβολίζει τον φόβο, την ανησυχία και την επιθυμία περιθωριοποίησης.
*Επικράτηση του γκρίζου: χρησιμοποιείται κυρίως από παιδιά εσωστρεφή, δύσκολα και με πνεύμα αντιλογίας.
* Επικράτηση του άσπρου: τα δειλά παιδιά φτιάχνουν μικρά σχέδια αφήνοντας το υπόλοιπο χαρτί κενό.

Το παιδί, μέσα από την παιδική ζωγραφιά, εκφράζεται μέσω τον συμβόλων. Εκφράζει την εσωτερική του ζωή και την εσωτερική του αναγκαιότητα. Συχνά αυτό που δεν μπορεί να πει, αυτό που το στεναχωρεί, το φοβίζει ή το προβληματίζει. Η ερμηνεία, λοιπόν της παιδικής ζωγραφιάς είναι διάσπαρτη από συμβολισμούς, οι κυριότεροι από αυτούς είναι οι εξής:
* Το δεξί μισό του χαρτιού: εκφράζει την λογική και αντιπροσωπεύει τον πατρικό πόλο ή αντικείμενα τοποθετημένα στο δεξί μέρος του χαρτιού δείχνουν εξωστρέφεια και δυναμισμό.
* Το αριστερό μισό του χαρτιού: αντιπροσωπεύει τον μητρικό πόλο και συμβολίζει την στροφή προς το παρελθόν.
* Το μουτζούρωμα: με το μουτζούρωμα το παιδί μπορεί να θέλει να κρύψει κάτι που αυθόρμητα ήρθε στο φως. Κατά τους ψυχολόγους το μουτζούρωμα, αποτελεί σύμπτωμα μεγάλης ψυχοκινητικότητας και απουσίας αναστολών.
* Η καρδιά: συμβολίζει τα πρώτα αισθηματικά σκιρτήματα των παιδιών
* Το σπίτι: συμβολίζει τις σχέσεις του παιδιού με την οικογένειά του. Αν η γραμμή του σπιτιού είναι πατημένη και παχιά υποδηλώνει ένα παιδί επιθετικό, απαιτητικό. 
Ένα σπίτι χωρίς παράθυρα, σημαίνει ότι το παιδί, δεν νιώθει άνετα σ' αυτό. 
Ένα καλοζωγραφισμένο σπίτι είναι η έκφραση ενός πλήρους ισορροπημένου παιδιού.
* Το τζάκι: είναι σύμβολο συντροφικότητας, θαλπωρής και αγάπης. Αν ο καπνός της καμινάδας κατευθύνεται δεξιά, το παιδί κοιτάζει αισιόδοξα το μέλλον • αν κατευθύνεται προς τα αριστερά δηλώνει εσωστρέφεια. Και τέλος αν ο καπνός κρύβει τον ήλιο είναι ένδειξη κατάθλιψης
* Ο ήλιος: συμβολίζει συχνά τον πατέρα του παιδιού και από το μέγεθος που επιλέγει το παιδί να του δώσει, εκφράζει τη σημασία που αποδίδει το τελευταίο στο ρόλο του πατέρα.
 
Το παιδί μέσα από την παιδική ζωγραφιά ανακαλύπτει έναν τρόπο έκφρασης που το ικανοποιεί, απολαμβάνει την ώρα τις ζωγραφικής και ζωγραφίζει με λεπτομέρεια τα όσα σχεδιάζει. 
Γι το λόγο αυτό καλό θα ήταν να μην επεμβαίνουμε στην παιδική ζωγραφιά. Ο δικός μας ρόλος καλό θα ήταν να είναι βοηθητικός και υποστηρικτικός, έτσι ώστε να βοηθήσουμε να παιδιά να ανακαλύψουν τις αλήθειες, τις έννοιες, την πραγματικότητα. Το παιδί που ζωγραφίζει είναι ένα παιδί που μαθαίνει να βλέπει.
πηγή

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki