Sunday 15 May 2011

Computer Game γνώσεων δια χειρός 16χρονου Ελληνόπουλου - "Shadow Descent" - Adventure Game

Ένα  πρωτοποριακό, σε παγκόσμιο επίπεδο, ηλεκτρονικό παιχνίδι που παντρεύει την περιπέτεια με την ιστορική γνώση δημιουργήθηκε από έναν Έλληνα μαθητή και φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στον κόσμο των computer games. 

Η «επανάσταση» του «Shadow Descent» είναι ότι συνδυάζει τα δύο είδη ηλεκτρονικού παιχνιδιού, δίνοντας από τη μια στον παίκτη τη δυνατότητα να πάρει αποφάσεις, χωρίς ωστόσο να αλλοιώσει τις ιστορικές συνθήκες.
To «Shadow Descent» (σε ελληνική απόδοση «Η σκιά που απλώνεται») σχεδιάστηκε από τον μαθητή της Β' Λυκείου Πέτρο - Ιωάννη Παρασκευόπουλο, ο οποίος παίζει με πάθος ηλεκτρονικά παιχνίδια και επιθυμεί να ασχοληθεί επαγγελματικά με τον σχεδιασμό τους. 
Η δημιουργία του παιχνιδιού βασίστηκε σε μια ιδέα του καθηγητή του στην Ιστορία, Ευελπίδη Οικονομάκη, ο οποίος αναζητούσε έναν τρόπο για να κεντρίσει το ενδιαφέρον των νέων για το μάθημά του. «Καθημερινά αντιμετωπίζω το πρόβλημα που έχουν οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί στις μέρες μας. 
Τα παιδιά όλο θέλουν... 
να παρακολουθούν τα κινητά τους, να παίζουν computer games. Το ενδιαφέρον για τη μελέτη μειώνεται, τα computers όμως μένουν. Σκέφτηκα έτσι ότι σε αυτή τη βάση θα πρέπει να δοθεί η μάχη για να κερδίσουμε το διάβασμα» λέει στο «Έθνος» ο κ. Οικονομάκης.

Η πρωτοτυπία, ωστόσο, του συγκεκριμένου παιχνιδιού δεν έγκειται στο ότι έχει εκπαιδευτικό υπόβαθρο. Στην αγορά κυκλοφορούν πολλά ηλεκτρονικά παιχνίδια (τα λεγόμενα serious games) που επιχειρούν να μεταφέρουν γνώσεις στους χρήστες τους. Στην πραγματικότητα όμως ακόμη και αυτά δεν είναι ιδιαίτερα εμπορικά, καθώς από πολλούς νέους θεωρούνται «βαρετά». 
Τα παιδιά ελκύονται περισσότερο από τα παιχνίδια περιπέτειας (adventure games), που δίνουν τη δυνατότητα στον χρήστη να παρέμβει και να επηρεάσει το περιβάλλον του παιχνιδιού. Παράλληλα, τα συμβατικά «ιστορικά» ηλεκτρονικά παιχνίδια υφίστανται την κριτική ότι με τη δράση του χρήστη αλλάζουν τα γεγονότα, επομένως χάνεται ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας τους. 
Η «επανάσταση» του «Shadow Descent» είναι ότι συνδυάζει τα δύο είδη ηλεκτρονικού παιχνιδιού, δίνοντας από τη μια στον παίκτη τη δυνατότητα να πάρει αποφάσεις, χωρίς ωστόσο να αλλοιώσει τις ιστορικές συνθήκες.

«Τα περισσότερα serious games που έχουν ιστορικό υπόβαθρο δίνουν στον παίκτη τον ρόλο ενός ήρωα. Ο παίκτης καλείται να πάρει αποφάσεις που μπορεί να αλλάξουν τον ρου της ιστορίας. Στο δικό μας παιχνίδι ο παίκτης έχει τον ρόλο ενός ανώνυμου καθημερινού ανθρώπου στη διάρκεια του μεσοπολέμου που συμμετέχει στη διαμόρφωση των γεγονότων γύρω του, χωρίς όμως να αλλάζει ραγδαία τις σημαντικές ιστορικές εξελίξεις» λέει ο Πέτρος - Ιωάννης.

Κέρδισε τις εντυπώσεις σε συνέδριο
Παγκόσμιο ενδιαφέρον

Το «Shadow Descent», που βρίσκεται σήμερα στο στάδιο πριν από την παραγωγή, παρουσιάστηκε πρόσφατα από τον νεαρό δημιουργό του στο 5ο παγκόσμιο συνέδριο για τη φιλοσοφία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών που διοργανώθηκε από το Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Ο Πέτρος διαπίστωσε εκεί ότι το παιχνίδι του κέρδισε τις εντυπώσεις, καθώς ήταν πολλοί οι επαγγελματίες σχεδιαστές που εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους. «Είναι φιλόδοξο το σχέδιο, ειδικά αυτή την εποχή που οι περισσότερες εταιρείες στην Ελλάδα ακολουθούν δοκιμασμένες ιδέες. Είμαστε όμως στην αρχή. Ο καθηγητής μου δίδασκε στο παρελθόν σε πανεπιστήμια της Αμερικής, έχει επαφές με τον ακαδημαϊκό χώρο εκεί, θα έρθουμε σε επικοινωνία και πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να βρούμε την υποστήριξη που χρειαζόμαστε. Πιστεύω ότι το παιχνίδι αυτό μπορεί να στεριώσει στην αγορά», λέει ο Πέτρος.

Ο ίδιος αντλεί μεγάλη ικανοποίηση από το γεγονός ότι του δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθεί με το αντικείμενο που τον ενδιαφέρει: «Νιώθω πολύ ευχάριστα που μπορώ να δουλέψω πάνω σε μια καινούργια ιδέα στον τομέα με τον οποίο θέλω να ασχοληθώ, με δεδομένο μάλιστα ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει αντίστοιχη πανεπιστημιακή ειδικότητα».

Το σενάριο
Λίγο πριν την άνοδο του Χίτλερ

Με το «Shadow Descent» βρισκόμαστε στην εποχή του μεσοπολέμου στο Βερολίνο, μετά την ήττα της Γερμανίας στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν αρχίζουν στο εσωτερικό της χώρας οι συγκρούσεις που θα οδηγήσουν στην άνοδο του Χίτλερ. Το παιχνίδι ξεκινάει από τα τέλη του 1918 με την εξέγερση του κινήματος των Σπαρτακιστών, υπό την ηγεσία της Ρόζας Λούξεμπουργκ, και συνεχίζεται έως τις αρχές του 1919 με τις επιθέσεις από τις εθνικιστικές ομάδες των Φράικορπς.

«Μπορείς να επιλέξεις πού θα ενταχθείς, να αγωνιστείς για τη ζωή σου, να επηρεάσεις με τις ενέργειές σου κάποιες συνθήκες, αλλά όχι και το ποια παράταξη τελικά θα κερδίσει», λέει ο Πέτρος - Ιωάννης και σημειώνει:

Συμμετοχή
«Η μόνη δυνατότητα που δίνεται για ανατροπή της ιστορικής έκβασης είναι ότι στο τέλος μπορείς να συμμετάσχεις στον φόνο της Ρόζας Λούξεμπουργκ ή να προσπαθήσεις να τη σώσεις». 
Όπως εξηγεί ο κ. Οικονομάκης, επέλεξε τη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο για το παιχνίδι επειδή δίνει τη δυνατότητα να κατανοήσει κανείς πολλά πράγματα, όπως το πώς έφτασε ο Χίτλερ στην εξουσία.

«Νομίζω ότι τα παιδιά μπορούν να μάθουν έτσι όχι μόνο Ιστορία, αλλά και πολιτική, κοινωνιολογία. Οι νέοι παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια αφομοιώνουν τους ρόλους των ηρώων τους. Μπορούν έτσι να μάθουν και τον ρόλο που διαδραμάτισαν τα ιστορικά πρόσωπα» υπογραμμίζει ο κ. Οικονομάκης.

Αργυρώ Λύτρα

No comments:

Post a Comment

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki