Friday 21 October 2011

Μαθαίνουμε το Ηλιακό μας Σύστημα στο Εύλογον (23/10)
Το Ηλιακό Σύστημα - The Solar System

Το Εύλογον προσκαλεί τα παιδιά να μάθουν τα μυστικά του ηλιακού μας συστήματος το Σάββατο 22 Οκτωβρίου. Τα παιδιά που θα συμμετάσχουν στη δράση θα αντιληφθούν το ηλιακό σύστημα με βιωματικό τρόπο.

Θα σχεδιάσουν τις τροχιές των πλανητών
και θα μετατραπούν τα ίδια σε πλανήτες,
που ακολουθούν τη τροχιά τους γύρω από τον ήλιο, θα παίξουν και θα ολοκληρώσουν μοναδικές δημιουργίες.

Πού: Εύλογον, Μαρίνου Αντύπα 116, Ηλιούπολη
Πότε
: Σάββατο 22 Οκτωβρίου, 11.00- 13.00
Κόστος
: 8 ευρώ
Επικοινωνία
: 210 9966333, 210 9956090


Robin Lane Fox: «Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία
ότι οι Μακεδόνες ήταν Ελληνες»

Ρόμπιν Λέϊν Φοξ
Ο άνθρωπος που τόλμησε να πει την αλήθεια για τη Μακεδονία!

ΣΟΚ για τα Σκόπια:
«Είστε αμαθείς και εξοργιστικοί»,
τους λέει καθηγητής της Οξφόρδης!
robin lane fox Συνέντευξη του Διάσημου Ιστορικού Ρόμπιν Λέιν Φοξ   Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι Μακεδόνες ήταν Ελληνες
Δείτε αυτό το βίντεο-καταπέλτη σε όσα ανιστόρητα ισχυρίζονται οι Σκοπιανοί. 

Ο κ.Ρόμπιν Λέϊν Φοξ είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, μιλώντας στην εκπομπή της κρατικής τηλεόρασης για μία έκθεση που γίνεται στη χώρα του για τη Μακεδονία, είπε όσα κανένας Έλληνας πολιτικός δεν έχει τολμήσει ποτέ να πει!
Μια δήλωση που είναι βέβαιο ότι θα έχει προκαλέσει αλλεπάλληλα εγκεφαλικά στην ηγεσία των Σκοπίων…

prionokordela.gr

Συνέντευξη του Διάσημου Ιστορικού Ρόμπιν Λέιν Φοξ

“Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία
ότι οι Μακεδόνες ήταν Έλληνες”


Η Συνέντευξη του διάσημου Ιστορικού και Συγγραφέα του “Alexander the Great” το 2003 στο Βήμα και στην Ισιδώρα Παπαδρακάκη
Κυριακή 30 Μαρτίου 2003
Ο Ρόμπιν Λέιν Φοξ με υποδέχεται στο προαύλιο του New College της Οξφόρδης κρατώντας στο ένα χέρι ένα φλιτζάνι κρύο καφέ το οποίο θα κουνάει αφηρημένος καθ’ όλη τη διάρκεια της συνέντευξης, ενώ με το άλλο μου δείχνει υπερήφανος τα επιβλητικά τείχη του κολεγίου που ορθώνονται μπροστά μας: «Τα τείχη αυτά χτίστηκαν για να κρατάνε τους βαρβάρους εκτός. Τώρα τους κρατάνε εντός» λέει.
Γεννημένος το 1946, ο Λέιν Φοξ φοίτησε στο Ιτον και στην Οξφόρδη, στο κολέγιο όπου σήμερα κατέχει τη θέση του reader Αρχαίας Ιστορίας. Το 1973, σε ηλικία 27 ετών, έγραψε το Alexander the Great, το μπεστ σέλερ που έχει πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο αντίτυπα, χαρίζοντάς του περίοπτη θέση στην πανεπιστημιακή κοινότητα και κάνοντάς τον διάσημο ανά τον κόσμο. Έχει πάθος με την κηπουρική («Στην Ελλάδα έχετε μηδενική κηπουρική παράδοση αλλά τόσο υπέροχα αγριολούλουδα»), για την οποία αρθρογραφεί στους «Τάιμς» εδώ και 30 χρόνια. Τους τελευταίους μήνες έχει αναλάβει τη θέση του ιστορικού συμβούλου στην υπερπαραγωγή που ετοιμάζει ο Ολιβερ Στόουν για τον Μέγα Αλέξανδρο, τον «πιο διάσημο έλληνα ήρωα δράσης», όπως τον αποκαλεί χωρίς ίχνος ειρωνείας. Η αμοιβή του θα είναι να πολεμήσει έφιππος τους Πέρσες στην πρώτη γραμμή του μακεδονικού ιππικού – στο σινεμά, φυσικά.


- Οι δύο μεγάλες αγάπες σας, όπως τις αναφέρετε στον πρόλογο του βιβλίου σας, είναι ο Ομηρος και ο Αλέξανδρος. Ποιον συναντήσατε πρώτο;
«Τον Όμηρο. Ήμουν εσωτερικός στο Ιτον, όπου διδάχθηκα αρχαία ελληνικά νωρίς, τόσο νωρίς που δεν θυμάμαι να τα μαθαίνω. Πρέπει να ήμουν, νομίζω, εννιάμισι ετών. Οταν ήμουν 13 πρωτοδιάβασα την έκτη ραψωδία της Ιλιάδας και στα 15 μου μετέφρασα ολόκληρο το έπος κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών μου! Γύρω στα εννέα πάντως η κηπουρική και η Ιλιάδα έγιναν οι καλύτεροι φίλοι της μοναχικής εσώκλειστης ζωής μου. Όταν είσαι μικρός ταυτίζεσαι με τους ηρωικούς μύθους και όταν είσαι μακριά από το σπίτι σου αυτοί ακριβώς οι μύθοι μέσα στους οποίους κατοικείς γίνονται οικογένειά σου. Με τον Αλέξανδρο ήρθα σε επαφή αργότερα, στο πανεπιστήμιο. Με συνάρπασε αμέσως αυτός ο νέος άνθρωπος, γεμάτος ελαττώματα, γεμάτος ζωή, ο οποίος,...

ΚΥΡΙΑΚΗ 23/10 ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Και αυτή την Κυριακή 23/10, από τις 3μ.μ., σας περιμένουμε μικρούς και μεγάλους, στο Πάρκο Ναυαρίνου, Χαρ.Τρικούπη και Ζ. Πηγής, στα Εξάρχεια.
Σε περίπτωση βροχής μεταφερόμαστε στο Παιδικό Στέκι, Τσαμαδού 15, πλατεία Εξαρχείων.

3.00 Πλέκουμε για το χειμώνα. Φέρνουμε βελόνες, βελονάκια και πολύ μαλλί!

3.00 Μάθημα σκακιού για αρχάριους (Τάνια)
3.45 Μάθημα σκακιού για προχωρημένους (Τάνια)
3.30 Μικροί και μεγάλοι ανακυκλώνουμε και φτιάχνουμε χειροποίητο χαρτί (Χριστίνα)
4.00 Τα μαθήματα κιθάρας συνεχίζονται. Το τμήμα έχει συμπληρωθεί.
 
(Δηλώσεις συμμετοχής για το νέο τμήμα, στο πάρκο στις 4.00 – 4.30)

4.30 Θεατρικό παιχνίδι (Βάγια)
5.30 Μουσικοκινητικό παιχνίδι (Χρυσάνθη)
6.45 προβολή της ταινίας « Ψάχνοντας το Νέμο» ( κινούμενα σχέδια)

Το παιδί, ο έφηβος και η τιμωρία

Η λέξη «τιμωρία» συχνά είναι μια σκληρή λέξη για τους γονείς και για τα παιδιά. H τιμωρία συνδέεται με έννοιες όπως αμάρτημα, ποινή, πόνο. Είναι καλό να ξεκαθαρίσουμε ότι όταν χρησιμοποιούμε τη λέξη τιμωρία την ορίζουμε σαν μια πράξη που κάνουν οι  γονείς, για να μάθουν στα παιδιά τους κάτι. 

child-punished
Με οδηγό την έννοια «πράξη-συνέπεια»,
μπορούν οι γονείς να βρουν μόνοι τους τη σωστή τιμωρία.

Να μάθουν τα παιδιά τον τρόπο να ξεχωρίζουν το επιτρεπτό από το απαγορευμένο. Να μάθουν ότι οι πράξεις έχουν συνέπειες, και έτσι να τα βοηθήσουν να εξασκηθούν στην αντιμετώπιση της πραγματικότητας για την υπόλοιπη ζωή τους, που είναι γεμάτη από πράξεις και συνέπειες.

Πώς, πότε και ποια τιμωρία

Πώς, πότε και ποια τιμωρία θα πρέπει να χρησιμοποιεί ο γονιός ώστε να συμβάλει στην ουσιαστική ανθρώπινη και κοινωνική μόρφωση; Αν γνώμονας για την τιμωρία είναι να μάθουν τα παιδιά περί συνέπειας, η ίδια η έννοια γίνεται απλός και σίγουρος οδηγός. Βασική αρχή είναι ότι οι τιμωρίες θα πρέπει να είναι σχετικές με την αταξία, γιατί αλλιώς μπερδεύουν τα παιδιά. Πολλοί γονείς λένε «δεν ξέρω πώς να τον τιμωρήσω»... Όταν τους ρωτάς για ποια αταξία, απαντούν «για οποιαδήποτε αταξία»... Μα κάθε πράξη έχει διαφορετικές συνέπειες, επομένως δεν μπορούν να υπάρχουν και γενικές τιμωρίες. Με οδηγό την έννοια «πράξη-συνέπεια», μπορούν οι γονείς να βρουν μόνοι τους τη σωστή τιμωρία.

 Κάθε πράξη έχει διαφορετικές συνέπειες

Ας πάρουμε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα:  
Η Μαρία σπάει ένα βάζο με λουλούδια. Οι γονείς, της απαγορεύουν να δει τηλεόραση για μία εβδομάδα. Η Μαρία, από αυτή την τιμωρία, το μόνο που ίσως έμαθε είναι να είναι πιο προσεκτική με τα βάζα της μαμάς. Σίγουρα επίσης έμαθε ότι κάθε φορά που οι γονείς της θυμώνουν, της στερούν κάτι που της αρέσει. Δεν έμαθε όμως πολλά για την έννοια  πράξη-συνέπεια. Ας δούμε άλλες πιθανές τιμωρίες, που ίσως θα μάθαιναν περισσότερα πράγματα στο παιδί, ανάλογα πάντα με την ηλικία της και τις συνθήκες υπό τις οποίες έγινε το λάθος. Ακόμα και αν η Μαρία είναι πολύ μικρή, πρέπει να βοηθήσει έστω συμβολικά στο συμμάζεμα, να σκουπίσει το πάτωμα, να σφουγγαριστούν τα νερά, να πεταχθούν τα λουλούδια. Πολλοί θα πιστεύουν ότι αυτό δεν είναι τιμωρία, είναι όμως μια διαδικασία να καταλάβουν τα παιδιά ότι οι πράξεις τους έχουν συνέπειες. Εάν η Μαρία είναι λίγο μεγαλύτερη (π.χ. 4 ετών), θα μπορούσε να «αντικαταστήσει» το βάζο, φτιάχνοντας ένα από πηλό ή από ένα πλαστικό ή γυάλινο μπουκάλι, στο νηπιαγωγείο ή και μαζί με την μαμά. Εάν είναι 12 χρονών και έχει χαρτζιλίκι, θα μπορούσε να αγοράσει ένα νέο βάζο και να αντικαταστήσει αυτό που έσπασε.

Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε η αταξία

Είναι σημαντικό να λαμβάνουμε υπόψη τις συνθήκες στις οποίες πραγματοποιείται μια αταξία. Εάν ακολουθήσουμε το παραπάνω παράδειγμα, η Μαρία θύμωσε και έσπρωξε το βάζο ή το έσπασε κατά λάθος; Έσπασε το βάζο παίζοντας με την μπάλα μέσα στο σπίτι, ενώ της είχε ειπωθεί με σαφήνεια ότι μπορεί να παίζει μόνο στο κήπο; Στην πρώτη περίπτωση θα πρέπει να τιμωρηθεί και να συμμετέχει στην αντικατάσταση του αντικειμένου, γιατί έχει δικαίωμα να θυμώνει αλλά απαγορεύεται να καταστρέφει  αντικείμενα, τόσο της μαμάς όσο και δικά της. Στην δεύτερη περίπτωση, θα πρέπει να κουβεντιάσουν ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όταν υπάρχουν κοντά μάς αντικείμενα που μπορούν να σπάσουν και να βοηθήσει στο μάζεμα. Στη τρίτη περίπτωση, θα μπορούσε να στερηθεί για λίγες μέρες την μπάλα, γιατί παρέβη έναν κανόνα του σπιτιού και υφίσταται τις συνέπειες.

Η έλλειψη τιμωρίας

Η έλλειψη της τιμωρίας μπορεί να δημιουργήσει στα παιδιά άγχος ιδιαίτερα από την ηλικία 4-5 ετών, όταν δηλαδή αρχίζουν  να αποκτούν τη δική τους συνείδηση. Η συνείδηση είναι αυτή που υπαγορεύει το "καλό" και το "κακό", το "σωστό" και το "λάθος". Η συνείδηση του παιδιού, όταν αρχίζει να σχηματίζεται είναι σκληρή, αυστηρή, απόλυτη και εκδικητική. Αν, λοιπόν, δεν αναλάβει κάποιος το ρόλο να τιμωρήσει το παιδί λογικά και ανάλογα με την «αταξία», τη στιγμή που συμβαίνει, το παιδί μένει αβοήθητο να τα βγάλει πέρα μόνο του. Έτσι, «φαντάζεται» φοβερές τιμωρίες και κινδύνους, που υπαγορεύονται από την πρώιμη συνείδησή του. Θα μπορούσαμε, λοιπόν, να πούμε ότι η «τιμωρία» από εμάς είναι αναγκαία, έτσι ώστε να μην αφήνουμε το παιδί μας μόνο του αντιμέτωπο με όλες τις πρωτόγονες ορμές του και φόβους τιμωριών που πηγάζουν από μέσα του και δεν ελέγχονται εύκολα. Θα έχετε, ίσως, παρατηρήσει ότι τα παιδιά, μετά από μία κατάλληλη και σωστή τιμωρία, είναι πιο ήρεμα. Από την άλλη, όταν κάνουν κάποια αταξία για την οποία δεν τιμωρούνται, ακολουθεί μία σειρά από αταξίες.

Η συνείδηση του παιδιού

Καθώς το παιδί μεγαλώνει, ωριμάζει και η συνείδηση του, γίνεται πιο εύκαμπτη και ρεαλιστική και παύει να το φοβερίζει με τεράστιες τιμωρίες. Η συνείδηση σταθεροποιείται περίπου στην εφηβεία. Τότε έχει έρθει η στιγμή να πάψουμε εμείς να «τιμωρούμε» το παιδί, καθώς του φτάνει η σκέψη και η συνείδηση του για να κρίνει μόνο του τι πρέπει ή τι δεν πρέπει να κάνει.

Η τιμωρία στην εφηβική ηλικία

Όμως, κάποιες φορές ακόμα και ο έφηβος θα τιμωρηθεί. Οποιαδήποτε παρέμβαση σε ένα έφηβο, για να είναι επιτυχής, είναι απαραίτητο να πλαισιώνεται από ουσιαστική κατανόηση των αναγκών του και των δικαιωμάτων του και παράλληλα να ενισχύει την ανάληψη ευθυνών απέναντι στον εαυτό του και τους άλλους. Στην εφηβεία, η έννοια της «αταξίας» αποκτά άλλο νόημα. Οι έφηβοι από τη φύση τους μπορεί να είναι «ανυπάκουοι» και «αντιδραστικοί». Κάθε γονιός χρειάζεται να έχει υπόψη του πως όλα αυτά αποτελούν κινήσεις εξέλιξης, αυτονόμησης και ανεξαρτητοποίησης, που για να πετύχουν όμως αυτόν τον σκοπό, χρειάζεται να πραγματοποιούνται μέσα σε ένα πλαίσιο ασφάλειας.

Η ανάγκη και η χρησιμότητα της τιμωρίας

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ως γονείς πόσο χρήσιμο και αναγκαίο για την ανάπτυξη ενός παιδιού είναι η «τιμωρία», πάντοτε σε αναλογία με την ηλικία του παιδιού, την πράξη και το πώς αυτή έγινε. Μόνο έτσι θα μειωθούν οι ενοχές και οι τύψεις που ένας γονιός φέρει όταν «τιμωρεί» το παιδί του και μόνο τότε μπορεί να του μιλήσει για αυτό, να του εξηγήσει με σαφήνεια και να του πει τι ακριβώς τον δυσαρέστησε στη συμπεριφορά του, διασφαλίζοντας ότι το παιδί έχει καταλάβει ακριβώς γιατί τιμωρείται.
(Υλικό από το βιβλίο «Πώς να μιλήσετε σε ένα παιδί για...», εκδόσεις Κοάν).
Τηλεφωνική Συμβουλευτική Υπηρεσία της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε):
«Η Συμβουλευτική Τηλεφωνική Γραμμή-Σύνδεσμος, 801 801 1177 για την Ψυχική Υγεία Παιδιών και Εφήβων» απευθύνεται σε ενήλικες που επιθυμούν να μιλήσουν για θέματα που αφορούν στην ψυχοκοινωνική υγεία παιδιών και εφήβων. Οι κλήσεις είναι ανώνυμες και εμπιστευτικές και το κόστος τους είναι μια αστική μονάδα. 
Η «Γραμμή-Σύνδεσμος» λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή 9:30-20:30 και Σάββατο 9:30-14:00.
Η «Γραμμή στήριξης για παιδιά και εφήβους 116-111» απευθύνεται αποκλειστικά σε παιδιά και εφήβους. Οι κλήσεις είναι ανώνυμες και εμπιστευτικές. Πραγματοποιούνται από σταθερά και κινητά τηλέφωνα και είναι δωρεάν. 
Η Γραμμή στήριξης λειτουργεί από Δευτέρα έως και Παρασκευή, 14:00-20.30.
Στις κλήσεις απαντούν απευθείας επαγγελματίες ψυχικής υγείας.
Η Τηλεφωνική Συμβουλευτική Υπηρεσία της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε λειτουργεί με επιστημονικό υπεύθυνο τον Αν. Καθηγητή παιδοψυχιατρικής Ι. Τσιάντης και με τη χρηματοδότηση και εποπτεία του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Η υπηρεσία έχει πανελλαδική εμβέλεια.

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki