Monday 24 October 2011

Κωνσταντίνος Βαμβακάρης, καραγκιοζοπαίχτης ετών 14!!

Ο Κωνσταντίνος Βαμβακάρης γεννήθηκε το 1997, στο Μαρούσι Αττικής. Σε ηλικία τριών (3) ετών παρακολουθεί για πρώτη φορά μια παράσταση Θεάτρου Σκιών στο χωριό της μητέρας του, στη Δρυμαία Φθιώτιδας, από τον καραγκιοζοπαίχτη Μιχάλη Χατζάκη. Το έργο που παρακολούθησε ήταν «Ο Μέγας Αλέξανδρος και το καταραμένο φίδι», και εντυπωσιάστηκε τόσο που δεν ήθελε να φύγει ακόμα και μετά το τέλος της παράστασης. Έτσι, λοιπόν, με τη συνοδεία της μητέρας του πήγε και γνώρισε τον Καραγκιοζοπαίχτη. 
Ωστόσο, το δάσκαλό του, Αργύρη Αθανασίου, τον γνώρισε αργότερα, όταν παρακολούθησε σε έναν κινηματογράφο της Γλυφάδας, μια παράστασή του. Σε ηλικία πέντε (5) ετών είναι πλέον μαθητής στο Εργαστήρι Θεάτρου Σκιών των αδελφών Αθανασίου. Εκεί μαθαίνει σταδιακά από επαγγελματίες καραγκιοζοπαίχτες να κατασκευάζει τις δικές του φιγούρες. Επί σειρά ετών παρακολούθησε δεκάδες παραστάσεις Καραγκιόζη από τους αδελφούς Αθανασίου και το Μάνθο Αθηναίο. Κοντά σε αυτούς τους έμπειρους Καραγκιοζοπαίχτες μαθαίνει πώς να μιμείται τις διαφορετικές φωνές των ηρώων του Θεάτρου Σκιών.

«Ο Μέγας Αλέξανδρος και το καταραμένο φίδι»
Από πολύ μικρός έπαιζε με τις απλές του φιγούρες πίσω από ένα πανί στο σαλόνι του σπιτιού του, ώσπου απέκτησε το δικό του μπερντέ, ενώ κάθε χρόνο στα γενέθλια του παρουσίαζε στους φίλους του μια μικρή παράσταση. Επιπλέον είχε την τη χαρά να γνωρίσει από κοντά το μεγάλο καραγκιοζοπαίχτη Ευγένιο Σπαθάρη λίγες ημέρες πριν το θάνατό του.
Στις 8 Μαΐου του 2009 και σε ηλικία 12 ετών παρουσιάζει την πρώτη του παράσταση με τίτλο... 

Παιδί και χαρτζιλίκι

Όταν δίνουμε χρήματα σ’ ένα παιδί, πρέπει να το διδάσκουμε και πώς να τα ξοδεύει. Το χαρτζιλίκι είναι σημαντικό, γιατί έτσι το παιδί θα αποκτήσει μια πρώτη αντίληψη της αυτονομίας του. Αποκτά υπευθυνότητα και μαθαίνει να διαχειρίζεται το ποσό που διαθέτει. 

Από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού το παιδί
είναι σε θέση να χειρίζεται το χαρτζιλίκι του.
Καταλαβαίνει πολύ γρήγορα ότι πρέπει να βάζει ένα μέτρο στις αγορές του και αποκτά τις πρώτες βάσεις για την ανάπτυξη της οικονομικής σκέψης.
Η ηλικία που θα ξεκινήσετε να δίνετε χρήματα στα παιδιά εξαρτάται από το βαθμό ωριμότητας τους. Από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού το παιδί είναι σε θέση να χειρίζεται το χαρτζιλίκι του. Στα 6-7 χρόνια ήδη τα παιδιά καταλαβαίνουν ότι μερικά αντικείμενα κοστίζουν περισσότερο από άλλα. Στα 7- 8 χρόνια κατανοούν την αναλογία που υπάρχει ανάμεσα στις τιμές των εμπορευμάτων και στην αξία των νομισμάτων. Στα 8-9 χρόνια, που έχουν μάθει να μετρούν και να υπολογίζουν, δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα με τα ρέστα. Η απόφαση, λοιπόν, ανήκει σ’ εσάς.
 Τι πρέπει να κάνετε….
-Αφού εκτιμήσετε τις ανάγκες του, θα καθορίσετε το αντίστοιχο ποσό, το οποίο πρέπει να του καταβάλλετε σε τακτά χρονικά διαστήματα, π.χ. μια φορά την εβδομάδα ή ανά 2-3 μέρες ή κάθε 15 μέρες. Όσο μεγαλώνει το παιδί και αυξάνονται οι ανάγκες του, θα διαπραγματεύεστε εκ νέου τη συμφωνία σας.
-Πρέπει να παραμένετε σταθεροί στο συμφωνημένο ποσό, ακόμη κι αν το ξοδέψει την ίδια μέρα σε πράγματα που δεν του είναι απαραίτητα. Την επόμενη φορά, αφού το συζητήσετε, θα είναι πιο προσεκτικό και θα μάθει να επιλέγει καλύτερα τις αγορές του.
-Πρέπει να γίνει συνείδηση στο παιδί ότι τα χρήματα που μπορείτε να διαθέσετε δεν είναι απεριόριστα και ότι δεν είναι δυνατόν να καλύπτονται όλες οι επιθυμίες του.
-Παρ’ όλο που θεωρείται αρνητικό να ανταμείβετε με χρήματα τα παιδιά για τις υπηρεσίες που προσφέρουν στο σπίτι, ωστόσο να παροτρύνετε τους εφήβους να κερδίζουν το χαρτζιλίκι τους με κάποιες εργασίες που μπορούν να κάνουν (μπέιμπι-σίτινγκ, παράδοση μαθημάτων σε μικρότερα παιδιά στις διακοπές κ.λπ.).

Σε γενικές γραμμές να αποφεύγετε …
-Να δίνετε στο παιδί χρήματα ως ανταμοιβή, π.χ. επειδή πήρε καλούς βαθμούς ή για να κάνει κάποια δουλειά στο σπίτι κ.λπ. Το μόνο που θα πετύχετε είναι να δημιουργήσετε την εντύπωση ότι όλα έχουν μια τιμή και ότι το χρήμα αποζημιώνει τα πάντα.
-Να του κόβετε το χαρτζιλίκι επειδή έκανε κάτι που δεν σας άρεσε, π.χ. δε διάβασε ή έκανε μια ζημιά. Το χαρτζιλίκι δεν είναι μέσο τιμωρίας.
-Να λέτε στο παιδί «δικά σου είναι τα χρήματα ξόδεψέ τα όπως θέλεις», γιατί το παιδί δεν έχει πάντα το σωστό κριτήριο να επιλέξει αυτό που πραγματικά θέλει.
-Να χρησιμοποιείτε τα χρήματα ως υποκατάστατο της παρουσίας σας με φράσεις, όπως «πρέπει να φύγω γρήγορα, να πάρε χρήματα και αγόρασε μια σοκολάτα».
-Να κάνετε σύγκριση με άλλες οικογένειες που έχουν περισσότερα χρήματα από εσάς.
-Να προσφέρετε υπερβολικά ποσά στο παιδί, θεωρώντας ότι έτσι αναπληρώνετε τις στερήσεις που βιώσατε εσείς, όταν ήσαστε παιδιά. Αυτό ανακουφίζει εσάς, δε βοηθά όμως το παιδί να μάθει να εκτιμά και να προσπαθεί.

Τέλος, να μην ξεχνάτε ότι, ανεξάρτητα από την υλική σας προσφορά, τα πιο ουσιαστικά στοιχεία για την ισορροπία του παιδιού είναι η αναντικατάστατη παρουσία σας στο μεγάλωμά του, η σχέση σας μαζί του, καθώς και ο βαθμός της επικοινωνίας που θα αποκτήσετε μ’ αυτό.

Δείτε το www.akappatou.gr την ιστοσελίδα της κ. Καππάτου

10 συμβουλές για τη διευκόλυνση
του δυσλεκτικού μαθητή στο σπίτι

Δυσλεξία: Θείο δώρο,
αν αντιμετωπιστεί σωστά
The Gift of Dyslexia


1. Ο δυσλεκτικός μαθητής έχει ανάγκη από συνεχή υποστήριξη και ενθάρρυνση, για να συνεχίσει την προσπάθεια, και επιβράβευση, για να αποκτήσει αυτοεκτίμηση.
2. Μην κριτικάρεις και μη συγκρίνεις την εργασία του δυσλεκτικού μαθητή με αυτές των αδερφών του ή των συμμαθητών του, αλλά με τις προηγούμενες δικές του.
3. Ο δυσλεκτικός έχει δυσκολία να οργανώσει την καθημερινή ρουτίνα. Φωτογράφισε τα βήματα της καθημερινότητάς του, γράψ' τα και τοποθέτησε τα σε εμφανές σημείο στο αντίστοιχο δωμάτιο.
4. Μην του δίνεις πάνω από 2 εντολές κάθε φορά: π.χ. «Βάλε πρώτα το πιάτο σου στο πλυντήριο και μετά πλύνε τα δόντια σου».
5.Φρόντισε να του δίνεις συγκεκριμένες και σαφείς οδηγίες. Αντί για το «μάζεψε τα ρούχα σου», πες του «δίπλωσε τα καθαρά ρούχα και βάλε τα βρόμικα στα άπλυτα».
6. Κάποιες μέρες ο δυσλεκτικός θυμάται πολλά πράγματα και τα πάει πολύ καλά και κάποιες άλλες μοιάζει να τα έχει ξεχάσει όλα. Μην απελπίζεσαι, η επόμενη μέρα θα είναι διαφορετική.
7. Ορισμένοι δυσλεκτικοί είναι πάρα πολύ αργοί αναγνώστες, ειδικά στις πρώτες τάξεις του δημοτικού. Διάβαζε κάθε βράδυ στο παιδί το αγαπημένο του λογοτεχνικό βιβλίο. Έτσι, θα το βοηθήσεις να αποκτήσει πλούσιο λεξιλόγιο και αγάπη για τις ιστορίες, ώστε όταν θα είναι έτοιμο, να μπορεί το κάνει μόνο του.
8. Φτιάξε ένα πρόγραμμα που να συνδυάζει μάθηση με δράση και πολυαισθητηριακές δραστηριότητες. Επισκεφτείτε μαζί μουσεία, αθλητικά δρώμενα, διαδραστικές εκθέσεις κ.λπ., για να εμπλουτιστούν το λεξιλόγιο και οι γνώσεις του και να αποκτήσει αυτοπεποίθηση μέσα από τη δράση.
9. Ενθάρρυνέ το να αναπτύξει τις δεξιότητές του που δεν σχετίζονται με ανάγνωση και γραφή. Έτσι θα καταλάβει πως υπάρχουν τομείς στους οποίους είναι ικανό και θα τονωθεί η αυτοπεποίθησή του.
10. Η καθημερινή σχολική μελέτη είναι εξοντωτική για το δυσλεκτικό παιδί, επειδή καταβάλλει σκληρή προσπάθεια και περισσότερο κόπο. Κάντε 5λεπτα διαλείμματα ανάμεσα στη μελέτη.

Πηγή: Madame Figaro στο www.real.gr

Προστασία της μέσης κατά την εγκυμοσύνη
Protecting your back and pelvis during pregnancy

Ο πόνος στη μέση είναι ιδιαίτερα συνηθισμένος κατά την εγκυμοσύνη, ιδίως στα προχωρημένα στάδιά της. Το Αμερικανικό Κολέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων έχει μερικές συμβουλές για τις εγκύους, που μπορεί να τον αποτρέψουν ή να τον καταπραΰνουν: 

Protecting your back and pelvis
during pregnancy

* Να αποφεύγετε τα εντελώς ίσια και τα ψηλοτάκουνα παπούτσια. * Να προτιμάτε τα παπούτσια με χαμηλό τακούνι και υποστηρικτικά στις ποδικές καμάρες.
* Μη σηκώνετε βάρος.
* Εάν πρέπει να στέκεστε όρθια για πολλή ώρα, να στηρίζετε το ένα πόδι σας σε ένα σκαλοπάτι ή σε ένα χαμηλό σκαμπό.
* Να κοιμάστε σε σκληρό στρώμα ή να βάλετε σανίδες ανάμεσα στο στρώμα και στο υπόστρωμα.
* Εάν πρέπει να σκύψετε, να λυγίζετε τα γόνατά σας.
* Όταν κάθεστε σε καρέκλες χωρίς υποστηρικτικό μέσης, να βάζετε ένα μικρό μαξιλάρι ανάμεσα στη μέση σας και στην «πλάτη» της καρέκλας.
* Να κοιμάστε στο πλάι, έχοντας ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατά σας.
* Να τρίβετε απαλά τη μέση σας, εάν σας ενοχλεί. 

 Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ Ένθετο Υγεία

Τα Δικαιώματα των Παιδιών - Children's rights

Η δημοσιογράφος και παρουσιάστρια ΣΕΜΙΝΑ ΔΙΓΕΝΗ παρουσιάζει στην εκπομπή της «ΑΘΝΡΩΠΟΙ» τα δικαιώματα που όλα τα παιδιά πρέπει να απολαμβάνουν. 

Children's rights

Το δικαίωμα της επιβίωσης, της προστασίας, της εξέλιξης και ανάπτυξης, της συμμετοχής αποτελούν κάποιες από τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και τη διαμόρφωση μιας υγιούς και ισορροπημένης προσωπικότητας. Εκπρόσωποι των γιατρών του κόσμου, φιλανθρωπικών οργανώσεων, επιστήμονες περιγράφουν τις τραυματικές εμπειρίες των παιδιών από τον πόλεμο, την κακομεταχείριση και τη βία, την παραμέληση, ενώ τονίζουν ότι τα συγκεκριμένα παιδιά-θύματα εμφανίζουν ψυχοσωματικές και άλλου τύπου διαταραχές. 


Παράλληλα, μιλούν για τις απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης στις εμπόλεμες χώρες, την έλλειψη καθαρού νερού, φαγητού, εγκαταστάσεων υγιεινής, την απουσία εκπαίδευσης και άλλα προβλήματα που οδηγούν στην υποβάθμιση των παιδιών, καθιστώντας τα ευάλωτα σε κάθε μορφής εκμετάλλευση. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις ανεξέλεγκτες διστάσεις της παιδικής εργασίας, στους λόγους ανάπτυξης της και τους τρόπους καταπολέμησης της. 
Επίσης, προβάλλονται εκδηλώσεις και δραστηριότητες σχετικά με την κακοποίηση των παιδιών που στόχο έχουν να ευαισθητοποιήσουν και να κινητοποιήσουν τους πολίτες, ώστε να αναλάβουν ενεργό ρόλο και δραστικές πρωτοβουλίες για την προστασία τους. Ταυτόχρονα, καθίσταται αναγκαία η άμεση και ουσιαστική παρέμβαση της Πολιτείας σε περιστατικά κακοποίησης και εκμετάλλευσης των παιδιών.



© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki