Thursday 3 November 2011

Οι έφηβοι τα «τσούζουν» από τα 13
Teens marijuana and alcohol

Η αναγκαιότητα της πρόληψης και μάλιστα στοχευμένης και εξειδικευμένης προβάλλει στην Ελλάδα των Μνημονίων κρισιμότερη παρά ποτέ. 

ΑΥΞΗΣΗ ΧΡΗΣΗΣ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΚΑΝΝΑΒΗΣ


Η ηλικία έναρξης της χρήσης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη μετέπειτα εξέλιξη των συμπεριφορών των εφήβων, επιβεβαιώνει η έρευνα που παρουσιάζουμε σήμερα αναφορικά με τη συμπεριφορά των νέων 11-15 ετών σε σχέση με τη χρήση νόμιμων και παράνομων εξαρτησιογόνων ουσιών. 
Teens marijuana and alcohol 

Η πρώιμη έναρξη της κατανάλωσης αλκοόλ και καπνού
στην εφηβεία συχνά οδηγεί στη χρήση κάνναβης
Παρ' όλο που η χώρα εμφανίζει ακόμη χαμηλά ποσοστά ανάμεσα σε 40 χώρες στη χρήση κάνναβης, της πρώτης παράνομης ουσίας που χρησιμοποιούν οι έφηβοι, ανησυχητικά αυξημένη παρουσιάζεται η χρήση του αλκοόλ με μέση ηλικία έναρξης της κατανάλωσης τα 13 έτη.
Η αναγκαιότητα της πρόληψης και μάλιστα στοχευμένης και εξειδικευμένης προβάλλει στην Ελλάδα των Μνημονίων κρισιμότερη παρά ποτέ.
Η κάνναβη είναι η πρώτη παράνομη ουσία με την οποία αρχίζουν να πειραματίζονται οι έφηβοι, σύμφωνα με μία από τις επικρατέστερες θεωρίες (θεωρία της πύλης εισόδου, «gateway theory»). Η πρώιμη έναρξη της κατανάλωσης αλκοόλ και καπνού στην εφηβεία συχνά οδηγεί στη χρήση κάνναβης και σηματοδοτεί... 

«... μη παρακαλώ σας, μη λησμονάτε τη χώρα μου!»
Odysseus Elytis: Inner Sun of Justice

Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ
και μυρσίνη συ δοξαστική
μη παρακαλώ σας μη
λησμονάτε τη χώρα μου!- 

Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ
και μυρσίνη συ δοξαστική
μη παρακαλώ σας, μη
λησμονάτε τη χώρα μου!

Αετόμορφα έχει τα ψηλά βουνά
στα ηφαίστεια κλήματα σειρά
και τα σπίτια πιο λευκά
στου γλαυκού το γειτόνεμα!

Τα πικρά μου χέρια με τον κεραυνό
τα γυρίζω πίσω απ' τον καιρό
τους παλιούς μου φίλους καλώ
με φοβέρες και μ' αίματα!
Ο Νοητός Ήλιος της Δικαιοσύνης
The Sun of Justice
Inner Sun of Justice, conceived by the mind
And you, οh myrtle, glory-bringing myrtle
I implore you; please do not
do not forget my country
Greek poetry by Odysseus Elytis

Ψηφιακός πόλεμος στα θρανία - What is bullying?

ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ 
Έρευνα σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων αποδεικνύει ότι ο εκφοβισμός μέσω κινητών ή άλλων ηλεκτρονικών μέσων κερδίζει διαρκώς έδαφος στα σχολεία.

What is bullying?

ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ BULLYING ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΤΕ

Θύματα ηλεκτρονικού εκφοβισμού
και παρενόχλησης από συμμαθητές τους


πέφτουν όλο και πιο συχνά οι μαθητές των ελληνικών σχολείων, ενώ και οι εκπαιδευτικοί "τρέμουν" στην ιδέα της "ηλεκτρονικής διαπόμπευσής" τους μέσω του Διαδικτύου από τους ίδιους τους μαθητές τους.
Στα συμπεράσματα αυτά καταλήγει κλειστή έρευνα μέσω διαδικτυακού ερωτηματολογίου που πραγματοποίησε η δράση ενημέρωσης Saferinternet.gr του Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου την περίοδο μεταξύ Μαΐου-Σεπτεμβρίου 2011 σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης. Στην έρευνα ανταποκρίθηκαν 2.319 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα.
Σύμφωνα με αυτήν, αντιμέτωποι με κάποιο ζήτημα ψηφιακής παρενόχλησης, ψηφιακού εκφοβισμού ή συκοφαντικής δυσφήμησης μέσω κινητού, Facebook ή άλλης διαδραστικής πλατφόρμας από μαθητές προς άλλους μαθητές, έχουν έρθει τρεις στους δέκα εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα (32%).
Την ίδια στιγμή όλο και περισσότερα παιδιά ακόμα και κάτω των 13 ετών αποκτούν προφίλ στο Facebook δίνοντας ψευδή στοιχεία για την ηλικία τους και παραβιάζοντας μ΄αυτόν τον τρόπο τους όρους του ιστοχώρου. 
Σύμφωνα με τους καθηγητές, αυτό συμβαίνει επειδή:

  • Οι φίλοι τους έχουν προφίλ" (82%).
  • Οι γονείς δεν γνωρίζουν ή δεν ελέγχουν τι κάνει το παιδί τους στο Διαδίκτυο (72%).
  • Είναι ελλιπής ο έλεγχος από το Facebook (52%).
  • Οι γονείς δεν διαβάζουν τους όρους χρήσης πριν επιτρέψουν στα παιδιά τους να επισκεφθούν κάποιον ιστοχώρο (42%).
  • Οι γονείς γνωρίζουν τον όρο αλλά επιτρέπουν την ψευδή ταυτότητα με δικαιολογίες όπως "δεν είναι κακό", "θα σταματήσει η γκρίνια του παιδιού", "έτσι δείχνει το παιδί ότι είναι ώριμο" (27%).
Εκτός από την ενασχόληση με το Διαδίκτυο, πολλοί μαθητές αρνούνται να εγκαταλείψουν το κινητό τους ακόμα και την ώρα του μαθήματος.
Όπως προκύπτει από τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών, τρεις στους δέκα μαθητές, δεν σέβονται την απαγόρευση της χρήσης του κινητού τηλεφώνου μέσα στις σχολικές αίθουσες. Μόνο το 27% των σχολείων της έρευνας ανέφερε ότι το μέτρο της απαγόρευσης τηρείται σχολαστικά, ενώ το 26% ανέφερε ότι η τήρηση του μέτρου της απαγόρευσης της χρήσης κινητού στην τάξη τηρείται κατά 90%.

ΜΕ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
"Επιθέσεις" και κατά εκπαιδευτικών
Τον... ύπνο τους έχουν χάσει σχεδόν έξι στους δέκα εκπαιδευτικούς καθώς είναι πλέον έκδηλη η ανησυχία τους για τα σχόλια που ενδέχεται να συναντήσουν δημοσιευμένα στο Διαδίκτυο από τους ίδιους τους μαθητές τους.
Το ενδεχόμενο "ηλεκτρονικής διαπόμπευσής" τους μέσω αναρτήσεων σε σελίδες... 

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki