Thursday 10 November 2011

MARILISE: Βραβείο έμπνευσης

Συνέχεια βραβείων δοσμένων  από καρδιάς
από φίλες αγαπημένες !!!!!


  Χαρισμένα από την φίλη Maya
τα χαρίζω και γω με την σειρά μου 
και θα θυμούνται οι φίλες από παλιά πως τούτος ο μήνας είναι ο οικογενειακός μήνας ονομαστικών μας γιορτών, κεραστείτε απο μια τούρτα κάστανο με σοκολάτα λοιπόν γιατί σήμερα γιορτάζει το ξωτικό μου Ίλια

               

Η Σοφία και Μουσικότητα της Ελληνικής Γλώσσας

Είναι πραγματικά συγκλονιστικό συναίσθημα να μιλάς και ταυτόχρονα να συνειδητοποιείς τι ακριβώς λες, ενώ μιλάς και εκστομίζεις την κάθε λέξη ταυτόχρονα να σκέφτεσαι την σημασία της.

Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες 41.615 λέξεις… είναι από την Ελληνική γλώσσα... 
(Bιβλίο Γκίνες)
Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σ' αυτήν δεν υπάρχουν όρια.
(Μπιλ Γκέιτς, Microsoft)

«Η Ελληνική φυλή γεννήθηκε ευνοημένη
με μία γλώσσα εύηχη, γεμάτη μουσικότητα
»

Η Ελληνική και η Κινέζικη… είναι οι μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυπτοελληνικές, με πλούσια δάνεια από την μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική.
(Francisco Adrados, γλωσσολόγος).
Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα, θαλπωρή και φιλότιμο.

Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει τη ζωή από τον βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημα από το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον.
Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική γλώσσα μας διδάσκει συνεχώς πως να γράφουμε σωστά. Μέσω της ετυμολογίας, μπορούμε να καταλάβουμε ποιός είναι ο σωστός τρόπος γραφής ακόμα και λέξεων που ποτέ δεν έχουμε δει ή γράψει.

Το «πειρούνι» για παράδειγμα, για κάποιον που έχει βασικές γνώσεις Αρχαίων Ελληνικών, είναι προφανές ότι γράφεται με «
ει» και όχι με «ι» όπως πολύ άστοχα το γράφουμε σήμερα. Ο λόγος είναι πολύ απλός, το «πειρούνι» προέρχεται από το ρήμα «πείρω» που σημαίνει τρυπώ-διαπερνώ, ακριβώς επειδή τρυπάμε με αυτό το φαγητό για να το πιάσουμε.
Επίσης η λέξη «συγκεκριμένος» φυσικά και δεν μπορεί να γραφτεί «συγκεκρυμμένος», καθώς προέρχεται από το «κριμένος» (αυτός που έχει δηλαδή κριθεί) και όχι βέβαια από το «κρυμμένος» (αυτός που έχει κρυφτεί). 
Άρα το να υπάρχουν πολλά γράμματα για τον ίδιο ήχο (π.χ. η, ι, υ, ει, οι κτλ) όχι μόνο...

10 πράγματα που κάθε παιδί με αυτισμό
εύχεται να γνωρίζαμε

Συνήθη σημάδια αυτισμού

Ο αυτισμός είναι αναπτυξιακή διαταραχή της παιδικής ηλικίας, που δεν θεραπεύεται. Τα παιδιά με αυτισμό έχουν προβλήματα με την κοινωνική συναναστροφή, την επικοινωνία και μπορεί να εμφανίζουν επαναληπτικές συμπεριφορές. 

Children and Autism

Συνήθη συμπτώματα αυτισμού, σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Νευρολογικών διαταραχών και Εγκεφαλικού, των ΗΠΑ, είναι τα ακόλουθα:


  • Εμφανής απόσυρση, απουσία ανταπόκρισης ή αδιαφορία σε άλλους ή σε κοινωνικές περιστάσεις
  • Μη ανταπόκριση στο άκουσμα του ονόματός τους
  • Απουσία οπτικής επαφής με τους άλλους
  • Δυσκολία στην επικοινωνία με άλλους
  • Επαναληπτικές συμπεριφορές ή κινήσεις, όπως να κουνιούνται ή να στριφογυρίζουν
  • Απουσία ενδιαφέροντος ή αποστροφή στη φυσική επαφή
  • Καθυστερημένος λόγος και φωνητικής ανάπτυξης
  • Να μην ξέρουν πώς να παίξουν με τα άλλα παιδιά
iatronet 

Προσφέρουμε στα παιδιά γνώσεις αντί να τους χαρίζουμε παραμύθια
«Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση.»

Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν μιλώντας για τη γνώση και το πόσο σημαντική είναι για την εξέλιξη του ανθρώπου, προσπαθώντας να εξηγήσει το πόσο σημαντικό είναι ο συνδυασμός της με την φαντασία είπε:

«Η φαντασία είναι σημαντικότερη
από τη γνώση.»

Γνώση αντί για φαντασία

ΕΥΓΕΝΙΟΥ ΤΡΙΒΙΖΑ*
Η ενθάρρυνση της δημιουργικότητας και η καλλιέργεια της φαντασίας είναι από τις πιο παραμελημένες πλευρές των σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων. Είναι πιο εξοργιστικό -γράφει ο Τζον Γουότσον- 

τα σχολεία να παραγεμίζουν τα παιδιά σαν γαλοπούλες
με γνώσεις και γεγονότα και να αφήσουν
τη φαντασία τους να λιμοκτονεί
Τα παιδιά εισέρχονται στο σχολείο προικισμένα με πλούσια φαντασία. Αποφοιτούν με φαντασίες ατροφικές ή στραγγαλισμένες. Δεδομένου του κρίσιμου ρόλου της φαντασίας στη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την επιστημονική πρόοδο, ο αρνητικός αντίκτυπος στην κοινωνία είναι ανυπολόγιστος.
Όταν επισκέπτομαι συχνά σχολεία με εντυπωσιάζει η τεράστια φαντασία και δημιουργικότητα των προνηπίων και νηπίων. Βλέπω λίγα χρόνια αργότερα, τα ίδια παιδιά να συμπεριφέρονται σαν ρομπότ, σαν πιόνια. Κουρασμένα και αγχωμένα, να έχουν χάσει τη φρεσκάδα αυτή της ματιάς, αυτή τη μαγική σπίθα. Έχουμε όμως και εμείς μερίδιο της ευθύνης. Ανησυχούμε όταν τα παιδιά παίζουν με αόρατους φίλους ή όταν υποδύονται στα παιχνίδια τους διάφορους ρόλους. Προτιμάμε να τους δίνουμε βιβλία ηθικής βελτίωσης ή μετάδοσης γνώσεων αντί να τους χαρίζουμε παραμύθια, τα οποία είναι η θρεπτικότερη τροφή της φαντασίας.
Στόχος της εκπαίδευσης δεν πρέπει να είναι τόσο η μετάδοση γνώσεων -άλλωστε η γνώση στην εποχή μας είναι εύκολα προσβάσιμη- όσο η καλλιέργεια της δημιουργικότητας του παιδιού, ώστε να μπορεί να κάνει σωστή εκμετάλλευση αυτών των γνώσεων. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η επιστήμη δεν είναι τίποτα άλλο από εφηρμοσμένη φαντασία. Η επιστημονική πρόοδος δεν επέρχεται τόσο με νέες παρατηρήσεις και πρόσθετα στοιχεία, όσο με μετατάξεις που συντελούνται στη φαντασία των επιστημόνων. Με τολμηρές ιδέες, θαρραλέες υποθέσεις και ριζοσπαστικές εικασίες. Μαθαίνουμε τα παιδιά να υπηρετούν την πραγματικότητα, ενώ θα έπρεπε να τα μαθαίνουμε να την ξεπερνούν.

*Καθηγητής Εγκληματολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, συγγραφέας

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki