Saturday 24 December 2011

Άγια Νύχτα

Το τραγούδι Άγια Νύχτα (γερμ. Stille Nacht, heilige Nacht) είναι το διεθνώς γνωστότερο Χριστουγεννιάτικο τραγούδι. 
Γράφηκε στις αρχές του 18ου αι. και συνθέτες του είναι οι Αυστριακοί Φραντς Ξάβερ Γκρούμπερ (Franz Gruber) και Γιόζεφ Μορ, (Joseph Mohr). 

Η χειρόγραφη παρτιτούρα.
Για χρόνια οι δημιουργοί του ήταν άγνωστοι και πολλοί απέδιδαν την πατρότητα του τραγουδιού σε διάσημους κλασσικούς συνθέτες όπως τον Μότσαρτ, τον Μπετόβεν τον Χάυντν ή θεωρούσαν ότι επρόκειτο για κάποιο παραδοσιακό γερμανικό νανούρισμα. 
Σήμερα έχει μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες σε όλον τον χριστιανικό κόσμο.


Η μάνα που ζητά ελεημοσύνη


Θα πάω δώρο, κρέας και λεφτά στα παιδιά μου,
σας ευχαριστώ.
«Δώστε μου λίγο φαγητό για τα παιδιά μου», ήταν η φράση της την οποία σας μεταφέρω με κάθε ειλικρίνεια. Τα μάτια της δακρυσμένα και το μέτωπο της ζαρωμένο. Δεν ήταν πάνω από τριάντα πέντε χρονών. Η γυναίκα έστεκε στην πόρτα του μαγαζιού της μάνας μου, και εκείνη τη στιγμή εξυπηρετούσαμε πελάτες. 
Και οι πέντε που βρισκόμασταν εντός του μαγαζιού αντιληφθήκαμε πως δεν επρόκειτο για μια «επαγγελματία επαίτη», αλλά για μια μάνα που χαράκωσε την αξιοπρέπεια της για να ταΐσει τα δυο της παιδιά. 
Ο κύριος της έδωσε ένα 50αρικο και εμείς ένα παιχνίδι για τα δύο της παιδιά –δεν συγκράτησα τα ονόματα τους λόγω της φορτισμένης στιγμής κάνοντας τον δημοσιογράφο να χάνεται μπροστά στην ελεημοσύνη που ζητούσε η μάνα- αλλά και λίγο κρέας από αυτό που είχαμε πάρει για το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι μας. Η γυναίκα έκλαιγε με λυγμούς και έκανε να μας φιλήσει τα χέρια, της είπαμε πως δεν κάνει, αφού δεν είμαστε παπάδες, έτσι για να γελάσει λίγο. Εκείνη αγκάλιασε σφιχτά την σύζυγο του κυρίου, τα δάκρυα κυλούσαν στα μάτια της, αλλά αυτή τη φορά από ευγνωμοσύνη. Θα πάω δώρο, κρέας και λεφτά στα παιδιά μου, σας ευχαριστώ. Η μάνα μου, της είπε ότι δεν είναι τίποτα και να περνά όποτε θέλει. 
Από τη μία ένιωσα περήφανος για τη μάνα μου, πως φέρθηκε εκείνη τη στιγμή που εγώ παρακολουθούσα σοκαρισμένος, αλλά και ευτυχής που το ζευγάρι που ήταν εκείνη τη στιγμή στο μαγαζί παρέδωσε μαθήματα ανθρωπιάς. Ταυτόχρονα όμως ένιωσα –και ακόμη νιώθω – οργισμένος από τους αλήτες που μας κατάντησαν έτσι. 
Οι ψίθυροι μου που αποτυπώνονται αυτή τη στιγμή δεν θα φτάσουν ποτέ στα αυτιά τους, θα τους αγνοήσουν, άλλωστε στα ξενοδοχεία και στα παλάτια που θα περάσουν την αποψινή τους βραδιά, η ηχομόνωση δεν επιτρέπει τέτοιες σκέψεις. 
Καλά Χριστούγεννα και μια τελευταία παράκληση σε όσους διαβάζεται τις σκέψεις μου, παρακαλώ, μια μικρή ευχή γι’ αυτή την μάνα και τις όμοιες της, να έχουν δύναμη και κουράγιο για τις ημέρες που έρχονται. Ας έχουν και εμάς δίπλα τους, όχι μόνο τα Χριστούγεννα και τη Πρωτοχρονιά. 
Και πάλι καλά σας Χριστούγεννα.

ΥΓ: Το συμβάν είναι πέρα για πέρα αληθινό και δεν πρόκειται για μυθοπλασία
ΥΓ2: Από τις λίγες φορές που δεν διάβασα το κείμενο που έγραψα για να αποτυπώσω ευθέως τις σκέψεις μου και αυτό που έζησα. Συγγνώμη για τυχόν ορθογραφικά και συντακτικά λάθη

ΤΟ ΚΥΜΑ

ΤΟ ΚΥΜΑ
DIE WELLE
Δείτε την ταινία, βασισμένη σε ένα πραγματικό πείραμα. Δείτε, για να καταλάβετε την επιρροή που μπορεί να ασκηθεί στα παιδιά μας.

Κοινωνική | 2008 | Έγχρ. | Διάρκεια: 110'

Γερμανική ταινία σε σκηνοθεσία Ντένις Γκάνσελ με τους: Γιούργκεν Φόγκελ, Φρέντερικ Λάου, Μαξ Ρίμελτ, Τζένιφερ Ούλριχ

Ένας καθηγητής πολιτικής ιστορίας με αναρχικό παρελθόν και πρωτοποριακές ιδέες στήνει ένα παιχνίδι ρόλων με τους μαθητές του. Μέσα από ένα διδακτικό πείραμα θέλει να τους δείξει στην πράξη την κρυφή γοητεία του ολοκληρωτισμού, τα πράγματα όμως αρχίζουν να ξεφεύγουν από τον έλεγχο.

Το Τρίτο Κύμα
Το Τρίτο Κύμα ήταν ένα πείραμα πάνω στη φύση του φασισμού και των αιτίων της υποστήριξής του από απλούς ανθρώπους, που έγινε τον Απρίλιο του 1967 σε ένα γυμνάσιο του Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια από το δάσκαλο Ρον Τζόουνς (Ron Jones). Αν και ξεκίνησε σαν απλή άσκηση πειθαρχίας, το πείραμα προς το τέλος του ξέφυγε από τον έλεγχο, και τέλειωσε με πρωτοβουλία του δασκάλου με έναν διδακτικό, όσο και οδυνηρό τρόπο.

Ιστορικό
Ο Τζόουνς δίδασκε σύγχρονη ιστορία, και φθάνοντας στο κεφάλαιο για τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, και συγκεκριμένα στο Ολοκαύτωμα, είδε ότι δε μπορούσε να απαντήσει σε μια βασική ερώτηση των μαθητών του: Πώς ήταν δυνατόν απλοί άνθρωποι να υποστηρίξουν ένα καθεστώς όπως αυτό του Ναζισμού, να τηρήσουν στάση σιωπής ή και συμμετοχής στις ωμότητες που διεξάγονταν, και επιπλέον όταν όλα τελείωσαν να αρνηθούν ότι είχαν έστω και γνώση για αυτά που γίνονταν; Ο Τζόουνς αποφάσισε να απαντήσει, δίνοντας ένα μικρό δείγμα στην πράξη.

Δύναμη από την πειθαρχία
Έτσι, κάποια Δευτέρα, ξεκίνησε το μάθημα επιχειρηματολογώντας για τα πλεονεκτήματα της πειθαρχίας και τα αισθήματα ικανοποίησης και αυτοελέγχου που αυτή γεννά. Προχωρώντας, επέβαλε μια συγκεκριμένη στάση με την οποία θα έπρεπε όλοι να κάθονται μέσα στην τάξη (τα πόδια σε ευθεία με το πάτωμα, τα γόνατα σε γωνία ενενήντα μοιρών και τα χέρια πιασμένα πίσω από την πλάτη), αλλά και συγκεκριμένες, αυστηρές διαδικασίες με τις οποίες γίνονταν ερωτήσεις και απαντήσεις στη διάρκεια του μαθήματος.
Το περίεργο ήταν ότι όλοι όχι μόνο δέχτηκαν αδιαμαρτύρητα τους νέους κανόνες που ίσχυσαν στην τάξη, αλλά έσπευσαν να τελειοποιήσουν την ορθότητα και ταχύτητα της εκτέλεσης των εντολών από μέρους τους. Μάλιστα, η συμμετοχή στο μάθημα, στις ερωτήσεις, τις απαντήσεις και τη συζήτηση, έγινε καθολική, από μερική που ήταν προηγουμένως, και υπόθεση όλων μόλις εφαρμόστηκαν οι νέοι κανόνες ερωταπαντήσεων.

Δύναμη από την Κοινότητα
Τη δεύτερη μέρα, βλέποντας ότι η τάξη τηρούσε τους κανόνες της προηγούμενης χωρίς καμία υπενθύμιση από μέρους του, αποφάσισε να προχωρήσει το πείραμα εισάγοντας την έννοια της Κοινότητας, επιχειρηματολογώντας για τη δύναμη και την ικανοποίηση που αντλείται από το να δουλεύεις, μαζί με άλλους, για έναν σκοπό. Όλη η τάξη φώναξε με ρυθμό και επί πολλή ώρα συνθήματα όπως "Δύναμη από την πειθαρχία" και "Δύναμη από την Κοινότητα". Στο τέλος του μαθήματος, καθιερώθηκε και ο χαιρετισμός μεταξύ των μελών της κοινότητας αυτής: Το δεξί χέρι υψωμένο στον ώμο, με τα δάχτυλα λυγισμένα σαν κύμα που ετοιμάζεται να σκάσει. Ο Τζόουνς ονόμασε τον χαιρετισμό αυτό "Τρίτο Κύμα", γιατί υποτίθεται ότι το τρίτο κύμα που φθάνει στην ακτή είναι και το δυνατότερο, είναι προφανής όμως η σχέση τόσο με το Τρίτο Ράιχ, όσο και με το χαιρετισμό ανάμεσα σε μέλη του Ναζιστικού Κόμματος. Παρ' όλα αυτά, η τάξη υιοθέτησε το χαιρετισμό αυτό, και σύντομα άλλοι μαθητές, παρατηρώντας το χαιρετισμό έξω από την τάξη, ρωτούσαν περί τίνος πρόκειται, και αν θα μπορούσαν και αυτοί να γίνουν μέλη στο Τρίτο Κύμα.

Δύναμη από τη δράση
Την επόμενη μέρα το Κύμα, καθώς, όπως εξήγησε ο δάσκαλος, η πειθαρχία και η Κοινότητα είναι άχρηστες δίχως την πράξη, πέρασε στη δράση. Εκδόθηκαν κάρτες μέλους για κάθε μέλος του κινήματος, τις οποίες δεν αρνήθηκε να πάρει κανένα παιδί. Επίσης, όλοι προμηθεύτηκαν μαύρα περιβραχιόνια που έπρεπε να φορούν για να ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους.
Ειδικά καθήκοντα ορίστηκαν για τον καθένα, όπως η απομνημόνευση των στοιχείων όλων των μελών του Κύματος, η πληροφόρηση του δασκάλου για κάθε αντι-κυματική δραστηριότητα και κουβέντα, η εγγραφή άλλων ατόμων στο Κύμα, και άλλα. Φτιάχτηκαν μεγάλα πανό του Τρίτου Κύματος που κρεμάστηκαν σε όλο το σχολείο, ενώ κατά τον Τζόουνς ένας ολοένα μεγαλύτερος αριθμός παιδιών ζητούσε να γίνει δεκτός στην τάξη του και το Τρίτο Κύμα. Οι μαθητές συνέχισαν όχι μόνο να στηρίζουν το Κύμα μέσω της δράσης τους, αλλά και να αναλαμβάνουν καθήκοντα από μόνοι τους. Ένας από τους πιο αδύνατους και ακοινώνητους μαθητές της τάξης του ανακοίνωσε ότι θα ήταν στο εξής ο σωματοφύλακάς του.
Οι ανησυχίες μιας από τις μαθήτριες καθησυχάστηκαν αμέσως με τη δικαιολογία ότι η τάξη απλά μελετούσε την "προσωπικότητα των Γερμανών". Με ανάλογο τρόπο αντιμετωπίστηκαν και οι επιφυλάξεις κάποιων γονιών. Υπήρχαν επίσης και αντιδράσεις από μαθητές, κυρίως άλλων τάξεων, και μερικές ενέργειες κατά του Κύματος. Οι περισσότερες αντιδράσεις όμως και διαφωνίες προλαμβάνονταν, καθώς από τη μια το δίκτυο των πληροφοριοδοτών είχε πλέον αρκετά μέλη, αφετέρου υπήρχε αυστηρός έλεγχος, με την απαγγελία συνήθως κατασκευασμένων κατηγοριών από τον Τζόουνς προς μέλη του Κύματος, που συνήθως οδηγούσαν στον "εξορισμό" τους στη βιβλιοθήκη του σχολείου, μετά από δημόσια "δίκη". Πάντως, αναλογιζόμενος το γεγονός ότι η κατάσταση μέσα στο σχολείο είχε αρχίσει να ξεφεύγει από τον έλεγχο, ο Τζόουνς αποφάσισε να σταματήσει σιγά-σιγά το πείραμα.

Δύναμη από την περηφάνια
Τη μέρα αυτή φανερώθηκε στους μαθητές ο "πραγματικός" λόγος ύπαρξης του Τρίτου Κύματος: Αποτελούσε ένα πανεθνικό κίνημα στρατολόγησης νέων που ήθελαν να παλέψουν μέσω της πειθαρχίας, της κοινότητας, της δράσης και της περηφάνιας για την αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος. Και όχι μόνο: Με την αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος θα ερχόταν και η αλλαγή στην ανώτερη εκπαίδευση, την οικονομία, την κοινωνία, την ίδια τη μοίρα του έθνους. Το Κύμα είχε έναν αρχηγό, υποψήφιο για την Προεδρία της Αμερικής που, ανακοινώνοντας την επομένη την δημιουργία ενός προγράμματος για τους νέους με βάση το Τρίτο Κύμα, θα έδινε το σύνθημα για μια επίδειξη δύναμης από μέλη του κινήματος σε πάνω από χίλια σχολεία σε όλη τη χώρα. Το ραντεβού για την επίδειξη δόθηκε σε ένα αμφιθέατρο την επομένη στις 12:00, αυστηρά για μέλη του Κύματος, παρουσία "δημοσιογράφων", δηλαδή φίλων του δασκάλου μεταμφιεσμένων σε εκπρόσωπους του τύπου.

Τελευταία μέρα: 
Δύναμη μέσα από την κατανόηση
Το αμφιθέατρο είχε συγκεντρώσει μαθητές, που περίμεναν με αγωνία την τηλεοπτική συνέντευξη τύπου του αρχηγού του Κύματος. Μετά από μια επίδειξη της εκπαίδευσής τους στον "τύπο", όπου το σύνθημα "Δύναμη από την πειθαρχία" φωνάχτηκε δυνατά πολλές φορές, ο Τζόουνς άνοιξε μια τηλεόραση και τους ανακοίνωσε την έναρξη της συνέντευξης τύπου. Για πέντε λεπτά, το ακροαρτήριο έμεινε να κοιτά μια άδεια οθόνη, περιμένοντας. Όταν διαλύθηκε και η τελευταία ελπίδα ότι αυτό που περίμεναν θα συνέβαινε, ο δάσκαλος ανακοίνωσε στους μαθητές την πραγματικότητα: Δεν υπήρχε αρχηγός, ούτε κίνημα, και οι ίδιοι είχαν ανταλλάξει την ελευθερία τους να σκέφτονται, να αποφασίζουν και να δρουν προκειμένου να γίνουν μέλη μιας ελίτ.

Την ίδια ώρα προβλήθηκε το "μέλλον τους", όπως τους πληροφόρησε ο Τζόουνς: Ένα φιλμ με σκηνές από τη Ναζιστική Γερμανία, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και τη φρίκη του πολέμου. Το τέλος του φιλμ, και ο λόγος του Τζόουνς για το πως, τις προηγούμενες μέρες, είχαν δει το φασισμό να αναβιώνει όχι απλά σαν ένα ιστορικό φαινόμενο, αλλά σαν κάτι κρυμμένο μέσα στον καθένα τους, διάλυσε τη συγκέντρωση μέσα σε σοκ για πολλούς μαθητές, και προβληματισμό για όλους. Το όλο ζήτημα δεν ξανασυζητήθηκε ποτέ από το δάσκαλο ή τους μαθητές, για πολλά χρόνια.

Επίδραση
Οι λεπτομέρειες του "πειράματος" αυτού δεν έγιναν γνωστές για αρκετά χρόνια, παρά το μεγάλο ενδιαφέρον του. Το 1972 ο Τζόουνς δημοσίευσε ένα διήγημα όπου περιέγραφε ορισμένες λεπτομέρειες, και το 1981 διασκευάστηκε σε ταινία (κερδίζοντας βραβείο Έμμυ). Ο συγγραφέας Τοντ Στράσσερ, με το ψευδώνυμο Μόρτον Ρου, έγραψε το μυθιστόρημα Το Κύμα, βασισμένο πάνω στην ταινία αλλά και τη διήγηση του Τζόουνς. Το βιβλίο γνώρισε επιτυχία, και στη Γερμανία προτεινόταν σαν ανάγνωσμα στα σχολεία. Διασκευάστηκε σε θεατρικό έργο και μιούζικαλ. Αργότερα, ο Τζόουνς αποκάλυψε την πλήρη δική του εκδοχή της ιστορίας, ορισμένες λεπτομέρειες από την οποία αμφισβητήθηκαν, κυρίως για το μέγεθος που απέκτησε το φαινόμενο μέσα στο σχολείο, αλλά και το κατά πόσον οι μαθητές μέλη του Κύματος συμμετείχαν όλοι σοβαρά. Το πείραμα προσέλκυσε το ενδιαφέρον του ψυχολόγου Φίλιπ Ζιμπάρντο, που αρκετά αργότερα διεξήγαγε το πείραμα φυλάκισης του Στάνφορντ, που και αυτό αφορούσε συνθήκες υπακοής/καταπίεσης.

Από τη Βικιπαίδεια

Κοντά σε σύλληψη και τρίτου παιδεραστή

ΜΕΤΑ ΤΟ ΔΙΠΛΟ «ΧΤΥΠΗΜΑ» ΣΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ
Ύστερα από την αποκάλυψη της δράσης των προπονητών Ν. Σειραγάκη και Λ. Ασβεσταδέλη, η Αστυνομία βρίσκεται στα χνάρια και τρίτου προπονητή, που εκμεταλλεύεται τη θέση του για να ικανοποιήσει τα αρρωστημένα γούστα του
Τον ασκό του Αιόλου για την αποκάλυψη και άλλων υποθέσεων παιδεραστίας άνοιξε η πρόσφατη σύλληψη του προπονητή μπάσκετ Νίκου Σειραγάκη στο Ρέθυμνο. Μόλις 20 ημέρες μετά τον «κρότο» που προκάλεσαν οι μαρτυρίες των παιδιών σχετικά με τις ασελγείς πράξεις στις οποίες τα υπέβαλλε -τις περιβόητες «μυήσεις», όπως τις αποκαλούσε ο ίδιος-, η σύλληψη του 50χρονου Λεωνίδα Ασβεσταδέλη το βράδυ της Τετάρτης για κατάχρηση ανηλίκου σε ασέλγεια αναστάτωσε τη μικρή κοινωνία της πόλης.
Ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής, που βρήκε τη δυνατότητα να αυτοτραυματιστεί κατά την επιχείρηση της σύλληψής του, τελικά κατέληξε στη ΜΕΘ του Νοσοκομείου Ρεθύμνου.
Την ίδια στιγμή, πληροφορίες κάνουν λόγο για ακόμη μία, τρίτη σύλληψη παιδεραστή που επίκειται, αυτή τη φορά στο Ηράκλειο. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι αστυνομικοί της Ασφάλειας βρίσκονται «κοντά» σε προπονητή που εδώ και καιρό εκμεταλλεύεται την καλή σχέση του με ανήλικους αθλητές για να ικανοποιήσει τα αρρωστημένα γούστα του. Οι αξιωματικοί εξετάζουν τις πληροφορίες προς κάθε κατεύθυνση με προσοχή, προκειμένου να «δέσουν» την υπόθεση και να...

Το «καλάθι του πτωχού αδελφού» βάζει η μητρόπολη Μαντινείας στους ναούς

Η Ιερά Μητρόπολη Μαντινείας και Κυνουρίας συνεχίζοντας τον καθημερινό αγώνα και τη μέριμνά της υπέρ του ευλογημένου Λαού μας, που ως μάνα διακονεί φιλανθρώπως, και ιδίως το τελευταίο χρονικό διάστημα, κατά το οποίο οι οικονομικές δυσκολίες αυξάνονται επικίνδυνα και χτυπούν την πόρτα μεγάλης μερίδας συνανθρώπων μας, απεφάσισε στον Πρόναο κάθε Ιερού Ναού της Τριπόλεως να τοποθετηθεί 
«το καλάθι του φτωχού αδελφού»,
για να μπορούν να προσφέρουν και να τοποθετούν σ’ αυτό, όσοι από τους Χριστιανούς μας θέλουν να διαθέσουν τρόφιμα, όπως ρύζι, μακαρόνια, όσπρια, γάλα, κονσέρβες και ο,τι άλλο η αγάπη τους επινοήσει, για να στηρίξουμε ανθρώπους της περιφερείας μας, που έχουν πραγματική ανάγκη. 
Οι Ενορίες μας θα αναλάβουν να μοιράζουν τα προσφερόμενα στις οικογένειες που έχουν ανάγκη στην δύσκολη εποχή που διερχόμαστε.
Απευθυνόμαστε σε όλους και παρακαλούμε να βοηθήσουμε με την προσφορά τροφίμων και ειδών καθαριότητος που θα συγκεντρώνονται στους Ιερούς Ναούς της πόλεώς μας.
Ελπίζουμε στην ανταπόκριση όλων στο κάλεσμα αυτό της Εκκλησίας μας για τους αδελφούς μας.

Συντάχθηκε από την Μητρόπολη Μαντινείας

Κάλαντα Χριστουγένννων, Θράκης

Καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα, χαμομηλάκια!!

ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ
Κάλαντα Χριστουγέννων Θράκης
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ «ΕΠΑΛΞΕΙΣ»
Χριστός γεννιέται, χαρά στον κόσμο,
χαρά στον κόσμο, στα παλληκάρια.
Σαράντα μέρες, σαράντα νύχτες,
η Παναγιά μας κοιλοπονούσε.
Κοιλοπονούσε, παρακαλούσε,
τους αρχαγγέλους , τους ιεράρχες.
-Σεις αρχαγγέλοι και ιεράρχες,
στη Σμύρνη πηγαίν΄τε , μαμμές να φέρ΄τε.
Άγια Μαρίνα, άγια Κατερίνα,
στη Σμύρνη πάνε , μαμμές να φέρουν.
Όσο να πάνε κι όσο να έρθουν,
η Παναγιά μας ηληυτηρώθη.
Στην κούνια τό ΄βαλαν και το κουνούσαν,
και το κουνούσαν , το τραγουδούσαν.
Σαν ήλιος λάμπει ,σα νιο φεγγάρι,
σα νιο φεγγάρι, το παλληκάρι.
Φέγγει σε τούτον το νοικοκύρη,
με τα καλά του, με τα παιδιά του,
με την καλή τη νοικοκυρά του...



CHRIST IS BORN
Christmas Carols from Thrace Greece
Sung by"Traditional Choir "EPALXIS"

Christ is born,joy to the world,joy to the world,O young men.
Forty days and forty nights,The Panagia(Virgin Mary) labored.
She labored and pleaded,the Archangels, and the Hierarchs.
Oh Archangels and Hierarchs, go to Smyrna and bring back midwives.
Saint Marina and Saint Catherine,went to Smyrna to bring back midwives.
By the time they went and came back,Our Panagia(Virgin Mary)had given birth.
They put the baby in a swing and swung it back and forth,
they swung it and sang to it.
He shines like the sun and like a new moon,
like a new moon ,the young man.
Shine upon the head of this house,with his goods and his children.
With his goods and his children,and his good wife.

Χριστούγεννα στο σπίτι με τα παιδιά (the safety guide)

Ήρθαν τα Χριστούγεννα και το σπίτι είναι ντυμένο γιορτινά! Στολίδια, τραγούδια, λιχουδιές, φωτάκια όλα συνθέτουν τη μαγική αυτή γιορτή. Όταν όμως έχουμε στο σπίτι ένα μικρό παιδί, υπάρχουν μερικά πραγματάκια τα οποία πρέπει να προσέξουμε, ώστε να μειώσουμε την πιθανότητα να συμβεί κάποιο ατύχημα. Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα με τη σειρά:

Σαλόνι
Καλό είναι να τοποθετήσουμε το δέντρο σε σημείο ψηλότερα από 1,20 μ., αλλιώς πρέπει να το στερεώσουμε, έτσι ώστε να μην μπορεί το παιδάκι μας να το τραβήξει και να πέσει επάνω του.
Διαλέγουμε στολίδια τα οποία δεν σπάνε, και είναι σχετικά μεγάλα σε μέγεθος, πάντα μεγαλύτερα από 8 εκατοστά διάμετρο στο στενότερο σημείο τους.
Προτιμάμε ξύλινα, xάρτινα ή πλαστικά άθραυστα στολίδια, αποφεύγουμε τα γύλινα και μεταλλικά, καθώς και τα αιχμηρά!
Στερεώνουμε τα στολίδια με κορδέλες, αντί για συνδετήρα, σύρμα, πλαστικά κ.λπ.
Προσέχουμε τα λαμπάκια που θα βάλουμε στο δέντρο μας να είναι πιστοποιημένα (CE) και όχι αγνώστου προελεύσεως (ψάξτε για το σηματάκι).
Ελέγχουμε τα καλώδια από τα λαμπάκια να μην είναι φθαρμένα ή να βγάζουν σπινθήρες!
Όταν τοποθετήσετε τα λαμπάκια, βάλτε τα βαθιά στο δέντρο, προς τον κορμό του, όπου είναι πιο δυσπρόσιτα για τα παιδιά.
Δεν αφήνουμε εκτεθειμένα καλώδια και πρίζες, τα συγκεντρώνουμε σε ειδικά κανάλια, και τις ελεύθερες πρίζες τις ασφαλίζουμε με ειδικές ασφάλειες, όπως αυτές που θα βρείτε εδώ.

Τραπεζαρία
  Προτιμάμε αν έχουμε μικρά παιδιά να χρησιμοποιήσουμε σουπλά, αντί για τραπεζομάντιλο.
Αν χρησιμοποιήσουμε τραπεζομάντιλο, το στερεώνουμε με κλιπ, για να μην πέσουν τα σερβίτσια αν τραβηχτεί το τραπεζομάντιλο.
Μαζεύουμε τα μπουκάλια και τα ποτήρια με το ΑΛΚΟΟΛ αμέσως μετά το τραπέζι και τα αποθηκεύουμε στον κατάλληλο χώρο, μακριά από την πρόσβαση των παιδιών.
Αποφεύγουμε χρήση κράκερ και άλλων μικρο-βεγγαλικών παρουσία των παιδιών.
Δεν αφήνουμε σε σημεία άμεσης παιδικής πρόσβασης μαχαίρια, ανοιχτήρια, αναπτήρες και άλλα επικίνδυνα ή αιχμηρά αντικείμενα.

Τζάκι
Δεν αφήνουμε το τζάκι αναμμένο χωρίς να υπάρχει κάποιος να το παρακολουθεί.
Δεν αφήνουμε το παιδί να παίζει με σπίρτα ή άλλες εστίες φωτιάς.
Έχουμε πάντα μπροστά από το τζάκι προστατευτική σήτα.
Αν το τζάκι μας έχει αιχμηρά πυρότουβλα, τα καλύπτουμε με τα ειδικά προστατευτικά για τζάκι που μπορείτε να βρείτε εδώ.
Δεν αφήνουμε το παιδιά να πλησιάσουν κοντά στο τζάκι όταν είναι αναμμένο (η αντοχή της παιδικής επιδερμίδας στην θερμότητα είναι πολύ μικρότερη από αυτή του ενήλικα).
Αυτές είναι μερικές απλές συμβουλές από τη safebebe τις οποίες αν τηρήσετε, θα μειώσετε την πιθανότητα παιδικών τραυματισμών που σχετίζονται με την περίοδο των Χριστουγέννων.
Οι ειδικοί της safebebe είναι φυσικά στη διάθεσή σας να λύσουν οποιαδήποτε απορία σας ή ερώτησή σας. Απλά στείλτε τους την ερώτησή σας μέσω της φόρμας που θα βρείτε εδώ.
Οι παρούσες συμβουλές ή η τήρησή τους δεν αντικαθιστούν την ανάγκη της γονικής παρακολούθησης και μέριμνας, αλλά διατυπώνονται ως συμπληρωματικά μέτρα πρόληψης παιδικών τραυματισμών.

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki