Wednesday 7 November 2012

Μόνο ο δάσκαλος μετράει!

Τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα στρατολογούν συστηματικά τους πιο προικισμένους για να τους εντάξουν στο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Η ποιότητα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε μια χώρα δεν εξαρτάται ούτε από τις κρατικές δαπάνες, ούτε από το μέγεθος της τάξης, ούτε από τον «προοδευτικό» χαρακτήρα των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων! Εξαρτάται από έναν και μοναδικό παράγοντα: την ποιότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού.
 
Τα επιτυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα στον κόσμο είναι εκείνα που καταφέρνουν να εντάσσουν στο διδακτικό τους προσωπικό τους πιο ταλαντούχους. Αυτό είναι το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει η έρευνα την οποία έκανε η γνωστή εταιρεία συμβούλων McKinsey. Στόχος της ογκώδους έρευνας -που πραγματοποιήθηκε τα έτη 2000 με 2007- ήταν να εντοπίσει τους παράγοντες εκείνους που παίζουν τον καθοριστικό ρόλο στην ποιότητα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας παιδείας.

Παίρνοντας ως άξονα αναφοράς τις επιδόσεις των διάφορων εκπαιδευτικών συστημάτων στον κόσμο -όπως προκύπτει από τη γνωστή έκθεση Piza του ΟΟΣΑ καθώς και άλλες ανάλογες μελέτες- καθώς και συνεντεύξεις με πάνω από 100 ειδικούς, πολιτικούς και εκπαιδευτικούς σε όλο τον κόσμο, η έρευνα της McKinsey προσπάθησε να εντοπίσει τα κοινά στοιχεία τα οποία έχουν όλα τα top εκπαιδευτικά συστήματα- όπως της Φινλανδίας, της Σιγκαπούρης, της Νότιας Κορέας κ.λπ. Ενα από τα πρώτα συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι οι δαπάνες για την παιδεία καθώς και το μέγεθος της τάξης δεν φαίνεται να παίζουν ουσιαστικό ρόλο στις επιδόσεις των μαθητών.

Μεταξύ των ετών 1980 και 2005, οι δημόσιες εκπαιδευτικές δαπάνες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στις ΗΠΑ ανά μαθητή αυξήθηκαν κατά (αποπληθωρισμένο) 73%. Την ίδια περίοδο οι ΗΠΑ προσέλαβαν περισσότερους δάσκαλους/καθηγητές με αποτέλεσμα η αναλογία εκπαιδευτικών/μαθητών να μειωθεί κατά 18%. Το μέγεθος των τάξεων στις ΗΠΑ το 2005 ήταν το μικρότερο στην ιστορία της χώρας. Όμως οι επιδόσεις των μαθητών το 2005 παρέμειναν στα επίπεδα του 1980. Ανάλογα είναι και τα αποτελέσματα και σε άλλες χώρες. Μεταξύ των ετών 1995-2004 χώρες όπως η Νέα Ζηλανδία, η Αυστραλία, η Σουηδία, η Νορβηγία, η Ολλανδία και η Ιαπωνία αύξησαν θεαματικά τις δαπάνες τους για την παιδεία. Ομως οι μέσες επιδόσεις των παιδιών στα μαθηματικά ηλικίας 13 και 14 ετών, είτε παρέμεναν οι ίδιες είτε χειροτέρευσαν.

Τα τελευταία έτη κάθε χώρα στον ΟΟΣΑ αύξησε τον αριθμό του εκπαιδευτικού προσωπικού σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών. Όμως όλες οι έρευνες δείχνουν ότι η μείωση του μεγέθους της τάξης δεν έχει σημαντικές επιπτώσεις στις επιδόσεις των μαθητών. Από τις 112 μελέτες, μόνο οι 9 έδειξαν ότι υπάρχει ένας θετικός συσχετισμός. Οι άλλες 103 βρήκαν είτε ότι δεν υπάρχει καμιά σχέση είτε ότι υπάρχει αρνητική σχέση -δηλαδή η μείωση του αριθμού των μαθητών σε μια τάξη όχι μόνο δεν βελτιώνει τις επιδόσεις αλλά ενίοτε τις χειροτερεύει. Η εξήγηση είναι απλή: στο βαθμό που η μείωση του μεγέθους των τάξεων σημαίνει περισσότερους καθηγητές, αυτό συνεπάγεται -με σταθερό το επίπεδο των δαπανών- αφ’ ενός λιγότερα χρήματα για κάθε καθηγητή και αφετέρου -και αυτό είναι το πιο σημαντικό- μειωμένες απαιτήσεις στην επιλογή του διδακτικού προσωπικού.

Ο κυριότερος παράγοντας που φαίνεται να επηρεάζει τις μαθητικές επιδόσεις είναι η ποιότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού. ...

Μμμμ... η μανούλα έφτιαξε Γλυκό Kουταλιού Kαρότο!

Μια φορά κι έναν καιρό ήτανε μια αγκινάρα, που ήταν όμορφη πολύ κι είχε μια κρυφή λαχτάρα. Γνώρισε στην λαϊκή ένα όμορφο καρότο, κόκκινο και στρουμπουλό κι από βιταμίνες πρώτο!

 Υλικά:
1 κιλό καρότα
1 κιλό ζάχαρη
4 ποτήρια νερό
2 βανίλιες
χυμό 1 λεμονιού
1 φλιτζάνι τσαγιού αμύγδαλα ασπρισμένα (προαιρετικά)
 .
Εκτέλεση:
(Αγοράζουμε καρότα γύρω στα 1200 γραμμάρια, για να μας μείνει καθαρισμένο 1 κιλό).
Πλένουμε τα καρότα μας, τα αφήνουμε λίγο να στραγγίσουν και τα καθαρίζουμε με ένα μαχαίρι να φύγει η φλούδα τους.  
Μετά τα τρίβουμε ένα ένα σε απλό χοντρό τρίφτη  ή στον ειδικό τρίφτη για λαχανικά, ώστε να έχουμε μακρόστενες λωρίδες.
Βάζουμε τα υλικά για το σιρόπι να βράσουν (εκτός από τον χυμό λεμονιού), για περίπου μισή ώρα σε σιγανή φωτιά. Ρίχνουμε μέσα τις λωρίδες του καρότου και αφήνουμε να βράσουν, ώσπου  να δέσει το σιρόπι.
Όταν δούμε ότι το σιρόπι μας έχει δέσει, (να είναι σαν παχύρρευστο λάδι), ρίχνουμε μέσα τον χυμό λεμονιού, αφήνουμε λίγα λεπτά να βράσει και να ενωθεί,
προσθέτουμε και αμύγδαλα ασπρισμένα (αν θέλουμε) και αποσύρουμε από τη φωτιά.
 
Το γλυκό μας είναι έτοιμο να το απολαύσουμε!

Και όταν το σερβίρουμε πάνω σε γιαουρτάκι...... 
δεν σας λέω τίποτα!!!!
Δοκιμάστε το! Είναι σκέτη απόλαυση!
Καλή επιτυχία!!!

 από tetradiosyntagon

Γιατί τα παιδιά αρχίζουν το κάπνισμα;

Πλέον τα παιδιά αρχίζουν το κάπνισμα από πολύ μικρή ηλικία. Είτε επειδή καπνίζει ο καλύτερός του φίλος, είτε επειδή θέλουν να δείχνουν μεγάλοι, είτε επειδή ο γονιός καπνίζει. Ποιοι είναι οι άλλοι λόγοι που ένας έφηβος καπνίζει; 


Η ψυχολόγος Αλεξάνδρα Καππάτου σε συμβουλεύει τι πρέπει να κάνεις...

Οι περισσότεροι καπνιστές άρχισαν αυτή την δεσμευτική και βλαβερή συνήθειά τους στην εφηβεία ή λίγο αργότερα. Αυτό το καταλαβαίνουν καλύτερα από όλους οι γονείς που είναι καπνιστές οι ίδιοι. Έχουν την έγνοια μην αρχίσει και το παιδί τους με τον ίδιο τρόπο τη συνήθεια που ταλαιπωρεί τους ίδιους. Θέλουν πολύ να αποτρέψουν το γιο ή την κόρη τους από το τσιγάρο, αλλά δυσκολεύονται.


Το βασικό εμπόδιό τους είναι οι ενοχές. Φοβούνται ότι το παιδί θα «γυρίσει» και θα τους πει «κι εσύ τα ίδια έκανες στην ηλικία μου και μάλιστα συνεχίζεις να καπνίζεις».


Έρευνες σε άλλες χώρες (λ.χ. στη Γαλλία) μας δείχνουν ότι μεταξύ 11-13 ετών το 6% των αγοριών και το 5% των κοριτσιών έχουν ήδη καπνίσει.


Τελικά, μέχρι τα 18-19 χρόνια τους, καπνίζει συστηματικά περίπου το 31%.


Δυστυχώς ο περισσότερος κόσμος αντιμετωπίζει το κάπνισμα σαν «μια κακή συνήθεια» ενώ πρόκειται για εθισμό και αποτελεί σημαντικότερο και πιο σύνθετο πρόβλημα.


Οι λόγοι που καπνίζουν οι έφηβοι...


1. Καπνίζει ο καλύτερος φίλος ή φίλη τους.


2. Θεωρούν ότι έτσι είναι μέσα στο πλαίσιο της παρέας.


3. Το κάνουν για να δείχνουν ότι είναι μεγάλοι.


4. Θέλουν να κάνουν επίδειξη δύναμης με τα ρίσκα που παίρνουν.


5. Καπνίζει ο γονιός ή τα αδέλφια και θέλουν να μιμηθούν την πράξη.


6. Δεν έχουν πεισθεί για τις βλαβερές διαστάσεις του καπνίσματος.


7. Δεν ενδιαφέρονται... 

Κολλημένος ...

Μία ταινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους που αναφέρεται σ’ ένα από τα προβλήματα της εποχής μας. Οι προσπάθειες μιας  μητέρας να ξεκολλήσει από την οθόνη τον εθισμένο γιο της …
.

 
Ταινία φτιαγμένη από φοιτητές στο 3ο έτος σπουδών 
στο  Bezalel Academy of the Arts.
by Αντικλείδι , http://antikleidi.wordpress.com

Η νοημοσύνη αναπτύσσεται κατά την παιδική ηλικία

Έρευνα δείχνει ότι η νοημοσύνη αναπτύσσεται  
κατά την παιδική ηλικία

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι όσο περισσότερα πνευματικά ερεθίσματα έχει ένα παιδί στην ηλικία των τεσσάρων ετών τόσο καλύτερα ανεπτυγμένος είναι ο εγκέφαλός του στα 18 του χρόνια, χαρίζοντάς του υψηλότερη νοημοσύνη και καλύτερες γνωσιακές λειτουργίες. Τα ευρήματα αυτά έρχονται να υπογραμμίσουντην τεράστια σημασία που έχουν οι εμπειρίες της πρώτης παιδικής ηλικίας αργότερα στη ζωή.

Η επικεφαλής της μελέτης, Μάρθα Φάρα, διευθύντρια του Κέντρου Νευροεπιστημών και Κοινωνίας του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, θεωρεί ότι τα ευρήματα υποδηλώνουν την ύπαρξη μιας περιόδου, στα πρώτα στάδια της ζωής μας, η οποία καθορίζει τη βέλτιστη ανάπτυξη του εγκεφάλου μας. «Πραγματικά τα ευρήματα υποστηρίζουν την ιδέα ότι αυτά τα πρώτα χρόνια έχουν ιδιαίτερη επιρροή» τόνισε.

Καλύτερα αναπτυγμένος ο εγκέφαλος

Η μελέτη παρακολούθησε 64 παιδιά από την ηλικία των τεσσάρων ετών ως την ηλικία των περίπου 20 ετών. Στην αρχή της οι επιστήμονες επισκέφθηκαν τα σπίτια των τετράχρονων καταγράφοντας μια σειρά από λεπτομέρειες ώστε να μετρήσουν τα πνευματικά ερεθίσματα που δέχονταν – π.χ. πόσα παιδιά βιβλία είχαν, αν είχαν εκπαιδευτικά παιχνίδια που τους μάθαιναν τα χρώματα, τους αριθμούς και τα γράμματα ή αν έπαιζαν με μουσικά όργανα, αληθινά ή παιχνίδια.

Επίσης αξιολόγησαν τη «γονική γαλούχηση» – πόση ζεστασιά, φροντίδα και υποστήριξη είχαν τα παιδιά από τους γονείς. Οι ίδιοι έλεγχοι επαναλήφθηκαν όταν τα παιδιά ήταν οκτώ ετών. Υστερα από περίπου μια δεκαετία, όταν οι συμμετέχοντες ήταν μεταξύ 17 και 19 ετών, οι ειδικοί εξέτασαν τον εγκέφαλό τους στον τομογράφο. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι ο εγκέφαλος των παιδιών που είχαν περισσότερα γνωσιακά ερεθίσματα στην ηλικία των τεσσάρων ετών ήτανκαλύτερα ανεπτυγμένος. Ολοι οι άλλοι παράγοντες που εξέτασαν οι επιστήμονες – μεταξύ των οποίων ο δείκτης νοημοσύνης των γονιών, η γονική γαλούχηση σε όλες τις ηλικίες ή η ενίσχυση των γνωσιακών ερεθισμάτων στην ηλικία των οκτώ ετών – δεν φάνηκαν να έχουν καμία επιρροή.


Λεπτότερος φλοιός ίσον υψηλότερος δείκτης νοημοσύνης

Συγκεκριμένα οι ειδικοί είδαν ότι ο εγκέφαλος των παιδιών που είχαν περισσότερα πνευματικά ερεθίσματα στα τέσσερα είχε λεπτότερο φλοιό – χαρακτηριστικό το οποίο αποτελεί δείγμα μεγαλύτερης ανάπτυξης. Όταν γεννιόμαστε ο φλοιός του εγκεφάλου μας – το εξωτερικό του στρώμα δηλαδή – είναι πιο χονδρός, Καθώς όμως αναπτυσσόμαστε, περνώντας στην παιδική ηλικία και στην εφηβεία, σιγά σιγά αρχίζουμε να αποβάλλουμε τα κύτταρα που μας είναι άχρηστα, «εξειδικεύοντας» περισσότερο αυτά που απομένουν, με αποτέλεσμα ο φλοιός να λεπταίνει.

«Πρέπει πραγματικά να λεπτύνει και να εκπαιδευθεί για να ανταποκριθεί στο περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνουμε» εξήγησε ο Μπράιαν Αβαντς, επίκουρος καθηγητής Ακτινολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και κύριος συγγραφέας της μελέτης. «Οσο περισσότερο διεγείρονται κάποια τμήματα του εγκεφάλου τόσο πιο λεπτά γίνονται, Χρησιμοποιούνται περισσότερο και εξειδικεύονται σε συγκεκριμένα καθήκοντα» υπογράμμισε ο ερευνητής, προσθέτοντας ότι τα άτομα με λεπτότερο φλοιό τείνουν να έχουν υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης (IQ).

«Φαίνεται σχεδόν, όποια και αν είναι η φυσιολογική αναπτυξιακή διαδικασία, σαν αυτή να επιταχύνθηκε ή να προχώρησε στα παιδιά με τα περισσότερα γνωσιακά ερεθίσματα» σχολίασε από την πλευρά της η κυρία Φάρα. Η περιοχή που φάνηκε να έχει επηρεαστεί περισσότερο, όπως ανέφεραν οι ερευνητές παρουσιάζοντας τη μελέτη τους στο ετήσιο συνέδριο της Εταιρείας Νευροεπιστημών στη Νέα Ορλεάνη, ήταν ο αριστερός έξω κροταφικός φλοιός. Η περιοχή αυτή, η οποία βρίσκεται περίπου πίσω από το αφτί, σχετίζεται με την εννοιολογική μνήμη, την επεξεργασία του νοήματος των λέξεων και τη γενική γνώση μας για τον κόσμο.

Πηγή: www.healthyliving.gr
από paidagwgos

Εκστρατεία Ενημέρωσης για τον Μητρικό Θηλασμό

Το mitrikosthilasmos.com, ο πλέον ενημερωμένος και επιστημονικά τεκμηριωμένος ελληνόφωνος διαδικτυακός τόπος σε θέματα μητρικού θηλασμού και γαλουχίας διοργανώνει 11-24 Νοεμβρίου, Εκστρατεία Ενημέρωσης για τον Μητρικό Θηλασμό, Υπό την Αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής της UNICEF.

Η εκστρατεία περιλαμβάνει επιστημονικές ημερίδες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη, με θέμα: "Θηλασμός: Είναι στη φύση μας!", με σκοπό να αφυπνισθούν και να ευαισθητοποιηθούν γυναίκες, οικογένειες, επαγγελματίες υγείας, κοινωνία και πολιτεία στο τόσο σημαντικό και ευαίσθητο θέμα για την υγεία του ανθρώπου, τη βρεφική και παιδική διατροφή.

Πρόκειται για μία πρωτοβουλία με την οποία και φέτος το mitrikosthilasmos.com δίνει δυναμικό παρόν για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Εβδομάδας Μητρικού Θηλασμού (που στη χώρα μας τιμάται 1-7/11) μετατρέποντας τον Νοέμβριο σε μήνα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τη σπουδαιότητα, τα οφέλη και τις ευεργετικές ιδιότητες του μητρικού θηλασμού.

Η εκστρατεία χαίρει της ευγενούς στήριξης του Συλλόγου Πιστοποιημένων Συμβούλων Γαλουχίας (ΙΒCLC) Ελλάδος “Γαλαξίας”, του Παγκύπριου Συνδέσμου Μητρικού Θηλασμού “Δώρο Ζωής”, της Επιστημονικής μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας για τη φροντίδα των πρόωρων νεογνών "Ηλιτόμηνον", του Σωματείου για την Προαγωγή του Φυσικού Τοκετού “Ευτοκία”, καθώς και της Εταιρείας Φροντίδας Υγείας & Εκπαίδευσης (ΕΦΥΚΕ).
ΑΘΗΝΑ: Κυριακή 11/11, Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο “Αττικόν" (Baby Friendly Hospital), Αμφιθέατρο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Κυριακή 18/11, Ξενοδοχείο Mediterranean Palace, Αίθουσα "Δίας"
ΚΡΗΤΗ (Ηράκλειο): Σάββατο 24/11 στον Πολυχώρο της "Παλιάς Λαχαναγοράς", αίθουσα πολλαπλών χρήσεων-εκδηλώσεων
Οι ημερίδες απευθύνονται σε ζευγάρια, μέλλοντες γονείς, εγκύους, οικογένειες, επαγγελματίες υγείας καθώς και σε κάθε ενδιαφερόμενο για τον μητρικό θηλασμό! 

Η είσοδος είναι ελεύθερη και ΔΩΡΕΑΝ για όλους

Δείτε το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ των ημερίδων ΕΔΩ

Και... διαδώστε την εκστρατεία μέσω facebook!

Καλούμαστε όλοι μαζί, να βοηθήσουμε ώστε το αναφαίρετο δικαίωμα των βρεφών και των μικρών παιδιών στο θηλασμό να ανακτήσει τη θέση που του αξίζει στη διατροφή τους.


Να είστε όλοι εκεί!

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki