Saturday 26 January 2013

Τρόφιμα και ελπίδα προσέφεραν στο νηπιοτροφείο Καλλιθέας οι εργαζόμενοι του μετρό

Σε μία πράξη αλληλεγγύης προχώρησαν το πρωί της προηγούμενης Παρασκευής οι εργαζόμενοι του μετρό, που προσέφεραν τρόφιμα, κρέας, γάλα και χαρτικά στο νηπιοτροφείο της Καλλιθέας που φιλοξενεί 23 παιδιά οι γονείς των οποίων κρίθηκαν ακατάλληλοι για την διαπαιδαγώγηση τους ή τους στερήθηκε από τον εισαγγελέα η κηδεμονία τους.  

Οι εργαζόμενοι του μετρό εκτός από τα τρόφιμα, προσέφεραν και μία δωροεπιταγή για ψώνια από σούπερ μάρκετ καθώς και 250 ευρώ για την αγορά πετρελαίου θέρμανσης.
Εργαζόμενοι στις τεχνικές υπηρεσίες μάλιστα ανέλαβαν την δωρεάν διόρθωση του κεντρικού λέβητα που έχει χαλάσει αλλά η διοίκηση του ιδρύματος δεν μπορεί να επισκευάσει λόγω της μειωμένης χρηματοδότησης.
Τα παιδιά, ηλικίας από 2, 5 έως 5, 5 ετών, υποδέχτηκαν τους ενεργούς πολίτες με αγκαλιές και χαμόγελα και με την ελπίδα πώς από εδώ και στο εξής δεν θα ξαναμείνουν μόνα τους…
Αρωγός όπως και σε πολλές προσπάθειες για την βοήθεια του ιδρύματος ο τραγουδιστής Ηλίας Παλιουδάκης που από τον προηγούμενο Δεκέμβριο έχει κινητοποιήσει πολλούς πολίτες προκειμένου να βοηθηθούν τα παιδιά του ιδρύματος.
kala-nea.gr
NewsPark via http://www.ipop.gr

"Το μόνο που θέλω είναι μια δουλειά για τη μανούλα μου
για να έχουμε ψωμί να φάμε και παπούτσια να φορέσουμε"!

Πάνω από 100 μαθητές πάνε νηστικοί στα Δημοτικά σχολεία της Καλαμάτας. Έκκληση στους επαγγελματίες της πόλης προκειμένου να προσφέρεται δωρεάν δεκατιανό στα υποσιτισμένα παιδιά.
Μεσσηνία — Νηστικοί πηγαίνουν στο σχολείο τουλάχιστον 100 μαθητές δημοτικών σχολείων της Καλαμάτας χωρίς να έχουν χρήματα για να αγοράσουν κάτι να φάνε, σύμφωνα με την Ενωση Γονέων Καλαμάτας, που συγκέντρωσε στοιχεία από διευθυντές σχολείων.
Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με τραγικές καταστάσεις υποσιτισμένων μαθητών και προσπαθούν να βοηθήσουν με όποιον τρόπο μπορούν, άλλοτε προσφέροντας ένα κουλούρι και άλλοτε προσφέροντας φαγητό στις άπορες οικογένειες.
Η σοβαρότητα της κατάστασης αποτυπώνεται ακόμη και στις εκθέσεις των μαθητών. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα μιας μαθήτριας που έγραψε πως: "Το μόνο που θέλω είναι μια δουλειά για τη μανούλα μου για να έχουμε ψωμί να φάμε και παπούτσια να φορέσουμε"!
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Ελευθερία" τραγική είναι η κατάσταση στο Δημοτικό Σχολείο Ασπροχώματος, όπου πάνω από το 50% των μαθητών δεν έχει ούτε κολατσιό, ούτε μεσημεριανό. Από το Σεπτέμβρη μέχρι τώρα έχουν λιποθυμήσει από την πείνα 5 μαθητές, σύμφωνα με τη διευθύντρια που αναζητεί τρόπους να εξασφαλιστεί φαγητό για τους μαθητές της.
Προβλήματα σε μικρότερο ποσοστό παρατηρούνται και σε σχολεία του κέντρου. Στο 3ο Δημοτικό Σχολείο για παράδειγμα, το 8% έως 10% των παιδιών δεν έχει κολατσιό, ενώ η δουλειά στο κυλικείο έχει μειωθεί κατά 70% αφού πολλά παιδιά δεν έχουν πλέον χαρτζιλίκι.
Μικρότερο ποσοστό μαθητών υποσιτίζεται στο 21ο Δημοτικό Σχολείο, ενώ στην περιοχή της Αγίας Τριάδας, σύμφωνα με γονείς, 5 -6 ντόπιες οικογένειες μικρών μαθητών αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα και στα παιδιά προσφέρεται πρωινό από ανθρώπους που το έχουν αναλάβει εθελοντικά.
Σύμφωνα με την εφημερίδα "Το Έθνος" ...

Κανένα ενδιαφέρον για τη σορό της 11χρονης

Στα αζήτητα, στο νεκροτομείο του νοσοκομείου «Γεννηματάς», παραμένει η σορός της 11χρονης που το μεσημέρι της Τρίτης «έσβησε» όταν παρασύρθηκε από σχολικό λεωφορείο, ενώ διέσχιζε με το ποδήλατό της την οδό Λαγκαδά, στη Θεσσαλονίκη.

Η κυρία (45-50 χρόνων) που εμφανίστηκε στο νοσοκομείο και δήλωσε ότι είναι η γιαγιά της προκειμένου να παραλάβει τη σορό του παιδιού, τελικά δεν ήταν και ψευδώς δήλωσε συγγένεια με το άτυχο κορίτσι.
Η γυναίκα, Βουλγαρικής υπηκοότητας, προσήχθη στην αστυνομία και εξετάστηκε από τους αστυνομικούς και διαπιστώθηκε πως δεν έχει καμία συγγενική σχέση με το παιδί. Το διαβατήριο που προσκόμισε στην Αστυνομική Διεύθυνση και υποστήριξε ότι ανήκει στην 11χρονη ήταν πλαστό ή κλεμμένο αφού είχε στοιχεία άλλου παιδιού που ζει στη Βουλγαρία.
Οι Αρχές της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με το thesstoday, έχουν προχωρήσει σε περαιτέρω ενέργειες για να εντοπίσουν τους γονείς της 11χρονης που μέχρι σήμερα είναι άφαντοι, τις συνθήκες κάτω από τις οποίες το κορίτσι βρέθηκε στην Ελλάδα, όπως και τις συνθήκες διαβίωσής του.

πηγή: thebest

Το παιδί με τα υγρά μάτια...

Τον βλέπω κάθε μέρα, γύρω στις 3μιση που περνάω με το αμάξι μου από Καποδιστρίου και Πατησίων γωνία.
Συνήθως μιλά με άλλους, θολωμένους και μη. Στέκονται καμιά δεκαριά σώματα, στεγνά και ταλαιπωρημένα, με ένα τσιγάρο στο ξερό στόμα και μιλούν σιγά, σχεδόν αθόρυβα. Όπως αθόρυβα ζουν.
Ένας από αυτούς είναι και ο Κωνσταντίνος. Ο πιο «υγιής» από όλους. Όταν δεν μιλά με τους «φίλους» του, -φίλος είναι μόνο ο εκάστοτε συνοδοιπόρος του σε αυτό το σκοτεινό ταξίδι- συνήθως επαιτεί.
Όχι όπως οι άλλοι όμως. Έρχεται με μια σπάνια ευγένεια, λέει από τα βάθη της καρδιάς του «καλησπέρα» και σε χαιρετά με μάτια σκύλου, όπως λέω εγώ, υγρά και βαθιά.
Εάν δεν του δώσεις χρήματα, θα σου πει «ευχαριστώ» και θα φύγει, ενώ πρώτα θα σου βγάλει από το παρμπρίζ του αυτοκινήτου όλα τα φυλλάδια με ενεχυροδανειστήρια χρυσού που έχεις βαρεθεί να βγάλεις.
Πριν διαπιστώσω την ευγένειά του, έβλεπα, προς έκπληξή μου, να ανοίγουν οι οδηγοί τα παράθυρα και να του δίνουν χρήματα, φρούτα, γλυκά.
Σήμερα ήρθε κοντά μου. Τριγύρναγε μέρες η σκέψη στο μυαλό μου αν έπρεπε να του δώσω λεφτά γιατί έτσι ίσως τον σκότωνα πιο γρήγορα.
-«Γεια σου Κωνσταντίνε.» του λέω και του δίνω ένα ευρώ.
-«Ευχαριστώ πολύ. Ξέρετε, είμαι πολύ στεναχωρεμένος σήμερα. Άργησα να ξυπνήσω και μου φαίνεται δεν θα προλάβω να βγάλω τα σημερινά χρήματα. 15 ευρώ θέλω κάθε μέρα. Καταλαβαίνετε, για ένα πιάτο φαί και κάπου να κοιμηθώ.»
Το φανάρι άναψε πράσινο και στο ραδιόφωνο ακούω για μειώσεις μισθών, μνημόνια, λίστες.


πηγή: topontiki

Εμπλοκή της Apple σε σκάνδαλο
με παιδική εργασία στην Κίνα

Νέος πονοκέφαλος για την αυτοκρατορία του Στηβ Τζόμπς, καθώς μια εταιρεία ανεύρεσης ανθρωπίνου δυναμικού στην Κίνα παραποιούσε τα στοιχεία ανήλικων εργαζομένων οι οποίοι απασχολούνταν σε εργοστάσιο που κατασκεύαζε προϊόντα για την Apple.

Child labour uncovered in Apple's supply chain


Όπως ήταν αναμενόμενο, η Apple διέκοψε τη συνεργασία με την εν λόγω κινεζική εταιρεία, ενώ υπέβαλε και μήνυση για απάτη.
Η εταιρεία απασχολούσε 74 ανηλίκους κάτω των 16 ετών, κατασκευάζοντας ηλεκτρονικά κυκλώματα για την Apple και αναμένεται να πληρώσει πρόστιμο, ενώ οι τοπικές αρχές ανακάλεσαν και την άδεια λειτουργία της.
«Η παιδική εργασία είναι ένα θέμα που καμία εταιρία δεν θέλει να σχετίζεται. Ως αποτέλεσμα λοιπόν δεν νομίζω πως το ζήτημα αυτό απολαμβάνει της δέουσας προσοχής και ως εκ τούτου το πρόβλημα δε διορθώνεται όπως θα έπρεπε», ήταν τα λόγια του αντιπροέδρου της εταιρείας, Τζεφ Γουίλιαμς.
Διαβεβαίωσε επίσης ότι η Apple ερευνά εκ βαθέων τους συνεργάτες και προμηθευτές τους τονίζοντας ότι στόχος της είναι όπου συναντά τέτοιες περιπτώσεις να εξασφαλίζει ότι «οι ανήλικοι εργαζόμενοι θα έχουν τη φροντίδα που χρειάζονται και οι προμηθευτές θα έχουν την αντιμετώπιση που τους αναλογεί».

Πηγή: iefimerida.gr

Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών

Αμέσως μετά την αγάπη, το σπουδαιότερο δώρο του γονιού 
προς το παιδί είναι η αίσθηση της πειθαρχίας.
.

Σκοπός αυτού του άρθρου είναι να συμβουλεύσει τους γονείς που πιθανόν αντιμετωπίζουν προβλήματα πειθαρχίας των παιδιών τους προτείνοντας πρακτικές μεθόδους και βοηθώντας τους να μην είναι ούτε πολύ ανεκτικοί ούτε πολύ περιοριστικοί και αυστηροί.

Η οριοθέτηση της συμπεριφοράς είναι αυτό που βοηθά το παιδί να κατανοήσει τους κανόνες και τις προσδοκίες των γονέων του. 

Τα όρια που τίθενται στη συμπεριφορά καθορίζουν επίσης την ισορροπία της δύναμης και της εξουσίας στις οικογενειακές σχέσεις και συνιστούν ένα ουσιώδες στοιχείο στην ανατροφή των παιδιών.

Πολλές μελέτες αναφέρουν ότι όταν οι γονείς θέτουν σταθερά όρια, τα παιδιά μεγαλώνουν έχοντας μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, σε αντίθεση με τα παιδιά στα οποία επιτρέπεται να συμπεριφέρονται όπως τους αρέσει. Τα παιδιά με καλή προσαρμογή έχουν τρυφερούς, περιποιητικούς και υποστηρικτικούς γονείς, οι οποίοι ασκούν έλεγχο με λογικό τρόπο και έχουν υψηλές προσδοκίες. Ο σταθερός έλεγχος που δεν περιορίζει τις ευκαιρίες για πειραματισμό και επιτρέπει την αυθόρμητη έκφραση σχετίζεται με την ανεξαρτησία του παιδιού.

Αμέσως μετά την αγάπη, το σπουδαιότερο δώρο του γονιού προς το παιδί είναι η αίσθηση της πειθαρχίας. Οι περισσότεροι γονείς παραδέχονται ότι είναι πολύ σημαντικό να θέτουν όρια, εντούτοις ένα από τα δυσκολότερα εγχειρήματά τους είναι να βάλουν σε πράξη αυτήν την παραδοχή και μάλιστα με τρόπο σταθερό και αποτελεσματικό. Όταν και οι δυο γονείς δουλεύουν όλη μέρα και λείπουν από το σπίτι, απεχθάνονται να εφαρμόζουν κανόνες πειθαρχίας τις λιγοστές ώρες που βρίσκονται με τα παιδιά τους. Όμως τότε είναι που πολλές φορές τα παιδιά θα δοκιμάσουν την προκλητική τους συμπεριφορά.

Πειθαρχία σημαίνει διδασκαλία, όχι τιμωρία. Χωρίς πειθαρχία, τα παιδιά, ήδη από το δεύτερο έτος, συμπεριφέρονται σαν να είναι κακομαθημένα. Η σταθερή πειθαρχία που αφορά σημαντικά ζητήματα δεν αποτελεί απειλή για την προσωπικότητα του παιδιού. Ίσα-ίσα, είναι μέρος της πορείας του προς την αυτογνωσία. Οι γονείς θα πρέπει να διδάξουν όρια στα παιδιά, χωρίς να επιδεινώνουν την κατάσταση.

Για παράδειγμα, μερικά παιδιά ηλικίας 3 ως 6 ετών σε κάποιο ξέσπασμά τους πετούν ή σπάζουν αντικείμενα. Στο τέλος της ημέρας ή κάποια άλλη στιγμή που είναι πολύ κουρασμένο, το παιδί χάνει τον έλεγχό του. Κατ’αρχήν, δώστε του να καταλάβει ότι αυτό δεν πρέπει να το κάνει-ότι δε θα το αφήσετε να το κάνει όσο περνάει από το χέρι σας. Αγκαλιάστε το και καθήστε κοντά του ώσπου να είναι σε θέση να σας ακούσει. Τότε κουβεντιάστε το λόγο που πιστεύετε ότι θέλησε να το κάνει και δείξτε του ότι ξέρετε καλά πόσο άσχημα αισθάνεται για αυτή την καταστροφική και ανεξέλεγκτη συμπεριφορά του. Διαβεβαιώστε το ότι θα προσπαθήσετε να το βοηθήσετε προτού του ξανασυμβεί. Ρωτήστε το τι νομίζει ότι θα μπορούσε να το σταματήσει. Αν αυτό που προτείνει φέρνει αποτέλεσμα, επαινέστε το ζωηρά. Αυτό βοηθά ιδιαίτερα στην ανάκτηση του αυτοελέγχου.

Παρακάτω δίνονται ορισμένες κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την πειθαρχία:

Προσαρμόστε την πειθαρχία στο στάδιο ανάπτυξης του παιδιού. Αν πρόκειται για βρέφος ή νήπιο που μόλις άρχισε να στέκεται στα πόδια του, προσπαθήστε κατ’ αρχήν να στρέψετε την προσοχή του σε μια άλλη δραστηριότητα. Αν αυτό δεν φέρει αποτέλεσμα –δυστυχώς δε φέρνει πάντα- ίσως χρειαστεί να το απομακρύνεται μόνοι σας. Για ένα παιδί πάνω από δύο ετών, η πειθαρχία πρέπει πάντα να περιλαμβάνει μια εξήγηση για τους λόγους που το οδήγησαν να ‘παρασυρθεί’ και να ενεργήσει κατ’ αυτόν τον τρόπο. Δοκιμάστε να σκεφτείτε τι ώθησε το παιδί σε αυτή την συμπεριφορά και δώστε του την ευκαιρία να το καταλάβει μόνο του.
Η πειθαρχία πρέπει να ταιριάζει στο παιδί σας. Χρησιμοποιήστε όλα όσα ξέρετε γύρω από το χαρακτήρα και τις ευαισθησίες του παιδιού σας. Ένα ευαίσθητο παιδί μπορεί να συντριβεί με κάποιο είδος τιμωρίας, η οποία μπορεί, αντίθετα, να είναι ιδανική για ένα ζωηρό, υπερκινητικό παιδί.
Όταν το παιδί σας είναι μαζί με άλλα παιδιά, προσπαθήστε να μην ανακατεύεστε. Όταν επεμβαίνετε σε μια κατάσταση, τη μετατρέπετε από μια απλή συναναστροφή παιδιών σε μια περίπλοκη επικοινωνία, όπου τουλάχιστον οι μισές αντιδράσεις του παιδιού σας έχουν στόχο εσάς τους ίδιους.
Προσφέρετε στο παιδί πρότυπα συμπεριφοράς για μίμηση. Δοκιμάστε να το βοηθήσετε να ελέγξει τον εαυτό του ή να βρει τρόπους να αντιμετωπίσει μια κατάσταση, δίνοντάς του παραδείγματα. Συχνά ο τρόπος που το βοηθάτε να λύσει μια διαφορά είναι πολύ πιο διδακτικός από χίλιες λέξεις. Μια σταθερή, άμεση αλλά και γεμάτη αγάπη προσέγγιση είναι σίγουρα το καλύτερο πρότυπο μια μίμηση που μπορείτε να του προσφέρετε.
Κάνετε ένα time-out, μόνο όμως για λίγο. Αφού τελειώσει το ζήτημα, αγκαλιάστε το παιδί και εξηγήστε του γιατί ήταν αναγκαίο να γίνει αυτό.
Ζητήστε τη γνώμη του παιδιού για το τι θα μπορούσε να βοηθήσει την επόμενη φορά. Και δοκιμάστε το. Αν φέρει αποτέλεσμα, επαινέστε το παιδί σας.
Η σωματική τιμωρία έχει πολύ χειροπιαστά μειονεκτήματα. Θυμηθείτε τι σημαίνει για το παιδί να σας δει να χάνετε την ψυχραιμία σας και να αντιδράτε με τη χρήση σωματικής βίας.
Προσέξτε τα διφορούμενα μηνύματα. Καθώς του λέτε «Μη χτυπάς» ή «Μην το κάνεις αυτό», αν εσείς κατά βάθος δεν έχετε πειστεί, ίσως αυξήσετε την έλλειψη αυτοελέγχου στο παιδί σας.
Σταθείτε και εκτιμήστε και πάλι τις περιπτώσεις στις οποίες η πειθαρχία δεν έφερε αποτέλεσμα. Μήπως αντιδράτε πολύ σκληρά και επομένως αναποτελεσματικά; Μήπως το παιδί σας αντιδρά με τρόπο που υποδηλώνει ότι έχει άγχος ή ότι χρειάζεται περισσότερη στοργή;

Θυμηθείτε να ενισχύετε θετικά το παιδί σας όταν δεν σας ταλαιπωρεί: «Μπράβο το παιδί μου. Κοίταξε πόσο προσπάθησες να ελέγξεις τον εαυτό σου! Είμαι πολύ περήφανη για σένα!».


από mpsarrou

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki