Thursday 22 August 2013

"Δεν θέλω να βλέπω στα μάτια τους την λύπηση
για το αυτιστικό παιδί μου"

Για αρχή ας κάνουμε κάτι απλό:
Ας σταματήσουμε να λυπόμαστε αυτά τα παιδιά
Πριν μερικούς μήνες είχα μια κουβέντα με μια μητέρα που έχει ένα αυτιστικό παιδί στην εφηβεία. Την ξέρω χρόνια. Παλιότερα μου είχε μιλήσει για τον αγώνα που έκανε για να αποδεχτεί το αυτιστικό παιδί της. 
Από την άρνηση της κατάστασης του παιδιού της τα πρώτα χρόνια είχε περάσει στην αποδοχή. Αποδέχτηκε το γεγονός ότι το αυτιστικό παιδί της δεν είναι ίδιο με τον αδερφό του, μέσα από μια επώδυνη διαδικασία που δεν είναι του παρόντος. 
Αυτό την απελευθέρωσε και μετέτρεψε όλη την αρχική της άρνηση... 

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο 
πηγή: axortagos

Εκτυπώστε, κολλήστε και έτοιμα τα μικρά σπιτάκια!!

Δυο σπιτάκια έτοιμα προς εκτύπωση με απλό κόψιμο. 
Διπλώνετε, κολλάτε και έτοιμα. 
Προτεινόμενο μέγεθος εκτύπωσης: A3

 Καλή σας επιτυχία!
Μπορείτε να κάνετε copy την φωτογραφία και στην συνέχεια δεξί κλικ για να την αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας. 
Στην συνέχεια μπορείτε να την τυπώσετε και να διακοσμήσετε με αυτά το παιδικό δωμάτιο. 
Το αρχείο διατίθεται μόνο για προσωπική χρήση!
.
Σπιτάκι 3D cottage 1

 Σπιτάκι 3D cottage2
πηγή: eimaipaidi

Τι κάνεις για να απασχολήσεις ένα παιδί χωρίς να χρειαστεί να βλέπει TV ή να παίζει με smartphones και iPad

Το να απασχολήσεις ένα παιδί δεν είναι πάντα εύκολο, πόσο μάλλον όταν θέλεις να αποφύγεις τις εύκολες λύσεις της τηλεόρασης, του smartphone ή του tablet της οικογένειας, για να παίζει σε αυτό παιχνίδια. 

New-Fog-of-WarΑυτό σκεφτόταν ένας πατέρας, όταν αποφάσισε να δημιουργήσει μόνος του ένα... επιτραπέζιο παιχνίδι, που θα κρατούσε απασχολημένο τον πεντάχρονο γιο του για αρκετή ώρα.
Ο Justin James Clayden δημιούργησε μόνος του ένα adventure board game, το οποίο φαίνεται ότι κέντρισε τόσο πολύ το ενδιαφέρον του γιου του, ώστε του πήρε περισσότερες από τέσσερις ώρες, για να το ολοκληρώσει.
Ο ίδιος είναι ιδιαίτερα περήφανος για τη δημιουργία του και, μάλιστα, ονόμασε το παιχνίδι "Justinia" (με έμπνευση το... όνομά του). Ξεκινώντας από την ιδέα ενός απλού λαβύρινθου έφτιαξε ένα παιχνίδι με ζάρια, όπου οι παίκτες κατευθύνουν τα Legotars τους (avatars από Lego) σε έναν κόσμο γεμάτο τέρατα, αράχνες, φαντάσματα και άλλα.
Ο πατέρας πουλάει, μάλιστα, μία εκτυπώσιμη εικόνα του παιχνιδιού μέσω του καταστήματός του στο Etsy στην τιμή του 1.5 ευρώ, ενώ αισθάνεται ιδιαίτερα περήφανος που απέσπασε για λίγο το γιο του από τα παιχνίδια του iPad με τόσο επιτυχημένο τρόπο.
Σε κάθε περίπτωση, του αξίζουν πολλά συγχαρητήρια για την εφευρετικότητά του, την οποία φανταζόμαστε ότι ο γιος του εκτιμάει ιδιαίτερα.


Τι αποκαλύπτουν τα παιχνίδια στην άμμο για τα παιδιά;

Από: Ελένη Χαδιαράκου

Η άμμος για τα παιδιά είναι έμπνευση, εξάπτει τη φαντασία και τα βοηθάει να εκφράζονται δημιουργικά. Μάθετε τι αποκαλύπτουν τα παιχνίδια στην άμμο για την προσωπικότητα των παιδιών! 

Τι αποκαλύπτουν τα παιχνίδια στην άμμο για τα παιδιά;«Τα παιδιά μπορούν να εκφραστούν πολύ εύκολα, παίζοντας στην άμμο», λέει η δρ Ζίγκριντ Λέβεν-Ζάιφερτ, ειδικός στην Αναλυτική Ψυχολογία Παιδιών και Εφήβων και στη Θεραπεία με το Παιχνίδι στην Άμμο από το Ινστιτούτο Καρλ-Γκούσταβ Γιουνγκ, στη Στουτγάρδη.
«Ειδικά σε πολύ μικρή ηλικία είναι δύσκολο να ζωγραφίσουν ή να κάνουν συμμετρικούς υπολογισμούς για την αντιγραφή ή την απόδοση μιας εικόνας που βλέπουν, ενώ η άμμος αποτελεί το ιδανικό εργαλείο γι' αυτά».
«Πίσω από κάθε δημιουργία στην άμμο κρύβεται μια πτυχή της προσωπικότητάς του παιδιού, ενώ υποσυνείδητα προβάλλονται σε αυτήν κάποια προβλήματα και εμπειρίες του. Έτσι η άμμος γίνεται αφορμή για να ανακαλύψουμε πολλά για την συμπεριφορά αλλά και τα συναισθήματα των παιδιών μας».

Παιχνίδια με την άμμο και πνευματική εξέλιξη
Ο τρόπος με τον οποίο τα παιδιά ασχολούνται με την άμμο μαρτυρά πολλά για την εξέλιξή τους. Άλλωστε όπως έλεγε και ο Καρλ Γιούνγκ (ο πρώτος που μίλησε για την αμμοθεραπεία):  «Συχνά τα χέρια ξέρουν πώς να δίνουν τη λύση εκεί που το μυαλό αδυνατεί να το κάνει»
Τα παιδιά από 1 έως 2 ετών δοκιμάζουν πρώτα την ύλη. Τους αρέσει να αφήνουν «το στίγμα τους στον κόσμο», τα αποτυπώματα των χεριών και των ποδιών τους πάνω στην άμμο. Όταν έπειτα από αυτό το στάδιο τα παιδιά αρχίζουν να φτιάχνουν πύργους στην άμμο, έχουν κάνει ένα άλμα στην πνευματική τους εξέλιξη: έχουν μάθει ότι μπορούν να καταφέρουν πράγματα με τα χέρια τους και αυτό τους δίνει αυτοπεποίθηση, κατά τη δρα Λέβεν-Ζάιφερτ.
Στην ηλικία των 3-4 ετών, η άμμος δεν είναι πια αρκετή. Τα παιδιά χρειάζονται όλα τα πιθανά μικροαντικείμενα που θα τα βοηθήσουν να απεικονίσουν τον κόσμο: κοχύλια, βότσαλα, καλαμάκια, κομματάκια γυαλί, ακόμη και τμήματα ή ολόκληρα τα παιχνίδια τους. Αυτή είναι η περίοδος που αρχίζουν να υποδύονται ρόλους.
Τα αγοράκια στήνουν σκηνές μαχών, ιδιαίτερα με ιππότες, καουμπόηδες και Ινδιάνους. Αυτά δεν αποτελούν εκφράσεις επιθετικότητας, αλλά φυσιολογική εξέλιξη. Χωρίζουν τον κόσμο σε καλούς και σε κακούς και τους βάζουν να αναμετρηθούν.
Τα κορίτσια από την άλλη μεριά παίζουν συχνά με κούκλες, με φιγούρες ζώων, κάτι το οποίο αποκαλύπτει πράγματα για τον χαρακτήρα τους. Τι αποκαλύπτουν τα παιχνίδια στην άμμο για την προσωπικότητα των παιδιών.
Η μεγαλύτερη μελέτη για το τι ακριβώς φανερώνουν οι δημιουργίες των παιδιών στην άμμο έχει γίνει από τον ιδρυτή της αναλυτικής ψυχολογίας Καρλ-Γκούσταβ Γιουνγκ, ο οποίος έχει χωρίσει τα παιδιά σε τέσσερις κατηγορίες:
1. Τα σχολαστικά
Αυτή η ομάδα παιδιών αναπαριστά τον κόσμο στην άμμο όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικά. Το δρομάκι που φτιάχνουν στην άμμο είναι στη σωστή αναλογία για το παιδικό αυτοκινητάκι, όπως και οι φιγούρες και τα σπιτάκια. Ένα ανθρωπάκι δεν θα το τοποθετήσουν έως τον λαιμό μέσα στην άμμο, αλλά θα το τοποθετήσουν προσεκτικά πάνω σε αυτήν. Ένα τέτοιο παιδί με έντονη τη «λειτουργία της αντίληψης» θα παραπονεθεί εάν για το παιδικό τρενάκι δεν υπάρχουν σιδηροδρομικές γραμμές. Ποτέ δεν θα μπορούσε το τρένο να προχωρά σε επίπεδο έδαφος ή απευθείας πάνω στην άμμο. Αργότερα τα παιδιά αυτά θα γίνουν οι «ρεαλιστές ενήλικοι», που θα ενδιαφέρονται για τον υλικό κόσμο, θα θυμούνται καλά μάρκες αυτοκινήτων και τεχνικούς όρους και θα είναι καλοί στους υπολογισμούς.

2.  Τα δημιουργικά
Αυτά τα παιδιά σχεδιάζουν με πολλή φαντασία, χρησιμοποιούν ταυτόχρονα καλαμάκια, βότσαλα και χώμα. Όταν δεν υπάρχει αυτοκινητάκι διαθέσιμο, μετατρέπουν αμέσως μια δημιουργία από άμμο σε όχημα. Μία ασύμμετρη σωρός από άμμο μπορεί να αναπαραστήσει ένα παγωτό λεμόνι, μία ψημένη γαλοπούλα ή ένα κέικ σοκολάτας. Οι δρόμοι συχνά δεν έχουν ούτε αρχή ούτε τέλος. Σε περίπτωση που κάποιος ρωτήσει πού οδηγεί ο δρόμος, απαντούν αγανακτισμένα: «Σε ένα κάστρο, δεν το βλέπεις εκεί πέρα;». Πρόκειται για τους μελλοντικούς ενηλίκους με διαισθητικότητα που θα την εκφράζουν έντονα. Οι άνθρωποι με «εξωστρεφή διαισθητικότητα» πάντα λειτουργούν με τη φαντασία και τη διαίσθησή τους, σκεπτόμενοι ταυτόχρονα το παρόν και το μέλλον.
3. Τα φιγουροκεντρικά
 Αυτά τα παιδιά προτιμούν να παίζουν με φιγούρες. Ο κόσμος τους είναι γεμάτος ζωή. Ένα κάστρο δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς ιππότες, ούτε λόγος να γίνει για θάλασσα χωρίς ψάρια. Έχουν «έντονη συναισθηματική λειτουργία» και μεγαλώνοντας θα προσανατολίζονται έντονα προς τον έξω κόσμο, ιδιαίτερα τους ανθρώπους. Χαίρονται με την ανθρώπινη επαφή, έχουν καλή διαίσθηση για τις διαπροσωπικές σχέσεις, αντιλαμβάνονται τη χημεία που «πλανάται στον αέρα» και μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν.
4. Τα σκεπτόμενα
Τα παιδιά αυτά δεν μπορούν εύκολα να αρχίσουν παιχνίδια στην άμμο. Το σκάψιμο τα κάνει γρήγορα να βαριούνται. Τα σκεπτόμενα παιδιά επινοούν πιο εύκολα ένα παιχνίδι ή κατασκευάζουν _ όταν είναι λίγο μεγαλύτερα _ ένα μαρμάρινο διάδρομο για να αφήσουν να κυλήσουν μέσα από αυτόν μικρές μπαλίτσες με συγκεκριμένους κανόνες. Ένα ντόμινο θα τους παρείχε εξαιρετική τέρψη. Τα παιδιά αυτά ως ενήλικοι θα επιζητούν τη νομιμότητα, θα έχουν ανεπτυγμένη αίσθηση της τάξης και θα νιώθουν άνετα με τις φυσικές και ανθρωπιστικές επιστήμες. Είναι πολύ καλοί οργανωτές. Οι εσωστρεφείς όμως χαρακτήρες μπορεί να βρουν εμπόδια στην πρόοδό τους.

Θέλει να κάνει μπάνιο μόνο του!

Τι πρέπει να κάνετε
για να είναι ασφαλές το παιδί σας στο μπάνιο!

 .
Ξαφνικά το παιδί σας σας ανακοίνωσε ότι είναι πολύ μεγάλο για να το κάνετε εσείς μπάνιο και σας ζήτησε να το αφήσετε να κάνει μόνο του. 

Σίγουρα μπορεί να τα καταφέρει ωστόσο θα πρέπει πάρετε κάποια μέτρα ώστε να μη διατρέχει κανένα κίνδυνο ενώ απολαμβάνει το μπανάκι του!

Τι πρέπει να κάνετε
Αρχικά θα πρέπει να συνεχίσετε να του αγοράζετε το λεγόμενο «σαμπουάν χωρίς δάκρυα» για να αποφύγετε τα κλάματα στην περίπτωση που μπει στο ματάκι του.

Προμηθευτείτε μικρά πλαστικά μπουκαλάκια στα οποία θα βάζετε κάθε φορά που θα κάνει μπάνιο μικρή ποσότητα σαμπουάν και αφρόλουτρο, ώστε να μπορεί να τα πιάσει και να τα χρησιμοποιήσει.

Θα πρέπει να του μάθετε πώς να χειρίζεται τη βρύση. Κάντε αρκετές δοκιμές με το ζεστό και το κρύο μέχρι να είσαστε όσο γίνεται πιο σίγουρη ότι έχει καταλάβει απόλυτα τι πρέπει να κάνει.

Μαζέψτε όλα τα ξυραφάκια, τα απορρυπαντικά και γενικά όλα τα προϊόντα που δεν πρέπει να χρησιμοποιήσει και τοποθετήστε τα σε ένα ντουλάπι που δε θα μπορεί να έχει πρόσβαση.

Τέλος, ιδιαίτερα σημαντικό είναι να προμηθευτείτε αντιολισθητικά πατάκια για τη μπανιέρα και το πάτωμα ώστε να το προστατεύσετε από ατυχήματα.
news.gr

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki