Sunday 2 March 2014

«Εκοιμήθη» ο αρχιμανδρίτης Τιμόθεος Κιλίφης

Σήμερα, Κυριακή, 02 Μαρτίου 2014, μετά το μεσημέρι, «εκοιμήθη» ο γνωστός και αγαπητός ανά την Ορθοδοξία Αρχιμανδρίτης Τιμόθεος Κιλίφης, αδελφός της Ιεράς Μονής Πεντέλης.
«Η υπακοή χωρίς την αγάπη, την αλήθεια και την ελευθερία 
καταντάει δουλοπρέπεια, που οδηγεί στην απρέπεια»

Ευχόμαστε ο Άγιος Θεός να τον αναπαύσει μετά των δικαίων και αγίων Του!

O Αρχιμανδρίτης Τιμόθεος Κιλίφης (Κατά κόσμον: Γεώργιος Κ. Κιλίφης), γεννήθηκε το 1928 στο Αίγιο.

Τελείωσε στην ίδια πόλη το οχτατάξιο γυμνάσιο (με καθυστέρηση δύο ετών, λόγω της γερμανικής κατοχής) το 1948.
Στην Αθήνα το 1952 συνεργάστηκε και έγινε μέλος της Αδελφότητας Θεολόγων "Η Ζωή" και το 1960 της Αδελφότητας Θεολόγων "Ο Σωτήρ", απ' όπου αποχώρησε το 1972 κι εντάχθηκε ως μοναχός στην Ι. Μονή Πεντέλης.

Τώρα είναι Αρχιμανδρίτης της ιδίας Ι. Μονής. Από πολλά χρόνια ασχολείται με την λογοτεχνία και τα γράμματα γενικότερα.

Για το πλούσιο συγγραφικό του έργο και την κοινωνική του δράση, του έχουν απονεμηθεί λογοτεχνικά βραβεία και τιμητικές διακρίσεις. Είναι τακτικό μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών, της Πανελλήνιας Ένωσης και του Συνδέσμου Ιστορικών Συγγραφέων.

Η Σύγκλητος της Ακαδημίας Φλωρεντίας, Τεχνών, Λογοτεχνίας, Επιστημών, Εργασίας και Θεάματος, στις 24 Νοεμβρίου 2001, αποφάσισε -κατά νόμον- την ανακήρυξη του συγγραφέα Τιμόθεου Κιλίφη ως Επιτίμου Ακαδημαϊκού με χρυσό Μετάλλιο, "Για την ένθερμη και γενναιόδωρη συμβολή του στην επιβεβαίωση των υψηλότερων ιδανικών της ζωής, για τις Τέχνες και τον Πολιτισμό".

Επίτιμος Ακαδημαϊκός με Χρυσό Μετάλλιο, Ακαδημίας Φλωρεντίας, ο Αρχιμανδρίτης Ι.Μ.Π. Τιμόθεος Κιλίφης. Δεν αποτελεί υπερβολή ότι η ακτινοβολία του συγγραφέα π. Τιμοθέου Κιλίφη εξήλθε πέραν των ορίων της χώρας μας.

Μετά από τη βράβευσή του στις 20-12-2000, από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών με το βραβείο Α' τάξεως και το Χρυσό Μετάλλιο, για τη λογοτεχνική και την εν γένει προσφορά του στα γράμματα, αλλά και στην κοινωνία, ακολουθεί η καταξίωση και αναγνώριση του πολύπλευρου έργου του, συγγραφικού και κοινωνικού, από την Ακαδημία Φλωρεντίας.

Η Σύγκλητος της Ακαδημίας Φλωρεντίας, Τεχνών, Λογοτεχνίας, Επιστημών, Εργασίας και Θεάματος, στις 24 Νοεμβρίου 2001, αποφάσισε -κατά νόμον- την ανακήρυξη του συγγραφέα Τιμόθεου Κιλίφη ως Επιτίμου Ακαδημαϊκού με χρυσό Μετάλλιο, "Για την ένθερμη και γενναιόδωρη συμβολή του στην επιβεβαίωση των υψηλότερων ιδανικών της ζωής, για τις Τέχνες και τον Πολιτισμό".

Η απονομή πραγματοποιήθηκε στην Κεντρική Έδρα Πράτο, τάξη Λογοτεχνίας, Τμήμα Συγγραφέων. Επάξια και δικαιωματικά πλέον ο π. Τ. Κιλίφης είναι κάτοχος της ταυτότητας της παραπάνω Ακαδημίας. Το γεγονός τούτο τιμά τον ίδιο ασφαλώς, αλλά ιδιαίτερα την πόλη μας το Αίγιο, απ' όπου ο σεβαστός ιερωμένος κατάγεται. Γι' αυτό επικροτούμε και επαινούμε την επίσης τιμητική διάκριση που του έγινε από το σύλλογο Αιγιαλέων Αθηνών και Πειραιώς, στις 13-1-2002, "Διά την Κηρυγματική και την πολύπλευρη συγγραφική του δραστηριότητα, έτι δε και διά την κοινωνική του ευαισθησία και ανιδιοτελή προσφορά του στο Σύλλογο".

Θα είναι παράλειψη εάν δεν υπενθυμήσουμε την τιμητική διάκριση, η οποία έγινε προς τον π. Τιμόθεο Κιλίφη στον τόπο της γενέτειράς του, για τους ίδιους λόγους, από τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία Αιγίου και το Δήμο Αιγίου στο χώρο της αίθουσας του Αρχαιολογικού Μουσείου, όπου η αθρόα προσέλευση των συμπολιτών του απέδειξε την πλήρη αποδοχή και το θαυμασμό τους προς το πρόσωπό του και το έργο του.
Agioritikovima

Ο Τιμόθεος Κιλίφης, ήταν ένας σύγχρονος επαναστάτης που αξίζει τον θαυμασμό όλων μας.
Το παρακάτω video είναι αποκαλυπτικό και βγάζει πρώτα τον άνθρωπο Κιλίφη, έναν κοινωνικό επαναστάτη αγωνιστή με αξιοθαύμαστο πειστικό λόγο.

Είπε:
«Η υπακοή χωρίς την αγάπη, την αλήθεια και την ελευθερία καταντάει δουλοπρέπεια, που οδηγεί στην απρέπεια»

Η σημασία της συναισθηματικής επικοινωνίας στην ανάπτυξη του παιδιού

Τα συναισθήματα ρυθμίζουν τόσο τον εσωτερικό κόσμο (ενδοπροσωπική σχέση), όσο και τις αλληλεπιδράσεις με τον εξωτερικό κόσμο (διαπροσωπικές σχέσεις).
Emotional Development
Οι πρωταρχικές σχέσεις, στη βρεφική και την παιδική ηλικία, είναι αυτές που κατά κύριο λόγο διαμορφώνουν τα μετέπειτα στάδια εξέλιξης ενός ανθρώπου, καθώς μέσα από αυτές ένα παιδί κατανοεί τον εαυτό του, καθώς και τον κόσμο που το περιβάλλει.

Ως βρέφη, γεννιόμαστε με έμφυτη την ανάγκη για δεσμό με το πρόσωπο εκείνο, που θα μας παρέχει ασφάλεια και προστασία. Αυτή ή τάση, που λειτουργεί ως ένα είδος ενστίκτου, παρατηρείται σε όλα τα είδη των θηλαστικών και οδηγεί στην «προσκόλληση» στο πρόσωπο εκείνο που θα μας εξασφαλίσει την απαιτούμενη για την επιβίωση μας, ασφάλεια και προστασία. Απώτερος στόχος της τάσης προσκόλλησης ή δεσμού, όπως και όλων των έμφυτων τάσεων, είναι η εξελικτική ικανότητα προσαρμογής μας στο περιβάλλον.

Στην βρεφική και πρώιμη παιδική ηλικία η διαπροσωπική αλληλεπίδραση ενός παιδιού με τους γονείς ή τους φροντιστές του, έχει να κάνει με το πώς οι γονείς ή φροντιστές ανταποκρίνονται στις ανάγκες του. Ο τρόπος που ένα βρέφος ή νήπιο φροντίζεται, του επιτρέπει να αρχίσει να διαμορφώνει ιδέες και πεποιθήσεις για τον εαυτό του και να αποκτά προσδοκίες για το ίδιο και τους άλλους, στις μελλοντικές διαπροσωπικές του σχέσεις.

Όταν οι γονείς, συνεπώς, ανταποκρίνονται αποτελεσματικά κι επικοινωνούν θετικά με τα παιδιά, τους δείχνουν σεβασμό και εκτίμηση, εκείνα αισθάνονται ότι έχουν εισακουστεί και έχουν γίνει αντιληπτά από τους γονείς τους, με αποτέλεσμα να ενισχύεται η αυτοπεποίθηση κι η αυτοεκτίμησή τους.

Ο θετικός τρόπος φροντίδας έχει συναισθηματικές και γνωστικές συνιστώσες, που γενικεύονται στις μετέπειτα διαπροσωπικές σχέσεις και επηρεάζουν όλα τα μετέπειτα στάδια εξέλιξης του παιδιού.
Μελέτες έχουν δείξει ότι ήδη από την αρχή του δεύτερου μήνα, τα νήπια, χρησιμοποιούν την οπτική επαφή για την έναρξη και τη ρύθμιση της διαπροσωπικής αλληλεπίδρασης, με τρόπους παρόμοιους όπως στους ενήλικες. Δείχνουν να προτιμούν γονείς που κινούνται και μιλούν, από εκείνους που δεν αναγνωρίζουν την παρουσία τους ως βρέφη.

Σε αυτά τα πρώτα βήματα συναισθηματικής κοινωνικοποίησης του βρέφους, οι εκφράσεις του προσώπου που το φροντίζει υπερβάλλουν την έκφραση του συναισθήματος και οδηγούν το βρέφος στη μίμηση, βελτιστοποιώντας το επίπεδο διέγερσης του ενδιαφέροντος.

Αυτή η οπτική επικοινωνία είναι πλούσια σε ερεθίσματα για την ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου και ειδικότερα της ανάπτυξης του δεξιού ημισφαιρίου που είναι ανάλογη των κοινωνικών και συναισθηματικών εμπειριών του.

Να εξηγήσουμε, πως το δεξί ημισφαίριο επιτρέπει την επεξεργασία πληροφοριών οπτικού και χωρικού χαρακτήρα κι ο φλοιός του δεξιού ημισφαιρίου του εγκεφάλου είναι υπεύθυνος για την επεξεργασία πληροφοριών των συναισθηματικών εκφράσεων ενός προσώπου.

Κατά τη διάρκεια αυτών των μη – λεκτικών διαπροσωπικών επαφών, ο φροντιστής και το βρέφος συντονίζονται συναισθηματικά και προσφέρουν ερεθίσματα ο ένας στον άλλο, για την βέλτιστη ρύθμιση του επίπεδου της διέγερσης του ενδιαφέροντος.

Τα παιδιά με ασφαλή συναισθηματική πρόσδεση με τους γονείς και φροντιστές τους διαφέρουν σημαντικά, από αντίστοιχα ανασφαλή, ως προς τις διαπροσωπικές και τις ενδοατομικές ψυχολογικές τους λειτουργίες. Δείχνουν να έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κατά την επίλυση προβλημάτων και είναι πιο αποτελεσματικά στη συμμετοχική συμπεριφορά. Παίζουν συχνότερα το ρόλο του αρχηγού της ομάδας συνομήλικων, περισσότερο από ότι ανασφαλή παιδιά και είναι πιο θετικά στην έκφραση των συναισθημάτων τους.

Η συναισθηματική επικοινωνία εκφράζει τη θεμελιώδη σχέση ανάμεσα σε ένα παιδί και τους γονείς του και διενεργεί ουσιαστικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του.

Χαρίκλεια Μανουσάκη - Επαγγελματίας Ψυχικής Υγείας

Παιχνίδια με θάρρος για ντροπαλά παιδάκια

Πώς θα βοηθήσετε ένα ντροπαλό παιδί να υπερασπιστεί τον εαυτό του σε μια συνάθροιση για παιχνίδι

Το παιχνίδι με άλλα παιδιά είναι μια ευκαιρία κοινωνικοποίησης με όλες τις δυσκολίες και τα προβλήματα που ανακύπτουν.

Με λίγη ενθάρρυνση και πρακτική εξάσκηση, όμως, το μικρό σας, που είναι περισσότερο ντροπαλό και δεν διακρίνεται από την ικανότητά του να διεκδικεί, θα καταφέρει να τα βγάλει πέρα σε μια συνάθροιση για παιχνίδι. 

Ας δούμε πώς να το βοηθήσετε για να κάνει μόνο του τα πρώτα του θαρραλέα βηματάκια.  

Δώστε στο μικρό σας μια ευκαιρία να σταθεί στα πόδια του. Μπορεί να είναι δύσκολο να αντισταθείτε να πάρετε το παιχνίδι από το παιδάκι που το άρπαξε και να το επιστρέψετε στο δικό σας, αλλά συγκρατηθείτε. Παρατηρήστε πώς θα αντιδράσει και μην είστε διαρκώς δίπλα του καθώς το μικρό σας χρειάζεται να μάθει να λύνει μόνο του τα μικρά καθημερινά προβλήματα. 
Και αν κάνει ένα πρώτο βήμα τότε θα αποκτήσει την απαραίτητη αυτοπεποίθηση για να συνεχίσει.

Δώστε το παρόν αν δεν αντιδρά ή αν οι προσπάθειές του δεν έχουν αποτέλεσμα.
Όταν είναι ξεκάθαρο ότι οι προσπάθειές του να λύσει το πρόβλημα ή να διαχειριστεί την κατάσταση πέφτουν στο κενό, είναι ώρα να εμπλακείτε στο παιχνίδι, χωρίς εντάσεις και χωρίς υπερβολές. Πείτε, για παράδειγμα, «είναι η σειρά του να παίξει με τη μπάλα».

Διδάξτε του πώς να αντιδρά.
Ένα ντροπαλό παιδί πιθανόν να αρχίσει να διαχειρίζεται μια κατάσταση μόνο του αν του δείξει κάποιος τον τρόπο. Για παράδειγμα πείτε στο μικρό σας (λειτουργεί καλύτερα σε μεγαλύτερα παιδιά) τι να απαντάει σε κάποιον που του αρπάζει το παιχνίδι («σε παρακαλώ δώσε μου πίσω την μπάλα»).

Γίνετε το παράδειγμα καλής συμπεριφοράς.
Επειδή είστε το πρότυπο για το μικρό σας, συμπεριφερθείτε όπως θα θέλατε και εκείνο να συμπεριφέρεται. Αντί λόγου χάρη να σπρώχνετε ή να πιέζετε το μικρό σας να παίξει επειδή είναι η σειρά του, πείτε κάτι του τύπου «είναι η σειρά μου» ή «δεν είναι η δική σου σειρά», ώστε να του στείλετε το μήνυμα να χρησιμοποιεί τις λέξεις και όχι το σώμα του για να διορθώσει μια κατάσταση.  

Βάλτε και τις άλλες μαμάδες στο κόλπο.
Προτείνετε στη μαμά ή στις μαμάδες των άλλων παιδιών να εμπλακούν περισσότερο ενεργά ώστε να μάθουν στα μικρά τους τι είναι σωστό και τι όχι σε μια συνάθροιση για παιχνίδι ώστε να αντιμετωπίζετε κάθε φορά λιγότερα προβλήματα.

Κάντε μπόλικη εξάσκηση.
Το παιχνίδι ρόλων θα δώσει το παράδειγμα στο ντροπαλό παιδί σας για το πώς θα αντιδράσει την επόμενη φορά που θα δημιουργηθεί πρόβλημα στη συνάθροιση για παιχνίδι. Όταν είστε οι δύο σας, για παράδειγμα, πάρτε του το αρκουδάκι και πείτε πως αν το θέλει πίσω θα πρέπει να το πει. Στη συνέχεια αλλάξτε ρόλους.
 

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki