Friday 25 April 2014

Ο τζόγος ανηλίκων:
Παιχνίδια που παρασύρουν τα παιδιά μας

Φαίνεται να υπάρχει μια αύξηση λόγω και της αυξανόμενης επίδρασης του Διαδικτύου στην αλλαγή των βασικών δημογραφικών του μέσου τζογαδόρου.
Ο τζόγος ανηλίκων έχει συνδεθεί με το άρρεν φύλο, την καταθλιπτική σημειολογία, την κατάχρηση αλκοόλ και διασχιστικά φαινόμενα (Molde, 2004), όπως και με την εμμένουσα συμπτω­ματολογία ΔΕΠΥ (Breyer, 2009).
 
Φαίνεται ότι αποτελεί μέρος μιας ενότητας παθολογικών συμπεριφορών, η οποία συμπεριλαμ­βάνει τη χρήση ουσιών και τη γενικευμένη συμπεριφορά που θέτει κάποιον έφηβο σε κίνδυνο (Hamel, 2007).
 
Από τον ψυχίατρο, Γεώργιο Φλώρο 
 
Στους εφήβους αυτούς συναντάμε ψυχοκοινωνικές δυσκολίες, όπως χαμηλό επίπεδο αίσθησης οικογενειακής και κοινωνικής στήριξης, χρήση ουσιών, διαταραχές της διαγωγής.
Συνήθως, η εμπειρία του διαδικτυακού τζογαρίσματος ξεκινάει αθώα. Ο χρήστης μιας ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να λάβει πρόσκληση να συμμετάσχει σε ένα τυχερό παιχνίδι που παίζει κάποιος από τους εκατοντάδες ηλεκτρονικούς «φίλους» του, ανθρώπους που δε γνωρίζει παρά ελάχιστα. Το κίνητρο γι’ αυτούς να του στείλουν την πρόσκληση είναι η λήψη κάποιων παροχών μέσα στο παιχνίδι, όπως επιπλέον εικονικές μάρκες.
Ένα τυπικό παιχνίδι του είδους είναι το « Poker», το οποίο τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές διαθέτει εφτά εκατομμύρια χρή­στες την ημέρα μόνο από το Facebook και είναι διαθέσιμο σε όλες τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες.
Το περιβάλλον που θα συναντήσει ο χρήστης που θα θελήσει να δοκιμάσει το παιχνίδι και άλλα πα­ρόμοια είναι ρεαλιστικό - προσωπικό, καθώς μπορεί να παίζει με αντιπάλους πραγματικούς ανθρώπους, και δη άτομα που γνωρί­ζει ήδη. Μπορεί να προτείνει με τη σειρά του το παιχνίδι στους δικούς του φίλους. Πρόκειται για τη χρήση της κοινωνικής δικτύω­σης ως «απόχης».
Παρόλο που το παιχνίδι ξεκινάει εντελώς δω­ρεάν, έχει την επιλογή χρήσης πραγματικών χρημάτων, αν και σε μικρότερη αναλογία με τις εικονικές «μάρκες», ώστε να ξεκλειδώ­σει για το χρήστη τα ειδικά τραπέζια για τους ξεχωριστούς παί­κτες. Είναι χαρακτηριστικό ότι δύο παίκτες που ξεκίνησαν από το Facebook έγιναν δεκτοί στο επίσημο παγκόσμιο πρωτάθλημα πόκερ, όπου ο ένας έφταοε μέχρι και την τρίτη ημέρα του διαγωνι­σμού.
Τα ερευνητικά αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι, πράγματι, τα άτομα που τζογάρουν στο Διαδίκτυο τείνουν να είναι βαρύτε­ροι τζογαδόροι από τα άτομα που τζογάρουν εκτός Διαδικτύου.
(Griffiths, 2008), ενώ έως και το ένα πέμπτο των φοιτητών που τζόγαραν στο Διαδίκτυο πληρούσαν τα κριτήρια παθολογικού τζό­γου κατά DSM-IV (Wood, 2007).
 
περισσότερα εδώ: boro

Αντικείμενα καθημερινής χρήσης επικίνδυνα για τα παιδιά

baby-solo-play
Σας έχει συμβεί να έχετε βγει έξω με το παιδί σας, όμως από τη βιασύνη σας να ξεχάσετε τα παιχνίδια του;
Στην προσπάθειά σας να κρατήσετε απασχολημένο το παιδί ώστε να μην γκρινιάζει, θα έχετε σκεφτεί να του αποσπάσετε την προσοχή με αντικείμενα όπως τα κλειδιά ή το κινητό σας τηλέφωνο. 
 
Πόσο ασφαλή είναι, όμως, αυτά τα αντικείμενα καθημερινής χρήσης για το μωρό σας;
  • Κλειδιά
Τα μωρά αγαπούν τη λάμψη και τον ήχο των κλειδιών, αλλά είναι αρκετά ασφαλή για εκείνα; Ο Jeffrey Berkowitz, παιδίατρος και συνεργάτης της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής, αναφέρει: “Τα κλειδιά είναι κατασκευασμένα από ορείχαλκο, υλικό το οποίο μπορεί να περιέχει μικρές ποσότητες μολύβδου. Επιπλέον, μπορούν να προκαλέσουν τραυματισμούς, σε περίπτωση που το παιδί σκοντάψει ενώ τα έχει στο στόμα του”.
  • Τηλεκοντρόλ
Τα μωρά ενθουσιάζονται με το πλήθος των κουμπιών που υπάρχουν πάνω στα χειριστήρια τηλεόρασης. Όμως, καλό θα ήταν να τα κρατήσετε μακριά τους αφού “τα τηλεκοντρόλ δεν είναι ασφαλή για τα παιδιά. Περιέχουν μπαταρίες που μπορεί να αποβούν επικίνδυνες σε περίπτωση κατάποσης. Επίσης, τα τηλεχειριστήρια αποτελούνται από άλλα μικρά μέρη, τα οποία θα μπορούσαν να σπάσουν και να προκαλέσουν τον κίνδυνο πνιγμού”, αναφέρει ο Dr. Jeffrey Berkowitz.
  • iPads και Tablets
Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής συμβουλεύει ότι τα παιδιά κάτω των δύο ετών δεν πρέπει να εκτίθενται σε οθόνες, όπως αυτές των tablets, των iPads και της τηλεόρασης. Αυτό συμβαίνει επειδή τα παιδιά δεν είναι ακόμα σε θέση να κατανοήσουν το εκπαιδευτικό περιεχόμενο και μαθαίνουν καλύτερα μέσα από το ελεύθερο παιχνίδι. Ακόμα κι αν υπάρχουν εφαρμογές για παιδιά, είναι ειδικά σχεδιασμένες ώστε να συνδυάζουν το παιχνίδι παρέα με τους γονείς.
  • Κινητό τηλέφωνο
Το κινητό τηλέφωνο είναι γεμάτο μικρόβια που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές ασθένειες στο παιδί, σε περίπτωση που δοκιμάσει να το βάλει στο στόμα του. Επιπλέον, όπως τα τηλεχειριστήρια και τα iPads, αποτελούνται από μικρά κομμάτια και μπαταρίες, που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν επικίνδυνα για εκείνο. Αντ’ αυτού, προτιμήστε ένα πλαστικό κινητό τηλέφωνο, το οποίο είναι πολύ πιο ασφαλές και διασκεδαστικό για το παιδί από’ ότι ένα αληθινό τηλέφωνο.
  • Στυλό, μολύβια και μαρκαδόροι
Τα περισσότερα στυλό και μολύβια είναι μη τοξικά, αλλά μπορούν να προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς στο παιδί, εάν επιχειρήσει να βάλει τα καπάκια τους στο στόμα του. Επιπλέον, οι μουντζούρες από στυλό και μαρκαδόρους στους τοίχους και τα πατώματα δεν θα είναι το ομορφότερο θέαμα για το σπίτι σας. Αφήστε το παιδί να τα χρησιμοποιήσει όταν θα είναι αρκετά μεγάλο, αλλά ακόμα και τότε φροντίστε να το επιβλέπετε.
  • Μωρομάντηλα
Οι περισσότεροι γονείς χρησιμοποιούν τα μωρομάντηλα για να αποσπάσουν την προσοχή του μωρού κατά τη διάρκεια της αλλαγής της πάνας. Αν και στην πλειοψηφία τους είναι μη τοξικά, ο Dr. Jeffrey Berkowitz αναφέρει: “Δεν είναι σωστό να επιτρέπουμε στο μωρό να πιπιλίζει τα μαντηλάκια καθαρισμού, γιατί θα μπορούσε να καταπιεί τις χημικές ουσίες που περιέχονται σε αυτά. Επίσης, εάν το μωρό μασάει ή κόβει ολόκληρα κομμάτια από τα μωρομάντηλα, θα μπορούσε να προκληθεί κίνδυνος πνιγμού”.

Ο σπόρος του αυτοκράτορα… ή
«Ό,τι σπέρνεις, αυτό και θερίζεις»

Ένας αυτοκράτορας στην Άπω Ανατολή, γερνούσε και καταλάβαινε ότι έφτασε η ώρα να διαλέξει το διάδοχό του. Αντί να διαλέξει έναν από τους βοηθούς του ή έναν από τα παιδιά του, αποφάσισε να κάνει κάτι διαφορετικό.


Προσκάλεσε μια μέρα πολλούς νέους του βασιλείου του και τους είπε. “Έφτασε η ώρα μου να παραιτηθώ και να διαλέξω τον επόμενο αυτοκράτορα. Έχω αποφασίσει να διαλέξω έναν από σας”.

Οι νέοι ξαφνιάστηκαν! Αλλά ο αυτοκράτορας συνέχισε. “Θα δώσω σήμερα στον καθένα σας ένα σπόρο, έναν πολύ ειδικό σπόρο. Θέλω να τον φυτέψετε, να τον ποτίζετε και να ξαναρθείτε εδώ μετά ένα χρόνο από σήμερα με ότι έχει φυτρώσει απ’ αυτόν τον ένα σπόρο. Εγώ θα κρίνω τότε τα φυτά που θα φέρετε κι αυτός, το φυτό του οποίου θα διαλέξω, θα είναι ο επόμενος αυτοκράτορας!”
Ένα αγόρι που λεγόταν Λίνγκ, ήταν εκεί εκείνη την ημέρα και όπως όλοι οι άλλοι, πήρε κι αυτός ένα σπόρο. Πήγε σπίτι του και γεμάτος ενθουσιασμό διηγήθηκε στη μητέρα του τι συνέβη. Η μητέρα του τον βοήθησε να βρει μια γλάστρα και χώμα κι αυτός φύτεψε το σπόρο και τον πότισε προσεχτικά. Του άρεσε να τον ποτίζει κάθε μέρα και να παρακολουθεί να δει αν είχε φυτρώσει.
Υστερα από τρεις εβδομάδες περίπου, μερικοί από τους άλλους νέους, άρχισαν να μιλούν για τους σπόρους τους και για τα φυτά που άρχισαν να μεγαλώνουν.
Ο Λίνγκ συνέχισε να παρακολουθεί το σπόρο του, αλλά τίποτα δεν φύτρωσε ποτέ. Πέρασαν τρεις εβδομάδες, τέσσερις εβδομάδες, πέντε εβδομάδες κι ακόμα τίποτα. Τώρα όλοι οι άλλοι μιλούσαν με ενθουσιασμό για τα φυτά τους, ο Λίνγκ όμως δεν είχε φυτό και αισθανόταν αποτυχημένος.
Πέρασαν έξι μήνες κι ακόμα δεν φύτρωσε τίποτα στη γλάστρα του Λίνγκ. Άρχισε να πιστεύει ότι είχε σκοτώσει το σπόρο του. Όλοι οι άλλοι είχαν δέντρα και ψηλά φυτά, αυτός όμως τίποτα. Όμως ο Λίνγκ δεν έλεγε τίποτα στους φίλους του. Απλά περίμενε να φυτρώσει ο σπόρος του.
Τελικά πέρασε ένας χρόνος και όλοι οι νέοι του βασιλείου έφεραν τα φυτά τους στον αυτοκράτορα για επιθεώρηση. Ο Λίνγκ είπε στη μητέρα του ότι δεν θα πήγαινε μια άδεια γλάστρα, αλλά αυτή τον συμβούλεψε να πάει. Και επειδή ήταν τίμιος με ό,τι συνέβη και παρ’ όλο που αισθανόταν αδιαθεσία στο στομάχι, παραδέχτηκε ότι η μητέρα του είχε δίκιο. Πήγε λοιπόν την άδεια γλάστρα του στο παλάτι. Όταν έφτασε εκεί ο Λίνγκ έμεινε κατάπληκτος από την ποικιλία των φυτών που καλλιέργησαν οι άλλοι νέοι. Ήταν όμορφα σε όλα τα σχήματα και μεγέθη. Ο Λίνγκ ακούμπησε την άδεια γλάστρα του στο πάτωμα και πολλοί από τους άλλους άρχισαν να τον περιγελούν. Μερικοί τον λυπήθηκαν και του είπαν. “Δεν πειράζει, προσπάθησες για το καλύτερο”.
Όταν έφτασε ο αυτοκράτορας, εξέτασε την αίθουσα και χαιρέτησε τους νέους. Ο Λίνγκ προσπάθησε να κρυφτεί στο πίσω μέρος της αίθουσας. “Τι μεγάλα φυτά, δέντρα και λουλούδια καλλιεργήσατε”, είπε ο αυτοκράτορας. “Σήμερα ένας από σας θα εκλεγεί σαν ο επόμενος αυτοκράτορας”! Ξαφνικά διέκρινε το Λίνγκ με την άδεια του γλάστρα, στο πίσω μέρος της αίθουσας. Διέταξε αμέσως τους φρουρούς του να τον φέρουν μπροστά του. Ο Λίνγκ ήταν κατατρομαγμένος. “Ο αυτοκράτορας γνωρίζει ότι είμαι αποτυχημένος”, είπε. “Ίσως θα πρέπει να με σκοτώσει”.
Όταν ο Λίνγκ ήλθε μπροστά ο αυτοκράτορας τον ρώτησε πώς λέγεται. “Λέγομαι Λίνγκ” απάντησε. Οι υπόλοιποι άρχισαν να γελούν και να τον κοροϊδεύουν. Ο αυτοκράτορας ζήτησε να ηρεμήσουν όλοι. Κοίταξε τον Λίνγκ και κατόπιν ανάγγειλε στο πλήθος, “Ιδού ο νέος σας αυτοκράτορας! Το όνομά του είναι Λίνγκ”! Ο Λίνγκ δεν μπόρεσε να το πιστέψει. Δεν μπόρεσε ούτε το σπόρο του να κάνει να φυτρώσει! Πώς θα μπορούσε να γίνει ο νέος αυτοκράτορας;
Τότε ο αυτοκράτορας είπε, “Πριν ένα χρόνο, σαν σήμερα, έδωσα στον καθένα από σας εδώ ένα σπόρο. Σας είπα να πάρετε το σπόρο, να τον φυτέψετε, να τον ποτίσετε και να μου τον φέρετε πίσω σήμερα. Η αλήθεια είναι ότι έδωσα σε όλους σας βρασμένους σπόρους, που δεν θα φύτρωναν. Όλοι σας, εκτός από τον Λίνγκ, μου έχετε φέρει δέντρα και φυτά και λουλούδια. Όταν ανακαλύψατε ότι οι σπόροι δεν θα βλάσταιναν, αντικαταστήσατε το σπόρο που σας έδωσα μ’ έναν άλλο. Ο Λίνγκ ήταν ο μόνος που είχε το θάρρος και την εντιμότητα να μου φέρει μια γλάστρα που είχε μέσα το δικό μου σπόρο. Γι’ αυτό είναι αυτός που θα γίνει ο νέος αυτοκράτορας!
Αν σπείρεις εντιμότητα, θα θερίσεις εμπιστοσύνη.
Αν σπείρεις καλοσύνη, θα θερίσεις φίλους.
Αν σπείρεις ταπεινοφροσύνη, θα θερίσεις μεγαλείο.
Αν σπείρεις επιμονή, θα θερίσεις νίκη.
Αν σπείρεις στοχασμό, θα θερίσεις αρμονία.
Αν σπείρεις σκληρή δουλειά, θα θερίσεις επιτυχία.
Αν σπείρεις συγχώρηση, θα θερίσεις συμφιλίωση.
Αν σπείρεις ειλικρίνεια, θα θερίσεις καλές σχέσεις.
Αν σπείρεις υπομονή, θα θερίσεις βελτίωση.
Αν σπείρεις πίστη, θα θερίσεις θαύματα.
Αν σπείρεις ανεντιμότητα, θα θερίσεις δυσπιστία.
Αν σπείρεις εγωισμό, θα θερίσεις μοναξιά.
Αν σπείρεις περηφάνια, θα θερίσεις καταστροφή.
Αν σπείρεις ζήλια, θα θερίσεις ταλαιπωρία.
Αν σπείρεις οκνηρία, θα θερίσεις στασιμότητα.
Αν σπείρεις πικρία, θα θερίσεις απομόνωση.
Αν σπείρεις πλεονεξία, θα θερίσεις απώλεια.
Αν σπείρεις κακολογία, θα θερίσεις εχθρούς.
Αν σπείρεις στενοχώριες, θα θερίσεις ρυτίδες.
Αν σπείρεις αμαρτίες, θα θερίσεις ενοχές.
Πρόσεχε, λοιπόν, τι σπέρνεις τώρα. Αυτό θα καθορίσει τι θα θερίσεις αύριο.
 
ΠΗΓΗ: ristianos.gr
Το βρήκαμε στο Κανδυλάκι

Φώτης Κόντογλου: Ἀνέστη Χριστός! - Ἡ δοκιμασία τοῦ λογικοῦ

Ἡ πίστη τοῦ χριστιανοῦ δοκιμάζεται μὲ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ σὰν τὸ χρυσάφι στὸ χωνευτήρι.
Ἀπ᾿ ὅλο τὸ Εὐαγγέλιο ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ εἶναι τὸ πλέον ἀπίστευτο πράγμα, ὁλότελα ἀπαράδεκτο ἀπὸ τὸ λογικό μας, ἀληθινὸ μαρτύριο γιὰ δαῦτο. Μὰ ἴσια-ἴσια, ἐπειδὴ εἶναι ἕνα πράγμα ὁλότελα ἀπίστευτο, γιὰ τοῦτο χρειάζεται ὁλόκληρη ἡ πίστη μας γιὰ νὰ τὸ πιστέψουμε. Ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι λέμε συχνὰ πὼς ἔχουμε πίστη, ἀλλὰ τὴν ἔχουμε μονάχα γιὰ ὅσα εἶναι πιστευτὰ ἀπ᾿ τὸ μυαλό μας. Ἀλλὰ τότε, δὲν χρειάζεται ἡ πίστη, ἀφοῦ φτάνει ἡ λογική. Ἡ πίστη χρειάζεται γιὰ τὰ ἀπίστευτα.


Οἱ πολλοὶ ἄνθρωποι εἶναι ἄπιστοι. Οἱ ἴδιοι οἱ μαθητάδες τοῦ Χριστοῦ δὲν δίνανε πίστη στὰ λόγια τοῦ δασκάλου τους ὅποτε τοὺς ἔλεγε πὼς θ᾿ ἀναστηθῆ, μ᾿ ὅλο τὸ σεβασμὸ καὶ τὴν ἀφοσίωση ποὺ εἶχαν σ᾿ Αὐτὸν καὶ τὴν ἐμπιστοσύνη στὰ λόγια του. Καὶ σὰν πήγανε οἱ Μυροφόρες τὴν αὐγὴ στὸ μνῆμα τοῦ Χριστοῦ, κ᾿ εἴδανε τοὺς δυὸ ἀγγέλους ποὺ τὶς μιλήσανε, λέγοντας σ᾿ αὐτὲς πὼς ἀναστήθηκε, τρέξανε νὰ ποῦμε τὴ χαροποιὰ τὴν εἴδηση στοὺς μαθητές, ἐκεῖνοι δὲν πιστέψανε τὰ λόγια τους, ἔχοντας τὴν ἰδέα πὼς ἤτανε φαντασίες: «Καὶ ἐφάνησαν ἐνώπιον αὐτῶν ὡσεὶ λῆρος (τρέλα) τὰ ῥήματα αὐτῶν, καὶ ἠπίστουν αὐταῖς»...
 Βλέπεις καταπάνω σὲ πόση ἀπιστία ἀγωνίσθηκε ὁ ἴδιος ὁ Χριστός; Καὶ στοὺς ἴδιους τοὺς μαθητάδες του. Εἶδες μὲ πόση μακροθυμία τὰ ὑπόμεινε ὅλα; ...Καὶ μ᾿ ὅλα αὐτὰ, ἴσαμε σήμερα οἱ περισσότεροι ἀπὸ μᾶς εἴμαστε χωρισμένοι ἀπὸ τὸν Χριστὸ μ᾿ ἕνα τοῖχο παγωμένον, τὸν τοῖχο τῆς ἀπιστίας. Ἐκεῖνος ἀνοίγει τὴν ἀγκάλη του καὶ μᾶς καλεῖ κ᾿ ἐμεῖς τὸν ἀρνιόμαστε. Μᾶς δείχνει τὰ τρυπημένα χέρια του καὶ τὰ πόδια του, κ᾿ ἐμεῖς λέμε πὼς δὲν τὰ βλέπουμε. Ἐμεῖς ψάχνουμε νὰ βροῦμε στηρίγματα στὴν ἀπιστία μας γιὰ νὰ ἱκανοποιήσουμε τὸν ἐγωϊσμό μας, ποὺ τὸν λέμε Φιλοσοφία καὶ Ἐπιστήμη.

Ἡ λέξη Ἀνάσταση δὲν χωρᾶ μέσα στὰ βιβλία τῆς γνώσης μας... Γιατὶ «ἡ γνώση τούτου τοῦ κόσμου, δὲ μπορεῖ νὰ γνωρίσει ἄλλο τίποτα, παρεκτὸς ἀπὸ ἕνα πλῆθος λογισμούς, ὄχι ὅμως ἐκεῖνο ποὺ γνωρίζεται μὲ τὴν ἁπλότητα τῆς διάνοιας».

Ναί, ἐκείνους ποὺ ἔχουνε αὐτὴ τὴν εὐλογημένη ἁπλότητα τῆς διάνοιας, τοὺς μακάρισε ὁ Κύριος, λέγοντας: «Μακάριοι οἱ πτωχοὶ τῷ πνεύματι, ὅτι αὐτῶν ἐστι ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν. Μακάριοι οἱ καθαροί τῇ καρδίᾳ, ὅτι αὐτοὶ τὸν Θεὸν ὄψονται». Καὶ στὸν Θωμᾶ, ποὺ γύρευε νὰ τὸν ψηλαφήσῃ γιὰ νὰ πιστέψῃ, εἶπε: «Γιατὶ μὲ εἶδες Θωμᾶ, γιὰ τοῦτο πίστεψες; Μακάριοι εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ δὲν εἴδανε καὶ πιστέψανε».
Ἂς παρακαλέσουμε τὸν Κύριο νὰ μᾶς δώσει αὐτὴ τὴν πλούσια φτώχεια, καὶ τὴν καθαρὴ καρδιά, ὥστε νὰ τὸν δοῦμε ν᾿ ἀναστήνεται γιὰ νὰ ἀναστηθοῦμε κ᾿ ἐμεῖς μαζί του.
Αὐτὴ ἡ ἀνηξεριὰ (ἡ ἄγνοια) εἶναι ἀνώτερη ἀπὸ τὴ γνώση: «Αὕτη ἐστὶν ἡ ἄγνοια ἡ ὑπερτέρα τῆς γνώσεως». Καλότυχοι καὶ τρισκαλότυχοι ἐκεῖνοι ποὺ τὴν ἔχουνε.

Χριστὸς ἀνέστη!


© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki