Tuesday 23 September 2014

Ο Παππούς και η Γιαγιά πηγαίνουν στο... Νηπιαγωγείο!!

Ο παππούς και η γιαγιά σε πίνακες ζωγραφικής
Διαθεματική προσέγγιση έργων τέχνης στο νηπιαγωγείο
 

Η 1η Οκτώβρη, η ημέρα αφιερωμένη στην τρίτη ηλικία, πλησιάζει και είναι λογικό μια τέτοια μέρα να την αφιερώσουμε κι εμείς στους αγαπημένους μας παππούδες και γιαγιάδες.
Με τους αγαπημένους μας παππούδες και γιαγιάδες ασχολήθηκαν πολλοί Έλληνες, αλλά και ξένοι ζωγράφοι.

Ανάμεσα στους Έλληνες ζωγράφους που με τα έργα τους αγκάλιασαν τους ηλικιωμένους είναι ο Γιώργος Ιακωβίδης και ο Νίκος Γύζης.


Τα νήπια βλέποντας τους πίνακες μπορούν να μιλήσουν για τους δικούς τους παππούδες και γιαγιάδες, να μας πουν τα ονόματά τους, αν μένουν κοντά τους ή μακριά από αυτούς, αν τους διαβάζουν ή τους λένε παραμύθια και να μας πουν γενικά αν έχουν παρόμοιες εμπειρίες με αυτές που βλέπουν στους πίνακες ζωγραφικής.
Επίσης, μπορούν να περιγράψουν μια επίσκεψη στη γιαγιά τους και τα συναισθήματα που νιώθουν τα ίδια, αλλά και αυτά που εισπράττουν από τη γιαγιά.


πολλούς πίνακες ακόμα -και άλλα πολλά- θα βρείτε εδώ: dreamskindergarten

1. Δημήτρης Αρμανίδης και Γιάννης Λογοθέτης,
video με τις Καρυάτιδες
2. Γιάννης Βλαχογιάννης: «Σε κάποιους ιερόσυλους»

Με αφορμή τις ανασκαφές της Αμφίπολης και τις δυο Καρυάτιδες που αποκαλύφθησαν στο κοινό, δυο νεαροί Έλληνες, αποφάσισαν να μας υπενθυμίσουν...
με ένα βίντεο την ιστορία των έξι Καρυάτιδων που κοσμούσαν το Ερέχθειο μέσα μια μικρού μήκους ταινία.


Ο γραφίστας Δημήτρης Αρμανίδης και ο φωτογράφος Γιάννης Λογοθέτης δημιούργησαν ένα βίντεο 6 λεπτών, για τις έξι ωραίες αρχαίες κόρες του Ερεχθείου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες από την ιστοσελίδα του μουσείου της Ακρόπολης, η περιοχή του Ερεχθείου ήταν η ιερότερη όλης της Ακρόπολης.



Πρόκειται για ένα πολυσύνθετο μαρμάρινο κτήριο, λαμπρό δείγμα του ώριμου ιωνικού ρυθμού. Το ανατολικό τμήμα του ναού ήταν αφιερωμένο στη λατρεία της Αθηνάς Πολιάδος, της προστάτιδας θεάς της πόλεως, ενώ το δυτικό ήταν αφιερωμένο στον Ποσειδώνα-Ερεχθέα, από όπου και το όνομα του ναού, στον τοπικό ήρωα Βούτη, στον Ήφαιστο και σε άλλους θεούς και ήρωες. Πρόκειται λοιπόν για έναν πολλαπλό ναό, όπου συστεγάστηκαν παλαιότερες και νεότερες λατρείες και όπου φυλάσσονταν τα Ιερά Μαρτύρια, τα ίχνη της τρίαινας του Ποσειδώνος και η ελιά, το δώρο της Αθηνάς στην πόλη της Αθήνας.
Το κτήριο είχε δύο προστάσεις (προστεγάσματα).
Η οροφή της βόρειας πρόστασης στηριζόταν σε έξι ιωνικούς κίονες και κάτω από το δάπεδό της οι Αθηναίοι έδειχναν το σημάδι με το οποίο ο Δίας σκότωσε τον μυθικό βασιλιά Ερεχθέα.
Η νότια πρόσταση είναι η περισσότερο γνωστή. Αντί για κίονες, έξι αγάλματα κορών, οι Καρυάτιδες, στήριζαν την οροφή. Κάτω από την πρόσταση...
περισσότερα εδώ

Γιάννης Βλαχογιάννης: «Σε κάποιους ιερόσυλους»

Ζαχαρίας Παπαντωνίου: «Ὁ παπαγάλος»


Σὰν ἔμαθε τὴ λέξη καλησπέρα
ὁ παπαγάλος, εἶπε ξαφνικά:
«Εἶμαι σοφός, γνωρίζω ἑλληνικὰ
τὶ κάθομαι ἐδῶ πέρα!
  
---------------------- 
Τὴν πράσινη ζακέτα του φορεῖ
καὶ στὸ συνέδριο τῶν πουλιῶν πηγαίνει,
γιὰ νὰ τοὺς πεῖ μιὰ γνώμη φωτισμένη.
Παίρνει μιὰ στάση λίγο σοβαρή,
ξεροβήχει, κοιτάζει λίγο πέρα
καὶ τοὺς λέει: καλησπέρα!
 
 ---------------------- 
Ὁ λόγος του θαυμάστηκε πολύ.
Τὶ διαβασμένος, λένε, ὁ παπαγάλος!
Θἆναι σοφὸς αὐτὸς πολὺ μεγάλος,
ἀφοῦ μπορεῖ κι ἀνθρώπινα μιλεῖ!
 
---------------------- 
Ἀπ᾿ τὶς Ἰνδίες φερμένος, ποιὸς τὸ ξέρει
πόσα βιβλία μαζί του νἄχει φέρει,
μὲ τὶ σοφοὺς ἐμίλησε, καὶ πόσα
νὰ ξέρει στῶν γραμματικῶν τὴ γλώσσα!
 
----------------------  
«Κυρ-παπαγάλε, θἄχουμε τὴν τύχη
ν᾿ ἀκούσουμε τὶ λὲς καὶ πάρα πέρα;»
Ὁ παπαγάλος βήχει, ξεροβήχει,
μὰ τὶ νὰ πεῖ; Ξανάπε: καλησπέρα!

«Νίκησε τον Νταή χωρίς να τον αγγίξεις»
Εκπαιδευτικό βίντεο για τον σχολικό εκφοβισμό,
που πρέπει όλα τα παιδιά να το δουν

Το bullying ή εκφοβισμός, έχει αυξηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια και ειδικά μεταξύ των παιδιών στα σχολεία.
Είναι ένα σοβαρό φαινόμενο που πολλοί προσπαθούν να εξαλείψουν αλλά χωρίς ιδιαίτερο αποτέλεσμα.


Το παρακάτω βίντεο δημιουργήθηκε από την ομάδα των Ελλήνων με τίτλο «Νίκησε τον νταή χωρίς να τον αγγίξεις» και αφηγείται τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά που δέχονται τον σχολικό εκφοβισμό, αλλά και την επίλυσή τους χωρίς βίαιο τρόπο.
Εξυπνοι τρόποι που αφηγούνται από ένα παιδί και παρουσιάζονται με ζωγραφιές δημιουργώντας σκηνές σχολικού εκφοβισμού.
Ένα βίντεο που θα έπρεπε να δουν όλα τα παιδιά, θύτες, θύματα ή απλοί μάρτυρες του συμβάντος.
Ολοι πρέπει να αντιδράμε στον σχολικό εκφοβισμό όταν τον βλέπουμε.
Δείτε το βίντεο:



e-didaskalia

Ο Άγγελος Ροδιτάκη, δημιουργεί ένα video animation
για την ενδοοικογενειακή βία

Η ενδοοικογενειακή βία απασχολεί, δυστυχώς, μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού και κάθε προσπάθεια για να έρχονται στο προσκήνιο οι τραγικές επιπτώσεις της είναι άξια προβολής. Ένα νέο animation μικρού μήκους έρχεται μέσα σε δύο λεπτά να δώσει μια συγκλονιστική εκδοχή της...

 
Το εκπληκτικό video είναι προϊόν εργασίας του Άγγελου Ροδιτάκη, ενός νέου Έλληνα σπουδαστή στην Αθήνα, ο οποίος κατάφερε μέσα σε δύο λεπτά να αποδείξει τόσο το ταλέντο όσο και την ευαισθητοποίησή του στη μάστιγα της ενδοοικογενειακής βίας.
 
Το άρτιο σχεδιαστικά video χρησιμοποιεί την τεχνική του 3D Animation και μάλιστα ένα από τα πιο δύσκολα μέρη αυτού, το character animation που χρησιμοποιείται σε studios της Iαπωνίας και της Γαλλίας.
 
Στην ιστορία, ένα παιδάκι παίζει ήσυχο στο δωμάτιό του. Κάποια στιγμή ακούει την πόρτα και αντιλαμβάνεται πως έχει επιστρέψει ο πατέρας του... μεθυσμένος. Τον βλέπει να πίνει και στη συνέχεια τον ακούει να έρχεται προς το δωμάτιό του...
Δείτε τι γίνεται μετά στο εξαιρετικό βίντεο: 
 

 

ΠΗΓΗ : mama365.gr/

A little child is playing with his toys in his room, when his dad arrives clearly intoxicated. The child, knowing full well what would follow, is trying to hide in the closet in a hopeless attempt to avoid abuse. His dad inevitably finds him.
A short awareness film about child abuse for the last year of a BA (Hons) 3D Animation course.
 
Created by Angelos Roditakis ©2014
Sound Effects: freesfx.co.uk/
Music: Jóhann Jóhannsson - The Rocket Builder, Jóhann Jóhannsson - The Candlelight Vigil

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki