Sunday 23 November 2014

Γλωσσοδέτες ή Γλωσσολύτες;

Γλωσσοδέτες: Στην ελληνική λαογραφία ο όρος γλωσσοδέτης ή γλωσσολύτης ή και "καθαρογλώσσημα" αποτελεί συνήθως μια πρόταση, την οποία πρέπει κανείς να επαναλάβει ή να επαναλαμβάνει συνεχώς ταχύτερα, με λέξεις που μοιάζουν μεταξύ τους, περισσότερο όμως πλαστές, και που καθίστανται έτσι δυσπρόφερτες προκαλώντας τα γέλια με τους αποτυχόντες την ορθή επανάληψη.
 
 
Ανεβαίνω, κατεβαίνω, μπαινοβγαίνω κι ανεβομπαινοβγαινοκατεβαίνω.
 
 
Κάστανα βραστά σκαστά με τη βραστή σκαστή κουτάλα.
 
Κοράλλι πετροκόραλλο και πετροκοραλλάκι.
 
 
Κούπα καπακωτή, κούπα καπακωμένη, κούπα ξεκαπάκωτη, κούπα ξεκαπακωμένη.
 
Βρίσκω πόρτες κλειδωτές, κλειδωμένες και κλειδαροαμπαρωμένες.
γιατί έρχεται ο κότσυφας, ο μότσυφας, με τα κοτσυφομοτσυφοπαιδόπουλά του να σου φάει τα σκουλήκια, τα μερμήγκια, τα σκουληκομερμηγκοπαιδόπουλά σου.
 
 
Η συκιά μας η διπλή, η διπλογυριστή, κάνει τα σύκα τα διπλά, τα διπλογυρι-γυριστά. Πάει ο σκύλος ο διπλός, ο διπλογυρι-γυριστός,να φάει τα σύκα τα διπλά, τα διπλογυρι-γυριστά.
 

Πως θα βοηθήσουμε τα παιδιά μας να εκφράσουν τα συναισθήματά τους - Helping Your Child Express Feelings

Πολλές φορές οι ενήλικες δυσκολεύονται να εκφράσουν τα συναισθήματά τους είτε τα ευχάριστα (χαρά, ευτυχία, ενθουσιασμός) είτε τα μη ευχάριστα (λύπη, στεναχώρια, θυμός).

Helping Your Child Express Feelings

Τα εσωτερικεύουν και οι γύρω τους δεν μπορούν να τους συναισθανθούν και να επικοινωνήσουν ικανοποιητικά μαζί τους.

γράφει η Γεωργία Πουλημενέα

MSc / Κλινική Ψυχολόγος – Ψυχολόγος Υγείας
Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στα παιδιά τα οποία μιμούνται ως ένα βαθμό την συμπεριφορά και τη στάση των γονιών τους ακόμη κι όταν οι ενήλικες δεν εκφράζονται λεκτικά αλλά με μη λεκτικό τρόπο (εκφράσεις προσώπου, ένταση στην ατμόσφαιρα, στάση σώματος). Άλλοτε πάλι τα παιδιά μπορεί να δυσκολεύονται να εκφράσουν το πώς νιώθουν χρησιμοποιώντας λέξεις. Παρακάτω θα δούμε κάποιους τρόπους που θα βοηθήσουν τα παιδιά μας να εκφραστούν χρησιμοποιώντας άλλα μέσα (λεκτικά ή μη).


Ζωγραφίστε μαζί
Όταν το παιδί σας δεν μπορεί να εκφράσει ακριβώς πως νιώθει ή αν θέλετε να το παροτρύνετε να εκφραστεί για κάτι που συνέβη στο σπίτι ή στο σχολείο προτείνετέ του να ζωγραφίσετε μαζί. Μέσα στη ζωγραφιά του θα συμπεριλάβει όλους τους φόβους και τις ανησυχίες του αλλά και την χαρά και τον ενθουσιασμό του. Ενώ ζωγραφίζετε παροτρύνετέ το να σας μιλήσει για τα πρόσωπα ή τα σκίτσα που ζωγραφίζει. Θα μάθετε πολλά ενώ το παιδί σας θα είναι πιο ανακουφισμένο που εξέφρασε τα συναισθήματά του.


Παρακολουθείστε μαζί μια παιδική ταινία
Μπορείτε να επιλέξετε μια ταινία που θα έχει παρόμοιο θέμα με αυτό που υποψιάζεστε ότι απασχολεί το παιδί. Για παράδειγμα αν το παιδί σας έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στην εξωτερική του εμφάνιση και οι συμμαθητές του το κοροϊδεύουν μπορείτε να δείτε μαζί το Dumbo, το ελεφαντάκι. Στη συνέχεια συζητήστε για τα πρόσωπα της ιστορίας και το πώς ένιωθε το καθένα. Σύντομα θα δείτε πως το παιδί θα ταυτιστεί με ένα χαρακτήρα και μέσω αυτού θα εκφράσει τα δικά του συναισθήματα.


Δραματοποιήστε την ιστορία ή την ταινία
Μπορείτε αφού το παιδί έχει μοιραστεί μαζί σας την ιστορία που αφορούσε τους χαρακτήρες της ζωγραφιάς του να δραματοποιήσετε την ιστορία. Μοιράστε τους ρόλους. Δώστε στο παιδί σας το ρόλο που ταυτίστηκε μαζί του και αναλάβετε κι εσείς ένα ρόλο. Όταν όλο αυτό αναπαρασταθεί (σαν να είστε ηθοποιοί και να παίζετε το ρόλο σας σε παράσταση) το παιδί θα έχει την ευκαιρία να βιώσει, να αποδεχτεί και να επιλύσει αυτό που νιώθει και του συμβαίνει!

Η συναισθηματική νοημοσύνη του παιδιού αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στη ζωή του και παράλληλα είναι μεγάλο εφόδιο για την ψυχική του ισορροπία. Έτσι ως γονείς μπορούμε να το έχουμε υπόψη και να την καλλιεργούμε όσο περισσότερο μπορούμε.


mikroimegaloi

Σφακιανάκης προς παιδιά και εφήβους:
«Μείνετε μακριά από τα ραντεβού στα τυφλά, μ' ακούτε;»

Υπόθεση παιδικής πορνογραφίας απασχολεί την Ελληνική Αστυνομία. Περιπτώσεις σεξουαλικής κακοποίησης μέσω διαδικτύου και προσβολής προσωπικότητας καταστρέφουν τις ζωές ανηλίκων

 
Τρία κορίτσια, ίδιας ηλικίας, 13 ετών, βρέθηκαν στη ΓΑΔΑ και ζήτησαν βοήθεια με δική τους πρωτοβουλία, χωρίς να συνοδεύονται από κηδεμόνα ή άλλον ενήλικο.

Για την υπόθεση παιδικής πορνογραφίας δεν έχουν γίνει γνωστά περισσότερα στοιχεία, αν και ο επικεφαλής του Σώματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Μανώλης Σφακιανάκης, επιβεβαίωσε την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου ότι συνάντησε τα κορίτσια.
Ο κ. Σφακιανάκης, σχετικά με το θέμα, είπε ότι χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στους εικονικούς φίλους, θυμίζοντας και την πρόσφατη υπόθεση αποπλάνησης παιδιών από το διαδικτυακό παιχνίδι "Ντύνω κούκλες".
Κατόπιν, στο περιθώριο της βράβευσής του από τη Unicef Hellas, μίλησε για τις παγίδες που κρύβονται στα chat rooms, περιγράφοντας τον τρόπο με τον οποίο δρουν οι κακοποιοί και παραπλανούν το θύμα, με σκοπό να το συναντήσουν και να το κακοποιήσουν.
"Μείνετε μακριά από τα ραντεβού στα τυφλά, μ' ακούτε;", είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σφακιανάκης.
Στη συνέχεια, ανέφερε μερικές από τις πιο κραυγαλέες περιπτώσεις, όπου η ζωή παιδιών κατακερματίστηκε από το γεγονός ότι έπεσαν θύμα επιτήδειων σε περιπτώσεις σεξουαλικής κακοποίησης μέσω διαδικτύου και προσβολής προσωπικότητας:

- Τέσσερα σχολεία και δύο πόλεις έχει αλλάξει 13χρονη, αφότου 14χρονος ανάρτησε ένα ερωτικό βίντεο με εκείνην.
- Αντίστοιχα, μία 16χρονη- η καλύτερη μαθήτρια στην τάξη της- αποπειράθηκε τρεις φορές να αυτοκτονήσει, καθώς φωτογραφία, που η ίδια είχε αναρτήσει στη σελίδα της στο Facebook, χρησιμοποιήθηκε από κάποιον για να την τοποθετήσει ως δήθεν πρωταγωνίστρια σε ερωτικό βίντεο. Η διαλεύκανση της υπόθεσης αποκάλυψε ως υπαίτιο έναν συμμαθητή της κοπέλας, που την ανταγωνιζόταν στις σχολικές επιδόσεις.
- Επίσης, ανέφερε την υποκλοπή κωδικών στην εφαρμογή του Instagram από 11χρονο αγόρι. Τα άτομα που υπέκλεψαν τους κωδικούς έκαναν εξ ονόματός του υβριστικές αναρτήσεις.
"Αυτές είναι μόνο κάποιες από τις υποθέσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε καθημερινά", ανέφερε ο κ.Σφακιανάκης, καλώντας τα παιδιά να είναι προσεκτικά ώστε να μη γίνουν τα αυριανά θύματα κυβερνοεκφοβισμού (cyber-bullying), αλλά ούτε και οι θύτες, καθώς όπως είπε, "δεν ποινικοποιούμε το χαμόγελο, αλλά η καζούρα έχει όρια όταν προκαλεί τρόμο και ταραχή στο παιδί".
"Στην πρόσφατη υπόθεση απαγωγής 27χρονης κοπέλας διαπιστώσαμε ότι οι απαγωγείς παρακολουθούσαν τα check- in που έκανε στο Facebook", αποκάλυψε ενδεικτικά ο διευθυντής του Σώματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
"Είναι αδιανόητο να γράφετε στο facebook τι κάνετε στο σπίτι σας, πόσες μέρες θα λείψετε και που θα βρίσκεστε. Οι κακοποιοί συμβουλεύονται το διαδίκτυο", προειδοποίησε.
Ο κ. Σφακιανάκης πρόσθεσε ότι η Ελλάδα -σε αναλογία πληθυσμού- έχει το υψηλότερο ποσοστό χρηστών facebook στην Ευρώπη, με 5,5 εκατ. χρήστες.
............................
περισσότερα εδώ

Δυόμισι εκατομμύρια παιδιά άστεγα στην Αμερική

Θλιβερό ρεκόρ το 2013 σε Κεντάκι, Νέα Υόρκη, Καλιφόρνια, Αλαμπάμα και Οκλαχόμα
Δυόμιση εκατομμύρια παιδιά άστεγα στην Αμερική

Περίπου 2,5 εκατομμύρια παιδιά ήταν άστεγα το 2013 στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, δηλαδή το ένα στα τριάντα, ένας αριθμός που αποτελεί ιστορικό υψηλό, σύμφωνα με μια έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα.
Τα στοιχεία του Εθνικού Κέντρου για το φαινόμενο των Αστέγων Οικογενειών των ΗΠΑ, έδειξαν ότι οι αμερικανικές πολιτείες με τον μεγαλύτερο αριθμό άστεγων παιδιών εν σχέσει με το συνολικό πληθυσμό τους το 2013 ήταν το Κεντάκι, η Νέα Υόρκη, η Καλιφόρνια, η Αλαμπάμα και η Οκλαχόμα.

Το κύριο εύρημα της έκθεσης είναι ότι τα άστεγα παιδιά αυξήθηκαν κατά 8% το 2013 σε σχέσει με το 2012, για να φθάσουν τα 2,5 εκατομμύρια, έναν αριθμό που αποτελεί ρεκόρ.
Η αύξηση είναι ιδιαίτερα δραματική αν συγκριθεί με το 2006, όταν ο αριθμός των άστεγων παιδιών έφθανε το 1,5 εκατ., δηλαδή κατ' αναλογία έπληττε το 1 στα 50.

Η έκθεση επικαλείται το ποσοστό της φτώχειας ως μια από τις κύριες αιτίες για το φαινόμενο των άστεγων παιδιών. Ακόμη, η έκθεση επικαλείται την πρόσφατη ύφεση της αμερικανικής οικονομίας, την έλλειψη οικονομικά προσιτής στέγης, το εισοδηματικό χάσμα μεταξύ των διαφορετικών φυλετικών ομάδων αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μονογονεϊκές οικογένειες.

«Οι συνέπειες που έχει για τα παιδιά το να είναι άστεγα, ειδικά τα μικρά παιδιά, είναι καταστροφικές και μπορεί να οδηγήσουν σε αλλαγές στην αρχιτεκτονική του μυαλού τους και να επέμβουν στην μαθησιακή διαδικασία, στον συναισθηματικό αυτοέλεγχο, στις αντιληπτικές ικανότητες και στις κοινωνικές τους σχέσεις», τονίζεται ακόμη στην έκθεση.

Πηγή

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki