Thursday 26 February 2015

«Μην με πλησιάζετε για να μην φάω πάλι ξύλο όπως χθες.»

Μητέρα έστειλε το παιδί της σχολείο μελανιασμένο και με μπλούζα που έγραφε: «Μην με πλησιάζετε για να μην φάω πάλι ξύλο όπως χθες το βράδυ».
Florida mother sends badly bruised child to school wearing T-shirt proclaiming ‘good woopin’
Η «μάνα» συνελήφθη.
«Έδερνε το παιδί με μια ζώνη η οποία είχε
μεταλλικό αξεσουάρ πάνω της»
Ήταν ένα συνηθισμένο πρωινό σε ένα σχολείο της Φλόριντα, μέχρι που μια μαθήτρια έφτασε έχοντας μώλωπες σε όλο της το κορμί. Αλλά αυτό που πρόδωσε την κόλαση που ζούσε, ήταν η μπλούζα που φορούσε.
Το μήνυμα είχε γράψει η μητέρα της μαθήτριας σε μια προσπάθεια να την τιμωρήσει για τους κακούς βαθμούς της, μέσα από τη διαπόμπευσή της σε όλο το σχολείο.
Εγραφε: «Έχω πάρει κακό βαθμό σε όλα τα μαθήματα. Δεν μου επιτρέπεται να έχω φίλους. Ετσι μείνετε μακριά μου για να μην φάω ξανά ξύλο όπως χθες το βράδυ».
Δείτε αναλυτικά τη μπλούζα και το μήνυμα:
Το μπροστινό μέρος της μπλούζας:
«Το όνομά μου είναι ... . Εχω πάρει F σε όλα τα μαθήματα. Δεν μου επιτρέπεται να έχω φίλο (boyfriend). Μην με ενοχλήσετε για να μην φάω και πάλι ξύλο όπως χθες το βράδυ. Επίσης, δεν μπορώ να έχω φίλους μέχρι όλα τα F μου γίνουν από C και πάνω».
Το πίσω μέρος της μπλούζας:
«Έτσι, εκτός και αν μπορείτε να με βοηθήσετε με αυτό τον στόχο... κάντε πίσω!!!
Πλέον δεν μου επιτρέπεται να τρώω τηγανιτές πατάτες και να είμαι μια κοινωνική πεταλούδα, επειδή τώρα ξέρω γιατί οι γονείς μου με στέλνουν σχολείο. Τώρα γνωρίζω τη ΣΗΜΑΣΙΑ της εκπαίδευσης μου. Θα μάθω. Θα ακούω τους δασκάλους μου και θα τους σέβομαι, ανά πάσα στιγμή. Θα κάνω όλα αυτά επειδή είμαι μια αποτυχημένη ..... εξαιτίας της κοινωνικής μου ζωής. Θέλετε να είστε φίλοι μου :) Βοήθησέ με, με το να μην γίνετε!!!».

Η μητέρα της συνελήφθει
Αυτή η επιχείρηση δημόσιας διαπόμπευσης της ανήλικης μαθήτριας οδήγησε στη σύλληψη της 31χρονης μητέρα της Μέλανι Τζόις Αλεξάντερ, με τις κατηγορίες κακοποίησης ανηλίκου.
«Εδερνε το παιδί με μια ζώνη η οποία είχε μεταλλικό αξεσουάρ πάνω της» είπε ο εκπρόσωπος της αστυνομίας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο ξυλοδαρμός είχε αφήσει σημάδια και μώλωπες στον λαιμό του παιδιού, τα χέρια και την πλάτη του.
Αφού το ντροπιασμένο και κακοποιημένο παιδί έφτασε στο σχολείο με τα σημάδια στο σώμα του και φορώντας τη μπλούζα, οι υπεύθυνοι του έδωσαν να φορέσει κάτι άλλο για να μην αισθάνεται άσχημα, σύμφωνα με την αστυνομία.
«Τα τραύματα του παιδιού ήταν αρκετά σοβαρά. Το να θέλετε να παίρνει καλούς βαθμούς το παιδί σας είναι λογικό, αλλά η φυσική βία δεν είναι ο τρόπος να πετύχετε αυτό τον στόχο» είπε ο αξιωματικός της αστυνομίας. «Υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να διαπαιδαγωγήσετε τα παιδιά σας».
Οι αστυνομικοί είπαν ότι έχουν αντιμετωπίσει πολλές περιπτώσεις κακοποίησης παιδιών, αλλά η συγκεκριμένη ήταν ιδιαίτερα προβληματική.
H αστυνομία δεν έχει δώσει καμία πληροφορία για την ηλικία του παιδιού.

thetoc

Μαθησιακές δυσκολίες και το σύνδρομο IRLEN
Σύνδρομο Σκοτoψίας (Scotopic Sensitivity Syndrome=SSS)

Ένα σύνδρομο άγνωστο για την πλειοψηφία των ειδικών στην Ελλάδα, συνεπώς και στον ευρύτερο Ελληνικό πληθυσμό. Αρχικά, να επισημάνουμε πως πήρε το όνομά του από την Αμερικανίδα εκπαιδευτικό που το ανακάλυψε, την κα Helen Irlen.
Η κα Irlen πριν από 25-30 χρόνια πραγματοποίησε μια έρευνα σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, όπου ανακάλυψε ότι η ανάγνωσή τους βελτιώνεται σημαντικά εάν η λευκή κόλλα με το κείμενο καλυπτόταν από μια έγχρωμη διαφάνεια.
Έτσι, ανακάλυψε το Σύνδρομο Irlen -το οποίο είναι γνωστό και ως Σύνδρομο Σκοτοψίας- και τα χαρακτηριστικά του, αλλά και τρόπο αντιμετώπισης για αυτό, τον οποίο ήδη χρησιμοποιούν πολλά σχολεία στην Αμερική.
περισσότερα εδώ

Το σύνδρομο ΙΡΛΕΝ, παλαιότερα γνωστό ως Σύνδρομο σκοτoψίας (Scotopic sensitivity syndrome=SSS) προκαλεί ένα κόσμο παραμορφωμένο. Αυτό οδηγεί το άτομο σε ένταση και σε αίσθημα κόπωσης.
Αιτία είναι ο εγκέφαλος που αδυνατεί να επεξεργαστεί κάποιες ακτινοβολίες του φυσικού φωτός και έτσι να ενεργοποιούνται περισσότερα κέντρα του εγκεφάλου από όσα χρειάζονται για την επεξεργασία οπτικών ερεθισμάτων.

Το σύνδρομο ‘Ιρλεν υποστηρίζεται ότι είναι κληρονομικό και αφορά το 13% του γενικού πληθυσμού. Επηρεάζει το ίδιο τους άνδρες και τις γυναίκες. Επίσης αφορά το 46% των ατόμων με δυσλεξία ή μαθησιακές δυσκολίες, το 55% των ατόμων που υπέστησαν εγκεφαλικό επεισόδιο και το 33% των ατόμων με διάσπαση προσοχής – υπερκινητικότητας. Επίσης το σύνδρομο μπορεί να το έχουν άτομα με προβλήματα όρασης που δεν αντιμετωπίζονται πλήρως από οφθαλμίατρο.

Αντιμετωπίζεται το Σύνδρομο Irlen;

ΣYΜΤΩΜΑΤΑ
1.-ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΣΤΟ ΦΩΣ
Ενοχλούνται από τα φώτα φθορίου, τα έντονα φώτα, τα λαμπερά αντικείμενα, το φώς του ήλιου, ή την νυχτερινή οδήγηση
2.-ΦΤΩΧΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Φτωχή πρόοδος στην ανάγνωση, βαθμοί που δεν αντιπροσωπεύουν την προσπάθεια και τις γνώσεις τους, οι βαθμοί στα διαγωνίσματα τους είναι χαμηλότεροι από όσο περιμένουν, αποφεύγουν το διάβασμα, ή δεν διαβάζουν για ευχαρίστηση.
3.-ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Προβλήματα με την ευκρίνεια ή με την σταθερότητα της τυπωμένης σελίδας ή το άσπρο υπόβαθρο επηρεάζει την ανάγνωση των λέξεων, των αριθμών ή των μουσικών νότων. Φτωχή ταχύτητα, ακρίβεια, κατανόηση και ευχαρίστηση.
4.-ΦΤΩΧΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ
Εύκολα αποσπάται η προσοχή τους και έχουν προβλήματα να ξεκινήσουν μια άσκηση, να μείνουν σε μια άσκηση, δείχνουν ότι
κουράζονται εύκολα και γρήγορα, νιώθουν ανησυχία ή νευρικότητα.
5.-ΠΟΝOΚΕΦΑΛΟΙ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ
Πονοκέφαλοι, στομαχόπονοι ή ημικρανίες οι οποίες δεν έχουν κάποια ιατρική αιτία, από το διάβασμα, τις ασκήσεις για το σπίτι ή άλλες αντιληπτικές δραστηριότητες.
6.-ΚΟΥΡΑΣΗ Ή ΜΗ ΑΝΕΣΗ
Νιώθουν ότι εξαντλούνται, κουράζονται ή νιώθουν νύστα όταν διαβάζουν, μελετούν ή κάνουν αντιληπτικές δραστηριότητες.
7.-ΦΤΩΧΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΒΑΘΟΥΣ
Ανικανότητα να υπολογίσουν με ακρίβεια τις αποστάσεις, τις αναλογίες του χώρου. Δυσκολία με τις κυλιόμενες σκάλες, σκαλοπάτια, σε αθλήματα που παίζονται με μπάλα, ή την οδήγηση.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣYΝΔΡΟΜΟ ΙΡΛΕΝ
ΠΩΣ ΜΑΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ
  1. Αργή και ανεπαρκή ανάγνωση
  2. Ανεξήγητη κούραση ή φτωχή αναγνωστική κατανόηση
  3. Γραφή, αντιγραφή
  4. Μαθηματικές έννοιες και/ή χρήση υπολογιστή
Αυτοί που πάσχουν από το σύνδρομο Ίρλεν, συνήθως δεν κάνουν σημαντική πρόοδο με οδηγίες και θεραπευτικά προγράμματα.
ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ
Το 46% των ατόμων με αναγνωστικά προβλήματα, ΔΕΠΥ, δυσλεξία ή διάφορα μαθησιακά προβλήματα έχουν το Σύνδρομο Ίρλεν. Οι άνθρωποι αυτοί μπορεί να έχουν χαρακτηριστεί ή να δίνουν την εντύπωση ότι είναι άτομα με κακή απόδοση, με προβλήματα συμπεριφοράς, προβλήματα συγκέντρωσης, ή ότι δεν έχουν κίνητρα για τη μάθηση. Η γενική τους εικόνα μπορεί επίσης να είναι ότι προσπαθούν αλλά χρειάζονται περισσότερη προσπάθεια.
ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ – ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
Η Μέθοδος Ίρλεν είναι τεχνική αποκατάστασης που χρησιμοποιεί έγχρωμες διαφάνειες και με ακρίβεια βαμμένα φίλτρα, φοριούνται σαν γυαλιά ή φακοί επαφής για να μειώσουν ή να εξαλείψουν τις αντιληπτικές διαταραχές και την ευαισθησία στο φως. Toφίλτρο δεν είναι σαν γυαλί ηλίου. Το μοναδικό αυτό χρώμα φέρνει άνεση χωρίς να κάνει το περιβάλλον σκούρο ή έγχρωμο. Μία εντατική διαγνωστική αξιολόγηση είναι απαραίτητη για να διαπιστωθεί το πιο αποτελεσματικό χρωματικό φίλτρο ή και συνδυασμός φίλτρων από όλο το φάσμα των αόρατων και ορατών ακτινοβολιών. Η διάγνωση πραγματοποιείται από πιστοποιημένο εξειδικευμένο θεραπευτή του συνδρόμου.

Άρα η ριζική λύση του προβλήματος είναι η εύρεση από πιστοποιημένο ανιχνευτή του κατάλληλου για το άτομο χρωματικό φίλτρο (επικάλυμμα ή φακός σε γυαλιά ή φακός επαφής). Τα συμπτώματα σταματούν άμεσα και το άτομο αντιλαμβάνεται σωστά τον κόσμο. Η μέθοδος εφαρμόζεται σε 42 χώρες του κόσμου και στηρίζεται σε πλήρη ερευνητικά δεδομένα.

Η Μέθοδος Ιρλεν δεν αντικαθιστά την ανάγκη για θεραπεία αλλά αποσύρει τα εμπόδια που δυσχεραίνουν τη μάθηση.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Από το 1983, έρευνες έχουν δείξει ότι το σωστό χρώμα βελτιώνει τον αναγνωστικό ρυθμό, ακρίβεια και κατανόηση. Το σωστό φίλτρο, που αποτελείται από όλα τα μήκη κύματος του φωτός που ο εκάστοτε εγκέφαλος έχει ευαισθησία, επιτρέπει στον εγκέφαλο να καταγράψει και να επεξεργαστεί την ακριβή οπτική πληροφορία. Η Μέθοδος Ίρλεν έχει βοηθήσει εκατοντάδες χιλιάδες κόσμο παγκοσμίως.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
  1. Καλύτερη κατανόηση
  2. Αυξημένη αναγνωστική ταχύτητα
  3. Βελτιωμένη ακρίβεια
  4. Μείωση της κούρασης και της παραπάνω προσπάθειας
  5. Αύξηση των κινήτρων
  6. Αύξηση της αυτοεκτίμησης
  7. Αύξησης της απόδοσης στο σχολείο (ακαδημαϊκή απόδοση)
• Περιοδικές επανεκτιμήσεις, θεραπείες ή άλλες παρεμβάσεις μπορεί να είναι απαραίτητες για την εξάλειψη μαθησιακών δυσκολιών που συνυπάρχουν.

irlen-lowvision

Τα κακά παιδικά βιβλία. Πώς γράφονται;
Τί πρέπει να προσέχουν οι γονείς;

Λεξιπενία, λάθη γραμματικής, κοινοτοπίες, διδακτισμός σε πολλά επίπεδα, στερεότυπα, μιμητισμός και έλλειψη πρωτοτυπίας, πρόχειρη εικονογράφηση, αντιγραφές, κακή σελιδοποίηση, κακές μεταφράσεις και άθλιες διασκευές.
Αυτά είναι μερικά από τα προβλήματα που εντοπίζει στην παραγωγή παιδικού βιβλίου η συγγραφέας και κριτικός παιδικού βιβλίου Μαρίζα Ντεκάστρο. Όπως λέει στο «Βήμα», «υπάρχει υπερπαραγωγή βιβλίων στον χώρο του παιδικού βιβλίου, θεωρείται πολύ εύκολο είδος, ίσως γι' αυτό κυκλοφορούν και πολλές κακές εκδόσεις».
..................
Ως μέλος της κριτικής επιτροπής των βραβείων του «Αναγνώστη» για το παιδικό βιβλίο, η Μαρίζα Ντεκάστρο κρίνει κάθε χρόνο περισσότερα από 300 βιβλία. Οι εκδόσεις για παιδιά καταλαμβάνουν περίπου το 20% της ετήσιας συνολικής βιβλιοπαραγωγής. «Είναι καιρός να γίνει μια γενικότερη αποτίμηση», λέει, «γι' αυτό και αποφασίσαμε να διοργανώσουμε αυτή τη συζήτηση με τον προκλητικό τίτλο "Πώς γράφεται ένα κακό παιδικό βιβλίο", γιατί σε βάθος χρόνου οι νεαροί αναγνώστες μαθαίνουν να αρκούνται στο τυποποιημένο και διστάζουν να προσεγγίσουν απαιτητικότερα κείμενα, όπως διστάζουν και οι ενήλικες να τους τα προτείνουν».
 
Ποια είναι λοιπόν τα κακά βιβλία;
Πολλά «βιβλία γνώσεων που χαρακτηρίζονται από κοινοτοπία και αφόρητο διδακτισμό», «βιβλία σε σειρές στα οποία οι συγγραφείς επαναλαμβάνουν μέχρις εξαντλήσεως μια επιτυχημένη συνταγή υποκύπτοντας στις πιέσεις των εκδοτών για πολλαπλασιασμό της επιτυχίας, κάκιστα βιβλία ιστορικών γνώσεων γεμάτα ιδεολογικές προκαταλήψεις, για τα οποία δεν έχει προηγηθεί καμιά έρευνα».
Στην εικονογράφηση «συχνές είναι η έλλειψη πρωτοτυπίας, οι αντιγραφές ξένων προτύπων, η εύκολη επανάληψη του ίδιου στυλ, των ίδιων μορφών σε διαφορετικά περιβάλλοντα και διαφορετικά βιβλία, οι στερεοτυπικές απεικονίσεις του δασκάλου με γυαλιά, του πατέρα να διαβάζει εφημερίδα κτλ.».
 
Έχουμε και καλούς συγγραφείς και καλούς εικονογράφους και καλούς μεταφραστές, υποστηρίζει, αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι πάντοτε το καλύτερο. Οι πενιχρές αμοιβές στα επαγγέλματα του βιβλίου αποτελούν για ορισμένους δημιουργούς το άλλοθι μιας κακής δουλειάς. Δεν χρειάζεται να κυκλοφορούν τόσο πολλά και πρόχειρα βιβλία, υποστηρίζει η Μαρίζα Ντεκάστρο, αλλά λιγότερα και περισσότερο φροντισμένα.
 
«Οι γονείς ενδιαφέρονται για το βιβλίο με ιδιαίτερο τρόπο. Θεωρούν ότι το βιβλίο ως αγαθό είναι καλό έτσι κι αλλιώς».
Τι πρέπει να προσέχει ένας υποψιασμένος γονιός όταν πηγαίνει στο βιβλιοπωλείο για να αγοράσει βιβλία για το παιδί του;
«Ο εκδοτικός οίκος παίζει ρόλο», μας λέει η κριτικός, «γιατί κάποιοι εκδότες ειδικεύονται στο παιδικό βιβλίο και έχουν ...

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki