Tuesday 10 March 2015

Η παιδική επιθετικότητα στα ελληνικά σχολεία

Η παιδική επιθετικότητα δεν αποτελεί πλέον χαρακτηριστικό μόνο των δυτικών κοινωνιών, αλλά μέρος και της ελληνικής πραγματικότητας, καθώς το 13 – 15% των μαθητών στα σχολεία αναφέρει ότι δέχεται κάποιου είδους βία, λεκτική ή φυσική, είτε απειλή για σωματική βλάβη.

Το φαινόμενο βίας μαθητών εντοπίζεται σε μεγαλύτερο ποσοστό στα αστικά κέντρα, όπου μπορεί να εκδηλωθεί και με τη μορφή βανδαλισμών στα σχολεία, αλλά και εκτός σχολικού συγκροτήματος. Στοιχεία για την παιδική επιθετικότητα στο σχολείο και την οικογένεια παρουσιάστηκαν σε ημερίδα που διοργάνωσε το 1ο Δημοτικό Σχολείο Τριανδρίας, σε συνεργασία με το 2ο και 3ο Δημοτικό, στο δημαρχείο Τριανδρίας.
Σύμφωνα με την διευθύντρια του 1ου δημοτικού, Παρθένα Τριανταφυλλίδου, αποδέκτες της επιθετικότητας στο δημοτικό είναι κυρίως παιδιά που διατηρούν μία διαφορετικότητα ή αποκλίνουν στα χαρακτηριστικά τους από τα υπόλοιπα παιδιά (π.χ. έχουν μειονοτικό υπόβαθρο, παρουσιάζουν κάποιας μορφής υστέρηση). Οι δράστες εμφανίζονται σε μεγαλύτερα ποσοστά να είναι αγόρια, ενώ τα θύματα συνηθίζουν να αναφέρουν τα περιστατικά βίας που δέχονται στους γονείς τους και όχι στους δασκάλους.
Η ίδια αναφέρει ότι στα σχολεία με υψηλά ακαδημαϊκά αποτελέσματα ή σε αυτά που εφαρμόζουν εκπαιδευτικά προγράμματα και παιδαγωγικές μεθόδους, παρατηρούνται λιγότερα περιστατικά επιθετικότητας στην αυλή του σχολείου, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.
Η σχολική σύμβουλος και ψυχολόγος, Κατερίνα Σουσαμίδου, αναφέρει ως βασική αιτία της παιδικής επιθετικότητας (εκτός από τη μίμηση προτύπου και την τηλεόραση), την ματαίωση, δηλαδή τη διάψευση των προσδοκιών των παιδιών ότι θα τους προσέξουν οι δάσκαλοι ή οι γονείς, καθώς και το ανελαστικό ωράριο και σχολικό πρόγραμμα.

«Τα σχολεία πρέπει να εφαρμόζουν στις ευέλικτες ζώνες θέματα και ασχολίες που αγαπούν τα παιδιά, έτσι ώστε να ξεφεύγουν από την ύλη του σχολείου» δηλώνει χαρακτηριστικά.

Σε τμήμα έρευνας που διενήργησε το τμήμα Ψυχολογίας ΑΠΘ, υπό την εποπτεία της προέδρου του, Βασιλικής Δεληγιάννη – Κουϊμτζή, για την «σχολική βία, ταυτότητες φύλου και εθνικές ταυτότητες» (2004-06) σκιαγραφούνται οι αντιλήψεις των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τα χαρακτηριστικά του θύματος και του θύτη.

Η έρευνα διεξήχθη σε περισσότερους από 200 μαθητές της Θεσσαλονίκης (2007-08) από την υποψήφια διδάκτορα, Βασιλική Καλατή και παρουσιάστηκε στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο. Σύμφωνα με τις απόψεις των μαθητών, ο δράστης εμφανίζεται να είναι τις περισσότερες φορές αγόρι, πιθανώς διαφορετικής εθνικής καταγωγής, ενώ ως θύματα αναγνωρίζονται τα κορίτσια ή οι μαθητές με καλούς βαθμούς, που δεν αποσιωπούν πλέον το περιστατικό, αντίθετα μιλούν σε δασκάλους ή φίλους τους.

Οι μορφές βίας δεν διαφοροποιούνται ηλικιακά, αν και στο δημοτικό είναι περισσότερο λεκτικές, ενώ στο γυμνάσιο και λύκειο φυσικές, λεκτικές και ρατσιστικές.

(Πηγή: ΑΠΕ)

Δίαιτα στην εφηβεία - Healthy Eating For Teens

 
ΕΡΩΤΗΜΑ
Είμαι 16 χρονών, έχω ύψος 1,60 και ζυγίζω 85 κιλά. Θα ήθελα να ρωτήσω πως γίνεται να χάσω κάποια κιλά εύκολα και γρήγορα;
 
Στο ερώτημα απάντησε η Κωνσταντίνα Εξαρχοπούλου, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο έλεγχος του σωματικού βάρους επιτυγχάνεται με το συνδυασμό της σωστής διατροφής, της σωματικής δραστηριότητας και της θετικής διάθεσης και ψυχολογίας.
 
Ξεκίνα θέτοντας τους στόχους σου, με βάση πάντα την ηλικία σου η οποία έχει αυξημένες απαιτήσεις σε θρεπτικά συστατικά.
Να θυμάσαι πως βρίσκεσαι στην εφηβεία και απότομες αλλαγές του βάρους μπορεί να έχουν αρνητικά αποτελέσματα στην υγεία, την ανάπτυξη και το σώμα σου.
 
Σε σχέση με τη διατροφή σου, φρόντισε να καταναλώνεις τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων με έμφαση τα φρούτα και τα λαχανικά, το άπαχο κρέας, το κοτόπουλο και το ψάρι, τα δημητριακά και γενικά τα προϊόντα ολικής άλεσης, το γιαούρτι και το άπαχο τυρί, καθώς και τους καρπούς και το ελαιόλαδο. Περιόρισε, τα έτοιμα και συσκευασμένα τρόφιμα τα οποία είναι πλούσια σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι.
 
Φρόντισε να καταναλώνεις αρκετό νερό και να κάνεις συχνά γεύματα, τα οποία σου προσφέρουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και ενισχύουν το μεταβολισμό σου.
Τέλος, μη ξεχνάς να κάνεις άσκηση τακτικά, επιλέγοντας μια δραστηριότητα που σε ευχαριστεί και σε διασκεδάζει.
Με εκτίμηση,
Κωνσταντίνα Εξαρχοπούλου
 
Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος ,Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
MSc, Επιστήμονας Διαχείρισης τους Στρες και Προαγωγής της Υγείας, Ιατρική Σχολή
Αθηνών
Επ. Συνεργάτης Κέντρου Συμβουλευτικής Διατροφής & Προαγωγής της Υγείας
"ΕΥΡΩΣΤΙΑ"
 

Τρομακτικά πειράματα που έγιναν σε παιδιά
από αρρωστημένα μυαλά «επιστημόνων».

Φαίνεται πως το ανθρώπινο είδος ξεπερνά κατά πολύ και τα πιο άγριων ζώα, καθώς είναι πολλές οι φορές που μπροστά στον σκοπό, "αγιάζονται" όλα τα μέσα, ακόμα και αν τα θύματα είναι παιδιά.
Το ίδιο ισχύει με τα παρακάτω πειράματα, με τα οποία δοκιμάστηκαν οι αντοχές ανθρώπων σε πολύ τρυφερή ηλικία.

Η μη χρήση αναισθητικού
 
Μέχρι το 1985 πολλές εγχειρήσεις σε παιδιά πραγματοποιούνταν χωρίς αναισθητικό. Αυτό συνέβαινε γιατί οι γιατροί πίστευαν ότι τα παιδιά, αντίθετα με τους ενήλικες, ξεπερνούσαν το σοκ πιο εύκολα, παρά τον πόνο που ένιωθαν κατά τη διάρκεια των επεμβάσεων.
 
Το πείραμα της κατασκήνωσης
 
Το 1952 μια ομάδα επιστημόνων αποφάσισε να στείλει 22 αγόρια σε μια κατασκήνωση, προκειμένου να καταγραφούν οι αιτίες των συγκρούσεων στις ομάδες των εφήβων. Τα παιδιά αφέθηκαν χωρίς καμία επιτήρηση. Πολύ σύντομα η κατασκήνωση μετατράπηκε σε κόλαση με τη βία να αποτελεί καθημερινότητα των παιδιών, που εκτός από τους άγριους ξυλοδαρμούς προχώρησαν και σε εμπρησμό της κατασκήνωσης.
 
Ο μικρός Άλμπερτ
 
Σ' ένα βρέφος 11 μηνών δόθηκαν κάποια διαφορετικά αντικείμενα, έτσι κάθε φορά που αυτό αλληλεπιδρούσε ή αναγνώριζε τα αντικείμενα, ένα σφυρί χτυπούσε δίπλα από το κεφάλι του. Το αποτέλεσμα του πειράματος ήταν ο μικρός Άλμπερτ να αποκτήσει φοβία για τα συγκεκριμένα αντικείμενα.
 
Η οπτική ψευδαίσθηση του γκρεμού
 
Μωρά τοποθετήθηκαν σε έναν χώρο, όπου οπτικά εφέ δημιουργούσαν έναν γκρεμό, με αποτέλεσμα όλα να κατευθύνονται προς την άκρη του. Παρά τις προσπάθειες των μητέρων τους να καταφέρουν να τα αποτρέψουν τα μωρά έπεσαν από τον εικονικό γκρεμό. Το συμπέρασμα του πειράματος ήταν ότι τα παιδιά δεν πρέπει να αφήνονται χωρίς επιτήρηση κοντά σε ύψη.

Τα μωρά των πανεπιστημίων

Τη δεκαετία του 50' στα αμερικανικά πανεπιστήμια, όπου οι φοιτητές σπούδαζαν παιδιατρική ή για νηπιαγωγοί, δόθηκαν περισσότερα από 100 ορφανά μωρά. Στόχος ήταν οι φοιτητές να εκπαιδευτούν με αληθινά μωρά και να αποδείξουν τις θεωρίες που διδάσκονταν σε αυτά.
 
Το τερατώδες πείραμα

 
Σε μια ομάδα παιδιών γίνονταν διακρίσεις μεταξύ των καλών και των κακών. Όσοι ήταν αριστερόχειρες και τραύλιζαν έμπαιναν τιμωρία, ενώ οι υπόλοιποι επαινούνταν. Το αποτέλεσμα του πειράματος ήταν να τραυλίζουν όλα τα παιδιά στο τέλος, λόγω του άγχους που τους προκαλούνταν.
 
περισσότερα εδώ

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki