Thursday 2 April 2015

«Ένας κόσμος ανάποδα» του Eduardo Galeano - Οι μαθητές - Η Φτώχεια (αποσπάσματα)

"Μέρα με τη μέρα, τα παιδιά στερούνται το δικαίωμα να είναι παιδιά. Η πραγματικότητα, που περιγελά αυτό το δικαίωμα, επιβάλλει τα διδάγματά της στην καθημερινή ζωή.
Η κοινωνία μεταχειρίζεται τα παιδιά των πλουσίων σαν να είναι χρήμα, ώστε κι εκείνα σιγά σιγά να συνηθίζουν να δρουν σαν το χρήμα.


Η κοινωνία μεταχειρίζεται τα παιδιά των φτωχών σαν να είναι σκουπίδια, ώστε να τα μετατρέψει σιγά σιγά σε σκουπίδια.
Και τα παιδιά της μεσαίας τάξης, τα παιδιά που δεν είναι ούτε πλούσια ούτε φτωχά, η κοινωνία τα κρατάει δεμένα στο πόδι της τηλεόρασης, ώστε από πολύ νωρίς να αποδεχτούν, σαν κάτι το αναπότρεπτο, μια ζωή φυλακισμένη.
Πολλή μαγεία και πολλή τύχη έχουν στη ζωή τους τα παιδιά που εξακολουθούν να παραμένουν παιδιά"...

Μουσική: "In The RED" by The MOLOTOV

Φτώχεια
Φτωχοί: λέγονται φτωχοί αυτοί που δεν έχουν χρόνο για να χάνουν το χρόνο τους.
Φτωχοί: λέγονται φτωχοί αυτοί που δεν έχουν ησυχία, ούτε μπορούν να την αγοράσουν.
Φτωχοί: λέγονται φτωχοί αυτοί που τα πόδια τους έχουν ξεχάσει να περπατούν, όπως τα φτερά από τις κότες που έχουν ξεχάσει να πετούν.
Φτωχοί: λέγονται φτωχοί αυτοί που τρώνε σκουπίδια και τα πληρώνουν σαν να ήταν φαγητό.
...................................
Φτωχοί: λέγονται φτωχοί αυτοί των οποίων η ελευθερία περιορίζεται στην επιλογή του καναλιού που θα δουν στην τηλεόραση.
Φτωχοί: λέγονται φτωχοί αυτοί που παθιάζονται δραματικά με τις μηχανές.
Φτωχοί: λέγονται φτωχοί αυτοί που βρίσκονται πάντα με πολλούς και είναι πάντα μόνοι.
Φτωχοί: λέγονται φτωχοί αυτοί που δεν το ξέρουν ότι είναι φτωχοί.
 Eduardo Galeano: ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ ΑΝΑΠΟΔΑ   (όλα τα μαθήματα)

Ο Αυτισμός είναι δίπλα μας, είναι ο φίλος μας, είναι ο συγγενής

2 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού
Επαγρύπνηση και ενημέρωση χωρίς ταμπού

A young boy with autism who has arranged his toys in a row 
Ένας στους 100 συμπολίτες μας πάσχει από αυτισμό. Οι στατιστικές δείχνουν ότι στο 1% σχεδόν του συνολικού πληθυσμού της Αυστραλίας έχει διαγνωστεί αυτισμός (ή με «Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος», που είναι ο πιο δόκιμος όρος). Ο αυτισμός είναι μία δυσλειτουργία του εγκεφάλου που έχει βαθύ αντίκτυπο στη ζωή ενός ατόμου, αφού δεν θεραπεύεται πλήρως και είναι εφ' όρου ζωής. Μελέτες έχουν δείξει ότι ο αυτισμός δεν συνδέεται με το φύλο ή την καταγωγή του ατόμου.

MIA ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Μία σημαντική πρωτοβουλία και ένα μεγάλο βήμα για την ευαισθητοποίηση της αυστραλιανής κοινωνίας για τον αυτισμό βρίσκεται στα σκαριά. «Το Ταξίδι Μιας Οικογένειας» είναι ένα σύντομο (10λεπτο) βίντεο κινουμένων σχεδίων που κυκλοφορεί στο YouTube. Αναφέρεται στην ιστορία μιας οικογένειας μεταναστών, που έφτασε στην Αυστραλία χωρίς να γνωρίζει ότι ο γιος τους πάσχει από αυτισμό. Το βίντεο απεικονίζει με χαρακτηριστικό τρόπο τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες με αυτιστικά παιδιά. Ακόμα και μία βόλτα για τα ψώνια στο σουπερμάρκετ, μπορεί να είναι ένας μικρός «Γολγοθάς» για τα παιδιά αυτά και τους γονείς τους.

Ωστόσο, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, ειδικών προγραμμάτων και φυσικά την αμέριστη συμπαράσταση της οικογένειας, βλέπουμε το παιδί-πρωταγωνιστή στο βίντεο να ξεπερνά και να ζει με το πρόβλημα, φτάνοντας στο σημείο να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα: να παίξει ποδόσφαιρο σε κανονική ομάδα.

Σύμφωνα με τη διευθύντρια της εταιρίας παραγωγής του βίντεο Karen Jones, πηγή έμπνευσης ήταν ένας πατέρας όταν της μίλησε για το όνειρο της ζωής του: ότι κάποια στιγμή θα ήθελε ένα βράδυ να πάει για ύπνο ήσυχος, αφού είχε κάνει ό,τι είναι δυνατόν για το παιδί του που πάσχει από αυτισμό.

«Η ελπίδα μας είναι ότι οι γονείς και οι κηδεμόνες και η ευρύτερη κοινωνία να εμπνευστούν και να δώσουν την υποστήριξη που χρειάζονται αυτά τα άτομα ώστε να καταλάβουν ότι δεν είναι μόνα τους» δήλωσε η κ. Jones.
To βίντεο έγινε με χρηματοδότηση της αυστραλιανής κυβέρνησης και έχει μεταγλωττιστεί στα ελληνικά, αραβικά, ταϊλανδικά, κινέζικα, τουρκικά και βιετναμέζικα.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΥΤΙΣΜΟΣ;
Ο αυτισμός περιγράφτηκε για πρώτη φορά από τον Αμερικανό ψυχίατρο Kanner, το 1943, ο οποίος ανέφερε περιπτώσεις παιδιών κλεισμένων στον εαυτό τους και χωρίς δυνατότητα επικοινωνίας.

Είναι μία σοβαρή, νευροψυχιατρική διαταραχή, που οφείλεται σε δυσλειτουργία του εγκεφάλου. Εκδηλώνεται νωρίς και διαρκεί ολόκληρη τη ζωή. Τα αυτιστικά άτομα δεν επιθυμούν, ούτε μπορούν να αναπτύξουν σχέσεις με τους άλλους, αποφεύγουν την επαφή με το βλέμμα, έχουν ανέκφραστα πρόσωπα, είναι απόμακρα και αδιάφορα. Ο λόγος μπορεί να λείπει παντελώς ή όταν υπάρχει να είναι ασυνάρτητος, φτωχός ή επαναληπτικός. Τα αυτιστικά άτομα έχουν περιορισμένα ή ελάχιστα ενδιαφέροντα.

ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΙΣΜΟΣ
Πριν από 20 χρόνια η συχνότητά του υπολογιζόταν σε 1 στα 10.000 άτομα. Σήμερα η συχνότητα εμφάνισης του αυτισμού στο γενικό πληθυσμό κυμαίνεται από 2 έως 11 άτομα ανά 10.000 άτομα.
Πρόσφατη έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ ανεβάζει σημαντικά το ποσοστό αυτό, καθώς κάνει λόγο για 1 στα 50 παιδιά που διαγιγνώσκονται στο φάσμα του αυτισμού! Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε 20 χρόνια παρατηρήθηκε μια τεράστια διαχρονική αύξηση της συχνότητας εμφάνισης της νόσου τάξεως του 2.000%! Αυτό σημαίνει ότι κάθε 16 λεπτά διαγιγνώσκεται στον κόσμο και άλλο ένα παιδί με αυτισμό. Τα αγόρια επηρεάζονται 3 έως 4 φορές περισσότερο από τα κορίτσια.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Νέες μελέτες δείχνουν ότι η έγκαιρη και εντατική θεραπευτική παρέμβαση οδηγεί σε πλήρη αποκατάσταση σε ποσοστό 30%-40% των παιδιών με αυτιστικού τύπου διαταραχές.

Η πλέον αποτελεσματική αντιμετώπιση παραμένει η εκπαιδευτική παρέμβαση που πρέπει:

  • να αρχίζει όσο το δυνατόν νωρίτερα, ακόμα και πριν την οριστικοποίηση της διάγνωσης.
  • να είναι εντατική, δηλαδή πάνω από 25 ώρες την εβδομάδα ή τουλάχιστον 2 ώρες την ημέρα.
  • να γίνεται από θεραπευτές με εμπειρία και ειδίκευση στο πρόβλημα.
  • να χρησιμοποιεί ειδικά δομημένα προγράμματα με συγκεκριμένους στόχους
  • να γίνεται με ενεργή συμμετοχή των γονέων.
neoskosmos
Σχετικά

Μάθετε στα παιδιά να μην σας κρύβουν
αυτά που τους συμβαίνουν

Η έννοια του μυστικού πρέπει να γίνει κομμάτι της διαπαιδαγώγησης των γονέων.

Τα μυστικά που δεν πρέπει να κρατάμε

«Εάν αποκαλύψεις το μυστικό θα αυτοκτονήσω» «Εάν το πεις πουθενά θα αρρωστήσω και θα πεθάνω». Πρόκειται για 2 εκφράσεις που ακούστηκαν από αγαπημένους ανθρώπους των παιδιών πριν και μετά που τα κακοποίησαν σεξουαλικά.
Το ερώτημα που τίθεται στους περισσότερους ακροατές τέτοιων πραγματικών ιστοριών είναι «και τα παιδιά το πίστεψαν;».
Η απάντηση είναι ναι.
Οι κακοποιητές παιδιών ιδίως όταν προέρχονται από το στενό οικογενειακό και κοινωνικό τους περιβάλλον χρησιμοποιούν πολύ την έννοια του μυστικού καθώς εκμεταλλεύονται την αγάπη και την εμπιστοσύνη που τα παιδιά τρέφουν προς το πρόσωπο τους.
Η αγάπη αυτή και η εμπιστοσύνη σε συνδυασμό με τον φόβο, τον θυμό, την ντροπή και την ενοχή που γεννά η κακοποίηση οδηγεί τα παιδιά να κρατούν αυτό το ένοχο μυστικό.
Μυστικά όλοι έχουμε…. διασφαλίζουν την ατομικότητα μας και σε κάποιες περιπτώσεις τη σχέση μας με κάποιον. Ωστόσο κομμάτι της διαπαιδαγώγησης των γονέων πρέπει να αποτελεί και η εκπαίδευση στα μυστικά. Οι γονείς θα πρέπει να εξηγήσουν στα παιδιά ότι όλοι έχουμε μυστικά αλλά κάποια μυστικά είναι επικίνδυνα.
Και πως ξεχωρίζουμε ένα επικίνδυνο μυστικό από ένα άλλο;
– Δεν υπάρχει κανένα μυστικό που να μας κάνει να φοβόμαστε, να ντρεπόμαστε και να μην μπορούμε να κοιμηθούμε τα βράδια. Εάν κάποιος μας ζητήσει να κρατήσουμε ένα τέτοιο μυστικό ξέρουμε κατευθείαν ότι πρέπει να το πούμε στην μαμά ή τον μπαμπά, τον δάσκαλο ή την δασκάλα.
– Δεν υπάρχει κανένα μυστικό από την μαμά, τον μπαμπά, τον δάσκαλο ή την δασκάλα. Εάν κάποιος μας ζητήσει να τους κρατήσουμε κάτι κρυφό ξέρουμε ότι κατευθείαν θα πρέπει να τους το πούμε.
Η έννοια του μυστικού πρέπει να γίνει κομμάτι της διαπαιδαγώγησης των γονέων.
πηγή
.................................
«Το Μυστικό της Νίκης» - «Καλά και κακά μυστικά» «Καλό και κακό άγγιγμα»
Η Νίκη έχει ένα μυστικό: ένα άτομο από το οικείο περιβάλλον της θέλει να τη βλάψει. Εκείνη όμως, ξέρει να προστατεύει τον εαυτό της γιατί γνωρίζει τον κανόνα του εσώρουχου και τελικά, εκμυστηρεύεται την περιπέτειά της στην καλή της νεράιδα!
.................................

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki