Σελίδες

Wednesday, 7 March 2007

ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ

Ο πόλεμος είναι το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί στη γη. Στον πόλεμο που τώρα ετοιμάζεται να κάνει η Αμερική με το Ιράκ θα σκοτωθούν πολλοί άνθρωπο και θα μείνουν πολλά παιδιά ορφανά. Θα προκληθούν πολλές αρρώστιες. Θα έπρεπε ο κ. Μπους να δώσει μια ευκαιρία στην ειρήνη.

Αντωνιάδου Άννα (Ε΄ Τάξη)

 

* * *

Εδώ και λίγο καιρό οι Αμερικάνοι θέλουν να κάνουν πόλεμο στο Ιράκ. Εγώ πιστεύω ότι δεν πρέπει να γίνονται πόλεμοι, γιατί σκοτώνονται πολλοί άνθρωποι, πολλά παιδιά μένουν ορφανά, πολλοί άνθρωποι γίνονται πρόσφυγες, μένουν άστεγοι. Επίσης ο τόπος τους καταστρέφεται και μολύνεται από τη ραδιενέργεια.

Ηλιάδης Κώστας (ΣΤ΄ Τάξη)

* * *

Εγώ είμαι κατά των πολέμων, τους μισώ, γιατί φέρνουν πόνο, ορφάνια, θάνατο. Αν ήταν στο χέρι μου θα έβαζα στη φυλακή όλους όσους τους προκαλούν. Να τώρα κι αυτός ο πόλεμος που ετοιμάζεται να κάνει η Αμερική στο Ιράκ. Είναι άδικος.

Σεμερτζίδου Θοδώρα (ΣΤ΄ Τάξη)

* * *
Οι σκέψεις μου για τον πόλεμο είναι αρνητικές. Γιατί θα πρέπει ν πεθαίνουν τόσοι αθώοι άνθρωποι σε κάθε πόλεμο που γίνεται; Τόσοι νέοι που θέλουν να ζήσουν τη ζωή τους, αν γίνει πόλεμος – ποιος ξέρει – μπορεί να τη χάσουν. Κάθε άνθρωπος, ακόμη και ο Μπος, θα ‘πρεπε να μην επιτρέπει να γίνει πόλεμος!

Παναούση Αικατερίνη (Ε΄ Τάξη) 

* * *
Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να χύνεται τόσο αίμα για τα λεφτά! Ο Μπους νοιάζεται μόνο για τα λεφτά; Και όταν γίνεται πόλεμος ή ανακοινώνει έναν πόλεμο, έχει ένα χαμόγελο ως τ’ αυτιά του! Ο πόλεμος είναι ένας κακός σπόρος που δεν αφήνει να φυτρώσει η ειρήνη!!!

Σελίδου Χαρούλα (Ε΄ Τάξη)

* * *
Άραγε τι να είναι ο πόλεμος; Πόλεμος σημαίνει θάνατος και μπόλικο αίμα. Αυτό σημαίνει πόλεμος. Όμως δεν είναι μόνο αυτό. Με τον πόλεμο οι άνθρωποι γίνονται πρόσφυγες και αυτό μου προκαλεί πολύ άσχημα συναισθήματα. Πολλά παιδιά μένουν ορφανά. Οι μεγάλοι αυτού του κόσμου, όμως, δεν το καταλαβαίνουν και αυτό είναι πολύ σκληρό.

Βασιλειάδης Άγγελος (ΣΤ΄ Τάξη)

* * *
Ο πόλεμος είναι πάρα πολύ κακό πράγμα. Νεκροί, θύματα, αίματα, και όλα αυτά εξαιτίας του πολέμου. Του πολέμου που γίνεται για λεφτά και για πετρέλαια. Πρέπει να υπάρχει σ’ όλο τον κόσμο ειρήνη, γιατί με τον πόλεμο «κερδίζουμε» μόνο καταστροφές.

Παυλίδου Παναγιώτα (Ε΄ Τάξη)

* * *
Εγώ δε θέλω να γίνεται πόλεμος γιατί με τον πόλεμο που γίνεται, κυρίως, για το συμφέρον και για το χρήμα, σκοτώνονται αθώοι άνθρωποι, όπως για παράδειγμα τα παιδιά. χιλιάδες παιδιά μένουν ορφανά. Χιλιάδες οικογένειες χωρίζονται και, ακόμα, χιλιάδες άνθρωποι φεύγουν από την ιερή τους πατρίδα, χωρίς να το θέλουν οι ίδιοι, και οδηγούνται πρόσφυγες στην ξενιτιά. Ο πόλεμος είναι ερείπια και πόνος.

Σιδηρόπουλος Γιώργος (ΣΤ΄ Τάξη)

* * *
Εγώ πιστεύω πως ο πόλεμος σκοτώνει χιλιάδες ανθρώπους και αφήνει ορφανά παιδιά, που δεν έχουν να φάνε. Όλα αυτά γίνονται για το χρήμα και μόνο για το χρήμα.

Γιαπράκης Μάκης (Ε΄ Τάξη)

* * *
Δεν πρέπει να γίνεται πόλεμος, γιατί σκοτώνεται πολύς κόσμος που δε φταίει σε τίποτα. πολλές χώρες κάνουν πόλεμο για να κερδίσουν εδάφη, αλλά δε σκέφτονται τον κόσμο που σκοτώνεται. Με τα όπλα που χρησιμοποιούνται μπορεί να καταστραφεί μια ολόκληρη χώρα.

Παυλίδης Βασίλης (ΣΤ΄ Τάξη)

* * *
Πόλεμος είναι κάτι που δε μου αρέσει ούτε θα μου αρέσει ποτέ. Άδικα σκοτώνονται παιδιά, άλλα μένουν ορφανά και οι μανάδες κλαίνε για τα παιδιά τους που είναι φαντάροι και σκοτώνονται. Σ’ όλες τις περιπτώσεις πιστεύω πως ο πόλεμος γίνεται για το χρήμα. Μακάρι να υπήρχε παντού, σ’ όλον τον κόσμο, ΕΙΡΗΝΗ!

Σεμερτζίδης Παναγιώτης (ΣΤ΄ Τάξη)

* * *
Ο πόλεμος, το χειρότερο πράγμα, ο σκοτωμός, η λύπη. Τα παιδιά μένουν ορφανά και γίνονται μεγάλες καταστροφές. Ακόμα σκοτώνονται πολλοί αθώοι άνθρωποι και μολύνεται το περιβάλλον από τα πυρηνικά όπλα.

Παπαδόπουλος Κώστας (Ε΄ Τάξη)

* * *
Εγώ ξέρω ότι ο πόλεμος είναι επικίνδυνο και σκληρό πράγμα. Πιστεύω πως αυτός που τον κάνει είναι πολύ κακός άνθρωπος και του αρέσει να βλέπει τον κόσμο να σκοτώνεται και να πονά. Μα κανείς δεν κερδίζει τίποτα από τον πόλεμο. Ίσως όμως, τώρα που το σκέφτομαι καλύτερα, να «κερδίζουν» κάποιοι μόνο τον θάνατο και τίποτε άλλο.

Σαββίδου Έλλη (Ε΄ Τάξη)

* * *
Ο πόλεμος είναι μια φρικτή πράξη που κανένας δε θα ήθελε. Ειδικά τώρα με την Αμερική εναντίον του Ιράκ με τόσους αθώους ανθρώπους να περιμένουν τη συμφορά. Εγώ, όπως και να ‘ναι, δε θα τον ήθελα, γιατί σκοτώνει καημένους και κατατρομαγμένους ανθρώπους.

Χαραλαμπίδης Γιάννης (ΣΤ΄ Τάξη)

* * *
Ο πόλεμος είναι πολύ επικίνδυνος για τους ανθρώπους. Πολλοί θα πεθάνουν αν ο κ. Μπους κάνει πόλεμο στο Ιράκ. Θα πεθάνουν πολλά παιδιά.

Φαντίδου Ελένη (Ε΄ Τάξη)

* * *
Οι δικές μου σκέψεις για τον πόλεμο είναι πολύ κακές. Ο πόλεμος είναι το χειρότερο πράγμα στον κόσμο, γιατί σκοτώνονται χιλιάδες άνθρωποι. Φέρνει την καταστροφή. Εκείνοι που κάνουν τον πόλεμο δε σκέφτονται εκείνους που θα πεθάνουν. Σκέφτονται μόνο τους εαυτούς τους.

Ταταρίδου Μιλένα (Ε΄ Τάξη)

* * *
Η γνώμη που έχω για τον πόλεμο δεν είναι καθόλου καλή, γιατί εξαιτίας του πολλά παιδιά μένουν ορφανά και οι γυναίκες χήρες. Όμως δεν είναι μόνο αυτές οι συνέπειες. Πολλά παιδιά γεννιούνται με αρρώστιες από τα πυρηνικά όπλα. Επίσης από τα πυρηνικά μολύνεται και το περιβάλλον.

Παπαδοπούλου Ελένη (ΣΤ΄ Τάξη)

Όχι εντριβές με οινόπνευμα για να πέσει ο πυρετός

Το οινόπνευμα μπορεί να τσούζει όταν το ρίχνει κανείς σε κοψίματα και γρατσουνιές, αλλά πολλοί γονείς το χρησιμοποιούν για να δροσίζουν τα παιδιά τους όταν έχουν πυρετό επειδή δημιουργεί μια αίσθηση δροσιάς στο δέρμα.

Η τακτική αυτή είναι ιδιαίτερα συνηθισμένη μεταξύ των γονέων με χαμηλό εισόδημα, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη στην επιθεώρηση «Ρediatrics», ενώ τη συνιστούν ακόμα και κάποιοι γιατροί.
Η λογική πίσω από τη χρήση του είναι ότι καθώς εξατμίζεται από το δέρμα το δροσίζει και έτσι ρίχνει τελικά τον πυρετό. Οι γονείς είτε τρίβουν απευθείας με οινόπνευμα το δέρμα των παιδιών είτε με ένα σφουγγάρι όπου έχουν ρίξει λίγο αλκοόλ.
Δυστυχώς, η τακτική αυτή μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα, σύμφωνα με την εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς».
Το οινόπνευμα απορροφάται γρήγορα από το δέρμα, ενώ όταν εφαρμόζεται τοπικά σε μεγάλες ποσότητες μπορεί κανείς να το εισπνεύσει και να παρουσιάσει ακόμα και δηλητηρίαση από τις εισπνοές! 
Στην ιατρική βιβλιογραφία έχουν αναφερθεί τέτοια περιστατικά σε μικρά παιδιά, ενώ σε ενηλίκους έχουν αναφερθεί καρδιολογικά και νευρολογικά προβλήματα έπειτα από τη χρήση πετσέτας μουσκεμένης με οινόπνευμα που χρησιμοποιήθηκε για δρόσισμα ή καταπράυνση του πόνου.
Όταν λοιπόν το παιδί έχει πυρετό, μην το τρίβετε με οινόπνευμα. Να του δίνετε αντιπυρετικό και να του κάνετε χλιαρό μπάνιο- είναι πολύ ασφαλέστερο. 

ygeia ta nea

Πού είναι ο μπαμπάς;

«Πού είναι ο μπαμπάς;» ρωτούσε ο μικρός ανιψιός μου σταματώντας το παιχνίδι μόνο για να κάνει αυτή την ερώτηση.

«Στη δουλειά, αγάπη μου, στη δουλειά!» απαντούσα και ριχνόταν πάλι στο παιχνίδι.

Όμως με γέμιζε ερωτηματικά το γεγονός ότι ρωτούσε συχνότερα για την απουσία του μπαμπά του, παρά για της μαμάς του, όταν έμενε στο σπίτι μας.

Άδραξα την ευκαιρία για να λύσω τις απορίες μου.

"Νάσο μου, η μανούλα δεν σου λείπει;" για να πάρω για απάντηση ένα ξερό, "Ναι, αλλά πιο πολύ ο μπαμπάς".

Αυτομάτως σκέφτηκα πως ένα αγοράκι αναζητά το ανδρικό πρότυπο. Εξ ου και η αδυναμία στο μπαμπά. Η μαμά του Νάσου είχε παραγκωνισθεί.

Επέμεινα να ρωτώ, "Μα, ξέρεις η μανούλα σε έφερε στον κόσμο..." Συνέχιζε μόνος του, "Ο μπαμπάς κάθε φορά που έρχεται από τη δουλειά παίζει μαζί μου, μου λέει τρομαχτικές ιστορίες και με φιλάει συνέχεια... Α, η μαμά είναι όλη την ώρα εκεί δίπλα μου και φωνάζει, "μη Νάσο αυτό, μην εκείνο, άσε κάτω το βάζο, τιμωρίααααα!"

Δεν θα με ξεγελούσε όμως ένα 5χρονο μωρό, ήξερα ότι και οι δυο συμβάλλουν τα μέγιστα για την ανατροφή του παιδιού τους. Απλώς ο πατέρας του λείπει περισσότερες ώρες στη δουλειά. Η μαμά είναι πάντα δίπλα του ακούραστη να μαζεύει τα ασυμμάζευτα και να καλύπτει τις
σκανδαλιές από το μικρό θηριάκι.

Όσο απαραίτητη είναι η συμμετοχή του πατέρα στο να έρθει στον κόσμο ένα παιδί, τόσο σημαντική είναι η συμμετοχή του και στην ανατροφή αυτού.
Ο ρόλος που διαδραματίζει ένας πατέρας στο μεγάλωμα ενός παιδιού, είναι η συνισταμένη δύο παραγόντων: Της διάθεσης και του χρόνου που διαθέτει.

Η ομαλή (ψυχική-σωματική) ανάπτυξη ενός παιδιού προϋποθέτει τη συμμετοχή και των δύο γονέων έστω και εάν ένας από τους δύο συμμετέχει περισσότερο.
Ο πατρικός ρόλος είναι πιο περιορισμένος από τον μητρικό στην ανατροφή των παιδιών, είτε λόγω στερεοτυπικών αντιλήψεων («Ο άντρας δεν είναι για να μεγαλώνει παιδιά») είτε λόγω αυξημένων υποχρεώσεων, που συνεπάγονται μειωμένο ελεύθερο χρόνο και σωματική - πνευματική κούραση.

Παρ' όλα αυτά, είναι σημαντικό να εδραιωθεί η εικόνα του πατέρα τόσο στη ζωή όσο και στην ψυχή ενός παιδιού.
Όπως σε κάθε τομέα, έτσι και στις σχέσεις γονέων - παιδιού «η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά». Υπάρχουν λοιπόν μικρά «βήματα» που μπορεί ένας πατέρας να κάνει για να έρθει πιο κοντά στο παιδί του.
Ακόμη και αν ένας πατέρας δεν μπορεί καθημερινά να βρίσκεται δίπλα στο παιδί του, η παρουσία του σε κάποιες ιδιαίτερες στιγμές, είναι ζωτικής σημασίας για το παιδί και τη μεταξύ τους σχέση.

Μπορεί κάτι που για εσάς μπορεί να φαίνεται «ασήμαντο» για το παιδί να είναι "η σημαντικότερη στιγμή".

Προσπαθήστε να είστε δίπλα στο παιδί σε γιορτές, γενέθλια, αγώνες κάποιου αθλήματος, σχολικές παραστάσεις ή σε όποια άλλη εκδήλωση σας ζητήσει να παρευρεθείτε.

Μην θεωρείτε πως η μαμά ή κάποιος άλλος συγγενής σας αντικαθιστά. Το παιδί έχει ανάγκη και από την δική σας παρουσία, επιβράβευση, συμμετοχή. Άλλωστε μην ξεχνάτε πως οι περισσότερες από αυτές τις στιγμές είναι πράγματι ανεπανάληπτες.
Η χαρά του μικρού Νάσου ήταν απεριόρστη και ειλικρινά δεν μπορώ με λέξεις να σας την αποτυπώσω στο χαρτί, όταν εισέβαλε ο πατέρας του στο δωμάτιο...

Τινάχτηκε πάνω και ξεφώνιζε, "Μπαμπά... Έλα να δεις τον ήλιο που ζωγράφισα, η Μαρία έπλυνε τα πιάτα και έσπασε ένα και ένας σκύλος στο δρόμο..." μιλούσε, μιλούσε.

Ήθελε να χωρέσει μέσα σε λίγα λεπτά και μια χούφτα λέξεις όλες τις εικόνες που είχε "φωτογραφίσει" μια μέρα μακριά του. Η μαμά του μικρού Νάσου στεκόταν παράμερα και καμάρωνε. Τώρα μιλούσε ο γιος με τον πατέρα!

 

πηγή
πηγή της πηγής και φωτογραφίες zougla online