Σελίδες

Friday, 15 June 2007

Νανούρισμα....

Καληνύχτα χαμομηλάκια, όπου κι αν βρίσκεστε,
υπάρχουν άνθρωποι που σας σκέφτονται και σας νοιάζονται...


«Οικογενειακός Κανονισμός» για τα Ναρκωτικά και το Αλκοόλ

  • Η γονική παρέμβαση έχει πράγματι αποτέλεσμα!
  • Ο καθορισμός μιας "επίσημης", προκαθορισμένης στάσης είναι ένας έξοχος τρόπος για να προκληθούν συζητήσεις με τα παιδιά!
  • Γονείς και παιδιά μαθαίνουν παράλληλα μέσα από τη διαδικασία!
Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα του Αμερικανικού Εθνικού Κέντρου Εθισμού και Κατάχρησης Ουσιών, στο Πανεπιστήμιο της Κολούμπια, σχεδόν οι μισοί από τους 13χρονους ερωτώμενους απάντησαν ότι οι γονείς τους δεν συζήτησαν ποτέ μαζί τους για τους κινδύνους των ναρκωτικών.Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι οι έφηβοι που δοκίμασαν μαριχουάνα είπαν ότι οι φίλοι τους τους επηρέασαν σημαντικά στο να πάρουν αυτή την απόφαση. Έφηβοι που αποφάσισαν να μην καπνίσουν "τσιγαριλίκι" δήλωσαν ότι επηρεάστηκαν κυρίως από τους γονείς τους.

Σύμφωνα με τον Τζόζεφ Α. Καλιφάνο, "οι γονείς έχουν μεγαλύτερη δύναμη απ' ότι νομίζουν. Πρέπει να την χρησιμοποιήσουν".


Θα ήταν λοιπόν πολύ χρήσιμο οι γονείς να δημιουργήσουν μια οικογενειακή "τακτική" αντιμετώπισης των Ναρκωτικών και του Αλκοόλ. Έχει αναφερθεί ότι αυτή η προσέγγιση είναι πραγματικά αποτελεσματική και βοηθά στο να στηθούν γέφυρες επικοινωνίας με τα παιδιά τους.

Με βάση αυτό το γεγονός, δίνονται οι ακόλουθες γενικές γραμμές με σκοπό να βοηθηθείτε στο να στήσετε τη δικιά σας "τακτική":

  1. Δημιουργήστε τους κανόνες της οικογένειάς σας για τα ναρκωτικά και το ποτό, όταν τα παιδιά σας βρίσκονται στην 4η ή 5η τάξη του Δημοτικού. Αν, εντούτοις τα παιδιά σας είναι μεγαλύτερα, ζητήστε τους συγνώμη για την καθυστερημένη έναρξη, αλλά και πάλι αρχίστε την δημιουργία του πλαισίου κανόνων. Δεν είναι ποτέ πολύ αργά για να εφοδιάσετε τα παιδιά σας με την καθοδήγηση που χρειάζονται σε σχέση με τη χρήση ναρκωτικών, ποτού ή ακόμα και του τσιγάρου.
  2. Καταναλώστε λίγο χρόνο για να μάθετε κάποια πράγματα σχετικά με τα ναρκωτικά και το ποτό, καθώς και για τα προβλήματα που σχετίζονται με τη χρήση τους. Πολλοί γονείς δεν έχουν αρκετή γνώση γύρω από τις σημερινές φαρμακευτικές ουσίες και τα αποτελέσματα που έχουν στα παιδιά τους. Θα πρέπει λοιπόν να γνωρίζετε τα βασικά πριν ξεκινήσετε κάποιες συζητήσεις γύρω απ' αυτά τα ζητήματα. Σε αυτόν τον δικτυακό τόπο μπορείτε να βρείτε αρκετές από τις απαιτούμενες πληροφορίες. Περιηγηθείτε τις σελίδες μου και ψάξτε...
  3. Αφήστε τα παιδιά σας να συμμετέχουν ενεργά στην διαδικασία. Αρχίστε ενθαρρύνοντάς τα να σας πουν τι ξέρουν ήδη για το ποτό και τα ναρκωτικά. Είναι σημαντικό να ακούτε αυτά που λένε. Αν σας πουν κάτι το οποίο δεν έχετε ξανακούσει, βοηθήστε τα να σας το εξηγήσουν. Κρατήστε τη συζήτηση σε θετική κατεύθυνση και μην χάσετε το στόχο σας που είναι ο καθορισμός των κανόνων. (Αν στη φάση αυτή πληροφορηθείτε κάτι ανησυχητικό, όπως είναι η χρήση ναρκωτικών στο σχολείο ή ανάμεσα στους φίλους τους, μην δείξετε ταραχή και μην αρχίσετε τα τηλέφωνα. Θα έχετε πολλές ευκαιρίες στο μέλλον να βρεθείτε με τους δασκάλους του σχολείου ή το σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και να φροντίσετε να διορθωθεί το πρόβλημα.)
  4. Ενημερώστε τα παιδιά σας για το πώς αισθάνεστε σε σχέση με τα ναρκωτικά, το ποτό και το τσιγάρο. Εξηγήστε τους λεπτομερώς τους κινδύνους που εμπεριέχονται στην χρήση τους. Δώστε τους πληροφορίες για το πώς να χειριστούν την κατάσταση όταν θα εκτεθούν στο ποτό ή τα ναρκωτικά. Ενθαρρύνετέ τα να σας μιλήσουν οποτεδήποτε χρειαστεί για τα ζητήματα αυτά. Παροτρύνετέ τα να κάνουν μια βόλτα στο Ιντερνετ ή στην τοπική βιβλιοθήκη και να φτιάξουν μια εργασία που θα την παρουσιάσουν στο σχολείο.
  5. Γνωρίστε τους τις συνέπειες που θα έχει οποιαδήποτε παραβίαση των Οικογενειακών Κανόνων για τα Ναρκωτικά και το Ποτό. (Παραπανίσιες αγγαρείες στο σπίτι, απώλεια ή μείωση του χαρτζιλικιού, περιορισμός στη χρήση του τηλεφώνου και της τηλεόρασης, ή κατάργηση των εξωσχολικών δραστηριοτήτων όπως είναι το κολυμβητήριο ή το γυμναστήριο, η βόλτα, η καφετέρια, οι εκδρομές με το σχολείο, η χρήση του αυτοκινήτου ή ακόμα και η απώλεια της οικονομικής ενίσχυσης των μεταλυκειακών σπουδών για τα μεγαλύτερα παιδιά.)
  6. Σκεφτείτε την πιθανότητα να βάλετε στον "Οικογενειακό Κανονισμό" την διεξαγωγή ενός απρόοπτου ελέγχου (ακόμα και ιατρικού) που να έχει σχέση με τα ναρκωτικά ή το ποτό. Για το σκοπό αυτό υπάρχουν στο εμπόριο τα κατάλληλα τεστ. Αν τα παιδιά σας ενημερωθούν από μικρή ηλικία ότι μπορεί να υποστούν ένα τέτοιο ξαφνικό τεστ κάποια στιγμή, αυτό θα διευκολύνει πολύ τα πράγματα στο μέλλον. Ο έλεγχος δεν αποτελεί παραβίαση των δικαιωμάτων τους· αντίθετα θα είναι ένας από τους κανόνες τους οποίους θα έχουν αποδεχθεί από πριν. Αυτό το "ξαφνικό" τεστ μπορεί να τα βοηθήσει επίσης να αντιμετωπίσουν τα ναρκωτικά στις παρέες τους. Ίσως είναι αρκετό για να ελαφρύνει κάπως την πίεση από τους συνομήλικούς του, όταν το παιδί σας μπει στον πειρασμό να δοκιμάσει τα ναρκωτικά από τους φίλους του. Στην περίπτωση αυτή μπορεί να τους πει κάτι σαν αυτό: "Οι γονείς μου έχουν έναν κανονισμό για τα ναρκωτικά που περιλαμβάνει και ξαφνικά τεστ στο σπίτι. Δεν τολμάω να το διακινδυνεύσω".
  7. Καταγράψτε τις κυριότερες προσδοκίες και τις ποινές. Σιγουρευτείτε ότι όλοι καταλαβαίνουν το κάθε τι· αυτό θα βοηθήσει να αποφευχθούν προβλήματα στο μέλλον. Συνεχίστε να συζητάτε με τα παιδιά σας καθώς περνάνε τα σχολικά χρόνια γύρω από τα ναρκωτικά, το τσιγάρο και το ποτό. Αυτό θα εξυπηρετήσει στο να ενισχυθούν αυτά που περιμένετε από τα παιδιά και θα σας δώσει την ευκαιρία να κάνετε διάφορες "ρυθμίσεις" στον Οικογενειακό Κανονισμό οι οποίες μπορεί να απαιτηθούν καθώς τα παιδιά σας θα μεγαλώνουν.
Οι γονείς είναι αυτοί που πρέπει να παρέχουν στα παιδιά τους τη γνώση και την ενίσχυση που χρειάζονται στο ζήτημα των ναρκωτικών, του ποτού ή του τσιγάρου, γιατί διαφορετικά θα την αποκτήσουν από άλλες πηγές.

Επιμέλεια Διον.Κ.Παρούτσας