«Η υγεία των παιδιών μας
δεν πρέπει να υποτάσσεται σε παιχνίδια οικονομικού κέρδους»
Περίπου 13 δισεκατομμύρια δολάρια ξοδεύονται, για διαφημίσεις αναψυκτικών και ανθυγιεινών τροφίμων, τα οποία αποτελούν βασικό συντελεστή της παχυσαρκίας και του υπερβολικού βάρους 177 εκατομμυρίων παιδιών, σε όλο τον κόσμο.
Η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή αφιερώνεται, φέτος, στα προβλήματα, που προκαλεί η προώθηση των σκουπιδοτροφίμων, στα παιδιά.
Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, συνεχίζοντας την εκστρατεία, για την υγιεινή διατροφή, την άσκηση και την καταπολέμηση της παχυσαρκίας, η οποία βραβεύτηκε, σε εθνικό επίπεδο, ως η καλύτερη εκστρατεία, για την προάσπιση των δικαιωμάτων των Καταναλωτών, ενώνει τη φωνή του, με τη Διεθνή των Καταναλωτών και τη Διεθνή Οργάνωση για την Παχυσαρκία, για να σώσουμε τα παιδιά μας, από τα σκουπιδοτρόφιμα και την παχυσαρκία.
Οι Ενώσεις Καταναλωτών, οι Οργανισμοί Υγείας και οι Ακαδημαϊκοί, σε παγκόσμιο επίπεδο, υποστηρίζουν το αίτημα των Καταναλωτών να απαγορευτεί η διαφήμιση των σκουπιδοτροφίμων (τρόφιμα με πολύ αλάτι, πολλή ζάχαρη, πολλά λιπαρά), προς τα παιδιά.
«Όλοι εμείς, που υποστηρίζουμε την απαγόρευση της διαφήμισης και των σκουπιδοτροφίμων, στα παιδιά, ζητούμε να υιοθετήσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, το «Διεθνή Κώδικα για την Προώθηση των Τροφίμων στα Παιδιά». Επίσης, ο Κώδικας αυτός πρέπει να ενσωματωθεί, στις εθνικές νομοθεσίες, για τη διαφήμιση των τροφίμων», αναφέρει σε σχετική του ανακοίνωση και προσθέτει:
« Η υιοθέτηση του Κώδικα θα αποτελέσει ένα μεγάλο βήμα, για την προστασία των 117 εκατομμυρίων παιδιών, που απειλούνται, από ασθένειες, που σχετίζονται, με την παχυσαρκία. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προβλέπει ότι, μέχρι το 2015, 2,3 δισεκατομμύρια άνθρωποι θα είναι υπέρβαροι.
Δυστυχώς, η βιομηχανία τροφίμων απέτυχε να αυτορυθμιστεί. Οι κώδικες δεοντολογίας, που ισχυρίζεται ότι εφαρμόζει, περιορίζονται, σε ηλικίες μέχρι 12 χρονών και μάλιστα ισχύουν, μόνον στις ΗΠΑ και σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτοί οι κώδικες συνεισφέρουν, ελάχιστα, ίσως και καθόλου, στην αντιμετώπιση της αύξησης της παχυσαρκίας, της οποίας τα ποσοστά παρουσιάζουν αύξηση, που μας σοκάρει».
Σύμφωνα με το ΚΕΠΚΑ, «οι μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρίες τροφίμων, αναψυκτικών και γλυκών ξόδεψαν 13 δισεκατομμύρια δολάρια, το 2006, για τη διαφήμιση των τροφίμων. Σε αυτά τα 13 δισεκατομμύρια δολάρια, πρέπει να προσθέσουμε τα μυστικά κονδύλια, που ξοδεύονται, για παιχνίδια μέσω Διαδικτύου, για πληρωμές διασημοτήτων, για χρήση καρτούν και για διάφορες ιστοσελίδες, που προωθούν, σκουπιδοτρόφιμα, στα παιδιά».
Η Διεθνής των Καταναλωτών, η Διεθνής Οργάνωση, για την Παχυσαρκία και το ΚΕ.Π.ΚΑ. απαιτούν:
*** Απαγόρευση των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών διαφημίσεων, που προωθούν σκουπιδοτρόφιμα, από τις 6 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ.
*** Απαγόρευση των διαφημίσεων, μέσω των νέων τεχνολογιών (πχ ιστοσελίδες, μηνύματα κλπ)
*** Απαγόρευση της προώθησης των σκουπιδοτροφίμων, στα σχολεία.
*** Απαγόρευση της ενσωμάτωσης παιχνιδιών, στις συσκευασίες σκουπιδοτροφίμων, ως κίνητρο, για την αγορά του τροφίμου.
*** Απαγόρευση χρησιμοποίησης διάσημων προσώπων, καρτούν ή διαγωνισμών, για την προώθηση σκουπιδοτροφίμων, σε παιδιά.
«Η υγεία των παιδιών μας δεν πρέπει να υποτάσσεται σε παιχνίδια οικονομικού κέρδους», καταλήγει η σχετική ανακοίνωση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή που εορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Μαρτίου.
Εφημερίδα Εβδόμη Νέα Καβάλα