Σελίδες

Monday, 12 May 2008

Irena Sendler (Ιρένα Σέντλερ): Μια μητέρα με 2500 παιδιά!!

Αγαπητό μου χαμομηλάκι,

Σπάνια αντιγράφω ειδήσεις από άλλα site ή blogs... 
Όμως κάποιες φορές είναι απαραίτητο. Μιας και ξεπεράσαμε τη γιορτή της μητέρας και σαν ελάχιστο φόρο τιμής, εντελώς τυχαία εχθές απεβίωσε μια "μεγάλη μητέρα" πολλών παιδιών. Μια μητέρα με 2500 παιδιά. Αντιγράφω από το http://www.phileleftheros.com, το κείμενο που δημοσίευσα και στον Βρασίδα.
Απεβίωσε, σε ηλικία 98 ετών, μια από τις ηρωίδες του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, η Ιρένα Σέντλερ. 
Η Σεντλέρ, κοινωνική λειτουργός πριν από τον Πόλεμο, βοήθησε οικογένειες φτωχών Εβραίων, ενώ όταν ξέσπασε ο Β' Παγκόσμιος έσωσε 2.500 παιδιά από το γκέτο της Βαρσοβίας.
Από το φθινόπωρο του 1940, η Σέντλερ εφοδίαζε με τρόφιμα, ρούχα και φάρμακα τους εγκλείστους στο γκέτο βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή της.
Στα τέλη του καλοκαιριού του 1942, η προσχώρησε στο αντιστασιακό κίνημα Ζεγκότα. Τότε ήταν που φυγάδευσε παιδιά από το γκέτο, και τους βρήκε καταφύγιο σε οικογένειες Καθολικών και σε μοναστήρια.
Τα παιδιά φυγαδεύτηκαν από το γκέτο μέσα σε βαλίτσες που μετέφεραν πυροσβέστες και απορριμματοφόρα ή ακόμα και κρυμμένα κάτω από τα παλτά ανθρώπων που είχαν πρόσβαση στο γκέτο.
Η Σέντλερ συνελήφθη στο σπίτι της στις 20 Οκτωβρίου του 1943. Καταδικάσθηκε σε θάνατο, αλλά αφέθηκε ελεύθερη λίγο πριν από την εκτέλεσή της από ένα Γερμανό αξιωματικό τον οποίο η αντίσταση κατάφερε να δωροδοκήσει.
Η Σέντλερ συνέχισε την αντίσταση με άλλο όνομα έως την απελευθέρωση. Μετά τον Πόλεμο εργάσθηκε σε γηροκομεία και ορφανοτροφεία.
Το 1965 τής απονεμήθηκε το μετάλλιο των «Δικαίων των Εθνών» από το Ινστιτούτο Γιαντ Βασέμ.
Γεννημένη στις 15 Φεβρουαρίου του 1910, η Ιρένα Σέντλερ ήταν επί χρόνια ελάχιστα γνωστή στην Πολωνία. Μόλις τον Μάρτιο του 2007, η χώρα της την τίμησε προτείνοντάς την για το βραβείο Νόμπελ Ειρήνης.

Βαριέμαι το φροντιστήριο... λατρεύω το on line ΖΩΝΤΑΝΟ μάθημα

Πόσοι από εμάς -που είχαμε και έχουμε παιδιά στο δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο- δεν έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με τα προβλήματα της φροντιστηριακής τους εκπαίδευσης; ΟΛΟΙ!!!!

Στο δημοτικό, γυμνάσιο ψάχνουμε δασκάλους, φροντιστήρια για να τα βοηθήσουν στη μελέτη τους, να μάθουν γλώσσες κλπ. ενώ στο λύκειο τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα είναι εκ των ουκ άνευ για την προετοιμασία της εισαγωγής τους στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Τα προβλήματα είναι πάντα δύο....ο χρόνος και το χρήμα.
Χρόνος που πρέπει να σπαταληθεί από τα παιδιά και από τους γονείς (καθότι όταν είναι μικρά δεν θέλουμε να τα αφήνουμε μόνα να τριγυρνούν στους δρόμους) και χρήμα που φυσικά αφορά αποκλειστικά εμάς τους γονείς.


Η τεχνολογία - ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ - δίνει για πρώτη φορά χείρα βοηθείας για να απαλύνουμε προβλήματα καθημερινά, πρακτικά, οικογενειακά που η παραδοσιακή μέθοδος σήμερα πλέον δεν τα αντέχει.


Ενθουσιάστηκα όταν παρακολούθησα ένα μάθημα χημείας ON LINE σαν να ήμουνα μέσα σε μία τάξη. Το σκηνικό είχε ως εξής: καθόμουνα στον καναπέ και είχα 1. τον πίνακα της τάξης στην οθόνη του υπολογιστή μου και 2. τον καθηγητή στα αυτιά μου με ακουστικά σαν να άκουγα τα MP3 μου.

Ο καθηγητής έγραφε τις ασκήσεις ΖΩΝΤΑΝΑ στην οθόνη και άκουγα ΖΩΝΤΑΝΑ την παράδοση. Ολα σε real time. Κυρίως όμως είχα την δυνατότητα επίσης ΖΩΝΤΑΝΑ να ρωτήσω, να γράψω και εκείνος να με διορθώνει επί τόπου..., έσβηνε, ξανάγραφε....

Ουάουουουουου!!!!! θέλω να ξαναπάω σχολείο!!!! κρίμα να μην υπήρχε αυτό το σύστημα τότε που έτρεχα τους γιους στα φροντιστήρια με την γλώσσα έξω για να προλάβω...και μετά να ξανατρέχω για να τα πάρω πίσω. Μπορώ όμως να μάθω κάτι άλλο τώρα...μήπως μια ξένη γλώσσα;;;;; ίσως........γιατί όχι;

Χωρίς πλάκα τώρα, πιστεύω ότι πρόκειται για μία επανάσταση που είναι θείο δώρο για τα σημερινά παιδιά...γιατί ο χρόνος τους είναι λίγος για να τον σπαταλούν (μετά από το κανονικό σχολείο) σε διαδρομές ποδαράτες ή με λεωφορεία.... κυρίως γιατί γουστάρουν τον υπολογιστή και θα τους ανεβάσει την διάθεση να κάνουν μάθημα (και να μην το παίρνουν σαν αγγαρεία) γιατί δεν θα ανησυχούν οι γονείς με τα μέσα-έξω και τις "κακές" παρέες, γιατί θα είναι πιο οικονομικό, πιο άμεσο, πιο γρήγορο.... και επιτέλους τέρμα το αυτοκίνητο (πάρκαρε, ξεπάρκαρε) και τα απίστευτα πήγαινε-έλα με το άγχος του γονιού να προλάβει....

Δεν συζητώ βέβαια για τα παιδιά της επαρχίας που θα έχουν και αυτά πρόσβαση στους ίδιους καθηγητές με τα παιδιά των μεγαλουπόλεων....ας μην ξεχνάμε ότι η πλειοψηφία των top καθηγητών (για τις πανελλήνιες) έχει συγκεντρωθεί στα μεγάλα αστικά κέντρα ....το όφελος είναι ανεκτίμητο!!!!!!

Γνώρισα τον καθηγητή που το έχει θέση σε εφαρμογή ..... ένας ολοκληρωμένος επιστήμονας, χημικός του Πανεπιστημίου Αθηνών και ηλεκτρολόγος μηχανικός του ΕΜΠ, πληροφορικάριος με τεράστια πείρα στην εκπαίδευση και με απέραντη αγάπη για την δουλειά του και τα παιδιά που διδάσκει....αξίζει να διαβάσετε παρακάτω την περιγραφή του συστήματος. Τον πλασιώνουν μία ομάδα έμπειρων καθηγητών που όλοι μαζί έχουν ξοδέψει άπειρο χρόνο για να συντάξουν τα μαθήματα...χημεία, φυσική, μαθηματικά και θα ακολουθήσουν πολλά ακόμη .....Μάλιστα, προσφέρθηκε - σε όσους Bloggers ενδιαφέρονται - να κάνει μία on line παρουσίαση σε αυτούς και τα παιδιά τους για να καταλάβουν τα πλεονεκτήματα, την ευκολία και τα οφέλη αυτού του συστήματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ !!!!!

On line ζωντανά μαθήματα

Γενική περιγραφή
Πρόκειται για ένα πολύ φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να εξομοιώνει πλήρως την λειτουργία μίας πραγματικής τάξης. Η μόνη διαφορά είναι ότι το κάθε μέλος που συμμετέχει μπορεί να βρίσκεται σε διαφορετικό τόπο, είτε στο σπίτι του, είτε σε μία τάξη ενός σχολείου είτε και στο γραφείο του.

Οι συμμετέχοντες δεν χρειάζεται να έχουν κάποιο ειδικό εξοπλισμό. Τα μόνο που χρειάζεται είναι, ένας υπολογιστής με windows και πρόσβαση στο διαδίκτυο (με DSL γραμμή), και ένα ζευγάρι ακουστικών με μικρόφωνο. (Προσοχή η χρήση ηχείων με ένα μικρόφωνο δεν ενδείκνυται γιατί δημιουργούνται μικροφωνισμοί).

Την πρώτη φορά που συνδέεται κάποιος χρήστης με το σύστημα κατεβάζει και εγκαθιστά στον υπολογιστή του έναν player, τον οποίο προτείνει το σύστημα, και από κει και μετά όποτε ο χρήστης μπαίνει στην εικονική τάξη, αυτός ο player ενεργοποιείται αυτόματα.
 
Η εφαρμογή είναι κατάλληλα σχεδιασμένη ώστε να μπορούν να την χρησιμοποιήσουν από παιδιά ακόμα και πρώτης δημοτικού (με την προϋπόθεση ότι έχουν μία στοιχειώδη εξοικείωση έστω και με απλά παιχνίδια σε υπολογιστή) μέχρι και σε ενήλικες. Επίσης δεν υπάρχει περιορισμός για το είδος του μαθήματος που θα διδαχθεί, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για οποιοδήποτε μάθημα της πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, για ξένες γλώσσες, για επιμόρφωση ενηλίκων κλπ.
Είναι προφανές ότι η εφαρμογή αυτή, μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για ατομικό είτε για ομαδικό μάθημα. Ο αριθμός των συμμετεχόντων μπορεί να είναι οσοδήποτε μεγάλος και ο μόνος περιορισμός είναι εκπαιδευτικός. Συνήθως ένας λογικός αριθμός μαθητών είναι μέχρι 10.

Οι δυνατότητες της εφαρμογής

  1. Διαθέτει 5 ανεξάρτητους πίνακες με την βοήθεια των οποίων μπορεί να κάνει το μάθημα του με 4 διαφορετικούς τρόπους
  1. με διαφάνειες power point
  2. με κλασσικό τρόπο όπως σε ένα πίνακα με την κλασσική κιμωλία (απαιτείται γραφίδα που είναι ένα ειδικό mouse)
  3. με την βοήθεια ιστοσελίδων που έχουν το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό για το μάθημα που διδάσκεται
  4. με την βοήθεια οποιουδήποτε προγράμματος που έχει εγκατεστημένο στον υπολογιστή του (word, excel, math type κλπ).
  5. με οποιοδήποτε συνδυασμό όλων των παραπάνω μεθόδων.



  1. Η κάθε αίθουσα του συστήματος διαθέτει 5 το πολύ μικρόφωνα, και ο καθηγητής μπορεί να δίνει ή να αφαιρεί το λόγο σε κάθε μαθητή. Η συνομιλία είναι αμφίδρομη και σε πραγματικό χρόνο.
  2. Το σύστημα έχει εργαλεία χρήσης των πινάκων, όπως να ανεβάζουμε παρουσιάσεις, φωτογραφίες κείμενα κλπ. να τους σβήνουμε μερικά ή ολικά, να τους φωτογραφίζουμε και να τους αποθηκεύουμε και στη συνέχεια εφ’ όσον το επιθυμούμε να παίρνουν οι μαθητές το περιεχόμενο αυτό. Το ίδιο ισχύει και για τις παρουσιάσεις μας.
  3. Το σύστημα επίσης έχει εργαλεία για να γράφουμε και να ζωγραφίζουμε πάνω στον πίνακα, ακόμα και πάνω στις διαφάνειες που παρουσιάζουμε (μία υπογράμμιση, ένα βέλος, μία προσθήκη κειμένου, ένα μήνυμα, κλπ. )
  4. Όλα τα παραπάνω εξ ορισμού έχει την δυνατότητα να τα κάνει ο καθηγητής της τάξης, όχι όμως και οι μαθητές. Οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιούν τα παραπάνω εργαλεία, εφ’ όσον ο καθηγητής τους δώσει την άδεια. (Το ισοδύναμο αυτού σε μία πραγματική τάξη είναι όταν επιτρέπουμε τον μαθητή να σηκωθεί να γράψει στον πίνακα). Είναι προφανές ότι το σύστημα είναι ιεραρχικά σχεδιασμένο ώστε να προσομοιώνει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα τόσο των καθηγητών όσο και των μαθητών.
  5. Τέλος υπάρχει η δυνατότητα της ηχογράφησης του όλου μαθήματος ώστε να το παρακολουθήσει κάποιος μαθητής που ήταν απών, ή και ο μαθητής που θέλει να το ακούσει ξανά για να το εμπεδώσει. Επίσης είναι δυνατόν να σχεδιασθούν ειδικά ηχογραφημένα μαθήματα χωρίς μαθητές, τα οποία οι μαθητές μπορούν να τα ακούν αργότερα όποτε θέλουν και όσες φορές θέλουν. Μία τέτοια λύση συνιστάται κυρίως για θέματα θεωρίας, διότι ο μαθητής δεν έχει την δυνατότητα παρέμβασης, ερώτησης και γενικότερα της συμμετοχής.

Πρακτικές οδηγίες: για την είσοδο στο σύστημα χρειάζεται κωδικός (username και password) ο οποίος δίνεται από τον γράφοντα. Επίσης οι μαθητές ή και οι καθηγητές που θα ήθελαν να συμμετάσχουν σε κάποιο πιλοτικό μάθημα θα ήταν καλό να έχουν όλοι e-mails, ώστε η επικοινωνία να είναι άμεση και να πάρουν απλές οδηγίες για την εισαγωγή στο σύστημα.

********

Ως άνθρωπος και ως melissa προτείνω στους ενδιαφερόμενους φίλους να στείλουν το e-mailaki τους στο gkalgre@gmail.com και να ζητήσουν περαιτέρω πληροφορίες για ένα on line demonstration. ΘΑ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΤΕΙΤΕ!!!!!!!!

Μιανμάρ: Τραγωδίας συνέχεια...

Ο αριθμός των νεκρών από τον κυκλώνα Ναργκίς στη Μιανμάρ είναι πιθανό να δεκαπενταπλασιαστεί και να φθάσει το 1,5 εκατομμύριο εντός των προσεχών εβδομάδων εάν δεν οργανωθεί μια επιχείρηση αρωγής όπως στην περίπτωση του τσουνάμι στην Ινδονησία και δεν επιτραπεί η πρόσβαση σε διεθνείς υπηρεσίες που θέλουν να βοηθήσουν τους πληγέντες, ανακοίνωσε η διεθνής οργάνωση Oxfam.



Καθώς περισσότεροι από 1,5 εκατ πληγέντες του καταστροφικού περάσματος του τυφώνα Ναργκίς από το έδαφος της Μιανμάρ εξακολουθούν να είναι έρμαιο της πείνας και της δίψας, αντιμετωπίζοντας παράλληλα το φάσμα των επιδημιών, το χουντικό καθεστώς της χώρας δεν φερόταν, μέχρι χθες, διατεθειμένο να επιτρέψει την είσοδο των διεθνών οργανώσεων αρωγής.
Οι στρατιωτικοί προφανώς κρίνουν σημαντικότερη την... προστασία της εδαφικής ακεραιότητας και κυριαρχίας της χώρας από τη διάνοιξη των συνόρων και την άφιξη της ανθρωπιστικής βοήθειας.