Σελίδες

Sunday, 18 May 2008

Εκπαίδευση αυτιστικών ατόμων με υπολογιστή ακόμη και από τους γονείς τους

Μέσω υπολογιστών θα μπορούν πλέον να εκπαιδεύονται τα αυτιστικά παιδιά από τους ίδιους τους γονείς τους χάρη στο καινοτόμο ερευνητικό πρόγραμμα με τίτλο «Εκπαίδευση αυτιστικών ατόμων με τη χρήση νέων τεχνολογιών» που υλοποιήθηκε από τη Μονάδα Ακοής - Ομιλίας (Διαταραχών Επικοινωνίας) της Ω.Ρ.Λ. Κλινικής, ΑΧΕΠΑ, και το Εργαστήριο Ιατρικής Πληροφορικής. 
Στόχος του προγράμματος είναι η υποστήριξη των αυτιστικών παιδιών, των γονέων τους και των εκπαιδευτών καθώς η χρήση του aviator συμβάλει στη βελτίωση της αναπτυξιακής διαδικασίας του αυτιστικού παιδιού (επικοινωνία, γνωστική απόδοση, κοινωνική αλληλεπίδραση, συμπεριφορικές δεξιότητες, και συμπεριφορικά προβλήματα) γιατί ο εγκέφαλος των αυτιστικών παιδιών λειτουργεί καλύτερα με την τεχνολογία παρά με τους ανθρώπους ώστε το άτομο με αυτισμό να μπορεί να ζήσει μία καλύτερη ζωή.

Ο αυτισμός είναι ένα σύγχρονο ιατρο-κοινωνικό-ψυχο-εκπαιδευτικό πρόβλημα με μεγάλη συχνότητα που στις μέρες μας παίρνει τη μορφή «επιδημίας» καθώς παρουσιάζεται σε 1 στις 150 γεννήσεις και έχει τεράστιες επιπτώσεις ψυχικές και οικονομικές, στο παιδί και στην οικογένειά του, αφού εξελίσσεται με την ηλικία, και έως σήμερα δε θεραπεύεται, ενώ βελτιώνεται με «ειδικές εκπαιδευτικές μεθόδους».

Σύμφωνα με το ερευνητικό πρόγραμμα ένα ανθρωπόμορφο είδωλο (aviator) θα εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή, θα επικοινωνεί με το αυτιστικό άτομο και θα το εκπαιδεύει σε θέματα αυτονομίας και αυτοεξυπηρέτησης (π.χ. πώς να πλύνει τα χέρια του, πώς να φτιάξει ένα σάντουιτς, πώς να κάνει μπάνιο, πώς να χτενιστεί, πώς να βάλει χυμό και να πιει κ.α.),σε θέματα κοινωνικών δεξιοτήτων (σούπερ μάρκετ, λεωφορείο, γιατρός), σε θέματα χρόνου (χθες, σήμερα, αύριο), χώρου (πάνω, κάτω) καθώς και σε θέματα συντονισμού και χρήσης της κίνησης του σώματος. Η πρόοδος και η εξέλιξη της πορείας του παιδιού θα καταγράφονται σε αρχείο ώστε να συμβάλλουν στην πορεία της εκπαίδευσης.

Πρόκειται για ένα εύκολο και λειτουργικό εργαλείο προσαρμοσμένο στις ανάγκες της κάθε οικογένειας με αυτιστικό παιδί που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στο σπίτι, από τους ίδιους τους γονείς, όπως επισημαίνει η υπεύθυνη του προγράμματος , αναπληρώτρια καθηγήτρια ης Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ, Μαγδαληνή Χίτογλου-Αντωνιάδου. Το αυτιστικό άτομο θα κάθεται μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή και θα επικοινωνεί με αυτό το είδωλο, το πρόσωπο του οποίου μπορεί να έχει οικεία όψη ή ακόμα και φωνή συγγενικού του προσώπου.

Το aviator θα μπορεί να πάρει στεναχωρημένες ή χαρούμενες εκφράσεις ανάλογα με το αν πέτυχε ή δεν πέτυχε η εκπαίδευση. Στο πρόγραμμα θα μπορεί να λειτουργεί και με συναισθηματική φωνή, η χροιά της οποίας θα ακούγεται χαρούμενη ή λυπημένη, ανάλογα με το αποτέλεσμα της ανταπόκρισης. Αυτό αποτελεί μία καινοτόμο μέθοδο καθώς στα αυτιστικά άτομα υπάρχει έλλειμμα συναισθηματικής απόκρισης. Δεν μπορούν να κατανοήσουν εάν κάποιος είναι χαρούμενος ή λυπημένος και αντιστρόφως δε μπορούν να εκφράσουν χαρά ή λύπη. O aviator θα συμβάλλει στο να αναγνωρίσει ένα αυτιστικό παιδί εάν ένα πρόσωπο είναι λυπημένο ή χαρούμενο.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, υπήρξε συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό της Μονάδας Αυτιστικού Aτόμου «Ελπίδα» όπου μελετήθηκαν ο γνωστικός, κοινωνικός και συναισθηματικός τομέας των ατόμων με αυτισμό, η εκπαίδευση όπως αυτή γίνεται στην καθημερινή πράξη και προσδιορίστηκαν οι παιδαγωγικές απαιτήσεις.

Tο πρόγραμμα που υλοποιήθηκε από το Α.Π.Θ. από το Νοέμβριο 2007 έως τον Οκτώβριο 2008, είχε στόχο τη διερεύνηση της συμβολής των νέων τεχνολογιών της πληροφορικής στις διαδικασίες της εκπαιδευτικής παρέμβασης και την τεκμηρίωση κάποιων ιδεών για την εφαρμογή προγραμμάτων. Βασίστηκε στον «ειδικό» τρόπο λειτουργίας του εγκεφάλου των αυτιστικών ατόμων, σύμφωνα με σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα.


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Από μικροί στα… αναβολικά για τα προνόμια των μεταλλίων

Tα προνόμια των «πρώτων», των αθλητών δηλαδή που κάνουν καλές επιδόσεις, έχουν μετατραπεί από κίνητρο
για το «ευ αγωνίζεσθαι», σε αφετηρία ενός ανταγωνισμού
με αθέμιτα μέσα και καταστροφικά αποτελέσματα.

Τα αναβολικά όπως προκύπτει από τα ρεπορτάζ,

έχουν πάρει θέση ακόμη και στα σχολικά πρωταθλήματα.

Χαρακτηριστική είναι η μαρτυρία του πατέρα μαθητή-αθλητή Δημήτρη Ζαρώνη, ο οποίος είπε μιλώντας στον ALPHA ότι «κάποτε που παραβρέθηκα σε Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Παίδων, μέσα στις τουαλέτες υπήρχαν σύριγγες. Αυτό για μένα λέει πολλά».

Τα κρούσματα ντοπαρισμένων αθλητών στα μαθητικά πρωταθλήματα σοκάρουν.


Όπως είπε ο καθηγητής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και αντιπρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Καταπολέμησης Ντόπινγκ Αστέριος Δεληγιάννης «έχουμε την πληροφορία, ότι μια μαθήτρια απ’ ό,τι φαίνεται έκανε σε πρόσφατους αγώνες χρήση απαγορευμένης ουσίας και πιο συγκεκριμένα ινδικής κάνναβης».

Η 17χρονη αθλήτρια που ελέγχεται, έδωσε δείγμα ούρων όταν συμμετείχε στο Πανελλήνιο Μαθητικό Πρωτάθλημα της Άρσης Βαρών στην Δράμα στις 13 και 14 Μαρτίου.

Η πρωτιά σε πανελλήνιο σχολικό πρωτάθλημα ισοδυναμεί με άμεση εισαγωγή στη Γυμναστική Ακαδημία χωρίς εξετάσεις. Εάν ο μαθητής-πρωταθλητής επιλέξει άλλη Σχολή, τότε μοριοδοτείται με επιπλέον 10% επί των μορίων που έχει συγκεντρώσει.




Σύμφωνα με τους ειδικούς, στον «απαγορευμένο» δρόμο
ωθεί τα παιδιά αρκετές φορές
και η υπερβολική πίεση των γονιών τους για την επιτυχία,
με απώτερο κίνητρο την εισαγωγή σε κάποια Πανεπιστημιακή Σχολή και την επαγγελματική αποκατάσταση και καταξίωση.


Πρόσφατα, μία ακόμη αθλήτρια της κολύμβησης από Λύκειο της Αττικής έχασε το μετάλλιο, όταν πιάστηκε ντοπαρισμένη, ενώ πέρσι μαθητής από τη βόρεια Ελλάδα λίγο έλειψε να χάσει για τον ίδιο λόγο την εισαγωγή του στο Πανεπιστήμιο.

Οι έλεγχοι ντόπινγκ στα σχολικά πρωταθλήματα καθιερώθηκαν μετά την αποκάλυψη, ότι τρεις μαθητές-αθλητές είχαν κάνει πριν από 4 χρόνια στο Βόλο χρήση αναβολικών.


Ο πρώην υφυπουργός Υγείας Θανάσης Γιαννόπουλος μιλώντας στον ρ/σ Alpha 98,9 είπε ότι «και κάποιοι περίεργοι θάνατοι που υπάρχουν σε μικρές ηλικίες και σε κάποιους αθλητές, είναι καθαρά από καρδιακές ανακοπές, που γίνονται λόγω χρήσεως πολλών τέτοιων ουσιών». Την ώρα που αρκετοί θεωρούν, ότι όσα συμβαίνουν ήταν κοινό μυστικό, οι έφηβοι αθλητές παραμένουν έρμαια μιας αρρωστημένης κατάστασης, που συνεχίζεται χωρίς ουσιαστικό έλεγχο.