Σελίδες

Thursday, 11 June 2009

Μάθημα ζωής!!
Nick Vujicic Strongest Man Ever, Are u Strong Enough?

 Εμείς... είμαστε τόσο δυνατοί;;



ευχαριστούμε πολύ videakiatl

Αθήνα: Η χειρότερη πόλη της Ευρώπης...

Η πρώτη προϋπόθεση της ευτυχίας είναι να γεννηθείς σε μια λαμπρή πόλη.
Ευριπίδης, 480-406 π.Χ., Αρχαίος τραγικός
Γεια σας,
ανάμεσα στις αναλύσεις των κομμάτων σχετικά με το αποτέλεσμα των Ευρωεκλογών και τις «κοκορομαχίες» στην κυβέρνηση για τις ευθύνες, μία έρευνα του Economist έρχεται να βγάλει στο φως την άθλια καθημερινότητά μας.


Η έρευνα ασχολήθηκε με την ποιότητα ζωής σε μεγαλουπόλεις σε όλο τον κόσμο. Ανάμεσα στις Ευρωπαϊκές, η Αθήνα έλαβε την τελευταία θέση (63η), υπερτερώντας μόνο της Μόσχας σε Ευρωπαϊκό έδαφος...

Η καλύτερη πόλη στον κόσμο, είναι το Βανκούβερ του Καναδά, ενώ στην πρώτη δεκάδα υπάρχουν και άλλες πόλεις του Καναδά και της Αυστραλίας. Σε ευρωπαϊκό έδαφος, η Βιέννη είναι δεύτερη, το Ελσίνκι έβδομο, η Γενεύη όγδοη και η Ζυρίχη δέκατη. Το Βερολίνο έλαβε την 22η θέση, το Λονδίνο την 51η και την 52η η Ρώμη.

Για τα αποτελέσματα της έρευνας, υπολογίστηκαν οι επιδόσεις κάθε πόλης σε σταθερότητα, υγειονομική περίθαλψη, πολιτισμό, περιβάλλον, παιδεία και υποδομές... Ας σκεφτούμε σε ποιο από τα παραπάνω πάμε καλά...

Η σταθερότητα είναι μία παράμετρος που χάσαμε στα επεισόδια του Δεκεμβρίου και συνεχίζουμε να χάνουμε με τα καθημερινά σχεδόν επεισόδια στον Αγ. Παντελεήμονα. Η υγειονομική περίθαλψη, είναι ανύπαρκτη ακολουθώντας το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Ο πολιτισμός είναι ακόμα ένας τομέας που αιμορραγεί Ας θυμηθούμε πόσες μέρες η Ακρόπολη ήταν κλειστή και ποια είναι η κατάσταση των αξιοθέατων στην πρωτεύουσα. Στο θέμα του περιβάλλοντος κάθε πολιτική είτε από την κυβέρνηση, είτε από τις δημοτικές αρχές, είναι άθλια και αστεία. Η παιδεία λειτουργεί με αυτόματο πιλότο, κάνοντας τα σχολεία απλά ένα μέρος που αφήνουν οι γονείς τα παιδιά τους κάθε πρωί. Τέλος, οι υποδομές όχι μόνο υστερούν αλλά είναι αντιστρόφως ανάλογες με τις ανάγκες των πολιτών...

Σε μία περίοδο που η κυβέρνηση θέλει να έχει την ψευδαίσθηση πως το πλήγμα στον τουρισμό δεν θα είναι έντονο, αυτή η έρευνα έρχεται να ρίξει στο καλάθι των αχρήστων κάθε ελπίδα...

Οι κυβερνητικές και οι δημοτικές αρχές έχουν τεράστιο μερίδιο ευθύνης για αυτή την κατάσταση. Η έλλειψη οράματος αλλά και στρατηγικής είναι οι λόγοι για αυτή την επίδοση. Πρέπει η τοπική αυτοδιοίκηση (όχι μόνο στην Αθήνα αλλά σε όλη την Ελλάδα) να αποκτήσει περισσότερες αρμοδιότητες και να απαγκιστρωθεί από την κυβέρνηση αλλά, πάνω από όλα και τα κόμματα. Δεν μπορεί οι τοπικές αρχές να είναι απλά το σκαλοπάτι που χρειάζεται κάποιος για να οδηγηθεί στην κεντρική πολιτική σκηνή.

Ωστόσο, μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχουμε και οι πολίτες... Γενικά, είμαστε αδιάφοροι για την καθαριότητα στους δρόμους ή τις βασικές αρχές συμβίωσης σε μία πόλη. Βέβαια, κανένας μας δεν τολμάει να πετάξει τίποτα όταν βρίσκεται στο εξωτερικό...

Κλείνοντας, επειδή πολλοί θα ρίξουν μεγάλη ευθύνη στους αλλοδαπούς, οφείλω αρχικά να συμφωνήσω... Όμως ο Καναδάς και η Αυστραλία, αλλά και άλλες πόλεις της Ευρώπης, είναι μέρη που δέχονται και δέχτηκαν μεγάλο αριθμό μεταναστών και τα κατάφεραν. Μάλιστα, πολλοί από τους μετανάστες τους τα προηγούμενα χρόνια ήταν Έλληνες...

Οι πόλεις μας είναι αφόρητες... Η καθημερινότητα είναι ένα σημαντικότατο θέμα για την ζωή μας. Ένα πρόβλημα που καθημερινά γίνεται χειρότερο...

Κουράγιο...

Σας ευχαριστώ για την ανάγνωση...

Γιώργος Φακίτσας

«Σουσάμι άνοιξε»... «Το μικρό σπίτι στο λιβάδι»,
για να γίνουν έξυπνα και καλόκαρδα τα χαμομηλάκια μας


«Δίαιτα στην τηλεόραση»: αυτή είναι η συμβουλή που δίνει ο διακεκριμένος καθηγητής Παιδιατρικής του Πανεπιστημίου Ουάσιγκτον κ. Δημήτρης Χριστάκης. Μελετώντας επί χρόνια την επίδραση της τηλεόρασης στα παιδιά, κατέληξε πως μπορεί μεν τα μάτια των παιδιών να μην κινδυνεύουν από την τηλεόραση, η τηλεθέαση όμως βλάπτει σοβαρά τον εγκέφαλό τους! 
Η εξαίρεση; Το παιδικό πρόγραμμα «Σουσάμι άνοιξε»...


Όπως προκύπτει από την τελευταία μελέτη του διακεκριμένου ακαδημαϊκού και ερευνητή, η τηλεθέαση κατά τα πρώτα τρία χρόνια ζωής έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζουν τα παιδιά φτωχό λεξιλόγιο στις πρώτες τάξεις του δημοτικού, καθώς επίσης και προβλήματα στην αναγνώριση αριθμών και γραμμάτων.

Τα προβλήματα ωστόσο δεν σταματούν εδώ. Η έλλειψη συγκέντρωσης και τα μαθησιακά προβλήματα επίσης σχετίζονται, σύμφωνα με τελευταία επιστημονικά δεδομένα, με την τηλεθέαση στην προσχολική ηλικία.

Τι φταίει; Το «παρκάρισμα» των παιδιών μπροστά από την τηλεόραση βλάπτει την ανάπτυξη του εγκεφάλου τους, διαδικασία που συντελείται κατά τα πρώτα δύο χρόνια ζωής. «Οι γονείς δεν μιλούν στα παιδιά τους, δεν παίζουν μαζί τους, δεν τα αγκαλιάζουν. Συχνά είναι και οι ίδιοι απορροφημένοι από κάποιο τηλεοπτικό πρόγραμμα. Η επαφή όμως είναι πολύ σημαντική. Μπορεί μεν να είναι πιο εύκολο για τη μητέρα να απασχολήσει το μωρό της βάζοντας στη τηλεόραση ένα DVD ενόσω εκείνη μαγειρεύει ανενόχλητη, αυτό όμως που οφείλει να κάνει είναι να επιτρέψει στο παιδί να συνυπάρχει μαζί της στην κουζίνα. Να το κοιτάει, να του εξηγεί τι κάνει, να το αφήνει να πιάσει τα αντικείμενα», εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο καθηγητής και διευθυντής στο Κέντρο Υγείας, Συμπεριφοράς και Ανάπτυξης του Παιδιού- Ερευνητικό Ινστιτούτο Νοσοκομείου Παίδων Σιάτλ.

Όπως διευκρινίζει, κανένα τηλεοπτικό προϊόν δεν μπορεί να παίξει τον ρόλο του δασκάλου έως ότου το παιδί κλείσει τα τρία πρώτα χρόνια της ζωής του. Αντίθετα, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης που υπογράφει ο κ. Χριστάκης, είναι ιδιαίτερα πιθανό τα ερεθίσματα της τηλεόρασης, όπως είναι η γρήγορη εναλλαγή εικόνων αλλά και η μονοδιάστατη προσοχή των παιδιών στην οθόνη, να προκαλούν εγκεφαλική υπερδιέγερση που τα βλάπτει. Αυτός είναι και ο λόγος που ο κ. Χριστάκης επιμένει πως τα μωρά έως 2 ετών δεν πρέπει να βρίσκονται ούτε λεπτό μπροστά από την οθόνη της τηλεόρασης- μιλάει άλλωστε εκ πείρας, αφού και ο ίδιος υποβάλλει σε αυστηρή τηλεοπτική... δίαιτα και τα δικά του παιδιά. Έχει ανακαλύψει πως μία ώρα τηλεόρασης την ημέρα αντιστοιχεί με 10% πιθανότητες να παρουσιάσει το παιδί στην ηλικία των 7 ετών προβλήματα συγκέντρωσης.

ΠΡΟΣΟΧΗ
Τα μωρά έως 2 ετών δεν πρέπει να βρίσκονται ούτε λεπτό μπροστά στην ΤV σύμφωνα με έρευνες Έλληνα καθηγητή

Η εκπομπή που μεγαλώνει έξυπνα παιδιά

Η ΔΑΙΜΟΝΟΠΟΙΗΣΗ της τηλεόρασης δεν είναι ο στόχος του καθηγητή κ. Χριστάκη, γι΄ αυτό και διευκρινίζει πως δεν είναι μόνον η ποσότητα που κάνει τη διαφορά αλλά και η ποιότητα. Και από ό,τι φαίνεται η «συνταγή» των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που ενισχύουν τις διανοητικές ικανότητες των παιδιών ηλικίας τριών έως πέντε ετών κρύβεται στο «Σουσάμι άνοιξε».

Η μία έρευνα μετά την άλλη έχουν δείξει ότι η συγκεκριμένη παιδική εκπομπή που έχει προβληθεί σε 120 χώρες «μεγαλώνει» έξυπνα παιδιά: αναγνωρίζουν εύκολα αριθμούς, γράμματα και σχήματα. Μάλιστα, όταν οι ερευνητές ακολούθησαν 500 παιδιά έως την εφηβεία τους, διαπίστωσαν πως οι λάτρεις του Μπερτ και του Έρνι έπαιρναν καλύτερους βαθμούς στο σχολείο, διάβαζαν περισσότερα βιβλία και ήταν γενικότερα πιο δημιουργικά!

Ψυχαγωγία και εκπαίδευση
Το μυστικό, σύμφωνα με τον κ. Χριστάκη, είναι ότι το «Σουσάμι άνοιξε» συνδυάζει την ψυχαγωγία με την εκπαίδευση. «Κάθε επεισόδιο είναι σαν να αποτελεί μέρος μιας διδακτέας ύλης. Ένας τρόπος για να ελέγξουν οι γονείς κατά πόσο εκπαιδευτικό είναι για τα παιδιά τους, είναι να τα ρωτήσουν στο τέλος τι έμαθαν. Και ακόμη καλύτερο είναι από εκεί και πέρα να πάρουν οι ίδιοι στα χέρια τους τη “σκυτάλη”». Έτσι, για παράδειγμα, εάν το πρόγραμμα επικεντρώνεται στα πρώτο γράμμα της αλφαβήτου, θα μπορούσαν οι γονείς να συνεχίσουν το... παιχνίδι με τα παιδιά τους προσπαθώντας να βρουν λέξεις που αρχίζουν από Α. Κατά τον ίδιο τρόπο οι ταινίες και οι σειρές δεν αποτελούν πάντα την πέτρα του... σκανδάλου.

Σειρές όπως, «Το μικρό σπίτι στο λιβάδι» που πραγματεύεται ανθρώπινες ιστορίες, κάνουν τα παιδιά πιο ευγενικά και πιο ανεκτικά.

«Όταν βρίσκονται μπροστά στην οθόνη, μαγνητίζονται»

Η ΕΛΕΝ ΚΟΛΜΑΝ είναι μητέρα δύο παιδιών, ενός και δυόμισι έτους. Αν και βρίσκονται σε μικρή ηλικία ακόμη, η ίδια πιστεύει ότι η τηλεόραση έχει αρχίσει να ασκεί από τώρα επιρροή πάνω τους. Όταν βρίσκονται μπροστά στην οθόνη όπως ισχυρίζεται η κ. Κόλμαν, μαγνητίζονται:

«Προσπαθώ όσο μπορώ να τα κρατάω μακριά από τη μικρή οθόνη. Δεν υπάρχουν πολλά προγράμματα τα οποία μπορούν να τα παρακολουθήσουν και να πάρουν από αυτά, να λειτουργήσουν δηλαδή εκπαιδευτικά».

Όταν όμως επιστρέφει από τη δουλειά και είναι η ώρα που πρέπει για λίγο να ηρεμήσουν όλοι από την ένταση της ημέρας, πατάει το on στο τηλεκοντρόλ. «Φυσικά δεν αφήνω να δουν ό,τι έχουν προγραμματίσει τα κανάλια. Προσπαθώ να επιλέγω παιδικά ντοκιμαντέρ ή ταινίες που θεωρώ ότι είναι περισσότερο κατάλληλα για εκείνα».

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μάρθα Καϊτανίδη Ζωή Λιάκα

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 10 Ιουνίου 2009