Σελίδες

Thursday, 15 October 2009

Στη Σοφία... το χαμομηλάκι, που έφυγε από κοντά μας στα δεκαεννιά του χρόνια 😢

 ...το χαμομηλάκι, που από κοντά μας έφυγε
στα δεκαεννιά του χρόνια...
«Μια στάλα ομορφιάς
μέσα σου ψάξε να βρεις.»
ναι, απαντούσες με αγέλαστα μάτια
και το ναι σου, μια άρνηση. 
Πότε πρόλαβες, πότε
τη δύσκολη στράτα να πάρεις;
«Όλη η κρυμμένη ομορφιά
όχι γύρω σου, μέσα σου.
Μέσα σου η δύναμη όλη
Τα πόδια σου στύλωσε
Τη ζωή σου στα χέρια σου πάρε
Μην αφήνεις κανέναν, κανέναν, ποτέ
τα δικά σου να ορίζει.»
Ναι έλεγες, ναι…
Το φοβερό μυστικό σου
σε όλους γνωστό
τα κόκκινα μάτια,
το γαλανό σου το βλέμμα το άδειο
η απούσα χαρά απ’ τα δώδεκα χρόνια σου

Πότε πρόλαβες, πότε;;;
Σε όλους γνωστό το εφτασφράγιστο
και σαν πανωφόρι βαρύ
η σιωπή μας το σκέπαζε.
Πόρτες κλείσανε πίσω σου
και άλλες ανοίξανε πρόθυμα
Το τελευταίο εισιτήριο το ενέσιμο
άλλοι στο αγόρασαν,
όλοι μας....
Κοινωνία αδιάφορη,
σύστημα αγάπης ανύπαρκτο
δυνατά σπρώχνοντάς σε...
... μακριά του σε έδιωξε
κι άφησε
μια σταγόνα ομορφιάς γαλανής
για πάντα να φύγει.
Πότε πρόλαβες;; πότε;;
Κι εμείς, πώς, Θεέ μου, αυτό το επιτρέψαμε;;
Πώς;;;

Λασήθι: Σεμινάριο για γονείς

«Επικοινωνία στην οικογένεια»

Το τμήμα Παροχής Κοινωνικών Υπηρεσιών της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λασιθίου πρόκειται να οργανώσει σεμινάριο ευαισθητοποίησης γονέων με τίτλο «Επικοινωνία στην οικογένεια» και προσκαλεί τους γονείς που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν.
Η διαδικασία της ομάδας που θα γίνει έχει ως στόχο να δώσει τη δυνατότητα στους γονείς να συναντηθούν με άλλους γονείς, να επικοινωνήσουν εμπειρίες, προβλήματα, συναισθήματα, απόψεις και λύσεις, να σκεφτούν και να εξερευνήσουν μαζί τα αίτια τόσο της δικής τους συμπεριφοράς όσο και των παιδιών τους αποκτώντας έτσι μεγαλύτερη αυτογνωσία, κατανόηση και βελτιώνοντας τις σχέσεις στην Οικογένεια τους. Η ομάδα θα έχει βιωματικό χαρακτήρα (δεν πρόκειται για ομιλίες), δηλαδή τα μέλη θα συμμετέχουν ενεργητικά στην επεξεργασία των θεμάτων μέσα από συζητήσεις σε μικρές ομάδες και αναπαραστάσεις ρόλων και καθημερινών καταστάσεων. Γιαυτό το λόγο απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή στο σεμινάριο είναι η δέσμευση παρουσίας στις περισσότερες από τις συναντήσεις.
Προβλέπονται να γίνουν συνολικά εννέα δίωρες συναντήσεις με συχνότητα μία φορά την εβδομάδα σε σταθερή ημέρα και ώρα. Τα θέματα που θα δουλευτούν κατά τη διάρκεια των συναντήσεων είναι εννέα.
Όσοι γονείς επιθυμούν να λάβουν μέρος μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή (ονοματεπώνυμο και τηλέφωνο) επικοινωνώντας με την Τριανταφυλλίδου Ιωάννα, Ψυχολόγο και συντονίστρια της ομάδας στο τηλ.28413 40377 (Δευτέρα έως Παρασκευή, 08:30-14.30) μέχρι τις 20 Οκτωβρίου 2009. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Εισαγωγή στην ομάδα.
Γνωριμία της ομάδας και εισαγωγή στον ομαδικό τρόπο εργασίας.
Επικοινωνία.
Στόχος της ενότητας είναι να αναγνωρίσουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε στην επικοινωνία και να συζητήσουμε τρόπους που αυτή μπορεί να γίνει πιο ουσιαστική και αληθινή.
Ενεργητική ακρόαση
Οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο θα έχουν τη δυνατότητα να εξασκηθούν στην ενεργητική ακρόαση, έναν τρόπο να «ακούμε» ουσιαστικά τον άλλο, ώστε να ανακαλύψουμε το βαθύτερο νόημα αυτών που μας λέει και να ενδυναμώσουμε τη σχέση μας μαζί του.
Ανάγκες παιδιών
Θα συζητήσουμε για τα διαφορετικά στάδια εξέλιξης του παιδιού και θα επισημάνουμε τα πιο κρίσιμα ζητήματα που χρειάζεται να διαχειριστούμε σε καθένα από αυτά.
Ανάγκες γονιών
Τα μέλη της ομάδας θα έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν τις προσωπικές προσδοκίες και ανάγκες που είχαν όσον αφορά στο γονεϊκό τους ρόλο και πώς αυτές τους επηρεάζουν στη συμπεριφορά τους.
Αυτοεκτίμηση
Θα συζητήσουμε σε μικρές ομάδες για τους παράγοντες που μπορούν να ενισχύσουν ή να αποδυναμώσουν την αυτοεκτίμηση των άλλων, και ιδιαίτερα των παιδιών.
Συναισθήματα.
Στόχος της συνάντησης αυτής είναι να διευκολύνει το κάθε μέλος να αντιληφθεί την προσωπική του στάση απέναντι στην αναγνώριση, αποδοχή και έκφραση των συναισθημάτων.
Επιβολή ορίων
Θα αναπαραστήσουμε με βιωματικές τεχνικές τους συνηθέστερους, μη αποτελεσματικούς τρόπους που χρησιμοποιούν οι γονείς για να επιβάλλουν τα όρια και θα διερευνήσουμε εναλλακτικούς και πιο βοηθητικούς.
Σύνθεση και κλείσιμο της ομάδας
Στην τελευταία συνάντηση θα γίνει ο απολογισμός του σεμιναρίου.


Ariadni's Blog….

Παγκόσμια Ημέρα του Λευκού Μπαστουνιού:
ΓΙΑ ΝΑ ΖΟΥΝ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Το λευκό μπαστούνι, είναι το τεχνικό βοήθημα που χρησιμοποιούν τα άτομα με πρόβλημα όρασης για να εντοπίζουν και να αποφεύγουν τα εμπόδια στην πορεία τους, στην προσπάθεια τους να κινούνται μόνοι, ανεξάρτητοι και με ασφάλεια.
Δεν βλέπω, βλέπεις όμως εσύ: 
Θέλεις να με βοηθήσεις;;;
Τότε, διάβασε τα παρακάτω και να ξέρεις πως αν κάτι θυμάσαι απ' αυτά όταν κάπου, κάποτε, τυχαία ή για κάποιο λόγο με συναντήσεις, θα με κάνεις να νιώσω άνετα, δίνοντας μου αυτό ακριβώς που χρειάζομαι.
Όταν με συναντήσεις μπορείς να με βοηθήσεις, 
αν θυμηθείς τα παρακάτω:
1 ) μόνο εμείς οι τυφλοί κρατάμε λευκό μπαστούνι και αυτό για να περπατάμε με ασφάλεια, όχι για να ξεχωρίζουμε, να παίζουμε, να μας δείχνουν ή να ζητιανεύουμε.
2 ) είμαι ένας συνηθισμένος άνθρωπος αλλά τυφλός.
Μη με μεταχειρίζεσαι σαν παιδάκι.
Μεγαλώνω, παίζω, τρέχω, διαβάζω,
γράφω, σπουδάζω, δουλεύω, 
παθιάζομαι, κλαίω, γελάω, ερωτεύομαι, 
θυμώνω, «σερφάρω», κάνω chat,... όπως ΕΣΥ!
3 ) πιο εύκολα θα περπατήσω μαζί σου, παρά με το μπαστούνι ή με το σκύλο μου. Όμως, μη με πιάνεις από τον ώμο ή απ' το μπράτσο. Άσε με να πιάσω εγώ το δικό σου μπράτσο:
Έτσι θα νιώθω (=θα ξέρω) πότε σταματάς, 
πότε στρίβεις, πότε ανεβαίνεις ή κατεβαίνεις.
4 ) Μη ρωτάς τον συνοδό μου:
«Πώς τον λένε;», «Τι θέλει να ψωνίσει;», «Ποιο φαγητό του αρέσει;», «Που θέλει να πάει;», «Πώς γράφει και διαβάζει;»
«Πώς μπορεί;»,. Ρώτησε εμένα, ξέρω και εγώ να σου απαντήσω!
Χρησιμοποίησε τον κανονικό τόνο της φωνής σου, όπως μιλάς στους άλλους μίλα και σε εμένα.
5 ) Μην αποφεύγεις τις λέξεις «βλέπω», «κοιτάζω», «τυφλός» κλπ., τις μεταχειρίζομαι και εγώ. Βλέπω με τα χέρια μου: βλέπω για μένα, αγγίζω, ακούω, μυρίζω, καταλαβαίνω, αισθάνομαι.
6 ) Σύστησε με στους άλλους, ακόμη και στα παιδιά. Θέλω να γνωρίσω ποιος είναι στην τάξη ή στο δωμάτιο μαζί μου.
Μίλησε μου όταν μπαίνεις. Πες μου πως φεύγεις:
με φέρνεις σε μεγάλη αμηχανία αν μ' αφήνεις να μιλάω με κάποιον που δεν είναι κοντά μου.
7 ) Οδήγησε το χέρι μου σε μια καρέκλα. Πες μου που είναι η πόρτα στο δωμάτιο, το αποχωρητήριο, το παράθυρο κλπ.
Και αν υπάρχουν εμπόδια ή πράγματα στο πάτωμα. Δε θέλω να κάνω ζημιές, γιατί μπορώ να μην κάνω ζημιές.
8 ) Βοήθησε με διακριτικά στο τραπέζι και πες μου για το φαγητό στο πιάτο μου.
* Χρησιμοποίησε το πιάτο μου σαν «ρολόι» και πες μου σε ποια «ώρα» είναι το κάθε είδος του φαγητού μου, π.χ «Το κρέας σου είναι στο Έξι».
* Κοίτα το ποτήρι μου να είναι δίπλα στο πιάτο μου και πες μου αν είναι στο δεξί ή στο αριστερό μου χέρι, για να το «δω» και εγώ όταν το χρειαστώ.
9 ) Μου αρέσουν οι αθλητικές εκδηλώσεις, το θέατρο και ο κινηματογράφος, φτάνει να με βοηθάς να καταλαβαίνω τι γίνεται διαβάζοντας/περιγράφοντας μου όσα δεν μπορώ να δω.
10 ) Μου αρέσουν οι εκδρομές και τα πάρτι. Πάρε με στην παρέα σου και γνώρισε με στους καλεσμένους σου.
11 ) Ξέρω να συμπεριφέρομαι. Αν υστερώ σε κάτι βοήθησε με.
Δε θέλω τον οίκτο σου αλλά τη φιλία σου! Μη μιλάς για τη «θαυματουργό αντίληψη» των τυφλών. Μην ξεχνάς ότι όσα έμαθα είναι αποτέλεσμα σκληρής προσπάθειας και
εργασίας.
12 ) Αν είσαι περίεργος θα μιλήσω μαζί σου για το πρόβλημα μου αλλά όχι μόνο γι' αυτό, γιατί για μένα είναι μια παλιά ιστορία! Έχω τόσα άλλα ενδιαφέροντα, χόμπι και απορίες όπως και εσύ!
Δώσε τώρα άλλα δύο λεπτά απ' το χρόνο σου και προώθησε αυτό το email στους γνωστούς σου, στους φίλους σου.
Σε δύο λεπτά, ενημερώνεις σωστά, για μια ζωή!!!
Για παραπάνω πληροφορίες, απορίες, σχόλια, κουβέντα, στείλε μου ένα email στο evavgoul@otenet.gr
και πες μου, ότι θες.
Μη διστάσεις, μην ντραπείς και ας μην γνωριζόμαστε. 
Αν μάθεις κάνεις την αρχή!
Και η αρχή είναι το ήμισυ του παντός!!!

Βαγγέλης Αυγουλάς
3οετής φοιτητής της Νομικής Σχολής Αθηνών,
Μέλος της Διεθνούς οργάνωσης για νέους με προβλήματα όρασης VIEWS (Visually
Impaired Education and Work Support)
Μέλος της Επιτροπής Νεολαίας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών