Σελίδες

Tuesday, 23 March 2010

Μαθητικός υπολογιστής: πληθαίνουν οι εκκλήσεις βοήθειας από γονείς

Πληθαίνουν οι εκκλήσεις για βοήθεια από γονείς παιδιών της Α’ τάξης Γυμνασίου προς το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου σχετικά με τον μαθητικό υπολογιστή που δόθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Ψηφιακή Τάξη». 
Θέλοντας να βοηθήσει τους γονείς να εισακουστούν, η δράση ενημέρωσης Saferinternet.gr δίνει σήμερα στη δημοσιότητα επιστολή από μητέρα μαθητή, η οποία αντιπροσωπεύει την αγωνία όλων των γονιών που μέχρι σήμερα έχουν ζητήσει τη βοήθειά μας. Την παραθέτουμε όπως μας εστάλη και με τη σύμφωνη γνώμη της μητέρας αυτής.

«Αγαπητοί Κύριοι,
Θα ήθελα να αναφερθώ στο θέμα του χορήγησης netbooks στους μαθητές της Α' Γυμνασίου. Θεωρώ ότι η κίνηση αυτή ήταν κάπως πρόωρη και ανώριμη για την ελληνική κοινωνία. Δε θέλω να θεωρηθώ κατά της προόδου και της τεχνολογίας, άλλωστε λόγω της εργασίας μου έχω καθημερινή και συνεχή πρόσβαση στο διαδίκτυο, αλλά κανείς πιστεύω δεν έχει ερευνήσει τις συνέπειες στην καθημερινή ζωή του μαθητή.

Ο γιος μου έχει διάσπαση προσοχής και κατά συνέπεια προσκόλληση σε οτιδήποτε αφορά οθόνη, δηλ. τηλεόραση, υπολογιστές, ηλεκτρονικά παιχνίδια. Είναι άριστος χρήστης του υπολογιστή από μικρή ηλικία αλλά χρησιμοποιεί τον υπολογιστή και το διαδίκτυο μόνο ύστερα από δική μου άδεια εφόσον έχουμε φροντίσει να υπάρχει password εισόδου.


Η διαφορά με το netbook του Υπουργείου Παιδείας είναι ότι:

Εισέρχεται ανεξέλεγκτα όλες τις ώρες όσες εγώ εργάζομαι και σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα θέλει από οποιαδήποτε ασύρματη σύνδεση υπάρχει στην πολυκατοικία. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία είναι άριστοι χρήστες.
Δεν μπορούμε να ελέγξουμε τις ιστοσελίδες ούτε το περιεχόμενο των προγραμμάτων που χρησιμοποιεί γιατί το θεωρεί δικό του «με υπογραφή Υπουργείου Παιδείας», δε μας δίνει το password.
Δεν ασχολείται με τα μαθήματά του εφόσον δίπλα του βρίσκεται το netbook με ενεργοποιημένο το msn και συνομιλεί με τους «φίλους» του.
Στα δύο μαθήματα που διδάσκεται στο σχολείο από αυτό και κυρίως στις σημειώσεις, δεν έχουμε πρόσβαση και δεν μπορούμε να παρακολουθήσουμε την πρόοδο του παιδιού καθώς και τις εργασίες που έχει για το σπίτι. Ακούμε πολύ συχνά το «δεν έχω τίποτα για αύριο».
Δεν αφομοιώνει τις γνώσεις από τα μαθήματα που διδάσκεται μέσω υπολογιστή.
Έχω συζητήσει με τους καθηγητές στο σχολείο, οι οποίοι, όπως και εγώ, ισχυρίζονται ότι έχουν βρει τον μπελά τους γιατί τα παιδιά δεν «κλείνουν» το netbook όταν τους ζητηθεί για να αρχίσει το επόμενο μάθημα με δικαιολογίες του στυλ: «θα χαλάσει, μην το αγγίζετε γιατί δε γνωρίζετε εσείς κ.λπ.», τις οποίες βέβαια ακούω και εγώ στο σπίτι.
όλα τα netbooks έχουν εγκατεστημένα από τους μαθητές ηλεκτρονικά παιχνίδια, τα οποία παίζουν οι μαθητές, όπως έχω ακούσει σε συζητήσεις μεταξύ τους και από τους καθηγητές, την ώρα του μαθήματος.
Γενικότερα έχει προστεθεί ένα επιπλέον εμπόδιο στην απόδοσή του και στις οικογενειακές μας σχέσεις. Μαθαίνω ότι το εγχείρημα θεωρείται επιτυχημένο και θα επεκταθεί σε όλα τα μαθήματα. Για ένα παιδί σαν το γιο μου αυτό θα είναι καταστροφικό.
Ζητάω τη βοήθεια του Υπουργείου Παιδείας για το θέμα αυτό. Θα πρέπει δηλαδή σε συνδυασμό με το netbook να προσλάβουμε ειδικό επιστήμονα να ελέγχει τη δραστηριότητα του παιδιού στο διαδίκτυο και να το βοηθά στη συγκέντρωσή του στη συγκεκριμένη περίπτωση με τη διάσπαση προσοχής; Οι εποχές είναι δύσκολες και όπως αντιλαμβάνεστε δεν υπάρχει αυτή η πολυτέλεια.

Συμφωνώ να επεκταθεί η χρήση του netbook αλλά προτείνω τα εξής:
Tο περιεχόμενό τους να είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ TOY YΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
H είσοδος στο διαδίκτυο να γίνεται με έλεγχο του προγράμματος «parental control» δηλ με password. Πρέπει να λαμβάνουμε προγραμματισμένα τα netbooks και όχι να πληρώνουμε ειδικούς επιπλέον για να εγκαταστήσουν προγράμματα ασφαλείας. Οι γονείς δεν είναι υποχρεωμένοι να έχουν αυτές τις γνώσεις
Να γίνεται έλεγχος στο σχολείο για τυχόν επιπλέον-άχρηστα προγράμματα-παιχνίδια από τους μαθητές.
Να υπάρξει η δυνατότητα, μαθητές με συγκεκριμένα μαθησιακά προβλήματα να χρησιμοποιούν το βιβλίο του οργανισμού και τα τετράδιά τους.
 

Ευχαριστώ.
Με εκτίμηση,
Ι. Παπαδοπούλου»

Να θυμίσουμε ότι τον περασμένο Νοέμβριο 2009, το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου είχε εξετάσει φορητούς υπολογιστές που δόθηκαν στους μαθητές της A’ Γυμνασίου στο πλαίσιο του προγράμματος «Ψηφιακή Τάξη», και είχε διαπιστώσει ότι δόθηκαν με τρόπο αντίθετο προς τους θεμελιώδεις κανόνες ασφαλούς πρόσβασης των παιδιών αυτής της ηλικίας στο Διαδίκτυο, λαμβάνοντας υπόψη ότι:

α) Στο σπίτι οι υπολογιστές που χρησιμοποιούν τα παιδιά της ηλικίας αυτής πρέπει να τοποθετούνται σε χώρο εύκολα εποπτεύσιμο από τον γονέα, και συνίσταται τα παιδιά να πλοηγούνται στο Διαδίκτυο με την επίβλεψη των κηδεμόνων τους.

β) Στο σχολείο οι υπολογιστές που χρησιμοποιούνται πρέπει να είναι συνδεδεμένοι στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το οποίο παρέχει προστασία από επιβλαβές περιεχόμενο και η χρήση τους γίνεται υπό την επίβλεψη των αρμόδιων εκπαιδευτικών.

Όπως μας είχαν επισημάνει οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, ο υπολογιστής δόθηκε σε παιδιά που ξεκινούν την Α’ τάξη του Γυμνασίου και τα οποία, σύμφωνα με το ελληνικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, δεν έχουν παρακολουθήσει μαθήματα πληροφορικής και ασφαλούς πρόσβασης στο Διαδίκτυο στο Δημοτικό σχολείο.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου στα παρακάτω τηλέφωνα:
Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr: 

Δρ. Βερόνικα Σαμαρά, Κιν. 6948 729493
Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ: 
Κος Γιώργος Κορμάς, Κιν. 6977 194 024
news24

Γραμμή στήριξης παιδιών και εφήβων 116 111

Η ευρωπαϊκή «Γραμμή στήριξης παιδιών και εφήβων 116 111» είναι μια νέα συμβουλευτική τηλεφωνική γραμμή αποκλειστικά για παιδιά και εφήβους ...

Αν είσαι παιδί ή έφηβος μέχρι 18 ετών μπορείς να τηλεφωνήσεις δωρεάν από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο από οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας. Οι μέρες και ώρες που μπορείς να καλέσεις είναι από Δευτέρα έως και Παρασκευή από τις 14:00 το μεσημέρι ως τις 20:30 το βράδυ.

Στη «Γραμμή στήριξης παιδιών και εφήβων 116 111» μπορείς να μιλήσεις για οτιδήποτε σε απασχολεί. Για εμάς όλα τα προβλήματα, μικρά και μεγάλα, είναι το ίδιο σημαντικά. Μη διστάσεις λοιπόν να τηλεφωνήσεις αν έχεις ανησυχίες για το μέλλον σου, αν βρίσκεις δυσκολίες στη σχέση με τους γονείς ή τους φίλους σου, αν αντιμετωπίζεις προβλήματα στην οικογένεια, όπως χωρισμό των γονιών, θάνατο ενός αγαπημένου προσώπου ή αν απλά νιώθεις φοβισμένος. Είμαστε πάντα στη διάθεσή σου για ό,τι χρειαστείς.

Όταν είσαι μόνος, κάθε πρόβλημα, κάθε δυσκολία μοιάζει αξεπέραστη. Μαζί όμως, μπορούμε να βρούμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις για εσένα. Γιατί στο 116 111, πίσω από κάθε γραμμή υπάρχει κάποιος που νοιάζεται πραγματικά για όσα σε απασχολούν.

Με ένα τηλεφώνημα έχεις δίπλα σου ειδικούς σύμβουλους ψυχικής υγείας. Αν θέλεις, τηλεφώνησε ανώνυμα. Για κάθε κλήση τηρούμε απόλυτη εχεμύθεια. Οι σύμβουλοι ενεργούν μόνο εάν νιώσουν ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη και αφού πρώτα συζητήσουν μαζί σου γι’ αυτό.

Σε αυτό τον διαδικτυακό τόπο θα βρεις πληροφορίες σχετικά με θέματα που σε αφορούν.

Αν είσαι γονιός ή ενήλικας και θέλεις να μιλήσεις για κάποιο θέμα σε σχέση με ένα παιδί ή έναν έφηβο μπορείς να τηλεφωνήσεις στη «Γραμμή-Σύνδεσμο 801 801 1177».

Ανωνυμία:Όταν μας τηλεφωνείς, δεν είσαι υποχρεωμένος να δίνεις όνομα, διεύθυνση ή άλλα δεδομένα που θα σε κάνουν αναγνωρίσιμο

Εμπιστευτικότητα: Δεν μεταφέρουμε σε άλλους το περιεχόμενο των συνομιλιών, εκτός αν το θέλεις εσύ. Αν όμως ανησυχήσουμε για την ασφάλεια τη δική σου ή κάποιου άλλου, θα σου μιλήσουμε για την ανάγκη να το γνωρίζουν και άλλοι άνθρωποι. Οι σύμβουλοι θα ενεργήσουν μόνο εάν είναι επείγουσα ανάγκη και πρώτα θα σου μιλήσουν γι' αυτό

Διαθεσιμότητα: Είμαστε πάντα διαθέσιμοι να σε ακούσουμε και να απαντήσουμε στις ερωτήσεις σου, όταν αισθάνεσαι ότι έχεις ανάγκη να επικοινωνήσεις και να μιλήσεις μαζί μας για θέματα που σε απασχολούν

Σεβασμός: Σεβόμαστε απόλυτα την προσωπικότητα και τις απόψεις σου, όποιες κι αν είναι αυτές, χωρίς να σε κρίνουμε

Στη «Γραμμή στήριξης παιδιών και εφήβων» εργάζονται ψυχολόγοι, παιδοψυχίατροι, επισκέπτες υγείας, κοινωνικοί λειτουργοί, οι οποίοι απαντούν απευθείας στην κλήση σου. Άνθρωποι που ξέρουν να ακούν είναι εδώ για σένα.

Στη «Γραμμή στήριξης παιδιών και εφήβων» μπορείς να τηλεφωνήσεις, όταν νιώθεις την ανάγκη βοήθειας, υποστήριξης ή συμβουλής για θέματα που σε απασχολούν.


Μπορείς να καλέσεις από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο τον αριθμό 116 111 από Δευτέρα έως και Παρασκευή από τις 14:00 το μεσημέρι ως τις 20:30 το βράδυ. Οι κλήσεις είναι δωρεάν, ανεξάρτητα από την περιοχή που καλείς.
Παράλληλα με την τηλεφωνική συμβουλευτική, έχουμε αναπτύξει μια σειρά από δραστηριότητες, για να ενημερώσουμε το κοινό για θέματα που αφορούν την ψυχοκοινωνική υγεία των παιδιών και των εφήβων. Οι δραστηριότητες περιλαμβάνουν:

• Συνεργασία με σχολεία
Πραγματοποιούμε προγραμματισμένες συναντήσεις έπειτα από πρόσκληση είτε με συλλόγους καθηγητών και γονέων είτε και με τους ίδιους τους μαθητές, προκειμένου να τους ενημερώσουμε για τη λειτουργία της «Γραμμής στήριξης παιδιών και εφήβων 116 111» και να συζητήσουμε θέματα που απασχολούν τους εφήβους γύρω από την ψυχοκοινωνική τους υγεία

• Συνεργασία με μέσα μαζικής ενημέρωσης
Δημοσιεύουμε συχνά άρθρα στον τύπο και τροφοδοτούμε τα ηλεκτρονικά Μ.Μ.Ε. με υλικό σχετικά με τις ψυχοκοινωνικές ανάγκες των παιδιών και των εφήβων

• Συμμετοχή σε συνέδρια
Συμμετέχουμε σε συνέδρια, τοπικά, ευρωπαϊκά και παγκόσμια, για την ανταλλαγή απόψεων σε θέματα ψυχοκοινωνικής υγείας των παιδιών και των εφήβων

• Έκδοση ενημερωτικών φυλλαδίων
Θέματα που απασχόλησαν τους καλούντες παρουσιάζονται αναλυτικά και με στατιστικά στοιχεία, για να προκαλέσουν γενικότερο ενδιαφέρον για την ψυχοκοινωνική υγεία των παιδιών και των εφήβων

• Δημιουργία καταλόγου με υπηρεσίες ψυχικής υγείας
Έχουμε δημιουργήσει έναν κατάλογο με υπηρεσίες ψυχικής υγείας από όλη την Ελλάδα στις οποίες παραπέμπουμε τους ανθρώπους που καλούν, όταν αυτό κρίνεται σκόπιμο

• Πρόγραμμα εκπαίδευσης εθελοντών
Έχουμε αναπτύξει πρόγραμμα εκπαίδευσης εθελοντών όπου συμμετέχουν νέοι επαγγελματίες στο χώρο της ψυχικής υγείας

• Συνεργασία με άλλες τηλεφωνικές γραμμές
Συνεργαζόμαστε με άλλες τηλεφωνικές γραμμές τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο με στόχο την ανταλλαγή γνώσης και εμπειριών για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών

Είμαστε μέλος των διεθνών οργανισμών:
Child Helpline International (CHI)
Eurochild
International Society for Prevention of Child Abuse and Neglect (ISPCN) ...

http://www.tilefonikigrammi.gr/

Καθηγήτρια μαζί με την κόρη της διακινούσαν χασίς

 Τα σχολεία μας είναι γεμάτα ναρκωτικά...
Να δούμε πότε θα ξυπνήσουμε...
16χρονη με χασίς
Δεκαεξάχρονη έκανε από κοινού χρήση χασίς με 17χρονο συμμαθητή της στην Κοζάνη, ενώ μαζί της συνελήφθη η 40χρονη μητέρα της, εκπαιδευτικός στο επάγγελμα, και η αστυνομία ερευνά τώρα αν μάνα και κόρη διακινούσαν ναρκωτικά σε ανηλίκους.

Η είδηση προκάλεσε σοκ στην Κοζάνη και προβληματίζει γονείς και μαθητές. Αρχικά συνελήφθη η 16χρονη, η οποία πώλησε μικροποσότητα χασίς σε συμμαθητής της με τον οποίο έκαναν χρήση από κοινού, ενώ, όπως προέκυψε από την προανάκριση, είχε πωλήσει χασίς και πριν από 2 μήνες.
Στη συνέχεια, συνελήφθη η 40χρονη μητέρα της, καθηγήτρια Πληροφορικής από τη Λευκόβρυση, η οποία εργάζεται σε πρόγραμμα επιμόρφωσης καθηγητών. Η εκπαιδευτικός κατηγορείται για κατοχή ναρκωτικών ουσιών, καθώς σε έρευνα που έγινε στο σπίτι της βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 50 γραμμάρια χασίς και ένα βάζο με 6 συσκευασίες χασίς.

Σε μία άλλη αστυνομική επιχείρηση, χθες το πρωί στον Αργυρότοπο Θεσπρωτίας, συνελήφθησαν δύο άτομα με 137 κιλά χασίς. Οι δύο άντρες είχαν κρύψει στο αυτοκίνητό τους τέσσερις ταξιδιωτικούς σάκους με τα ναρκωτικά, τα οποία είχαν προορισμό την Πρέβεζα.
έθνος

Καθηγήτρια μαζί με την κόρη της διακινούσαν χασίς

Σοκ έχει προκαλέσει στην Κοζάνη η είδηση ότι μία 40χρονη καθηγήτρια Πληροφορικής και η 16χρονη κόρη της κατείχαν και διακινούσαν χασίς, με αποτέλεσμα να συλληφθούν.

Όπως τονίζουν αξιωματικοί, η ανήλικη είχε πουλήσει μικροποσότητα κάνναβης σε μαθητή πριν από περίπου δύο μήνες, ενώ από την προανάκριση διαπιστώθηκε ότι η ίδια είχε κάνει χρήση χασίς μαζί με 17χρονο μία μέρα πριν από τη σύλληψή της. 
Από τις αστυνομικές αρχές πραγματοποιείται έρευνα, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η 40χρονη καθηγήτρια και η κόρη της είχαν διοχετεύσει και άλλες φορές ναρκωτικές ουσίες σε νεαρά άτομα. Οπως έγινε γνωστό, πάντως, η 40χρονη καθηγήτρια εργαζόταν ως διοικητικό προσωπικό σε πρόγραμμα επιμόρφωσης καθηγητών και δεν είχε επαφή με ανήλικα άτομα.

Στο σπίτι της
Σύμφωνα με πληροφορίες, η υπόθεση ήρθε στο φως της δημοσιότητας όταν αστυνομικοί συνέλαβαν τη 16χρονη μαθήτρια το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής γιατί είχε στην κατοχή της τρεις συσκευασίες με 3,7 γραμμάρια χασίς. Η ανήλικη φέρεται να είπε στους αστυνομικούς ότι το χασίς το βρήκε σε αποθηκευτικό χώρο στο διαμέρισμα όπου ζει με τη μητέρα της και αμέσως πραγματοποιήθηκε έφοδος των ανδρών της δίωξης ναρκωτικών. Στο σπίτι βρέθηκαν και κατασχέθηκαν ένα βάζο με 34,4 γραμμάρια, ένα ακόμη βάζο με 6 νάιλον συσκευασίες που περιείχαν ποσότητα κάνναβης συνολικού βάρους 19,4 γραμμαρίων και ένα μεταλλικό κουτί με υπολείμματα κάνναβης.

Προμήθευε ανηλίκους

Παράλληλα, από την προανάκριση προέκυψε ότι μία μέρα πριν από τη σύλληψή της η ανήλικη είχε κάνει χρήση κάνναβης με 17χρονο μαθητή, ο οποίος επίσης εντοπίστηκε και συνελήφθη.
Ακόμη διαπιστώθηκε ότι πριν από περίπου δύο μήνες ένας 16χρονος αλλοδαπός είχε προμηθευτεί μικροποσότητα κάνναβης από την ανήλικη μαθήτρια, ωστόσο δε συνελήφθη λόγω παρέλευσης του αυτοφώρου.