Σελίδες

Thursday, 29 July 2010

Ζει ο Βασιλιάς Aλέξαντρος ;

Ο Μέγας Αλέξαντρος και η αδερφή του η Γοργόνα
.
 Στους περαζόμενους καιρούς, που οι Έλληνες ορίζαν, όταν ο βασιλιάς Aλέξανδρος, εκυρίευσε τον κόσμο, εκάλεσε τους δημογέροντες κι ερώτησε:
— Πώς να ζήσω πολλά χρόνια, να είμαι πάντα νέος ; Έχω τόσα πολλά ακόμα να κάμνω σ΄αυτόν τον Πάνω Κόσμο !
— Υπάρχει o τρόπος, αλλά είναι δυσκολότατος, του λέγουν αυτοί.
— Και ποιός είναι αυτός ο τρόπος ; Θέλω να τον ξεύρω.
— Είναι να πάγεις, να φέρεις και να πιείς το Αθάνατο Νερό.
— Kαι πού εμπορώ να βρω αυτό το Αθάνατο Νερό, να τo πιώ ;
— Στην Άκρη του Κόσμου, πέρα απ΄τα Δυό Βουνά, που διαρκώς ανοιγοκλείνουν, τόσο γλήγορα πού ο ταχύτερος σταυραετός δεν προφθαίνει να περάσει. Πολλά από τα καλύτερα βασιλόπαιδα προσεπάθησαν να περάσουν να φθάσουν στ΄Αθάνατο αυτό Νερό. Κανένα δεν το κατάφερε. Τα έφαγαν τα Δυό Βουνά. Την ζωή τους, που την ήθελαν αιωνία, την έχασαν γιά πάντα. Αλλά, και να καταφέρεις και περάσεις, πολυχρονεμένε μας βασιλιά, αυτά τα τρομερά τα Δυό Βουνά, και άλλος κίνδυνος σε περιμένει. 
Μπρός σου, θα `βρείς τον Μεγάλο Δράκο, φύλακας της πηγής με το Αθάνατο Νερό. Έχει εκατό μάτια ολόγυρα στο κεφάλι του, και μέρα νύχτα, ποτέ δεν κοιμάται. Όταν κλείνει τα πενήντα τα μισά του τα μάτια, τα άλλα του τα πενήντα μένουν ανοιχτά να παραμονεύουν. Πρέπει να τον σκοτώσεις γιά να πάρεις το Αθάνατο Νέρο. Έως τώρα κανείς δεν το κατόρθωσε…
Όταν τα ήκουσε ο Aλέξανδρος, προσέταξε να σελώσουν το αγαπημένο του το άλογο, τον Βουκέφαλο, από όλα καλύτερο και γληγορότερο, πιό γληγορο ακόμα κι από τον σταυραετό, ή κι από την αστραπή. Πήρε το τετραπίθαμό σπαθί, το τρεις οργυές κοντάρι.
Και έφιππος λοιπόν, δρόμο παίρνει δρόμο αφήνει, και φθάνει στην Άκρη του Κόσμου, κει που συνδυό δεν περπατούν, συντρείς δεν κουβεντιάζουν, στα Δυό Βουνά που του΄παν οι δημογέροντες. Στέκεται ο Αλέξανδρος, τα βλέπει που αδιάκοπα, σαν να μασούν ανοιγοκλείνουν, και τόσο γλήγορα που μήτε γεράκι δεν πορεί να περάσει χωρίς να τ΄ αρπάξουν.
Ο Αλέξανδρος όμως, το γενναίο παλληκάρι, δεν εφοβήθηκε. δίνει μια καμτζικιά του Βουκεφάλου του, και σαν την αστραπήν επέρασαν, χωρίς να τους φάγουν τα δυό Βουνά κι εβγήκαν ζωντανοί. Μόνο, τρείς τρίχες της ουράς του αλόγου επιάσθηκαν…
Ο λεβέντης βασιλιάς αντίκρισε τον φοβερόν δράκοντα με τα εκατό μάτια, τα μισά με κλειστα τα βλέφαρα. Τραβάει το τετραπίθαμο σπαθί, ορμάει και τον σκότωνει, πριν ακόμα καταλάβει ο δράκος τι του γινόταναι, και έπεσε νεκρός στον τόπο.
Και έτσι έφθασε στην πηγή με τ΄ Αθάνατο Νερό ο Αλέξανδρος… Εγέμισε τo χρυσό του το παγούρι, επότισε το άλογό του, και το καλό το παλληκάρι πήρε άλλο μονοπάτι, τον δρόμο της επιστροφής. Στον γυρισμό τα δυό Βουνά ήτον ανοιχτά και για πάντα πια ακίνητα.
Όταν έφθασε στο παλάτι του ο Αλέξανδρος εξέχασε να πει στην αδελφή του τι είχε στο χρυσό παγούρι. Και να που μιά μέρα η αδελφή του πέρνει το χρυσό παγούρι, να το καθαρίσει και να το υαλίσει και χύνει το Αθάνατο Νερό στο περιβόλι … Tο Αθάνατο Νερό επότισε μιαν αγριοκρομμυδιά που, από τότε, ποτέ δεν εμαράθηκε. Όταν έμαθε η βασιλοπούλα τι ζημιά και τι κακό έκανε, απελπίσθηκε, κι έμηνε απαρηγόρητη.
— Θεέ μου! λέγει, πως να πιστεύσω που μια μέρα θα πεθάνει και ο αγαπημένος μου ο αδελφός, και που εγώ θα φταίω; Με πρέπει όταν πεθάνει ο Αλέξανδρος, να μπορέσω να τον ξαναφέρω στο φως του Επάνω Κόσμου.
Και από τότε, η αδελφή του βασιλιά έγινε ψάρι από τον ομφαλό ως τα πόδια της. Έπεσε γυναικόψαρο στην θάλασσα και εκεί ζει από τότε ως σήμερα. Είναι η Γοργόνα.Την πανσέλλινο, στα πλοία της ανατολής, στης δύσης τα καράβια, την βλέπουνε και την ακούν, οι ναύτες και
ψαράδες ! Η Γοργόνα η βασιλοπούλα διαρκώς γοργογυρίζει όλες τες αρμυρές θάλασσες. Και όταν συναντήσει καράβι, πάγει κοντά του, και του ρωτά με την γλυκειά της την φωνή, σαν να τραγουδάει :
— Εσύ με τά λευκα πανιά, πελαγίσιο ταξιδιώτη,
γιά λέγε με, να σε χαρώ, αν ζει ο αδελφός μου.
— Ζει ο βασιλιάς Aλέξανδρος;
Aλίμονο στον καραβοκύρη, στον ναύκληρο, στους ναύτες, άμα πει κανείς που απέθανε ο βασιλιάς Αλέξανδρος.
Τότε η Γοργόνα, από μεγάλη θλίψη και τρομερή οργή, αναταράζει τα ύδατα, σηκώνει τα κύματα ως τα σύννεφα, φυσάει σαν θρακιάς, ξεσχίζει τα πανιά, σπάει τα κουπιά. Γεμίζει η θάλασσα παλληκάρια, και σε φοβερή τρικυμία βουλιάζει και χάνεται το πλοίο…
Εάν όμως ο καραβοκύρης ξεύρει τι πρέπει να πει γιά να σωθούν όλοι τους, απαντήσει στην ωραία Γοργόνα :
— Zει ο βασιλιάς Aλέξανδρος, ζει και βασιλεύει, και τον κόσμο κυριεύει !
Tότε, η ωραία Γοργόνα χαίρεται, λύνει την κόμη της, απλώνει τα χέρια της σαν αγκαλιά και προστατεύει το πλοίο, κάμνει την θάλασσα γάλα και σαν αμέτρητο χαμόγελο τα κύματα. Ο καραβοκύρης και οι ναύτες ακούουν τότε την Γοργόνα, να τραγουδάει έτσι που φεύγει :
Zει ο βασιλιάς Aλέξανδρος, ζει ο αδελφός μου, ζει και βασιλεύει και τον κόσμο κυριεύει!

[Απ΄τα παραδοσιακά μας, για τα παιδιά μας, Θ. Δ. Ευθυμίου]

Γονείς - τέρατα είχαν θάψει 8 νεογέννητα παιδιά τους
French mother, 45, charged with murdering EIGHT of her newborn babies and burying bodies

Την είδηση μετέδωσε πρώτο το κανάλι RTL, μαζί με την πληροφορία ότι η παιδοκτόνος άρχισε από το 1988 να πνίγει συστηματικά τα παιδιά που έφερνε στον κόσμο, κρύβοντας από τον άντρα της πάνω από 10 (!) εγκυμοσύνες και λέγοντάς του πως είχε παχύνει. Όμως, γαλλική δικαστική πηγή χαρακτήρισε ανακριβές ότι η γυναίκα ομολόγησε κάτι τέτοιο.
 
Arrested: Nursing assistant Dominique Cottrez, 45, has been charged with the murder of eight of her own newborn babies.

Huit cadavres de nouveau-nés retrouvés dans le Nord, les parents arrêtés

Μια απίστευτη ιστορία οικογενειακής φρίκης συγκλονίζει από χθες τη Γαλλία. Σε ένα χωριό του βορρά, το Βιλέ-Ο-Τερτρ, η αστυνομία ανακάλυψε τα λείψανα οκτώ νεογέννητων βρεφών, που είχαν θαφτεί σε δύο διαφορετικές τοποθεσίες τα τελευταία δέκα χρόνια, όπως εκτιμούν οι ιατροδικαστές. 

Αστυνομικοί ερευνούν με εκπαιδευμένους σκύλους, καθώς υπάρχουν υπόνοιες ότι οι παιδοκτόνοι έχουν σκοτώσει και άλλους καρπούς ανεπιθύμητων κυήσεων
 Οι δύο γονείς -περίπου 45 ετών- συνελήφθησαν και ομολόγησαν ότι ήταν δικά τους, ενώ οι γείτονες του ζευγαριού έπεσαν από τα σύννεφα: «Ήταν πάντα ευγενικοί και προσηνείς άνθρωποι, τίποτε στη συμπεριφορά τους δεν πρόδιδε κάποια ανωμαλία», δήλωσε ένας κάτοικος του χωριού στο Γαλλικό Πρακτορείο. 
Τα πρώτα μακάβρια ευρήματα έφεραν στο φως, το προηγούμενο Σάββατο, οι νέοι ιδιοκτήτες του σπιτιού, όπου έμενε παλαιότερα το ζευγάρι. Έσκαβαν στον κήπο για να φτιάξουν ένα υπόγειο και ανακάλυψαν έκπληκτοι τα οστά δύο νεογέννητων.
Έρευνα 
Την Τρίτη η αστυνομία συνέχισε τις έρευνες σε ένα άλλο παλιό σπίτι του ζευγαριού -σε απόσταση ενός χιλιομέτρου- ξεθάβοντας άλλα έξι πτώματα νεογνών.
Οι έρευνες συνεχίζονταν ως αργά χθες με εκπαιδευμένους σκύλους, καθώς υπάρχουν υπόνοιες ότι οι παιδοκτόνοι έχουν σκοτώσει κι άλλους καρπούς ανεπιθύμητων κυήσεων. Σήμερα οι τοπικές αρχές θα δώσουν συνέντευξη Tύπου για την πρωτοφανή υπόθεση, ενώ έγινε γνωστό ότι το ζευγάρι έχει και δύο μεγάλες κόρες.
Την είδηση μετέδωσε πρώτο το κανάλι RTL, μαζί με την πληροφορία ότι η παιδοκτόνος άρχισε από το 1988 να πνίγει συστηματικά τα παιδιά που έφερνε στον κόσμο, κρύβοντας από τον άντρα της πάνω από 10 (!) εγκυμοσύνες και λέγοντάς του πως είχε παχύνει. Όμως, γαλλική δικαστική πηγή χαρακτήρισε ανακριβές ότι η γυναίκα ομολόγησε κάτι τέτοιο.

Τα λάθη είναι το καλύτερο σχολείο!
Detrompez-Vous Ecole Normale Superieure

«Τα παιδιά μας χωρίζονται σε αυτά που κάνουν το “σωστό” και σε αυτά που κάνουν το “λάθος” και στιγματίζονται από την πρώτη τάξη του Δημοτικού, με τη βαθμολογική κλίμακα. Και αυτό το βρίσκω φριχτό»
 
Εσείς πώς αντιμετωπίζετε τα λάθη τα δικά σας ή των παιδιών σας; Είστε αμείλικτοι ή γενναιόδωροι απέναντί τους; Λοιπόν, τα σφάλματα διδάσκουν περισσότερα, διακηρύσσει με το «Φεστιβάλ των Λαθών» το φημισμένο παρισινό πανεπιστήμιο Εcole Νormale Superieure.
Τα λάθη όχι μόνο μας μαθαίνουν περισσότερα από τα «σωστά» αλλά ενδέχεται κάποια στιγμή στο μέλλον να μας μεταμορφώσουν σε… ιδιοφυΐες! 

Festival Paris Montagne 2010

Κάπως έτσι σκέφτονται οι Γάλλοι διοργανωτές του σεμιναρίου «Detrompez-Vous» ή, όπως αποκαλείται πιο λαϊκά, του «Φεστιβάλ των Λαθών», το οποίο ξεκίνησε προχθές στο φημισμένο παρισινό πανεπιστήμιο Εcole Νormale Superieure. Το φεστιβάλ απευθύνεται σε μαθητές, αλλά το μήνυμά του προς τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς είναι σαφές: «Μάθετε τα παιδιά να κάνουν λάθη!». 
Το σεμινάριο απευθύνεται σε μαθητές ως 18 ετών, οι οποίοι θα διδαχθούν την αξία των λαθών όχι μόνο στη μαθησιακή διαδικασία αλλά γενικά σε όλη τους τη ζωή. Άλλωστε, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση του φεστιβάλ, πολλές μεγάλες επιστημονικές ανακαλύψεις πραγματοποιήθηκαν κατά λάθος. 
Η διδασκαλία της αξίας του λάθους γίνεται σε ολιγομελείς ομάδες, με τη μέθοδο των εργαστηρίων (workshops) ανά γνωστικό αντικείμενο, π.χ. Μαθηματικά, Ιστορία, Γλώσσα κτλ.
Οι εμπνευστές του τετραήμερου φεστιβάλ, το οποίο διοργανώνεται για πέμπτη συνεχή χρονιά, αποφάσισαν να αντισταθούν σε αυτό που αποκαλούν «αυστηρό, στρυφνό και ενίοτε αντιπαιδαγωγικό γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα». Κατά τη γνώμη τους, τα γαλλικά σχολεία μαθαίνουν στα παιδιά έναν συγκεκριμένο και φαινομενικά ακλόνητο τρόπο σκέψης, χωρίς να τους δίνουν κανένα απολύτως περιθώριο να παρεκκλίνουν έστω στο ελάχιστο, ώστε να αποκαλύψουν τις κρυμμένες πτυχές της δημιουργικής φαντασίας τους. «Το εκπαιδευτικό σύστημα της Γαλλίας είναι εδώ και πολλές δεκαετίες βασισμένο πάνω στο αξίωμα ότι τα λάθη κάνουν κακό στη μαθησιακή διαδικασία. Αντίθετα, εμείς πιστεύουμε ότι τα λάθη είναι αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας αυτής, που μπορούν να μας κάνουν να προοδεύσουμε ως άνθρωποι» τονίζει η καθηγήτρια και υπεύθυνη του σεμιναρίου Μαέλ Λενουάρ, προσθέτοντας ότι  
«το φεστιβάλ αυτό έρχεται ως αντίδραση στο αρτηριοσκληρωτικό γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο ευνουχίζει τη δημιουργική φαντασία των παιδιών. Ο ίδιος ο Αλβέρτος Αϊνστάιν ήταν αυτός που είχε πει ότι η παντελής έλλειψη ιδεών και φαντασίας είναι ο καλύτερος τρόπος να μην κάνεις καθόλου λάθη».
Με την άποψή της συντάσσεται και ο Φρανσουά Ταντέι, πατέρας ενός εξάχρονου αγοριού, το οποίο φαίνεται να έχει… κακοπέσει στα χέρια μιας δασκάλας με λιγοστή (ή καθόλου) φαντασία.
«Η δασκάλα του μου είπε ότι είναι πολύ καλό παιδί, μόνο που κάνει πολλές ερωτήσεις. Λες και οι ερωτήσεις είναι κάτι κακό. Κι εκεί ακριβώς έγκειται το πρόβλημα του γαλλικού εκπαιδευτικού συστήματος: θεωρεί ότι ακόμη και ένα εξάχρονο παιδί πρέπει να γνωρίζει όλες τις απαντήσεις» λέει ο κ. Ταντέι.
Ελάχιστοι έχουν τολμήσει, μέχρι στιγμής, να πάνε κόντρα στο υπάρχον εκπαιδευτικό ρεύμα. Ενας εξ αυτών είναι ο Τζιρολάμο Ραμούνι , καθηγητής στο Γαλλικό Κονσερβατουάρ Τεχνών. Ο ιταλός καθηγητής ενθαρρύνει τους μαθητές του να κάνουν συνεχώς λάθη, ως απαραίτητο μέρος της μαθησιακής διαδικασίας, και ενίοτε τους βάζει ακόμη και γρίφους που λύνονται δυσκολότερα και από τον… κύβο του Ρούμπικ.
«Στην αρχή αρνούνται να τους λύσουν, φοβούμενοι ότι σίγουρα θα αποτύχουν. Όταν  όμως καταλαβαίνουν ότι με ένα λάθος δεν έρχεται δα και το τέλος του κόσμου, τότε μπορεί να επιστρατεύσουν μερικές πολύ ενδιαφέρουσες ιδέες και τη δημιουργική φαντασία τους και να φτάσουν στην επίλυση του γρίφου» εξηγεί ο καθηγητής.
«Τα παιδιά μας χωρίζονται σε αυτά που κάνουν το “σωστό” και σε αυτά που κάνουν το “λάθος” και στιγματίζονται από την πρώτη τάξη του Δημοτικού, με τη βαθμολογική κλίμακα. Και αυτό το βρίσκω φριχτό» δηλώνει η Ιζόλντ Σερφατί, μια μητέρα που συνόδευσε τον 12χρονο γιο της στο «Φεστιβάλ των Λαθών».
Πηγή: www.tovima.gr

Παραμύθια και μουσικές του κόσμου στη Βυτίνα
30 - 31 Ιουλίου και 1η Αυγούστου

Το πρόγραμμα «Παραμύθια και Μουσικές του Κόσμου», το οποίο είναι πλέον τεσσάρων χρόνων, θα πραγματοποιηθεί για ένα μόνον τριήμερο, το τελευταίο όπως πάντα, του Ιουλίου. 
Όσοι έχουν την τύχη να βρεθούν εκεί θα το απολαύσουν σίγουρα!
Αφηγήσεις, εργαστήρια για παιδιά, εκθέσεις, θέατρο σκιών και πολλά άλλα….Η είσοδος σε όλες τις εκδηλώσεις είναι ελεύθερη.
Στη Βυτίνα...
 Στις 30, 31 Ιουλίου και 1 Αυγούστου λοιπόν η Μάνια Μαράτου, η Λίλλυ Λαμπρέλη, η Αγνή Στρουμπούλη, η Ανθή Θάνου με τον Παναγιώτη Κούλελη, η Εύη Γερόκωστα, ο Δημήτρης Προύσαλης και οι Παραμυθοκόρες θα συνεχίσουν την παράδοση με παραμύθια και ιστορίες από όλο τον κόσμο, προσφέροντας σε όλους μας ένα μαγικό τριήμερο, ταξιδεύοντάς μας σε κόσμους μακρινούς… κόσμους παραμυθένιους.
Έχοντας στις αποσκευές μας τη μοναδική ανάγκη της ανθρώπινης ψυχής, που αναζητά την απελευθέρωση από τη καθημερινότητα και τη μετάβαση στα μονοπάτια της αλήθειας σε τόπους μαγικούς και ονειρεμένους, ξεκινάμε και φέτος με ποιότητα και σεβασμό στον άνθρωπο, το μαγικό ταξίδι μας στις ξεχασμένες ιστορίες του παρελθόντος, στους ρυθμούς του δάσους και στο κελαΐδισμα των πουλιών μέσα από το πρόγραμμα «Παραμύθια και Μουσικές του κόσμου». Γιατί τα παραμύθια –και πάνω απ’ όλα τα μαγικά παραμύθια– είναι απελευθερωτικά.
Σε μια πολύ όμορφη Ελληνική τοποθεσία, στην ορεινή Αρκαδία και συγκεκριμένα στη Βυτίνα, θα πραγματοποιηθεί για λίγες μέρες ένα ιδιαίτερο «φεστιβάλ» με πρωταγωνιστές σύγχρονους παραμυθάδες και συγγραφείς, με μοναδικές ιστορίες πλαισιωμένες από ενδιαφέρουσες δράσεις για μικρούς και μεγάλους.
Όσοι έχουν την τύχη να βρεθούν εκεί θα το απολαύσουν σίγουρα!
Αφηγήσεις, εργαστήρια για παιδιά, εκθέσεις, θέατρο σκιών και πολλά άλλα….
Αναλυτικό «πρόγραμμα για τα παραμύθια και μουσικές του κόσμου»


infokids

ΟΗΕ: Ανθρώπινο δικαίωμα η παροχή καθαρού νερού και αποχέτευσης
Water as a Human Right: The Understanding of Water Rights...

Η γενική συνέλευση του ΟΗΕ ενέκρινε ψήφισμα καλώντας τα κράτη και διεθνείς οργανισμούς για την παροχή οικονομικών πόρων, ανάπτυξη δυνατοτήτων και μεταφορά τεχνολογίας, ειδικά σε αναπτυσσόμενες χώρες, για κλιμάκωση των προσπαθειών παροχής ασφαλούς, καθαρού, προσβάσιμου και προσιτού πόσιμου νερού και αποχέτευσης για όλους.

General Assembly Adopts Resolution Declaring Access to Clean Water, Sanitation

 

1,5 εκατομμύριο παιδιά κάτω των 5 ετών πεθαίνουν κάθε χρόνο ως αποτέλεσμα ασθενειών που σχετίζονται με το νερό και την αποχέτευση. Η έλλειψη πρόσβασης σε νερό έχει σκοτώσει ετησίως περισσότερα παιδιά από το AIDS, την ελονοσία και την ιλαρά μαζί.
Στη συνέλευση απευθύνθηκε και παρατηρητής της Παλαιστίνης χαιρετίζοντας την υιοθέτηση του δικαιώματος της πρόσβασης σε καθαρό νερό και αποχέτευσης ως παγκόσμια ανθρώπινα δικαιώματα που πρέπει να απολαμβάνουν όλοι οι άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που ζουν υπό κατοχή. 
Η πρόσβαση σε νερό και αποχέτευση ήταν ένα βασικό θέμα που αφορά το Ισραηλινό-Παλαιστινιακό ζήτημα. 
Οι συνεχόμενες παραβιάσεις του Ισραήλ που παρεμποδίζουν την πρόσβαση του παλαιστινιακού λαού στο νερό εμποδίζουν την απόλαυση και άλλων δικαιωμάτων, είπε, σημειώνοντας ότι στους Παλαιστίνιους επέτρεπαν την πρόσβαση μόνο στο 10% του δικού τους νερού. Κάλεσε το Ισραήλ να συμμορφωθεί με τη διεθνή υποχρέωσή του να διασφαλίσει την πρόσβαση στο νερό.

Παλαιστίνιος βοσκός δίπλα σε μολυσμένη από λύματα 
κοίτη ποταμού.
25 Μαρτίου 2010 στη λωρίδα της Γάζας. 
Φωτογραφία: Warrick Page
  • Γιατί η Ελλάδα δεν υπερψήφισε;
  • Γιατί η Κύπρος δεν υπερψήφισε; Η λειψυδρία στο νησί δεν τους έχει πείσει για την αναγκαιότητα του νερού;
  • Ως πότε η ελληνική κυβέρνηση θα επιτρέπει να τρέχει από τις βρύσες μας εξασθενές χρώμιο; Ή μήπως είναι και αυτό μέτρο για την μείωση του προσδόκιμου χρόνου ζωής και την εισροή ξένων κεφαλαίων ώστε να δημιουργηθούν αντικαρκινικές μονάδες θεραπείας;
πηγή: ΟΗΕ
provoria