Σελίδες

Sunday, 26 September 2010

Βραβείο: Ένα κίτρινο τριαντάφυλλο

Χάρισαν στο Χαμομηλάκι 
ένα κίτρινο τριαντάφυλλο
και αισθανόμαστε μεγάλη Χαρά γι' αυτό.
Ευχαριστούμε για την τιμή που μας κάνατε.

Κίτρινο τριαντάφυλλο:
δηλώνει χαρά, ευχαρίστηση, ενδιαφέρον, και φιλία
λέει η καλή μας Ελπινίκη στο νόστιμο blog της


Το βραβείο μας το χάρισαν:
και το ανταποδίδουμε με όλη μας την αγάπη :-)

Τέλος τα «φακελάκια» στο νοσοκομείο Σπάρτης
«Εάν σου ζητήσουν φακελάκι, δώσε ένα άδειο!»

«Βοήθησε να απαλλαγούμε από τη διαφθορά. 
Μη συμμετέχεις». 
Αυτό γράφουν αφίσες που έχουν αναρτηθεί από τους γιατρούς του ΕΣΥ Λακωνίας σε όλες τις κλινικές και στα τμήματα του Nοσοκομείου Σπάρτης. 
Μάλιστα, αναγράφεται και ο αριθμός καταγγελίας 210 87709700 της ΕΛ.ΑΣ. 
«Θέλουμε να δείξουμε ότι υπάρχει και υγιής μερίδα των νοσοκομειακών γιατρών, που δεν θέλει να μπει σε αυτού του είδους τη συναλλαγή»,
δηλώνει στην «Καθημερινή» ο πρόεδρος της ΟΕΝΓΕ Δημήτρης Βαρνάβας, προσθέτοντας: 
«Και φυσικά, θέλουμε να προτρέψουμε τους πολίτες να πάψουν να χρηματίζουν γιατρούς».
Η απόφαση να υιοθετηθεί η αφίσα από την ΟΕΝΓΕ ήταν ομόφωνη, ομόφωνη ήταν και η απόφαση για τη δημιουργία από την αρχή, αυτής της αφίσας, από την Ενωση Γιατρών ΕΣΥ Λακωνίας. 
Η πρόεδρος της Ενωσης Χρύσα Ντοροβίτσα δηλώνει στην εφημερίδα: «έχουμε κατ’ επανάληψιν ταχθεί κατά της διαφθοράς και της παραοικονομίας στον χώρο της Yγείας. Αποφασίσαμε να κάνουμε ένα βήμα πιο πέρα. Να περάσουμε στην πράξη. Πρέπει κι εμείς οι γιατροί να δούμε το φακελάκι σαν ένα υπαρκτό πρόβλημα. Μόνο εάν το αντιμετωπίσουμε κατά μέτωπο, μπορούμε να το κερδίσουμε».
«Οι πολίτες ήταν πολύ θετικοί με σχόλια του είδους “έχουν δίκιο οι γιατροί”. Ξέρετε, δυστυχώς, έχει περάσει στο ίδιο το DNA τον πολιτών το φακελάκι και συχνά το δίνουν ακόμα κι αν δεν τους ζητηθεί», σημειώνει η κ. Ντοροβίτσα.
Η ίδια τονίζει ότι η πλειοψηφία των γιατρών τάχθηκε με το μέρος της Ενωσης, ενώ «ελάχιστα ήταν τα αρνητικά σχόλια». «Ακούστηκε π. χ. ότι “χαλάμε την εικόνα των γιατρών προς τα έξω”. Εμείς είμαστε αντίθετοι σε αυτό. Πιστεύουμε ότι η εικόνα χαλάει από αυτούς που χρηματίζονται και όχι από εμάς που ζητάμε στον κόσμο να το καταγγείλει», προσθέτει.
Στην αρχή υπήρχαν ορισμένες «απώλειες», σημειώνει. Κάποιες αφίσες σχισμένες. Αλλά αντικαταστάθηκαν. Σήμερα, τα μέλη της Ενωσης δεν βρίσκουν πλέον σκισμένες αφίσες.
Aπό tvxs

Ιρλανδική ευχή - Irish blessing

«Είθε να είστε πάντα ευλογημένοι 
με τοίχους για τον άνεμο,
με μια στέγη για τη βροχή,
με μια ζεστή κούπα τσάι δίπλα στη φωτιά,
με γέλιο για ν' αναπτερώνεστε,
με αυτούς που αγαπάτε κοντά σας,
και με όλα όσα η καρδιά σας μπορεί να επιθυμήσει
».
 
~ ~ ~ Ιρλανδική ευχή ~ ~ ~

“May you always be blessed with walls for the wind;
a roof for the rain;
a warm cup of tea by the fire;
laughter to cheer you;
those you love near you;
and all that your heart might desire.

~ ~ ~ Irish blessing ~ ~ ~


Τα έξι «μυστικά» για μια χαρούμενη τάξη
The six secrets of a happy classroom

Οι έξι (ιδιότυπες) «εντολές» 
για ένα χαρούμενο μάθημα
The six secrets of a happy classroom
Παιδαγωγικές μεθόδους μακριά από την κοινοτοπία συνιστά στους δασκάλους ο εκπαιδευτικός Ντίλαν Γουίλιαμ

ΛΟΝΔΙΝΟ 
Το μόνο που χρειάζεται μια τάξη δημοτικού σχολείου για να γεμίσει με χαρούμενα παιδιά είναι να εφαρμόσουν οι δάσκαλοι έξι απλές, ελαφρώς «ανορθόδοξες» πρακτικές, υποστηρίζει ο υποδιευθυντής του Ινστιτούτου Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Λονδίνου Ντίλαν Γουίλιαμ . 
Για να αποδείξει τα λεγόμενά του εφάρμοσε πειραματικά τις μεθόδους του επί περίπου δύο μήνες σε μια τάξη παιδιών όλων των επιπέδων, ηλικίας 12-13 ετών, και όπως αποκαλύπτει ντοκυμαντέρ του ΒΒC που κατέγραψε την προσπάθειά του είχε πολύ καλά αποτελέσματα.

Οι «έξι εντολές» του βρετανού εκπαιδευτικού και συγγραφέα προς τους δασκάλους είναι οι εξής:

1. Μη ζητάτε από τους μαθητές να σηκώνουν το «χέρι».
Για να βρείτε ποιος θα απαντήσει χρησιμοποιήστε κάποιο είδος κλήρωσης, π.χ. με αριθμούς στην τύχη, με μια σβούρα, με χαρτάκια σε κληρωτίδα ή με άνισα ξυλαράκια κλεισμένα στο χέρι ενός παιδιού. 
2. Φτιάξτε «κουτιά-φανάρια», πράσινου, πορτοκαλί ή κόκκινου χρώματος. Οποιο παιδί ξέρει την απάντηση θα γυρνάει το κουτί στο πράσινο χρώμα, όποιο δεν είναι σίγουρο στο πορτοκαλί, όποιο δεν ξέρει στο κόκκινο.
3. Ζητήστε κάθε μαθητής να γράφει την απάντηση σε μια ερώτηση με μαρκαδόρο σε έναν επανεγγράψιμο μικρό λευκό πίνακα. Μετά ζητήστε να υψώσουν όλοι ταυτόχρονα τους πίνακες. Ετσι ελέγχετε μονομιάς την τάξη, ενώ τα παιδιά δεν «στιγματίζονται» αν δεν ξέρουν μια απάντηση.
4. Δώστε τέλος στην εμμονή με τους βαθμούς. Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν ότι τα σχόλια για την επίδοσή τους είναι πιο σημαντικά.
5. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα επιτρέψτε στους μαθητές να πουν ελεύθερα τη γνώμη τους για το πώς κάνετε το μάθημά σας. Αυτοί θα νιώσουν σημαντικοί και εσείς θα βελτιωθείτε.
6. Λίγη γυμναστική πριν από την πρώτη ώρα μπορεί να εκτονώσει τα παιδιά και να τα βοηθήσει να παραμείνουν συγκεντρωμένα.
Ειδικά η μέθοδος «σηκώστε το χέρι σας», σύμφωνα με τον δόκτορα Γουίλιαμ, διευρύνει το χάσμα μεταξύ καλών και κακών μαθητών. « Ο ένας στους τρεις μαθητές σηκώνει χέρι σαν τρελό, ενώ οι άλλοι τρεις “κρύβονται” ». λέει. 
Μια ιδέα που προτείνει είναι η εξής: ο δάσκαλος να γράψει το όνομα κάθε μαθητή σε ένα γλειφιτζούρι και έπειτα να εξετάζει τραβώντας στην τύχη ένα γλειφιτζούρι από ένα δοχείο. Έτσι κανείς δεν είναι βέβαιος αν θα εξεταστεί ή όχι.
ΤΟ ΒΗΜΑ