Σελίδες

Sunday, 17 October 2010

Βρέθηκε νεογέννητο στα σκαλιά Εκκλησίας

Από θαύμα σώθηκε ένα νεογέννητο μωράκι, που βρέθηκε εγκαταλελειμμένο στα σκαλιά εκκλησίας στην περιοχή του Γκύζη.

Το βρέφος, που μετρούσε μόνο λίγες ώρες ζωής, εντόπισε στα σκαλοπάτια του Αγίου Στυλιανού, προστάτη των παιδιών, ένας περαστικός στις 23:00 το βράδυ.

Η γυναίκα, που το έφερε στην ζωή το είχε τυλίξει μέσα σε παλιά ρούχα και το είχε βάλει σε μια σακούλα. Ευτυχώς ένας άνδρας που περνούσε εκείνη την ώρα από το σημείο, το άκουσε να κλαίει και το μετέφερε στο νοσοκομείο, όπου διαπιστώθηκε ότι είχε πάθει υποθερμία.
 Οι γιατροί ενημέρωσαν ότι είναι καλά στην υγεία του, ενώ οι αρχές αναζητούν την «μητέρα» που το εγκατέλειψε.

Οδηγίες από το υπουργείο Παιδείας, για τα δικαιώματα μαθητών με χωρισμένους γονείς

Το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκυκλίους για τα δικαιώματα των παιδιών-μαθητών των οποίων οι γονείς βρίσκονται σε διάσταση, υιοθετώντας τις θέσεις του Συνηγόρου του Παιδιού, ο οποίος μετά από εξέταση σημαντικού αριθμού υποθέσεων σχετικά με προβλήματα που αφορούν την αντιμετώπιση των γονέων που δεν ασκούν την επιμέλεια των τέκνων τους, είχε διαπιστώσει ότι πλήττονταν τα δικαιώματα των παιδιών.
Το κείμενο της εγκυκλίου εδώ
Για να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των παιδιών-μαθητών, των οποίων οι γονείς επεκτείνουν τις μεταξύ τους έριδες στο χώρο του σχολείου, ο Συνήγορος ζήτησε από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων να εκδώσει εγκύκλιες οδηγίες.

Ο Συνήγορος τόνισε ότι ο εκπαιδευτικός, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που ανακύπτουν όταν οι γονείς ενός μαθητή αδυνατούν να υλοποιήσουν την υποχρέωσή τους για μεταξύ τους συνεργασία κατά την άσκηση του γονικού τους ρόλου, δεν θα πρέπει να ευνοεί τυχόν ιδιοκτησιακές αντιλήψεις του γονέα που ασκεί την επιμέλεια απέναντι στο παιδί-μαθητή. Αντίθετα, πρέπει να ενθαρρύνει τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή και των δύο γονέων στην εκπαίδευση του τέκνου τους, μεριμνώντας για την προστασία των κατοχυρωμένων δικαιωμάτων του παιδιού, λαμβάνοντας υπόψη την άποψη του παιδιού και έχοντας ως γνώμονα το συμφέρον του ανηλίκου.

Ειδικότερα, ο Συνήγορος ζήτησε να ληφθούν υπόψη τα ακόλουθα:
1. Ως προς την επικοινωνία γονέα - τέκνου στον χώρο του σχολείου:
Στις περιπτώσεις που η άσκηση της επιμέλειας του μαθητή, λόγω διάστασης ή διαζυγίου των γονέων του, έχει ανατεθεί στον ένα γονέα, δεν μπορεί να απαγορευθεί εντός του σχολικού χώρου η περιστασιακή επικοινωνία του παιδιού με τον άλλο γονέα (που δεν μένει μαζί του). 
Η επικοινωνία δεν θα πρέπει να παρεμποδίζει την εκπαιδευτική διαδικασία. Κατά μείζονα λόγο, δεν μπορεί να απαγορευθεί η είσοδος του γονέα αυτού στο σχολείο. Το ίδιο ισχύει και για τη συμμετοχή του σε εκδηλώσεις, όπως οι σχολικές εορτές.
Μόνο για σπουδαίο λόγο είναι δυνατόν να μην επιτραπεί σε γονέα η είσοδός του στο χώρο του σχολείου, η συμμετοχή του σε σχολική εκδήλωση ή η επικοινωνία με το τέκνο. Η «εντολή» του ενός γονέα προς το σχολείο να απαγορεύσει την είσοδο του άλλου ή την επικοινωνία με το τέκνο δεν συνιστά σπουδαίο λόγο.
2. Η ενημέρωση του γονέα που δεν ασκεί την επιμέλεια του τέκνου επιβάλλεται στο πλαίσιο εκπλήρωσης των υποχρεώσεων του σχολείου. Κατ’ εξαίρεση, εάν από τον γονέα έχει αφαιρεθεί συνολικά η άσκηση της γονικής μέριμνας, ο άλλος γονέας έχει την υποχρέωση να τον ενημερώνει για τη φοίτηση του τέκνου, χωρίς αυτό να αποκλείει τη δυνατότητα του σχολείου για ενημέρωση.
3. Η συμμετοχή του γονέα που δεν ασκεί την επιμέλεια του μαθητή (αλλά το υπόλοιπο της γονικής μέριμνας) στα συλλογικά όργανα της σχολικής κοινότητας δεν μπορεί να αποκλειστεί για το λόγο αυτό.
4. Η παραλαβή του παιδιού ρυθμίζεται με δήλωση του γονέα που ασκεί την επιμέλειά του. Σε περίπτωση διαφωνίας γονέων που ασκούν από κοινού την επιμέλεια, η παραλαβή πρέπει να γίνεται σύμφωνα με την αρχική δήλωση, έως ότου προσκομισθεί στο σχολείο δικαστική απόφαση, η οποία επιλύει τη διαφωνία των γονέων.
------------------------------------------
 πηγή: inout
Πηγή της πηγής: ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

Σοβάδες στο κεφάλι μαθητή με ειδικές ανάγκες!

Ο ουρανός… σφοντύλι ήρθε σε έναν 16χρονο μαθητή του 2ου ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής στη Νέα Ιωνία Βόλου, όταν κατά την διάρκεια του μαθήματος άρχισε να «βρέχει» σοβάδες από το ταβάνι!
Η φωτό από το κτίριο του ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ (πρώην τεχνική σχολή) στη Θήβα.
Κατά τα άλλα... Πρώτα ο μαθητής (;)


Ο 16χρονος είχε την ατυχία να αλλάξει θέση με έναν συμμαθητή του που βρίσκεται σε αναπηρικό καροτσάκι… Πού να φανταζόταν τι θα ακολουθούσε!  
Κατά την τέταρτη διδακτική ώρα, ένα μεγάλο κομμάτι σοβά ξεκόλλησε από το ταβάνι και έπεσε στο κεφάλι του άτυχου μαθητή, που περισσότερο τρόμαξε παρά τραυματίσθηκε! Χρειάστηκε, όμως, να μεταφερθεί στο νοσοκομείο Βόλου για τις πρώτες βοήθειες.

Το ατύχημα επανέφερε στις μνήμες καθηγητών και μαθητών την υπουργική υπόσχεση που είχε δώσει τον Ιούνιο του 2009 η Άννα Διαμαντοπούλου στην Διευθύντρια του 2ου ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής η οποία την ενημέρωνε για τα κτιριακά προβλήματα, ότι οι επισκευές του κτιρίου θα ήταν «έργο προτεραιότητας»!
 
Δεκαέξι μήνες μετά, όχι μόνο δεν έγινε τίποτα, αλλά αντίθετα κινδύνευσε σοβαρά ένα παιδί!
www.protothema.gr

Θυμήσου... - Λέο Μπουσκάλια, απόσπασμα από το βιβλίο
" Άτομα με ειδικές ανάγκες " - Leo Buscaglia

 από acheloidahellenic 

Τα άτομα με ειδικές ανάγκες ανήκουν στον εαυτό τους και όχι, σε εσένα, στην οικογένεια, στο γιατρό ή στην κοινωνία.

Οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες έχουν το ίδιο δικαίωμα με εσένα να σφάλλουν, να αποτύχουν, να υποφέρουν, να επικρίνουν, να κλάψουν, να καταραστούν, να απελπιστούν. Το να τους προστατεύεις από τις εμπειρίες αυτές σημαίνει ότι τους εμποδίζεις να ζήσουν.
Μόνο οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες μπορούν να σου δείξουν ή να σου πουν τί είναι δυνατό για αυτούς. Εμείς που τους αγαπάμε πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και συντονισμένοι παρατηρητές.
Οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες πρέπει να ενεργήσουν μόνοι τους. Εμείς μπορούμε να τους παράσχουμε εναλλακτικές λύσεις, τις δυνατότητες, τα απαιραίτητα μέσα. Μόνο εκείνοι όμως μπορούν να τα κάνουν πράξη. Εμείς μπορούμε να συμπαραστεκόμαστε σθεναρά, να είμαστε κοντά τους για να τους ενισχύουμε, να ενθαρρύνουμε, να ελπίζουμε και να βοηθάμε όσο μπορούμε.
Οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες ανεξάρτητα από την έκταση της δυσλειτουργίας τους, έχουν μία απεριόριστη δυνατότητα να γίνουν όχι αυτό που θέλουμε εμείς αλλά αυτό που υπάρχει μέσα τους.
Δεν υπάρχουν δύο όμοια καθυστερημένα παιδιά ή δύο κωφάλαλοι ενήλικες που να συμπεριφέρονται και να αντιδρούν με τον ίδιο τρόπο. Είναι πάνω από όλα άνθρωποι και κατά δεύτερο λόγο άτομα με ειδικές ανάγκες.
 
Leo Buscaglia