Σελίδες

Tuesday, 31 May 2011

Αγανακτισμένα Παιδιά


Photo: Γιάννης Καρνεσιώτης
Η βροχή δυνατή, ο κόσμος λιγότερος από χθες, οι μπάτσοι στην θέση τους. Τσίκνα μπερδεμένη με αισιοδοξία και οργή, φωνές, τύμπανα, χαμόγελα και γνέματα αναγνώρισης. Άνθρωποι περιφέρονται, πιτσιρίκια βγάζουν φωτογραφίες με το κινητό, ηλικιωμένοι με κατσαρολικά στα χέρια και ομπρέλες, ένα πλήθος αλλούτερο που όμως δονείται.

Το μωρό στις πλάτες του άντρα μπροστά μου
ήταν δεν ήταν δύο χρονών.
Το έβλεπα να χοροπηδά, να ταλαντεύεται  ανάλογα το σύνθημα και τον ρυθμό του πατέρα και κόλλησαν τα μάτια μου εκεί. Σε εκείνη την φατσούλα που στα δυο του χρόνια το έφερε ο δρόμος της ζωής σε μια διαδήλωση. Το κοιτούσα και σκεφτόμουν ότι ο μόνος αθώος από όλους όσους ήμασταν συγκεντρωμένοι μπροστά στη Βουλή και μέσα σε αυτήν ήταν εκείνος ο μπόμπιρας που ενώ δεν έχει μάθει καλά-καλά να περπατάει σηκώνει στις δικές του ανύπαρκτες πλάτες ένα τεράστιο χρέος.
Ήμουν αγανακτισμένη μα δεν φώναξα «κλέφτες», ούτε μούντζωσα. Ντρεπόμουν ξαφνικά. 
Ντρεπόμουν εκείνα τα παιδικά μάτια. Πίστεψα ότι η φωνή μου θα χτυπήσει σαν αντανάκλαση πάνω τους και θα με κάψει. Ένοιωσα ένοχη. 
Δεν έκλεψα εκατομμύρια, όχι. Ούτε μίζες πήρα, ούτε μαύρο χρήμα διακίνησα. Δεν έβαλα μέσον για να μπω σε δουλειά, δεν δωροδόκησα, δεν ξεγέλασα το κράτος, μα ένοιωσα ένοχη
Για τις επιλογές μου τόσα χρόνια, για αυτούς που ψήφισα, για αυτούς που άφησα να με κυβερνούν. 
Ένοχη για την σιωπή μου, την συγκατάβαση μου.  
Για όλες τις δικαιολογίες που βρήκα για να καλύψω δικές μου αλλά και αγαπημένων ανθρώπων μικρές παραβάσεις. 
Εκείνες τις καθημερινές, τις απλές που δεν καταστρέφουν τον κόσμο αλλά συντηρούν την ασχήμια του βάζοντας το δικό τους λιθαράκι. 
Ένοχη για τα όχι που δεν είπα, για συμπεριφορές που δεν αποδοκίμασα. 
Για όλες τις φορές που συμβιβάστηκα με εκείνο το « ωχ μωρέ, εσύ θα αλλάξεις τον κόσμο» και έκανα τα στραβά μάτια χωρίς να συνειδητοποιώ ότι ήμουν ήδη τυφλή.
Τραγούδησα τον Εθνικό ύμνο, έριξα μια τελευταία ματιά στον μπόμπιρα και έφυγα. Πήγα γιατί δεν με χώραγε το σπίτι. Έφυγα γιατί δεν με χώραγε ο εαυτός μου.

protagon.gr
Το βρήκαμε στον Ουτιδανό

Συναγερμός για τα λαχανικά-δηλητήριο
E. coli Infection

Πολύ καλό πλύσιμο των λαχανικών με άφθονο καθαρό νερό, ειδικά αυτών που θα καταναλωθούν ωμά και να φροντίζουν για την προσωπική τους καθαριότητα κατά την προετοιμασία του φαγητού, όπως και για την καθαριότητα του χώρου προετοιμασίας του.

Στους 11 οι νεκροί στη Γερμανία - 36 κρούσματα στη Σουηδία 
- Κανένα κρούσμα μέχρι τώρα στην Ελλάδα
E. coli Infection
Σε ετοιμότητα βρίσκονται οι αρμόδιες υγειονομικές αρχές της χώρας σχετικά με την παρουσία βακτηρίου (E. coli) σε ισπανικά αγγούρια που διακινήθηκαν στη Γερμανία και έχουν προκαλέσει το θάνατο έντεκα ανθρώπων από βακτηριακή γαστρεντερίτιδα. Σύμφωνα με τον Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ), «από τα μέχρι στιγμής δεδομένα προκύπτει ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα δεν έχουν διακινηθεί στην Ελλάδα».

Ωστόσο, για την αποφυγή γενικά...

για περισσότερα στο πράσινο χαμομηλάκι

Julien Grivel - Ο Οδοντίατρος των λεπρών

Grivel, Julien

Αν η ανιδιοτελής προσφορά στο κοινωνικό σύνολο αποτελεί «πλούτο» ο Ελβετός οδοντίατρος Ζουλιέν Γκριβέλ είναι πάμπλουτος. Από τα πρώτα κιόλας βήματά του ως οδοντίατρος στη Γενεύη αποφασίζει να θέσει εαυτόν στην υπηρεσία των Ελλήνων λεπρών. Ταξιδεύει επί 27 χρόνια δύο φορές το χρόνο για να χαρίσει ένα χαμόγελο στους χανσενικούς που νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο Λοιμωδών Νόσων στην Αθήνα. 

Τιμήθηκε ο Ζουλιέν Γκριβέλ, ο εθελοντής - θεραπευτής των λεπρών

Εις πείσμα της προκατάληψης που απομονώνει τους λεπρούς ως επικίνδυνους ο Ζουλιέν Γκριβέλ τούς πλησιάζει για να αποκαταστήσει τη ζημιά στα δόντια τους, καθώς τα ακρωτηριασμένα χέρια τους δεν μπορούν να τα πλύνουν. Στα αλλοιωμένα τους χαρακτηριστικά ανακαλύπτει την αληθινή ομορφιά, την εσωτερική...
Για την ανιδιοτελή προσφορά του βραβεύεται από την Ακαδημία Αθηνών... 

Μιλήσαμε μαζί του, μοιραστείτε αυτή τη χαρά και την τιμή.
Πώς ήλθατε σε επαφή με τους χανσενικούς στην Ελλάδα;
Έχω μια πολύ ωραία, συγκινητική, παράξενη και σπαραχτική ιστορία.
Το 1972 τελείωσα τις σπουδές οδοντιατρικής στη σχολή στη Γενεύη, μετά από 3 χρόνια ως βοηθός ενός οδοντιάτρου, άνοιξα το δικό μου ιατρείο. Από τότε η ζωή θα είχε κυλήσει ομαλά, χωρίς εκπλήξεις, με μονοτονία, αλλά ευτυχώς που υπήρξε ένας φίλος μου κοινωνιολόγος που μιλούσε πολύ καλά τα ελληνικά ο οποίος είχε συμμετάσχει στην ταινία «Η τάξη για τη Λέπρα» και με ρώτησε αν μπορώ να έλθω στην Ελλάδα να φτιάξω τα δόντια ενός χανσενικού φίλου του. Ένιωσα έκπληξη,... 

Monday, 30 May 2011

Αγανακτισμένα Πιτσιρίκια

πιτσιρίκια στο Σύνταγμα
 Όχι δεν συνελήφθησαν τα παιδάκια...
Σήμερα είχε ρεπό η Χωροφυλακή,
ήταν μόνο η αστυνομία πόλεων.

---------------------------------------------------------------------------------

Αγανακτισμένος Μπόμπιρας

Η ποιο ξεκαρδιστική στιγμή του Συντάγματος

---------------------------------------------------------------------------------

«Αποφασισμένοι» στο Σύνταγμα


Σχετικά: Αγανακτισμένα Χαμομηλάκια

Σε λίγο τα παιδιά θα πιάσουν τα αληθινά όπλα

Δείτε ένα βίντεο-κλιπ το οποίο μπορεί αρχικά να σας φανεί απλά «διαφορετικό» και να κάπου μέσα σας -επηρεασμένοι, ίσως, από τις politically correct τοποθετήσεις και κρίσεις των «ειδικών»- να σκεφτείτε ότι πρόκειται απλά για μια πιο τολμηρή καλλιτεχνική έκφραση.
Σε λίγο τα παιδιά θα πιάσουν τα αληθινά όπλα
Και θα έχετε δίκιο. Όντως, ο σκηνοθέτης του βίντεο-κλιπ, το οποίο είναι για το τραγούδι «The Greeks» (Οι Έλληνες!) του συγκροτήματος «Is Tropical», «ζωγράφισε έξω από τις γραμμές» για να μας πει κάτι. Αυτό το «κάτι» άραγε το καταλαβαίνουμε;
Γιατί οι εικόνες στο βίντεο-κλιπ, αν και ψεύτικες, σοκάρουν. Οι αντιδράσεις είναι ήδη αρκετές. Πολλοί ισχυρίζονται ότι το βίντεο-κλιπ περνάει λάθος μηνύματα στα παιδιά. Αλήθεια; Το έχουμε σκεφτεί καλά αυτό; Το βίντεο-κλιπ το κάνει αυτό; Ο σκηνοθέτης το κάνει αυτό; Δηλαδή, ένας πίνακας, που απεικονίζει ένα δάσος στις φλόγες, δίνει θάρρος στους πυρομανείς; Φταίει ο ζωγράφος που εκφράζει ανησυχία, απόγνωση και θλίψη για τα δάση που καίγονται ή εκείνοι που δεν τα προστατεύουν;
Καταλαβαίνουμε ότι ζούμε σε μια κοινωνία που το μάτι έχει συνηθίσει τη βία;
Καταλαβαίνουμε ότι σήμερα όταν τα παιδιά παίζουν «κλέφτες και αστυνόμους» η φαντασία τους οργιάζει με εικόνες όπως αυτές που βλέπουν καθημερινά στα παιχνίδια του ηλεκτρονικού τους υπολογιστή;
Καταλαβαίνουμε ότι με τον ένα ή άλλο τρόπο τα παιδιά σήμερα δεν έχουν το χώρο και τον χρόνο να εκφραστούν ακριβώς έτσι… ως παιδιά δηλαδή;
Δείτε το βίντεο-κλιπ και χρησιμοποιήστε τα άνωθεν,
ως τροφή για σκέψη
Το διαβάσαμε στο: the secret real truth

Special Olympics Athens 2011


Καλώς Ορίσατε

στους Παγκοσμίους Αγώνες
Special Olympics ΑΘΗΝΑ2011
25 Ιουνίου – 4 Ιουλίου 2011

Όρκος Αθλητού Special Olympics
Θέλω να νικήσω!
Αν όμως δεν τα καταφέρω
βοηθήστε με να προσπαθήσω
με θάρρος!
To έτος 2011 η Ελλάδα θα φιλοξενήσει το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός στον κόσμο.

Τους Παγκόσμιους Αγώνες 
Special Olympics 2011.
Τους μοναδικούς αγώνες στον κόσμο, όπου όλοι οι συμμετέχοντες αθλητές είναι Νικητές.
Νικητές στον αγώνα τους για το σεβασμό μας στη διαφορετικότητά τους.
Νικητές στον αγώνα τους για την αυτοεκτίμησή τους.
Νικητές στον αγώνα τους για την υπεράσπιση των ξεχωριστών τους ικανοτήτων.
Από τις 25 Ιουνίου έως και τις 4 Ιουλίου του 2011 στην Αθήνα,
7.500 Αθλητές Special Olympics από 185 χώρες θα λάβουν μέρος σε 22 Ολυμπιακού τύπου αθλήματα.
Οι Παγκόσμιοι Αγώνες Special Olympics αποτελούν το κορυφαίο γεγονός στην πολύχρονη πορεία ενός παγκόσμιου κινήματος που ιδρύθηκε το 1968 από μια  σπουδαία γυναίκα, την Eunice Kennedy Shriver, η οποία αφιέρωσε τη ζωή της στην υλοποίηση ενός οράματος παγκόσμιας εμβέλειας.
Τη δημιουργία μιας κοινωνίας που δεν θα ορίζεται από αυτούς που αποκλείονται, αλλά από αυτούς που εντάσσονται.
# #
Ειδικότερα όμως οι Παγκόσμιοι Αγώνες Special Olympics 2011 που θα διεξαχθούν στην Αθήνα φέρουν ξεχωριστούς συμβολισμούς. Θα λάβουν χώρα, χωρίς την παρουσία της ιδρύτριάς τους, δύο μόλις χρόνια μετά το θάνατό της, στην πατρίδα του «ευ αγωνίζεσθαι».
Εκεί, όπου γεννήθηκαν οι αληθινές αξίες του αγωνιστικού πνεύματος.
Εκεί, όπου το ταλέντο των αθλητών Special Olympics θα μας θυμίσει
τι σημαίνει αθλητισμός.
Σας καλούμε σ’ ένα αληθινά αθλητικό γεγονός.
Σας καλωσορίζουμε στον Υπέροχο Κόσμο των Νικητών!
Το έμβλημα των Παγκόσμιων Αγώνων Special Olympics ΑΘΗΝΑ 2011 είναι ένας λαμπρός ήλιος.
 Ο ήλιος, η πηγή της ζωής παραπέμπει στη δυνατότητα υπέρβασης και τη δύναμη του αθλητή που παίρνει μέρος στους Αγώνες. Η υπέρβαση υποδηλώνεται από το κλαδί της ελιάς και η δύναμη από την σπειροειδή μορφή στο κέντρο του ήλιου.
Τα χρώματα αντανακλούν το ελληνικό τοπίο, ενώ προβάλλουν συναισθήματα όπως πάθος για ζωή μέσα από το θερμό κόκκινο, αισιοδοξία με το πορτοκαλί, αποφασιστικότητα με το μπλε, ελευθερία με το γαλάζιο και ελπίδα με το πράσινο.

PHOTO GALLERY

#

VIDEOS

#
#

Sunday, 29 May 2011

Λέμε όχι στα greekglish

«Τα greeklish σκοτώνουν την ελληνική γλώσσα»
«Όταν άλλοι λαοί, όπως π.χ. Γάλλοι και Ισπανοί μάχονται έως σήμερα να διατηρήσουν μέχρι την τελευταία τους λεπτομέρεια τον τρόπο γραφής των κειμένων τους με το δικό τους αλφάβητο, εδώ, με τη δικαιολογία της δήθεν διευκόλυνσής μας στην παγκόσμια επικοινωνία, επιχειρείται η αντικατάσταση του ελληνικού αλφαβήτου των 2.500 και πλέον χρόνων με το λατινικό».


Σήμα κινδύνου από σαράντα ακαδημαϊκούς
Διακήρυξη για την ελληνική γλώσσα

Την έντονη ανησυχία τους και την πρόθεσή τους να αντισταθούν εκφράζουν σαράντα ακαδημαϊκοί για την τάση αντικατάστασης του ελληνικού αλφαβήτου από το λατινικό. Η Ακαδημία Αθηνών και οι ακαδημαϊκοί δεν παρεμβαίνουν συχνά σε όσα απασχολούν την επικαιρότητα και την κοινωνία. Όταν όμως το κάνουν ξέρουμε ότι τα πράγματα είναι σοβαρά. Το κείμενο της διακήρυξης έχει ως εξής:
«Τον τελευταίο καιρό έχει αρχίσει να εκδηλώνεται μια τάση να αντικατασταθεί το ελληνικό αλφάβητο από το λατινικό. Η τάση αυτή γίνεται φανερή κυρίως σε κείμενα παραγόμενα από ηλεκτρονικούς υπολογιστές -με χρήστες κρατικές υπηρεσίες και ΑΕΙ- σε κείμενα προβαλλόμενα από την τηλεόραση και από σχετικές προτροπές ξένων ραδιοφωνικών σταθμών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η προσπάθεια αυτή, η οποία θα καταφέρει καίριο πλήγμα κατά της ελληνικής σκέψης και όλων των πτυχών του ελληνικού πολιτισμού που εκφράζονται με γραπτά κείμενα, αλλά και των εν γένει ανθρωπιστικών σπουδών, έφτασε μέχρι να απασχολήσει τον Τύπο και να αποτελέσει αντικείμενο ερωτήσεων βουλευτών προς τον υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Αρχαιότατη και σύγχρονη
Η γλώσσα μας, η αρχαιότατη αλλά πάντα σύγχρονη και ζώσα, αυτή η γλώσσα που εμπλούτισε όχι μόνο τη λατινική, αλλά και τις κυριότερες ευρωπαϊκές γλώσσες, που έχει και οπτικά συνδεθεί άρρηκτα με το αλφάβητό μας, δεν είναι δυνατόν να υποστή μείωση με την κατάργησή του από εμάς τους ίδιους. Είναι αδιανόητο να δεχθούμε ως Ελληνες... 

Πόσο κοστίζει ένα Χαμόγελο;

Θυμάστε το 10χρονο κοριτσακι που πήρε δυο σοκοφρέτες και την χάρισε σε ένα μικρότερό της; 

Η ιστοριούλα είχε τίτλο:

Εεε, που λέτε, η 10χρονη μπήκε με την μαμά της στο λεωφορείο. Έλαμπε αυτό το κοριτσάκι. 
Το λεωφορείο ήταν γεμάτο, μόνο 3 θέσεις ήταν αδειανές, μια διπλή και μια μονή. Η μανούλα κάθησε στο παράθυρο, η μικρή «έπρεπε» να είναι ελεύθερη να … επιθεωρεί και να μοιράζει χαμόγελα.

Δεξιά της μικρής, ήταν η τελευταία άδεια θέση. Δίπλα καθόταν ένας «σκούρος», πολύ σκούρος άνθρωπος. Κοίταζε έξω από το παράθυρο.

Στην επόμενη στάση, μπήκαν πολλοί μέσα στο λεωφορείο. Η μικρή επιθεώρησε το … πλήρωμα. Οι περισσότεροι ήταν αλλοδαποί, πακιστανοί, αιγύπτιοι, αλβανοί, όλες οι φυλές ήταν εκεί.
Όλοι πλησίαζαν στην άδεια θέση, έριχναν μια ματιά, έβλεπαν τον «σκούρο» άνθρωπο και οπισθοχωρούσαν, ή προχωρούσαν σε απόσταση ασφαλείας από το άδειο κάθισμα.
Ο «σκούρος» άνθρωπος κάθε φορά που περνούσε ένας δίπλα του, μαζευόταν ακόμη πιο πολύ. Ήθελε να γίνει αόρατος.
Στην άλλη στάση, τα ίδια.

Τότε, η μικρή 10χρονη, η μικρή με τις μπούκλες, η μικρή με το χαμόγελο στα χείλη, όρμηξε στην διπλανή της άδεια θέση και στρογγυλοκάθησε, φαρδιά-πλατιά … με έμφαση.
Ο «σκούρος» άνθρωπος γύρισε και κοίταξε.
Είδε την μικρή δίπλα του.
Ένα τεράστιο χαμόγελο άνθισε στο πρόσωπό του με ευγνωμοσύνη και μια σειρά από άσπρα δόντια έλαμψαν τον τόπο.
Η πρώην θέση της μικρής… κατελήφθη πάραυτα.

Βρέθηκε το παιδάκι :)

Να είναι πάντα καλά, γερό και δυνατό :)

Ο Ρουσκά ΜΠΟΪΤΣΕΒΑ βρέθηκε
και είναι καλά στην υγεία του.
theywantyourhelp

Εξαφανίστηκε παιδάκι 2,5 ετών

Στις 28/05/2011, στις 6:30 το απόγευμα,  
εξαφανίστηκε από το Κάτω Δημινιό Κορινθίας 

ο Ρουσκά ΜΠΟΪΤΣΕΒΑ 2,5 ετών.

ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΑΜΕΣΟ ΚΙΝΔΥΝΟ.

Ο Ρουσκά έχει ύψος 0.70εκ, είναι 10 κιλά, είναι μελαχρινός με μαύρα μαλλιά και μαύρα μάτια. Την ημέρα που εξαφανίστηκε φορούσε κίτρινο παντελόνι και πράσινη μπλούζα. 
 .

Θρήνος για την Άλωση της Πόλης — Χρόνης Αηδονίδης | Fall of Constantinople

Πρέπει να θυμόμαστε την Άλωση για να αποτίουμε ένα διαρκή και μεγάλο φόρο τιμής στο Βυζαντινό κράτος, την Ρωμανία όπως την αναφέρουν τα κείμενα της εποχής, το εκχριστιανισθέν Ρωμαϊκό κράτος του Ελληνικού Έθνους, όπως το χαρακτηρίζει ο νεώτερος βυζαντινολόγος Διονύσιος Ζακυνθηνός. 

Fall of Constantinople

Byzantine Roots - Mistra
Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία με πρωτεύουσα την Κωνσταντινούπολη Νέα Ρώμη άντεξε επί 11 αιώνες. Μετά την Άλωση από τους Σταυροφόρους το 1204 η εδαφική της έκταση και το σφρίγος της περιορίσθηκαν σημαντικά.Παρέμεινε όμως καθ' όλην την διάρκεια του βίου της το κράτος στο οποίο πραγματοποιήθηκε η επιτυχής και δημιουργική συνάντηση Χριστιανισμού και Ελληνισμού. 
Η Ελληνορθόδοξη παράδοση υπήρξε το αποτέλεσμα αυτής της συναντήσεως και το Βυζάντιο την διέδωσε με ειρηνικό τρόπο στους γειτονικούς λαούς. Αυτήν την ιεραποστολική δράση των Βυζαντινών προγόνων μας καταδεικνύουν και μαρτυρούν οι πολιτισμοί των σημερινών λαών της Ανατολικής Ευρώπης.
περισσότερα

— Γιατί πουλί μου δεν κελαηδείς
ως κελαηδούσες πρώτα;
— Πως μπορώ, μπορώ να κελαηδώ;
Με κόψαν τα φτερούδια μου,
με πήραν τη λαλιά μου
Πήρανεν την Πόλη μας
Και την Αγιά Σοφιά μας
Κλαίει πικράν η Παναγιά.

Saturday, 28 May 2011

Γ. Σουρή: Εκατό χρόνια πριν, τόσο επίκαιρο!!

Γεώργιος Σουρής (1853-1919)

Ποιος είδε κράτος λιγοστό

σ' όλη τη γη μοναδικό,
εκατό να εξοδεύει
και πενήντα να μαζεύει;

Να τρέφει όλους τους αργούς,

νά 'χει επτά Πρωθυπουργούς,
ταμείο δίχως χρήματα
και δόξης τόσα μνήματα;


Νά 'χει κλητήρες για φρουρά
και να σε κλέβουν φανερά,
κι ενώ αυτοί σε κλέβουνε
τον κλέφτη να γυρεύουνε;

Όλα σ' αυτή τη γη μασκαρευτήκαν
ονείρατα, ελπίδες και σκοποί,
οι μούρες μας μουτσούνες εγινήκαν
δεν ξέρομε τί λέγεται ντροπή.

Σπαθί αντίληψη, μυαλό ξεφτέρι,
κάτι μισόμαθε κι όλα τα ξέρει.
Κι από προσπάππου κι από παππού
συγχρόνως μπούφος και αλεπού.

Θέλει ακόμα -κι αυτό είναι ωραίο-
να παριστάνει τον ευρωπαίο.
Στα δυό φορώντας τα πόδια που 'χει
στο 'να λουστρίνι, στ' άλλο τσαρούχι.

Σουλούπι, μπόϊ, μικρομεσαίο,
ύφος του γόη, ψευτομοιραίο.
Λίγο κατσούφης, λίγο γκρινιάρης,
λίγο μαγκούφης, λίγο μουρντάρης.

Και ψωμοτύρι και για καφέ
το «δε βαρυέσαι» κι «ωχ αδερφέ».
Ωσάν πολίτης, σκυφτός ραγιάς
σαν πιάσει πόστο: δερβέναγάς.

Δυστυχία σου, Ελλάς,
με τα τέκνα που γεννάς!
Ώ Ελλάς, ηρώων χώρα,
τί γαϊδάρους βγάζεις τώρα; 

Μμμμμμ... η μανούλα έφτιαξε σάντουιτς φατσούλες!!

Με μεγάλη χαρά σας παρουσιάζω ένα σάντουιτς που τα παιδιά θα λατρέψουν. Τα υλικά βρίσκονται πανεύκολα σε κάθε ψυγείο και είμαι σίγουρη πως κι αν ψάξετε στο δικό σας, μπορεί τα βρείτε!

Υλικά

Μίνι στρογγυλά ψωμάκια
Σαλαμάκια αέρος
Τυρί τσεντάρ κομμένο σε φέτες
Φρέσκια μοτσαρέλα
Ελιές μαύρες
Λάχανο

Τώρα, τα υλικά μπορείτε να τα αντικαταστήσετε και με άλλα και να δημιουργήσετε με το παιδί σας τα δικά σας μοναδικά σάντουιτς πουλιά! 
Είναι κατάλληλα για παιδικά πάρτι και όχι, μόνο...

Μυστράς: Μονοπάτια φύσης και ιστορίας
Το παλάτι του Μαρμαρωμένου Βασιλιά
Mystras, a Byzantine City-La ciudad bizantina de Mistra

O Μυστράς -καταγεγραμμένος στον κατάλογο των μνημείων της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO- είναι από τα πιο ατμοσφαιρικά τοπία που μπορεί να βιώσει ο περιηγητής.

Archaeological Site of Mystras

La ciudad bizantina de Mistra
Όχι μόνο γιατί η σιωπηλή καστροπολιτεία αναδίδει το άρωμα των καιρών, της ιστορίας και της βυζαντινής τέχνης της εποχής των Παλαιολόγων, αλλά και γιατί προβάλλει («σαν ένα ολόδροσο φύλλο», όπως λέει ο συγγραφέας Ι. Μ. Παναγιωτόπουλος) πάνω από τις δροσερές και αισθαντικές πλαγιές και χαράδρες του Ταΰγετου. 

Μυστράς και Ταΰγετος: Αυτές οι δύο «ψυχές» στη γωνιά του λακωνικού τοπίου, πέρα από την Σπάρτη, κάνουν όλο το γύρω τόπο να ανασαίνει στο ρυθμό τους! Τα χωριά Μυστράς, Παρόρι, Άγιος Ιωάννης, Ταϋγέτη, Τρύπη, Αναβρυτή ζουν στη σκιά του Ταΰγετου και του πάλαι ποτέ λόφου του Μυζηθρά. Και μαζί τους ευτυχούν όσοι βρεθούν κοντά τους... 

για περισσότερα στο πράσινο χαμομηλάκι

Μμμμμ... η μανούλα έφτιαξε Κρέμα με Μαστίχα
και Γλυκό Βύσσινο!!

Κοπιάστε... to Greek Hospitality

Γλυκό βύσσινο και βυσσινάδα
Προετοιμασία - παρασκευή: 20΄,  
Κόστος γλυκού: 9,4 €

 .
Υλικά:
* 700 ml γάλα πλήρες
* 300 ml κρέμα γάλακτος 35% λιπαρά
* 80 γρ. ζάχαρη
* 5 - 6 σταγόνες μαστιχέλαιο ή στη μύτη από 1 κουτ. γλυκού κρύσταλλοι μαστίχας, κοπανισμένοι πολύ καλά στο γουδί
* 80 γρ. κορν φλάουρ
* 100 ml νερό
* γλυκό του κουταλιού βύσσινο ή άλλο της αρεσκείας μας (για το σερβίρισμα) 
.
.
Διαδικασία:
* Βάζουμε σε μια κατσαρόλα το γάλα, την κρέμα γάλακτος, τη ζάχαρη και το μαστιχέλαιο ή την κοπανισμένη μαστίχα. 
* Ανακατεύουμε με μια κουτάλα και βάζουμε το σκεύος σε μέτρια φωτιά. 
* Διαλύουμε το κορν φλάουρ στο νερό. 
* Λίγο πριν αρχίσει να βράζει το μείγμα της κατσαρόλας, προσθέτουμε και το διαλυμένο κορν φλάουρ και ανακατεύουμε.
* Αφήνουμε την κρέμα να βράσει και να δέσει, ανακατεύοντας τακτικά για να μην κολλήσει. 
* Ραντίζουμε ένα μικρό και χαμηλό ταψί με νερό (αυτό το κάνουμε για να ξεκολλήσει μετά η κρέμα ευκολότερα) και αδειάζουμε μέσα την κρέμα. 
* Την αφήνουμε να κρυώσει, την κόβουμε σε τετράγωνα κομμάτια και τη σερβίρουμε με το γλυκό του κουταλιού.

Tip: Τους κρυστάλλους μαστίχας τους κοπανίζουμε στο γουδί με μικρή ποσότητα από τη ζάχαρη που προβλέπει η συνταγή μας. Αν χρησιμοποιήσουμε έτοιμη σκόνη, αυξάνουμε τη δόση στο διπλάσιο.

Από τον Στέλιο Παρλιάρο
Styling: Στέλιος Παρλιάρος, Φωτογραφίες: Αλκης Καλούδης

Νηπιαγωγός έκλεινε το στόμα των παιδιών με χαρτοταινία;;;

Καταγγελία αναγνώστη.

Μία είδηση ΣΟΚ μας ήρθε χθες το βράδυ από τους Γαργαλιάνους και συγκεκριμένα από αναγνώστη (του οποίου τα στοιχεία είναι στην διάθεση μας) η οποία κάνει λόγο για μία νηπιαγωγό η οποία σύμφωνα με την καταγγελία χρησιμοποιούσε ως τιμωρία των μαθητών το φίμωμα των παιδιών με χαρτοταινία.

Μετά από καταγγελίες γονέων ........
το απόγευμα της περασμένης Τετάρτης, έγινε σύσκεψη στο σχολείο παρουσία των γονέων.
Παρά τη πρόσκληση του προϊσταμένου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να παραστεί αυτό δεν έγινε.
Ορισμένοι γονείς έχουν κινηθεί δικαστικά εναντίον της συγκεκριμένης νηπιαγωγού και σύντομα θα πάρει θέση και ο σύλλογος γονέων.

από filiatranews 

Friday, 27 May 2011

Τι μαθαίνουμε από τα νήπια

Είναι τρυφερά, γεμάτα φαντασία και λένε τις πιο έξυπνες ατάκες. Τα παιδιά νηπιακής ηλικίας είναι η καλύτερη παρέα, γιατί μαζί τους δεν βαριέσαι ποτέ!
Η δύναμη της επικοινωνίας ενός νηπίου
είναι τεράστια.
Νήπια. 
Τόσο ιδιαίτερα, χαρισματικά και μοναδικά πλάσματα! Ας ξεχάσουμε, λοιπόν, τις γκρίνιες, τα κλάματα και τις υστερίες τους και ας αγαπήσουμε το χιούμορ, την προσωπικότητα και την ενέργειά τους. 
Γιατί υπάρχουν πραγματικά πολλοί λόγοι που τα.....
κάνουν αξιαγάπητα. Όπως οι παρακάτω:
Αγαπούν την περιπέτεια
Για τα νήπια, ο κόσμος όλος είναι μια μεγάλη περιπέτεια. Με εκπλήξεις, κινδύνους και μοναδικές εμπειρίες. Ο γιος της φίλης μου, ο μικρός Νικολάκης, κάθε φορά που έβλεπε ένα αεροπλάνο να προσγειώνεται μας έλεγε πως... 

Επηρεάζονται τα παιδιά από την οικονομική κρίση;

Η απάντηση είναι ναι. Ακόμα και όταν η οικογένειά τους δεν πλήττεται άμεσα οικονομικά, τα παιδιά νιώθουν άγχος, ανασφάλεια και φόβο για το μέλλον, επηρεαζόμενα από τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί. 
Η οικονομική κρίση των τελευταίων ημέρων στη χώρα μας αφενός αποτελεί το βασικό θέμα προβολής από τα ΜΜΕ. Αφετέρου, σε ατομικό επίπεδο, κάθε Έλληνας πολίτης επιδίδεται σε μια προσπάθεια να νοηματοδοτήσει τη δυσάρεστη κατάσταση που βιώνει τον τελευταίο καιρό. 
Οι άνθρωποι, εθισμένοι μάλλον στον καταναλωτισμό, ακόμη και όσοι δεν πλήττονται αισθητά από την κρίση (οι λεγόμενοι έχοντες και κατέχοντες), φαντασιωσικά και μόνο –υπό το κράτος της επερχόμενης απώλειας– βιώνουν άγχος, θλίψη και φόβο. Η διαφορά, βέβαια, των υψηλότερων από τις χαμηλότερες οικονομικές τάξεις έγκειται στο διαφορετικό μέγεθος των επιπτώσεων της κρίσης.

Στην εποχή μας, η βασικότερη ανάγκη του ανθρώπου, αυτή της επιβίωσης, με φυσικό και αξιοπρεπή τρόπο, εξαρτάται πια από το χρήμα. Με αυτό καλύπτουμε την τροφή, το νερό, την ένδυση, την κίνηση, τη θέρμανση, η διασκέδαση, την εκπαίδευση και τη μόρφωση των παιδιών μας, ειδικά στις μεγαλουπόλεις. Αλλά και το αίσθημα ασφάλειας –δηλαδή η αμέσως επόμενη ιεραρχικά ανάγκη– κλονίζεται. Ο λόγος είναι ότι ένα καταρρακωμένο και σαθρό πολιτικό σύστημα, όπως αυτό που μας οδήγησε στην παρούσα κατάσταση, προκαλεί κρίση εμπιστοσύνης, μεγάλη ανασφάλεια και αβεβαιότητα.
Μετατρεπόμαστε σε παθητικούς θεατές της ζωής μας, χωρίς περιθώρια αντίδρασης. Αυτό από μόνο του οδηγεί σε μειωμένη αίσθηση ελέγχου της ζωής μας και σε έντονο θυμό για εκείνους που μας έφτασαν σε αυτό το σημείο. Από την άλλη, ζητείται από εμάς η ανατροπή του καθιερωμένου τρόπου ζωής. Ο Έλληνας είχε υιοθετήσει έναν κατεξοχήν υλιστικό τρόπο ζωής, με επαγγελματικά, στεγαστικά, καταναλωτικά δάνεια και κάρτες. Σε επίπεδο οικογενειακής κατάστασης, η οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με το φόβο και τη δυσκολία στις διαπροσωπικές σχέσεις –φαινόμενο των τελευταίων ετών–, θα δυσχεράνει τη δέσμευση και τον γάμο.

Τι αλλάζει στη δομή της οικογένειας
Οι οικονομικές πιέσεις προκαλούν εντάσεις και σε ενδοοικογενειακό επίπεδο, επειδή οι γονείς καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τα οικονομικά τους και να οριοθετήσουν τις ανάγκες των ίδιων και των παιδιών τους.
Τα παιδιά, από την άλλη, θα βιώσουν ένα επισφαλές και αβέβαιο κλίμα, εξαιτίας αυτού του επαναπροσδιορισμού, ενώ είναι πιθανό να μείνουν και χωρίς την προστασία των γονιών. Αυτό γεννά στα ίδια φόβο, υπαρξιακό πόνο και έντονο θυμό. Ο θυμός αυτός ενισχύει επιθετικές ή ακόμη και παραβατικές συμπεριφορές.
Οι νέοι, έχοντας πνευματικά και μορφωτικά προσόντα ανώτερα των υποβαθμισμένων και χωρίς προοπτική εξέλιξης εργασιακών θέσεων που προσφέρονται, θεωρούν ότι ο γάμος είναι απαγορευτικός, εφόσον αδυνατούν να συντηρήσουν τον ίδιο τους τον εαυτό. Αυτό φανερώνει ότι οι επιπτώσεις της κρίσης θα επεκταθούν όχι μόνο στο θέμα του επαγγελματικού προσανατολισμού και του αντικρίσματος του επαγγέλματος, όπου ο φόβος της απόλυσης, η μείωση των ωρών εργασίας και των μηνιαίων απολαβών θα είναι μία απτή πραγματικότητα. Θα επιφέρει και ένα αίσθημα έντονης δυσφορίας και χαμηλής αυτοεκτίμησης στους γονείς και εγωκεντρικές τάσεις στα παιδιά, οι οποίες αναδύονται ως αντισταθμιστικός μηχανισμός μπροστά στον φόβο για το μέλλον.

Το μοντέλο της οικογένειας έχει αλλάξει. Τα διαζύγια έχουν αυξηθεί (η συχνότητά τους σήμερα στην Ελλάδα αγγίζει το 27%), το ίδιο και η υπογεννητικότητα (σήμερα μια οικογένεια γεννά κατά μέσον όρο 1,2 παιδιά), αλλά και οι μονογονεϊκές οικογένειες και οι άγαμες μητέρες. Η αναγκαστική πια απουσία της μητέρας από τα πρώτα κιόλας χρόνια της ζωής του παιδιού προκαλεί συναισθηματικά προβλήματα στο ίδιο (έλλειψη βασικής ασφάλειας που εγκαθιδρύεται στα πρώτα χρόνια της ζωής). 
Οι γονείς, ενοχοποποιημένοι από την πολύωρη απουσία, υπερκαλύπτουν τις ψυχικές ανάγκες των παιδιών με υλικά αγαθά. Μπροστά στην οικονομική κρίση, θα παρατηρηθούν μεταβολές στη δομή της συζυγικής οικογένειας, σύγχυση ρόλων και δυσκολία ταύτισης των παιδιών με τους γονείς. Οι γονείς, βιώνοντας τον φόβο για τη νέα δύσκολη αυτή κατάσταση, θα κληθούν να επαναπροσδιορίσουν τις ανάγκες αυτών και των παιδιών τους. Η διαχείριση του δικού τους πένθους θα τους απομακρύνει συναισθηματικά από τα παιδιά. Οργισμένοι από τη βίαιη αφαίρεση εν μία νυκτί κεκτημένων από χρόνια δικαιωμάτων τους, θα μεταθέσουν τις ευθύνες κυρίως στους άλλους. 
Τα παιδιά θα επιδίδονται περισσότερο στην ανεύρεση συντρόφων ή φίλων μέσα από το Διαδίκτυο. Το συναισθηματικό κενό μέσα και έξω από τη σχέση, σε συνδυασμό με την παρακμή του ιδεολογικού συστήματος και του συστήματος ηθικών αξιών αλλά και την απαξίωση του πολιτικού συστήματος και την αποστασιοποίηση από τις θρησκευτικές αξίες, μπορεί να τα οδηγήσει στην ανάγκη χρήσης διεγερτικών ουσιών, σε βίαιες παραπτωματικές συμπεριφορές και σε εσωστρέφεια και εγωκεντρικότητα.

Τι μπορούμε να κάνουμε για τον εαυτό μας;
  • Ας μην παρασυρόμαστε από σενάρια φόβου και πανικού που δεν οδηγούν πουθενά, παρά μόνο ενισχύουν το αίσθημα της αβεβαιότητας και καταλήγουν σε λανθασμένες και βιαστικές αποφάσεις. Να έχουμε πάντα υπόψη ότι η τηλεόραση και γενικά τα ΜΜΕ προβάλλουν τις ειδήσεις με τρόπο που αποσκοπεί στην εύκολη προσέλκυση του ενδιαφέροντος και την αύξηση της τηλεθέασης. Επομένως, τα όσα προβάλλονται δεν αντανακλούν απαραίτητα τις πραγματικές διαστάσεις των προβλημάτων και απαιτούν την από μέρους μας κριτική επεξεργασία.
  • Ας μην προβούμε σε ακραίες συμπεριφορές ως προς τη διαχείριση των χρημάτων μας. Η τσιγκουνιά, βάσει της αυτοεκπληρούμενης προφητείας, θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη ενοχή, κλείσιμο στον εαυτό μας και φόβο έλλειψης. Ας κάνουμε μια επανεκτίμηση των προτεραιοτήτων μας, χωρίς όμως να ξοδεύουμε αφειδώς τα χρήματα.
  • Η καλοπέραση δεν εξαρτάται αποκλειστικά από το χρήμα. Υπάρχουν εναλλακτικές μορφές διασκέδασης, όπως οι συγκεντρώσεις φίλων σε σπίτια, ακόμη και εναλλακτικές μορφές διακοπών (εξοχικά σπίτια φίλων, κάμπινγκ), που μπορεί να αποδειχθούν ακόμη πιο ευχάριστες από τις πολυδάπανες μορφές που έχουμε συνηθίσει.
  • Ας οριοθετήσουμε τις ανάγκες μας. Κάποιες από αυτές είναι πλασματικές και αποσκοπούν μόνο στην επίδειξη και την περιττή πολυτέλεια. Επομένως, δεν υπάρχει λόγος να στενοχωρηθούμε εάν, για παράδειγμα, στερηθούμε ένα ακριβό αυτοκίνητο, εφόσον αυτό δεν αποτελεί βασική μας ανάγκη.
  • Η ψυχολογική αντίδραση και η νοοτροπία μας είναι το ίδιο σημαντική όπως και οι πράξεις μας, αν όχι περισσότερο σημαντική. Η δυσφορία που βιώνουν οι άνθρωποι οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στην ερμηνεία που δίνουν στα πράγματα και όχι στα πράγματα αυτά καθαυτά. Ας δούμε τη νέα κατάσταση των πραγμάτων ως πρόκληση για να επιβεβαιώσουμε την ψυχική μας δύναμη και να κερδίσουμε αυτοπεποίθηση.
  • Ας έχουμε κατά νου ότι πολλές από τις υλικές ανάγκες των παιδιών μας υπάρχουν για να καλύψουν τεχνητά την απουσία των γονιών. Η παρουσία μας χρειάζεται να είναι πιο ουσιαστική, χωρίς να διστάσουμε να εκθέσουμε στα παιδιά τη σημερινή κατάσταση δίχως υπερβολές. Όσο για το παιχνίδι, το σίγουρο είναι ότι η κοινωνική συναναστροφή με συνομηλίκους είναι πολύ πιο ουσιαστική για την ανάπτυξη απ’ ό,τι τα διάφορα ακριβά ηλεκτρονικά παιχνίδια.
  • Ας εντάξουμε τα παιδιά σε υποσυστήματα όπως είναι ο προσκοπισμός, οι ομάδες ζωγραφικής, οι αθλητικές ομάδες, το κατηχητικό. Γιατί όπως αναφέρει και ο Αλβέρτος Σβάιτσερ: «Η ευτυχία είναι το μόνο πράγμα που διπλασιάζεται όταν το μοιράζεσαι».
Της Σταυρούλας Κωνσταντάκου-Οικονόμου, ψυχολόγου-ψυχοθεραπεύτριας
familylife

Thursday, 26 May 2011

Αγανακτισμένα Χαμομηλάκια

είμαστε αγανακτισμένοι όλοι εμείς οι έφηβοι
είμαστε αγανακτισμένοι όλοι εμείς οι νέοι
είμαστε αγανακτισμένα όλα εμείς τα παιδιά
Δεν δέχομαι, δεν μπορώ να δεχτώ ότι έφυγε
το φιλότιμο από τον τόπο μου.
—-Το καταλαβαίνετε;
Αυτό με πονάει και με θυμώνει περισσότερο απ’ όλα.

επειδή:

—-δεν προστατεύσατε την πατρίδα μας
—-εκμεταλλευτήκατε και καταχραστήκατε ό,τι ήταν δυνατόν
—-υποθηκεύσατε το μέλλον μας με κάθε τρόπο
—-αφαιρέσατε τις ελπίδες μας

—-Με ποιο δικαίωμα για δεκαετίες ξεσαλώνατε υποθηκεύοντας τα αγέννητα;
—-Με ποιο δικαίωμα αφήσατε τόσες γενιές απαίδευτες με αποτέλεσμα να ψηφίζουν και να ξαναψηφίζουν εσάς τους ίδιους που φέρατε εδώ τα πράγματα;
—-Με ποιο δικαίωμα;

—-Αηδιάζω να σας ακούω να επαγγέλλεστε «λύσεις», εσείς που τίποτα δεν αφήσατε όρθιο.
—-Εσείς που χαρίσατε στους γερμανούς τον πλούτο που έκλεψαν, στην Κατοχή ντε, και από το ’50 φέρατε τη Siemens να αλωνίζει και μαζί τα τρώγατε.

—-Βαρέθηκα να σας βλέπω στα κανάλια και ντρέπομαι για λογαριασμό σας, που έχετε ακόμα μούτρα και εμφανίζεστε.
—-Βαρέθηκα να σας ακούω να μιλάτε και να μην κάνετε τίποτα.
—-Βγάλτε τις μοδάτες γραβάτες και στρωθείτε στη δουλειά ή ξεκουμπιστείτε.

—-Δε θέλω άλλο να φοβάμαι βλέποντας τις ειδήσεις σας.
—-Δε θέλω φωνές στο σπίτι και γκρίνιες επειδή δεν υπάρχουν λεφτά.

Ζάπλουτοι καταχραστές, κλέφτες του δημοσίου χρήματος, διαπλεκόμενοι αλιτήριοι, δεν ανέχομαι πια να παρατηρώ αδιάφορα να ασελγείτε πάνω στο δικό μου μέλλον και στο μέλλον των αγέννητων παιδιών μου.

Στη συνείδησή μου είστε ένα όλοι, επειδή επιμένετε στην παραγραφή των δικών σας εγκλημάτων σε βάρος μου.
Έχω φτάσει στο σημείο να κλείνω τα αυτιά μου, να κατεβάζω ρολά για μη βλέπω και να μην ακούω τον άδικο λόγο σας. Ένα λόγο που με θράσος απίστευτο τον υπερασπίζεστε, όπως ο απόλυτα άμεμπτος αδικημένος άνθρωπος μάχεται για την τιμή του.
Δεν δέχομαι, δεν μπορώ να δεχτώ ότι έφυγε το φιλότιμο από τον τόπο μου.
—-Το καταλαβαίνετε;
Αυτό με πονάει και με θυμώνει περισσότερο απ’ όλα.

—-Θέλετε να βγει η Πατρίδα από την κρίση;
—-Εεε;; Θέλετε;;
—-Βάλτε φυλακή τους κλέφτες. Δημεύστε τις περιουσίες που άτιμα αποκτήθηκαν. Θυμώνω που μας περνάτε για ηλίθιους

Εμείς αυτό που θέλουμε είναι:
—-μια καλύτερη πατρίδα
—-θέλουμε δικαιοσύνη
—-θέλουμε παιδεία
—-θέλουμε ασφάλεια
—-θέλουμε μέλλον

—-θέλω να παίζω ελεύθερα, με χαρά, γιατί είμαι παιδί
μας το χρωστάτε

Σχετικά: Αγανακτισμένα ... παιδιά

ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΒΕΡΗΣ: «Έφυγε» ο πολυβραβευμένος ποιητής

Τον φόβο της απώλειας, του θανάτου, πώς τον διαχειρίζεστε;
Γιάννης Βαρβέρης
Ο κόσμος ως παιχνίδι: μια αναδρομή στην ποίησή του
Της Χρύσας Σπυροπούλου
«Είναι προφανές ότι δεν μπορεί κανείς να τα βάλει με το βέβαιον. Εκείνο που “προσεύχομαι” είναι να αποφευχθούν οι πόνοι. Να αποφευχθεί αυτή η μεγάλη, επιτρέψτε μου τον όρο, διακόρευση του σώματος. Αυτό είναι που εύχομαι σε όλους τους ανθρώπους, είτε πιστεύουν είτε δεν πιστεύουν. Από κει και πέρα, το γεγονός του θανάτου ίσως είναι και η απαρχή μας. Ίσως η ζωή μας να είναι μια παρένθεση ανάμεσα σε θάνατο και θάνατο».

greekpoems