Όταν το περασμένο καλοκαίρι αρίστευσε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, συγκεντρώνοντας 19.952 μόρια
(μόλις 48 μόρια λιγότερα από το απόλυτο άριστα),
έγινε πρώτο θέμα στις εφημερίδες.
Ο μαθητής που αρίστευσε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις πάσχει από σπαστική τετραπληγία |
Ο Κάρολος Παπούλιας τον προσκάλεσε στη δεξίωση για τη Γιορτή της Δημοκρατίας και ο Πρωθυπουργός ζήτησε να τον συναντήσει τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη για τα εγκαίνια της
Διεθνούς Εκθεσης.
Ο Ραφαήλ Παπαδόπουλος, ο μαθητής με σπαστική τετραπληγία που αρίστευσε το περασμένο καλοκαίρι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ψηφίστηκε ως «το πρόσωπο της χρονιάς» στην ηλεκτρονική ψηφοφορία μέσω της ιστοσελίδας των «ΝΕΩΝ», σφραγίζοντας με αυτόν τον τρόπο μια χρονιά στην οποία δεν προλάβαινε να δέχεται διακρίσεις και συγχαρητήρια.
Φοιτητής πλέον στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ –την πρώτη επιλογή του στο μηχανογραφικό δελτίο, καθώς, όπως δηλώνει, θέλει να γίνει πολιτικός –, ο Ραφαήλ δεν χάνει μάθημα στο Πανεπιστήμιο.
Προσπαθεί να βελτιώνεται στον τζουρά παίζοντας τραγούδια του Μάρκου Βαμβακάρη και δηλώνει έκπληκτος για τη νέα διάκρισή του στην ψηφοφορία των «ΝΕΩΝ».
«Πληροφορήθηκα τυχαία ότι συμπεριλήφθηκα στη λίστα με τους υποψήφιους για το “πρόσωπο της χρονιάς”, ωστόσο δεν περίμενα να ψηφιστώ, καθώς υπήρχαν πολύ ξεχωριστές προσωπικότητες. Είμαι περήφανος και έκπληκτος από το αποτέλεσμα, είναι πολύ συγκινητικό», λέει ο Ραφαήλ.
Η διάκρισή του στις Πανελλαδικές Εξετάσεις είχε επαναφέρει στο προσκήνιο το ζήτημα της προσβασιμότητας αναπήρων στα δημόσια κτίρια, παρ’ όλα αυτά μέχρι σήμερα το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης δεν έχει τοποθετήσει αναπηρική ράμπα στο αμφιθέατρο που κάνει μάθημα ο Ραφαήλ.
«Στην κεντρική αίθουσα υπάρχει σκαλοπάτι για να καθήσεις στα πρώτα έδρανα. Τόσο η πρυτανεία όσο και οι υπεύθυνοι του τμήματος έχουν υποσχεθεί ότι το ζήτημα θα λυθεί μετά τις γιορτές. Προς το παρόν, πάντως, με βοηθούν συμφοιτητές μου να καθήσω στο αμφιθέατρο», λέει.
Aπογοητευμένος από τις παρατάξεις
Ο τετραπληγικός αριστούχος, που θέλει να γίνει πολιτικός «για να κάνει τον κόσμο καλύτερο», δηλώνει απογοητευμένος από τις φοιτητικές παρατάξεις στο Πανεπιστήμιο. «Στις γενικές συνελεύσεις, για παράδειγμα, η μία πλευρά κατηγορεί την άλλη, με αποτέλεσμα η πολιτική συζήτηση στο Πανεπιστήμιο να καταντάει να μοιάζει με τις κόντρες στα τηλεοπτικά παράθυρα».
Ο Ραφαήλ δηλώνει απογοητευμένος και από τη συμπεριφορά ορισμένων καθηγητών, οι οποίοι, όπως σημειώνει, απαξιώνουν με τον τρόπο τους το Πανεπιστήμιο.
«Πριν από λίγες ημέρες χιόνιζε και ο καθηγητής άργησε σχεδόν μία ώρα να έρθει στο μάθημα. Περίμενα, όπως ήταν λογικό, να ζητήσει συγγνώμη, ωστόσο εκείνος διαμαρτυρήθηκε επειδή, όπως είπε, είχε δεινοπαθήσει για να μας κάνει μάθημα! Ε, όλα αυτά μου φαίνονται αδιανόητα».
Ο ίδιος πάντως δεν παραβλέπει να σημειώσει ότι στο Πανεπιστήμιο, τουλάχιστον τους τρεις μήνες που σπουδάζει σε αυτό, οι καθηγητές δεν ζητούν την απομνημόνευση όσων διδάσκουν, όπως συνέβαινε στο λύκειο. «Οι περισσότεροι αποφεύγουν να το παίξουν αυθεντίες, προκαλώντας τους φοιτητές να κάνουν ελεύθερη συζήτηση».
www.tanea.gr / Του Κώστα Κουκουμάκα
Ο Ραφαήλ Παπαδόπουλος, ο μαθητής με σπαστική τετραπληγία που αρίστευσε το περασμένο καλοκαίρι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ψηφίστηκε ως «το πρόσωπο της χρονιάς» στην ηλεκτρονική ψηφοφορία μέσω της ιστοσελίδας των «ΝΕΩΝ», σφραγίζοντας με αυτόν τον τρόπο μια χρονιά στην οποία δεν προλάβαινε να δέχεται διακρίσεις και συγχαρητήρια.
Φοιτητής πλέον στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ –την πρώτη επιλογή του στο μηχανογραφικό δελτίο, καθώς, όπως δηλώνει, θέλει να γίνει πολιτικός –, ο Ραφαήλ δεν χάνει μάθημα στο Πανεπιστήμιο.
Προσπαθεί να βελτιώνεται στον τζουρά παίζοντας τραγούδια του Μάρκου Βαμβακάρη και δηλώνει έκπληκτος για τη νέα διάκρισή του στην ψηφοφορία των «ΝΕΩΝ».
«Πληροφορήθηκα τυχαία ότι συμπεριλήφθηκα στη λίστα με τους υποψήφιους για το “πρόσωπο της χρονιάς”, ωστόσο δεν περίμενα να ψηφιστώ, καθώς υπήρχαν πολύ ξεχωριστές προσωπικότητες. Είμαι περήφανος και έκπληκτος από το αποτέλεσμα, είναι πολύ συγκινητικό», λέει ο Ραφαήλ.
Η διάκρισή του στις Πανελλαδικές Εξετάσεις είχε επαναφέρει στο προσκήνιο το ζήτημα της προσβασιμότητας αναπήρων στα δημόσια κτίρια, παρ’ όλα αυτά μέχρι σήμερα το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης δεν έχει τοποθετήσει αναπηρική ράμπα στο αμφιθέατρο που κάνει μάθημα ο Ραφαήλ.
«Στην κεντρική αίθουσα υπάρχει σκαλοπάτι για να καθήσεις στα πρώτα έδρανα. Τόσο η πρυτανεία όσο και οι υπεύθυνοι του τμήματος έχουν υποσχεθεί ότι το ζήτημα θα λυθεί μετά τις γιορτές. Προς το παρόν, πάντως, με βοηθούν συμφοιτητές μου να καθήσω στο αμφιθέατρο», λέει.
Aπογοητευμένος από τις παρατάξεις
Ο τετραπληγικός αριστούχος, που θέλει να γίνει πολιτικός «για να κάνει τον κόσμο καλύτερο», δηλώνει απογοητευμένος από τις φοιτητικές παρατάξεις στο Πανεπιστήμιο. «Στις γενικές συνελεύσεις, για παράδειγμα, η μία πλευρά κατηγορεί την άλλη, με αποτέλεσμα η πολιτική συζήτηση στο Πανεπιστήμιο να καταντάει να μοιάζει με τις κόντρες στα τηλεοπτικά παράθυρα».
Ο Ραφαήλ δηλώνει απογοητευμένος και από τη συμπεριφορά ορισμένων καθηγητών, οι οποίοι, όπως σημειώνει, απαξιώνουν με τον τρόπο τους το Πανεπιστήμιο.
«Πριν από λίγες ημέρες χιόνιζε και ο καθηγητής άργησε σχεδόν μία ώρα να έρθει στο μάθημα. Περίμενα, όπως ήταν λογικό, να ζητήσει συγγνώμη, ωστόσο εκείνος διαμαρτυρήθηκε επειδή, όπως είπε, είχε δεινοπαθήσει για να μας κάνει μάθημα! Ε, όλα αυτά μου φαίνονται αδιανόητα».
Ο ίδιος πάντως δεν παραβλέπει να σημειώσει ότι στο Πανεπιστήμιο, τουλάχιστον τους τρεις μήνες που σπουδάζει σε αυτό, οι καθηγητές δεν ζητούν την απομνημόνευση όσων διδάσκουν, όπως συνέβαινε στο λύκειο. «Οι περισσότεροι αποφεύγουν να το παίξουν αυθεντίες, προκαλώντας τους φοιτητές να κάνουν ελεύθερη συζήτηση».
Παράθεση:
ΠΑΣΧΕΙ ΑΠΟ ΣΠΑΣΤΙΚΗ ΤΕΤΡΑΠΛΗΓΙΑ Ο μαθητής που αρίστευσε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις πάσχει από σπαστική τετραπληγία |