Σελίδες

Tuesday, 11 January 2011

ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΘΑΥΜΑΣΙΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ

Κάποτε, στην αρχή σχεδόν του δρόμου της ζωής της, παρουσίασε ένα πρόβλημα στο πρόσωπό της, δεν μπορούσε να ανοιγοκλείσει το στόμα της, γιατί μάγκωναν τα οστά όταν έσφιγγε τα δόντια και έτσι ή δεν μπορούσε να κινήσει τα σαγόνια της ή άνοιγε με πολύ δυσκολία και φρικτό πόνο. Επισκέφθηκε ένα γιατρό, καθηγητή πανεπιστημίου στο ιατρείο του, πλήρωσε ακριβά την επίσκεψη (ήταν φοιτήτρια τότε) και άκουσε το γιατρό να λέει ως απάντηση στο πρόβλημα της, εγχείριση, δύσκολη, άμεση, ακριβή κ.α. Δεν πήγε ξανά. 
Συνέχιζε να υποφέρει και κάποιος της συνέστησε ένα Γιατρό, χειρούργο-οδοντίατρο που το ιατρείο του ήταν σε μια πλατεία, πήγε, την εξέτασε, της έδωσε να φορέσει ένα ειδικό μασελάκι τις ώρες που κοιμόταν μόνο.... σε λίγες μέρες, όταν πήγε για τις απαντήσεις του Γιατρού, σχετικά με τις εξετάσεις και το παράξενο μασελάκι του, εκείνος της έδωσε ως απάντηση τα παρακάτω λόγια:
**
Eγώ ξέρετε κατοικώ στην Κ. και έρχομαι στο ιατρείο μου κάθε μέρα με το τραίνο, γιατί με εξυπηρετεί, επειδή είναι πολύ κοντά στο ιατρείο μου, κάθε μέρα το πρωί που μπαίνω στο τραίνο, ξέρετε ποιον συναντώ; (!!!) 
Ένα νεαρό παλικάρι, ψηλό, όμορφο, καλοντυμένο, και ξέρετε τι βλέπω; (!!!) στο πρόσωπο του; 
Βλέπω ένα ΧΑΜΟΓΕΛΟ από εδώ ως εδώ, και κάνει την κίνηση με τα χέρια του ο γιατρός και της δείχνει μια περιοχή του προσώπου, από το ένα αυτί ως το άλλο, και να ξέρετε, συνεχίζει ο γιατρός, αυτόν τον νεαρό άνδρα τον συναντώ κάθε μέρα, πολλά χρόνια, που έρχομαι στο ιατρείο μου, στη διαδρομή με το τραίνο, και ξέρετε; (!!!) συνέχισε ο γιατρός τι παρατηρώ σε αυτόν τον νεαρό όταν βγαίνει από το βαγόνι του τραίνου;;  
ΒΛΕΠΩ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΟΜΟΡΦΟ ΚΑΙ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΟ ΝΕΑΡΟ ΑΝΤΡΑ ΝΑ ΞΕΔΙΠΛΏΝΕΙ ΈΝΑ ΛΕΥΚΌ ΜΠΑΣΤΟΎΝΙ, ΕΙΝΑΙ ΤΥΦΛΟΣ, ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΧΩ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΦΩΤΕΙΝΟ ΚΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ, ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ................. νεαρή μου κυρία, αυτή είναι η απάντηση μου στο πρόβλημα σας..... 

Έφυγε και ΚΑΤΑΛΑΒΕ. Το άγχος, η στεναχώρια, για τα ασήμαντα που φαίνονταν σημαντικά τότε, την έκαναν να σφίγγει τα δόντια στον ύπνο της και έτσι δημιουργούσε το πρόβλημα στη σιαγόνα και υπέφερε.... χωρίς λόγο, τουλάχιστον χωρίς σοβαρό λόγο, γιατί , όταν στην διαδρομή ήρθαν τα σοβαρά, θυμήθηκε πολλές φορές εκείνον τον παράξενα ΘΑΥΜΑΣΙΟ ΓΙΑΤΡΟ............ και τώρα είναι πάλι ανάγκη να τον θυμηθεί ξανά και να τον ευχαριστήσει νοερά, όπου και αν βρίσκεται.....

Υ.Γ. ΑΦΙΕΡΩΝΕΤΑΙ στον στρατιώτη Κ., στο Καραβάκι, και στην εθελόντρια του Χαμόγελου Δ.

ΌΛΑ ΕΊΝΑΙ ΔΡΟΜΟΣ

Συνταρακτικό! Η πείνα οδηγεί τους λαθρομετανάστες στην καταβρόχθιση σκυλιών και γατιών στο κέντρο της Αθήνας

Κυνηγούν ανελέητα και τα περιστέρια.
Σοκ προκαλεί τις τελευταίες ημέρες οι απανωτές καταγγελίες από φουρνάρηδες ότι πεινασμένοι αλλοδαποί τους δίνουν για το φούρνο "ψητά" τα οποία αναδύουν φοβερή βρώμα και δεν περιέχουν τίποτε άλλο από σκυλιά και γατιά, τα οποία εξαφανίστηκαν από το κέντρο της πόλης. 

Τέτοιου είδους περιστατικά έχουν καταγραφεί στις οδούς Φυλής, Πιπίνου, Αγίου Μελετίου, Αριστοτέλους και Πατησίων ενώ σημειώνεται πως τα σκυλιά στις συγκεκριμένες περιοχές έχουν αρχίσει να εξαφανίζονται.
Μάλιστα, αν και στην αρχή θεωρήθηκε πως ίσως κάποιοι είχαν πετάξει φόλες τελικά κάτι τέτοιο δεν είχε συμβεί επειδή οι κάτοικοι δεν έβρισκαν τα πτώματά τους.
Πολλά από τα σκυλάκια που έχουν εξαφανιστεί ήταν αδέσποτα και είχαν υιοθετηθεί από κατοίκους οι οποίοι τα φρόντιζαν. Κάτοικος της περιοχής καταγγέλλει πως κυρίως μετανάστες που ζουν εξαθλιωμένοι αρπάζουν μικρά σκυλιά από ηλικιωμένους. Μάλιστα, δεν τους χτυπούν το μόνο που προσπαθούν είναι να τους "πιάσουν" απροετοίμαστους ώστε να κλέψουν τα τετράποδα.
Τέτοιου είδους επιθέσεις έχουν λάβει χώρα έξω από σούπερ μάρκετ όπου τα σκυλιά είναι δεμένα για να ψωνίσουν οι ιδιοκτήτες τους. 
Κάτοικοι που έχουν συνομιλήσει με μετανάστες αναφέρουν πως οι δεύτεροι τους έχουν αποκαλύψει ότι ο λόγος που συμβαίνει οφείλεται στην εξαθλίωση που περνούν μερικοί από αυτούς. Επίσης κυνηγούν ανελέητα τα περιστέρια. Στην πλατεία του Αγίου Παντελεήμονα η τελευταία είδηση (που εστάλη με email στο sfakaonline) αναφέρει αλλοδαπούς που ρίχνουν τα σακάκια τους στα περιστέρια και τα αιχμαλωτίζουν ζωντανά.
Το φαινόμενο εντοπίζεται και στην επαρχία σε περιοχές όπως Ηλεία, Άρτα, Ηγουμενίτσα και Μεσσηνία. Μάλιστα, πριν από λίγους μήνες η εκκλησία σε συνεργασία με το Δήμο Γαργαλιάνων ξεκίνησε την προσφορά συσσιτίων για μετανάστες που δεν έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν φαγητό ενώ η ανακοίνωση που εκδόθηκε ήταν σοκαριστική. 
«Το τελευταίο καιρό συμβαίνουν φαινόμενα στον τόπο μας αλλά και στις γειτονικές κωμοπόλεις που όταν τα ακούσεις θλίβεσαι. Μαγαζιά ανοίγονται για κλοπή, αλλά οι κλέφτες ενδιαφέρονται για τρόφιμα. Έχουν αυξηθεί σημαντικά οι άνθρωποι που ψάχνουν στα σκουπίδια για να βρουν να φάνε. Σε γειτονική κωμόπολη βρίσκονται τομάρια από σκυλιά και γάτες σημάδι που δείχνει ότι κάποιοι στρέφονται και σε αυτά τα ζώα ώστε να μην πεθάνουν από την πείνα», αναφέρει μέρος της ανακοίνωσης.
από sfakaonline

10χρονος Σλοβένος με δυσλεξία γράφει βιβλίο για τους συμμαθητές του!

Ένας 10χρονος Σλοβένος με δυσλεξία συνέγραψε ένα βιβλίο που απευθύνεται στους συμμαθητές του με την ειδική μαθησιακή δυσκολία, που ονομάζεται δυσλεξία. Ο  Χένρικ Ρίκο Ζούπαν με τη σημαντική βοήθεια της μητέρας του, καθώς και του φίλου Γιάντραν Χόχνιετς, που ανέλαβε την εικονογράφηση του βιβλίου, δημιούργησε το ειδικά προσαρμοσμένο στις αναγνωστικές απαιτήσεις των μαθητών με δυσλεξία βιβλίο με τίτλο: «Πως σχηματίστηκε η λίμνη Μπλέντ».

Το διαφορετικό αυτού του βιβλίου είναι το γεγονός ότι τόσο η σελιδοποίηση, όσο και ο σχεδιασμός έγιναν με σκοπό την εύκολη ανάγνωση και κατανόηση των γραμμάτων από τα παιδιά με δυσλεξία. Η μητέρα του Ζούπαν, Μίρα ανέφερε χαρακτηριστικά ότι τα άτομα με δυσλεξία έχουν δυσκολία να διαβάζουν μαύρα γράμματα σε άσπρο φόντο και σε γυαλιστερό χαρτί. Η κ. Ζούπαν βοήθησε το γιο της στην προσπάθειά του να βρει ποιος συνδυασμός χρωμάτων βελτιώνει την ικανότητά του στην ανάγνωση. Συγκεκριμένα, η φιλοσοφία του βιβλίου είναι ότι η επαρκής προετοιμασία και η περιποιημένη εμφάνιση των κειμένων βοηθάει στην μείωση των προβλημάτων κατά την αντίληψη των γραμμάτων, συλλαβών και γενικών των μηνυμάτων.  Έτσι λοιπόν χρησιμοποίησαν πράσινα γράμματα σε κόκκινο και πορτοκαλί χρώμα (με τα γράμματα d και b, τα οποία συγχέονται περισσότερο στους δυσλεκτικούς,  έντονα τονισμένα ), την διακριτική αντίθεση μεταξύ των χαρακτήρων και του φόντου (π.χ το η λίμνη δεν λάμπει και η αντίθεση δεν είναι αρκετά έντονη στο μάτι) και  τα μεγάλα διαστήματα μεταξύ των γραμμών.

Ο 10χρόνος μαζί με τη μητέρα του συναντήθηκε με τον Υπουργό Παιδείας της Σλοβενίας κ. Luksic, ο οποίος τον συνεχάρη για την «πραγματικά καταπληκτική ιστορία του βιβλίου του και τις υπέροχες εικόνες». Ο μικρός δήλωσε ότι: «Χαίρομαι που τα παιδιά με παρόμοια προβλήματα, μπορούν επιτέλους να διαβάσουν ένα βιβλίο προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους».

( πηγές: http://www.emka.si/kako-je-nastalo-blejsko-jezero/PR/124857 και http://zurnal.org/slovenija/10-letnik-s-knjigo-za-dislektike-197214/clanek και http://www.newscode.gr/kosmos/story/biblio-gia-paidia-me-dyslexia-egrapse-ena-10chrono-dyslektiko-agori)

Πρέπει να σημειώσουμε ότι και στη Σλοβενία σχετικά με τη δυσλεξία εντοπίζετε το μεγαλύτερο πρόβλημα στη 2βάθμια εκπαίδευση και ειδικά στα επαγγελματικά και τεχνικά σχολεία, καθώς και στην έλλειψη ειδικευμένων ατόμων με επαρκή γνώση και συνειδητοποίηση του φαινομένου. Το μόνο που μπορούμε να ελπίζουμε είναι να μην είναι πολύ μακριά  ο καιρός της επίγνωσης όλων των χωρών σχετικά με τη δυσλεξία…  

Με Ειδική Ματιά ...

Πρωταθλητές στο εξωσχολικό διάβασμα οι Έλληνες μαθητές

10/01/2011 - 14:27
Αν και όχι ιδιαίτερα επιμελείς στη μελέτη, όπως έδειξε πρόσφατη έρευνα του ΟΟΣΑ, οι έλληνες μαθητές αναδεικνύονται πρωταθλητές στο εξωσχολικό διάβασμα, σύμφωνα με την ίδια έρευνα του προγράμματος PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης.
    Οι 15χρονοι Έλληνες δηλώνουν ότι διαβάζουν για δική τους ευχαρίστηση σε ποσοστό 82,5%, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση ανάμεσα στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους συμμαθητές τους από την Τουρκία. 
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σχέση με το 2000, το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών που διαβάζουν για δική τους ευχαρίστηση, παρουσίασε στατιστικά σημαντική αύξηση 4,5 μονάδων, όταν ο μέσος όρος στον ΟΟΣΑ εμφανίζει πτώση πέντε μονάδων, για το ίδιο διάστημα. Συγκεκριμένα, ο μέσος όρος των μαθητών στις χώρες του ΟΟΣΑ που διαβάζουν για προσωπική τους ευχαρίστηση μειώθηκε σε 63,8% το 2009, από 68,8% το 2000.
    Ανάμεσα στα δύο φύλα, τα κορίτσια εμφανίζονται να έχουν καλύτερη σχέση με το εξωσχολικό διάβασμα σε σχέση με τα αγόρια, με μια διαφορά 12 μονάδων. Τα κορίτσια στην Ελλάδα διαβάζουν για δική τους ευχαρίστηση σε ποσοστό 86,4% έναντι ποσοστού 74,4% των αγοριών. Σε άλλες χώρες η διαφορά είναι συντριπτικά μεγαλύτερη υπέρ των κοριτσιών: Στην Αυστρία, για παράδειγμα, τα κορίτσια διαβάζουν για τη δική τους ευχαρίστηση σε ποσοστό 60,9% έναντι 38,5% των αγοριών, ενώ στη Φινλανδία διαβάζουν 4 στα πέντε κορίτσια και μόλις ένα στα δύο αγόρια.
    «Οπωσδήποτε, είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι σε ποσοστό πάνω από το 80% οι δεκαπεντάχρονοι μαθητές και μαθήτριες της χώρας μας δηλώνουν ότι "διαβάζουν για δική τους ευχαρίστηση"» σχολιάζει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Παύλος Χαραμής, εκπαιδευτικός, πρόεδρος του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ. Επισημαίνει ωστόσο ότι αυτό το δεδομένο δημιουργεί άλλα ερωτήματα σχετικά με το τι και πόσο διαβάζουν οι νέοι.
    Πράγματι, όπως και στις υπόλοιπες χώρες μέλη του ΟΟΣΑ, τον περισσότερο χρόνο των 15χρονων μαθητών στο εξωσχολικό διάβασμα απορροφούν τα περιοδικά (60,5%) και ακολουθούν οι εφημερίδες (42,8%), τα κόμικς (24,7%), τα λογοτεχνικά βιβλία (21,5%) και τα δοκίμια (7,2%). Αυτή η τελευταία κατηγορία φαίνεται να είναι και ο μεγάλος χαμένος της ιστορίας, αφού το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών που δηλώνουν ότι διαβάζουν δοκίμια μειώθηκε σε 7,2% το 2009 από 26,4% το 2000.
    Εξάλλου, παρά την "πρωτιά" ανάμεσα στις 35 χώρες του ΟΟΣΑ, οι Ελληνες μαθητές φαίνεται να υστερούν στην ποιότητα του αναγνωστικού αντικειμένου, αφού το ποσοστό των 15χρονων μαθητών στην Ελλάδα που διαβάζουν λογοτεχνία (μυθιστορήματα, νουβέλες και διηγήματα) έχει μειωθεί κατά δύο μονάδες σε σχέση το 2000, ενώ υπολείπεται κατά εννέα μονάδες του μέσου όρου των χωρών του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης. Γενικότερα, οι Ελληνες μαθητές "σκίζουν" στην ανάγνωση περιοδικών και κόμικς, ενώ βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ σε λογοτεχνία, δοκίμια και εφημερίδες.

Πηγή: ΑΠΕ