Σελίδες

Sunday, 23 January 2011

Τα παιδιά που βλέπουν το σπίτι τους να διαλύεται είναι πιο επιρρεπή και ευάλωτα σε δυσάρεστες σκέψεις.

Σύμφωνα με έρευνα Καναδών επιστημόνων πολλά από τα παιδιά που έλαβαν μέρος στην έρευνα είπαν ότι είχαν κάνει ακόμα και σκέψεις αυτοκτονίας.

Μάλιστα τα αγόρια είναι πιο ευαίσθητα από τα κορίτσια και αντιμετωπίζουν το χωρισμό των γονιών τους με μεγάλη δυσκολία.
Οι επιστήμονες ρώτησαν 6।647 άνδρες και γυναίκες. 800 από τους ερωτηθέντες ήταν κάτω των 18 και οι γονείς τους είχαν πάρει διαζύγιο. Πολλοί από τους συμμετέχοντες στην έρευνα είπαν ότι είχαν περάσει κατάθλιψη και είχαν πολύ άγχος.

Αναρτήθηκε από Oratios

Παιδί: Μουτζούρα ή ζωγραφιά;

 Η ζωγραφική μπορεί να καταγράψει 
κάθε τους εσωτερικό πόνο ή χαρά.
-«Μαμά σου αρέσει η ζωγραφιά μου;» ρωτάει η μικρή τετράχρονη Κατερίνα τη μαμά της περιμένοντας με αγωνία την απάντησή της. 
Η μαμά ρίχνει μια γρήγορη ματιά στη ζωγραφιά της Κατερίνας και απαντάει βιαστικά. 
-Ωραία είναι αλλά μήπως πρέπει να σταματήσεις πια αυτές τις μουτζούρες και να κάνεις μια αληθινή ζωγραφιά;
Η μαμά αγωνιά για τις συνεχείς μουτζούρες της κόρης της και η μικρή Κατερίνα απογοητεύτηκε για άλλη μια φορά γιατί η μαμά «δεν κατάλαβε» ότι ζωγράφισε «το δρόμο για την παιδική χαρά». Οι παιδικές «μουτζούρες» δεν είναι ποτέ κάτι τυχαίο.
Τα πολύ μικρά παιδιά ξεκινούν το ταξίδι τους πάνω στο χαρτί με απλές, μη ελεγχόμενες μουτζούρες αρχικά, δοκιμάζοντας τα χρώματα αλλά και τη δεξιότητα στα χέρια τους. 
Ενθουσιάζονται με το αποτέλεσμα και συνεχίζουν τις γραμμές που σταδιακά αρχίζουν να τις ελέγχουν και να τις βαφτίζουν: «Έφτιαξα ένα δένδρο, ένα δρόμο, τη μαμά μου, το σπίτι μου». Τα παιδιά σ’ αυτήν την ηλικία δεν «αναπαριστούν» αυτά που βλέπουν δεν έχουν εξασκηθεί να το κάνουν άλλωστε, αλλά μόνο τα «συμβολίζουν».
 Η εξέλιξη του παιδικού σχεδίου εξαρτάται από τα πολιτιστικά και πολιτισμικά στοιχεία και ερεθίσματα που δέχεται το παιδί, αλλά και από τη νοητική του ικανότητα να μπορεί να τα δεχθεί.
Έτσι πολύ συχνά, ένα παιδικό σχέδιο μπορεί να οδηγήσει τους ειδικούς και τους ψυχολόγους στην έρευνά τους για το στάδιο της νοητικής κατάστασης ενός παιδιού. 
Επίσης, όταν τα παιδιά δέχονται πιέσεις από το οικογενειακό αλλά και το σχολικό περιβάλλον είτε ζουν έντονες καταστάσεις, αυτό μπορεί να επηρεάσει άμεσα και αρνητικά το σχέδιό τους γιατί η ζωγραφική είναι η καλύτερη έκφραση των συναισθημάτων τους. Τα παιδιά δεν μπορούν εύκολα να εκφράσουν λεκτικά τα συναισθήματά τους. Σπάνια θα ακούσουμε ένα παιδί να λέει: «Είμαι πολύ θυμωμένος (η) γιατί…» ή «Είμαι πολύ χαρούμενος (η) γιατί…». Το βλέπουμε μόνο στις αντιδράσεις τους, στον εκνευρισμό τους, στο γέλιο ή το κλάμα τους. Η ζωγραφική μπορεί να καταγράψει κάθε τους εσωτερικό πόνο ή χαρά.

Δεν απογοητεύουμε ποτέ ένα παιδί γιατί δε «ζωγράφισε σωστά» ή γιατί έβαλε μπλε χρώμα στον ήλιο ή έβαψε πορτοκαλί τα μαλλιά της μαμάς.
Πιθανόν να τα επέλεξε τυχαία, ίσως και να μην είχε άλλα χρώματα εκείνη τη στιγμή. Εμείς οφείλουμε να τα αφήνουμε να εκφράζονται ελεύθερα για να νιώσουν έτσι σιγουριά, ηρεμία και αυτοπεποίθηση. Έτσι δε θα έχουν ποτέ αναστολές όταν θέλουν να «μας πουν κάτι».

της Μαρίας Σπύρου, Νηπιαγωγός

4η Έκθεση Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου

4η Έκθεση Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου
(28 – 31 Ιανουαρίου 2011)
«127 συγγραφείς και εικονογράφοι περιμένουν τα παιδιά στην 4η Έκθεση Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου»

Από την Πέμπτη 28 έως τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011,στις εγκαταστάσεις της HELEXPO, στο Μαρούσι, θα πραγματοποιηθεί η 4η Έκθεση Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου που διοργανώνουν το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) και το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού (ΥΠΠΟΤ) με τη συνεργασία των εκδοτών παιδικού και εφηβικού βιβλίου, και του Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου (ΙΒΒΥ).


Η Έκθεση 2011 σε 10 +1 σημεία

1)   3.300 τ.μ., 46 εκθέτες
Σε 3.300 τ.μ. 46 εκθέτες προσφέρουν για μία ακόμη χρονιά στο αναγνωστικό κοινό μια πλούσια γκάμα από την πρόσφατη εκδοτική παραγωγή τους.


Πέρα από τους εκδότες παιδικού και εφηβικού βιβλίου, συμμετέχουν για πρώτη φορά το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, η Εθνική Λυρική Σκηνή, το Μπάμιγκτον, ο Φάρος Τυφλών Αθηνών. Συμμετέχουν επίσης παλιοί φίλοι της Έκθεσης όπως το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους, η Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (ΕΨΥΠΕ), το Γαλλικό Ινστιτούτο, ο Κύκλος Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου κ.ά.
2)  127 δημιουργοί συναντούν τα παιδιά
92 συγγραφείς (Ευγένιος Τριβιζάς, Σοφία Ζαραμπούκα, Βάσω Ψαράκη, Φίλιππος Μανδηλαράς, Βαγγέλης Ηλιόπουλος, Λήδα Βαρβαρούση, Ελένη Πριοβόλου, Άρης Δημοκίδης, Μαρίζα Ντεκάστρο, Μάνος Κοντολέων, Βούλα Μάστορη, Βασίλης Παπαθεοδώρου, Ρένα Ρώσση-Ζαΐρη, Λίτσα Ψαραύτη, Λένα Μερίκα, Γιολάντα Τσιαμπόκαλου, Έφη Λαδά κ.ά.)
  • 15 εικονογράφοι
  • 20 εμψυχωτές, ηθοποιοί, καλλιτέχνες
  • Πανεπιστημιακοί και Εκπαιδευτικοί
3) Μια πανδαισία από 200 εκδηλώσεις
Κατά τις τέσσερις ημέρες λειτουργίας της Έκθεσης θα πραγματοποιηθούν 200 εκδηλώσεις για παιδιά και εφήβους, για γονείς και εκπαιδευτικούς: παρουσιάσεις βιβλίων, συζητήσεις, ημερίδες, σεμινάρια, λογοτεχνικά εργαστήρια, μουσικά, εικαστικά και θεατρικά δρώμενα κ.λπ. με τη συμμετοχή συγγραφέων, εικονογράφων, πανεπιστημιακών, καλλιτεχνών κ.ά. Αξίζει να επισημανθούν, μεταξύ άλλων:
Για τα παιδιά:
Δύο εργαστήρια με θέμα τη γνωριμία με τον καθημερινό βίο των αρχαίων Ελλήνων αλλά και τα αρχαία ελληνικά παιχνίδια παρουσιάζει το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (για παιδιά 8-11 ετών).
«Χαίρε και πίει ή αλλιώς στην υγειά μας»
Η προσέγγιση του καθημερινού βίου των αρχαίων Ελλήνων και της τέχνης τους. Τα παιδιά εξοικειώνονται με τα αγγεία πόσεως, ερευνούν τα σχήματα και τη διακόσμησή τους και εκτιμούν τον συνδυασμό τέχνης και λειτουργικότητας. (Σάββατο 29/1, ώρα 14:00-15:00)
«Κάτι μου θυμίζουν αυτά τα παιχνίδια»
Γνωριμία των παιδιών με το αρχαίο ελληνικό παιχνίδι. Μέσω αντιγράφων αλλά και δράσεων, συνειδητοποιούν τη διαχρονικότητα των περισσότερων παιχνιδιών.
(Κυριακή, 30/1, ώρα 15:00-16:00)
Για τους εφήβους:
«Εμείς, όπως εγώ, εσύ, αυτός, αυτή: Ρισπέκτ-Εργαστήριο θεάτρου με τους ηθοποιούς της παράστασης Ρισπέκτ»
Θέμα του εργαστηρίου είναι η ψυχαγωγική και βιωματική «συζήτηση» των θεμάτων που αφορούν την εφηβεία μέσα από τους κώδικες του θεάτρου και τα μοτίβα της παράστασης Ρισπέκτ του Τζακ Θορν, που παίζεται στο Θέατρο Χώρα.
(Σάββατο 29/1, ώρα 12:00-15:00)
«Λογοτεχνικό Εργαστήριο: οι μαθητές γράφουν!» & «Σεμινάριο Δημιουργικής Γραφής για εφήβους»
Η συγγραφέας Αμάντα Μιχαλοπούλου και ο φιλόλογος Νίκος Καζάζης θα παρουσιάσουν και θα συζητήσουν με μαθητές του δικτύου σχολείων Ανατ. Αττικής «Λογοτεχνικό Εργαστήριο: οι μαθητές γράφουν!» ζητήματα και τεχνικές της συγγραφής ενός λογοτεχνικού έργου.
Οργάνωση: Πολιτιστικά Θέματα Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής
(Σάββατο 29/1, ώρα 16:00 – 18:00)
Για εκπαιδευτικούς και γονείς:
Συζήτηση: «Έφηβοι, θέατρο και λογοτεχνία»
Μάνος Κοντολέων, συγγραφέας: «Λογοτεχνία και Θέατρο για νέους -όταν η επανάσταση συναντά τα όνειρα», Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγος, σκηνοθέτης: «Ρισπέκτ: Η πολυπλοκότητα της εφηβικής απλότητας. Σκέψεις και παρατηρήσεις για την πορεία μιας παράστασης στο εδώ και τώρα. Ζητήματα πολιτισμικής μεταφοράς, αναφοράς στην ελληνική πραγματικότητα, εφαρμογής θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων και της σύγκρουσης σε ένα κόσμο γεμάτο με ενήλικες», Σοφία Βγενοπούλου, σκηνοθέτης, παιδοψυχίατρος, «Εφηβικό θέατρο: ένας εν δυνάμει τόπος συνάντησης με τα παιδιά μας».
Οργάνωση:ΕΚΕΒΙ (Σάββατο 29/1, ώρα: 19:00 –20:00)
Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα εκδηλώσεων:

4) Με δύο καινοτομίες: η Έκθεση απευθύνεται πλέον σε κάθε κοινό
Από την παραδοσιακή Παιδική Γωνιά, το 2011 δύο καινοτομίες: δημιουργία της Γωνιάς των Εφήβων και της Γωνιάς των Εκπαιδευτικών και Γονέων:
  • Στα παιδιά με την «Παιδική Γωνιά» (5-12 ετών): Με την παραδοσιακή «Παιδική Γωνιά» 300 τ.μ. και τη συνεχή ροή εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται ανά μία ώρα στα δύο αμφιθέατρα, αλλά και στα περίπτερα των εκδοτών, η Έκθεση προσκαλεί τα παιδιά, τους αυριανούς αναγνώστες, σε ένα μαγικό ταξίδι στη «χώρα» της λογοτεχνίας.
      
  • Στους εφήβους με τη «Γωνιά των Εφήβων» (13-17 ετών): Η Έκθεση εγκαινιάζει φέτος τη «Γωνιά των Εφήβων» (με τη χορηγία του Public). Ένας ξεχωριστός χώρος 200 τ.μ. στο κέντρο της Έκθεσης, που απευθύνεται αποκλειστικά στις νεανικές ηλικίες δίνοντας ερεθίσματα γνωριμίας με το γραπτό λόγο: παρουσιάζονται εφηβικά βιβλία αλλά και e-books, comics, cd / dvd, video games σχετικά με τίτλους βιβλίων, επιτραπέζια παιχνίδια κ.ά. ενώ διαθέτει αμφιθέατρο εκδηλώσεων για ενδιαφέρουσες συζητήσεις, θεατρικές παραστάσεις, σεμινάρια δημιουργικής γραφής κ.ά.
  • Στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς με τη «Γωνιά των Εκπαιδευτικών και των Γονέων»: ένα δικό τους αμφιθέατρο αποκτούν φέτος στην Έκθεση Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς, που αποτελούν βέβαια τους καλύτερους πρεσβευτές για τη διάδοση της φιλαναγνωσίας. Με εξαιρετικά ενδιαφέρον πρόγραμμα συζητήσεων, ημερίδων, σεμιναρίων η «Γωνιά των Εκπαιδευτικών και των Γονέων» φιλοδοξεί να εγκαινιάσει ένα ζωντανό φόρουμ συζητήσεων, προβληματισμού και διαλόγου που συνεχίζεται και μετά το τέλος της Έκθεσης.

5) Ένα αφιέρωμα στον Ελύτη με το τιμητικό περίπτερο «Οδυσσέας Ελύτης»
Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Οδυσσέα Ελύτη και την επίσημη αναγγελία του «Έτους Ελύτη 2011», η Έκθεση δεν θα μπορούσε να αγνοήσει μια τόσο σημαντική επέτειο για τα ελληνικά γράμματα. Το ΕΚΕΒΙ έχει σχεδιάσει ένα αφιερωματικό περίπτερο ώστε τα παιδιά να ανακαλύψουν έναν από τους μεγαλύτερους ποιητές της πολιτιστικής κληρονομιάς τους, βραβευμένο το 1979 με το Νόμπελ Ποίησης.
Περιλαμβάνει επιλογή εκδόσεων του ποιητικού του έργου καθώς και οπτικό-ακουστικό υλικό δίνοντας ερεθίσματα γνωριμίας με τον «ποιητή του φωτός». Οι μικροί και μεγάλοι επισκέπτες θα μπορούν να διαβάσουν τις ποιητικές συλλογές, να δουν το βίντεο της βράβευσης του από τη Σουηδική Ακαδημία ή να ακούσουν (σε ειδικές εγκαταστάσεις με ακουστικά) μελοποιημένα ποιήματα του (σε επιλογή της Ιουλίτας Ηλιοπούλου).

6) Η μεγάλη πρεμιέρα του «Μικρού Αναγνώστη», του πρώτου ηλεκτρονικού κόμβου για παιδιά
Ο κόμβος www.mikrosanagnostis.gr θα έχει φέτος το δικό του περίπτερο για να υποδέχεται τους πολυάριθμους διαδικτυακούς φίλους τουπου τον αγκάλιασαναπό την πρώτη μέρα. Σε έναν χώρο γεμάτο χρώματα και ηλεκτρονικούς υπολογιστές βεβαίως, οι μικροί επισκέπτες θα μπορούν να περιηγηθούν στις σελίδες του βιβλιοφιλικού κόμβου αλλά και να απολαύσουν τα «Τα  Μουσικά Παραμύθια του Μικρού  Αναγνώστη!». Με τη βοήθεια των εκλεκτών  μουσικών παραμυθάδων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, γνωστά κι αγαπημένα παραμύθια ντύνονται τις «καλές» τους μελωδίες  σε μία διαφορετική συνάντηση μουσικής-λογοτεχνίας.
(Σάββατο 29/1, ώρα: 14:00-15:00 και Κυριακή 30/1, ώρα: 18:00-19:00)
7) Διοργάνωση διαγωνισμού γραφής με θέμα «Μια εικόνα... μια ιστορία» (ηλικίες 7-12 ετών)
Με αφορμή μια εικόνα, τα παιδιά εμπνέονται και φτιάχνουν ένα δικό τους παραμύθι.
Οι 10 καλύτερες ιστορίες θα δημοσιευτούν στην ιστοσελίδα του ΕΚΕΒΙ για παιδιά http://www.mikrosanagnostis.gr/ και οι νικητές θα κερδίσουν βιβλία με ιδιόχειρες υπογραφές των συγγραφέων τους!
(Οι διαγωνισμοί συγγραφής για παιδιά που οργανώνει κάθε χρόνο το ΕΚΕΒΙ τόσο στην Έκθεση Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου όσο και στην Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης σημειώνουν μεγάλη επιτυχία και - στον κόμβο του ΕΚΕΒΙ μπορείτε να βρείτε «μικρούς θησαυρούς» από παλαιότερες συμμετοχές των παιδιών).

8) Ένας Τοίχος των Εικονογράφων εν κινήσει
Με αφορμή την αφίσα της ΙΒΒΥ για τη Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου οι εικονογράφοι του Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου- Ελληνικό Τμήμα ΙΒΒΥ ζωγραφίζουν μπροστά στα παιδιά και μαζί με τα παιδιά, ένα κοινό μεγάλων διαστάσεων έργο το οποίο θα διαμορφώνεται σε όλη τη διάρκεια της έκθεσης.

9) Και δύο… εκθέσεις μέσα στην Έκθεση
⇒ Έκθεση εικονογράφησης «Μίλα, μη φοβάσαι»
Έργα από το εικαστικό εργαστήρι της καθηγήτριας, συγγραφέα και εικονογράφου Riita Oittinen, που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2010 στο Φινλανδικό Ινστιτούτο
σε συνεργασία με την Εταιρεία Ψυχοικοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (ΕΨΥΠΕ)
⇒ Έκθεση φωτογραφίας στο περίπτερο του Κύκλου
Ο Κύκλος Ελληνικού παιδικού Βιβλίου - Ελληνικό Τμήμα ΙΒΒΥ φιλοξενεί στο περίπτερο του την έκθεση φωτογραφίας «Παιδιά του Τόπου… Παιδιά του Κόσμου» των Παναγιώτη Μέγα και Κώστα Παναγιωτακόπουλου, οι οποίοι ως ερασιτέχνες φωτογράφοι και ζηλωτές της δύναμης που έχει μια στιγμιαία αποτύπωση, στάθηκαν με τις φωτογραφικές μηχανές τους μπροστά στα παιδιάσε εκδηλώσεις για το βιβλίο αλλά και σε μακρινά ταξίδια.

10) Εκδηλώσεις «εκτός των τειχών»
Τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν την Έκθεση, έχουν τη δυνατότητα να παραβρεθούν στις εκδηλώσεις με γενικό τίτλο «Παραμυθο-δρώμενα», σε 12 βιβλιοπωλεία της Αθήνας και του Πειραιά, τα Σάββατα 22 και 29 Ιανουαρίου (με παραστάσεις κουκλοθεάτρου από την ομάδα Κοκου-μουκλό). Οι εκδηλώσεις εντάσσονται στο πρόγραμμα Athens Every Week του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού. (Επισυνάπτεται σχετικό ενημερωτικό σημείωμα). Συμμετέχουν τα βιβλιοπωλεία: Μεταίχμιο, Ιανός, Ελευθερουδάκης, Φλωράς, Public, Τετράγωνο, Περδίκης.
10 +1) Ελεύθερη είσοδος, δωρεάν στάθμευση και ένα λεωφορείο κάθε 10 λεπτά από το Μετρό(Δ. Πλακεντίας)
Οι επισκέπτες θα έχουν δωρεάν στάθμευση στο πάρκινγκ του AVENUE. Επίσης, για τις ημέρες Σάββατο και Κυριακή, δωρεάν μεταφορά των επισκεπτών προς και από το μετρό «Δουκίσσης Πλακεντίας» στην HELEXPO (κάθε 10’).
Helexpo Palace - Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Αττικής
Λεωφ. Κηφισίας 39, 151 23 - ΜΑΡΟΥΣΙ Αθήνα
Η Έκθεση θα λειτουργεί καθημερινά από 9:00 έως 20:00.
* * *
* Την αφίσα της Έκθεσης έχει φιλοτεχνήσει ο εικαστικός Διαμαντής Αϊδίνης.

**Το τηλεοπτικό spot με τη φωνή του ηθοποιού Αστέρη Πελτέκη, δημιούργησε ο σκηνοθέτης Δημήτρης Γιαμλόγλου με το slogan «Το βιβλίο είναι ο καλύτερός σου φίλος, για πάντα»
 

 ΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΒΙΒΛΙΟΥ / ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ και ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
με τη συνεργασία των εκδοτών παιδικού και εφηβικού βιβλίου
και του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου (ΙΒΒΥ)

Αναλυτικές πληροφορίες : http://www.childrensbookfair.gr/, τηλέφωνο επικοινωνίας: 210-9200300 

Παιδί: Παιχνίδια για μέσα στο σπίτι

Τζερτζελές
Ενός παιδιού δένουμε τα μάτια με ένα μαντίλι ή πανί. Κρύβουμε κάπου μέσα στο χώρο που βρισκόμαστε μια κατσαρόλα ή ένα πλαστικό δοχείο. Κάτω από το δοχείο / κατσαρόλα βάζουμε κάποιο αντικείμενο έκπληξη. Δίνουμε στο παιδάκι με τα δεμένα μάτια μια ξύλινη κουτάλα, με την βοήθεια της οποίας πρέπει να εντοπίσει την κατσαρόλα / δοχείο. Το παιδάκι με τα δεμένα μάτια ψάχνει να βρει την κατσαρόλα / δοχείο χτυπώντας με την ξύλινη κουτάλα, πάντα βρισκόμενο στα γόνατα. Τα άλλα τα παιδάκια μπορούν να βοηθήσουν βέβαια το παιδάκι με τα δεμένα μάτια, φωνάζοντάς το “κρύο” ή “ζεστό”, ανάλογα πόσο κοντά βρίσκεται στο δοχείο / κατσαρόλα. Όταν βρει το παιδάκι την κατσαρόλα / δοχείο, παίρνει το έπαθλό του (την κρυμμένη έκπληξη) και δοκιμάζει το επόμενο παιδάκι την τύχη του.

Ταΐζουμε τα θηρία
Ενός παιδιού δένουμε τα μάτια με ένα μαντίλι ή πανί. Ένα άλλο παιδί κάθεται μπροστά από αυτό σε μια καρέκλα. Το παιδί με τα δεμένα μάτια πρέπει τώρα να προσπαθήσει να ταΐσει το παιδί στην καρέκλα με ένα κουταλάκι (ίσως κάποιο γιαούρτι φρούτων ή κάποια κρέμα). Θα δείτε ότι δεν είναι και τόσο εύκολο και θα δημιουργηθούν αξέχαστες φάσεις με γέλιο.
Προσοχή, σκεπάστε τα ρούχα του παιδιού που πρόκειται να ταΐσετε με μια πετσέτα ή ποδιά, για να μην γίνει χάλια.

Ψάρεμα
Ένα παιδάκι παίζει τον ψαρά και στέκεται σε απόσταση 2-3 μέτρων (έδρα) από τα υπόλοιπα παιδάκια, που φωνάζουν σε αυτόν:
“Ψαρά, ποιες σημαίες ανεμίζουν σήμερα;”. Ο ψαράς πρέπει να πει τώρα ένα χρώμα, π.χ. κόκκινο. Ο ψαράς πρέπει τώρα να προσπαθήσει να πιάσει ένα ή περισσότερα παιδάκια, που φοράνε κάποιο κόκκινο ρούχο. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να περάσουμε δίπλα από τον ψαρά, χωρίς αυτός να μας πιάσει. Μετά από μερικούς γύρους, αλλάζουμε τον ψαρά.

Σακοπηδητό
Όλα τα παιδάκια παίρνουν από έναν παλιό σάκο, στον οποίον και μπαίνουν μέσα, με τα πόδια στο κλειστό κάτω μέρος του σάκου και κρατώντας το άνοιγμα του σάκου με τα χέρια. Τα παιδάκια στέκονται έτοιμα με τους σάκους τους σε μια ευθεία. Όταν κάποιος μεγάλος δώσει το σύνθημα εκκίνησης, ξεκινούν όλα τα παιδάκια να πηδάνε μαζί με τον σάκο, στην προσπάθεια να φτάσουν στον τερματισμό. Τα πρώτα 3 παιδάκια που θα φτάσουν πρώτα στον τερματισμό, παίρνουν και από ένα βραβείο.
Προσοχή, επειδή είναι πολύ πιθανό, να πέφτουν τα παιδάκια, στην προσπάθειά τους να μετακινηθούν με τον σάκο, καλά είναι να επιλέξετε έναν κατάλληλο χώρο (π.χ. Γκαζόν).

Κούρσα μεταμφίεσης
Για το παιχνίδι αυτό χρειαζόμαστε 2 ζευγάρια γαλότσες ενηλίκων, 'ένα σακάκι ενηλίκου και ένα καπέλο ενηλίκου.
Χωρίζουμε τα παιδάκια σε 2 ομάδες. Κάθε ομάδα χωρίζεται και πάλι στα δυο. Ορίζουμε ένα κοινό σημείο εκκίνησης και ένα κοινό σημείο τερματισμού και για τις 2 ομάδες. Η μια υποομάδα μιας ομάδας στέκεται στην εκκίνηση, ενώ ή άλλη στο τέρμα. Ένα παιδάκι από κάθε υποομάδα που στέκεται στην  εκκίνηση ξεκινά την κούρσα για την ομάδα του. Αυτό που πρέπει να κάνει είναι, να βγάλει όσον το δυνατόν πιο γρήγορα τα παπούτσια του, να βάλει τις γαλότσες, το σακάκι και το καπέλο και να τρέξει στον τερματισμό, όπου δίνει τα ρούχα σε ένα παιδάκι της ομάδας του, για να ντυθεί και να τρέξει με την σειρά πίσω στην εκκίνηση. Εκεί πάλι τα παραδίδει σε άλλο παιδάκι της ομάδας του κ.ο.κ. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα περάσει πρώτη όλα τα παιδιά της ομάδας (μεταμφίεση και τρέξιμο).
Προσοχή, επειδή είναι πολύ πιθανό, να πέφτουν τα παιδάκια, στην προσπάθειά τους να μετακινηθούν με τον σάκο, καλά είναι να επιλέξετε έναν κατάλληλο χώρο (π.χ. Γκαζόν).

Ψάχνω το θησαυρό
Κρύψτε στον κήπο σας, κάποιο αντικείμενο. Ετοιμάστε ένα σχέδιο σε αρκετά αντίγραφα (όσα είναι τα παιδάκια που περιμένετε). Στο σχέδιο προσπαθείστε να αποτυπώσετε χαρακτηριστικά σημεία του κήπου σας και βέβαια και το σημείο που κρύψατε τον θησαυρό. Μοιράστε τα σχέδια σε όλα τα παιδάκια και αφήστε τα να ανιχνεύσουν τον θησαυρό.
Με λίγη προσπάθεια μπορείτε να παίξετε αυτό το παιχνίδι και μέσα στο σπίτι, αν έχετε έναν άνετο χώρο με λίγα αντικείμενα / έπιπλα.

Μπόουλινγκ
Τοποθετείστε σε μια απόσταση 4-5 μέτρων 5-7 πλαστικά μπουκάλια από νερό και αφήστε τα παιδιά με την βοήθεια μιας μπάλας να ρίξουν τα μπουκάλια, που παίζουν τον ρόλο της κορίνας.

Τι το θες το κουταλάκι
Τα παιδιά κάθονται κοντά σε ένα τραπέζι, που έχει πάνω κουταλάκια. Τα κουταλάκια είναι τόσα, όσα τα παιδιά μείον ένα.
Κάποιος μεγάλος αρχίζει και λέει μια ιστορία (από το μυαλό του), η οποία πρέπει να περιέχει σε κάποια φάση και την λέξη κουταλάκι. Μόλις ακούσουν την λέξη κουταλάκι τα παιδιά, πρέπει να προσπαθήσουν να αρπάξουν από ένα κουταλάκι. Επειδή τα κουταλάκια είναι λιγότερα (κατά ένα), κάποιο παιδί δεν θα μπορέσει να αρπάξει κουταλάκι. Αυτό το παιδί βγαίνει εκτός παιχνιδιού. Αφαιρούμε άλλο ένα κουταλάκι από το τραπέζι και το παιχνίδι συνεχίζεται (με την ιστορία μας).
Αυτό επαναλαμβάνεται, μέχρι να μείνει ένα παιδάκι μόνο, που θα έχει κουταλάκι. Αυτό το παιδάκι είναι και ο νικητής.

Μάντεψε
Μέσα σε μια σακούλα, βάζουμε διάφορα αντικείμενα (π.χ. κουκλάκια, λεμόνι, αυτοκινητάκι, μολύβι κ.ά). Στην συνέχεια δένουμε τα μάτια σε ένα παιδί και το βάζουμε να πάρει ένα αντικείμενο από την σακούλα. Θα πρέπει να μαντέψει, τι είναι αυτό το αντικείμενο που έχει πάρει. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται με όλα τα παιδάκια.

www.mikrouli.gr