Σελίδες

Thursday, 31 May 2012

Τάξη και ακαταστασία στο παιδικό δωμάτιο

Εσείς βλέπετε ένα χάος στο δωμάτιό του, αλλά το παιδί σας έχει άλλη άποψη. Όμως, δεν είναι δύσκολο να βρείτε τη... χρυσή τομή και να το μάθετε να βάζει τα πράγματά του –και αργότερα τη ζωή του- σε τάξη.

Για τα παιδιά η τάξη δεν έχει κανένα απολύτως νόημα,
είναι απλώς ένα καθήκον των μεγάλων.
Ο Νικόλας είναι τριών ετών και το αγαπημένο του παιχνίδι είναι το «μηχανικός αυτοκινήτων». Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που παίζει το δωμάτιό του μετατρέπεται σε γκαράζ με αμέτρητα εργαλεία και αυτοκινητάκια σκορπισμένα παντού. Λίγο αργότερα τα παρατάει όλα για να δει στην τηλεόραση τα αγαπημένα του κινούμενα σχέδια, τα οποία μετά από λίγη ώρα διαδέχεται η κατασκευή ενός κάστρου από δεκάδες ξύλινα τουβλάκια, πάνω στο χαλί του σαλονιού αυτή τη φορά. Η έντονη δραστηριότητα του Νικόλα –όπως και όλων των παιδιών της ηλικίας του– καταλαμβάνει χρόνο και κυρίως χώρο.
Η κατάσταση σας είναι λίγο πολύ γνωστή: Για να κάνετε δυο βήματα στο δωμάτιό του χωρίς να σκοντάψετε χρειάζεται να βγάλετε από τη μέση τα μισά παιχνίδια του, ενώ αυτοκινητάκια, κούκλες, μαρκαδόροι, πλαστελίνες και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε είναι «διακτινισμένα» σε όλο το σπίτι, το οποίο μοιάζει με πεδίο μάχης. Αφήστε μας να μαντέψουμε: Η πρώτη σας αντίδραση είναι να συμμαζέψετε και η δεύτερη να βάλετε τις φωνές, ελπίζοντας ότι την επόμενη φορά θα σκεφτεί από μόνο του να βάλει τα πράγματά του στη θέση τους. Μάταιη ελπίδα!

Για τα παιδιά η τάξη δεν έχει κανένα απολύτως νόημα, είναι απλώς ένα καθήκον των μεγάλων. Τότε, όμως, τι πρέπει να κάνετε; Να παρατήσετε την προσπάθεια και να πάρετε απόφαση ότι από εδώ και στο εξής εσείς θα είστε η παραδουλεύτρα του; Η απάντηση είναι όχι. Γιατί, όσο περίεργο κι αν σας φαίνεται, όλα τα πιτσιρίκια αγαπούν την τάξη. Απλώς, όπως έχει πει και η διάσημη ιταλίδα παιδαγωγός Μαρία Μοντεσόρι «η αγάπη για την τάξη, όπως την αντιλαμβάνονται τα παιδιά, απέχει πολύ από τη στεγνή και ψυχρή έννοια που εμείς οι ενήλικοι έχουμε στο μυαλό μας».
Φανταστείτε τον εαυτό σας να φτιάχνει έναν πύργο με τουβλάκια. Όταν ο πύργος γίνει τόσο ψηλός που είναι μοιραίο να γκρεμιστεί, τι κάνετε; Τα μαζεύετε και τα βάζετε στο κουτί τους. Ένα παιδί, όμως, που περνάει πολλές ώρες παίζοντας με τουβλάκια, δεν μπορεί με τίποτα να ακολουθήσει αυτό τον παράξενο τρόπο σκέψης. Σε λίγο θα του χρειαστούν για να φτιάξει, π.χ., ένα τρενάκι ή μια γέφυρα. Αν τα αφήσει, λοιπόν, στο πάτωμα, έτοιμα για χρήση, δεν θα χρειαστεί να τα ξαναβγάλει από το κουτί τους. Τι πιο λογικό.
Κάντε εσείς την αρχή
Όπως συμβαίνει και με τους μεγάλους, υπάρχουν παιδιά που είναι πιο τακτικά και άλλα που είναι λιγότερο. Με το να τους μαθαίνουμε όμως ότι κάθε αντικείμενο έχει τη δική του θέση, τα διδάσκουμε να σέβονται τα πράγματά τους αλλά και τον κόπο των άλλων. Αλλά κυρίως τα βοηθάμε να οργανώσουν τον φυσικό και νοητικό τους χώρο. Βασικό ρόλο παίζει το παράδειγμα των γονιών. Αν εκείνοι αγαπούν την τάξη και φροντίζουν να τακτοποιούν το χώρο τους, τότε και τα παιδιά καθώς μεγαλώνουν ακολουθούν το πρότυπό τους. Ακόμα και τα μωρά παρατηρούν πολύ προσεκτικά τι συμβαίνει στο περιβάλλον τους και αποκτούν τον δικό του τρόπο σκέψης σε μεγάλο ποσοστό με τη μίμηση. Αν συμβιώνουν με γονείς υπερβολικά τακτικούς ή ακατάστατους, ενδέχεται να μην καταφέρουν να αντιληφθούν τη χρησιμότητα της τακτοποίησης και να έχουν πρόβλημα σε αυτό τον τομέα ακόμα και ως ενήλικοι. Όταν αναφερόμαστε στην «τάξη», δεν εννοούμε απλά ότι τα πράγματα πρέπει να είναι στη θέση τους. Η έννοια της τάξης περιλαμβάνει

Παιδική φτώχεια στην Ελλάδα

Σοκάρουν τα στοιχεία της έκθεσης του Κέντρου Ερευνών Innocenti της UNICEF, για την παιδική φτώχεια και τις στερήσεις των παιδιών σε όλο τον βιομηχανικό κόσμο. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 17,2% των παιδιών στην Ελλάδα στερούνται βασικά αγαθά.

Στον πίνακα της έρευνας για την παιδική φτώχεια
η Ελλάδα είναι 6η ανάμεσα στις 35 οικονομικά
αναπτυγμένες χώρες, με ποσοστό 16%.
Περίπου 13 εκατομμύρια παιδιά... στην Ευρωπαϊκή Ένωση (συν Νορβηγία και Ισλανδία) στερούνται βασικά αγαθά απαραίτητα για την ανάπτυξή τους. Ταυτόχρονα, 30 εκατομμύρια παιδιά σε ένα σύνολο 35 χωρών με αναπτυγμένες οικονομίες - ζουν σε συνθήκες φτώχειας.
Στον πίνακα της έρευνας για την παιδική φτώχεια η Ελλάδα είναι 6η ανάμεσα στις 35 οικονομικά αναπτυγμένες χώρες, με ποσοστό 16%.
Εξετάζοντας τον δείκτη παιδικής αποστέρησης των χωρών το ποσοστό των παιδιών στην Ελλάδα που στερούνται δύο ή και περισσότερο αγαθά για τη χώρα μας είναι 17,2%.
Εξετάζοντας τα ποσοστά παιδικής αποστέρησης σε επιλεγμένες κοινωνικές ομάδες, στις μονογονεϊκές οικογένειες (από 17,2%) αυξάνουν σε 24,3%, στις οικογένειες με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο γονέων σε 50,8%.
Την ίδια στιγμή, η χώρα μας κατέχει θλιβερή πρωτιά στην παιδική αποστέρηση σε οικογένειες μεταναστών με ποσοστό σε 42,2%.
Δείτε το βίντεο από τη ΝΕΤ 


Wednesday, 30 May 2012

Η κουκουβάγια έχει μεγάλα μάτια και κοντό λαιμό
Μύθος των ινδιάνων Ιροκέζων

ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΤΩΝ ΛΑΩΝ 
Μύθοι υπάρχουν πολλοί και φυσικά όχι μόνο της ελληνικής μυθολογίας. Ο κάθε λαός λίγο πολύ χρησιμοποιεί μύ­θους που ταιριάζουν καλύτερα στον πολιτισμό, τα ήθη και τα έθιμα του. 
από τη μυθολογία των Ιροκέζων
(Iroquois)
Πολύ πλούσια μυθολογία έχουν και οι Ινδιάνοι της Βορείου Αμερικής οι οποίοι εξηγούσαν τα πράγματα μ' έναν τρόπο ολότελα δικό τους. Οι μύθοι, που από στόμα σε στόμα έφτασαν ως τις μέρες μας, συχνά μας δίνουν την εντύπωση ότι μιλάνε για πράγματα της δικής μας ζωής, ιδωμένα ίσως με διαφορετικό τρόπο. Κι αυτό είναι κάτι που πλουτίζει τη σκέψη μας. 

Why The Owl Has Big Eyes


Μια γεύση μυθολογίας των Ινδιάνων της Βορείου Αμερικής μπορούμε να πάρουμε από το μύθο που ακολουθεί και στον οποίο δίνεται η εξήγηση γιατί η κουκουβάγια έχει μεγάλα μάτια και κοντό λαιμό ή γιατί το κουνέλι είναι πάντα τόσο φοβισμένο και χοροπηδάει... 

Ο μύθος λοιπόν έχει ως εξής: Γιατί η κουκουβάγια έχει μεγάλα μάτια
Επιμέλεια: Γενοβέφα Σαββίδου

Ο Raweno, ο Δημιουργός των Πάντων, κατά την ινδιάνικη μυθολογία, είχε καταπιαστεί να δώσει μορφή και σχήμα σε διάφορα ζώα. Δούλευε στο κουνέλι, και το κουνέλι του έλεγε: «Θέλω όμορφα μακριά πόδια και μα­κριά αυτιά σαν του ελαφιού και κοφτερά δόντια και νύ­χια σαν αυτά του πάνθηρα».
«Τους φτιάχνω όπως θέλουν να είναι. Τους δίνω ό,τι ζητήσουν», είπε ο Raweno. Δούλευε στα πίσω πόδια του κουνελιού, φτιάχνοντας τα μακριά, όπως είχε ζητήσει το κουνέλι.
Η κουκουβάγια, ακόμα ασχημάτιστη, καθόταν σ' ένα δέ­ντρο εκεί κοντά και περίμενε τη σειρά της. Έλεγε: «Γου, γου, θέλω έναν όμορφο μακρύ λαιμό σαν του κύκνου και όμορφα κόκκινα φτερά και ένα ωραίο μακρύ ράμ­φος σαν του ερωδιού και ένα όμορφο λοφίο σαν του κό­κορα. θέλω να με κάνεις το πιο όμορφο, το πιο γρήγο­ρο, το πιο τέλειο απ' όλα τα πουλιά».
Ο Raweno είπε: «Μη μιλάς! Γύρισε μας την πλάτη σου και κοίτα σε άλλη κατεύθυνση. Ακόμα κα­λύτερα, κλείσε τα μάτια σου. Δεν ξέρεις ότι δεν επιτρέπεται σε κανέναν να με βλέπει όταν δουλεύω;» Ο Raweno έφτιαχνε τότε τ' αυτιά του κουνελιού, όπως τα ήθελε το κουνέλι.
Η κουκουβάγια αρνήθηκε να κάνει αυτό που της είπε ο Raweno. «Γου, γου,» απάντησε, «κανείς δεν μπορεί να μου απαγορεύσει να βλέπω. Κανείς δεν μπορεί να με διατάξει να κλείσω τα μάτια μου. Μ' αρέσει να σε κοι­τάω και αυτό θα κάνω».
Τότε ο Raweno θύμωσε. Άρπαξε την κουκουβάγια τρα­βώντας την από το κλαδί. Έσπρωξε το κεφάλι της βαθιά μέσα στο σώμα της και την ταρακούνησε ώσπου τα μά­τια της γούρλωσαν από τον τρόμο, και τράβηξε τα αυ­τιά της ώσπου πετάχτηκαν και από τις δύο πλευρές του κεφαλιού της.
«Ορίστε», είπε ο Raweno, «αυτό θα σου γίνει μάθημα. Τώρα δε θα γυρνάς το λαιμό σου για να δεις πράγματα που δε θα 'πρεπε να δεις. Τώρα έχεις μεγάλα μάτια - αλ­λά αυτό δε σημαίνει πως θα μπορείς να με παρακολουθείς, γιατί θα είσαι ξύπνια μόνο τη νύχτα ενώ εγώ δουλεύω την ημέρα. Τα φτερά σου δε θα είναι κόκκινα και πλουμιστά όπως τα ήθελες, παρά γκρίζα σαν κι αυτό εδώ το χρώμα για τιμωρία σου» Και ο Raweno πασάλειψε την κουκουβάγια με λάσπη. Έτσι η κουκουβάγια πέταξε κράζοντας: «Γου, γου,γου».
Τότε ο Raweno γύρισε πίσω για να αποτελειώσει το κουνέλι, αλλά το κουνέλι είχε τρομάξει τόσο πολύ από το θυμό του Raweno, παρόλο που δεν απευθυνόταν σ' αυτόν, που άρχισε να τρέχει μισοτελειωμένο. Γι' αυτό, μόνο τα πίσω πόδια του κουνελιού είναι μακριά και γι' αυτό είναι αναγκασμένο να χοροπηδάει αντί να περπα­τάει και να τρέχει. Επίσης, επειδή φοβήθηκε τότε, το κουνέλι έμεινε φοβισμένο και τρομαγμένο για πάντα και ποτέ δεν απέκτησε τα κοφτερά και γαμψά νύχια και δόντια που είχε ζητήσει για να υπερασπίζει τον εαυτό του. Αν δεν είχε τρέξει τότε, το κουνέλι θα ήταν τελείως διαφορετικό ζώο. 
Η κουκουβάγια, πάλι, έμεινε όπως τη δημιούργησε ο θυμός του Raweno: με μεγάλα μάτια, κοντό λαιμό και αυτιά πεταχτά στις δύο πλευρές του κεφαλιού της. Και πάνω απ' όλα, είναι αναγκασμένη να κοιμάται κατά τη διάρκεια της μέρας και να βγαίνει έξω μόνο τη νύχτα, για να μη βλέπει τον Raweno να δουλεύει 

Αναρτήθηκε από fotis

Πατριαρχική Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό των Αγίων Βασιλείου και Βλασίου, της Καππαδοκίας

Για πρώτη φορά μετά το 1922.

Εκατοντάδες πιστοί συμμετείχαν στην Πατριαρχική Θεία Λειτουργία που τελέστηκε την Κυριακή στον Ιερό Ναό των Αγίων Βασιλείου και Βλασίου, στο ιστορικό Μιστί της Καππαδοκίας.

Για πρώτη φορά μετά το 1922
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα http://fanarion.blogspot.com, για πρώτη φορά μετά το 1922, οπότε και ο δεκάτρουλος ναός «σιώπησε», όπως και οι άλλοι περικαλλείς πέτρινοι ναοί της Καππαδοκικής γης, τελέστηκε το ιερό μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, από τον Οικουμενικό Πατριάρχη, Βαρθολομαίο, ο οποίος συλλειτούργησε μαζί με τους Μητροπολίτες του Μπουένος Άϊρες, Ταράσιο και Κισάμου και Σελίνου, Αμφιλόχιο.
«Εδώ σήμερον συνηντήθημεν ζώντες και κεκοιμημένοι εις το ιερόν δισκάριον της Προσκομιδής», τόνισε ο Οικουμενικός Πατριάρχης στην ομιλία του.
Παρέστησαν, συμπροσευχόμενοι, οι Μητροπολίτες Δράμας, Παύλος και Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, Βαρνάβας, καθώς και Άρχοντες του Θρόνου, προσκυνητές από την Πόλη, από την Ελλάδα, τις ΗΠΑ και άλλες χώρες.
Από το ιστορικό Μιστί καταγόταν

Tuesday, 29 May 2012

Κάρολου Ντιλ: «Ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας»

Το αληθινό Βυζάντιο
Έργο-σταθμός του Κάρολου Ντιλ
για την ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας
Απεικόνιση της κατάληψης της Κωνσταντινούπολης από τους σταυροφόρους
Απεικόνιση της κατάληψης της Κων/πολης
από τους σταυροφόρους
«Η σύγχρονη Ελλάδα οφείλει πολύ περισσότερα στο χριστιανικό Βυζάντιο παρά στην Αθήνα του Περικλή και του Φειδία», έγραφε στις αρχές του 20ού αιώνα ο γάλος ιστορικός και ακαδημαϊκός Κάρολος Ντιλ (1859-1944), ένας από τους διαπρεπέστερους βυζαντινολόγους της εποχής του, καθηγητής στα πανεπιστήμια του Νανσί, του Παρισιού και του Χάρβαρντ που, με βιβλία και τη διδασκαλία του, άνοιξε νέους δρόμους στη μελέτη του βυζαντινού πολιτισμού. Σ' αυτόν χρωστάμε την κλασική πλέον «Ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας», έργο-αναφοράς πολύτιμο για την εθνική μας αυτογνωσία.
«Δεν πρέπει να φανταζόμαστε ότι στα χίλια χρόνια που επέζησε, μετά την πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, το Βυζάντιο ακολούθησε μια συνεχή πορεία προς την καταστροφή. Τις κρίσεις στις οποίες παραλίγο να υποκύψει, ακολούθησαν πολλές φορές περίοδοι ασύγκριτης λάμψης», διευκρινίζει ο Ντιλ στις εισαγωγικές σελίδες της «Ιστορίας...» του. Κι ευθύς εξαρχής επισημαίνει τη σωτήρια για την Ευρώπη στρατιωτική αξία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, την άνθιση στους κόλπους της του «πιο εκλεπτυσμένου πολιτισμού του Μεσαίωνα» και την «παντοδύναμη» πνευματική επιρροή της τόσο στη Δύση όσο και στην σλαβική και ασιατική Ανατολή.

Πλούσια εικονογράφηση
Όπως παραδέχεται ο γάλος ιστορικός, «Θα 'ταν παιδιάστικο ν' αποκρύψουμε τα ελαττώματα αυτού του κράτους. Γνώρισε πολύ συχνά επαναστάσεις των ανακτόρων και στρατιωτικές στάσεις. Αγάπησε με πάθος τα παιχνίδια του ιπποδρόμου και ακόμη περισσότερο τις θεολογικές έριδες. Παρά την κομψότητα του πολιτισμού του, τα ήθη του ήταν συχνά σκληρά και βάρβαρα, και παρήγαγε σε μεγάλη αφθονία μέτριους χαρακτήρες και κακές ψυχές. Αλλά ό,τι κι αν ήταν, αυτό το κράτος υπήρξε μεγάλο...

30 εκατομμύρια παιδιά, σε 35 χώρες με αναπτυγμένες οικονομίες, ζουν σε συνθήκες φτώχειας

Να τις χαίρονται 
τις αναπτυγμένες οικονομίες τους 
και τις ξοφλημένες κοινωνίες τους!!
H UNICEF προειδοποιεί ότι εικόνες σαν και αυτές
από την Ινδία (φωτ. αρχείου) ίσως δεν θα είναι και
τόσο μακρινές, για τα παιδιά των πλουσίων χωρών
Περίπου 13 εκατομμύρια παιδιά στην Ευρωπαϊκή Ένωση (συμπεριλαμβανομένης της Νορβηγίας και Ισλανδίας) στερούνται βασικά αγαθά απαραίτητα για την ανάπτυξή τους. Ταυτόχρονα, 30 εκατομμύρια παιδιά – σε ένα σύνολο 35 χωρών με αναπτυγμένες οικονομίες - ζουν σε συνθήκες φτώχειας.

περισσότερα εδώ

Αναπτύξτε την αδρή κίνηση του παιδιού σας παίζοντας!!

Τι είναι η αδρή κίνηση;
Αδρή κίνηση είναι ικανότητα του παιδιού να εκτελεί δραστηριότητες που απαιτούν την ενεργοποίηση μεγάλων μυών ή μυϊκών ομάδων, όπως στη βάδιση, στο τρέξιμο, κ.ά.

Motor skill

Η φυσιολογική αδρή κινητικότητα αποτελεί τη βάση για την οργάνωση και την εκτέλεση των πιο εκλεπτυσµένων κινήσεων (λεπτή κινητικότητα) που είναι απαραίτητες για τις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής του ανθρώπου, όπως το ντύσιµο, η σίτιση, το γράψιµο κλπ. Τα παιδιά µε διαταραχές της αδρής κινητικής λειτουργίας επηρεάζουν την καθηµερινή τους ζωή στο σπίτι και στο σχολείο.
  • ικανότητα να πετάει – πιάνει μπάλα
  • ισορροπία
  • πηδηματάκια
Οι δεξιότητες αδρής κίνησης αναπτύσσονται σταδιακά από την ηλικία των 2 μηνών κιόλας όπου ένα βρέφος μπορεί να ρολλάρει αυτόνομα, να στηρίζει το κεφαλάκι του καθώς και να αρχίζει να στηρίζει το βάρος του στα χεράκια ανασηκώνοντας το κεφαλάκι του.
Μέσα από το παιχνίδι το παιδί αναπτύσσει σιγά σιγά τον αδρό συντονισμό και στην ηλικία των 6 ετών πλέον η αδρή κίνηση έχει ωριμάσει με αποτέλεσμα να μπορεί να εκτελεί σύνθετες στοχοκατευθυνόμενες κινήσεις που απαιτούν ακρίβεια και διαδοχή, όπως για παράδειγμα να κάνει κούνια, να σκαρφαλώνει, να πηδάει ψηλά, να πετά και να πιάνει μια μπαλίτσα, να στοχεύει κατάλληλα βάζοντας καλάθια, να κλωτσά κινούμενη μπάλα με επαρκή δύναμη και κατάλληλο στόχο κ. α.
Όλες οι παραπάνω είναι καθημερινές δραστηριότητες στο πρόγραμμα ενός παιδιού και χρειάζεται σε αυτές να συμμετέχει λειτουργικά για να έχει την απαραίτητη αυτοπεποίθηση να νιώθει χαρούμενο και σημαντικό μέλος στην ομάδα.
Για να το καταφέρει αυτό χρειάζεται οι δεξιότητες που αφορούν στην ισορροπία, στη μεταφορά βάρους, στην σταθερότητα σώματος να έχουν αναπτυχθεί στο ανάλογο επίπεδο με βάση την χρονολογική ηλικία του και όλες μαζί να οδηγούν σε μια συντονισμένη κίνηση του σώματος του στον χώρο.
Οι δεξιότητες αδρής κίνησης σχετίζονται άμεσα και με άλλες κινητικές δεξιότητες όπως η λεπτή κίνηση.
Ένα παιδί με δυσκολίες συντονισμού της αδρής κίνησης έχει αυξημένες πιθανότητες να παρουσιάσει σημαντικές δυσκολίες στο να διατηρεί μια λειτουργική καθιστή θέση κατά την διάρκεια γραφοκινητικών δραστηριοτήτων, να εκτελεί επιδέξιες λεπτές κινήσεις, να συντονίζει κατάλληλα μάτι – χέρι κ.α.

Έτσι λοιπόν

  Χορέψτε…

Ζητήστε από το παιδί να μιμηθεί μια μια στην αρχή και πιο συνδυαστικά μετά, όλες τις φιγούρες σας.
Βάλτε μουσική και διασκεδάστε το!
Οργανώστε μαζί μια χορογραφία τριών βημάτων και εμπλουτίστε την σιγά σιγά ….

  Παίξτε τα ζώα …

Πώς περπατά η αρκούδα , πώς τρώει η κοτούλα, πώς τρέχει το λιοντάρι, πώς έρπει το φιδάκι, πώς κολυμπά το δελφίνι, πώς πετά το πουλάκι, πώς ουρλιάζει ο λύκος την πανσέληνο, πώς πηδά το βατραχάκι από νούφαρο σε νούφαρο …….

  Κάντε παρεούλα τις δουλειές του σπιτιού …

Μπορεί να μην τις κάνει τόσο καλά όσο εσείς αλλά η προσπάθεια και η συμμετοχή είναι που μετρά. Δραστηριότητες που απαιτούν σπρώξιμο, τράβηγμα και έντονη δράση ξυπνούν τους μύες και τις αρθρώσεις. Έτσι λειτουργούν ενισχυτικά, ρυθμίζουν και οργανώνουν.
Ας καθαρίσει με την ηλεκτρική σκούπα το χαλί του δωματίου του ή ας το σφουγγαρίσει, ας καθαρίσει τα τζάμια στα χαμηλά μέρη τους ή ας μεταφέρει σιγά σιγά τα βιβλία και τα διακοσμητικά στοιχεία από τα ράφια της βιβλιοθήκης για να την καθαρίσετε. 
Ας φέρει τον κουβά με τα φρεσκοπλυμμένα ρούχα από το πλυντήριο στην βεράντα και ας δοκιμάσετε παρέα να τοποθετεί ένα ένα μανταλάκι στα ρουχαλάκια του.
Οι δουλειές δεν τελειώνουν !
Βρείτε την κατάλληλη , για την ηλικία του παιδιού σας και αφήστε το να συμμετέχει ενεργά!

Βιβλιογραφία
www.learningdisabilities.about.com

Τρίτη 29 Μαϊου 1453: «Η Πόλις εάλω», θρύλοι κα παραδόσεις

Οι περισσότεροι τοπικοί θρύλοι για την άλωση της Κωνσταντινούπολης μοιάζουν σε ένα σημείο: όλοι δείχνουν ότι ο χρόνος σταμάτησε με την κατάληψη της ιερής πόλης της Ορθοδοξίας από τους άπιστους Τούρκους και ότι η τάξη στον κόσμο θα επανέλθει με την ανακατάληψη της Βασιλεύουσας από τους Έλληνες.
Τρίτη 29 Μαΐου: Οι Τούρκοι αρχίζουν την επίθεση από την πύλη του Αγίου Ρωμανού όπου το τείχος ήταν σχεδόν κατεστραμμένο. Οι πρώτες επιθέσεις αποκρούσθηκαν μετά από μάχη σώμα με σώμα στις οποίες ήταν παρόντες ο Ιουστινιάνης και ο Κωνσταντίνος. Σ' αυτή τη μάχη τραυματίστηκε ο Ιουστινιάνης και κατέφυγε στο Γαλατά.

ΜΙΑ ΛΑΪΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΗ: 
«Η κακή τύχη ηθέλησε και ελαβώθη ο καπετάνιος Γιουστουνιάς (Ιουστινιάνης) με μια σαϊττέα εις τα σαγόνια και έτρεχε το αίμα εισέ όλο του το κορμί, και εσκιάχθη να μην αποθάνη, και δεν εμίλησε λόγον να βάλη άλλον εις τον τόπον του, μόνε άφησε τον πόλεμον καί έφυγε κρυφά, δια να μην τζακιστούνε οι σύντροφοι του. Και εμπήκανε οι εχθροί μέσα. Οπού αν ήθελε αφήσει άλλον εις τον τόπον τον, δεν ηθέλανε εμπή, οι εχθροί και ήθελε κρατεί τον πόλεμον και δεν ήθελε χάσει την χωράν, τόσο ότι ακόμα αντιστέκανε οι Ρωμαίοι και πολεμούσανε ανδρείως- και εσκλήρυνε πολλά ο πόλεμος. Και ο βασιλεύς, ωσάν· έμαθε ότι ελαβώθη ο καπετάνιος και έφυγε, τότε επήγαινε με αναστεναγμόν να τον ευρή, και ερωτά πού 'να τον ευρή. Και οι πολεμιστάδες, οι σύντροφοι του, επολεμούσανε χωρίς καπετάνιο. αμή αρχίσανε και αυτοί και άφηναν τον πόλεμον και εφεύγανε. Τότε επηρανε οι Τούρκοι θάρρος πολύ και οι Ρωμαίοι εδειλιάσανε πολλά. Και ετούτα εγίνισαν όιατί έφυγε ο καπετάνιος, οπού έκαμνε χρεία να στέκη και να πολεμά έως να αποθάνη εις την τιμήν του, και ήθελε δίδει θάρρος και των συντρόφων του, διατί όλη η δύναμη του Τούρκου ήτανε εις εκείνην την μερέα. Και οι ελεεινοί Ρωμαίοι αμή ελιγοστεύανε και δεν ημπορούσανε να αντισταθούνε εισέ τόσο πλήθος Τούρκων». (Βαρβερινός κώδικας)

Η αποχώρηση του Ιουστινιάνη προκάλεσε σύγχυση και οι Τούρκοι άρχισαν να εισβάλλουν στην Πόλη κατά μάζες. Ακολούθησε η τελική αντίσταση κατά την οποία ο Κωνσταντίνος έπεσε πολεμώντας ως απλός στρατιώτης. Κι o Καίσαρ, όταν άκουσε πώς έγινε πια το θέλημα του Θεού, επήγε στη μεγάλη εκκλησία, έπεσε και προσκύνησε ζητώντας έλεος από το Θεό κι άφεση αμαρτιών. Aποχαιρέτισε τον Πατριάρχη, όλο τον υπόλοιπο κλήρο, τη ρήγισσα, προσκύνησε σ' όλα τα σημεία κι εβγήκε από το ναό, πίσω εβόησε όλος ο κλήρος κι όλοι όσοι βρέθηκαν τότε εκεί, γυναίκες και παιδιά αμέτρητα τον ξεπροβόδισαν με θρήνους κι αναστεναγμούς, τόσο που έλεγες ότι η μεγάλη εκκλησία εσάλεψε από τον τόπο της, κι εμένα μου φαίνεται ότι ή βουή τους θα έφτασε κείνη τη στιγμή ίσαμε τον ουρανό. Καθώς έβγήκε από την εκκλησία είπε ένα μονό: "Όποιος θέλει να θυσιαστεί για τους ιερούς ναούς και την ορθόδοξη πίστη μας, ας με ακολουθήσει" και καβαλίκεψε το φαρί του κι ετράβηξε για τη Χρυσή Πύλη - εκεί ενόμισε ότι θα βρει τον άπιστο. Τον ακολούθησαν ως τρεις χιλιάδες πολεμιστές. Μπροστά στην πύλη είδαν πάρα πολλούς Τούρκους πού καρτερούσαν να πιάσουν τον καίσαρα. Τους εσκότωσαν όλους αυτούς. 'Έτσι ο Καίσαρ έφτασε ίσαμε την πύλη, μα από τους πολλούς σκοτωμένους δεν ημπορούσε να προχωρήσει άλλο και πάλι βρέθηκαν μπροστά του άλλοι Τούρκοι κι έπολέμησαν και μ' αυτούς ως το θάνατο. Εκεί έπεσε ο ευσεβής καίσαρ Κωνσταντίνος υπέρ των ιερών ναών και της ορθοδοξίας, μήνας Μάιος, την 29η μέρα, αφού εσκότωσε με το χέρι του, όπως έλεγαν όσοι έμειναν ζωντανοί, πάνω από 600 Τούρκους, κι έτσι αλήθεψε ο χρησμός: «Με Κωνσταντίνο έγινε και πάλι με Κωνσταντίνο θ' αποθάνει». Γιατί οι αμαρτίες έρχεται ή ώρα και κρίνονται από το θεό και, καθώς λέγεται, οι κακουργίες κι οι ανομίες καταλύουν τους θρόνους των ισχυρών.

29η Μαΐου, 2:30 το μεσημέρι: Η χιλιόχρονη βυζαντινή αυτοκρατορία είχε καταλυθεί. Καμιάς πολιτείας η πτώση δεν θρηνήθηκε τόσο πολύ όσο της Πόλης του Ελληνισμού, επειδή ως το 1453 είχε παραμείνει το αδούλωτο προπύργιο του Βυζαντινού κράτους. Η αντίσταση των πολιορκουμένων μπροστά στους πολυάριθμους άπιστους για την πατρίδα και τη θρησκεία, έμεινε χαραγμένη στον υπόδουλο Ελληνισμό και δημιούργησε την εθνική συνείδηση στους 4 αιώνες σκλαβιάς. .... Οι Έλληνες μόλις διέτρεξε η φήμη πως έπεσε η Πόλη, άλλοι άρχισαν

Monday, 28 May 2012

Bertrand Russell: «Η αγάπη είναι σοφή, το μίσος είναι ανόητο» - Love Is Wise, Hatred Is Foolish

Ο βρετανός μαθηματικός και φιλόσοφος δίνει μια άχρονη και αιώνια απάντηση σε ένα δύσκολο ερώτημα

Love Is Wise, Hatred Is Foolish

Το απόσπασμα της συνέντευξης είναι από την εκπομπή Face to Face του BBC από το 1959. Όμως θα μπορούσε να είναι οποιασδήποτε εποχής, παρελθοντικής και μελλοντικής.
Η ιστορία του ανθρώπου είναι μια πάλη ενάντια στους περιορισμούς του, κι όμως οι ίδιοι περιορισμοί τον εμποδίζουν να εξελιχθεί: το μίσος, η ζήλια, η στενομυαλιά. Μεταξύ τους, ευτυχώς, εμφανίζονται και κάποιοι ψύχραιμοι, που «βρίσκονται επίσης στον υπόνομο, αλλά κοιτάζουν τα αστέρια», όπως ο Bertrand Russell.

Σε μια ερώτηση που θα άδειαζε το μυαλό οποιουδήποτε από εμάς, ή θα μας έπαιρνε όλη μας τη ζωή να απαντήσουμε, ο κύριος Russell απαντά χωρίς να σκεφτεί ούτε ένα δευτερόλεπτο, γιατί τα μαθηματικά, η φυσική και η φιλοσοφία του έχουν δώσει απαντήσεις. Ζήτω στην τυπογραφία, στο βίντεο και τώρα, στο ίντερνετ, που μας δίνουν την ευκαιρία να δούμε μια χαραμάδα της αύρας των ανθρώπων που πάνε τη ζωή μπροστά.

Bertrand Russell: προς τους απογόνους μας
Δημοσιογράφος: Μια τελευταία ερώτηση: φανταστείτε, κύριε Russell, ότι το φιλμ που γυρίζουμε αυτή τη στιγμή θα είναι διαθέσιμο στους απόγονούς μας, σαν ένα απολίθωμα της Νεκρής Θάλασσας, χίλια χρόνια μετά. Τι πιστεύετε ότι αξίζει να μάθει αυτή η μελλοντική γενιά, για τη ζωή σας και όσα έχετε μάθει ως τώρα;

Θα ήθελα να πω δύο πράγματα, ένα πνευματικής φύσης και ένα ηθικής.
Το πνευματικό μέρος είναι το εξής: όταν ερευνάς οτιδήποτε, ή όταν ασχολείσαι με κάποιο φιλοσοφικό ερώτημα, αναρωτήσου μόνο ποια είναι τα δεδομένα και ποια είναι η αλήθεια στην οποία οδηγούν τα δεδομένα. Μην αφήνεις τον εαυτό σου να εκτραπεί από ό,τι θέλεις να πιστέψεις, ή απ' ό,τι θα είχε ευεργετικά κοινωνικά αποτελέσματα αν γινόταν πιστευτό. Δες μόνο, και αποκλειστικά, τα γεγονότα. Αυτό είναι το πνευματικό μέρος που θα ήθελα να πω.
Το θέμα ηθικής φύση που θα ήθελα να τους πω είναι πολύ απλό: θα έλεγα, η αγάπη είναι σοφή, το μίσος είναι ανόητο. Σ’ αυτό τον κόσμο, ο οποίος είναι όλο και περισσότερο διασυνδεδεμένος, πρέπει να μάθουμε να αποδεχόμαστε ο ένας τον άλλον, πρέπει να μάθουμε να ανεχόμαστε το γεγονός ότι μερικοί άνθρωποι λένε πράγματα που δε μας αρέσουν. Μόνο με αυτό τον τρόπο μπορούμε να ζήσουμε – κι αν σκοπεύουμε να ζήσουμε μαζί και να μην πεθάνουμε μαζί, πρέπει να διδαχθούμε ένα είδος συμπόνιας κι ένα είδος ανεκτικότητας, κάτι που είναι εντελώς απαραίτητο για τη συνέχεια της ανθρώπινης ζωής σ’ αυτόν τον πλανήτη.

Πανελλάδικές 2012 - Θέματα Αρχαίων
Αριστοτέλης: Η σχέση ηθικής αρετής και ηδονής-λύπης

Όταν κάνουμε ενάρετες πράξεις και εξαιτίας αυτών
αισθανόμαστε ευχαρίστηση, αυτό σημαίνει ότι
η αρετή αποτελεί μόνιμο στοιχείο του χαρακτήρα  μας


Από την άλλη, η λύπη που αισθανόμαστε,
όταν πράττουμε ενάρετα, αποδεικνύει ότι δεν έχουμε
κάνει κτήμα μας την αρετή, δεν είμαστε ενάρετοι,
αλλά ακόλαστοι.
Κείμενο:

Σημεῖον δὲ δεῖ ποιεῖσθαι τῶν ἕξεων τὴν ἐπιγινομένην ἡδονὴν ἢ λύπην τοῖς ἔργοις· ὁ μὲν γὰρ ἀπεχόμενος τῶν σωματικῶν ἡδονῶν καὶ αὐτῷ τούτῳ χαίρων σώφρων, ὁ δ’ ἀχθόμενος ἀκόλαστος, καί ὁ μὲν ὑπομένων τὰ δεινὰ καὶ χαίρων ἢ μὴ λυπούμενός γε ἀνδρεῖος, ὁ δὲ λυπούμενος δειλός. Περὶ ἡδονὰς γὰρ καὶ λύπας ἐστὶν ἡ ἠθικὴ ἀρετή· διὰ μὲν γὰρ τὴν ἡδονὴν τὰ φαῦλα πράττομεν, διὰ δὲ τὴν λύπην τῶν καλῶν ἀπεχόμεθα. Διὸ δεῖ ἦχθαί πως εὐθὺς ἐκ νέων, ὡς ὁ Πλάτων φησίν, ὥστε χαίρειν τε καὶ λυπεῖσθαι οἷς δεῖ· ἡ γὰρ ὀρθὴ παιδεία αὕτη ἐστίν.
Δεῖ δὲ μὴ μόνον οὕτως εἰπεῖν, ὅτι ἕξις, ἀλλὰ καὶ ποία τις. Ῥητέον οὖν ὅτι πᾶσα ἀρετή, οὗ ἂν ᾖ ἀρετή, αὐτό τε εὖ ἔχον ἀποτελεῖ καὶ τὸ ἔργον αὐτοῦ εὖ ἀποδίδωσιν, οἷον ἡ τοῦ ὀφθαλμοῦ ἀρετὴ τόν τε ὀφθαλμὸν σπουδαῖον ποιεῖ καὶ τὸ ἔργον αὐτοῦ· τῇ γὰρ τοῦ ὀφθαλμοῦ ἀρετῇ εὖ ὁρῶμεν. Ὁμοίως ἡ τοῦ ἵππου ἀρετὴ ἵππον τε σπουδαῖον ποιεῖ καὶ ἀγαθὸν δραμεῖν καὶ ἐνεγκεῖν τὸν ἐπιβάτην καὶ μεῖναι τοὺς πολεμίους. Εἰ δὴ τοῦτ’ ἐπὶ πάντων οὕτως ἔχει, καὶ ἡ τοῦ ἀνθρώπου ἀρετὴ εἴη ἂν ἡ ἕξις ἀφ’ ἧς ἀγαθὸς ἄνθρωπος γίνεται καὶ ἀφ’ ἧς εὖ τὸ ἑαυτοῦ ἔργον ἀποδώσει.
Πῶς δὲ τοῦτ’ ἔσται,... ὧδ’ ἔσται φανερόν, ἐὰν θεωρήσωμεν ποία τίς ἐστιν ἡ φύσις αὐτῆς.

Μετάφραση: (του εδαφίου που ζητήθηκε)
Και αυτά, επειδή η ηθική αρετή συνδέεται με τα ευχάριστα και τα δυσάρεστα συναισθήματα. δηλαδή η ευχαρίστηση είναι εκείνη για την οποία κάνουμε τις τιποτένιες πράξεις, ενώ το δυσάρεστο συναίσθημα είναι εκείνο εξαιτίας του οποίου μένουμε μακριά από τα αισθητικώς ωραία πράγματα. Γι' αυτό πρέπει να έχουμε διαπαιδαγωγηθεί από την πιο μικρή ηλικία, όπως λέει ο Πλάτωνας, με τέτοιον τρόπο, ώστε να δοκιμάζουμε ευχάριστα και δυσάρεστα συναισθήματα με αυτά που πρέπει. Πραγματικά αυτή είναι η σωστή παιδεία. Πρέπει όμως όχι μόνο να μιλήσουμε έτσι, ότι είναι έξη, αλλά τι λογής έξη. Πρέπει λοιπόν να ειπωθεί ότι κάθε αρετή, όποιου πράγματος είναι αρετή, και το ίδιο το πράγμα το κάνει να φτάσει στην πιο καλή κατάστασή του και το βοηθά να εκτελέσει με τον σωστό τρόπο το έργο του, αυτό που είναι προορισμένο γι’ αυτό, όπως για παράδειγμα η αρετή του ματιού κάνει και το μάτι αξιόλογο και το έργο αυτού, γιατί με την αρετή του ματιού βλέπουμε καλά. Όμοια η αρετή του αλόγου κάνει το άλογο αξιόλογο και ικανό να καλπάζει και να μεταφέρει τον αναβάτη και να αντιμετωπίζει τους εχθρούς. Αν αυτό έτσι είναι σε όλα τα πράγματα, και η αρετή του ανθρώπου μπορεί να είναι η συνήθεια από την οποία ο άνθρωπος γίνεται ενάρετος και από την οποία θα εκτελέσει με σωστό τρόπο το έργο του.

Νοηματική:
Ποια είναι η σχέση ηθικής αρετής και ηδονής-λύπης και πώς την εξηγεί ο Αριστοτέλης στο κείμενο που σας δίνεται;

Ο Αριστοτέλης διατυπώνει τη θέση ότι τα ευχάριστα ή δυσάρεστα συναισθήματα που συνοδεύουν τις πράξεις μας αποτελούν το κριτήριο ότι έχουν διαμορφωθεί μέσα μας τα μόνιμα στοιχεία του χαρακτήρα μας. 
Όταν λοιπόν κάνουμε ενάρετες πράξεις και εξαιτίας αυτών αισθανόμαστε ευχαρίστηση, αυτό σημαίνει ότι η αρετή αποτελεί μόνιμο χαρακτηριστικό μας. 
Γι αυτό η τέτοιου είδους ηδονή αποτελεί αγαθό για το οποίο δεν πρέπει να αδιαφορούμε. Άλλωστε αυτή είναι και η επιβράβευση για τις ηθικές πράξεις μας. 
Από την άλλη, η λύπη που αισθανόμαστε, όταν πράττουμε ενάρετα, αποδεικνύει ότι δεν έχουμε κάνει κτήμα μας την αρετή, δεν είμαστε ενάρετοι, αλλά ακόλαστοι. 
Για να αποδείξει τη θέση αυτή ο φιλόσοφος χρησιμοποιεί τα ακόλουθα παραδείγματα: 
1ο παράδειγμα («ὁ μ ὲν γὰρ ἀπεχόμενος … ἀκόλαστος»): αν κάποιος κρατιέται μακριά από τις σωματικές ηδονές και αυτό του προκαλεί ευχάριστα συναισθήματα, τότε έχει αποκτήσει ένα μόνιμο στοιχείο του χαρακτήρα του και είναι σώφρων, ενώ αν σε κάποιον η αποχή αυτή προκαλεί δυσάρεστα συναισθήματα, τότε έχει διαμορφώσει ένα άλλο μόνιμο στοιχείο του χαρακτήρα του και είναι ακόλαστος. Επομένως, δεν αρκεί να απέχει κανείς από τις σωματικές ηδονές για να χαρακτηρίζεται σώφρων. Τον χαρακτηρισμό αυτόν τον δικαιούται μόνο εάν η αποχή αυτή του προκαλεί ευχάριστα συναισθήματα.

περισσότερα εδώ

Lagarde: Την πήρε ο πόνος για τα παιδάκια του Νίγηρα!!

Προκαλεί όσο ποτέ η Lagarde: 
Τα παιδάκια του Νίγηρα βρίσκονται σε χειρότερη θέση. 
Οι Έλληνες γονείς φταίνε άλλωστε που τα παιδιά τους δεν έχουν να φάνε...
Να πληρώσουν φόρους!

Η ίδια όμως δεν πληρώνει, καθώς οι αποδοχές της δεν φορολογούνται! 
περισσότερα εδώ

Δεν φορολογούνται κι ας εισπράττει 555.000€ τον χρόνο, τα φανερά μιλάμε.
Το ΔΝΤ μας μιλάει για οικονομία, όταν τα στελεχάκια του ήρθαν και κατασκήνωσαν στην Διονυσίου Αρεοπαγίτου με 10.000€ τον μήνα ενοίκιο. 
 Ήθελε η μούρη τους να περπατήσει στα μονοπάτια των θεών, των ηρώων και Φιλοσόφων.
Μιλάει αυτή για διεφθαρμένους Έλληνες, όταν ο προκάτοχός της αποδείχτηκε ο πλέον διεφθαρμένος του κόσμου με την αυθεντική σημασία του όρου.
Μιλάει αυτή για τα παιδάκια του Νίγηρα, όταν οι μόνοι που τα στηρίζουν είναι οι Ορθόδοξες Ιεραποστολές εκεί, ενώ αυτοί του ΔΝΤ έπρεπε να έχουν λύσει ήδη το πρόβλημα, αφού η βασική αποστολή του ΔΝΤ είναι να παρέχει τεχνική και οικονομική βοήθεια σε χώρες που βρίσκονται σε πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση.
Αλλά γνωρίζουμε καλά πλέον, όταν χάσανε την πελατεία τους, βρήκαν μια χώρα παράδεισο και είπαν, ας παίξουμε χοντρά τώρα:
  • Εδώ έχει Πολιτισμό να τον βγάλουμε στο σφυρί!
  • Εδώ έχει φυσικό πλούτο, ας πάρουμε όλη την ενέργεια και της χώρας και του λαού.
  • Εδώ έχει Χαρά, ας τους την κλέψουμε.
  • Εδώ έχει φράγκα, ας γεμίσουμε τις τσέπες μας.
Κι αν πετύχουμε μ' αυτούς, ποιος θα μας αντισταθεί μετά;
Εμείς θα είμαστε, ο δούρειος ίππος της Ελλάδας είπαν. Την χώρα που επιβουλεύτηκαν οι πάντες και κανείς δεν κατάφερε να υποτάξει, εδώ και 3.000 χρόνια, εμείς θα την υποδουλώσουμε από την πίσω πόρτα.
Κι έσπειραν την διαφθορά παντού και περίμεναν 30 χρόνια τώρα να πέσει το μαγαζάκι σαν ώριμο φρούτο. 
 
Αλλά είναι μακράν νυχτωμένοι οι ΑΝΑΙΣΧΥΝΤΟΙ, επειδή,
«Ει ο Θεός μεθ' ημών, ουδείς καθ' ημών». 
Και αυτό δεν είναι είναι σχήμα λόγου, και αυτό δεν αφορά μόνο τους πιστούς, αφορά τους πάντες. Η πλειονότητα των Ελλήνων, δεν είναι διεφθαρμένοι, κι όλοι αυτοί, οι μη διεφθαρμένοι, αυτοί που έχουν τον Θεό και τον Λόγο Του μαζί τους, δεν έχουν να φοβηθούν τίποτε. Επειδή, ακόμη μια φορά, κάποιοι επίδοξοι κατακτητές τελικά θα πάνε από εκεί που ήρθαν, κι εμείς θα βγούμε πιο σοφοί από αυτή την περιπέτεια και η Ιστορία δεν θα είναι μετά η ίδια.
Απλά, να έχουμε δύναμη!
Μπόρα είναι κι αυτή, και θα περάσει.
 
Τ' ακούς Χριστινάκι; Κι άμα μιλάς για τους Έλληνες, να έχεις σεβασμό, αυτό θα σου έλεγαν και οι γονείς σου που είχαν κλασσικές σπουδές, δηλαδή σπούδασαν και δίδασκαν για την Ελλάδα και τους Έλληνες, επειδή τίποτε άλλο κλασσικό δεν υπάρχει.
Άντε πάψε και κολύμπα ...
.
χωρίς καμιά εκτίμηση,
το hamomilaki
Η σκλαβιά και η αθλιότητα στον Νίγηρα
στηρίζεται σήμερα από την αδιαφορία
των «πολιτισμένων κρατών»
Niger: L'esclavage, un drame entouré de silenceNiger slavery: Background

Lagarde, FMI-Pas de compassion pour les grecs mais pour les enfants du Niger!
Ο Εξάντας παρουσιάζει το πρώτο ντοκιμαντέρ που δημιουργήθηκε ποτέ για τη σκλαβιά στον Νίγηρα.  
Και αποκαλύπτει στα μάτια της Διεθνούς Κοινότητας το κρυφό μυστικό της Αφρικανικής αυτής χώρας, στην οποία χιλιάδες άνθρωποι, ζουν σκλαβωμένοι.
Στην αυγή του 21ου αιώνα, στη χώρα αυτή που συνορεύει με τη Νιγηρία, το Μαλί, τη Μπουργκίνα Φάσο, τη Μαυριτανία, την Αλγερία, τη Λιβύη και το Τσαντ, η σκλαβιά παραμένει καθημερινότητα.
 
Έχει τις ρίζες της στα έθιμα των δεκάδων φυλών του τόπου. Στις συνήθειες και τις παραδόσεις των Τουαρέγκ, των Φουλάνι, των Μάνγκα και των Χάουσα, που μετά από κάθε πόλεμο για την κατάκτηση μιας περιοχής, υποδούλωναν τους ηττημένους.
Γαλουχήθηκε με την πρακτική των Ευρωπαίων, που τον 16ο αιώνα μέσω του διατλαντικού εμπορίου σκλάβων μετέφεραν στις φυτείες και τα ορυχεία τους στην Αμερική πάνω από 11 εκατομμύρια Αφρικανούς σκλάβους.

Και στηρίζεται σήμερα από την αδιαφορία των «πολιτισμένων κρατών»...
Η ένδεια του Νίγηρα, μιας χώρας που δεν παράγει απολύτως τίποτα και της οποίας το 63% του πληθυσμού ζει κάτω από το όριο της φτώχειας, εντείνει και διαιωνίζει το φαινόμενο.

Sunday, 27 May 2012

Οι Έλληνες, έχουν ψυχή!

Les grecs ont une âme!
Merci Madame Lagarde!

Merci Madame, une fois de plus, de mettre la tête des grecs sous l’eau.
Dans l’interview que vous avez accordée au quotidien britannique The Guardian, vous avez dit : "Je pense que les Grecs devraient commencer par s'entraider collectivement", en "payant tous leurs impôts", "En ce qui concerne les Grecs, je pense aussi à tous ces gens qui essaient tout le temps d'échapper aux taxes". Donc, il n’y a pas que Madame Merkel qui n’aime pas les grecs. Pour vous aussi les grecs sont des voleurs, des tricheurs, des gens peu fréquentables.
Une fois de plus, l’image de la Grèce est ternie par vos propos. Au lieu de redonner espoir, au lieu de rassurer, et de dire que tout est possible, que l’on peut affronter les problèmes et les résoudre, non, vous enfoncez les grecs comme tant d’autres.
Un jour, Madame Lagarde, un jour les grecs relèveront la tête, mais n’auront pas oublié celles et ceux qui les avaient condamné bien avant l’arrivée du bourreau. C’est lamentable, comme il est lamentable d’entendre des grecs, habitant hors de Grèce, et critiquant leur pays et leur peuple.
Vous ne connaissez pas les grecs Madame Lagarde. Les grecs ont de la mémoire, sinon ils ne connaitraient pas l’histoire de l’antiquité sur le bout des doigts.
Songez à la mémoire grec Madame Lagarde, comme Madame Merkel, vous deux, avez peu de mémoire.
Le grec n’est pas une langue morte, les grecs non plus ne sont pas morts, parce qu’ils ont une âme, l’âme grecque !

Translation by Iraklis Galanakis

Σας ευχαριστώ κ. Λαγκάρντ

Σας ευχαριστώ Κυρία, γιατί για μια αφορά ακόμη βουτήξατε μέσα στο νερό το κεφάλι των Ελλήνων.
Σε μια συνέντευξη που δώσατε στην αγγλική καθημερινή εφημερίδα Guardian, είπατε: “Πιστεύω πως οι Έλληνες θα πρέπει να ξεκινήσουν μια συλλογική αλληλοβοήθεια”, “πληρώνοντας όλοι τους φόρους τους”, “Οσον αφορά τους Έλληνες, σκέφτομαι επίσης και όλους εκείνους τους ανθρώπους που προσπαθούν όλη την ώρα να αποφύγουν να πληρώσουν τους φόρους τους”.
Δεν είναι λοιπόν μόνο η κ. Μέρκελ που δεν αγαπά τους Έλληνες. Για σας επίσης οι Έλληνες είναι κλέφτες, μπαταξήδες, άνθρωποι που δεν είναι φρόνιμο να τους κάνεις παρέα.
Για μια φορά ακόμη η εικόνα των Ελλήνων κηλιδώθηκε από τα λόγια σας. Αντί να τους δώσετε ελπίδα, και να τους πείτε ότι όλα είναι δυνατά, ότι είναι εφικτή η επίλυση των προβλημάτων, εσείς τους βουλιάζετε ακόμη περισσότερο όπως τόσοι και τόσοι άλλοι.
Μια μέρα, κ. Λαγκάρντ, μια μέρα οι Έλληνες θα σηκώσουν το κεφάλι, αλλά δεν θα έχουν ξεχάσει εκείνους και εκείνες που τους είχαν καταδικάσει πριν από τον ερχομό του δήμιου. Είναι αξιοθρήνητο, όπως είναι αξιοθρήνητο να ακούς Έλληνες, που διαμένουν εκτός Ελλάδας, να κάνουν κριτική στη χώρα και στο λαό τους.
Δεν γνωρίζετε καλά τους Έλληνες κ. Λαγκάρντ. Οι Έλληνες έχουν μνήμη, αλλιώς δεν θα γνώριζαν την ιστορία της αρχαιότητας απ' έξω κι ανακατωτά.
Καλόν είναι να αναλογιστείτε την ελληνική μνήμη κ. Λαγκάρντ, όπως η κ. Μέρκελ, εσείς οι δυο, φαίνεται πως διαθέτετε μικρή μνήμη.
Τα ελληνικά δεν είναι μια νεκρή γλώσσα, ούτε οι Έλληνες είναι νεκροί, γιατί διαθέτουν μια ψυχή, την ελληνική ψυχή!

Thank you Madame Lagarde !

Thank you Madam, once again, you put the greek heads underwater.

In the interview you gave to the Guardian newspaper, you said: "I think the Greeks should start to help each other collectively,", “by paying all their taxes," "For the Greeks, I think of all these people all the time trying to evade taxes. ". So it's not just Ms. Merkel that does not like Greek. About you, the Greeks are also thieves, cheaters, people just unfrequentable.
Once again, the image of Greece is tarnished by your words. Instead of providing hope, instead of reassuring, and say that anything is possible, we can confront the problems and solve them, no, you push down the Greeks like so many others.
One day, Madame Lagarde, one day the Greeks will raise their heads, but will remember those who had condemned before the arrival of the executioner. It is lamentable, as it is lamentable to hear Greek, living outside of Greece, and criticizing their country and their people.

You do not know the Greek Ms. Lagarde. The Greeks have memory, otherwise they do not know it's ancient history at their fingertips.

Consider the Greek memory Madame Lagarde, as Mrs. Merkel, you two have little memory.
The Greek is not a dead language, not the Greek are not dead, because they have a soul, the soul of Greece!


Publié par Jose Manuel Lamarque
Το βρήκαμε στο blog της ΜΠΕΣΣΥ

16άρηδες οι πιο σκληρά εργαζόμενοι Έλληνες!

Εργάζεται ογδόντα ώρες την εβδομάδα, πληρώνει αντί να τον πληρώνουν και είναι μόνο 16 χρόνων.

«Αν θες να μπεις στο Πανεπιστήμιο,
δεν γίνεται να κάθεσαι»
Όπως προκύπτει από έρευνες, ο πιο σκληρά εργαζόμενος Έλληνας είναι ο μαθητής και μάλιστα της Β' Λυκείου. Κι όμως έχει συγκριτικά λιγότερες ώρες σχολείου από την πλειονότητα των Ευρωπαίων συνομηλίκων του (αλλά στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα φροντιστηριακά μαθήματα εντάσσονται στο σχολικό πρόγραμμα).
Σύμφωνα με στοιχεία του Δικτύου Πληροφόρησης για την Εκπαίδευση στην Ευρώπη (Eurodice), οι Έλληνες έφηβοι περνούν 788 ώρες τον χρόνο στο Λύκειο ενώ ο μέσος όρος στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι 865 ώρες. 
Εκτός από τις 32 ώρες την εβδομάδα που είναι το σχολικό πρόγραμμα για το Λύκειο στη χώρα μας, οι μαθητές επιβαρύνονται με 25-28 ώρες επιπλέον παρακολούθησης στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών και ελληνικών μαθημάτων. Συνεπώς δεν είναι παράξενο ότι οχτώ στους δέκα μαθητές της Β' Λυκείου δηλώνουν ότι δεν έχουν καθόλου ελεύθερο χρόνο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι εξωσχολικές δραστηριότητες ξεκινούν ήδη από την Α' Δημοτικού ενώ στην Γ τάξη το 60% των μικρών μαθητών κάνει τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα. Το ποσοστό αυξάνεται από τάξη σε τάξη ενώ σταδιακά προστίθεται ο χορός και η μουσική. Ήδη από το Γυμνάσιο αλλά κυρίως στο Λύκειο το πρόγραμμα των νέων έχει φορτωθεί και με 15-20 ώρες φροντιστηριακών μαθημάτων (συμπληρωματικών προς τη σχολική ύλη). Όλα όσα θα έπρεπε να γίνονται στο σχολείο οι νέοι τα κάνουν στα φροντιστήρια. Τείνουν έτσι να θεωρούν το σχολείο ασήμαντο και κάποιες φόρες να το μισούν.
Στα 15 τα παιδιά δεν έχουν χρόνο να είναι πια παιδιά. Τα ανταγωνιστικά πρότυπα έχουν κάνει τους νέους να χάσουν την εφηβεία τους, δημιουργώντας μια νευρωσική παθολογική κατάσταση όπου το υπερφορτωμένο πρόγραμμα θεωρείται κάτι φυσιολογικό. Οι γονείς επιζητούν από τα παιδιά τους τη πρωτιά που φυσικά δεν είναι πάντα εφικτή, η απογοήτευση από μία ενδεχόμενη αποτυχία παίρνει διαστάσεις απόρριψης. Ο νέος που ζει με αυτούς τους ρυθμούς είναι ο αυριανός ενήλικος που σίγουρα θα χρειαστεί ψυχολογική υποστήριξη. Η έντονη ανταγωνιστικότητα που αναπτύσσεται κάνει τους νέους εχθρικούς, μειώνοντας έτσι την κοινωνική επαφή. Το πτυχίο, οι ξένες γλώσσες και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές μπορεί να είναι εφόδια απαραίτητα στην αγορά εργασίας αλλά, αυτά δεν αρκούν για την επαγγελματική επιτυχία. Ο νέος εργαζόμενος πρέπει να συνεργάζεται να είναι κοινωνικός και να έχει αυτοπεποίθηση.
Η πίεση χρόνου ξεκινά ήδη από την Α' τάξη του Δημοτικού. Περίπου ένας στους τέσσερις 6χρονους μαθητές διαβάζει τρεις ή και περισσότερες ώρες την ημέρα.
"Αν θες να μπεις στο Πανεπιστήμιο, δεν γίνεται να κάθεσαι", λένε χαρακτηριστικά μαθητές της Α' τάξης εξηγώντας γιατί είναι φορτωμένο το πρόγραμμα των παιδιών τόσο στην Α' τάξη αλλά κυρίως στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου. Οι μαθητές, παρ' όλο που αφιερώνουν αρκετό από τον χρόνο τους για φροντιστήρια ξένων γλωσσών και άλλες δραστηριότητες, φαίνεται ότι έχουν συνηθίσει σε αυτούς τους ρυθμούς και είναι προετοιμασμένοι για το περισσότερο φορτωμένο πρόγραμμα στις επόμενες τάξεις του Λυκείου. Πολλοί είναι και οι μαθητές οι όποιοι εξ αίτιας του υπερφορτωμένου προγράμματος δεν προλαβαίνουν να δουν τους γονείς τους.
Άραγε ποιος είναι ο στόχος της παιδείας σήμερα, να εκπαιδεύσει ή να μας παιδεύσει;


Επιμέλεια: Βασίλης Παπαπάνος
Αναρτήθηκε από

ΤΡΙΤΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΕ ΕΡΓΑΤΟΩΡΕΣ!

Η Ελλάδα με την λέξη τεμπελιά για τους ξένους είναι κάτι σαν.... συνώνυμο. Τι γίνετε όμως όταν τα στοιχεία δείχνουν διαφορετικά; Είμαστε οι πρώτοι στην Ευρώπη σε ώρες εργασίας.
15
Αν κοιτάξουμε μόνο την πλήρη απασχόληση
των μισθωτών, οι Έλληνες συνεχίζουν
να εργάζονται σχεδόν 10% περισσότερες ώρες
από τους Γερμανούς
Άλλη μια πρωτιά για την Ελλάδα. Πρώτος στην Ευρώπη και τρίτος στον κόσμο είναι ο Έλληνας εργαζόμενος σε εργατοώρες, σύμφωνα με έρευνα του BBC, η οποία βασίζεται στα στοιχεία του Οργανισμού Συνεργασίας και Ανάπτυξης.
Κοιτάζοντας τις μέσες ετήσιες ώρες εργασίας ανά εργαζόμενο, οι Έλληνες με βάση τα στοιχεία του διεθνούς οργανισμού είναι πιο εργατικοί ακόμα και από τους Γερμανούς. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, ο μέσος Έλληνας εργαζόμενος αφιερώνει στη δουλειά του 2.017 ώρες ετησίως, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στην Ευρώπη.
Από τα συνολικά 34 μέλη του ΟΟΣΑ, η χώρα μας βρίσκεται μόλις δύο θέσεις πίσω από την πρωτοπόρα σε ώρες εργασίας Νότιο Κορέα.
Την ίδια ώρα, ο μέσος Γερμανός εργαζόμενος δουλεύει μόλις 1.408 ώρες το χρόνο. Η Γερμανία βρίσκεται στην προτελευταία θέση του ΟΟΣΑ.

Ο μέσος Έλληνας εργάζεται 40% περισσότερες ώρες από το μέσο Γερμανό.

Σε μία προσπάθεια να αποσαφηνίσει τους λόγους στους οποίους οφείλεται η μεγάλη διαφορά μεταξύ Ελλάδας - Γερμανίας, ο Πασκάλ Μαριάννα του ΟΟΣΑ υποστηρίζει:
"Η ελληνική αγορά εργασίας αποτελείται από ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων που είναι αυτοαπασχολούμενοι, δηλαδή τους αγρότες και καταστηματάρχες που εργάζονται πολλές ώρες. Οι αυτοαπασχολούμενοι τείνουν να εργάζονται πολύ περισσότερο από αυτούς που έχουν μισθωτή εργασία. Ο δεύτερος λόγος σχετίζεται με τη μεγάλη διαφορά στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης.
"Στη Γερμανία , το ποσοστό των εργαζομένων με μερική απασχόληση είναι αρκετά υψηλό. Είναι σχεδόν ένας στους τέσσερις". υποστηρίζει ο Μαριάννα.
Επιπλέον διευκρινίζει ότι αν κοιτάξουμε μόνο την πλήρη απασχόληση των μισθωτών, οι Έλληνες συνεχίζουν να εργάζονται σχεδόν 10% περισσότερες ώρες από τους Γερμανούς. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι Γερμανοί απολαμβάνουν περισσότερες διακοπές, αναρρωτική άδεια και άδεια μητρότητας- κατά μέσο όρο 4 εβδομάδες περισσότερο από τους Έλληνες".

«Τα παιδιά είναι μουδιασμένα σε μια πραγματικότητα που είναι τελείως άρρυθμη»

Όλοι μας όμως, 

Και όταν λέμε όλοι, εννοούμε ΟΛΟΙ
Το θέμα συζήτησης στα «πηγαδάκια» του σχολείου φαίνεται πως
έχουν αλλάξει με την έλευση της κρίσης, με τους περισσότερους μαθητές να εστιάζουν στις περικοπές και στην εργασιακή κατάσταση των γονιών τους. 
Σοκάρει το γεγονός ότι 1 στους 2 μαθητές δηλώνει ότι οι γονείς του έχουν υποστεί σημαντική μείωση στους μισθούς τους, ενώ σχεδόν 2 στους 10 τονίζουν ότι ο ένας γονιός είναι άνεργος, αριθμοί που δείχνουν πως οι έφηβοι πλέον καλούνται να ανταποκριθούν στη νέα πραγματικότητα. 
«Εδώ και ένα χρόνο τα παιδιά συμμετέχουν στις περικοπές
της οικογένειας, και πολλές φορές αποφασίζουν και τα ίδια, καθώς οι γονείς ζητούν τη βοήθειά τους, προκειμένου να κόψουν έξοδα. Όλο αυτό τα επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό», λέει στον «Ε.Τ.» η ψυχολόγος – παιδοψυχολόγος, Αλεξάνδρα
Καππάτου.


περισσότερα εδώ

Saturday, 26 May 2012

Η Merkel δεν ξέρει κατά που πέφτει το Βερολίνο!! Merkel moves Berlin to Russia

Η Ρωσία τόσο κοντά σου είναι. 
Εσύ είσαι βαθιά νυχτωμένη!!

Τι, η Ρωσία; Η Ρωσία είναι τόσο κοντά;;
 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Έβαλε τέλος στη ζωή του ο παιδεραστής Ανθυπασπιστής

Στα κρατητήρια του Αεροδικείου Αθηνών -όπως πληροφορείται το Crimes on air- έβαλε το πρωί τέλος στη ζωή του ο Ανθυπασπιστής που συνελήφθη από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. 

Ο 34χρονος πιάστηκε μέσα στο Πεντάγωνο στο Τμήμα πληροφορικής όπου υπηρετούσε. 
Στην κατοχή του είχαν βρεθεί πάνω από 60 βίντεο με πρωταγωνιστή τον ίδιο και ανήλικα παιδιά

Αναρτήθηκε από crimesnews

«Ψάρευε» τα θύματά του μέσω ίντερνετ και βιντεοσκοπούσε τη φρίκη!