Σελίδες

Friday, 30 November 2012

Αφιέρωμα του «Μοnde» στη σύγχρονη Ελλάδα...
μέσα από την αρχαία

Μεγάλο ρεπορτάζ της γαλλικής εφημερίδας για μια χώρα και μια κουλτούρα σε κρίση
.
Το αφιέρωμα της εφημερίδας «Le Monde»
Παρίσι, Γαλλία 

Ένα μεγάλο αφιέρωμα στη σύγχρονη Ελλάδα μέσα από την κληρονομιά του αρχαίου κόσμου φιλοξενεί ο «Monde», φωτίζοντας με ρεπορτάζ και συνεντεύξεις την καθημερινότητα μιας χώρας και μιας κουλτούρας σε κρίση.
Οι συντάκτες της γαλλικής εφημερίδας, η Φανί Λεπάν και ο Γιανίκ Καντόρ, επισκέφθηκαν δέκα πόλεις και τοποθεσίες-κλειδιά του αρχαίου ελληνικού κόσμου και συνομιλούν με Ελληνες του σήμερα για το πώς έχουν τα πράγματα και πώς βιώνουν την κρίση.

Στη σύντομη εισαγωγή τους θυμίζουν τα λόγια του πρώην προέδρου της Γαλλίας Βαλερί Ζισκάρ Ντ’ Εστέν: «Μια Ευρώπη χωρίς την Ελλάδα θα ήταν σαν παιδί χωρίς πιστοποιητικό γέννησης». Για τον Ντ’ Εστέν, συνεχίζουν, ήταν προφανές ότι η Ελλάδα θα έπρεπε να είναι στην ΕΕ.
 
Είμαστε όμως ο κακός μαθητής της Ευρώπης; «Σίγουρα παραποίησε τα δημοσιονομικά της στοιχεία και έβαλε την Ευρώπη σε σπιράλ θανάτου, αλλά η Ελλάδα είναι και ο Αριστοτέλης, ο Πλάτωνας, ο Περικλής, ο Ευριπίδης ή ο Σοφοκλής», παρατηρούν και αναζητούν τι απέμεινε από τα περασμένα μεγαλεία.
Ανεργία, άνοδος των άκρων, κοινωνικές ανισότητες, φόβος του άλλου, πολιτισμός σε πτώση, «θα γνωρίσει η Ελλάδα μια νέα χρυσή εποχή;» αναρωτιούνται.

 
Οι δημοσιογράφοι του «Monde» επισκέπτονται την Ολυμπία για τον αθλητισμό, την Ελευσίνα για τη γεωργία, τη Σπάρτη για την τρίτη ηλικία εμπνεόμενοι από το γεροντοκρατικό πολίτευμα της αρχαίας πόλης.
Σειρά έχει ο Μαραθώνας, για τους εχθρούς, όπου φιλοξενούνται, μεταξύ άλλων, δηλώσεις του Μανώλη Γλέζου, του «ακούραστου ανθρώπου-μύθου που στα 90 του δεν έχει καταθέσει τα όπλα».

Το αφιέρωμα συνεχίζεται με τον Πειραιά για την οικονομία και τους Δελφούς για την Εκκλησία.

Ακολουθεί η Επίδαυρος για την υγεία, μια επιλογή εκ πρώτη όψεως περίεργη, αλλά στην πραγματικότητα εύλογη καθώς ήταν το Ασκληπιείο, ένα αρχαίο ιερό-θεραπευτήριο.

 
Το αφιέρωμα κλείνει στην Αθήνα, με την Ακρόπολη για τον τουρισμό, την Αρχαία Αγορά για τη δημοκρατία και το Θέατρο του Διονύσου για τον πολιτισμό.
από tovima

Η απίστευτη ιστορία που συγκίνησε εκατομμύρια κόσμο!

Η συγκινητική φωτογραφία και η απίστευτη ιστορία
που συγκίνησε εκατομμύρια κόσμο! 

.
New York police officer buys boots for homeless man
in Times Square
αστυνομικός αγόρασε μπότες και του τις φόρεσε
​Μια κρύα νύχτα του Νοεμβρίου στην κεντρικότερη πλατεία της Νέας Υόρκης, την Times Square, ένας άστεγος ήταν ξαπλωμένος σε ένα πεζοδρόμιο ξυπόλητος... με τη θερμοκρασία φυσικά να είναι ιδιαίτερα χαμηλή... Ένας αστυνομικός εν ώρα υπηρεσίας είδε τον άστεγο ξαπλωμένο στο δρόμο και πήγε σε ένα κοντινό κατάστημα με παπούτσια για να του αγοράσει ένα ζευγάρι μπότες που θα τον ζεσταίνουν τις παγωμένες νύχτες του χειμώνα! 

Ο αστυνομικός επέστρεψε στο σημείο και του φόρεσε τις μπότες. Την τρυφερή αυτή στιγμή απαθανάτισε με τη φωτογραφική του μηχανή ένας τουρίστας από την Αριζόνα και την δημοσίευσε στην επίσημη σελίδα της αστυνομίας της Νέας Υόρκης στο facebook! Η φωτογραφία σάρωσε στο διαδίκτυο, αφού την είδαν 1,6 εκατομμύριο χρήστες, έκαναν 276.000 likes και 16.000 σχόλια. Μάλιστα, τον αστυνομικό τον χαρακτήρισαν σαν έναν μεταμεσονύκτιο ιντερνετικό ήρωα και η ιστορία του συγκίνησε εκατομμύρια κόσμο!

Thursday, 29 November 2012

Τα δελτία Ειδήσεων βλάπτουν σοβαρά την υγεία

Μαθητές Άργους

Οι μαθητές παρουσιάζουν την άποψη τους
για τα δελτία ειδήσεων, με καυστικό τρόπο.
Οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ ΑΡΓΟΥΣ παρουσιάζουν την άποψη τους για τα δελτία ειδήσεων.

Μαχαίρι στο …κόκκαλο η ταινία των μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Άργους για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας (PROJECT) του Επαγγελματικού Λυκείου.

Οι μαθητές παρουσιάζουν την άποψη τους για τα δελτία ειδήσεων, με καυστικό τρόπο.


Ομάδα έργου 1ου ΕΠΑΛ Άργους: Γκρέμι Άρης, Γούρκου Μαρίνα, Διαμαντοπούλου Πένυ, Θεοφανόπουλος Γιάννης, Ιγήπασης Δημήτρης, Καζάς Δημήτρης, Κακούρος Χρήστος, Καλογερόπουλος Γιώργος, Καμπεράι Θάνος, Κανατσέλη Ελένη, Γαρουνιάτη Λίζα, Γεόγλου Τάσος, Γκιόνη Λόρεντς, Κίτος Γιώργος, Κουκιέλκα Ρέμι, Πουλής Παναγιώτης, Σινάνι Έρβιν, Σπινόπουλος Χρήστος, Χατζίνας Δημήτρης (μαθητές), Πιστεύος Νίκος και Ντέμος Γιώργος (καθηγητές).

Παραγωγή: Τομέας Ηλεκτρονικής και Ηλεκτρολογίας 1ου ΕΠΑΛ ΑΡΓΟΥΣ.

Διαζύγιο: Πώς θα προστατέψετε τα παιδιά

Οι στατιστικές λένε πως ένα στα τέσσερα ζευγάρια σήμερα χωρίζει. Αυτή είναι μία πραγματικότητα που όσο περνούν τα χρόνια δείχνει να παίρνει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις, ειδικά ως προς τα νέα ζευγάρια. 
Το διαζύγιο, όσο επίπονο κι αν είναι, όση αναστάτωση κι αν φέρει στην οικογένεια, αποτελεί σε πολλές περιπτώσεις μοναδική λύση και διέξοδο για τα μέλη της οικογένειας, προκειμένου να συνεχίσουν πιο ευτυχισμένα τη ζωή τους. 
Τι γίνεται, όμως, όταν στην οικογένεια υπάρχουν παιδιά;

Τα περισσότερα παιδιά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην διαχείριση της εμπειρίας ενός διαζυγίου.
Μιλήσαμε με την οικογενειακή σύμβουλο κ. Γώγα Κυριακίδου σχετικά με το πώς πρέπει οι γονείς να χειρίζονται το δύσκολο θέμα του χωρισμού τους ώστε να μην «τραυματίσουν» τα παιδιά τους και πώς να ανταποκριθούν στις αντιδράσεις και τις ανάγκες τους.

Πριν το διαζύγιο

«Πολλά διαζύγια θα είχαν αποφευχθεί αν το ζευγάρι, πριν τον γάμο, είχε επισκεφθεί κάποιον σύμβουλο και έκανε κάποια εκπαίδευση για το τι σημαίνει γάμος και τι πρέπει και οι δύο να περιμένουν», λέει η κ. Κυριακίδου και συνεχίζει «τα περισσότερα ζευγάρια μπαίνουν στον γάμο εντελώς απροετοίμαστα. Με τον ίδιο τρόπο αποφασίζουν να γίνουν και γονείς, χωρίς να γνωρίζουν τι σημαίνει αυτός ο ρόλος και τι ευθύνες αναλαμβάνουν».
Συμβουλεύει, μάλιστα, αν οι γονείς έχουν πάρει απόφαση να χωρίσουν, να φέρουν τα παιδιά τους σε επαφή με κάποιον παιδοψυχολόγο, ο οποίος μέσα από το παιχνίδι και την δημιουργία θα τα βοηθήσει να εκφράσουν και να διαχειριστούν τα δύσκολα συναισθήματα που αναπόφευκτα δημιουργεί το διαζύγιο.

Η προσέγγιση του παιδιού ανά ηλικία

Τα περισσότερα παιδιά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην διαχείριση της εμπειρίας ενός διαζυγίου. Τα μικρότερα με περισσότερες και εντονότερες αντιδράσεις, τα μεγαλύτερα με λιγότερες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το διαζύγιο δεν τα επηρεάζει. Χρέος των γονιών, ειδικά κατά το διάστημα το χωρισμού, είναι να εξασφαλίσουν στα παιδιά προτεραιότητα στην ζωή τους, φροντίδα και αγάπη. Να τα διαβεβαιώσουν ότι δεν φταίνε αυτά για τον χωρισμό τους και να μην τους αλλάξουν δραματικά τις καθημερινές τους συνήθειες, ώστε να μη βιώσουν αυτά ακόμα περισσότερη αστάθεια.
Για τα μικρά παιδιά, λέει η κ. Κυριακίδου, το διαζύγιο είναι μία τραυματική εμπειρία που χρειάζεται πολύ προσοχή και συμβουλή από ειδικό για τον τρόπο που θα διαχειριστούν οι γονείς την κατάσταση και θα το ανακοινώσουν στο παιδί. Το μικρό παιδί αισθάνεται να γκρεμίζεται ο κόσμος στον οποίον ένιωθε ασφάλεια, άρα χρειάζεται πολύ ιδιαίτερη προσέγγιση.  
«Όπως και να φερθούν οι γονείς στο παιδί, είναι αναπόφευκτο αυτό να τραυματιστεί. Το καλύτερο που έχουν να κάνουν, λοιπόν, είναι να υιοθετήσουν όσο το δυνατό πιο φιλική επικοινωνία μεταξύ τους αλλά και απέναντι στο παιδί».
Η ειδικός συνεχίζει λέγοντας πως το τι έχουν οι γονείς μεταξύ τους δεν αφορά στο παιδί και γι’αυτό δεν χρειάζεται να το κάνουν συμμέτοχο των οποιονδήποτε διαφορών τους. Μία τέτοια συμπεριφορά διχάζει το παιδί, καθώς δε μπορεί να την κατανοήσει, και το πληγώνει ακόμα κι αν δεν το δείχνει. «Είναι σα να του ζητούν να χωρίσει κι εκείνο μέσα από αυτούς και να επιλέξει τον έναν ή τον άλλο, πράγμα καταστροφικό για την ψυχική ισορροπία του παιδιού».
Στα μεγαλύτερα παιδιά μιλάμε με ειλικρίνεια και τα διαβεβαιώνουμε ότι δεν έχουμε καμία πρόθεση να τα χωρίσουμε από τον γονιό τους, ούτε να πάρουν κάποιαν θέση υπέρ του ενός ή του άλλου, λέει η ειδικός. «Η διάλυση της σταθερότητας του εφήβου είναι θέμα που πρέπει να πάρουμε εξίσου σοβαρά, άρα ίσως θα έπρεπε και σε αυτή την περίπτωση να ζητήσουμε τη συμβουλή παιδοψυχολόγου, καθώς πολλές φορές είναι δύσκολο να σκεφτούμε τι μπορεί να σημαίνει το διαζύγιο για την ψυχολογία του», προσθέτει.

Πάντα γονείς

Το σημαντικότερο στοιχείο που θα πρέπει, πάντως, οι γονείς που αποφασίζουν να πάρουν διαζύγιο να μην ξεχνούν ποτέ είναι ότι χωρίζουν σαν «ζευγάρι», όχι σαν «γονείς». Για το συγκεκριμένο παιδί θα είναι πάντα οι μοναδικοί γονείς που θα έχει.
Η κ. Κυριακίδου καταλήγει λέγοντας πως «μέχρι το τέλος της ζωής τους οι γονείς θα είναι ενωμένοι λόγω του παιδιού. Αυτό υποδηλώνει ότι οι μεταξύ τους σχέσεις θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν καλύτερες και φιλικές. Ο μεταξύ τους ανταγωνισμός και η εχθρότητα θα προσθέσει άλλο ένα τραύμα στην παιδική ψυχή» οπότε, αν δεν γίνεται να αποφευχθεί το διαζύγιο, ας αποφευχθεί τουλάχιστον αυτό.

Πηγή:  mama365.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ο Έλληνας «μικρός εφευρέτης» που αψηφά την κρίση

Το... ηλεκτρονικό γάντι πετά ένας 17χρονος μαθητής σε όσους υποστηρίζουν ότι στην Ελλάδα της κρίσης και της μιζέριας οι νέοι άνθρωποι έχουν στερέψει από ιδέες και διάθεση για δημιουργία.

Το κύριο μέρος του γαντιού απαρτίζεται από μια μεταλλική κατασκευή. Αισθητήρες αντιλαμβάνονται κάθε απόπειρα του ανθρώπου να κινήσει το χέρι του και στη συνέχεια ένας επεξεργαστής δίνει την εντολή στο
Το κύριο μέρος του γαντιού απαρτίζεται από μια μεταλλική κατασκευή που τοποθετείται γύρω από το χέρι.
Ο μαθητής της Γ' Λυκείου, Χάρης Ιωάννου, κατασκεύασε ένα τεχνητό ηλεκτρονικό γάντι, το οποίο βοηθά τους ανθρώπους που έχουν σοβαρό πρόβλημα στο χέρι να επανακτήσουν μέρος της κίνησης και βραβεύτηκε χθες από τη Unicef στην εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού.
Η ιδέα για την κατασκευή του γαντιού προέκυψε όταν ο Χάρης παρατήρησε τις κινητικές δυσκολίες που αντιμετώπιζε η γιαγιά του, η οποία δυσκολευόταν να κρατήσει ακόμα και τα πιο ελαφριά αντικείμενα καθημερινής χρήσης.
«Δοκίμασε το πρωτότυπο και λειτούργησε αρκετά καλά. Φυσικά το γάντι είναι ακόμα ακατάλληλο για καθημερινή χρήση, γιατί βρίσκεται σε αρχικό στάδιο και υπάρχουν κάποια σφάλματα, αλλά τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά», λέει ο ίδιος στο «Εθνος».
Το ηλεκτρονικό γάντι έχει βάρος μόλις 350 γραμμαρίων, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς μεγάλη δυσκολία. Το κύριο μέρος του γαντιού απαρτίζεται από μια μεταλλική κατασκευή που τοποθετείται γύρω από το χέρι. Στην κατασκευή αυτή περιλαμβάνονται αισθητήρες πίεσης, οι οποίοι αντιλαμβάνονται κάθε απόπειρα του ανθρώπου που φορά το γάντι να κινήσει το χέρι του.
Στη συνέχεια, ένας επεξεργαστής που βρίσκεται πάνω στο γάντι δίνει, με τη βοήθεια αλγορίθμων, την εντολή στους κινητήρες να ενεργοποιηθούν. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Χάρη, το γάντι μπορεί να δώσει στο χέρι τη δυνατότητα να ασκήσει μέχρι 17 κιλά βάρος σε κάθε κλείδωση.
Από τα 6 του χρόνια ο Χάρης ασχολείται με τις κατασκευές. Εχει κάνει κατάληψη σε ένα μικρό δωμάτιο του σπιτιού του, όπου έχει τοποθετήσει τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τα εργαλεία του. «Από μικρό παιδί ενδιαφερόμουν γι' αυτά τα πράγματα. Εχω κάνει μετατροπές αυτοκινήτων από βενζινοκίνητα σε ηλεκτροκίνητα και έχω αποπειραθεί να φτιάξω ένα πρόγραμμα με το οποίο μπορούν να ανοιγοκλείνουν οι διακόπτες του σπιτιού μέσω Internet. Το δοκίμασα στην πόρτα του γκαράζ, την κατέστρεψα και το πάθημα μου έγινε μάθημα», λέει.
Μετά το τέλος της σχολικής χρονιάς, και αφού δώσει εξετάσεις, ο Χάρης σκοπεύει να εξελίξει το ηλεκτρονικό γάντι όσο μπορεί και φιλοδοξεί να το δει να βγαίνει στην αγορά. «Δεν θα το αφήσω και ενδιαφέρομαι να συνεργαστώ με κάποια εταιρεία αν υπάρχει ενδιαφέρον.
Ο ίδιος βλέπει το μέλλον του στην Ελλάδα, αρνούμενος να ακολουθήσει στη μαζική φυγή νέων ανθρώπων στο εξωτερικό. «Πρέπει να μείνουμε, να πολεμήσουμε και να πάμε κόντρα στη μιζέρια που επικρατεί σήμερα. Αν εμείς οι νέοι καθίσουμε με σταυρωμένα τα χέρια δεν υπάρχει ελπίδα», καταλήγει ο Χάρης.

Βραβεία
Στην εκδήλωση που διοργανώθηκε χθες από τη Unicef για την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού βραβεύτηκαν σχολεία και μαθητές που αρίστευσαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν για τα δικαιώματά τους». Τα βραβεία απονεμήθηκαν σε σχολεία και νηπιαγωγεία όλης της χώρας που δημιούργησαν πρωτότυπες αφίσες, εφημερίδες, βιβλία και παραμύθια με θεματολογία σχετική με την αγάπη, την οικογένεια και το δικαίωμα πρόσβασης των παιδιών σε τροφή και νερό.

Στέλιος Βογιατζάκης
e-go.gr

Εφιαλτικές αποκαλύψεις ! 14χρονα ελληνόπουλα χρήστες σκληρών ναρκωτικών-Πίνουν ακόμα και υγρά μπαταρίας

- Το ναρκωτικό shisha χαρακτηρίζεται σε πολλά ξένα ΜΜΕ ως το ναρκωτικό των φτωχών
- 2.820 χρήστες ναρκωτικών είναι στην αναμονή έως και 3 χρόνια για να μπουν σε πρόγραμμα απεξάρτησης



 
- Σταϊκούρας: Χρηματοδότηση σε δήμους για το φαινόμενο ΜΟΝΟ εάν έχουν ισοσκελισμένο προϋπολογισμό
- Η συζήτηση στη Βουλή διεκόπη γιατί τρεις υπουργοί δεν ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα SOS για την καταπολέμηση των ναρκωτικών, ειδικά σε παιδιά μικρής ηλικίας, όπου το φαινόμενο λαμβάνει εφιαλτικές διαστάσεις εξέπεμψε η εκπρόσωπος του «18 ΑΝΩ» Κατερίνας Μάτσα, στην επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής.


Όπως αποκάλυψε όλο και μικραίνει το όριο ηλικίας όσων λαμβάνουν ναρκωτικά, καταγγέλλοντας πως πλέον ακόμη και 14χρονα παιδιά είναι χρήστες σκληρών ναρκωτικών…, ακόμη και ναρκωτικών με βάση τα υγρά μπαταριών.

«Κυκλοφορούν νέες επικίνδυνες ουσίες όπως το "
shisha" που αποτελείται από αμφεταμίνες και υγρά μπαταρίας και λαμβάνεται από παιδιά 14 ετών! Η χρήση αυξάνεται διαρκώς, η ηλικία των χρηστών πέφτει και εξαπλώνεται σε όλα τα κοινωνικά στρώματα. Εκπέμπουμε σήμα κινδύνου. Η κατάσταση είναι σοβαρή» είπε χαρακτηριστικά η κ. Μάτσα.

Αξίζει να σημειωθεί οτι πολλά δημοσιεύματα του ξένου τύπου αναφέρεται σε αυτό το ναρκωτικό ότι έχει γίνει ανάρπαστο στην Ελλάδα και το χαρακτηρίζουν ως το ναρκωτικό των φτωχών.

Κατά τη συνεδρίαση ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταικούρας ανακοίνωσε δρομολογείται σχεδιασμός χρηματοδότηση για την αντιμετώπιση του φαινομένου των ναρκωτικών να λαμβάνουν μόνο οι δήμοι που έχουν ισοσκελισμένο προϋπολογισμό, ενώ ο υπουργός υγείας Ανδρέας Λυκουρέντζος ανέφερε ότι 2.820 χρήστες ναρκωτικών στοιβάζονται στις λίστες αναμονής των φορέων απεξάρτησης ενώ ο χρόνος αναμονής φτάνει έως και τα 3 έτη.

«Σε 7.844 άτομα παρέχεται θεραπεία από 26 μονάδες στην Αττική και 16 ακόμα πανελλαδικά. Έχουμε εντάξει περισσότερα από 3.000 άτομα φέτος. Έχουμε λίστα αναμονής με 2.820 άτομα, δυστυχώς τα 2.512 άτομα βρίσκονται στην Αττική. Στη Θεσσαλονίκη έχει απορροφηθεί πλήρως στη λίστα αναμονής. Παλιά ο χρόνος αναμονής ήταν 4 έτη τώρα έχει περιοριστεί στον 1 μήνα» πρόσθεσε.

Ο κ. Λυκουρέντζος δήλωσε πως από την αρχή του έτους έχουν διανεμηθεί 14.000 σύριγγες καθώς και χιλιάδες άλλα μέσα για την προφύλαξη από μεταδιδόμενα νοσήματα ενώ άφησε αιχμές κατά της τοπικής αυτοδιοίκησης ότι «σε ορισμένες περιπτώσεις δεν συμπαρίσταται όσο χρειάζεται».

Η συνεδρίαση διεκόπη και η Επιτροπή θα συνεδριάσει εκ νέου, με αφορμή τις αντιδράσεις, κυρίως των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, για το γεγονός ότι στο κάλεσμα δεν ανταποκρίθηκαν και οι υπόλοιποι υπουργοί που είχαν κληθεί, δηλαδή οι υπουργοί Εσωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης, Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Νίκος Δένδιας και Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωνσταντίνος Μουσουρούλης
-----------------------
Πηγή: newsit.gr

από inout

Wednesday, 28 November 2012

«Η εκπαίδευση για τον θάνατο… » (1943) / «Education for Death: The Making of the Nazi»

Εξαιρετικό αντιναζιστικό cartoon από τον Walt Disney 
«Education for Death: The Making of the Nazi»λέγεται το 10λεπτο φιλμάκι κινουμένων σχεδίων του Walt Disney, που κυκλοφόρησε στις 15 Ιανουαρίου 1943 και βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Gregor Ziemer. 
«Education for Death: The Making of the Nazi»
    Η ταινία παρουσιάζει την ιστορία του μικρού Χανς, ενός αγοριού, που γεννήθηκε και μεγάλωσε στη ναζιστική Γερμανία και ανατρέφεται για να γίνει ένας ανελέητος στρατιώτης.
    Στην αρχή της ταινίας, ένα ζευγάρι Γερμανών πρέπει να αποδείξει σε έναν δικαστή Ναζί, ότι έχει καθαρό αίμα Αρείας φυλής και συμφωνεί να αφιερώσει το γιο του, τον οποίο ονομάζει Hans – μετά την έγκριση του δικαστή -, στην υπηρεσία του Αδόλφου Χίτλερ και το Ναζιστικό Κόμμα. 
Τους δίνεται ένα αντίγραφο του Mein Kampf από το δικαστή ως ανταμοιβή για τις υπηρεσίες τους προς τον Χίτλερ κι ένα βιβλιάριο, που περιέχει χώρο για 12 παιδιά (ένας υπαινιγμός ότι το ζευγάρι αναμένεται να δημιουργήσει μια μεγάλη οικογένεια για την Πατρίδα).
    Καθώς ο Hans μεγαλώνει, μαθαίνει μια διαστρεβλωμένη εκδοχή της Ωραίας Κοιμωμένης, όπου απεικονίζεται ο Χίτλερ ως ιππότης με την αστραφτερή του πανοπλία και σώζει την Ωραία Κοιμωμένη, μια παχύσαρκη Βαλκυρία, που εκπροσωπεί τη Γερμανία, από την κακιά μάγισσα, που εκπροσωπεί τη δημοκρατία. (Ο αφηγητής σαρκαστικά σχολιάζει ότι «το ηθικό δίδαγμα αυτής της ιστορίας φαίνεται να είναι ότι ο Χίτλερ σήκωσε τη Γερμανία στα πόδια της, την ανέβασε πάνω στη σέλα, και την πήρε για μια βόλτα.») 
    Χάρη σε αυτό το είδος της διαστρεβλωμένης ιστορίας, ο Hans και όλα τα νεαρά μέλη της χιτλερικής νεολαίας γοητεύονται με τον Φύρερ, στο πορτραίτο του οποίου αποδίδουν και το γνωστό χαιτετισμό.
    Κατόπιν, το κοινό βλέπει τον Hans άρρωστο και κλινήρη. Η μητέρα του προσεύχεται γι αυτόν, γνωρίζοντας ότι είναι μόνο θέμα χρόνου, πριν οι αρχές έρθουν να τον πάρουν για να υπηρετήσει τον Χίτλερ. Ένας Ναζί αξιωματικός κτυπά την πόρτα για να πάρει τον Hans μακριά, αλλά η μητέρα του λέει ότι είναι άρρωστος και έχει ανάγκη φροντίδας. Ο αξιωματικός της λέει να θεραπεύσει το γιο της γρήγορα και να τον ετοιμάσει να φύγουν, πράγμα που σημαίνει ότι αν Hans δεν γίνει καλά, θα υποβληθεί σε ευθανασία. Ο αξιωματικός τη διατάζει να μην τον κανακεύει, γιατί ένας στρατιώτης δεν πρέπει να έχει συναισθήματα, ούτε να δείχνει κανένα απολύτως έλεος.
    Τελικά, ο Hans αναρρώνει και συνεχίζει την «εκπαίδευση» του σε μια σχολική τάξη, όπου όλα τα παιδιά φορούν τις στολές της χιτλερικής νεολαίας. Στους τοίχους κρέμονται τα πορτραίτα του Χίτλερ, του Γκαίριγκ και του Γκαίμπελς. Ο δάσκαλος ζωγραφίζει στον πίνακα σε κινούμενα σχέδια ένα κουνέλι και μια αλεπού. Η αλεπού τρώει το κουνέλι και ο Hans λυπάται. Ο δάσκαλος γίνεται έξαλλος και βάζει τον Hans να καθίσει στη γωνία φορώντας καπέλο.     Όπως ο Hans κάθεται τιμωρία, ακούει τους υπόλοιπους συμμαθητές να ερμηνεύουν «σωστά» το σκίτσο, λέγοντας πως η «αδυναμία δεν ταιριάζει ποτέ σε ένα στρατιώτη» και «ο ισχυρός αποφασίζει για τον αδύναμο». Αυτό πυροδοτεί τον Hans να αποκηρύξει την άποψή του και να συμφωνήσει με τους υπόλοιπους ότι ο ασθενής πρέπει να καταστρέφεται. «Η Γερμανία είναι η «υπέρ-φυλή» και θα υποτάξει όλα τα αδύναμα έθνη».
    Το αγόρι, στη συνέχεια, λαμβάνει μέρος σε μια σταυροφορία για το κάψιμο των βιβλίων. Καίγεται οποιοδήποτε βιβλίο αντιτίθενται στον Χίτλερ, ενώ αντικαθίσταται η Αγία Γραφή με το Mein Kampf, ο σταυρός με ένα ναζιστικό ξίφος και καίγεται μια Καθολική Εκκλησία.
    Ο Hans περνά τα επόμενα χρόνια «Παρελαύνοντας και χαιρετώντας» («Marching and heiling, heiling and marching!») μέχρι να γίνει ένας ενήλικας «καλός Ναζί» της Βέρμαχτ και να αρχίσει να εμπλέκεται με μίσος απέναντι σε οποιονδήποτε εναντιώνεται στον Χίτλερ, «μη βλέποντας τίποτα άλλο απ” αυτό που το κόμμα θέλει να δει, μη λέγοντας τίποτε άλλο απ” αυτό που το κόμμα θέλει να πει και μη κάνοντας τίποτα περισσότερο από ό, τι το κόμμα θέλει να κάνει.» (Εξαιρετικά, οι παρωπίδες, το φίμωτρο και οι αλυσίδες!)
    Στο τέλος, ο Hans και οι υπόλοιποι Ναζί στρατιώτες παρελαύνουν στον πόλεμο μόνο για να καταλήξουν σε σειρές πανομοιότυπων τάφων, που δεν έχουν τίποτα πάνω τους, εκτός από μια σβάστικα και ένα κράνος στερεωμένο στην κορυφή. Έτσι λοιπόν η εκπαίδευση του Hans ολοκληρώθηκε. «Η εκπαίδευση για τον θάνατο …».
(Στοιχεία από disney.wikia.com και Wikipedia).

Πηγή : Palmografos.com 
Αντικλείδι , http://antikleidi.wordpress.com

Δεν θέλει να φοράει ρούχα

Έχω μια κορούλα 30 μηνών. Πριν από τρεις μήνες σταμάτησε να φοράει πάνα από μόνη της και κάθεται κανονικά στη τουαλέτα, χωρίς να την έχουμε πιέσει για να κόψει τη πάνα και φοράει κανονικό βρακάκι. 


Πριν από μια εβδομάδα εμφάνισε ατοπική δερματίτιδα ήπιας μορφής και από τότε δεν θέλει να φοράει ρούχα, ιδίως βρακάκι και παντελόνι. Στην αρχή νομίζαμε ότι δεν ήθελε να ντυθεί λόγω των εξανθημάτων και δεν την πιέσαμε να ντυθεί. Μετά από ιατρική συμβουλή ακολουθήσαμε ειδική θεραπεία και τα εξανθήματα σχεδόν πέρασαν. Επιπλέον, ο γιατρός μας είπε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να έχει κνησμό σ΄αυτό το στάδιο που της περνάνε.

Ωστόσο εξακολουθεί να αρνείται να ντυθεί πεισματικά. Να προσθέσω ότι κανένας δεν κυκλοφορεί γυμνός στο σπίτι, ώστε να έχει δει κάτι τέτοιο και να θέλει να το κάνει και αυτή. Προσπαθήσαμε να την πείσουμε με πολλούς τρόπους και αυτή αντιδρούσε κλαίγοντας και φωνάζοντας. Το θέμα είναι ότι δεν την πειράζει να ακουμπάει σε άλλες επιφάνειες γυμνή, όπως ο καναπές, η καρέκλα ή αγκαλιά μας. Απλά δεν θέλει να φορέσει ρούχα και κυκλοφορεί γυμνή. Τι πρέπει να κάνουμε για να την πείσουμε να ντυθεί;

Είναι αρκετά συχνό φαινόμενο στα παιδιά προσχολικής ηλικίας να επιδιώκουν να κυκλοφορούν γυμνά εντός του σπιτιού και μερικές φορές και εκτός. Συνήθως αυτή η συμπεριφορά είναι ένα "παιχνίδι" του παιδιού που μαθαίνει πως να βγάζει τα ρούχα του και επιδιώκει να εξασκεί τη δεξιότητα βγάζοντας τα συνεχώς. Επιπλέον το παιδί μπορεί και να διασκεδάζει με την αντίδραση των γονιών του.
Οι γονείς των μικρών γυμνιστών μπορεί άθελά τους να ενθαρρύνουν την συνήθεια του παιδιού τους, είτε  γιατί γελάνε ή γιατί θυμώνουν και το κυνηγούν για να το ντύσουν. Η λύση στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι απλή: χωρίς ιδιαίτερα έντονη αντίδραση, αφήνει κανείς το παιδί του να εξασκηθεί μέχρι που αυτό το παιχνίδι θα χάσει τη γοητεία του και το παιδί θα σταματήσει.
Από την άλλη μεριά μερικά παιδιά δεν "παίζουν" με τα ρούχα τους, αλλά όπως περιγράφει κι ο γονιός που θέτει την ερώτηση, απλά αρνούνται να ντυθούν ή να φορέσουν πάνα. Είναι γεγονός ότι τα παιδιά ηλικίας 2-4 ετών συμπεριφέρονται πολλές φορές ως "μικροί επαναστάστες", γιατί αυτή η αναπτυξιακή περίοδος χαρακτηρίζεται από αντιδραστικές συμπεριφορές. Παιδιά αυτής της ηλικίας μπορεί να αρχίσουν να διεκδικούν αυτονόμηση ή να προσπαθούν να διερευνήσουν τα όρια των γονιών τους, οπότε στα πλαίσια της αντίδρασης μπορεί κανείς να συναντήσει και την άρνηση του παιδιου να ντυθεί.
Στην περίπτωση αυτή χρειάζεται ψυχραιμία! Είναι μια "φάση" που θα περάσει. 'Ισως θα μπορούσε να επιστρατεύσει κανείς μερικές στρατηγικές: πχ να είναι γρήγορος, και να φοράει στο παιδί ρούχα πρακτικά και ευκολοφόρετα. Ή να δίνει στο παιδί δύο ή τρια ρούχα και να του επιτρέπει να διαλέξει. Εναλλακτικά να ντύνει το παιδί κάνοντας "αντιπερισπασμο": δίνοντας του ένα παιχνίδι που θα του τραβήξει την προσοχή.
Θα πρέπει κανείς να διερευνήσει κατά πόσο η άρνηση του παιδιού για ορισμένα ρούχα υποδηλώνει κάποιου είδους αισθητηρική ευαισθησία. Έτσι ως προς την αρχική ερώτηση, ίσως κάτι ενοχλεί το κοριτσάκι, πχ οι ραφές από το εσώρουχο ή μπορεί να την σφίγγει το παντελόνι. Θα μπορούσε να δοκιμάσει κανείς άλλα εσώρουχα ή τα ίδια εσώρουχα φορεμένα από την ανάποδη μεριά με τις ραφές προς τα έξω. Πολλά κορίτσια  εμφανίζουν ενοχλήσεις όταν φοράνε παντελόνι, οπότε ας επιλέγουν οι γονείς να φοράει το παιδάκι μόνο φορέματα και φούστες, τουλάχιστον όσο το παιδί επιθυμεί.
Μιλώντας για επιθυμίες, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ορισμένες φορές τα παιδιά μπορεί να παρουσιάσουν εμμονές σε σχέση με το ντύσιμο τους, πχ να θέλουν να φοράνε μόνο ένα συγκεκριμένο ρούχο ή να θέλουν να αλλάζουν συνεχώς ρούχα. Αυτές οι εμμονές μπορεί να είναι εντελώς αθώες, ωστόσο αν συνοδεύονται από άλλες ιδιότροπες συμπεριφορές οφείλει κανείς να διερευνήσει την πιθανότητα να παρουσιάζει το παιδί κάποιού είδους αναπτυξιακή δυσκολία, οπότε και συνιστάται η παραπομπή σε έναν ειδικό.

Η Γιουρούκου Έλενα είναι Νευροψυχολόγος στην Ευρωκλινική Παίδων

Μαθαίνουμε τα παιδιά να αντιμετωπίζουν τους ξένους

Το να μάθουμε τα παιδιά μας το πώς να αντιμετωπίζουν έναν ξένο, είναι μία πολύ δύσκολη δουλειά. Είναι γεγονός ότι θέλετε να προστατέψετε το παιδί από τις κακές προθέσεις που μπορεί να έχουν κάποιοι ξένοι, όμως...

What to Teach Kids About Strangers

Το να μάθουμε τα παιδιά μας το πώς να αντιμετωπίζουν έναν ξένο, είναι μία πολύ δύσκολη δουλειά. Είναι γεγονός ότι θέλετε να προστατέψετε το παιδί από τις κακές προθέσεις που μπορεί να έχουν κάποιοι ξένοι, όμως δεν πρέπει να φοβίζετε τα παιδιά λέγοντάς τους διάφορες τρομακτικές ιστορίες. 
Στόχος σας δεν είναι να δημιουργήσετε ένα φοβισμένο παιδί, αλλά ένα παιδί που θα προστατεύει τον εαυτό του από τις κακοτοπιές παίρνοντας κάποια μέτρα.
.

Το πρώτο που πρέπει να τονίσετε στο παιδί σας, είναι ότι δεν είναι δυνατόν να γνωρίζει αν ένα πρόσωπο είναι καλό ή κακό μόνο από την όψη του. Το να είναι φιλικά με τους γύρω τους είναι καλό, αλλά το να το παρακάνουν στην οικειότητα μπορεί να τα οδηγήσει σε κινδύνους.
Γι’ αυτό πρέπει να εξηγήσετε στο παιδί σας, τη διαφορά του να είναι καταδεκτικά και ευγενικά, με το να αναπτύσσουν στενές σχέσεις με κάποιους ξένους ανθρώπους.
Οι πιο συνηθισμένες οδηγίες που δίνουν οι γονείς στα παιδιά τους είναι το να μην μιλάνε στους ξένους, να μην αποδέχονται προσφορές από ξένους (σοκολάτες, καραμέλες, φαγητό), να μην ακολουθούν υποδείξεις, όπως να πάνε μαζί τους κάπου ή να δεχτούν να μπουν σε αμάξια ή άλλα μεταφορικά μέσα.
Απ’ όλα αυτά το πιο σημαντικό και εκεί που πρέπει να επιμείνετε είναι να μην ακολουθούν ποτέ κάποιον ξένο για κανένα λόγο.
Ο καλύτερος τρόπος να πείσεις ένα παιδί να αποφεύγει με τρόπο τους ξένους, είναι να του δώσετε παραδείγματα. 
Αν λοιπόν είστε σε μία παιδική χαρά, ή οπουδήποτε αλλού έξω μαζί με το παιδί σας, και σας πλησιάσει ένας ξένος, αποκριθείτε ευγενικά και απομακρυνθείτε, χωρίς να πιάσετε πολλές οικειότητες.
Με αυτόν τον τρόπο το παιδί παίρνει το μήνυμα ότι δεν πρέπει να ανοίγει «παρτίδες» με τους ξένους, χωρίς όμως και να προσβάλει τους γύρω του.

women 

2.000 μαθητές στην Αθήνα δεν έχουν να φάνε

Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και αφορούν τον αριθμό των μαθητών οι οποίοι πηγαίνουν νηστικοί στα σχολεία λόγω των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι γονείς τους.
2.000 μαθητές στην Αθήνα δεν έχουν να φάνε
Ο αριθμός των 2.000 μαθητών που υποσιτίζονται στην Αθήνα δεν αποτελεί εκτίμηση, αλλά στοιχεία που παραδόθηκαν προ ημερών από το υπουργείο Παιδείας στην Αρχιεπισκοπή.
Κατά την διάρκεια της γενικής συνέλευσης των προέδρων των ενοριακών φιλόπτωχων ταμείων ο πρωτοσύγκελλος της Αρχιεπισκοπής πατήρ Μάξιμος Παπαγιάννης αναφέρθηκε στις ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι πολίτες της Αθήνας. 
Προσέθεσε επιπλέον ότι η Αρχιεπισκοπή Αθηνών έλαβε από το υπουργείο Παιδείας δύο λίστες με συνολικά 2.000 υποσιτιζόμενα παιδιά στα σχολεία της πρωτεύουσας. Παρών στη συνέλευση ήταν και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ο οποίος τόνισε πως η Αρχιεπισκοπή θα παλέψει με όλες της τις δυνάμεις για το καθένα από αυτά τα παιδιά που αναφέρονται στις λίστες του υπουργείου, «κάνοντάς τα δικά της παιδιά»
Ζήτησε μάλιστα από τους κληρικούς, «να είναι στρατιώτες τούτη την ώρα της κρίσης».
Μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο π. Μάξιμος είπε ότι ουσιαστικά «πρόκειται για λίστες με οικογένειες που έχουν οικονομικά προβλήματα».
Στο επόμενο διάστημα η Αρχιεπισκοπή θα στηρίζει τις οικογένειες αυτές αποστέλλοντάς τους δέματα με τρόφιμα και ρούχα.

από pkool

Εξηγήστε τη ζωγραφική των παιδιών σας ανα ηλικία

Το παιδί, όσο πιο μικρό είναι, τόσο περισσότερο διασκεδαστικό βρίσκει το να ζωγραφίζει. Εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις, οπότε μιλάμε για παιδιά με ξεχωριστό ταλέντο, τα στάδια της παιδικής ζωγραφιάς χωρίζονται ως εξής.
Painting and Child Development
Το παιδί, όσο πιο μικρό είναι, τόσο περισσότερο διασκεδαστικό βρίσκει το να ζωγραφίζει. Εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις οπότε μιλάμε για παιδιά με ξεχωριστό ταλέντο, τα στάδια της παιδικής ζωγραφιάς χωρίζονται ως εξής.
Από 2 ετών το παιδί απλά μουτζουρώνει. Μπορεί να μουτζουρώνει με χρώμα ή με ασπρο – μαύρο, αλλά έχει πολύ μεγάλη ενέργεια στη ζωγραφική του και ενθουσιάζεται με αυτό που τελικά καταφέρνει.
Αυτό που συμβαίνει είναι ότι αρχικά, έως τα δύο χρόνια, το παιδί μουντζουρώνει ανεξέλεγκτα. Μετά τα δύον προσπαθεί να συντονίσει τις κινήσεις του και να γίνει πιο επιμελής στη διατήρηση σχεδίων και χρωμάτων.
Μετά τα 3, το σχέδιο του παιδιού χαρακτηρίζεται από ελεγχόμενες, οργανωμένες και επαναληπτικές κινήσεις, από εμφάνιση ποικιλίας γραμμών και κατευθύνσεων.
Επιπλέον μπορεί να κινεί τον καρπό του χεριού του, να αντιγράφει ένα κύκλο αλλά και να συγκεντρωθεί σε ειδικά μέρη του σχεδίου.
Από τα 4 κι έπειτα το παιδί μπορεί να σχεδιάσει ένα αντικείμενο, ή τουλάχιστον προσπαθεί να το σχεδιάσει. Γενικά τα αντικείμενα που σχεδιάζει έχουν τυχαίο μέγεθος και θέση στον χώρο και βρίσκονται εκτός αναλογίας.
Τέλος, από 7 ετών το παιδί εμφανίζει καλύτερο έλεγχο και αναπαριστά ό,τι ζωγραφίζει με μεγαλύτερη πιστότητα.
Οι ψυχολόγοι θεωρούν ότι μία ζωγραφιά μπορεί να καταδείξει τον ψυχικό κόσμο του παιδιού. Γι’ αυτό και πολλές φορές βάζουν τα παιδιά να ζωγραφίσουν, για να κατανοήσουν τα συναισθήματά τους.
Αν πιστεύετε ότι μπορείτε να διακρίνετε κάτι ανησυχητικό στις ζωγραφιές του παιδιού σας, καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό. 
από womengr

Tuesday, 27 November 2012

Όαση του Παιδιού

Νέα Γραμμή SOS 2810 227755

Δράση :Πρόγραμμα Παρέμβασης
Παιδιών του δρόμου- Όαση του Παιδιού
Ταχ. Δ/νση: Κυδωνίας 5 
Τ.Κ.: 71202   
Τηλέφωνο:2810-227755
            oasi_paidiou@hotmail.gr
Πληροφορίες
Αδαμάκη Εύα , Ψυχολόγος
Κωστάκη Έλενα, Ψυχολόγος
Ποντίκα Μαρία, Κοινωνική Λειτουργός      


 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ SOS  
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ και ΑΣΦΑΛΕΙΑ 2810227755
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ oasitoupaidiou@gmail.com

 H Όαση του Παιδιού σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Κοινωνικής Ανάπτυξης του Δήμου Ηρακλείου κ το Α΄ Δημοτικό Διαμέρισμα ανακοινώνει την αναβάθμιση της τηλεφωνικής γραμμής SOS για την παιδική φροντίδα και ασφάλεια. Κρίναμε απαραίτητη την αναβάθμιση της τηλεφωνικής γραμμής λόγω των δύσκολων καιρών που διανύουμε και την αύξηση των κρουσμάτων φτώχειας ,βίας , παιδικής κακοποίησης, παιδικής εργασίας και επαιτείας αλλά και για να διευκολύνουμε την εξυπηρέτηση των ήδη υπάρχοντων περιστατικών που εξυπηρετούμε. Λόγω της ύπαρξης της τηλεφωνικής γραμμής δόθηκε βοήθεια σε τρία παιδιά που διέμεναν σε χαρτόκουτες στο Ξενία, βρέθηκε στέγη να τα φιλοξενήσει ώστε να ξεφύγουν από τη ζωή των δρόμων
  Στην τηλεφωνική γραμμή 2810227755 μπορεί να καλέσει ο κάθε πολίτης, ενήλικας/γονέας/εκπαιδευτικός/υπηρεσίες και φορείς αλλά και το ίδιο το παιδί/έφηβος για να γνωστοποιήσει περιστατικά παιδικής κακοποίησης - παραμέλησης, παιδικής εργασίας και επαιτείας.
Τη γραμμή στελεχώνουν κοινωνικος λειτουργος και ψυχολόγοι με σκοπό να προσφέρουν ανακούφιση και  άμεση βοήθεια σε περιστατικά όπου παιδιά ζουν σε συνθήκες νοσηρές και επικίνδυνες για την ίδια τους τη ζωή. Όλες οι τηλεφωνικές συνομιλίες είναι απόρρητες και δεν καταγράφονται.
   Στο ίδιο νούμερο ο κάθε πολίτης θα μπορεί να ενημερωθεί για όλες τις υπηρεσίες και δομές παιδικής προστασίας, φροντίδας, εκπαίδευσης που υπάρχουν στο Νομό Ηρακλείου. Μια ακόμα σημαντική παροχή της τηλεφωνικής γραμμής SOS  στους πολίτες του Ηρακλείου έγκειται στο ότι θα δίνει τη δυνατότητα στον κάθε πολίτη του νομού που  λόγω των χαλεπών οικονομικών συνθηκών αντιμετωπίζει δυσκολίες στο να καλύψει τις βασικές ανάγκες των παιδιών του,  να καλέσει και να πάρει πληροφορίες  για σίτιση, ένδυση, νομική καθοδήγηση, ιατρική περίθαλψη, εκπαίδευση, διασκέδαση.
Η τηλεφωνική γραμμή SOS  για την παιδική φροντίδα και ασφάλεια συνεργάζεται
• Με την Εισαγγελία και τη Εισαγγελία Ανηλίκων.
• Με τις Υπηρεσίες Πρόνοιας της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης και των Δήμων.
• Με την Αστυνομική Διεύθυνση.
• Με τα Νοσοκομεία
• Με τους Επιμελητές Ανηλίκων.
• Με Στέγες Φιλοξενίας Ανηλίκων, κρατικές και μη.
• Με υπηρεσίες που ασχολούνται με περιστατικά παιδιών κ εφήβων
• Με στέγες φιλοξενίας γυναικών και παιδιών
• Με  συμβουλευτικά κέντρα.
• Με την εκπαιδευτική κοινότητα
   Η γραμμή λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή 9:00 – 2:00 ενώ τις υπόλοιπες ώρες και μέρες τα αιτήματα καταγράφονται σε τηλεφωνητή. 
Επικοινωνία μπορεί να γίνει και διαδικτυακά συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας στο www.oasitoupaidiou.gr και στέλνοντας email στο oasitoupaidiou@gmail.com (απαραίτητα να αναγράφεται ονοματεπώνυμο,  σταθερό ή κινητό τηλέφωνο κ αίτημα)
   Βασικός λόγος ύπαρξης της τηλεφωνικής γραμμής SOS  είναι η προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών κ η βοήθεια αυτών όταν βρίσκονται σε κίνδυνο και σε ανάγκη. Πιστεύουμε ότι η κακοποίηση είναι ένα γεγονός πραγματικό, απεχθές και επικίνδυνο για τη σωματική, ψυχολογική και πνευματική του ισορροπία αλλά και για την ίδια του τη ζωή. Πιστεύουμε ότι η παιδική ηλικία πρέπει να είναι ξέγνοιαστη, γεμάτη γέλια και όρεξη για μάθηση ζωή. Ακόμα και ένα παιδί αν σωθεί …υπάρχει ελπίδα!

Η Όαση Του Παιδιού στο Ηράκλειο

Ο αετός κι ο φυσιοδίφης: «Aνήκεις στον ουρανό κι όχι στη γη, άνοιξε τα φτερά σου και πέτα».

Μια φορά κι έναν καιρό, εκεί που περπατούσε μες το δάσος ένας άνθρωπος βρήκε έναν μικρό αετό.
.
- Eίσαι αετός, άνοιξε τα φτερά σου και πέτα.
Τον πήρε σπίτι του και τον έβαλε στο κοτέτσι του, όπου σύντομα έμαθε να τρώει και να συμπεριφέρεται σαν τα κοτόπουλα.

Μια μέρα ένας φυσιοδίφης, που περνούσε από εκεί, ρώτησε τον ιδιοκτήτη γιατί είχε αναγκάσει τον αετό, τον βασιλιά των πουλιών, να ζει στο κοτέτσι μαζί με τα κοτόπουλα.
- Aφού του έδωσα να φάει ό,τι τρώνε οι κότες και τον εκπαίδευσα σαν κοτόπουλο, δεν έμαθε ποτέ να πετάει, απάντησε ο ιδιοκτήτης. Φέρεται σαν κοτόπουλο κι έχει πάψει να είναι αετός.
- Kι όμως, επέμεινε ο φυσιοδίφης, έχει ακόμα καρδιά αετού και σίγουρα μπορεί να μάθει να πετάει.
Aφού κουβέντιασαν καλά, οι δυο άντρες συμφώνησαν να δουν αν αυτό ήταν δυνατό. O φυσιοδίφης έπιασε μαλακά τον αετό στα χέρια και του είπε:
- Aνήκεις στον ουρανό κι όχι στη γη, άνοιξε τα φτερά σου και πέτα.
O αετός όμως είχε μπερδευτεί, δεν ήξερε πια ποιός ήταν και βλέποντας τα κοτόπουλα να τρώνε, πήδησε κάτω για να πάει μαζί τους.
Xωρίς να χάσει το θάρρος του ο φυσιοδίφης πήρε την άλλη μέρα τον αετό ψηλά στη στέγη του σπιτιού και τον παρακίνησε πάλι λέγοντας:
- Eίσαι αετός, άνοιξε τα φτερά σου και πέτα.
Aλλά πάλι ο αετός φοβόταν τον άγνωστο εαυτό του και τον κόσμο και πήδηξε πάλι κάτω για τροφή.
Tην τρίτη μέρα ο φυσιοδίφης σηκώθηκε νωρίς, έβγαλε τον αετό από το κοτέτσι και τον πήρε σε ένα ψηλό βουνό. Eκεί κράτησε τον βασιλιά των πουλιών ψηλά από το κεφάλι του και του έδωσε ξανά θάρρος λέγοντας:
- Eίσαι αετός, ανήκεις στον ουρανό όσο και στη γη. Aπλωσε τα φτερά σου τώρα και πέτα.
Τον πήρε σπίτι του και τον έβαλε στο κοτέτσι του...
O αετός κοίταξε γύρω του, κοίταξε το κοτέτσι και μετά τον ουρανό. Δεν πέταξε όμως. Tότε ο φυσιοδίφης τον σήκωσε ψηλά ίσια προς τον ήλιο κι ο αετός άρχισε ξαφνικά να τρέμει και να ανοίγει τα φτερά του. Tελικά βγάζοντας μια κραυγή όρμησε προς τον ουρανό.
Ίσως ο αετός να θυμάται πάντα τα κοτόπουλα με νοσταλγία. Iσως να ξαναγυρίζει κάπου κάπου για επίσκεψη στο κοτέτσι.
Aλλά από ότι ξέρουμε ποτέ δεν ξαναγύρισε να ζήσει σαν κοτόπουλο.
Σαν τον αετό λοιπόν, οι άνθρωποι που έχουν μάθει να βλέπουν τον εαυτό τους σαν κάτι που δεν είναι, μπορούν να ξαναβρούν τις πραγματικές τους δυνατότητες. Mπορούν να γίνουν κερδισμένοι.
___________
      Aπό το βιβλίο: «Γεννήθηκες για να κερδίσεις»
      Συγγραφείς: Mουριέλ Tζαίημς και Nτόροθυ Tζίνκγουώρντ, σελίς 117
  Ευχαριστούμε πολύ τον σκηνοθέτη κ. Σπύρο Βρεττό που μας έστειλε το παραπάνω.
by Αντικλείδι , http://antikleidi.wordpress.com

Monday, 26 November 2012

Φράσεις που δεν πρέπει να λέμε στα παιδιά

Οι παιδοψυχολόγοι λένε ότι ο χαρακτήρας ενός παιδιού μοιάζει με τον πηλό. Διαμορφώνεται εντυπωσιακά ανάλογα μ’ αυτά που βλέπει και ακούει από το οικογενειακό του περιβάλλον, ειδικά όταν βρίσκεται σε μικρή ηλικία που δεν έχει άλλα ερεθίσματα
Οι φράσεις που λέμε στο παιδί μας, ακόμα και οι πιο αθώες φαινομενικά, μπορεί να το επηρεάσουν με τρόπο που δεν μπορούμε καν να φανταστούμε.
.

10 Things Not to Say to Your Kids

Το πανεπιστήμιο Σάουθερν Καλιφόρνια έκανε μια σχετική έρευνα και κατέληξε σε δέκα φράσεις-κλισέ, τις οποίες δεν πρέπει επ’ ουδενί να λέμε στα παιδιά μας.
 
1. «Άσε με ήσυχο»!

Όποιος γονιός δεν έχει πει αυτό ή κάτι παρόμοιο («μη με ενοχλείς» ή ακόμα και το πιο ευγενικό «έχω δουλειά») είναι ήρωας… Ειδικά στην ηλικία που το παιδί ανακαλύπτει τον κόσμο και ρωτάει για το καθετί χρειάζεται πολλή υπομονή. Μην εμφανίζεστε συνεχώς απομονωμένοι, διότι θα θεωρήσει ότι δεν έχει νόημα να σας ρωτάει αν δεν του απαντάτε και θα το βρείτε μπροστά σας στην εφηβεία…  Όταν έχετε πράγματι δουλειά εξηγήστε του ότι εκείνη τη στιγμή δεν μπορείτε να του εξηγήσετε, αλλά μην ξεχάσετε ποτέ να επαναφέρετε μόνοι σας την απορία του όταν τελειώσετε την εργασία σας.

2. «Είσαι τόσο…»

Η φράση μπορεί να συμπληρωθεί μ’ ένα επίθετο, θετικό ή αρνητικό (ντροπαλός, έξυπνος, αστείος, τεμπέλης κτλ.). Αποφεύγετε να χαρακτηρίσετε τα παιδιά σας. Ο χαρακτηρισμός αυτόςαποτυπώνεται στο μυαλό τους και τον θεωρούν θέσφατο, τις περισσότερες φορές το υιοθετούν και γίνονται υπερόπτες (αν τα παινεύετε συνέχεια) ή χάνουν την αυτοπεποίθησή τους (αν συνεχώς τα κατσαδιάζετε). Μπορείτε να του πείτε «αυτό που έκανες δείχνει τεμπελιά» ή «η άσκηση που έλυσες δείχνει εξυπνάδα», έχει τελείως διαφορετικό νόημα.

3. «Μην κλαις»

Τα παιδιά, όπως και οι ενήλικες, πρέπει να βιώνουν όλα τα συναισθήματα. Μην απαγορεύετε στο παιδί σας να κλαίει, να λυπάται, ακόμα και να φοβάται. Και μην τουποβιβάζετε με φράσεις του τύπου «μην γίνεσαι μωρό» κτλ. Το παιδί σας δεν θα νιώσει καλύτερα αν το διατάξετε «μην κλαις»! Μάθετε την αιτία των δακρύων κι εξηγήστε του αναλυτικά γιατί δεν πρέπει να κλαίει.

4. «Γιατί να μην είσαι σαν τον αδελφό/αδελφή σου»;

Ό,τι χειρότερο ειδικά για αδέλφια που βρίσκονται κοντά στην ηλικία. Μην τασυγκρίνετε, ειδικά σε πράγματα που κάποιο παιδί τα μαθαίνει πιο εύκολα από κάποιο άλλο π.χ. να κλείνει μόνο του το φερμουάρ του τζάκετ του ή να πίνει μόνο του νερό από το ποτήρι. Με το να τα συγκρίνετε αυξάνετε την αντιζηλία μεταξύ τους. Αντιμετωπίστε τα σαν εντελώς διαφορετικές προσωπικότητες.

5. «Μπορείς και καλύτερα…»

Η αυξανόμενη πίεση στο παιδί μπορεί να μην φέρει μόνο τη βελτίωση που επιθυμείτε, αλλά και άγχος και αγωνία για το… καλύτερα, το οποίο υπάρχει πιθανότητα να μην μπορεί να το πετύχει. Ακόμα και σε πράγματα που αποδεδειγμένα έχει κάνει στο παρελθόν και τώρα δεν θυμάται ή τα κάνει με άλλο τρόπο, μην δείχνετε ότι απογοητεύεστε. Θυμίστε του τι έκανε το ίδιο στο παρελθόν ή πείτε του «θα προτιμούσα να το έκανες έτσι», χωρίς να δείξετε ότι περιμένετε κάτι φοβερό…

6. «Η μαμά/ο μπαμπάς τα ξέρει όλα…»

Είναι λογικό να απαντάτε στις περισσότερες απορίες του παιδιού, όμως μην το παίζετε παντογνώστες και κυρίως μην υπερηφανεύεστε για τις γνώσεις σας, ακόμα κι αν έχετε πολλές. Αν πρόκειται για κάτι εύκολο, προτρέψτε το παιδί σας να βρει μόνο του τη λύση. Στα μάτια του μπορεί να φαίνεστε υπεράνθρωποι για ένα διάστημα, αλλά όταν διαπιστώσει ότι και οι δικές σας γνώσεις έχουν όριο θα απογοητευθεί υπέρ του δέοντος.

7. «Σταμάτα αλλιώς θα σε δείρω»

Αν μιλάμε για γονείς που δεν έχουν σκοπό να δείρουν τα παιδιά τους για να τα σωφρονίσουν, οι κούφιες απειλές είναι ό,τι χειρότερο. Το παιδί πολύ γρήγορα συνειδητοποιεί ότι δεν έχετε σκοπό να το δείρετε, οπότε η χρησιμοποίηση αυτής της απειλής (ή άλλων του τύπου «θα σε κλειδώσω στο δωμάτιο» κτλ.) πέφτει στο κενό. Αν πρέπει να του επιβάλλετε τιμωρία δοκιμάστε κάτι πιο ήπιο (π.χ. δεν θα δει σήμερα το αγαπημένο του κόμικ στην τηλεόραση) και, φυσικά, κάντε το πράξη, όσο κι αν σας πονάει. Έτσι θα αντιληφθεί ότι υπάρχουν κάποια όρια, τα οποία δεν πρέπει να υπερβαίνει.

8. «Αλίμονό σου όταν γυρίσει ο πατέρας σου»!

Η χρησιμοποίηση του ενός γονιού (συνήθως του πατέρα) σαν «μπαμπούλα» φέρνει διπλά κακό αποτέλεσμα. Αφ’ ενός το παιδί μαθαίνεινα αποξενώνεται από τον «κακό» του ζευγαριού και αφ’ ετέρου δεν δίνει καμία σημασία πια στις απειλές του «καλού», αφού έχει επισημάνει πια την πηγή του κακού.

9. «Βιάσου»

Για οτιδήποτε κάνει το παιδί δεν χρειάζεται βιασύνη. Ειδικά όταν βιαζόμαστε εμείς να κάνουμε κάτι ή να πάμε κάπου, δεν είναι σωστό να το πιέζουμε. Ακόμα κι αν δεν το λέμε, αλλά το προδίδει η γλώσσα του σώματός μας (π.χ. με τα χέρια στη μέση και να χτυπάμε συνεχώς το πόδι μας στο πάτωμα) δημιουργούμε άγχος που μπορεί να επηρεάσει το παιδί μας, ειδικά αν το κάνουμε συνέχεια. Ακόμα χειρότερο είναι να αφήσουμε τη δουλειά του ή το παιχνίδι του μισοτελειωμένο, απλά για να γίνει το δικό μας…

10. «Μπράβο αγάπη μου»!

Τι το κακό έχει ένας έπαινος; Ίσα-ίσα που πρέπει να επαινούμε τα παιδιά μας, αλλά παράλληλα πρέπει να μην το παρακάνουμε. Αν επαναλαμβάνουμε συνεχώς τους ίδιους επαίνους για πράγματα που το παιδί κάνει εύκολα, τι θα κάνουμε αν πετύχει κάτι πραγματικά δύσκολο; 
Οι έπαινοι πρέπει να έχουν… διαβαθμίσεις, έτσι ώστε το παιδί να μην βρίσκει κάποια στιγμή αδιάφορο να σας δείξει π.χ. μια ζωγραφιά του, επειδή ξέρει ότι θα «εισπράξει» την ίδια φράση.


ΠΗΓΗ της πηγής: flowmagazine.gr
Σχετικά: Φράσεις που πληγώνουν τα παιδιά μας ανεπανόρθωτα