Σελίδες

Thursday, 12 April 2012

ΣΠΥΡΟΣ Δ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ

ΣΠΥΡΟΣ Δ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ
«Ο Ηδυμελίφθογγος Τέττιγας της Εκκλησίας»
(1913-1998)

Στη μακραίωνη ιστορική της πορεία, η επιβίωση και η εξέλιξη της Εκκλησιαστικής μας μουσικής στηρίχθηκε πάντοτε σε παλαιούς εμπνευσμένους διδασκάλους και άριστους ερμηνευτές, οι οποίοι μετέδιδαν στους νεότερους την πίστη και τη βαθιά προσήλωση προς τις παραδοσιακές ρίζες, οι οποίες αποτελούν και προσδιορίζουν την ταυτότητα του ορθόδοξου χαρακτήρα τη Φυλής μας.
Η φωτισμένη και λαμπρή αυτή χορεία των μεγάλων μουσικοδιδασκάλων, πρωτοψαλτών και λαμπαδαρίων, υπηρέτησαν την ιερή ψαλτική μας τέχνη, από τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους μέχρι σήμερα, λάμπρυναν το μουσικό στερέωμα της Εκκλησίας μας και με την ανυπέρβλητη και βαθιά τέχνη τους και την έντονη προσωπικότητά τους, ύμνησαν το μεγαλείο του Δημιουργού και επί αιώνες στάθηκαν βράχοι αρραγείς και πολύτιμοι θεματοφύλακες της πανίερης Εθνικής Μουσικής μας κληρονομιάς.
Στους νεότερους χρόνους, εμπνευσμένοι διδάσκαλοι της ιερής μουσικής μας, μουσικολόγοι, μουσικοδιδάσκαλοι και πρωτοψάλτες, ακολουθώντας τα ιερά βήματα των παλαιοτέρων, συνέχισαν την ευγενή πορεία προς τις εθνικές λεωφόρους των μουσικών μας παραδόσεων. Περίοπτη θέση στη χορεία των εμπνευσμένων και χαρισματικών ψαλμωδών και μουσικοδιδασκάλων της σύγχρονης εποχής, κατέχει ο Σπύρος Περιστέρης, ένας σεμνός και ασύγκριτος λειτουργός της ιερής ψαλτικής τέχνης και επιστήμης και απαράμιλλος εκφραστής της Ελληνικής μουσικής μας παράδοσης. Με βαθιά πίστη στην Ορθοδοξία και την ιερή μας παράδοση, βαθύς γνώστης της μουσικής  επιστήμης  και  πλουσιοπάροχα  προικισμένος  με  το  θείο  τάλαντο  της  ωραίας μελωδικής φωνής, αναδείχθηκε κορυφαίος ψαλμωδός και αποτέλεσε, για όλο τον ιεροψαλτικό κόσμο, ένα σύμβολο.
Aν διατρέξουμε όλη τη ζωή του,... 

Μεγάλη Πέμπτη: «Σήμερον κρεμάται επί ξύλου...»

Το Θείο Δράμα κορυφώνεται τη Μεγάλη Πέμπτη με την υμνογραφία της ημέρας να σχετίζεται με τα Πάθη του Χριστού, τη Σταύρωση και το θάνατό Του.
Η Εκκλησία τιμά τον Μυστικό Δείπνο, τον Νιπτήρα και την προδοσία στον Κήπο της Γεσθημανή. 

Το Δοξαστικό των Αίνων της Μ. Πέμπτης "Εξέδυσάν με...",
από την ακολουθία των Παθών το 1983 στη Μητρόπολη Αθηνών.
Ψάλλει ο δάσκαλος Σπύρος Περιστέρης,
«Ο Ηδυμελίφθογγος Τέττιγας της Εκκλησίας»

Το βράδυ ψάλλεται ο όρθρος της Μεγάλης Παρασκευής και διαβάζονται τα περίφημα 12 Ευαγγέλια. Ανάμεσα στο 5ο και 6ο ψάλλεται το αντίφωνο «Σήμερον κρεμάται επί ξύλου…» και ο Εσταυρωμένος λιτανεύεται από τους ιερείς.
Στην ακολουθία των Παθών διαβάζονται κυρίως το κατά Ιωάννη και το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο. Σε αυτά περιγράφονται τα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν μετά τη σύλληψη του Ιησού. «Από τον Άννα στον Καϊάφα» και την άρνηση του Πέτρου («Πριν αλέκτορα φωνήσαι, τρις απαρνήση με») μέχρι την μεταφορά στο Πραιτώριο ενώπιον του Πιλάτου.
Το Θείο Δράμα κορυφώνεται με την καταδίκη του Ιησού σε σταυρικό θάνατο, την μεταμέλεια και τον απαγχονισμό του Ιούδα. 
Ο Ιησούς βασανίζεται και αναγκάζεται να κουβαλήσει το Σταυρό του στο λόφο του Γολγοθά. Αφήνει το πνεύμα επί του Σταυρού και περιγράφεται το περιστατικό με τους δύο ληστές.
Ο Ιωσήφ ο από Αριμαθείας ζητά από τον Πιλάτο το Σώμα του για να το θάψει και η ευαγγελική διήγηση τελειώνει με την Ταφή του Ιησού και τη Σφράγιση του Τάφου του από τους Αρχιερείς και Φαρισαίους.
iefimerida

Έστειλαν ζωντανό μωρό στο νεκροτομείο

Τραγικό λάθος από γιατρούς στην Αργεντινή

Ένα νεογέννητο μωρό βρέθηκε ζωντανό σε νεκροτομείο της Αργεντινής, έπειτα από λάθος που έκανε το νοσοκομείο στο οποίο γεννήθηκε. Οι γιατροί, στους οποίους ασκήθηκε μήνυση από τη μητέρα του παιδιού είχαν αρχικά δηλώσει ότι το μωρό γεννήθηκε νεκρό, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.

Το κοριτσάκι τοποθετήθηκε μετά τη γέννησή του σε κλειστό ψυγείο. Δώδεκα ώρες αργότερα ο πατέρας του ζήτησε να το δει και ανακάλυψε ότι το παιδί ανέπνεε. 
Το ζευγάρι ονόμασε το παιδί Luz Milagros, or “Miracle Light, δηλαδή «θαύμα». «Γονατίσαμε στο πάτωμα και ευχαριστήσαμε το Θεό», δήλωσαν στους δημοσιογράφους. 
Οι πέντε εργαζόμενοι του νοσοκομείου που εμπλέκονται στην υπόθεση έχουν ήδη τεθεί σε διαθεσιμότητα.