Σελίδες

Wednesday, 16 May 2012

Πώς να αντιμετωπίσεις το άγχος των εξετάσεων

Ένα άρθρο για τους μαθητές που δίνουν εξετάσεις!
Καλή επιτυχία!

.
Λίγο άγχος είναι ωφέλιμο, γιατί βοηθάει το άτομο
να συγκεντρωθεί πολύ καλά και να είναι σε εγρήγορση.
 Έχεις άγχος; Είναι φυσιολογικό. Λίγο άγχος είναι ωφέλιμο, γιατί βοηθάει το άτομο να συγκεντρωθεί πολύ καλά και να είναι σε εγρήγορση.
·Μια καλή αρχή είναι λίγο καιρό πριν τις εξετάσεις να οργανώσεις το γραφείο και το χώρο της μελέτης. Πρέπει να είναι έτσι φτιαγμένος ώστε να βοηθάει στη συγκέντρωση και στη μελέτη.
Φτιάξε ένα Πρόγραμμα μελέτης.
·Είναι σημαντικό να διαβάζεις με προγραμματισμό και οργάνωση, ώστε να έχεις τον απαραίτητο χρόνο.
·Όσο περισσότερες λεπτομέρειες περιέχει η ύλη, τόσο πιο πολλές επαναλήψεις είναι απαραίτητες.
·Να κάνεις μια κατανομή εργασίας δηλαδή να χωρίσεις την ύλη σε μικρότερες ενότητες ώστε να μπορείς να τη χειριστείς καλλίτερα.
·Να προετοιμάζεσαι για τις εξετάσεις πολύ πριν με ένα μακροπρόθεσμο πλάνο και να μη στριμώχνεσαι στο τέλος.
·Να σημειώνεις με μολύβι ή μαρκαδόρο υπογραμμίσεως τα πιο σημαντικά ή τα πιο δύσκολα στην απομνημόνευση κομμάτια.
·Κατά τη διάρκεια των εξετάσεων δε μπορείς να μάθεις καινούρια πράγματα αλλά απλώς να κάνεις μια σύντομη ανασκόπηση των βασικών σημείων.
Λίγο πριν τις εξετάσεις
· Να δώσεις βαρύτητα στα σημεία των μαθημάτων που έχεις αδυναμίες. Ένα λάθος που συχνά κάνουν οι μαθητές, είναι να ξαναδιαβάζουν αυτά που ήδη γνωρίζουν επειδή τους προσφέρουν επιβεβαίωση και ασφάλεια.
· Το να ανταλλάσσεις πληροφορίες με τους φίλους σου σε βοηθάει να εντοπίσεις τις ελλείψεις και τις αδυναμίες σου.
· Είναι φυσικό κάποιες μέρες να μην έχεις όρεξη να διαβάσεις. Ακόμα και τότε είναι καλό να ξεκινήσεις να διαβάζεις και η όρεξη θα έλθει κατά τη διάρκεια της μελέτης.
· Αν οι σκέψεις σου τρέχουν κάπου αλλού, δεν μπορείς να συγκεντρωθείς δεν πρέπει να αφεθείς. Με λίγη προσπάθεια μπορείς να τα καταφέρεις.
Στον προγραμματισμό πρέπει να προβλέπονται διαλείμματα.
· Τα διαλείμματα καλά είναι να είναι απαλλαγμένα από τη διασκέδαση που προσφέρουν η τηλεόραση, ο υπολογιστής, το ηλεκτρονικό παιγνίδι (μακριά από οθόνες).
· Επικοινώνησε στα διαλείμματα με τους φίλους σου. Μέτρο στο τηλέφωνο και στα κινητά. Ενημέρωσε τους φίλους σου για τις ώρες που θα επικοινωνείτε.
· Ξόδευε λίγο χρόνο για γυμναστική (καθημερινά).
· Φρόντισε να διατρέφεσαι σωστά, να ξεκουράζεσαι και να κοιμάσαι καλά.
Σκέψου ακόμη:
· Πολλές φορές, όταν υπολογίσεις τους βαθμούς του και τις επιδόσεις σου όλη τη σχολική χρονιά στα διάφορα τεστ, συνειδητοποιείς ότι δεν τα πας και τόσο άσχημα όσο νόμιζες.
· Οι εξετάσεις μπορεί να είναι καθοριστικές για την εισαγωγή σου στο Πανεπιστήμιο, αλλά δεν αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για μια ευτυχισμένη και δημιουργική ζωή.
· Όσο πιο συχνά φαντάζεσαι τις εξετάσεις τόσο πιο πολύ εξοικειώνεσαι μαζί τους. Αυτό που μπορείς να αντιμετωπίσεις στη φαντασία σου, μπορείς να το κάνεις και στην πραγματικότητα.
· Για να πετύχεις τους στόχους σου (να πετύχεις στις εξετάσεις) θα θυσιάσεις λίγο την καλοπέρασή σου.
Πρακτικοί τρόποι αντιμετώπισης του έντονου φόβου
τη στιγμή της εξέτασης:
· «Εάν αρχίσω να τρέμω, να ιδρώνουν τα χέρια μου, να χτυπάει η καρδιά μου δυνατά... θα πάρω βαθιές ανάσες και δεν θα χάσω την ψυχραιμία μου».
  • «Εάν δεν μπορέσω να απαντήσω σε μία ερώτηση, θα προσπαθήσω να συγκεντρωθώ περισσότερο στην επόμενη χωρίς να σκέφτομαι την αποτυχία».
  • «Θα ξεκινήσω με ό,τι γνωρίζω καλά.. Ακούω καλά τις οδηγίες και δεν βιάζομαι να παραδώσω το γραπτό μου».
· «Θα μείνω ως το τέλος της γραπτής εξέτασης συγκεντρωμένος και δεν θα τα εγκαταλείψω, θα παλέψω μέχρι το τέλος».

Σκέψου θετικά για τις εξετάσεις
Μην το σκέφτεσαι
Έχω προσωπικούς στόχους και θέλω να τους πετύχω. Γι’ αυτό θέλω να διαβάσω.
Βαριέμαι να διαβάσω, το κάνω γιατί με πιέζουν οι άλλοι.
Τα εμπόδια και οι δυσκολίες των εξετάσεων είναι για μένα προκλήσεις για να τις ξεπερνώ.
Είναι πολύ δύσκολα θα τα παρατήσω.
Για τα λάθη μου αναλαμβάνω τις ευθύνες που μου αναλογούν.. Χωρίς να απελπίζομαι οργανώνω καλύτερα τη μελέτη μου.
Πρέπει να είμαι τέλειος, γιατί αλλιώς αλλοίμονό μου.
Θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ και όλα θα πάνε καλά, θα πετύχω…
Να δεις που δεν θα γράψω τίποτα και δεν θα πετύχω στις εξετάσεις.
Θα κάνω πολλές επαναλήψεις για να εμπεδώσω την ύλη.
Δεν προχωράω με το διάβασμα, έχω μείνει πολύ πίσω.
Οι συμμαθητές μου αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα.
Μόνο σε μένα συμβαίνουν αυτά.
Εάν αποτύχω, οι άλλοι θα μου συμπαρασταθούν.
Εάν αποτύχω, τότε έχω αποτύχει και στα μάτια των άλλων.
Θα βρεθούν άλλες ευκαιρίες για να πραγματοποιήσω τα όνειρά μου.
Είναι η τελευταία μου ευκαιρία, αν αποτύχω τελείωσαν όλα.

Τα δάκρυα μαθήτριας για την Ελλάδα

Ξέσπασε σε δάκρυα 17χρονη μαθήτρια όταν αναφέρθηκε στην Ελλάδα. Κραυγή απόγνωσης για το μέλλον των νέων στη χώρα 
"Νιώθουμε ότι χανόμαστε, φοβόμαστε μήπως χαθούμε
στην ίδια μας τη χώρα. Θέλουμε να έχουμε μέλλον εδώ,
θέλουμε να έχουμε μέλλον στην Ελλάδα μας"
Αίσθηση προκάλεσε η ομιλία 17χρονης μαθήτριας από την Καβάλα που ξέσπασε σε λυγμούς όταν μίλησε για το μέλλον των νέων στην Ελλάδα.
Η 17χρονη μαθήτρια του 6ου Γενικού Λυκείου Καβάλας, Δανάη Φιλλίδου, ανέβηκε στο βήμα του 19ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Μαθητικών Εντύπων των "Νέων" για να παραλάβει το βραβείο για την εφημερίδα που εκδίδει το σχολείο της.
Ξέσπασε όμως σε δάκρυα όταν αναφέρθηκε στην Ελλάδα. "Νιώθουμε ότι χανόμαστε, φοβόμαστε μήπως χαθούμε στην ίδια μας τη χώρα. Θέλουμε να έχουμε μέλλον εδώ, θέλουμε να έχουμε μέλλον στην Ελλάδα μας", ανέφερε.
Έκανε μάλιστα αναφορά και στην απούσα λόγω οικονομικής δυνατότητας να παραστεί στην εκδήλωση καθηγήτριά τους, σημειώνοντας πως έδωσε στους μαθητές τη δυνατότητα να μιλήσουν για όσα νιώθουν.
Ο διευθυντής του 2ου Γυμνασίου των φυλακών Αυλώνα, Πέτρος Δαμιανός, που παρέλαβε το βραβείο για την καλύτερη εμφάνιση εφημερίδας Γυμνασίου, ανέφερε ότι "όπως η μαθήτρια του 6ου Λυκείου Καβάλας ήρθε χωρίς την καθηγήτριά της, έτσι και εγώ παραλαμβάνω ένα βραβείο χωρίς να έχω μαζί τους μαθητές μου, οι οποίοι αγωνίζονται και φωνάζουν ότι υπάρχουν και διεκδικούν ένα καλύτερο μέλλον".