Σελίδες

Wednesday, 12 September 2012

«Κρατήστε το παιδί, δεν έχω να πληρώσω»

Απίστευτες ιστορίες δράματος εκτυλίσσονται σε καθημερινή βάση στα νοσοκομεία του Ηρακλείου, ιστορίες που αποτυπώνουν τις επιπτώσεις της κρίσης σε ... όλο της το μεγαλείο. 
 .
Ασθενείς που... έχουν χάσει τη δουλειά τους και παραμένουν άνεργοι για χρόνια δεν έχουν να καλύψουν τα νοσήλειά τους στο ΕΣΥ και αδυνατούν να καλύψουν τα έξοδα.  
Μάλιστα, πριν από μερικές ημέρες, στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου ένας πατέρας, απελπισμένος φώναξε στους ιθύνοντες του νοσηλευτικού ιδρύματος να κρατήσουν το παιδί του, επειδή δεν είχε να πληρώσει. Το παιδάκι νοσηλεύτηκε για μία εβδομάδα λόγω πνευμονίας και η οικογένεια δεν είχε ασφαλιστικό βιβλιάριο. Έτσι λοιπόν, όταν ο πατέρας ζήτησε το εξιτήριο, ενημερώθηκε και για τον ... λογαριασμό. Το ποσό που έπρεπε να δώσει ήταν 200 ευρώ.
Ο πατέρας του παιδιού κυριεύτηκε από οργή και απελπισία, καθώς χρόνια άνεργος δεν είχε τη δυνατότητα να καταβάλει το ποσό και στην απόγνωσή του κάλεσε τους υπευθύνους του νοσοκομείου να ... κρατήσουν το παιδί. Τελικά η περιπέτεια της οικογένειας είχε αίσιο τέλος ωστόσο το περιστατικό αυτό δεν είναι μεμονωμένο στα νοσοκομεία του ΕΣΥ. 

από prismanews.gr

«Ο κόσμος που ετοιμάσαμε για τα παιδιά μας
είναι άδικος και διχασμένος»

Στις αντιφάσεις του κόσμου μας, στην αδικία και το διχασμό της κοινωνίας μας, στα προβλήματα με τους άστεγους, τους πεινασμένους, τους ανθρώπους χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, αναφέρθηκε ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος, σε μήνυμά του προς τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές την ημέρα αγιασμού στα σχολεία, σε κάποια από τα οποία παρέστη και ο ίδιος.
«Ο κόσμος που ετοιμάσαμε για τα παιδιά μας είναι άδικος και διχασμένος από ένα βαθύ ρήγμα που διαπερνά τις κοινωνίες και τις χωρίζει σε ευημερούσες και μη. Τρομάζουν τα παιδιά μπροστά σε αυτόν τον ανήθικο διαχωρισμό. Φοβούνται αυτόν τον κόσμο στον οποίο συζεί η σιωπή με την οργή και οι ενήλικες αγνοούν τους ανήλικους», αναφέρει ο αρχιεπίσκοπος και τονίζει: 
«Έχουμε καθήκον να θυμόμαστε ότι υποσχεθήκαμε στα παιδιά μας τουλάχιστον ένα κόσμο που θα είναι δικαιότερος, περισσότερο φωτεινός και ανθρώπινος. Να θυμηθούμε τον Κομένιο που έλεγε: να διαπαιδαγωγείς σημαίνει να βοηθάς τον κάθε άνθρωπο να σωθεί και να αγωνίζεσαι για την οικοδόμηση μιας ανθρώπινης κοινωνίας σε ολόκληρο τον κόσμο».
Απευθυνόμενος προς τους μαθητές γυμνασίων και λυκείων τους προτρέπει: «Αντικρίστε το σχολείο σας με τα μάτια της δημιουργίας, αναζητήστε τη γνώση που θεμελιώνει ελπίδα και προοπτική. Υπάρχει στα βιβλία σας καλά κρυμμένη, αλλά εύκολα μπορείτε να την ανακαλύψετε. Αρκεί να ταξιδέψετε, να διαβάσετε, να αμφισβητήσετε, να ακούσετε μουσική, να βρείτε το μεγαλείο που σας έχει δωρίσει ο Θεός, στην καρδιά σας».
Απευθυνόμενος προς τους μαθητές των δημοτικών σχολείων, ο αρχιεπίσκοπος τους οποίους εύχεται: «Αυτό το νέο σχολικό έτος να ανοίξετε την καρδιά σας για να κατοικήσει μέσα σας ο Χριστός μας. Να του προσφέρετε τη θέλησή σας για να σας οδηγήσει αλάθητα στην αληθινή πρόοδο».
Πηγή ΑΠΕ 11/09/2012

Δυσλεξία και μνήμη: 6 στρατηγικές που έχει αποδειχτεί
ότι μπορούν να βοηθήσουν

Δυσλεξία και μνήμη. Είναι τόσο δύσκολο να θυμόμαστε κάποια πράγματα. Δεν θα ήταν καλή ιδέα εάν υπήρχαν μικρά κολπάκια να μας βοηθήσουν;
Ο Dr. Lorraine Cleeton περιγράφει 6 στρατηγικές που έχει αποδειχτεί ότι μπορούν να βοηθήσουν.


Dyslexia - Can it be helped by learning memory strategies?

Οι στρατηγικές αυτές είναι οι ακόλουθες:

1. Η στρατηγική της Μεταγνωστικής

Όταν, για παράδειγμα, γίνεται εκμάθηση μιας λίστας με λέξεις, με τη διαδικασία της ερώτησης και της σημείωσης του τρόπου με τον οποίο κρατήθηκε στη μνήμη η κάθε λέξη.

2. Η στρατηγική της Ιστορίας

Γράψτε μια πραγματική ιστορία ή μια ιστορία χωρίς κάποιο πραγματικό νόημα που συμπεριλαμβάνει όλες εκείνες τις λέξεις που θέλετε να θυμάστε.
Παράδειγμα
ιστορίας χωρίς πραγματικό νόημα – Η παρακάτω είναι μια ιστορία χωρίς νόημα με σκοπό να θυμάστε αυτές τις λέξεις (το σκυλί, το χέλι, η τίγρης, η γάτα, ο βάτραχος, η κουκουβάγια, ο αρουραίος, το φίδι).
Αυστραλός αγρότης
Ο Αυστραλός αγρότης είχε δει έξω μια κουκουβάγια, έναν αρουραίο, ένα βάτραχο και ένα φίδι. Είχε ένα σκύλο, μία γάτα και ένα χέλι στο σπίτι του. Ωστόσο, έπρεπε να επισκεφθεί το ζωολογικό κήπο για να δει μια τίγρη.

Παράδειγμα μιας πραγματικής ιστορίας 
Το παρακάτω είναι ένα σύντομο ποίημα που περιλαμβάνει όλους τους μήνες ενός έτους:
Τριάντα ημέρες έχει ο Σεπτέμβριος
ο Απρίλιος, ο Ιούνιος και ο Νοέμβριος,
Όλοι οι υπόλοιποι έχουν τριάντα μία ημέρες
Με εξαίρεση τον Φεβρουάριο.

3. Η στρατηγική της ομαδοποίησης

Ομαδοποίηση λέξεων που ανήκουν στην ίδια κατηγορία.
Παράδειγμα
για τη χρήση της στρατηγικής της ομαδοποίησης :

Κάντε μια λίστα με όλα τα πράγματα που ανήκουν στην ίδια οικογένεια, π.χ. ζώα
σκυλί, τίγρη, γάτα, άλογο, το λιοντάρι, ζέβρα, λύκος
Κάντε μια λίστα από μια μεγαλύτερη λίστα με όλα τα πράγματα σε μια ομάδα π.χ.
ώμος
υπόγειος
παλάμη
ελέφαντας
διάδρομος
αυτοκινητόδρομος
μπράτσο
σιδηρόδρομος
καγκουρό
μάτι
τίγρη
φίδι


παλάμη             σιδηρόδρομος              φίδι
μάτι      
            υπόγειος                       ελέφαντας
μπράτσο
         αυτοκινητόδρομος        τίγρη
ώμος

4. Η στρατηγική βάσει εικόνων

Κάντε μια λίστα με όλα τα πράγματα που να απεικονίζονται μαζί ή χωριστά.
Παράδειγμα
Κάντε μια λίστα με όλα τα πράγματα σε μία ομάδα που... 

Το προφιλ του διεστραμμένου καθηγητή
με το παιδικό πορνό

Χαμογελαστός, με νεανικό στιλ, κοτσίδα, T-shirts, «κολλητός» με τους μαθητές του και αγαπητός στους γονείς τους. 

  Αυτό το υπεράνω πάσης υποψίας πρόσωπο έδειχνε ο 42χρονος καθηγητής που είχε παγιδεύσει με κρυφές κάμερες την αίθουσα όπου δίδασκε και κατέγραφε τα απόκρυφα σημεία των μαθητριών του, τα οποία στη συνέχεια αναρτούσε στο Διαδίκτυο.
Η αποκάλυψη της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για τον «αγαπημένο» μαθηματικό του Γυμνασίου της Πιερίας έχει προκαλέσει σάλο όχι μόνο στον νομό της βόρειας Ελλάδας, αλλά στο πανελλήνιο. 

Ο διεστραμμένος εκπαιδευτικός είχε συλληφθεί το 2010 από άνδρες της ΕΛ.ΑΣ. στη Θεσσαλονίκη. Σε έρευνες που είχαν πραγματοποιήσει οι αστυνομικοί στο σπίτι του είχαν εντοπίσει υλικό παιδικής πορνογραφίας. Τότε ο καθηγητής είχε πέσει στα «μαλακά» ισχυριζόμενος πως δεν επρόκειτο για κάτι σοβαρό και πως είχε μετανιώσει πικρά για την απερισκεψία του. Σύμφωνα με πληροφορίες, η στιγμή που θα επέστρεφε στις σχολικές αίθουσες δεν θα αργούσε να έρθει, ωστόσο για κακή του τύχη τη δράση του ανακάλυψαν οι άνδρες της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Άτομα που εργάζονταν μαζί του την περίοδο που δίδασκε σε Γυμνάσιο του Αιγινίου Πιερίας έκαναν λόγο για ένα άτομο που είχε συνεχώς φρέσκιες ιδέες, έπαιζε τους υπολογιστές στα δάχτυλα, βρισκόταν πολύ κοντά στα ανυποψίαστα παιδιά, τα βοηθούσε σε ό,τι ήθελαν, ενώ βρισκόταν και εκτός σχολείου μαζί τους.
Για παράδειγμα, τους καλούσε στο σπίτι που είχε νοικιάσει στην Πιερία (καθώς η καταγωγή του είναι από τη Θεσσαλονίκη, όπου ζουν η σύζυγος και το ανήλικο παιδί του) για να τους μάθει περισσότερα πράγματα και τρικ του Ίντερνετ ή πήγαινε μαζί τους εκδρομές.
Σε όλα αυτά έπαιζε, βέβαια, ρόλο και το στιλ του: ψηλός, αδύνατος, με μακριά μαλλιά και… άνετος. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα οι έφηβοι μαθητές του να τρελαίνονται για τον «προχωρημένο» καθηγητή τους και να… τσακώνονται για το ποιος θα βρεθεί πρώτος και για περισσότερες ώρες μαζί του.
Οι γονείς, από την πλευρά τους, δεν είχαν υποπτευθεί το παραμικρό, αφού από τα παιδιά τους άκουγαν τα καλύτερα. Φυσικά, εκείνος εν αγνοία τους διακινούσε στο Διαδίκτυο τα αρχεία με το σκληρό πορνογραφικό υλικό.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τη Διεθνή Οργάνωση Εγκληματολογικής Αστυνομίας, ως επί το πλείστον τα άτομα που έμπαιναν και έβλεπαν το υλικό του 42χρονου ήταν σεσημασμένοι παιδόφιλοι.
Η κλειστή κοινωνία του Αιγινίου έχει συγκλονιστεί από τις αποκαλύψεις, ενώ κάτοικοι, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί ζητούν την παραδειγματική τιμωρία του παιδόφιλου καθηγητή.
Μιλώντας στην «Espresso» ο δήμαρχος Πύδνας-Κολινδρού, Βαγγέλης Πολύζος καταδίκασε το γεγονός: «Πρόκειται για ένα περιστατικό που καταδικάζεται από την ελληνική κοινωνία. Τέτοιου είδους γεγονότα προκαλούν το μένος και την οργή όλων μας και δεν πρέπει να επαναλαμβάνονται».


thrakistime

Εντοπίστηκε βακτήριο σε παιδικά παιχνίδια

Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και η εταιρεία Tiger Hellas AE συνιστούν στους καταναλωτές, που έχουν προμηθευτεί τα συγκεκριμένα προϊόντα, να πάψουν άμεσα να τα χρησιμοποιούν.

Οι αναλύσεις έδειξαν ένα υψηλό επίπεδο των βακτηρίων
στο υγρό που περιέχουν αυτά τα προϊόντα

Πρόγραμμα απόσυρσης παιχνιδιών «όπλο σαπουνόφουσκες 1700668, σαπουνόφουσκες 3 ΤΜΧ 1701009 και σαπουνόφουσκες γίγας 1701010» εκτελεί η εταιρεία Tiger Hellas AE, σε συνεργασία µε τη Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου, όπως ανακοίνωσε η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Πρόκειται για παιχνίδια – φιαλίδια, που περιέχουν υγρό κατάλληλο για τη δημιουργία σαπουνόφουσκων (σαπουνόφουσκες 3 ΤΜΧ 1701009 και σαπουνόφουσκες γίγας 1701010) και ένα ειδικό «όπλο», που κάνει σαπουνόφουσκες (όπλο σαπουνόφουσκες 1700668).
Οι αναλύσεις έδειξαν ένα υψηλό επίπεδο των βακτηρίων στο υγρό, που περιέχουν αυτά τα προϊόντα.

Η εταιρεία έχει ήδη αποσύρει από τα σηµεία πώλησης τα προϊόντα.
Αριθμός των μονάδων, που αγοράστηκαν ή πουλήθηκαν ή αποσύρθηκαν:

1700668: Αγορές 433, Πωλήσεις 333, Υπόλοιπο που αποσύρθηκε στις 17/08/2012 100.
1701009: Αγορές 663, Πωλήσεις 165, Υπόλοιπο που αποσύρθηκε στις 17/08/2012 498.
1701010: Αγορές 1105, Πωλήσεις 603, Υπόλοιπο που αποσύρθηκε στις 17/08/2012 502.
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και η εταιρεία Tiger Hellas AE συνιστούν στους καταναλωτές, που έχουν προμηθευτεί τα συγκεκριμένα προϊόντα, να πάψουν άμεσα να τα χρησιμοποιούν. 

Το κουδούνι χτύπησε...!!

Το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς χτύπησε!!
Ο Αγιασμός έγινε, ευλογηθήκαμε, ασπαστήκαμε το Σταυρό, μυρίσαμε βασιλικό!!!
Οι τάξεις ζωντάνεψαν πάλι, ξαναβρήκαν το νόημα της ύπαρξής τους στα χαμογελαστά ματάκια παιδιών.
Τα θρανία δε θα νιώθουν πια μοναξιά, δε θα΄ναι παραγκωνισμένα..
Πρώτη μέρα στο σχολείο σήμερα με όλα αυτά τα καλά κι ευλογημένα που είδα κι έζησα ανάμεσα σε χαμογελαστά όλα λαχτάρα και προσδοκίες προσωπάκια!!
Ανάμεσα στους μαθητές, σε αυτούς τους μικρούς ήρωες και πρωταγωνιστές της καθημερινότητάς μας!!
 Σεπτέμβρης του σχολειού, αρωματισμένος από φρεσκοξυσμένο μολύβι και γομολάστιχα λοιπόν!!!
Μόνο που αυτές τις όμορφες εικόνες κάποιοι τόποι με τους ανθρώπους τους θα τις στερηθούν. Δεν τις έζησαν σήμερα, δε θα τις ζήσουν στο χρόνο που κυλά.
Πολλά σχολειά δε θα ανοίξουν τις πόρτες τους , θρανία θα΄χουν αράχνες και σκόνη συντροφιά, αταίριαστα πράγματα!!!
Να σαν και τούτα τα σχολειά που κράτησα εικόνα το φετινό καλοκαίρι περιδιαβαίνοντας τη λεσβιακή γη.
Δημοτικό Σχολείο Παλαιοχωρίου. 
Ένα από τα πάμπολλα ελληνικά σχολειά που μέσα κάποτε φώτιζε μυαλουδάκια παιδιών στο φως της γνώσης και της ζωής.  
Λουκέτο στις γνώσεις....κλειδωμένες ζωές...μεγάλα παράπονα...
Παράπονα και πίκρα. 
" Δε θα δουλέψει το σχολειό μας φέτος!!! Θα κλείσει είπαν!!!"
Αυτά άκουσα το καλοκαίρι καθώς βρέθηκα σε έναν εορτασμό γενεθλίων στο Παλαιοχώρι Πλωμαρίου από μια παρέα παιδιών σαν έτυχε να τα ρωτήσω πόσα παιδάκια θα΄ναι φέτος στο σχολείο. 
"Δε θα ΄χουμε σχολείο!!! Το κλείνουν!!!"
Όπως έκλεισαν και άλλα πολλά σε όλη τη χώρα....
Δημοτικό Σχολείο Βασιλικών 
Στη λεπτομέρεια τα σπασμένα τζάμια πια στα παράθυρα. Το μπουρί της σόμπας που κάποτε σκορπούσε θαλπωρή  στέκεται  απομεινάρι χρόνων αλλοτινών .
Είναι αδύνατον να μη σταθώ για λίγο έστω, να κοιτάξω και να θαυμάσω κάθε φορά που επισκέπτομαι  την περιοχή, το υπέροχο αυτό κτίριο που κάποτε ήταν σχολείο. Το σχολείο των όμορφων Βασιλικών. 
Σχολειά στολίδια που τώρα ρημάζουν... 
Κλείνουν τα σχολειά, ρημάζουν οι τόποι, κυριαρχεί η θλίψη....
Δημοτικό Σχολείο Νεοχωρίου 
 Ανάμεσα στα λιόδεντρα έστεκε και συνεχίζει να στέκει έστω και με σφαλιστά τα παράθυρά του σε πείσμα καιρών και ανθρώπων το σχολείο του Νεοχωρίου στα ορεινά του Πλωμαρίου. Σημάδι πολιτισμού.

Αν σκεφτεί κανείς πως κάποιοι παλιοί άνθρωποι έδωσαν το βιος τους για να χτίσουν αυτά τα σχολειά και να φωλιάσει η γνώση στο νου των παιδιών τους για να ανοίξουν φτερά και σήμερα τούτα τα χρόνια τα σχολειά αυτά ρημάζουν , τότε μόνο η θλίψη κυριαρχεί και ο θυμός. 
Το κουδούνι χτύπησε!!!
Τα σχολεία άνοιξαν!!!
Οι τάξεις μοσχοβολούν βιβλία, γελούν στα πρόσωπα των μαθητών.
Όχι όμως παντού...Κάποια σιωπούν.... 

Καλή σχολική χρονιά και ελπίδα!!!