Σελίδες

Thursday, 4 April 2013

«Ένα παιδί περιμένει…ΕΣΕΝΑ για να κάνει Ανάσταση»

Κομοτηνή:
«Ένα παιδί περιμένει…ΕΣΕΝΑ για να κάνει Ανάσταση», είναι ο τίτλος της Δράσης που θα υλοποιήσει το Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας, στην Κομοτηνή, σε μια προσπάθεια να συγκεντρωθούν είδη και να γίνουν πασχαλινά δέματα για τα εκατό παιδιά που στηρίζει υλικά και ψυχολογικά το κέντρο. 
οι προσφορές θα γίνουν μόνο με δωρεές σε είδος
και όχι με χρήματα.
Η αντιπρόεδρος της Τοπικής Διοικούσας Επιτροπής, Φελίνα Καζάκου και η Κοινωνική Λειτουργός του κέντρου, μιλώντας στην ΕΡΑ Κομοτηνής, κάλεσαν τον κόσμο να στηρίξει αυτή τη δράση, αλλά και τις υπόλοιπες του κέντρου, ακολουθώντας τον απαράβατο κανόνα, ότι οι προσφορές θα γίνουν μόνο με δωρεές σε είδος και όχι με χρήματα. 
Δεν αποκλείεται να τοποθετηθούν και μεγάλα άδεια δέματα στα Δημοτικά σχολεία, στα οποία τα παιδιά θα βάλλουν με την αγάπη τους, κάτι για κάποιο άλλο παιδάκι, που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα οι γονείς του να του προσφέρουν.

Μια άλλη δράση που θα υλοποιηθεί είναι οι ενημερωτικές συναντήσεις των Δασκάλων στα Δημοτικά Σχολεία. 
Αξίζει να αναφερθεί ότι το κέντρο δρα σε δύο διαφορετικά επίπεδα, αυτό της συστηματικής εξασφάλισης αγαθών στις οικογένειες, που υποστηρίζει, ψυχολογική υποστήριξη σε γονείς, που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας σε παιδιά, αλλά και αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών των παιδιών. 
Μάλιστα δέχεται και προσφορές ειδών για τα παιδικά χωριά ΣΟΣ και χρηματοδοτείται από το ίδρυμα Νιάρχου. «Δεν θα μπορούσαμε να είμαστε τόσο λειτουργικοί στο έργο μας, αν δεν είχαμε τους 110 εθελοντές μας» σχολίασαν τόσο η κ. Καζάκου, όσο και η κ. Μουρατίδου. 
Τέλος το κέντρο έχει υποβάλλει πρόταση για ένταξη σε πρόγραμμα, το οποίο θα έχει ως στόχο την ενίσχυση των κοινωνικών δομών.
  • Ρεπορτάζ: Βασιλική Μαχαίρα
  • Σύνταξη: Βασιλική Μαχαίρα
ert.gr

Ντροπαλά παιδιά… θορυβημένοι γονείς!

Αναγνωρίστε ότι έχετε ένα παιδί το οποίο είναι ευαίσθητο, ήσυχο, ζεστό, με βαθιά συναισθήματα. 
Ο κόσμος θα ήταν φτωχότερος χωρίς αυτά τα συναισθήματα και αυτές τις ιδιότητες.
.
Πολλά παιδιά χαρακτηρίζονται ως ντροπαλά. Αν κατανοήσουμε όμως τι σημαίνει πραγματικά «ντροπαλότητα» μπορεί να δούμε ότι αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό της προσωπικότητας του παιδιού και όχι ένα ελάττωμα.
.

Τα παιδιά μπορεί να είναι ντροπαλά με διαφορετικούς τρόπους και για διαφορετικούς λόγους. Το να καταλάβουμε το γιατί το δικό μας παιδί προσωπικά είναι ντροπαλό, είναι μια καλή αρχή για να το βοηθήσουμε να ξεπεράσει σε κάποιες καταστάσεις την ατολμία του χωρίς όμως να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε τη δική του μοναδική προσωπικότητα. Κάντε κάποιες ερωτήσεις στον εαυτό σας. Πότε δείχνει το παιδί να είναι ντροπαλό;
• Σε πάρτι;
• Όταν συναντά καινούριους ανθρώπους;
• Όταν το επαινείται μπροστά σε άλλους;
• Μήπως ντρέπεται να φάει μπροστά σε κόσμο;
• Όταν τηλεφωνεί;
• Μήπως όταν χρειάζεται να κάνει κάποια παρουσίαση στο σχολείο (ένα ποίημα, ή σε μία εργασία;)

Τι να κάνετε
• Κάντε αυτά τα πράγματα που θα θέλατε να κάνει το παιδί σας! (Μιλήστε με άλλους ανθρώπους, πηγαίνετε πρώτοι στον μπουφέ, ζητήστε βοήθεια από έναν υπάλληλο στο σούπερ μάρκετ, αφήστε μηνύματα σε τηλεφωνητές κ.ά. Όλα αυτά κάντε τα μπροστά στο παιδί, χωρίς όμως να του εξηγείτε ή να του κάνετε κήρυγμα.
• Να είστε φιλικοί. Χαμογελάστε, καλημερίστε τους γείτονες ή τους άλλους γονείς στο σχολείο.
• Επαινέστε όταν κάνουν κάτι που σας αρέσει. Για παράδειγμα, πείτε: «Μου άρεσε πολύ όταν πήγες και ζήτησες βοήθεια από τη φίλη σου ή Σε θαύμασα όταν μίλησες πρώτος στις κούνιες».
• Κανονίστε συγκεντρώσεις και πάρτι όσο το δυνατόν νωρίτερα για το παιδί σας.
• Αναγνωρίστε τα θετικά του κομμάτια και δείτε σε ποιον τομέα τα καταφέρνει καλά. Είναι καλό στα καλλιτεχνικά; Μήπως στον αθλητισμό; Μήπως του αρέσουν τα μαθηματικά; Το διάβασμα; Μήπως είναι καλό στην οργάνωση; Ή μήπως του αρέσει να βοηθά ζώα και ανθρώπους; Βρείτε τον τομέα του παιδιού σας και φέρτε σε επαφή με άλλα παιδιά που έχουν παρόμοια ενδιαφέροντα.
• Δείξτε του ότι εκτιμάτε τη γνώμη του. Ρωτήστε το για παράδειγμα: «Πού θα σου άρεσε να βάλουμε αυτή τη γλάστρα»; Ακόμα και αν το μέρος που διάλεξε δεν σας αρέσει, τοποθετήστε τη γλάστρα εκεί που σας υπέδειξε.

Τι να μην κάνετε
• Μη φέρνετε το παιδί σας σε δύσκολη θέση δημόσια ή ιδιωτικά εξαιτίας της ντροπαλότητάς του.
• Μην κρίνετε το παιδί σας.
• Μην του βάζετε ταμπέλες.
• Μην το ειρωνεύεστε αν κάνει λάθη.
• Μην κάνετε τα πράγματα που μπορεί να κάνει για τον εαυτό του. Για παράδειγμα, αν σε ένα πάρτι θέλει να πάτε εσείς να του βάλετε τούρτα πείτε για π.χ. «Μόλις έκατσα και η αλήθεια είναι ότι είμαι λίγο κουρασμένη. Αν θες πήγαινε βάλε μόνος σου/μόνη σου».
Βοηθήστε το παιδί να καταλάβει ότι η ζωή είναι μια συνεχομένη διαδικασία που προϋποθέτει το κουράγιο να περνάμε μέσα από τον φόβο. Και αυτή είναι μια μάχη που δίνουμε είτε είμαστε ενήλικες είτε είμαστε παιδιά.
Τέλος, αναγνωρίστε ότι έχετε ένα παιδί το οποίο είναι ευαίσθητο, ήσυχο, ζεστό, με βαθιά συναισθήματα. Ο κόσμος θα ήταν φτωχότερος χωρίς αυτά τα συναισθήματα και αυτές τις ιδιότητες.

πηγή: infokids

Διέκοψαν τη χορήγηση φαρμάκων από τετραπληγική κοπέλα

O πατέρας της να αδυνατεί να καταβάλει το κόστος που απαιτείται μετά τις συνεχιζόμενες περικοπές σε παροχές υλικών και φαρμάκων, ενώ τίθεται σε άμεσο κίνδυνο ακόμα και η ζωή της. 
Διαμαρτυρία στα γραφεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης πραγματοποιήθηκε νωρίς το πρωί από τον πατέρα μιας μικρής τετραπληγικής κοπέλας που τρέφεται με γαστροστομία και από την οποία στο όνομα των περικοπών του μνημονίου διέκοψαν τη χορήγηση φαρμάκων και άλλου ιατρικού υλικού. 
.
Μιλώντας στο patrastimes.gr o πατέρας της μικρής, Ν. Πουλκουρτζής έκανε λόγο για καθημερινό μαρτύριο της σταγόνας που βιώνει η οικογένειά του λέγοντας με νόημα «καλύτερα να μου έδιναν να της κάνω μια ένεση ευθανασίας».

Στην κινητοποίηση πήραν μέρος πολίτες και μέλη του ΠΑΜΕ, ζητώντας την παρέμβαση του κ. Αγγελάκα, ο οποίος επικοινώνησε με τον αναπληρωτή υπουργό Υγείας κ. Σαλμά και τον Διευθυντή του ΙΚΑ κ. Βαφειάδη. Το αίτημα της κινητοποιήσης είναι να δοθεί λύση σε σοβαρό πρόβλημα ενός συμπολίτη.

Στο πλαίσιο της περιστολής δαπανών από το χώρο της υγείας, έφτασαν στο σημείο να έχουν κόψει φάρμακα και παροχές φαρμακευτικών υλικών από ένα παιδί που αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρόβλημα υγείας.
Αυτό που θεωρείται αυτονόητο, δηλαδή να παρέχεις σε ένα παιδί που είναι καθηλωμένο στο κρεβάτι για χρόνια τα απαραίτητα για να ζήσει, να έχουν κόψει ακόμα και το ειδικό σωληνάκι που διοχετεύεται η τροφή με την οποία παρέχεται μέσω γαστροστομίας! 
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο πατέρας του να αδυνατεί να καταβάλει το κόστος που απαιτείται μετά τις συνεχιζόμενες περικοπές σε παροχές υλικών και φαρμάκων, ενώ τίθεται σε άμεσο κίνδυνο ακόμα και η ζωή του παιδιού.

Πηγή: patrisnews

Χειροποίητες Λαμπάδες και Ιδέες
για Πασχαλινές Κατασκευές

Πολύ όμορφες χειροποίητες λαμπάδες της φίλης Λίτσας, μιας πολύ δραστήριας βρεφονηπιοκόμου και όχι μόνο..., η οποία καταφέρνει πάντα να δημιουργεί μεταμορφώνοντας τα πιο απλά και απροσδόκητα υλικά! 
Για τη διακόσμηση των φετινών λαμπάδων που δημιούργησε, χρησιμοποίησε τι λέτε ως βάση; Σφουγγάρια! Αυτά που είναι σαν δίχτυ. 

Αφού έλυσε τις άκρες τους και πέρασε από μέσα τις λαμπάδες, στερέωσε τα σφουγγάρια στο ύψος που ήθελε. Κατόπιν διακόσμησε με παιχνίδια, κορδέλες, πεταλουδίτσες και χάντρες, αλλά και χειροποίητα υφασμάτινα στοιχεία. Δείτε δύο από τις δημιουργίες της που μας έστειλε!

για περισσότερες κατασκευές κλικ στην πηγή

Αυτισμός και εκπαίδευση: Πού μπορείτε να απευθυνθείτε

Με αφορμή την σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό, ζητήσαμε από την ειδική παιδαγωγό MSc κ. Μαράνια Γκιόκα να μας διαφωτίσει αναφορικά με το τι γίνεται μετά την διάγνωση της διαταραχής σε ένα παιδί. Η κ. Γκιόκα συνοψίζει τα προγράμματα που υπάρχουν από τα Υπουργεία Παιδείας και Υγείας για την εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό, καθώς και σε ποιους ιδιωτικούς φορείς μπορούν να απευθυνθούν οι γονείς, ώστε να έχει το παιδί τους ελπίδες να προοδεύσει, όπως κάθε παιδί.
.
Είναι σαν να απουσιάζουν «κομμάτια από το παζλ»
Τι είναι ο αυτισμός
Ο αυτισμός είναι μία αναπτυξιακή διαταραχή, η οποία επηρεάζει το πώς το άτομο επικοινωνεί και συσχετίζεται με τους άλλους ανθρώπους. Τα άτομα με αυτισμό συνήθως παρουσιάζουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, τα οποία ωστόσο τους επηρεάζουν με διαφορετικό τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι κάθε άτομο με αυτισμό είναι διαφορετικό. Οι τρεις βασικοί τομείς, στους οποίους τα άτομα με αυτισμό παρουσιάζουν δυσκολία, είναι αυτοί της επικοινωνίας, των κοινωνικών δεξιοτήτων και της φαντασίας (τριάδα των διαταραχών).
Αναφορικά με την επικοινωνία, τα άτομα με αυτισμό συνήθως παρουσιάζουν δυσκολία τόσο στη λεκτική, όσο και στη μη-λεκτική επικοινωνία. Χαρακτηριστικό της «προβληματικής» λεκτικής επικοινωνίας στα άτομα αυτά είναι η κυριολεκτική κατανόηση και χρήση της γλώσσας. Θεωρούν, δηλαδή, ότι οι άνθρωποι εννοούν πάντα αυτό που λένε, ενώ και οι ίδιοι εκφράζονται επίσης κυριολεκτικά. Λόγω αυτού του χαρακτηριστικού, συχνά δυσκολεύονται να καταλάβουν το χιούμορ και το σαρκασμό. 
Στη μη-λεκτική επικοινωνία, τα άτομα με αυτισμό δυσκολεύονται συνήθως να κατανοήσουν τις πληροφορίες που μεταφέρουν οι εκφράσεις του προσώπου και ο τόνος της φωνής. Κάποια άτομα με αυτισμό αναπτύσσουν λόγο, ενώ κάποια άλλα όχι, αν και μπορεί να καταλαβαίνουν τι τους λέει κάποιος. Κάποια άτομα με αυτισμό ενδέχεται να έχουν καλές γλωσσικές δεξιότητες, αλλά να παρουσιάζουν δυσκολία στις δεξιότητες που απαιτούνται για την ανάπτυξη συζήτησης.
Ως προς τις κοινωνικές δεξιότητες, τα άτομα με αυτισμό παρουσιάζουν έλλειμμα εκεί που απαιτείται κατανόηση και εμπλοκή στον κοινωνικό κόσμο. Είναι σαν να απουσιάζουν «κομμάτια από το παζλ», τα οποία επηρεάζουν την κοινωνική κατανόησή τους. Το έλλειμμα στον κοινωνικό τομέα μπορεί να εμφανίζεται ως έλλειψη κινήτρου για κοινωνική αλληλεπίδραση και αδιαφορία για τους άλλους, αλλά και ακατάλληλη προσέγγιση των άλλων. Εμφανίζεται, επίσης, και ως δυσκολία στην ανάπτυξη και διατήρηση της φιλίας, στην κατανόηση και...