Σελίδες

Tuesday, 9 April 2013

Βάζουν ενέχυρο τα παιδιά τους στους εμπόρους οπίου

Αφγανιστάν
.
Τα κυκλώματα διακίνησης οπίου στο Αφγανιστάν χρησιμοποιούν τους γιους και τις κόρες των φτωχών αγροτών ως... εγγύηση για απλήρωτα χρέη, ενώ οι συνέπειες είναι τρομακτικές για εκείνους που αρνούνται να συμμορφωθούν. 
.
«Πρέπει να τους τη δώσω για να τον αφήσουν ελεύθερο».
Το ντοκιμαντέρ Frontline που μεταδίδεται από το αμερικανικό δίκτυο PBS καταγράφει τη σκληρή πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι φτωχοί αγρότες στη χώρα, οι οποίοι δανείζονται χρήματα από τους εμπόρους ναρκωτικών για να «στήσουν» καλλιέργειες με όπιο, τις οποίες καταστρέφουν με τη σειρά τους οι δυνάμεις του ΝΑΤΟ που βρίσκονται στην περιοχή. 
Opium Brides

Η συνέχεια είναι προκαθορισμένη, καθώς τα κυκλώματα αρπάζουν τα παιδιά τους, ακόμη και κοριτσάκια που δεν έχουν κλείσει καν τα 10 τους χρόνια, και τα μεταφέρουν στο Πακιστάν και το Ιράν, όπου τα πωλούν ως «σκλάβους του σεξ» ή τα χρησιμοποιούν ως διακινητές ναρκωτικών.
Οι συντελεστές του ντοκιμαντέρ «Opium Brides» αναφέρουν, ότι ένας αγρότης που αρνήθηκε να δώσει την κόρη του στη συμμορία αποκεφαλίστηκε με σουγιά.
«Έμοιαζε πολύ τρομακτικό για να είναι αληθινό» είπε ο παραγωγός της σειράς Jamie Doran που συνεργάστηκε με το δημοσιογράφο Najibullah Quraishi, στο CNN και πρόσθεσε: «Έχουμε όλο το φιλμ με τον αποκεφαλισμό του. Αυτό κάνουν όταν κάποιος αρνηθεί να παραδώσει την κόρη του».
Στην ταινία μιλά ακόμη ένα κορίτσι, ηλικίας περίπου 6 χρονών, το οποίο ενδέχεται να δοθεί στους εμπόρους ως αντάλλαγμα για να απελευθερωθεί ο πατέρας της, ο οποίος απήχθη όταν δε μπορούσε να πληρώσει το χρέος του.
«Θα με πάρουν με τη βία και η μητέρα μου δε μπορεί να τους σταματήσει», αναφέρει η μικρή, ενώ η μητέρα της επισημαίνει ότι: «Πρέπει να τους τη δώσω για να τον αφήσουν ελεύθερο».
Μάλιστα, οι απαγωγείς του πατέρα, έστειλαν στην οικογένεια ένα βίντεο που τον δείχνει με δεμένα τα μάτια σε ένα σκοτεινό χώρο, τον οποίο ακούνε να λέει: «Είναι πολύ άσχημα. Σας ικετεύω, δώστε τους ό,τι θέλουν».
Επιπλέον, ο J. Doran υποστηρίζει ότι: «Δεν ξέρω αν θα αλλάξει τίποτα, γιατί η ζήτηση για ναρκωτικά αυξάνεται. Ίσως η ευθύνη να μην ανήκει αποκλειστικά στην κυβέρνηση του Αφγανιστάν, αλλά θα έπρεπε να δούμε αν ευθυνόμαστε κι εμείς οι ίδιοι γι αυτήν την κατάσταση».

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ: Για τους μαθητές που αυτήν
την περίοδο κάνουν τις επαναλήψεις τους

Σταύρος Λουβερδής
Φυσικός – Φροντιστής
 .
Σε αυτά τα video περιγράφω με απλό τρόπο τις διάφορες θεματικές ενότητες της Φυσικής για το Γυμνάσιο και το Λύκειο.
Το υλικό είναι πρωτότυπο και εμπλουτίζεται διαρκώς με νέα video.
Τα οφέλη για τους μαθητές αλλά και για τους διδάσκοντες είναι πολλαπλά…
.
https://www.youtube.com/user/stavros6462
Η πρόσβαση είναι εντελώς δωρεάν
.
.

· Εύκολη επανάληψη στην περίοδο των εξετάσεων
· Πρόσβαση στο υλικό από την άνεση του σπιτιού
· Παύση και επανάληψη του video για καλύτερη κατανόηση
· Προετοιμασία στο μάθημα της επόμενης μέρας
· Παρουσίαση του video από τον διδάσκοντα πριν την διδασκαλία του στην τάξη
· Εξοικείωση των μαθητών στις νέες τεχνολογίες

.
Στις Η.Π.Α εμπνευστής αυτού του νέου τρόπου διδασκαλίας είναι ο Salman Khan.
Η ιντερνετική ακαδημία Κhan ( https://www.khanacademy.org ) δημιουργεί τέτοια video στα οποία μαθητές από όλο τον κόσμο έχουν πρόσβαση σε ένα ευρύτατο πεδίο της ανθρώπινης γνώσης (Μαθηματικά, Φυσική, Οικονομία, Ιστορία... κλπ), ενώ ταυτόχρονα σχολεία και ιδιώτες έχουν στα χέρια τους ισχυρά εργαλεία αυτοαξιολόγησης.
Η πρόσβαση είναι εντελώς δωρεάν και την προσπάθειά του αυτή την στηρίζουν φορείς όπως: The Bill and Melinda Gates Foundation, Ann & John Doerr, the O'Sullivan Foundation, Reed Hastings, Google, κλπ.

.
Θα ήταν σπουδαίο μια τέτοια προσπάθεια να ξεκινήσει και στην Ελλάδα δεδομένου ότι οι συνθήκες την ευνοούν (όλοι σχεδόν οι μαθητές - σπουδαστές έχουν H/Y και πρόσβαση στο internet) όπως επίσης, λόγω και της οικονομικής κρίσης, όλοι θα ήθελαν (και πρέπει) να έχουν πρόσβαση στην γνώση Δωρεάν.

Στο εδώλιο ο 48χρονος γυμναστής
που κατηγορείται για παιδεραστία

Με καθυστέρηση, λόγω απειλής για τοποθέτηση βόμβας, ξεκίνησε σήμερα κεκλεισμένων των θυρών στο Μεικτό Ορκωτό Δικαστήριο Πειραιά, η δίκη του 48χρονου γυμναστή Νίκου Σειραγάκη, ο οποίος κατηγορείται στο Ρέθυμνο, για ασέλγεια ή απόπειρα ασέλγειας σε βάρος 53 ανηλίκων, κατά συρροή και κατά εξακολούθηση, εκμεταλλευόμενος την ιδιότητα του.
 Νίκος Σειραγάκης: υποστηρίζει ότι όλα συνέβησαν
στο πλαίσιο ενός «παιχνιδιού» (!!!)
περισσότερα στην πηγή: ethnos

Αφιέρωμα στον ρόλο της οικογένειας στην ανάπτυξη
του παιδιού - Η Αγωγή

Το φαινόμενο της αγωγής είναι πανάρχαιο και πανανθρώπινο, αν και αλλάζει από εποχή σε εποχή.

Συγκεκριμένα αγωγή είναι το σύνολο των επιδράσεων που ασκούνται στο άτομο από το φυσικό και ανθρώπινο περιβάλλον από τη στιγμή της γέννησης και κατά τη διάρκεια της όλης ζωής του. 
 .
Ειδικότερα, είναι η σκόπιμη και συστηματική επίδραση του ώριμου ανθρώπου πάνω στον νέο και η συμβολή στην ψυχοσωματική ανάπτυξή του, καθώς και στην προσαρμογή του στα δεδομένα και τις απαιτήσεις της εποχής του.(1) 
Είναι δηλαδή η προσπάθεια να μεταδοθούν από τους μεγάλους στους μικρότερους, ή από έμπειρους σε άπειρους γνώσεις, δεξιότητες, εμπειρίες , συνήθειες και βασικά στοιχεία για την αντιμετώπιση της ζωής και των αναγκών του παιδιού ανάλογα με την ηλικία του και την ιδιοσυγκρασία του. Πρέπει να ασκείται πάντα με βάση τις ικανότητες του παιδιού με αλληλεπίδραση και ποτέ με εξαναγκασμό. (2)
.
Η έννοια της αγωγής πρέπει να διαφοροποιείται από την έννοια της κοινωνικοποίησης.
.
Με τον όρο κοινωνικοποίηση εννοούμε την δημιουργία ενός ενιαίου λειτουργικού και ψυχοσωματικού όλου, δηλαδή την δημιουργία του ατόμου. Σύμφωνα με τη θεωρία των ρόλων, κοινωνικοποίηση είναι η εκμάθηση των κοινωνικών ρόλων, η οποία κάνει ικανό το άτομο να ενεργεί και να μεταβάλλεται σ' ένα φορέα κοινωνικών συστημάτων και ρόλων κι έτσι να συμβάλλει στην αναπαραγωγή της κοινωνίας. (3)
.
Συμπεραίνουμε λοιπόν, ότι η κοινωνικοποίηση είναι ευρύτερη έννοια από την αγωγή, μιας και η κοινωνικοποίηση συμπεριλαμβάνει τις συνειδητά προγραμματισμένες επιδράσεις για την εξέλιξη των προδιαθέσεων του παιδιού, το οποίο προσαρμόζεται στις αρχές και στις ανάγκες της κοινωνίας.(4)
.
2.1.β. Σκοποί της Αγωγής
.
Οι σκοποί της αγωγής διαφοροποιούνται από εποχή σε εποχή κι εξαρτώνται από τις απαιτήσεις και τα πρότυπα της κοινωνίας. Υπάρχουν όμως κάποια βασικά χαρακτηριστικά της οικογενειακής αγωγής που είναι σταθερά σε γενικές γραμμές και αυτά επιδιώκουν οι γονείς να προβάλλουν στα παιδιά τους όπως:
.
α. Οι καλές συνήθειες των παιδιών, είτε αφορούν προσωπικά στοιχεία είτε αφορούν την κοινωνικότητα των παιδιών.
β. Η ανάπτυξη της αίσθησης της ευθύνης και του καθήκοντος στα παιδιά, δίνοντάς τους να καταλάβουν πως στη ζωή δεν πρέπει να τα περιμένουμε όλα από τους άλλους.
γ. Η ανάπτυξη βιολογικών συνηθειών και καθαριότητας.
δ. Τέλος η οικογενειακή αγωγή, αποβλέπει στην δημιουργία ψυχολογικών και σωματικών δυνατοτήτων στα παιδιά δίνοντάς τους τα κατάλληλα εφόδια για την αντιμετώπιση της ζωής.(5)
.
Τα στοιχεία αυτά επιδιώκουν οι γονείς να τα δώσουν στα παιδιά ανεξαρτήτως εποχής και χρονολογίας.
.
Υπάρχουν όμως και οι σκοποί της αγωγής οι οποίοι διέπουν κάποιες συγκεκριμένες εποχές, ανάλογα με το ιδεώδες και τα πρότυπα της εποχής αυτής. Ειδικότερα:
.
α. Το ηρωικό ιδεώδες της αγωγής· είναι το παλαιότερο και ανήκει στην Ομηρική εποχή. Αφορμή του ηρωικού ιδεώδους ήταν ο Τρωικός πόλεμος και η αναγκαιότητα ύπαρξης ενός ήρωα, ο οποίος με τη βοήθεια των θεών θα γίνει πρότυπο ανυπέρβλητο και αιώνιο.
β. Το γεωργικό ιδεώδες της αγωγής·
το συναντάμε στην εποχή του Ησιόδου. Τώρα το πρότυπο δεν είναι ....
.........................................
περισσότερα εδώ
.........................................
Πιο συγκεκριμένα, για να έχουμε ολοκληρωμένη αγωγή, πρέπει να στοχεύουμε στα εξής:
.
α. Στην προαγωγή του ατόμου ως φορέα του πολιτισμού στον οποίο ζει.
β. Στην αγάπη για το περιβάλλον και την τέχνη.
γ. Στην ανάπτυξη εσωτερικής ελευθερίας και αγάπης για τον άλλον.
δ. Στην μέριμνα για την πρόοδο, ευημερία και κοινωνικοποίηση του νέου.(8)
 .
2.1.γ. Μέσα Αγωγής
.
Οι γονείς οι οποίοι θέλουν να διαμορφώσουν ένα καλό χαρακτήρα και να διαπαιδαγωγήσουν όσο καλύτερα μπορούν το παιδί τους, πρέπει να έχουν υπ' όψη τους κάποια βοηθητικά μέσα, τα οποία θα βοηθήσουν τους ίδιους να ασκήσουν πιο καλά το ρόλο τους αλλά και τα παιδιά να πάρουν τα σωστά μηνύματα και να διδαχτούν σωστά. .
Τα πιο σημαντικά μέσα αγωγής είναι: .
1. Το παράδειγμα.
Οι γονείς με τη σωστή συμπεριφορά τους παραδειγματίζουν το παιδί το οποίο μιμείται τη στάση τους και διαμορφώνει τον χαρακτήρα του.
2. Η συνήθεια· όταν κάτι επαναλαμβάνεται συνέχεια από τους γονείς, π.χ. μια συγκεκριμένη μορφή αγωγής, γίνεται βίωμα για το παιδί και συνηθίζει να πράττει όπως και οι γονείς του.
3. Η πειθαρχία· με την πειθαρχία, οι γονείς μπορούν να επιτύχουν σημαντικά αποτελέσματα στη βελτίωση της συμπεριφοράς του παιδιού. Πρέπει βέβαια να εφαρμόζεται με μέτρο, χωρίς υπερβολές και ακρότητες.
4. Η αμοιβή.
Όταν οι γονείς αμείβουν υλικά ή λεκτικά το παιδί τους για μια σωστή πράξη ή μια σωστή συμπεριφορά, το παιδί θα επαναλάβει την ενέργειά του αυτή, νιώθοντας περήφανο για τον έπαινο ή αμοιβή που παίρνει. Η αμοιβή δεν πρέπει να δίνεται με σπατάλη η φειδώ, γιατί δεν θα έχει καμιά επίδραση στο παιδί
5. Η ποινή. Με την ποινή οι γονείς προειδοποιούν το παιδί να μην επαναλάβει μια ανεπιθύμητη ενέργειά του και το συνετίζουν προς μια καλύτερη συμπεριφορά. Η ποινή δεν πρέπει να είναι πολύ αυστηρή, πρέπει να πραγματοποιείται όταν προλέγεται και να μην είναι πολύ συχνή και για ασήμαντους λόγους, γιατί τότε θα έχει ασήμαντη επιρροή.(9)
.
2.1.δ. Παράγοντες αγωγής .
Για το αναπτυσσόμενο παιδί, η οικογένεια είναι αυτή που έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη για την αγωγή και την διαπαιδαγώγησή του. Αλλά υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που το βοηθούν στην διαμόρφωση του χαρακτήρα του. Επιγραμματικά οι παράγοντες αγωγής για ένα παιδί είναι οι εξής.
.
α. Η οικογένεια: Αποτελεί τον πρώτο παράγοντα αγωγής, μέσα στην οποία τα παιδιά παίρνουν στοιχεία σωστής κοινωνικής συμπεριφοράς.
β. Το σχολείο: Το παιδί στο σχολείο κάνει πράξη τα ερεθίσματα και τα διδάγματα που δέχτηκε από την οικογένειά του.
γ. Η εκκλησία αποτελεί παράγοντα αγωγής εξ αιτίας των αιώνιων αξιών που προσφέρει με την διδασκαλία της.
δ. Η πολιτεία: Η επίδραση των νόμων και των κυβερνήσεων ασκούν μεγάλη επιρροή στον νέο.
ε. Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης:
Τα Μ.Μ.Ε, μέσα από τη συνεχή ενημέρωση, μόρφωση, διασκέδαση και ψυχαγωγία, αποτελούν σημαντικό παράγοντα αγωγής. 
 .
Βιβλιογραφία: στην πηγή: paroutsas