Πράγματα και καταστάσεις που ξεπεράστηκαν
ή τείνουν να ξεπεραστούν από την πρόοδο της τεχνολογίας τα τελευταία
χρόνια. Πιστεύετε ότι τα παιδιά που θα γεννηθούν φέτος, θα μπορούν ν'
αναγνωρίσουν κάποια από τα παρακάτω;
Βιντεοταινία: Το DVD
ανακαλύφθηκε το 1995 και μέχρι τις αρχές του εικοστού αιώνα είχε
κυριαρχήσει εκτοπίζοντας τις βιντεοκασέτες που μεσουράνησαν τη δεκαετία
του 80. Στο μέλλον δεν θα χρειάζεται κάποιο μέσο για την αναπαραγωγή
ταινιών, αφού η μετάδοση της ταινίας θα γίνεται μέσω κάποιας υπηρεσίας
online streaming.
Φιλμ: Για τα παιδιά που
γεννιούνται σήμερα, η λέξη «φιλμ» δεν θα σημαίνει τίποτα. Στην
πραγματικότητα, ακόμα και οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές βρίσκονται σε
κίνδυνο εξαφάνισης, αφού οι υπολογιστές τσέπης έχουν αναλάβει και αυτή
τη λειτουργία.
Ταξιδιωτικός πράκτορας: Ένα
από τα επαγγέλματα είναι που έχει πληγεί από το διαδίκτυο. Όταν έρθει η
ώρα για το μήνα του μέλιτος των σημερινών νεογέννητων, θα μπορέσουν
πιστεύετε να βρουν ταξιδιωτικό πράκτορα;
Ο διαχωρισμός ανάμεσα στο χώρο εργασίας και το σπίτι: Όταν
μπορούμε να μεταφέρουμε στη τσέπη μας ένα κινητό υπολογιστή, δεν είναι
μόνο ότι μπορούν να μας βρουν οι φίλοι μας, αλλά και το αφεντικό
μας. Για τα παιδιά που γεννήθηκαν φέτος, τα όρια μεταξύ γραφείου και
σπιτιού θα είναι θολά.
Βιβλία, περιοδικά, και εφημερίδες: Όπως
η βιντεοκασέτα, έτσι και οι λέξεις γραμμένες πάνω σε νεκρά δέντρα
πρόκειται να μειωθούν. Ίσως υπάρχουν ακόμα βιβλία στη σημερινή μορφή,
αλλά για εκείνους που γεννήθηκαν πρόσφατα, τα καταστήματα που
εξειδικεύονται στην πώληση αυτών των προϊόντων θα είναι τόσο πολυάριθμα
όσο και τα δισκοπωλεία σήμερα.
Καταστήματα ενοικίασης ταινιών: Μπορείτε
πραγματικά να φανταστείτε ότι θα πάρετε το αυτοκίνητό και θα οδηγήσετε
το βράδυ, μόνο και μόνο για να νοικιάσετε μια ταινία;
Ρολόγια: Ίσως να υπάρχει ως κόσμημα. Την ώρα μπορούμε να την δούμε και στο smartphone, το οποίο είναι -λίγο πολύ- πάντα στο χέρι μας.
Χάρτες σε χαρτί: Είναι
σχεδόν παρωχημένοι ακόμη και σήμερα. Η επόμενη γενιά θα πρέπει μάλλον να
επισκεφθεί ένα μουσείο για να βρει κάποιον χάρτη.
Ενσύρματα τηλέφωνα: Γιατί
να πληρώνει κάποιος κάθε μήνα για να έχει ένα τηλέφωνο που συνδέεται σε
έναν τοίχο; Για εκείνους που γεννιούνται σήμερα, αυτό θα είναι μια
ανόητη ιδέα.
Υπεραστικές κλήσεις: Χάρη στο διαδίκτυο, έχει περιοριστεί πολύ το κόστος ομιλίας με κάποιον που βρίσκεται σε άλλη πόλη, κράτος, ή ακόμα και χώρα.
Αγγελίες σε εφημερίδα: Τελειώνει η εποχή που αγοράζουμε ένα πάκο εφημερίδων μόνο και μόνο για να δούμε τι είναι προς πώληση ή ενοικίαση.
Dial-up Internet: Έχει ήδη αντικατασταθεί από τις ευρυζωνικές υπηρεσίες.
Εγκυκλοπαίδειες:
Αγοράζαμε ακριβά βιβλία που είχαν ξεπεραστεί πριν στεγνώσει το
μελάνι. Αυτό θα θεωρείται ανοησία για τα μωρά που γεννιούνται σήμερα.
Φίλοι που ξεχάσαμε: Στους
περισσότερους έχει τύχει να τους μιλήσουν για κάποιον παλιό παιδικό
φίλο ή συμμαθητή, και να αναφωνήσουν "Τον είχα ξεχάσει, που το
θυμήθηκες;" Η επόμενη γενιά θα είναι σε ηλεκτρονική επαφή μέσω του
Facebook με όλα τα άτομα που έχει συναντήσει και γνωρίσει, έστω και για
λίγο .
Το να ξεχάσουμε οτιδήποτε: Τα
παιδιά που γεννήθηκαν φέτος δεν θα αισθανθούν ποτέ πως είναι να
βρίσκεσαι σε μία καφετέρια και να διαφωνείς με τους άλλους για τις
λεπτομέρειες κάποιου γεγονότος. Όλη η γνώση του κόσμου βρίσκεται πια στο
smartphone στην τσέπη μας ή στην τσάντα μας. Και δεδομένου ότι το
έχουμε συνέχεια μαζί μας, γιατί να κάνουμε τον κόπο να θυμόμαστε ότι δεν
είναι απαραίτητο;
Το βραδινό δελτίο ειδήσεων: Η ενημέρωση για τις ειδήσεις είναι ήδη διαθέσιμη και τις 24 ώρες, κάθε μέρα της εβδομάδας.
Συσκευές φαξ: Σίγουρα γνωρίζετε τις λέξεις "σάρωση", "pdf" και "e-mail"
Καλώδια: Καλώδια που
συνδέουν τα τηλέφωνα στους τοίχους; Καλώδια που συνδέουν υπολογιστές,
τηλεοράσεις, στερεοφωνικά, και άλλα ηλεκτρονικά μεταξύ τους; Για τα
παιδιά που θα γεννηθούν φέτος, ίσως παραπέμπει στα καλώδια ο τρόπος
φόρτισης ενός μελλοντικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Χειρόγραφες επιστολές: Πότε ήταν η τελευταία φορά που γράψατε με καλλιγραφικά γράμματα;
Συνομιλώντας μόνο μ' ένα μόνο άτομο: Εμείς
θεωρούμε αγενές να βρισκόμαστε με κάποιον και παράλληλα να μιλάμε με
κάποιον άλλο στο τηλέφωνο. Τα παιδιά που γεννιούνται σήμερα θα θεωρούν
φυσιολογικό να στέλνουν γραπτά μηνύματα και να επικοινωνούν συγχρόνως με
δύο ή τρία άλλα άτομα, ενώ παράλληλα θα προσποιούνται ότι προσέχουν και
αυτόν που τυχαίνει να είναι δίπλα τους με φυσικό τρόπο.
Διαφημίσεις στην τηλεόραση: Είναι
πολύ ακριβές και αναποτελεσματικές αφού στοχεύουν στη μάζα. Η
εξατομικευμένη διαφήμιση μέσω internet θα κυριαρχήσει στο μέλλον.
Δυνατότητα απόκρυψης: Μέχρι
πριν λίγα χρόνια, αν δεν απαντούσατε στο τηλέφωνο του σπιτιού σας,
κανείς δεν ήξερε αν ήσασταν ζωντανός ή νεκρός, ή έστω που μπορεί να
είστε. Τώρα το τηλέφωνό βρίσκεται στην τσέπη μας, δεν μπορούμε να
κρυφτούμε από κανένα, συμπεριλαμβανομένων των διαφημιστών ή των
εισπρακτικών εταιρειών.