No Words... :(
Από το
Amusing World
Save Our Children ♦ Σώστε τα Παιδιά μας
ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ,
Προστατεύστε το Χαμομηλάκι, Είναι το Φως.
Κίνημα για την προστασία του παιδιού
hamomilaki@gmail.com ♦ ♦
Η ευτυχία είναι απλή, σαν τη σκέψη ενός παιδιού
Σελίδες
▼
Friday, 28 February 2014
Αυτό είναι το παιδί μας μπροστά στην τηλεόραση
Godfrey Reggio - "Evidence"
Τα δικά του «Αποδεικτικά Στοιχεία» πως η τηλεόραση μετατρέπει το παιδί σε φυτό, παραθέτει στο βίντεο του με τίτλο Evidence ο σκηνοθέτης Godfrey Reggio.΄
Ο Reggio είναι εφευρέτης ενός στυλ κινηματογραφίας που εμπεριέχει εικόνες με ποιητικότητα και ταυτόχρονα με μεγάλο ψυχολογικό αντίκτυπο.
Στο βίντεο τα πιτσιρίκια στέκονται αποχαυνωμένα μπροστά στην οθόνη με τα καρτούν και μοιάζουν «ναρκωμένα, σαν ασθενείς σε ψυχιατρείο», όπως γράφει στο blog του.
Το βίντεο έχει ως σκοπό να τονίσει την αναγκαιότητα να εξερευνηθεί περαιτέρω η συμπεριφορά των παιδιών μπροστά στην τηλεόραση και τα αποτελέσματα που μπορεί να επιφέρει -μιας δραστηριότητα της οποίας πολλές πτυχές έχουν αγνοηθεί στην τρέχουσα διαμάχη γύρω από την τηλεόραση.
«Οι άνθρωποι παρακολουθούν τηλεόραση χωρίς την παραμικρή επίγνωση της επίδρασης που έχει αυτό το μέσο τόσο στα άτομα όσο και στις κοινωνίες.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, για παράδειγμα, τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο για περίπου 40 ώρες την εβδομάδα και στη συνέχεια παρακολουθούν τηλεόραση για περίπου το ίδιο χρονικό διάστημα» λέει ο σκηνοθέτης και χτυπά το καμπανάκι του κινδύνου για αυτό το «όπλο ραδιενέργειας που σημαδεύει τον θεατή».
daddycool2403
Ο Reggio είναι εφευρέτης ενός στυλ κινηματογραφίας που εμπεριέχει εικόνες με ποιητικότητα και ταυτόχρονα με μεγάλο ψυχολογικό αντίκτυπο.
Στο βίντεο τα πιτσιρίκια στέκονται αποχαυνωμένα μπροστά στην οθόνη με τα καρτούν και μοιάζουν «ναρκωμένα, σαν ασθενείς σε ψυχιατρείο», όπως γράφει στο blog του.
Το βίντεο έχει ως σκοπό να τονίσει την αναγκαιότητα να εξερευνηθεί περαιτέρω η συμπεριφορά των παιδιών μπροστά στην τηλεόραση και τα αποτελέσματα που μπορεί να επιφέρει -μιας δραστηριότητα της οποίας πολλές πτυχές έχουν αγνοηθεί στην τρέχουσα διαμάχη γύρω από την τηλεόραση.
«Οι άνθρωποι παρακολουθούν τηλεόραση χωρίς την παραμικρή επίγνωση της επίδρασης που έχει αυτό το μέσο τόσο στα άτομα όσο και στις κοινωνίες.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, για παράδειγμα, τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο για περίπου 40 ώρες την εβδομάδα και στη συνέχεια παρακολουθούν τηλεόραση για περίπου το ίδιο χρονικό διάστημα» λέει ο σκηνοθέτης και χτυπά το καμπανάκι του κινδύνου για αυτό το «όπλο ραδιενέργειας που σημαδεύει τον θεατή».
daddycool2403
Λαγάνα έφτιαξε η μανούλα!!
Lagana - Clean Monday Bread
Lagana Clean Monday Bread |
που έχει γεύση σαν τα κουλούρια που πουλάνε στο δρόμο!!
Είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου, πως αν φέτος βρισκόμαστε σπίτι, θα την φτιάξω επιτέλους...
Κάθε χρόνο αγανακτώ με τις έτοιμες λαγάνες που αγοράζουμε...με πλαστική γεύση (σαν άχυρο), χειρότερες κι από το καθημερνό ψωμί του φούρνου, και επιπλέον πανάκριβες...
cookthebook.blogspot
Κάθε χρόνο αγανακτώ με τις έτοιμες λαγάνες που αγοράζουμε...με πλαστική γεύση (σαν άχυρο), χειρότερες κι από το καθημερνό ψωμί του φούρνου, και επιπλέον πανάκριβες...
cookthebook.blogspot
Συστατικά
20 γρ. μαγιά νωπή ή 2 κ.γ. μαγιά σε σκόνη
1/2 φλ. ζεστό νερό (40°)
1 κιλό αλεύρι χωριάτικο ή μαλακό
1 κ.σ. αλάτι
2 κ.σ. λάδι ή βούτυρο λιωμένο
2 κ.σ. ζάχαρη
λίγο σουσάμι
Οδηγίες
Διαλύστε τη μαγιά στο ζεστό νερό, ρίξτε λίγο από το αλεύρι, να γίνει πηχτός χυλός, σκεπάστε τον με πλαστική μεμβράνη κι αφήστε τον σε ζεστό μέρος 12 ώρες.
Κοσκινίστε σε λεκανίτσα το αλεύρι με το αλάτι και κάντε στο κέντρο ένα λάκκο.
20 γρ. μαγιά νωπή ή 2 κ.γ. μαγιά σε σκόνη
1/2 φλ. ζεστό νερό (40°)
1 κιλό αλεύρι χωριάτικο ή μαλακό
1 κ.σ. αλάτι
2 κ.σ. λάδι ή βούτυρο λιωμένο
2 κ.σ. ζάχαρη
λίγο σουσάμι
Οδηγίες
Διαλύστε τη μαγιά στο ζεστό νερό, ρίξτε λίγο από το αλεύρι, να γίνει πηχτός χυλός, σκεπάστε τον με πλαστική μεμβράνη κι αφήστε τον σε ζεστό μέρος 12 ώρες.
Κοσκινίστε σε λεκανίτσα το αλεύρι με το αλάτι και κάντε στο κέντρο ένα λάκκο.
Ρίξτε μέσα τη ζάχαρη, το λάδι, τη μαγιά και 2 κούπες χλιαρό νερό.
Ζυμώστε, παίρνοντας το αλεύρι από τριγύρω, ώσπου να επιτύχετε μιά ζύμη μάλλον μαλακιά, ελαστική και εύπλαστη.
Ζυμώστε, παίρνοντας το αλεύρι από τριγύρω, ώσπου να επιτύχετε μιά ζύμη μάλλον μαλακιά, ελαστική και εύπλαστη.
Χωρίστε τη σε 3 μπάλες (ή όσες θέλετε, ανάλογα με το μέγεθος της λαγάνας που θέλετε να φτιάξετε).
Σκεπάστε κι αφήστε τις να διπλασιασθούν σε όγκο.
Πατήστε κάθε μπάλα με τον πλάστη, επάνω σε αλευρωμένη επιφάνεια και πλάστε 3 πίτες.
Πατήστε κάθε μπάλα με τον πλάστη, επάνω σε αλευρωμένη επιφάνεια και πλάστε 3 πίτες.
Βάλτε τις στα ταψιά που θα βάλετε στο φούρνο (όσες χωράνε στο κάθε ταψί).
Σκεπάστε τις κι αφήστε τις να φουσκώσουν, ώσπου να διπλασιασθούν σε όγκο.
Πατήστε τις με τα δύο δάκτυλα σε διάφορα σημεία, κάνοντας βαθιές δακτυλιές σε όλη την επιφάνεια.
Πατήστε τις με τα δύο δάκτυλα σε διάφορα σημεία, κάνοντας βαθιές δακτυλιές σε όλη την επιφάνεια.
Αλείψτε τις με λίγο νερό και πασπαλίστε τις με σουσάμι.
Ψήστε τις λαγάνες στους 200° Κελσίου για 15'-20'.
Οι λαγάνες στεγνώνουν γρήγορα. Είναι προτιμότερο να καταναλωθούν την ίδια μέρα. Αλλιώς, φυλάξτε τις στην κατάψυξη, κλεισμένες ερμητικά σε πλαστική σακούλα. Διατηρούνται 3 μήνες.
Λίγα μυστικά ακόμα
Τη συνταγή αυτή τη βρήκα στο site της Βέφας
Εγώ χρησιμοποίησα αλεύρι για όλες τις χρήσεις και λάδι και βγήκε τέλεια. Αφράτη και νόστιμη. Επίσης έχω χρησιμοποιήσει μείγμα αλευριών και πάντα μου γίνεται ωραία.
Εμένα οι λαγάνες μου αρέσει να είναι λεπτές, οπότε όταν τις φτιάχνω, τις κάνω να είναι γύρω στο μισό δάχτυλο σε πάχος. Όταν φουσκώσουν γίνονται γύρω στο 1 δάχτυλο.
Επίσης φτιάχνω μια δόση την Κυριακή.
Η μια φαγώνεται επί τόπου και μένουν και 2 για το πρωί της Δευτέρας (οπότε φτιάχνω και δεύτερη δόση).sintagespareas
Thursday, 27 February 2014
Η κυρά-Σαρακοστή πήρε τον χαρταετό της και κάνει
επίσκεψη στο... Νηπιαγωγείο
Στο εξαιρετικό ιστολόγιο: taniamanesi-kourou
υπάρχει φωτογραφικό υλικό, φύλλα εργασίας, παραμύθια, πίνακες αναφοράς και
θεματικές προσεγγίσεις για το Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του
Δημοτικού, αρθρογραφία και χρήσιμες συνδέσεις και για τους χαρταετούς και για την κυρά-Σαρακοστή
Κάθε Καθαρή Δευτέρα
ανοιξιάτικε μου αέρα
στα παιδιά μας λες: εντάξει
ο αετός μας θα πετάξει
Φυσά αγέρα λεβεντιά,
Φυσά αγέρα λεβεντιά,
παιξ’ αετό με τα παιδιά
φεύγει ο αετός ψηλά
και στον άνεμο μιλά.
Φρρρ! Ακολουθούνε κι άλλοι,
πιο μικροί και πιο μεγάλοι.
Ένας χάρτινος στρατός
Ξάφνου κολυμπάει στο φως.
Του αέρα οι καλεσμένοι,
τα πολύχρωμα ντυμένοι,
παν σε ουρανό γιορτάσι,
σκουλαρίκια, ουρά, κεφάλι.
Φύσα λεβεντιά μου αγέρα
φεύγει ο αετός ψηλά
και στον άνεμο μιλά.
Φρρρ! Ακολουθούνε κι άλλοι,
πιο μικροί και πιο μεγάλοι.
Ένας χάρτινος στρατός
Ξάφνου κολυμπάει στο φως.
Του αέρα οι καλεσμένοι,
τα πολύχρωμα ντυμένοι,
παν σε ουρανό γιορτάσι,
σκουλαρίκια, ουρά, κεφάλι.
Φύσα λεβεντιά μου αγέρα
Κάθε Καθαρή Δευτέρα,
των παιδιών ψυχή και νους
χαρταετός στους ουρανούς.
των παιδιών ψυχή και νους
χαρταετός στους ουρανούς.
Το ποιηματάκι της κυρά-Σαρακοστής
Την Κυρά Σαρακοστή
που είναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας την φτιάχναν
με αλεύρι και νερό.
οι γιαγιάδες μας την φτιάχναν
με αλεύρι και νερό.
Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι ένα σταυρό,
μα το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό.
Και τις μέρες τις μετρούσαν
με τα πόδια της τα επτά,
κόβαν ένα τη βδομάδα
μέχρι νά’ρθει η Πασχαλιά.
Πώς θα φτιάξουμε έναν χαρταετό
Ένα παραδοσιακό έθιμο ενόψει της Καθαράς Δευτέρας, είναι και το
πέταγμα του χαρταετού.
Διασκεδάστε με τα παιδιά, φτιάχνοντας μια
κατασκευή χαρταετού σε μικρογραφία χρησιμοποιώντας το παρακάτω tutorial.
Άλλη μια όμορφη εκδοχή είναι και η παρακάτω, στην οποία μας δίνεται
και το σχέδιο του χαρταετού για να το εκτυπώσετε (θα βρείτε το link στο
τέλος της ανάρτησης).
Roger Caillois: «Τα παιχνίδια και οι άνθρωποι»
Ένα απόσπασμα της μελέτης του Γάλλου διανοητή Roger Caillois για την έννοια, τον ρόλο και την αξία του παιχνιδιού.
από την εισαγωγή:
«Κάθε παιχνίδι είναι σύστημα κανόνων.
Αυτοί καθορίζουν τι είναι και τι δεν είναι παιχνίδι, δηλαδή το
επιτρεπόμενο και το απαγορευμένο. Αυτές οι συμβάσεις είναι, ταυτόχρονα,
αυθαίρετα, επιτακτικές και ανέκκλητες. Δεν μπορούν να παραβιαστούν για
κανένα λόγο, αλλιώς το παιχνίδι τελειώνει την ίδια στιγμή και αναιρείται
από αυτό το γεγονός.
Γιατί το μόνο που συντηρεί τον κανόνα είναι η
επιθυμία για παιχνίδι, δηλαδή η θέληση για σεβασμό του κανόνα. Πρέπει να
παίξουμε το παιχνίδι ή να μην παίξουμε καθόλου.
Ωστόσο, η έκφραση αυτή
λέγεται επίσης έξω και πέρα από το παιχνίδι (και μάλιστα λέγεται κυρίως
εκτός παιχνιδιού) σε πολλές πράξεις ή συναλλαγές που επιχειρείται να
επιβληθούν υπονοούμενες συμβάσεις που θυμίζουν εκείνες των παιχνιδιών.
Η
υποταγή στον κανόνα έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία, καθώς καμία επίσημη
κύρωση δεν τιμωρεί τον ανέντιμο παίχτη.
Απλώς, παύοντας να παίζει το
παιχνίδι, επιστρέφει στη φυσική κατάσταση και επιτρέπει ξανά κάθε
βιαιοπραγία, πανουργία ή απαγορευμένη αντίδραση, που οι συμβάσεις
αποσκοπούσαν ακριβώς να τις αποκλείσουν με κοινή συμφωνία.
Αυτό που
ονομάζεται παιχνίδι παρουσιάζεται τούτη τη φορά σαν ένα σύνολο
εθελοντικών περιορισμών, που γίνονται εκούσια αποδεκτοί και εγκαθιδρύουν
μια σταθερή τάξη, μερικές φορές μια σιωπηρή νομοθεσία μέσα σ’ ένα
σύμπαν χωρίς νόμους.
...................................
περισσότερα στο Παιδείας Απάνθισμα
Wednesday, 26 February 2014
«Ανατολή» - Κωστή Παλαμά
Ανατολή
Γιαννιώτικα, σμυρνιώτικα, πολίτικα,
μακρόσυρτα τραγούδια ανατολίτικα,
λυπητερά,
πώς η ψυχή μου σέρνεται μαζί σας!
Eίναι χυμένη από τη μουσική σας
και πάει με τα δικά σας τα φτερά.
μακρόσυρτα τραγούδια ανατολίτικα,
λυπητερά,
πώς η ψυχή μου σέρνεται μαζί σας!
Eίναι χυμένη από τη μουσική σας
και πάει με τα δικά σας τα φτερά.
Σας γέννησε και μέσα σας μιλάει
και βογγάει και βαριά μοσκοβολάει
μια μάννα· καίει το λάγνο της φιλί,
κ' είναι της Mοίρας λάτρισσα και τρέμει,
ψυχή όλη σάρκα, σκλάβα σε χαρέμι,
η λαγγεμένη Aνατολή.
Mέσα σας κλαίει το μαύρο φτωχολόι,
κι όλα σας, κ' η χαρά σας, μοιρολόι
πικρό κι αργό·
μαύρος, φτωχός και σκλάβος και ακαμάτης,
στενόκαρδος, αδούλευτος, ―διαβάτης
μ' εσάς κ' εγώ.
Στο γιαλό που τού φυγαν τα καΐκια,
και του μείναν τα κρίνα και τα φύκια,
στ' όνειρο του πελάου και τ' ουρανού,
άνεργη τη ζωή να ζούσα κ' έρμη,
βουβός, χωρίς καμιάς φροντίδας θέρμη,
με τόσο νου,
όσος φτάνει σα δέντρο για να στέκω
και καπνιστής με τον καπνό να πλέκω
δαχτυλιδάκια γαλανά·
και κάποτε το στόμα να σαλεύω
κι απάνω του να ξαναζωντανεύω
τον καημό που βαριά σάς τυραννά
κι όλο αρχίζει, γυρίζει, δεν τελειώνει.
Kαι μια φυλή ζη μέσα σας και λυώνει
και μια ζωή δεμένη σπαρταρά,
γιαννιώτικα, σμυρνιώτικα, πολίτικα,
μακρόσυρτα τραγούδια ανατολίτικα,
λυπητερά.
και βογγάει και βαριά μοσκοβολάει
μια μάννα· καίει το λάγνο της φιλί,
κ' είναι της Mοίρας λάτρισσα και τρέμει,
ψυχή όλη σάρκα, σκλάβα σε χαρέμι,
η λαγγεμένη Aνατολή.
Mέσα σας κλαίει το μαύρο φτωχολόι,
κι όλα σας, κ' η χαρά σας, μοιρολόι
πικρό κι αργό·
μαύρος, φτωχός και σκλάβος και ακαμάτης,
στενόκαρδος, αδούλευτος, ―διαβάτης
μ' εσάς κ' εγώ.
Στο γιαλό που τού φυγαν τα καΐκια,
και του μείναν τα κρίνα και τα φύκια,
στ' όνειρο του πελάου και τ' ουρανού,
άνεργη τη ζωή να ζούσα κ' έρμη,
βουβός, χωρίς καμιάς φροντίδας θέρμη,
με τόσο νου,
όσος φτάνει σα δέντρο για να στέκω
και καπνιστής με τον καπνό να πλέκω
δαχτυλιδάκια γαλανά·
και κάποτε το στόμα να σαλεύω
κι απάνω του να ξαναζωντανεύω
τον καημό που βαριά σάς τυραννά
κι όλο αρχίζει, γυρίζει, δεν τελειώνει.
Kαι μια φυλή ζη μέσα σας και λυώνει
και μια ζωή δεμένη σπαρταρά,
γιαννιώτικα, σμυρνιώτικα, πολίτικα,
μακρόσυρτα τραγούδια ανατολίτικα,
λυπητερά.
Σαν σήμερα, 26 Φεβρουαρίου 1910,
ιδρύεται το Εργατικό Κέντρο
Αθήνας, τον Ύμνο του οποίου γράφει το 1913 ο Κωστής Παλαμάς.
Ο Ύμνος μελοποιήθηκε από τον Μανόλη Καλομοίρη και το 1944 από τον Αλέκο Ξένο.
«Εμείς οι εργάτες είμαστε που με τον ίδρωτά μας
ποτίζουμε τη γης, για να γεννά
καρπούς, λουλούδια, τ’ αγαθά του κόσμου ολόγυρά μας.
Φτωχή αλουλούδιαστη, άκαρπη μονάχα η αργατιά.
Εμείς οι εργάτες είμαστε που με τον ίδρωτά μας
ζυμώνουμε του κόσμου το ψωμί.
Πιο δυνατά κι απ’ τα σπαθιά τα χέρια τα δικά μας,
και μ’ όλο τ’ αλυσόδεμα, σκάφτουν και η γης πλουτεί.
Στου κόσμου τους θησαυριστές το βιος σου, Εργάτη,
νόμοι στο τρών’ αδικητές χωρίς ντροπή!
Αγκαλιαστείτε, αδέλφια, ορθοί!
Με μια καρδιά, μια γνώμη.
- Δικαιοσύνη, βρόντηξε και λάμψε, Προκοπή!»
Ελένη Καρασαββίδου
Ο Ύμνος μελοποιήθηκε από τον Μανόλη Καλομοίρη και το 1944 από τον Αλέκο Ξένο.
«Εμείς οι εργάτες είμαστε που με τον ίδρωτά μας
ποτίζουμε τη γης, για να γεννά
καρπούς, λουλούδια, τ’ αγαθά του κόσμου ολόγυρά μας.
Φτωχή αλουλούδιαστη, άκαρπη μονάχα η αργατιά.
Εμείς οι εργάτες είμαστε που με τον ίδρωτά μας
ζυμώνουμε του κόσμου το ψωμί.
Πιο δυνατά κι απ’ τα σπαθιά τα χέρια τα δικά μας,
και μ’ όλο τ’ αλυσόδεμα, σκάφτουν και η γης πλουτεί.
Στου κόσμου τους θησαυριστές το βιος σου, Εργάτη,
νόμοι στο τρών’ αδικητές χωρίς ντροπή!
Αγκαλιαστείτε, αδέλφια, ορθοί!
Με μια καρδιά, μια γνώμη.
- Δικαιοσύνη, βρόντηξε και λάμψε, Προκοπή!»
Ελένη Καρασαββίδου
Grooming: O μεγαλύτερος κίνδυνος
για τα παιδιά στο διαδίκτυο!
Το grooming (αποπλάνηση ανηλίκου) είναι η διαδικασία κατά την οποία, παιδόφιλοι, προσποιούμενοι ότι είναι έφηβοι, χρησιμοποιούν τα δωμάτια ανοιχτής επικοινωνίας (chat rooms), τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και άλλους χώρους διαδικτυακής επικοινωνίας για να προσελκύσουν παιδιά με σκοπό να τα κακοποιήσουν.
From bullying to pornography: How to keep your children safe online |
Συχνά τέτοιου είδους ιστοχώροι θεωρούνται από τα παιδιά ασφαλείς τόποι συνομιλίας στο Διαδίκτυο, τόσο εξαιτίας της δημόσιας φύσης της συζήτησης, αλλά και της λανθασμένης εκτίμησης των παιδιών ότι διατηρείται η ανωνυμία τους.
Οι παιδόφιλοι ξεκινούν συζητήσεις με τα πιθανά θύματα με σκοπό να αναπτύξουν φιλική σχέση με αυτά και να αποσπάσουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τόπο διαμονής τους, τα ενδιαφέροντα, τα χόμπι και τις σεξουαλικές τους εμπειρίες. Οι συζητήσεις μπορεί να διαρκέσουν ημέρες, εβδομάδες, ακόμη και μήνες, μέχρι ο παιδόφιλος να αποκτήσει την εμπιστοσύνη του παιδιού.
Μέσα από την σχέση αυτή προκαλούν σιγά σιγά συζητήσεις σεξουαλικής φύσεως και πολλές φορές οι παιδόφιλοι στέλνουν στα υποψήφια θύματα φωτογραφίες παιδικής πορνογραφίας αλλά και πορνογραφίας ενηλίκων για να δώσουν την αίσθηση ότι αυτό είναι κάτι το αποδεκτό και φυσιολογικό.
Η τακτική αυτή χρησιμοποιείται για να υπονομεύσει την απροθυμία των παιδιών στο να λάβουν μέρος σε σεξουαλική επαφή. Χρησιμοποιείται επίσης για να αποτρέψει το θύμα από το να ζητήσει προστασία από τους γονείς και τους δασκάλους του, αφού καταλήγει να νιώθει ένοχο που έχει ανταλλάξει τέτοιου είδους φωτογραφίες.
Ποιοι απειλούνται περισσότερο;
Οι έφηβοι εμφανίζονται ως η πιο ευάλωτη ηλικιακή ομάδα σε ότι αφορά το φαινόμενο του grooming.
Σύμφωνα με έρευνα του περιοδικού «Journal of Adolescent Health», το 76% των ατόμων που υπέστησαν σεξουαλική παρενόχληση η οποία ξεκίνησε μέσω διαδικτυακής επικοινωνίας ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα των 13 έως 15 ετών. Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών είναι κορίτσια.
Κατά την περίοδο της εφηβείας τα νεαρά άτομα εξερευνούν τη σεξουαλικότητά τους και προσπαθούν να ανεξαρτητοποιηθούν, κάνοντας την «προσωπική τους επανάσταση».
Αυτή η στάση ανεξαρτησίας και η αναζήτηση νέων γνωριμιών μέσω Διαδικτύου, ως αγαπητού μέσου επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης, καθιστούν τους εφήβους την πιο ευαίσθητη ομάδα στο ζήτημα της πορνογραφίας αλλά και της σεξουαλικής παρενόχλησης.
Τι πρέπει να κάνετε:
- Συζητήστε με το παιδί το γεγονός ότι στο Διαδίκτυο μπορούν να υπάρχουν και άνθρωποι που να επιθυμούν να το βλάψουν. Παροτρύνετέ το να είναι επιφυλακτικό με τις ηλεκτρονικές του γνωριμίες καθώς δεν μπορεί ποτέ να είναι σίγουρο για την πραγματική ταυτότητα των εικονικών φίλων.
- Ρωτήστε το παιδί ποιους ιστοχώρους ηλεκτρονικής επικοινωνίας χρησιμοποιεί. Ελέγξτε αν οι χώροι αυτοί είναι κατάλληλοι για τα παιδιά και αν υπάρχει επίβλεψη (moderation). Ερευνήστε στο Διαδίκτυο και προτείνετε στο παιδί chat rooms με αυστηρό έλεγχο σε ιστοχώρους που εμπιστεύεστε.
- Υποδείξετε στο παιδί πώς μπορεί να κρατά αντίγραφο των συνομιλιών του στα chat rooms. Κάτι τέτοιο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για να μπορέσετε να κάνετε κάποια καταγγελία στην περίπτωση που κάποιος προσπαθεί να παρενοχλήσει το παιδί.
- Τονίστε στο παιδί την αξία των προσωπικών δεδομένων, κυρίως αυτών που βοηθούν στον εντοπισμό του στο φυσικό κόσμο ενημερώνοντας το ότι δεν είναι ασφαλές να δίνει τα προσωπικά στοιχεία επικοινωνίας σε ένα chat room. Άλλωστε, αν κάποιος επιτήδειος γνωρίζει το (κινητό) τηλέφωνο, τη διεύθυνση κατοικίας ή το σχολείο του παιδιού, μπορεί εύκολα να το εντοπίσει στο φυσικό κόσμο, ακόμη και αν το παιδί αποφασίσει να αποφύγει τη διαδικτυακή επικοινωνία.
- Τονίστε στο παιδί ότι δεν πρέπει να κανονίζει συναντήσεις με άτομα που γνωρίζει μόνο μέσω Διαδικτύου. Εάν όμως επιμένει να γνωρίσει κάποιο διαδικτυακό του φίλο, τότε η συνάντηση θα λάβει χώρα μόνο σε δημόσιο χώρο και μόνο υπό τη δική σας συνοδεία ή τη συνοδεία ατόμου της απολύτου εμπιστοσύνης σας.
Από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου
Τα αλάδωτα της Καθαρής Δευτέρας
Μπιφτέκια λαχανικών χωρίς λάδι
Γιουβέτσι με μακαρονάκι κοφτό και μανιτάρια αλάδωτο
για τις συνταγές κάντε κλικ στη μητερούλα
Tuesday, 25 February 2014
Ο μπαμπάς σε συσκευασία δώρου! - Dad In A Box
Ένας μπαμπάς στρατιώτης,ο Τζόσουα Καρ, επέστρεψε από το Αφγανιστάν την ημέρα των γενεθλίων της κόρης του, σε συσκευασία δώρου!
Η μικρή δεν είχε ιδέα τι είχε μέσα το πακέτο.
Είμαι παιδί και όχι «ανθρωπάκι»
Είμαι παιδί και έχω θεμελιώδη δικαιώματα, όχι «δικαιωματάκια», δε μου κάνεις καμία χάρη που μου τα αναγνωρίζεις, τα αξίζω. Είμαι παιδί και έχω συμφέρον, που είναι μάλιστα ύψιστο.
Είμαι παιδί και έχω αυτόνομη προσωπικότητα που χρειάζεται την προστασία σου και την προσοχή σου, για να μπορέσει να εξελιχθεί. Είμαι παιδί και είμαι κορίτσι, αγόρι, μαύρο, λευκό, φτωχό, πλούσιο έχω πάντα τις ίδιες ανάγκες και είμαι πάντα παιδί.
Είμαι παιδί και θέλω να έχω δίπλα μου τους γονείς μου, ακόμα κι αν αυτοί έχουν χωρίσει.
Είμαι παιδί και έχω τις ιδιωτικές μου στιγμές: όταν παίζω, όταν χορεύω, όταν κάνω το μπάνιο μου, όταν περνάω χρόνο μαζί σου.
Είμαι παιδί και θέλω να λέω τη γνώμη μου και να εκφράζομαι ελεύθερα.
Είμαι παιδί και θέλω να σκέφτομαι ελεύθερα.
Είμαι παιδί και θέλω να μορφώνομαι.
Είμαι παιδί και θέλω να ξέρω τι συμβαίνει στον κόσμο.
Είμαι παιδί και θέλω να μαθαίνω όσα με αφορούν.
Είμαι παιδί και έχω τη γλώσσα μου, τη θρησκεία μου, τον τρόπο ζωής μου.
Είμαι παιδί και η υγεία μου είναι πολύτιμη.
Είμαι παιδί και θέλω να ξεκουράζομαι.
Είμαι παιδί και, όταν έχω κάποια αναπηρία, θέλω ακόμη μεγαλύτερη φροντίδα.
Είμαι παιδί και δε θέλω να με φοβίζεις, να με πληγώνεις, να με πονάς.
Είμαι παιδί και έχω μεγάλη ανάγκη τη βοήθειά σου, όταν είμαι μακριά από τη χώρα μου.
Είμαι παιδί ακόμα και όταν βρίσκομαι μπροστά στον δικαστή ή στη φυλακή.
Είμαι παιδί και εσύ μεγάλος.
Είμαι παιδί και ξέρω ότι ανησυχείς, γιατί όλα γύρω είναι σκοτεινά.
Είμαι παιδί και βλέπω ότι τρέμεις το αύριο που έρχεται.
Είμαι παιδί και σου πιάνω το χέρι, για να μη φοβάσαι.
Είμαι παιδί και σου λέω ότι τα πράγματα είναι απλά: αν αγαπάς και φροντίζεις εμένα, αγαπάς και φροντίζεις το μέλλον.
Δώδεκα ξεχωριστοί άνθρωποι χωρίς χέρια, μας δίνουν μαθήματα ζωής - Μητέρα χωρίς χέρια αλλάζει πάνες στο παιδί της! (video) -12 AMAZING ARMLESS PEOPLE
Την επόμενη φορά που θα σκεφτείτε ότι κάτι που θέλετε να κάνετε,
είναι αδύνατον να γίνει, θυμηθείτε το βίντεο που θα δείτε παρακάτω για
να πειστείτε πως όλα είναι δυνατά σε αυτή τη ζωή όταν υπάρχει ψυχική
δύναμη και θέληση.
Δώδεκα ξεχωριστοί άνθρωποι, οι οποίοι για κάποιο λόγο δεν έχουν χέρια ή πόδια, καταφέρνουν το ακατόρθωτο δίνοντας μαθήματα ζωής σε όλους εμάς που θεωρούμε κάποια πράγματα δεδομένα...
Ανάμεσα στους ξεχωριστούς αυτούς ανθρώπους η Μπαρνάρα Γκουέρα, η οποία είναι μοντέλο, καθηγήτρια φυσικής αγωγής αλλά και μητέρα. Χωρίς χέρια, όμως, τα οποία έχασε σε μικρή ηλικία, όταν είχε ένα ατύχημα με το ηλεκτρικό ρεύμα, η ζωή της θα μπορούσε να ήταν πολύ δύσκολη. Η ίδια όμως, λειτουργεί σαν να μην έχει κανένα απολύτως πρόβλημα αφού μπορεί και κάνει όλες τις δουλειές της με τα πόδια, ακόμα και να αλλάξει πάνα στο παιδί της, ολομόναχη.
Μία άλλη συγκινητική ιστορία είναι αυτή της Ίρα Καπλάν η οποία γεννήθηκε στη Σιβηρία και υιοθετήθηκε από Αμερικανούς γονείς. Η μικρή ήρθε στον κόσμο χωρίς χέρια, όμως δεν εγκατέλειψε ποτέ το όνειρό της να γίνει κολυμβήτρια. Το πάλεψε και όχι μόνο κατάφερε να είναι μόνιμα σε μία πισίνα για να κολυμπά αλλά είναι και μέλος της πολιτειακής ομάδας στο Σιάτλ.
Χωρίς χέρια είχε γεννηθεί και ο Ματ Στούτζμαν ο οποίος ήθελε από μικρός να γίνει σαν τον Ρομπέν των Δασών. Να έχει μόνιμα πάνω του ένα τόξο και να πετυχαίνει τον στόχο του. Τον σημαντικότερο τον πέτυχε και με το παραπάνω αφού κατέχει ρεκόρ στην τοξοβολία καθώς έριξε το βέλος του σε απόσταση 210,31 μέτρων.
Ο Σαμπίνε Μπέκερ, γεννήθηκε στην Ταϋλάνδη με ατροφικά χέρια. Για να επιβιώσει, όμως, στα δύσκολα λόγω της φτώχειας του, αναγκάστηκε να αναπτύξει τη δύναμη, τη δεξιοτεχνία και την ευλυγισία των ποδιών του. Άρχισε, λοιπόν, να τα χρησιμοποιεί και πλέον μπορεί με αυτά να κάνει οποιαδήποτε δουλειά και αν του ζητηθεί.
Χωρίς χέρια γεννήθηκε και ο Ρουμάνος Κορνέλ Μουν. Οι γονείς του τον παράτησαν σε ένα ορφανοτροφείο και εξαφανίσθηκαν. Ο μικρός όμως δεν άφησε να τον πάρει από κάτω. Έμαθε να κάνει τα πάντα με τα ακρωτηριασμένα χέρια του, ακόμα και να παίζει ντραμς που είναι το μεγάλο του πάθος.
Ολόκληρη η Κίνα υποκλίθηκε στο ταλέντο του πιανίστα Λιού Ουέι, ο οποίος συμμετείχε στο σόου ταλέντων «Κίνα έχεις ταλέντο». Όταν ήταν μικρός έχασε, από ατύχημα με το ρεύμα, τα δύο του χέρια, όμως, του άρεσε τόσο πολύ να παίζει πιάνο που έμαθε και χωρίς χέρια να το κάνει.
Βιρτουόζος της κιθάρας ο Μαρκ Κόφενι ο οποίος δεν έχει χέρια αλλά λατρεύει τόσο πολύ τη μουσική που ασχολείται συνεχώς μαζί της. Μάλιστα είναι και μέλος συγκροτήματος στο Σαν Ντιέγκο.
Τέλος, ο Τομ Γούλις, αν και δεν έχει χέρια, ρίχνει μακριά σουτ όταν παίζει μπέιζμπολ, ένα άθλημα που του αρέσει πολύ. Απολαύστε όλους τους ήρωες που ζουν ανάμεσά μας στο βίντεο που ακολουθεί...
mothersblog
Οι γονείς του παιδιού με αυτισμό
Οι υποθέσεις και οι αντιγνωμίες όσον αφορά τη σχέση της συμπεριφοράς των γονέων με την αιτιοπαθολογία του νηπιακού αυτισμού δεν έχουν προηγούμενο στο χώρο της παιδοψυχιατρικής.
.
History of Autism Blame
Αν και η νέα γνώση τις τελευταίες δεκαετίες έχει καταστήσει τις αντιγνωμίες παρωχημένες, είναι σκόπιμο να επιχειρήσουμε μια σύντομη ιστορική ανασκόπηση του θέματος πριν επικεντρώσουμε τη προσοχή μας στις ανάγκες της οικογένειας με παιδί που παρουσιάζει αυτισμό και στην ενίσχυση των γονέων στη θεραπευτική αντιμετώπιση του παιδιού τους.
Παλιότερα οι γονείς, και ειδικότερα ο τρόπος με τον οποίο αυτοί σχετίζονται με το βρέφος-νήπιο, θεωρήθηκαν ότι έφεραν μεγάλο μέρος της ευθύνης για τον αυτισμό του παιδιού και θεωρήθηκαν οι ίδιοι ότι είχαν ανάγκη θεραπείας.
Εμπειρικές μελέτες όμως έχουν δείξει ότι το σύνδρομο του αυτισμού αποτελεί έκφανση νευροαναπτυξιακής διαταραχής με σημαντική γενετική επιβάρυνση ενώ δεν έχουν υπάρξει ενδείξεις για ψυχολογική αιτιολογική επίδραση των γονέων.
Η σύγχρονη θεραπευτική αποβλέπει στην κοινωνική και ψυχολογική στήριξη των γονέων και στη συμμετοχή των στην προσπάθεια ανάπτυξης στο παιδί ικανοτήτων στην επικοινωνία και κοινωνικών δεξιοτήτων.
Ιστορική αναδρομή
Η θέση των Kanner και Betelheim
Όταν ο Leo Kanner το 1943 δημοσίευσε τη μονογραφία όπου περιέγραψε με ακρίβεια το σύνδρομο του αυτισμού σε 11 παιδιά, έκαμε την παρατήρηση ότι οι γονείς των παιδιών αυτών ήταν επαγγελματίες με υψηλές κοινωνικές θέσεις και ότι σπάνια κάποιοι από αυτούς είχαν ‘ζεστή καρδιά’.
Έτσι για πρώτη φορά ο Kanner έκαμε νύξη για μια....
η συνέχεια στην πηγή: thebest
.
History of Autism Blame
Αν και η νέα γνώση τις τελευταίες δεκαετίες έχει καταστήσει τις αντιγνωμίες παρωχημένες, είναι σκόπιμο να επιχειρήσουμε μια σύντομη ιστορική ανασκόπηση του θέματος πριν επικεντρώσουμε τη προσοχή μας στις ανάγκες της οικογένειας με παιδί που παρουσιάζει αυτισμό και στην ενίσχυση των γονέων στη θεραπευτική αντιμετώπιση του παιδιού τους.
Παλιότερα οι γονείς, και ειδικότερα ο τρόπος με τον οποίο αυτοί σχετίζονται με το βρέφος-νήπιο, θεωρήθηκαν ότι έφεραν μεγάλο μέρος της ευθύνης για τον αυτισμό του παιδιού και θεωρήθηκαν οι ίδιοι ότι είχαν ανάγκη θεραπείας.
Εμπειρικές μελέτες όμως έχουν δείξει ότι το σύνδρομο του αυτισμού αποτελεί έκφανση νευροαναπτυξιακής διαταραχής με σημαντική γενετική επιβάρυνση ενώ δεν έχουν υπάρξει ενδείξεις για ψυχολογική αιτιολογική επίδραση των γονέων.
Η σύγχρονη θεραπευτική αποβλέπει στην κοινωνική και ψυχολογική στήριξη των γονέων και στη συμμετοχή των στην προσπάθεια ανάπτυξης στο παιδί ικανοτήτων στην επικοινωνία και κοινωνικών δεξιοτήτων.
Ιστορική αναδρομή
Η θέση των Kanner και Betelheim
Όταν ο Leo Kanner το 1943 δημοσίευσε τη μονογραφία όπου περιέγραψε με ακρίβεια το σύνδρομο του αυτισμού σε 11 παιδιά, έκαμε την παρατήρηση ότι οι γονείς των παιδιών αυτών ήταν επαγγελματίες με υψηλές κοινωνικές θέσεις και ότι σπάνια κάποιοι από αυτούς είχαν ‘ζεστή καρδιά’.
Έτσι για πρώτη φορά ο Kanner έκαμε νύξη για μια....
η συνέχεια στην πηγή: thebest
Άμεση ανάκληση πλαστικών πιάτων από τον ΕΦΕΤ
οι καταναλωτές καλούνται να μην τα χρησιμοποιήσουν.
Ο ΕΦΕΤ, κατά τη διενέργεια ελέγχου σε πλαστικά πιάτα και σε συνέχεια εργαστηριακών δοκιμών από το Γενικό Χημείο του Κράτους, διαπίστωσε ότι αυτά είναι ακατάλληλα για επαφή με τρόφιμα, καθώς στην επιφάνειά τους φέρουν εκτύπωση η οποία δύναται, κατά τη χρήση τους, να μεταφερθεί στο τρόφιμο.
Πρόκειται για πλαστικά πιάτα σε συσκευασία τεσσάρων τεμαχίων, κινεζικής προέλευσης, με αριθμό παρτίδας HDG 279 N, που εισάγονται από την επιχείρηση «JUMBO ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (Κύπρου 9 & Ύδρας, Μοσχάτο).
Ο ΕΦΕΤ απαίτησε την άμεση ανάκληση του προϊόντος από την επιχείρηση. Σημειώνεται ότι οι σχετικοί έλεγχοι βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ οι καταναλωτές καλούνται να μην το χρησιμοποιήσουν.
madata
Ο ΕΦΕΤ, κατά τη διενέργεια ελέγχου σε πλαστικά πιάτα και σε συνέχεια εργαστηριακών δοκιμών από το Γενικό Χημείο του Κράτους, διαπίστωσε ότι αυτά είναι ακατάλληλα για επαφή με τρόφιμα, καθώς στην επιφάνειά τους φέρουν εκτύπωση η οποία δύναται, κατά τη χρήση τους, να μεταφερθεί στο τρόφιμο.
Πρόκειται για πλαστικά πιάτα σε συσκευασία τεσσάρων τεμαχίων, κινεζικής προέλευσης, με αριθμό παρτίδας HDG 279 N, που εισάγονται από την επιχείρηση «JUMBO ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (Κύπρου 9 & Ύδρας, Μοσχάτο).
Ο ΕΦΕΤ απαίτησε την άμεση ανάκληση του προϊόντος από την επιχείρηση. Σημειώνεται ότι οι σχετικοί έλεγχοι βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ οι καταναλωτές καλούνται να μην το χρησιμοποιήσουν.
madata
Monday, 24 February 2014
«Κοίτα τι ζωγράφισα»! Πέντε ερωτήσεις που θα βοηθήσουν να κατανοήσουμε τι έχει ζωγραφίσει.
Όταν
ένα παιδί ζωγραφίζει θέλει να διηγηθεί μια ιστορία. Αυτή η ιστορία
μπορεί απλά να αποτυπώνει την διάθεση της στιγμής, την ανάγκη του να
εκφράσει μια πρόσφατη εμπειρία ή να επικοινωνήσει μια σκέψη του, ένα
συναίσθημα.
Τι τελικά όμως ωθεί το κάθε παιδί να ζωγραφίσει;
Πολλές φορές σαν γονείς, εκπαιδευτικοί και θεραπευτές μπροστά σε μια παιδική ζωγραφιά αδυνατούμε να ερμηνεύσουμε τι βλέπουμε. Μας φαίνεται λίγο μπερδεμένη και αφηρημένη.
Για αυτό υπάρχουν 5 γενικές ερωτήσεις που βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα αυτό το «μυστήριο» της παιδικής ζωγραφιάς
Περισσότερες παιδικές ζωγραφιές στην πηγή: dyslexiaathome
Τι τελικά όμως ωθεί το κάθε παιδί να ζωγραφίσει;
Πολλές φορές σαν γονείς, εκπαιδευτικοί και θεραπευτές μπροστά σε μια παιδική ζωγραφιά αδυνατούμε να ερμηνεύσουμε τι βλέπουμε. Μας φαίνεται λίγο μπερδεμένη και αφηρημένη.
Για αυτό υπάρχουν 5 γενικές ερωτήσεις που βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα αυτό το «μυστήριο» της παιδικής ζωγραφιάς
- Για να καταλάβουμε τι έχει ζωγραφίσει μπορούμε να ρωτήσουμε: «Τι όμορφο αυτό που έφτιαξες για πες μου τι είναι; ή Τί τίτλο θα έδινες στην ζωγραφιά σου;»
- Ανάλογα με το τι έχει ζωγραφίσει μπορούμε να ρωτήσουμε: «Πως αισθάνονται οι άνθρωποι, τα ζώα, τα δέντρα που έχεις ζωγραφίσει;»
- Μπορούμε να κάνουμε ερωτήσεις για το πως νιώθουν το ένα για το άλλο: «Πως αισθάνεται το σκυλάκι για το κοριτσάκι κτλ.»
- Μπορούμε για να κάνουμε το παιδί να εκφραστεί και να μιλήσει να το ρωτήσουμε τι θα ήθελαν να πουν το ένα στο άλλο: «Τι θα έλεγε το αγοράκι στον μπαμπά του;»
- Τέλος μπορούμε να προσεγγίσουμε το παιδί ρωτώντας το αν μπορούμε να ρωτήσουμε το κοριτσάκι ή αγοράκι ή το ζώο που έχει φτιάξει κάτι: «Μπορώ να ρωτήσω το κοριτσάκι τι είναι αυτό που έχει στα χέρια της, που θέλει να πάει κτλ;»
Περισσότερες παιδικές ζωγραφιές στην πηγή: dyslexiaathome
Ο ρόλος των γονιών στην ανάπτυξη
της Συναισθηματικής Νοημοσύνης του παιδιού
Τα παιδιά που διαθέτουν συναισθηματική νοημοσύνη διαθέτουν πληθώρα
θετικών χαρακτηριστικών:
Είναι συμπονετικά, προσπαθούν να βοηθήσουν και να στηρίξουν συναισθηματικά τα άλλα παιδιά που μπορεί να αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα.
.
Parents have a vital role in the emotional development of their Children
Παλαιοτέρα κύριο μέλημα των γονιών ήταν να φροντίσουν την πνευματική και νοητική πρόοδο των παιδιών τους του με σκοπό να δημιουργήσουν μελλοντικά ικανά, επιτυχημένα και αυτάρκη άτομα. Υπήρχε δηλαδή η αντίληψη ότι ένα άτομο με υψηλό δείκτη νοημοσύνης μπορεί να πετύχει σε όλους τομείς της ζωής του. Ωστόσο με το πέρασμα του χρόνου αυτή η θεωρία φάνηκε να παρουσιάζει ελλείμματα.
Επιστημονικές έρευνες υποστηρίζουν ότι οι παράγοντες που συμβάλλουν καταλυτικά για μια επιτυχή προσωπική και επαγγελματική ζωή είναι εκείνοι οι οποίοι αποτελούν αυτό το οποίο ονομάζεται «συναισθηματική νοημοσύνη».
Οπως μας εξηγεί η κλινικής ψυχολόγος Αποστολία Ντέκοβα, «η συναισθηματική νοημοσύνη σύμφωνα με τον Goleman είναι η ικανότητα του ατόμου να αναγνωρίζει και να κατανοεί τα δικά του συναισθήματα αλλά και των άλλων, να δημιουργεί κίνητρα για τον εαυτό του και να χειρίζεται σωστά τα συναισθήματα του όσο και τις σχέσεις του με τους άλλους ανθρώπους.
Τα παιδιά που διαθέτουν συναισθηματική νοημοσύνη διαθέτουν πληθώρα θετικά χαρακτηριστικά. Είναι συμπονετικά, προσπαθούν να βοηθήσουν και να στηρίξουν συναισθηματικά τ’ άλλα παιδιά που μπορεί να αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα.
Κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων παιδιών (ενσυναίσθηση). Η ικανότητα της ενσυναίσθησης τα βοήθα να εισέρθουν στη θέση του άλλου , να κατανοήσουν και να αναγνωρίσουν τα κίνητρα μιας συμπεριφοράς.
Μπορούν να εκφράζουν ελεύθερα τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους χωρίς ενδοιασμούς.
Αντιμετωπίζουν τους φόβους και τις αναστολές τους με θάρρος. Έχουν αυτογνωσία, δηλαδή δεν υπερεκτιμούν ούτε υποτιμούν τις δυνατότητες τους.
Λόγω αυτού πετυχαίνουν και τους στόχους που θέτουν.
Διαθέτουν αυτοπειθαρχία, η οποία τους δίνει τη δυνατότητα να ελέγχουν και να επιβάλλονται στα συναισθήματα τους.
Δεν επιτρέπουν στον εαυτό τους να γίνουν έρμαιο των αρνητικών τους συναισθημάτων όπως: θυμός, ζήλια, λύπη κ.α .
Έχουν ηθικές αρχές τις οποίες σπάνια τις παραβαίνουν. Δημιουργούν δυνατές και σταθερές φιλίες οι οποίες διατηρούνται με το πέρασμα του χρόνου.
Τέλος σέβονται τη διαφορετικότητα(θρησκευτική, φυλετική, οικονομική, κ.α) των άλλων παιδιών απαλλαγμένα από προκαταλήψεις και δεισιδαιμονίες».
Ο ρόλος των γονιών
«Οι γονείς», σημειώνει η κ. Ντέκοβα, «διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών διότι θέτουν τις πρώτες βάσεις της διαμόρφωσης της προσωπικότητας του παιδιού.
Υπάρχουν διάφοροι τύποι γονιών όπως οι αυταρχικοί, υπερπροστατευτικοί, οι αδιάφοροι οι οποίοι ασυνείδητα μπορούν να παρεμποδίσουν την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης.
Οι αυταρχικοί, δεσποτικοί γονείς ορίζουν αυστηρούς κανόνες και έχουν την πεποίθηση ότι το παιδί πρέπει να υπακούει τους κανόνες που έχουν ορίσει χωρίς να υποβάλλουν διάφορες ερωτήσεις ή να προβάλλουν αντιρρήσεις.
Συνήθως χρησιμοποιούν σωματικές τιμωρίες για τη διατήρηση της τάξης. Αυτοί οι γονείς δεν συνειδητοποιούν ότι μ’ αυτόν τον τρόπο δημιουργούν ένα χάσμα επικοινωνίας ανάμεσα στο παιδί τους και σε εκείνους. Η επικοινωνία μεταξύ τα του γονιού και του παιδιού στηρίζεται στο φόβο και τον εξαναγκασμό και όχι τον αμοιβαίο σεβασμό. Συνήθως τα παιδιά που προέρχονται από αυτόν τον τύπο οικογένειας παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς σε σχέση είτε είναι δειλά, υποχωρητικά , ενοχικά και φοβούνται να αναλάβουν πρωτοβουλίες από φόβο μήπως τιμωρηθούν.
Οι υπερπροστατευτικοί γονείς, οι οποίοι συχνά δεν έχουν εμπιστοσύνη στις ικανότητες του παιδιού τους και αισθάνονται ένα μόνιμο φόβο ότι θα αποτύχει. Αυτοί οι γονείς δεν επιτρέπουν στο παιδί τους να αυτονομηθεί και παρεμβαίνουν στη ζωή τους ακόμα και όταν το ίδιο το παιδί δεν τους το ζητά. Συνήθως αυτά τα παιδιά μεγαλώνοντας αντιμετωπίζουν προβλήματα στις σχέσεις με τους άλλους διότι αναμένουν από τους άλλους να πάρουν πρωτοβουλίες όσο αφορά για θέματα που αφορούν εκείνα.
Οι απόμακροι-αδιαφοροι γονείς έχουν μειωμένο ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες του, τις προόδους του καθώς και για τη διαπαιδαγώγηση του παιδιού τους. Το μήνυμα το οποίο λαμβάνει το παιδί από το γονιό του είναι το εξής: « άσε με ήσυχο» , « μείνε μακριά μου». Το παιδί ιδίως της προσχολικής ηλικίας μπορεί να βιώσει αισθήματα ενοχής και να θεωρήσει τον εαυτό του υπεύθυνο για τη συμπεριφορά του γονιού του.
Οι γονείς οι οποίοι προάγουν τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών είναι εκείνοι οι οποίοι έχουν ζεστή και φιλική στάση απέναντι στο παιδί και η σχέση τους βασίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη και κατανόηση.
Αυτοί οι γονείς προσπαθούν να διδάξουν στα παιδιά τους να είναι αυτόνομα και να μαθαίνουν μέσα από τα λάθη τους. Επίσης σέβονται την προσωπικότητα του παιδιού τους, δεν ασκούν συνεχείς πιέσεις και αυστηρές απαγορεύσεις, χρησιμοποιούν γόνιμο διάλογο ο οποίος στηρίζεται στην ανταλλαγή απόψεων. Το πιο σημαντικό ότι αυτοί οι γονείς δε διστάζουν να αποκαλύψουν τα δικά τους συναισθήματα καθώς και να αναγνωρίσουν τυχόν λάθη που έχουν διαπράξει απέναντι στο παιδί τους».
Συμβουλές για τους γονείς
-Αποφυγή ταπεινωτικών σχόλιων, προσβολές και υποτίμηση στην επικοινωνία με το παιδί.
- Αποφυγή επιβολής λύσεων των γονιών στα παιδιά. Αν οι γονείς θεωρήσουν ότι πρέπει να δώσουν κάποια συμβουλή θα πρέπει να είναι σύμφωνη με την προσωπικότητα και τις ιδιαιτερότητες και τις ικανότητες του παιδιού.
- Σεβασμός στις επιθυμίες, επιλογές ,στα όνειρα, στη φαντασία και στους φόβους του παιδιού. Αυτό οικοδομεί ένα συναίσθημα υπευθυνότητας και αυτοεκτίμησης.
- Ενθάρρυνση για την έκφραση των συναισθημάτων του παιδιού.
- Ανάπτυξη ενσυναίσθησης από την πλευρά των γονιών προς το παιδί τους. Στη σχέση γονέα παιδιού, ως ενσυναίσθηση ορίζεται η ικανότητα του γονέα να κατανοεί τον κόσμο μέσα από τα μάτια του παιδιού του (γνωστική διάσταση) και να μπορεί να βιώνει τα συναισθήματα που το παιδί βιώνει (συναισθηματική διάσταση).
- Υπομονή προκειμένου το παιδί να ολοκληρώσει τις σκέψεις του. Συχνά οι γονείς λόγω των αυξημένων καθημερινών ασχολιών ή παρασυρμένοι σε δικές τους σκέψεις , ή νομίζοντας ότι γνωρίζουν τι θέλει να πει το παιδί τους μπορεί να το διακόψουν ή να μη του απαντούν. Το παιδί σε παρόμοιες περιπτώσεις αντιλαμβάνεται ότι αυτό το οποίο λέχθηκε δεν ήταν αποδεκτό με αποτέλεσμα να μειώνεται η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθηση του.
-Ειλικρίνεια απέναντι στο παιδί. Η ειλικρίνεια είναι απαραίτητη για να δομηθεί μια υγιής σχέση. Η αλήθεια πρέπει να λέγεται στο παιδί όσο σκληρή και αν είναι. Συχνά οι γονείς προκειμένου να διαφυλάξουν το παιδί τους από τους διάφορους κινδύνους μπορούν να αποκρύψουν είτε να διαστρεβλώσουν την αλήθεια. Όταν το παιδί καταλάβει ότι ο γονιός του είναι ανειλικρινής ματαιώνεται και χάνει την εμπιστοσύνη που του έχει.
- Ανάγνωση παιδικής λογοτεχνίας. Μ ’αυτό τον τρόπο εμπλουτίζεται το λεξιλόγιο και το συναισθηματικό ρεπερτόριο του παιδιού και προσφέρονται εναύσματα για γόνιμες συζητήσεις μεταξύ γονιού και παιδιού.
protothema
Είναι συμπονετικά, προσπαθούν να βοηθήσουν και να στηρίξουν συναισθηματικά τα άλλα παιδιά που μπορεί να αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα.
.
Parents have a vital role in the emotional development of their Children
Παλαιοτέρα κύριο μέλημα των γονιών ήταν να φροντίσουν την πνευματική και νοητική πρόοδο των παιδιών τους του με σκοπό να δημιουργήσουν μελλοντικά ικανά, επιτυχημένα και αυτάρκη άτομα. Υπήρχε δηλαδή η αντίληψη ότι ένα άτομο με υψηλό δείκτη νοημοσύνης μπορεί να πετύχει σε όλους τομείς της ζωής του. Ωστόσο με το πέρασμα του χρόνου αυτή η θεωρία φάνηκε να παρουσιάζει ελλείμματα.
Επιστημονικές έρευνες υποστηρίζουν ότι οι παράγοντες που συμβάλλουν καταλυτικά για μια επιτυχή προσωπική και επαγγελματική ζωή είναι εκείνοι οι οποίοι αποτελούν αυτό το οποίο ονομάζεται «συναισθηματική νοημοσύνη».
Οπως μας εξηγεί η κλινικής ψυχολόγος Αποστολία Ντέκοβα, «η συναισθηματική νοημοσύνη σύμφωνα με τον Goleman είναι η ικανότητα του ατόμου να αναγνωρίζει και να κατανοεί τα δικά του συναισθήματα αλλά και των άλλων, να δημιουργεί κίνητρα για τον εαυτό του και να χειρίζεται σωστά τα συναισθήματα του όσο και τις σχέσεις του με τους άλλους ανθρώπους.
Τα παιδιά που διαθέτουν συναισθηματική νοημοσύνη διαθέτουν πληθώρα θετικά χαρακτηριστικά. Είναι συμπονετικά, προσπαθούν να βοηθήσουν και να στηρίξουν συναισθηματικά τ’ άλλα παιδιά που μπορεί να αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα.
Κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων παιδιών (ενσυναίσθηση). Η ικανότητα της ενσυναίσθησης τα βοήθα να εισέρθουν στη θέση του άλλου , να κατανοήσουν και να αναγνωρίσουν τα κίνητρα μιας συμπεριφοράς.
Μπορούν να εκφράζουν ελεύθερα τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους χωρίς ενδοιασμούς.
Αντιμετωπίζουν τους φόβους και τις αναστολές τους με θάρρος. Έχουν αυτογνωσία, δηλαδή δεν υπερεκτιμούν ούτε υποτιμούν τις δυνατότητες τους.
Λόγω αυτού πετυχαίνουν και τους στόχους που θέτουν.
Διαθέτουν αυτοπειθαρχία, η οποία τους δίνει τη δυνατότητα να ελέγχουν και να επιβάλλονται στα συναισθήματα τους.
Δεν επιτρέπουν στον εαυτό τους να γίνουν έρμαιο των αρνητικών τους συναισθημάτων όπως: θυμός, ζήλια, λύπη κ.α .
Έχουν ηθικές αρχές τις οποίες σπάνια τις παραβαίνουν. Δημιουργούν δυνατές και σταθερές φιλίες οι οποίες διατηρούνται με το πέρασμα του χρόνου.
Τέλος σέβονται τη διαφορετικότητα(θρησκευτική, φυλετική, οικονομική, κ.α) των άλλων παιδιών απαλλαγμένα από προκαταλήψεις και δεισιδαιμονίες».
Ο ρόλος των γονιών
«Οι γονείς», σημειώνει η κ. Ντέκοβα, «διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών διότι θέτουν τις πρώτες βάσεις της διαμόρφωσης της προσωπικότητας του παιδιού.
Υπάρχουν διάφοροι τύποι γονιών όπως οι αυταρχικοί, υπερπροστατευτικοί, οι αδιάφοροι οι οποίοι ασυνείδητα μπορούν να παρεμποδίσουν την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης.
Οι αυταρχικοί, δεσποτικοί γονείς ορίζουν αυστηρούς κανόνες και έχουν την πεποίθηση ότι το παιδί πρέπει να υπακούει τους κανόνες που έχουν ορίσει χωρίς να υποβάλλουν διάφορες ερωτήσεις ή να προβάλλουν αντιρρήσεις.
Συνήθως χρησιμοποιούν σωματικές τιμωρίες για τη διατήρηση της τάξης. Αυτοί οι γονείς δεν συνειδητοποιούν ότι μ’ αυτόν τον τρόπο δημιουργούν ένα χάσμα επικοινωνίας ανάμεσα στο παιδί τους και σε εκείνους. Η επικοινωνία μεταξύ τα του γονιού και του παιδιού στηρίζεται στο φόβο και τον εξαναγκασμό και όχι τον αμοιβαίο σεβασμό. Συνήθως τα παιδιά που προέρχονται από αυτόν τον τύπο οικογένειας παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς σε σχέση είτε είναι δειλά, υποχωρητικά , ενοχικά και φοβούνται να αναλάβουν πρωτοβουλίες από φόβο μήπως τιμωρηθούν.
Οι υπερπροστατευτικοί γονείς, οι οποίοι συχνά δεν έχουν εμπιστοσύνη στις ικανότητες του παιδιού τους και αισθάνονται ένα μόνιμο φόβο ότι θα αποτύχει. Αυτοί οι γονείς δεν επιτρέπουν στο παιδί τους να αυτονομηθεί και παρεμβαίνουν στη ζωή τους ακόμα και όταν το ίδιο το παιδί δεν τους το ζητά. Συνήθως αυτά τα παιδιά μεγαλώνοντας αντιμετωπίζουν προβλήματα στις σχέσεις με τους άλλους διότι αναμένουν από τους άλλους να πάρουν πρωτοβουλίες όσο αφορά για θέματα που αφορούν εκείνα.
Οι απόμακροι-αδιαφοροι γονείς έχουν μειωμένο ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες του, τις προόδους του καθώς και για τη διαπαιδαγώγηση του παιδιού τους. Το μήνυμα το οποίο λαμβάνει το παιδί από το γονιό του είναι το εξής: « άσε με ήσυχο» , « μείνε μακριά μου». Το παιδί ιδίως της προσχολικής ηλικίας μπορεί να βιώσει αισθήματα ενοχής και να θεωρήσει τον εαυτό του υπεύθυνο για τη συμπεριφορά του γονιού του.
Οι γονείς οι οποίοι προάγουν τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών είναι εκείνοι οι οποίοι έχουν ζεστή και φιλική στάση απέναντι στο παιδί και η σχέση τους βασίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη και κατανόηση.
Αυτοί οι γονείς προσπαθούν να διδάξουν στα παιδιά τους να είναι αυτόνομα και να μαθαίνουν μέσα από τα λάθη τους. Επίσης σέβονται την προσωπικότητα του παιδιού τους, δεν ασκούν συνεχείς πιέσεις και αυστηρές απαγορεύσεις, χρησιμοποιούν γόνιμο διάλογο ο οποίος στηρίζεται στην ανταλλαγή απόψεων. Το πιο σημαντικό ότι αυτοί οι γονείς δε διστάζουν να αποκαλύψουν τα δικά τους συναισθήματα καθώς και να αναγνωρίσουν τυχόν λάθη που έχουν διαπράξει απέναντι στο παιδί τους».
Συμβουλές για τους γονείς
-Αποφυγή ταπεινωτικών σχόλιων, προσβολές και υποτίμηση στην επικοινωνία με το παιδί.
- Αποφυγή επιβολής λύσεων των γονιών στα παιδιά. Αν οι γονείς θεωρήσουν ότι πρέπει να δώσουν κάποια συμβουλή θα πρέπει να είναι σύμφωνη με την προσωπικότητα και τις ιδιαιτερότητες και τις ικανότητες του παιδιού.
- Σεβασμός στις επιθυμίες, επιλογές ,στα όνειρα, στη φαντασία και στους φόβους του παιδιού. Αυτό οικοδομεί ένα συναίσθημα υπευθυνότητας και αυτοεκτίμησης.
- Ενθάρρυνση για την έκφραση των συναισθημάτων του παιδιού.
- Ανάπτυξη ενσυναίσθησης από την πλευρά των γονιών προς το παιδί τους. Στη σχέση γονέα παιδιού, ως ενσυναίσθηση ορίζεται η ικανότητα του γονέα να κατανοεί τον κόσμο μέσα από τα μάτια του παιδιού του (γνωστική διάσταση) και να μπορεί να βιώνει τα συναισθήματα που το παιδί βιώνει (συναισθηματική διάσταση).
- Υπομονή προκειμένου το παιδί να ολοκληρώσει τις σκέψεις του. Συχνά οι γονείς λόγω των αυξημένων καθημερινών ασχολιών ή παρασυρμένοι σε δικές τους σκέψεις , ή νομίζοντας ότι γνωρίζουν τι θέλει να πει το παιδί τους μπορεί να το διακόψουν ή να μη του απαντούν. Το παιδί σε παρόμοιες περιπτώσεις αντιλαμβάνεται ότι αυτό το οποίο λέχθηκε δεν ήταν αποδεκτό με αποτέλεσμα να μειώνεται η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθηση του.
-Ειλικρίνεια απέναντι στο παιδί. Η ειλικρίνεια είναι απαραίτητη για να δομηθεί μια υγιής σχέση. Η αλήθεια πρέπει να λέγεται στο παιδί όσο σκληρή και αν είναι. Συχνά οι γονείς προκειμένου να διαφυλάξουν το παιδί τους από τους διάφορους κινδύνους μπορούν να αποκρύψουν είτε να διαστρεβλώσουν την αλήθεια. Όταν το παιδί καταλάβει ότι ο γονιός του είναι ανειλικρινής ματαιώνεται και χάνει την εμπιστοσύνη που του έχει.
- Ανάγνωση παιδικής λογοτεχνίας. Μ ’αυτό τον τρόπο εμπλουτίζεται το λεξιλόγιο και το συναισθηματικό ρεπερτόριο του παιδιού και προσφέρονται εναύσματα για γόνιμες συζητήσεις μεταξύ γονιού και παιδιού.
protothema
Μωράκι, που μόλις γεννήθηκε,
δεν θέλει να αποχωριστεί τη μαμά του!
Έχει μόλις γεννηθεί και η ζωή είναι μπροστά του.
Ωστόσο, το μωράκι του βίντεο θέλει απλά… τη μαμά του!
Στο μοναδικό αυτό βίντεο θα δείτε εκπληκτικές εικόνες από μαιευτήριο που δείχνουν πόσο δυνατό και βαθύ είναι το δέσιμο του παιδιού με τη μητέρα του.
Το μωράκι δεν θέλει να την αποχωριστεί και αγκαλιάζει με τα χέρια της το πρόσωπό της.
Με το που κάνει να το απομακρύνει ο μαιευτήρας, αρχίζει να διαμαρτύρεται. Ηρεμεί με το που ακουμπήσει πάνω στο πρόσωπό της…
Δείτε το βίντεο…
madata
Ωστόσο, το μωράκι του βίντεο θέλει απλά… τη μαμά του!
Στο μοναδικό αυτό βίντεο θα δείτε εκπληκτικές εικόνες από μαιευτήριο που δείχνουν πόσο δυνατό και βαθύ είναι το δέσιμο του παιδιού με τη μητέρα του.
Το μωράκι δεν θέλει να την αποχωριστεί και αγκαλιάζει με τα χέρια της το πρόσωπό της.
Με το που κάνει να το απομακρύνει ο μαιευτήρας, αρχίζει να διαμαρτύρεται. Ηρεμεί με το που ακουμπήσει πάνω στο πρόσωπό της…
Δείτε το βίντεο…
madata
Κώστας και Αθανασία: Στην πιο ευτυχισμένη στιγμή
της ζωής τους, σκέφτηκαν και τους συνανθρώπους μας!
Το Καλό είναι παρόν!!
Ηράκλειο:
Ηράκλειο:
Το νεαρό ζευγάρι, που παντρεύτηκε στη Σταλίδα,
συγκίνησε με την πρωτοβουλία του.
συγκίνησε με την πρωτοβουλία του.
Μοίρασαν την γαμήλια τούρτα και το κρέας σε άπορες οικογένειες!!
Τα μικρά είναι και τα πιο σπουδαία!
Aλλά αυτά τα "μικρά" στη ζωή μας είναι τα πιο μεγάλα στην πραγματικότητα.
Ένα ζευγάρι ο Κώστας και η Αθανασία παντρεύτηκαν χθες στην Σταλίδα του Ηρακλείου και αποφάσισαν να μοιράσουν το κρέας του γάμου και την τούρτα σε... οικογένειες που έχουν πραγματικά ανάγκη!
Και μάλιστα ζήτησαν και τη βοήθεια της «Κίτρινης Αποστολής» και του Δημήτρη Αποστολάκη για να μοιραστούν τα φαγητά σε 50 οικογένειες που έδωσαν διπλές και τριπλές ευχές!
«Ήταν πραγματικά συγκινητικό αυτό που ζήσαμε με τα παιδιά. Το έκαναν με την ψυχή τους κι έδωσαν χαρά σε πολύ κόσμο. Και σε μας που τα μοιράσαμε» είπε στο CRETALIVE o κ. Αποστολάκης που ενθαρρύνει κι άλλους να πάρουν τέτοιες πρωτοβουλίες.Ο ίδιος ο Δημ. Αποστολάκης έγραψε: «Μερικες φορες συμβαινουν καποια πραγματα στη ζωη που πραγματικα.. σε ξεπερνανε! Χθες παντρευτηκε ενα νεο ζευγαρι στη Σταλιδα,αγνωστο εντελως σε εμενα!! Σημερα το μεσημερι δεχθηκα ενα τηλεφωνημα απο μια φιλη της ομαδας την Ουρανια,οπου με ενημερωσε οτι το ζευγαρι θελει να δωσει στην Κιτρινη Αποστολη 5 λαμαρινες με κρεας 2 λεκανες με βραστο και 2 κουτες απο τη γαμηλια τουρτα. Αμεσως κλειστηκε το ραντεβου για το απογευμα οπου το κρεας και η τουρτα μοιραστηκαν σε περιπου 50 οικογενειες! Τα παιδια μεσα στην πιο ευτυχισμενη στιγμη της ζωης τους, σκεφτηκαν και τους συνανθρωπους μας! Θελω να πω ενα πολυ μεγαλο ευχαριστω στον, Κωστα και στην Αθανασια,που με μια απλη κινηση προσφεραν τοση χαρα σε παρα πολυ κοσμο! Να ζησουν και να ναι παντα ευτυχισμένοι! ΥΓ. Οταν λοιπον βλεπεις τετοιες κινησεις, λες πως υπαρχει ακομα ανθρωπια,και ελπιδα για ενα καλυτερο αυριο!»
cretalive
Sunday, 23 February 2014
Νανούρισμα: Χαρά μου, μάτια μου γλυκά...
Στίχοι: Ισιδώρα Σιδέρη
Μουσική: Μιλτιάδης Σελιτσανιώτης
Πρώτη εκτέλεση: Ελεωνόρα Ζουγανέλη
Χαρά μου, μάτια μου γλυκά
βλέφαρα στολισμένα
της χρυσαυγής τα χρώματα
έχεις ταξιδεμένα
Χαρά μου, στόμα μου γλυκό
με το χαμόγελό σου
να σεριανάς τον άγγελο
που έχεις στο πλευρό σου
Κοιμήσου αγγελούδι μου
βελούδινο το βράδυ
το στήθος μου προσκέφαλο
και η ψυχή μου χάδι
Φεγγοβολάς βλαστάρι μου
στ' όνειρο ταξιδεύεις
τους γαλαξίες τριγυρνάς
και το Θεό γυρεύεις
Ο ύπνος που σε τύλιξε
τώρα σε φέρνει πίσω
και 'γω που είμαι πλάι σου
χάρες να σε στολίσω