Σελίδες

Tuesday, 3 February 2015

Τίτος Πατρίκιος: Βορινά Παράπονα
Συναντιόμαστε σαν τα παγόβουνα...

Τίτος Πατρίκιος

Συναντιόμαστε σαν τα παγόβουνα,
όχι επειδή έχουμε πια παγώσει,
αλλά γιατί από τα όσα δείχνουμε
κρύβουμε ακόμα περισσότερα
κάτω από την επιφάνεια του νερού.

Τα παιδιά έχουν ανάγκη από Μουσική Παιδεία

Οι άνθρωποι εκμεταλλεύτηκαν την αξία της μουσικής από τα αρχαία χρόνια, αφού επικρατούσε η άποψη ότι η μουσική εκπαίδευση όχι μόνο επιδρούσε θετικά στην ψυχική διάθεση των ατόμων, αλλά παρείχε και ισχυρές θεραπευτικές ιδιότητες

Πώς επηρεάζει όμως η μουσική εκπαίδευση τα παιδιά;

1.  Ερευνητές από το πανεπιστήμιο St. Andrews ερευνώντας τις θετικές επιδράσεις της μουσικής στην ψυχική και σωματική ευεξία, βρήκαν ότι η μουσική επίδραση στον εγκέφαλο λειτουργεί θετικά στις ψυχικές αρρώστιες όπως η κατάθλιψη.  Η έρευνα έδειξε ότι η επαφή με την μουσική μπορεί να επιβραδύνει ή ακόμα και να σταματήσει την ασθένειες που σχετίζονται με τη διανοητική λειτουργία.  Επιπλέον, η επιστήμη έχει αναγνωρίσει την θεραπευτική ιδιότητα της μουσικής, αφού μπορεί να συμβάλει στη διαχείριση του πόνου και του άγχους, στη βελτίωση της διάθεσης και στη μείωση αρνητικών συναισθημάτων.

2. Η ενασχόληση των παιδιών με τη μουσική επηρεάζει θετικά τα παιδιά ηλικίας 9-12 ετών, σύμφωνα με μελέτη που έγινε σε περισσότερους απο 2.000 μαθητές σχολείων στην Αμερική.  Η έρευνα έδειξε ευκολία έκφρασης σκέψεων, ιδεών και συναισθημάτων, προθυμία να δοκιμάσουν καινούρια πράγματα, αύξηση της αυτοπεποίθησής τους αλλά και της απόδοσης στα μαθήματα, όπως επίσης και αύξησης της δυνατότητας επίλυσης προβλημάτων με πρωτότυπες και πολλαπλές λύσεις.

3.  Πολλές φορές έχει αποδειχτεί ότι η μουσική έχει θετική επίδραση σε παιδιά με αυτισμό.  Έρευνες που έγιναν για τα πλεονεκτήματα της μουσικής στα παιδιά με αυτισμό έδειξαν αύξηση στην επικοινωνία και τις διαπροσωπικές σχέσεις, αλλά και στην δυνατότητα διαχείρισης του άγχους. 
 
4.  Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Nature”, παιδιά ηλικίας 5-7 ετών εμφάνισαν με τη χρήση μουσικής βελτίωση στην απόδοσή τους στην ανάγνωση και τα μαθηματικά καθώς και μεγαλύτερη προθυμία να ασχολούνται με πιο δύσκολα πράγματα.   Είναι ευρέως γνωστό ότι τα μαθηματικά και η μουσική είναι δύο επιστήμες που έχουν πολύ μεγάλη σχέση μεταξύ τους.  

5. Έρευνα από το πανεπιστήμιο Columbia, έδειξε ότι οι μαθητές που ασχολούνται με τις τέχνες είναι πιο συνεργάσιμοι με τους δασκάλους και τους συμμαθητές τους, έχουν υψηλότερα επίπεδα αυτοπεποίθησης, και μπορούν πιο εύκολα να εκφράσουν τον εαυτό τους και τις ιδέες τους. 

Όπως είχε πει και ο Πλάτωνας: “Η εκπαίδευση στη μουσική είναι ανάγκη επιτακτική γιατί περισσότερο από ο,τιδήποτε στον κόσμο ο ρύθμός και η αρμονία επηρεάζουν το ενδότερο κομμάτι του εαυτού μας, και ο καθένας από εμας θα πρέπει να ξέρει πως να το χαλιναγωγεί”

ant1iwo

Σύνδρομο Angelman: Παιδί με ιδιαιτερότητες και
η διαφορετικότητα… - Μια μαμά αγγέλου μας λέει:

"Όποτε σκεφτόμουν τον εαυτό μου στον ρόλο της μαμάς, ποτέ δεν μου πέρασε από το μυαλό πως θα μπορούσε να συμβεί σε εμένα και πάντα έβλεπα με θαυμασμό και ευαισθησία τις οικογένειες που μεγαλώνουν παιδιά με ιδιαιτερότητες.
 
Τελικά στην ζωή μου τα όνειρά μου διαφοροποιήθηκαν κατά πολύ", κα Κλαίρη Κουρκούτα.
Η μικρή μας ή ο μικρός μας άγγελος όπως συνηθίζουμε να λέμε, έπειτα από μια σειρά εξειδικευμένων εξετάσεων διαγνώστηκε με Σύνδρομο Angelman ή Άγγελμαν. Στην περίπτωσή μας, τυχαίο γεγονός δεν οφείλεται πουθενά!
Το Σύνδρομο Angelman είναι μια νευρο-αναπτυξιακή διαταραχή που επηρεάζει 1 στις 15.000 γεννήσεις. Χαρακτηρίζεται από αναπτυξιακή καθυστέρηση, επιληψία, δυσκολίες συντονισμού κινήσεων, διαταραχές ύπνου και έλλειψη λόγου.
 
Τα παιδιά με Σύνδρομο Angelman μπορεί να μην μπορούν να μιλήσουν, ωστόσο μπορούν να επικοινωνήσουν με εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας και μάλιστα έχουν πολλά να πουν. Μαθαίνουν με αργό ρυθμό, αλλά για μια ζωή.
 
Έχουν ένα μοναδικό χαμόγελο, είναι ιδιαίτερα κοινωνικά, με ευχάριστη διάθεση και μπορεί κανείς να περάσει πολύ όμορφα μαζί τους.
 
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, πως το σοκ μας ήταν τεράστιο! Οι απορίες ατέλειωτες.
Και τώρα τι; Πως θα εξελιχθεί η μικρή μας; Θα είναι αυτόνομη; Θα πάει σε σχολείο τυπικής εκπαίδευσης; και άλλες πολλές απορίες. Σήμερα 1 χρόνο μετά την διάγνωσή, με χαρά βλέπω πως η ζωή μας δεν άλλαξε όσο φανταζόμουν και κυρίως φοβόμουν.
 
Σαφώς και οι δραστηριότητες της μικρής δεν περιλαμβάνουν μπαλέτο και ζωγραφική αλλά φυσιοθεραπεία, εργοθεραπεία, λογοθεραπεία. Όμως κάθε μέρα διαπιστώνω πως σε αυτό τον αλλιώτικο δρόμο δεν είμαι μόνη, οι χαρές που παίρνω με γεμίζουν με έντονα συναισθήματα και ταυτόχρονα με μαγικό τρόπο μου δίνουν απεριόριστη δύναμη. Δεν πρέπει κανείς να μας λυπάται, επειδή είμαστε διαφορετικοί από την υπόλοιπη ομάδα.
 
Γιατί η διαφορετικότητα είναι ελάττωμα και τρομάζει τόσο; Παρατηρώ τις αντιδράσεις και τα βλέμματα των γονιών, όταν καταλαβαίνουν πως η μικρή μας δεν φωνάζει ή περπατά όπως τα υπόλοιπα παιδιά. Γιατί δεν βλέπουν το μεγάλο χαμόγελό της και την προσπάθειά της να συναναστραφεί με τα υπόλοιπα παιδιά; Κοιτάζουν επίμονα αλλά δεν τολμούν να ρωτήσουν.
Γιατί;
Ρωτήστε για να μάθετε! Πως θα μπορέσετε να μιλήσετε στα παιδιά σας για την έννοια της διαφορετικότητας, εάν εσείς οι ίδιοι δεν αισθάνεστε άνετα; Στο παρελθόν τα παιδιά με ιδιαιτερότητες μεγάλωναν κλεισμένα στα σπίτια τους, ευτυχώς στις μέρες μας γίνονται προσπάθειες ώστε να αλλάζει. Ήρθε ο καιρός να αποστασιοποιηθούμε από τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις που μεταφέρονται από γενιά σε γενιά, χωρίς να αναρωτηθούμε εάν πράγματι ταιριάζουν στις πεποιθήσεις μας. Ήρθε ο καιρός να ανακαλύψουμε τι μπορεί να μας φέρει κοντά με το διαφορετικό και όχι τι να μας απομακρύνει.
 
Ως μαμά αγγέλου σας λέω να μην τρομάζετε με την διαφορετικότητα. Αντιθέτως μάθετε γι’ αυτήν, ενημερωθείτε εσείς σωστά και έπειτα μιλήστε στα παιδιά σας. Καταλαβαίνουν και αντιλαμβάνονται πολύ περισσότερα από όσο νομίζουμε. Εάν δεν ξέρετε πώς να το κάνετε, συμβουλευτείτε τους νηπιαγωγούς ή τους δασκάλους στο σχολείο. Υπάρχουν πολλοί τρόποι, το μόνο που χρειάζεται είναι θέληση, ενδιαφέρον και κυρίως αποδοχή της διαφορετικότητας…
Η ικανοποίηση και πιθανόν η περηφάνια που θα αισθανθείτε όταν το παιδί σας συναναστραφεί χωρίς φόβο με παιδί με ιδιαιτερότητα, εγγυώμαι πως θα είναι πολύ μεγαλύτερη από όταν καταφέρνει καινούργια καθημερινά πράγματα.
Φέτος για πρώτη φορά και ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας 15 Φεβρουαρίου, θα γίνει και η επίσημη έναρξη της Ελληνικής ιστοσελίδας που αφορά το Σύνδρομο Angelman, (www.angelman-syndrome.gr), με σκοπό την έγκυρη ενημέρωση οικογενειών που έχουν στο περιβάλλον τους άτομα με το Σύνδρομο.

Πολύ δυσάρεστες ειδήσεις
σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών

 Προφυλακίστηκε ο Βρετανός που κακοποιούσε σεξουαλικά
τα υιοθετημένα παιδιά του
Στον ανακριτή Χανίων, προκειμένου να απολογηθεί, οδηγήθηκε στις 11:00 το πρωί της Δευτέρας ο 55χρονος Βρετανός, ο οποίος κατηγορείται για την σεξουαλική και όχι μόνο, κακοποίηση δύο εκ των παιδιών που είχε υιοθετήσει με την σύζυγό του...
.................................
περισσότερα εδώ

Κατηγορείται για συνέργεια σε αποπλάνηση
των δύο μικρών παιδιών της
Τις κατηγορίες της αποπλάνησης ανηλίκων που δεν έχουν συμπληρώσει το δωδέκατο έτος της ηλικίας τους κατ’ εξακολούθηση και κατά συρροή και της σωματικής βλάβης σε βάρος ανηλίκου και της απλής συνέργειας στην πράξη της αποπλάνησης ανηλίκων που δεν έχουν συμπληρώσει το δωδέκατο έτος της ηλικίας τους, κατ’ εξακολούθηση και κατά συρροή, αντιμετωπίζει ένα ζευγάρι μετά την έκδοση βουλεύματος του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Ρόδου και την ολοκλήρωση της προδικασίας που προκάλεσε καταγγελία ενός 9χρονου παιδιού σε βάρος της μητέρας του και του συντρόφου της.
..........................
περισσότερα εδώ