Σελίδες

Wednesday, 10 June 2015

Ας αναπτύξουμε τη Συναισθηματική Νοημοσύνη των παιδιών μας - Ο συναισθηματικά ισχυρός άνθρωπος ΔΕΝ ...

Πόσο εύκολα θα μπορούσε να περιγράψει κανείς ένα άνθρωπο, που είναι συναισθηματικά ισχυρός; Είναι διαφορετικός από τους άλλους στην όψη, στην περπατησιά, στην ομιλία;
Δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί τόσο εύκολα. Σίγουρα όμως δεν κυκλοφορεί με ταμπελίτσα στο μέτωπο, ούτε έχει πράσινο δέρμα.... Δεν μπορούμε να σας πούμε τι ακριβώς κάνει, μπορούμε όμως να σας πούμε τι δεν κάνει!!!
 
1. Δεν αφήνει το δράμα, να τον κατευθύνει
Ο εγκέφαλός του λειτουργεί σαν το ραδιόφωνο. Επικεντρώνεται σ' αυτά, που του δίνουν χαρά και χαμόγελο, όπως το ραδιόφωνο συντονίζεται στο σταθμό της επιλογής μας, αφήνοντας στην άκρη κάθε τι που τους φορτίζει αρνητικά. Ας πορευτούμε μακριά από την ανοησία των γύρω μας, προσπαθώντας να επικεντρωθούμε στα θετικά και δεν θα αργήσει η στιγμή, που θα βλέπουμε δυσκολότερα τα αρνητικά.
2. Δεν σπαταλά το χρόνο του στην αυτολύπηση
Ο ισχυρός συναισθηματικά άνθρωπος δεν κάθεται να στεναχωρηθεί για τον άσχημο τρόπο, που του φέρθηκαν οι άλλοι. Αντιθέτως αναλαμβάνει την ευθύνη της ζωής του, της δουλειάς του, προσπαθεί να διορθώσει ό,τι διορθώνεται, έχοντας πάντα στο μυαλό του πως η ζωή δεν είναι πάντα ούτε εύκολη, ούτε δίκαιη. Γιατί ευτυχία δεν είναι η απουσία προβλημάτων, αλλά η ικανότητά να τα κανείς. Γι' αυτό, καλό είναι να κοιτάμε τι έχουμε και όχι τι χάσαμε, αφού αυτό που μετράει δεν είναι αυτό που χάνουμε, αλλά τι κάνουμε με ό,τι μας μένει.
3. Δεν χρειάζεται πολλά για να είναι ευτυχισμένος
Ο συναισθηματικά ισχυρός άνθρωπος ξέρει πολύ καλά πως η ευτυχία είναι στάση ζωής. Με άλλα λόγια η ευτυχία του δεν εξαρτάται από την επίλυση του ενός ή του άλλου θέματος. Δεν συνδέεται με την απόκτηση πραγμάτων, ανθρώπων, κοινωνικού status. Ευτυχία είναι αυτό που συμβαίνει σήμερα και πώς μπορεί κανείς να το εκτιμήσει.
4. Δεν συγκρίνει την πορεία του με των άλλων.
Η κοινωνική σύγκριση είναι ο κλέφτης της ευτυχίας. Κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε χωρίς να μπαίνουμε σε σύγκριση με τους άλλους, τη στιγμή που ο καθένας χρειάζεται το δικό του χρόνο εξέλιξης και έχει να διανύσει τη δική του πορεία εξέλιξης. Ο συναισθηματικά ισχυρός άνθρωπος, το γνωρίζει καλά αυτό.
5. Δεν ζηλεύει την ευτυχία και την επιτυχία των άλλων.
Ο συναισθηματικά ισχυρός άνθρωπος μπορεί πραγματικά να εκτιμήσει και να χαρεί για την επιτυχία των άλλων, ούτε ζηλεύει αν κάποιος πετύχει αυτό που προσπαθεί να πετύχει εκείνος, αφού γνωρίζει πως η επιτυχία εξαρτάται από σκληρή δουλειά και μεθοδευμένη προσπάθεια. Δεν φοβάται να δουλέψει σκληρά και έχει εμπιστοσύνη στις ικανότητές του.  Αυτή η εμπιστοσύνη άλλωστε είναι που δεν του αφήνει κανένα χώρο για φθόνο. Όταν υπάρχει αυτοεκτίμηση δεν υπάρχει κανένας λόγος για ζήλια.
6. Δεν περιμένει τα πάντα να είναι εύκολα
Ο συναισθηματικά ισχυρός άνθρωπος δεν βλέπει τις αποτυχίες ή τις καθυστερήσεις σαν λόγους για να παραιτηθεί από την προσπάθειά του. Αντιθέτως τις χρησιμοποιεί σαν μέσο για να γίνει καλύτερος. Είτε προσπαθεί για τη βελτίωση της υγείας του, είτε της δουλειάς του, έχει κατανοήσει καλά πως κάθε βήμα απαιτεί χρόνο και το ίδιο και οι αλλαγές.
7. Δεν λέει "δεν μπορώ".
Ο συναισθηματικά ισχυρός άνθρωπος, γνωρίζει πολύ καλά, πως όποιος θέλει να κάνει κάτι, θα βρει και τον τρόπο να το κάνει. Αν πάλι δεν θέλει, θα βρει κι ένα μακρύ κατάλογο δικαιολογιών για να το αποφύγει. Καλό είναι να σταματήσουμε να λέμε "θα ήθελα..." ή "ας μπορούσα" και να το αντικαταστήσουμε με το "θέλω" ή το "μπορώ". Ας βάλουμε σε κουτί τα "δεν μπορώ" και τα όνειρά μας σε σχέδια.
8. Δεν αφήνει τους πειρασμούς να τον αποσπάσουν.
Επικεντρώνεται στα όνειρά του και δεν τα θυσιάζει για κάτι εφήμερο.
9. Δεν είναι ανυπόμονος
Τα καλά πράγματα δεν έρχονται σ' αυτούς που περιμένουν. Τα καλά έρχονται σε κείνους που προσπαθούν και εργάζονται για να πετύχουν με υπομονή και σύνεση. Αν ξέρουμε τι θέλουμε ας προχωρήσουμε με ένα βήμα τη μέρα, προς την κατεύθυνση αυτή.
10. Δεν κάνει τα ίδια λάθη ξανά και ξανά.
Ο συναισθηματικά ισχυρός άνθρωπος δεν επαναλαμβάνει τα ίδια λάθη. Τα παραδέχεται και μαθαίνει από αυτά, αποκτώντας πείρα και ικανότητα να παίρνει σωστότερες αποφάσεις.
11. Δεν αντιστέκεται στην αλλαγή
Ούτε και την αποφεύγει, γνωρίζοντας πως πολλές φορές, αυτό είναι αδύνατο. Έτσι, είναι πρόθυμος να δοκιμάσει αλλαγές πιστεύοντας στην ικανότητά του να προσαρμόζεται και να απαντά στις προκλήσεις.
12. Δεν σπαταλά χρόνο και ενέργεια για πράγματα, που δεν μπορεί να ελέγξει
Ξέρει πολύ καλά, πως μερικές φορές το μόνο που μπορεί να ελέγξει κανείς είναι η στάση του. Άλλωστε η εσωτερική γαλήνη ξεκινά από τη στιγμή, που θα επιλέξουμε να μην επιτρέψουμε σε ένα τυχαίο γεγονός ή και πρόσωπο, να ελέγξει τα συναισθήματά μας.
13. Δεν κολλά σε κάθε λέξη που λένε οι άλλοι γι' αυτόν.
Ακούει τη δική του καρδιά και τη δική του διαίσθηση.  Καλό είναι να προσπαθούμε να μην παίρνουμε τα πράγματα, που λένε οι άλλοι για μας, προσωπικά. Στην πραγματικότητα τα λόγια τους αντανακλούν τη δική τους εικόνα, όχι τη δική μας. Έτσι κι αλλιώς δεν μπορούμε να ελέγξουμε τη συμπεριφορά των άλλων απέναντί μας. Μπορούμε όμως να ελέγξουμε τον τρόπο που αντιδρούμε και ποιους έχουμε γύρω μας.
14. Δεν πιστεύει πως όλοι είναι εν δυνάμει εχθροί του.
Ο συναισθηματικά ισχυρός άνθρωπος επιλέγει να βλέπει την καλοσύνη στους άλλους. Ας κοιτάξουμε λίγο γύρω μας και ας πλησιάσουμε τους ανθρώπους, αφού όταν επιλέγουμε την καλοσύνη των ανθρώπων, καταλήγουμε να τροφοδοτούμε με καλοσύνη τον ίδιο μας τον εαυτό.
15. Δεν είναι κύριο μέλημά του να τα έχει καλά με όλους.
Δεν φοβάται να πει "όχι" ή να μιλήσει όταν αυτό, είναι απαραίτητο. Προσπαθεί να είναι δίκαιος και υπομονετικός, αλλά αποδέχεται την απογοήτευση των άλλων όταν δεν πληρεί τις προσδοκίες τους. Στο κάτω κάτω της γραφής, δεν μπορούμε να τους ευχαριστούμε όλους. Όπως λέει και το τραγούδι: "σ' όποιον αρέσουμε, για τους άλλους δεν θα μπορέσουμε"...
16. Δεν πιστεύει πως είναι ποτέ αργά, για να ξεκινήσει κανείς απ' την αρχή. 
Επειδή κάποια πράγματα δεν εξελίσσονται όπως τα περιμένουμε ή όσο γρήγορα θέλουμε, αυτό δεν είναι λόγος για να χάσουμε τον εαυτό μας. Εξάλλου ο χρόνος κυλάει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και είναι προτιμότερο να ζήσουμε έτσι, ώστε κοιτάζοντας πίσω, να μπορούμε να πούμε πως δώσαμε στη ζωή μας τον καλύτερό μας εαυτό.
Αν νομίζετε πως κάποιο από τα παραπάνω ή και όλα, αξίζει την προσοχή σας ή την υιοθέτησή σας, κάντε το!
~~~~
Πηγές: toperiodikomas
Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Ένα σπουδαίο δώρο για τα παιδιά: Οι θερινές ξεναγήσεις του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών ξεκίνησαν

Το πρόγραμμα για το κοινό είναι κατάλληλο για ηλικίες άνω των 5 ετών.

Το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει το άνοιγμα του Κέντρου Επισκεπτών Θησείου για το κοινό για το καλοκαίρι του 2015.
Οι ξεναγήσεις διακρίνονται σε πρωινές και βραδινές και ξεκινούν με επίσκεψη στο κτίριο Σίνα, το οποίο θεμελιώθηκε το 1842, και όπου στεγάζεται η βιβλιοθήκη του Αστεροσκοπείου με πλήθος επιστημονικών συγγραμμάτων του 18ου και 19ου αιώνα.
Στον ίδιο χώρο βρίσκονται επίσης εκτεθειμένα μερικά από τα πρώτα επιστημονικά όργανα που χρησιμοποιήθηκαν για την έρευνα σε θέματα αστρονομίας, μετεωρολογίας και σεισμολογίας στη σύγχρονη Ελλάδα.
Επιπλέον οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν το τηλεσκόπιο Δωρίδη, στο λόφο των Νυμφών, αλλά και στο Μεσημβρινό Τηλεσκόπιο Συγγρού το οποίο καθόριζε την ώρα Ελλάδος από το 1902 έως το 1964.

Το πρόγραμμα για το κοινό είναι κατάλληλο για ηλικίες άνω των 5 ετών.
Το κόστος ξεναγήσεων είναι 5€ για ενήλικες, 2.5€ για παιδιά και φοιτητές και δωρεάν για ανέργους (με επίδειξη κάρτας ανεργίας) και ΑΜΕΑ.
Οι πρωινές ξεναγήσεις γίνονται κάθε εργάσιμη ημέρα από Δευτέρα έως Παρασκευή. Υπάρχουν επτά πρωινές ξεναγήσεις διάρκειας 90 λεπτών. Ξεκινούν, με τη συνοδεία εξειδικευμένου αστρονόμου, από την είσοδο στους κήπους του Αστεροσκοπείου κάθε μισή ώρα από τις 10:00 έως και τις 13:00.
 
Οι βραδινές ξεναγήσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν και παρατήρηση από το τηλεσκόπιο Δωρίδη καιρού επιτρέποντος, γίνονται σε ομάδες με περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων, περίπου 40 άτομα η κάθε ομάδα. Δεν γίνονται κρατήσεις θέσεων και τηρείται σειρά προτεραιότητας μέχρι την πλήρωση των διαθέσιμων θέσεων.
Οι ημέρες των βραδινών ξεναγήσεων παρουσιάζονται στον πίνακα που ακολουθεί. Οι ώρες έναρξης των ξεναγήσεων είναι 20:15 και 21:15. Συνιστάται οι ενδιαφερόμενοι να προσέρχονται 15 λεπτά πριν την έναρξη της κάθε ξενάγησης.
Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στο 210-3490104 από τις 10:00 μέχρι 14:00, αλλά και μέσω e-mail στο visitorcenter@noa.gr
Σε περιπτώσεις έντονων καιρικών συνθηκών, οι προγραμματισμένες ξεναγήσεις μπορεί να ακυρωθούν.

Δείτε εδώ το πρόγραμμα Βραδινών Ξεναγήσεων στο Θησείο
Επιπλέον των παραπάνω προγραμματισμένων ημερομηνιών υπάρχει δυνατότητα βραδινών ξεναγήσεων για οργανωμένες ομάδες άνω των 25 κατόπιν συνεννόησης, και σε γλώσσες εκτός της ελληνικής και αγγλικής. Αυτές περιλαμβάνουν και νυχτερινή παρατήρηση με το τηλεσκόπιο Δωρίδη, καιρού επιτρέποντος.

Για να επισκεφθείτε το Κέντρο Επισκεπτών Θησείου μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο (σταθμός Θησείο) ή το Μετρό (σταθμός Μοναστηράκι) και μετά από δέκα λεπτά πεζοπορία θα βρεθείτε στην κορυφή του Λόφου Νυμφών.
Το Κέντρο διαθέτει περιορισμένο χώρο στάθμευσης.
Η είσοδος είναι από τις οδούς “Πνυκός” ή “Ωτρυνέων”, ενώ μόνο ένα τμήμα της οδού “Αποστόλου Παύλου” είναι ανοιχτή για τα οχήματα.
infokids

Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
έχουν και συναισθηματικές δυσκολίες

Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζουν συχνά αρκετές δυσκολίες στο συναισθηματικό και κοινωνικό τομέα.
Με την είσοδό τους στο δημοτικό αντιλαμβάνονται ότι υπάρχει διαφορά στην επίδοσή τους σε σχέση με τα άλλα παιδιά.
Τα τετράδιά τους έχουν συχνά διορθώσεις και η ανάγνωσή τους στην τάξη είναι διαφορετική από τα άλλα παιδιά. Παράλληλα όταν διαβάζουν στο σπίτι, οι γονείς , καθώς δεν γνωρίζουν την ύπαρξη μαθησιακών δυσκολιών έχουν απαιτήσεις από τα παιδιά, και μπορεί να εκφράζονται με απογοητευτικές κουβέντες και λίγη υπομονή.
Αυτά οδηγούν σε άγχος από την μεριά του παιδιού και μείωση της αυτοεκτίμησής του. Το παιδί αρχίζει να συγκρίνει τον εαυτό του με τα άλλα παιδιά και να νιώθει μειονεκτικά. Θεωρεί πως δεν τα καταφέρνει στα μαθήματα και με αυτό τον τρόπο θα απογοητεύσει το δάσκαλό του και τους γονείς.

Το άγχος στην πρώτη δημοτικού είναι ήδη αρκετό στα παιδιά καθώς πρόκειται για μία εντελώς καινούρια μορφή σχολείου. Είναι η πρώτη φορά που το παιδί έχει υποχρεώσεις και μαθαίνει καινούρια πράγματα όχι τόσο με τη μορφή του παιχνιδιού που ήταν στο νηπιαγωγείο αλλά μέσω της ανάγνωσης και της γραφής. Όλα όσα ήξερε μέχρι τώρα γίνονται σύμβολα που πρέπει να γνωρίζει και να θυμάται.
Έτσι λοιπόν το παιδί που δυσκολεύεται στις καινούριες του υποχρεώσεις βιώνει συναισθήματα μειονεξίας τα οποία μπορεί να προκαλέσουν κάποιες συμπεριφορές τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι. Το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να εκδηλώσει μια στάση αδιάφορη προς το σχολείο και τις υποχρεώσεις του.

Μπορεί να εκδηλώσει επιθετικότητα είτε στους συμμαθητές, είτε στην οικογένεια, είτε στα παιχνίδια του. Ακόμη μπορεί να απομονωθεί κοινωνικά και να μην επιδιώκει φιλίες με άλλα παιδιά. Συχνή είναι και η παραμέληση των καθηκόντων του και των πραγμάτων που σχετίζονται με το σχολείο (τετράδια, κασετίνες, βιβλία).
Ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση χρειάζεται διερεύνηση για πιθανή ύπαρξη διάσπασης προσοχής η οποία συχνά συνυπάρχει με τις μαθησιακές διαταραχές. Επίσης, είναι πιθανό να εμφανιστεί σχολική άρνηση. Όταν έρχεται η ώρα να φύγει από το σπίτι να βρίσκει διάφορες δικαιολογίες για να μην πάει. Τα ψυχοσωματικά συμπτώματα συνήθως συνοδεύουν το άγχος και το φόβο που έχει δημιουργηθεί στο παιδί που αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες.

Ωστόσο, το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να αναπτύξει και θετικές συμπεριφορές με σκοπό την ένταξή του στην ομάδα. Για παράδειγμα, μπορεί να θέλει να συμμετέχει σε δραστηριότητες που δεν απαιτούν τις γλωσσικές δεξιότητες, όπως κάποιο άθλημα, ή να είναι υπεύθυνος για κάτι (μοίρασμα τετραδίων, υπεύθυνος τάξης).
Τέτοιου είδους συμπεριφορές είναι καλό να προωθούνται τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι. Με αυτό τον τρόπο το παιδί νιώθει σημαντικό και αντιλαμβάνεται ότι η εικόνα που έχουν οι σημαντικοί άλλοι, δεν εξαρτάται μόνο από τη σχολική του επίδοση.
Γενικά είναι σημαντικό τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί να λαμβάνουν υπόψη την ψυχολογία του παιδιού που αντιμετωπίζει τέτοιες δυσκολίες και να του δείχνουν απόλυτη αποδοχή για αυτό που είναι. Η αίσθηση της αποδοχής είναι πολύ σημαντική για τα παιδιά.
Βασιλική Τσούτσου
Ψυχολόγος, M.Sc. Παιδαγωγική Ψυχολογία


www.psychology4kids.gr