Σελίδες

Wednesday, 26 August 2015

Εμβολιασμός παιδιών και μαθήματα για εγκύους
στο ΠΕΔΥ Αγίας Παρασκευής

Εμβολιασμός παιδιών - Μαθήματα για εγκύους
Εμβολιαστικό τμήμα παίδων λειτουργεί στο ΠΕΔΥ Αγίας Παρασκευής (Λ. Μεσογείων 454, πρώην ιατρεία ΙΚΑ) παρουσία παιδιάτρου και επισκέπτριας Υγείας.
 
Παράλληλα πραγματοποιούνται από τις μαίες της μονάδας μαθήματα προετοιμασίας εγκύων για τον τοκετό, τη λοχεία και τον θηλασμό (ανώδυνος τοκετός / ψυχοπροφυλακτική).
 
Στο κτήριο του ΠΕΔΥ επίσης υπάρχει ειδικά διαμορφωμένος χώρος όπου λειτουργεί στάση θηλασμού, χώρος φιλικός προς τις θηλάζουσες μητέρες σύμφωνα με τον Ν.4316/2014.
Οι παραπάνω δράσεις είναι δωρεάν.
Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να επικοινωνήσουν με το ΠΕΔΥ στον αριθμό τηλεφώνου 
210 6016911

Ο Ζυλιέν «δραπέτευσε» από την Αφρική,
πρώτευσε στις Πανελλαδικές!!

O 20χρονος Ζυλιέν «δραπέτευσε» από την Αφρική τον Νοέμβριο του 2011, έμαθε άπταιστα ελληνικά μέσα σε τέσσερα χρόνια και σήμερα είναι πρώτος εισακτέος στο ΤΕΙ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Πειραιά με 18.500 μόρια

«Ευχαριστώ την Ελλάδα που με στήριξε. Ευχαριστώ όλους εδώ στην Κόνιτσα, που με βοήθησαν να σταθώ στη ζωή και να προχωρήσω». Με αυτά τα λόγια, ο 20χρονος Ζυλιέν, που «δραπέτευσε» από την Αφρική τον Νοέμβριο του 2011 και σήμερα είναι πρώτος εισακτέος στο ΤΕΙ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Πειραιά με 18.500 μόρια, μιλάει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τον δικό του προσωπικό αγώνα στη νέα πατρίδα του, όπως χαρακτηριστικά αποκαλεί την Ελλάδα.
 
Συναντήσαμε τον Ζυλιέν στο Κέντρο Προστασίας Ανηλίκων Προσφύγων της Κόνιτσας, όπου διαμένει τα τελευταία τρία χρόνια. Η χαρά του ξεχειλίζει και τη μοιράζεται μαζί μας.
«Θέλω να αφιερώσω αυτή την επιτυχία στους γονείς και τα αδέλφια μου, που δεν υπάρχουν πια στη ζωή» λέει και προσπαθεί να κρύψει τα δάκρυα που κυλούν από τα μάτια του. Όταν έφτασε στην Ελλάδα ήταν 16 χρόνων.
Τον πρώτο καιρό αντιμετώπισε μεγάλες δυσκολίες. Ως «παράνομος μετανάστης», έμεινε για τρεις μήνες στα κρατητήρια του Έβρου και στη συνέχεια περιπλανήθηκε στο κέντρο της Αθήνας, ώσπου τον Οκτώβριο του 2012, με εισαγγελική παραγγελία, φιλοξενήθηκε στο Κέντρο της Κόνιτσας.
Οι υπάλληλοι του Κέντρου θυμούνται πως τότε ο Ζυλιέν δεν μίλαγε ελληνικά, ήταν πάντα θλιμμένος, σκεπτικός και το μοναδικό αίτημά του ήταν να πάει σε σχολείο. Οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να εγγράψουν τον νεαρό πρόσφυγα από την Αφρική, στο ΕΠΑΛ της Κόνιτσας.
«Οι γονείς μου, πάντα μού έλεγαν ότι το πιο σημαντικό στη ζωή είναι η παιδεία. Εγώ αυτό το κράτησα» εξηγεί ο Ζυλιέν, όταν τον ρωτάμε για τη θέλησή του να συνεχίσει στο σχολείο, που απρόσμενα είχε διακόψει στην πατρίδα του, αλλά και για τη δύσκολη ελληνική γλώσσα, την οποία με επίπονες και επίμονες προσπάθειες κατάφερε να μάθει. Όπως αναφέρει, το Κέντρο της Κόνιτσας, από την πρώτη στιγμή, καθώς η καθηγήτρια-φιλόλογος Γιάννα Νίκου του παρέδιδε μάθημα Ελληνικών τα απογεύματα.

Στις περισσότερες κουβέντες του, ο Ζυλιέν επικαλείται τον Θεό, στον οποίο όπως μας αποκαλύπτει, προσεύχεται καθημερινά. Πάνω στο γραφείο του, μας δείχνει την Καινή Διαθήκη, «φυλαχτό» από τη μητέρα του, πριν την αποχωριστεί για πάντα, βίαια.

Οι άνθρωποι της Κόνιτσας λένε πως πολλές φορές είδαν τον Ζυλιέν να ανηφορίζει με τα πόδια το βουνό και να πηγαίνει στην Μονή Στομίου, το ησυχαστήριο του Αγίου Παϊσιου.

Το ΕΠΑΛ της Κόνιτσας ήταν για τον νεαρό μία οικογένεια, γιατί, όπως μας περιγράφει, οι συμμαθητές και οι καθηγητές του τον αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή. Ήταν ο πρώτος μαθητής στην τάξη, κάθε χρόνο, και το απολυτήριό του γράφει 19,8.

Τον περασμένο Αύγουστο, ο Ζυλιέν έκανε αίτηση για χορήγηση προσφυγικού ασύλου. «Θέλω να νιώθω ασφαλής και να έχω διεθνή προστασία, σύμφωνα με τη συνθήκη της Γενεύης. Θέλω να προχωρήσω για να γίνω χρήσιμος και σημαντικός άνθρωπος για την κοινωνία. Να προσφέρω, όσο μπορέσω, στην Ελλάδα που με βοήθησε» είναι η απάντησή του στο ερώτημα για το πώς βλέπει τώρα το μέλλον του.
Τον ελεύθερο χρόνο του, ο νεαρός ζει με αναμνήσεις από την οικογένεια που έχασε και τον τόπο του. Γιός πολιτικού, αν και γύρισε σελίδα στη ζωή, δεν διαγράφει από τη μνήμη του τον αγώνα του πατέρα του και των συμπατριωτών του για τη δημοκρατία.

protothema

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τους Πρόσφυγες:
«Κι αν ήσουν εσύ;»

Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες

Το πρόγραμμα υλοποιείται από το Φεβρουάριο του 2015 σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση αξιοποιώντας βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.

Το γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση υλοποιεί από το Φεβρουάριο μέχρι το τέλος του 2015 το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων.

Το πρόγραμμα στηρίζεται σε βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος αξιοποιώντας παράλληλα το εκπαιδευτικό υλικό της Ύπατης Αρμοστείας.

Το πρόγραμμα στοχεύει στην ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες και στη στήριξη σχολείων και εκπαιδευτικών που ήδη υλοποιούν ανάλογα προγράμματα με βιωματικές τεχνικές διδασκαλίας και προσεγγίσεις.

Οι δράσεις του περιλαμβάνουν ενδεικτικά τα εξής:
επιμορφωτικά σεμινάρια διάρκειας 18 ωρών το καθένα, σε 4 πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ρόδο) για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μέλη της κοινωνίας των πολιτών σε τοπικό επίπεδο δημιουργία ενός δικτύου 20 σχολείων στην Αττική στα οποία υλοποιούνται εργαστήρια για την ευαισθητοποίηση των μαθητών και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών Διασχολικές Ημέρες Δράσεις, κατά τις οποίες μαθητές των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα υλοποιούν δράσεις που εμπλέκουν ολόκληρη τη σχολική τους κοινότητα

Αναλυτικότερες πληροφορίες… ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Επαναλειτουργεί Ελληνικό Γυμνάσιο και Λύκειο,
μετά από 51 χρόνια, στην Ίμβρο

Εμείς κι αν ξέρουμε από προσφυγιά!!
Επαναλειτουργεί μετά από 51 χρόνια το ελληνικό Γυμνάσιο και Λύκειο στην Ίμβρο μετά από την άδεια που έδωσε το υπουργείο Παιδείας της Τουρκίας.
Φέτος αναμένεται να εγγραφούν 8 μαθητές και για τα δυο σχολεία όμως οι υπεύθυνοι προσδοκούν ότι ο αριθμός θα αυξηθεί καθώς περισσότερες οικογένειες αναμένεται να εγκατασταθούν στην Ίμβρο σύμφωνα και με δημοσίευμα της Daily Sabah.
Το 2012 οι Τουρκικές Αρχές είχαν δώσει την άδεια για την ίδρυση και λειτουργία δημοτικού σχολείου.
Το σχολικό έτος 2013-14 το δημοτικό σχολείο λειτούργησε για πρώτη φορά και σύμφωνα με δημοσιεύματα είχε 4 μαθητές ενώ το 2014 αριθμούσε μόλις 2 μαθητές.
Οι προσπάθειες για τη λειτουργία του Γυμνασίου και Λυκείου δεν είχαν ευοδωθεί το 2014 όταν το υπουργείο Παιδείας της Τουρκίας δεν είχε δώσει την άδεια για τη λειτουργία τους λόγω κτιριακών ζητημάτων ενώ είχαν απορριφθεί και οι εναλλακτικές λύσεις που είχαν προταθεί.

πηγές
difernews
pygmi

Να στείλω ή όχι το παιδάκι μου στον Βρεφονηπιακό Σταθμό; - Ποιά τα οφέλη για τα παιδιά;

Ο Σεπτέμβρης είναι μόλις μία ανάσα μακριά και σε λίγες εβδομάδες ξεκινάνει η νέα σχολική χρονιά για σχολεία και παιδικούς σταθμούς. Έχετε αποφασίσει να στείλετε το μικρό σας στο βρεφονηπιακο σταθμό αλλά αισθάνεστε τύψεις;
Δεν υπάρχει λόγος!
Οι περισσότεροι παιδίατροι υποστηρίζουν ότι η καλύτερη ηλικία για να πάει ένα παιδί στον παιδικό σταθμό είναι τριών ή τεσσάρων, στις μέρες μας όμως οι πολλές ώρες εργασίες καθιστούν το βρεφονηπιακό σταθμό μονόδρομο.
Αντί λοιπόν να αισθάνεστε τύψεις, δεν έχετε παρά να σκεφτείτε τα οφέλη που θα έχει το παίδι σας από αυτήν την εμπειρία.
 
Αυτά είναι:
1. Ασφάλεια
Ιδιαίτερα τον πρώτο καιρό, το μυαλό σας θα είναι διαρκώς στο μωρό σας και δε θα βλέπετε την ώρα να πάτε κοντά του. «Είναι καλά;», «έφαγε;», «μήπως κλαίει;» Διώξτε όλες αυτές τις σκέψεις! Το μικρό σας είναι στα καλά χέρια έμπειρων βρεφονηπιαγωγών και ξέρουν ακριβώς τι πρέπει να κάνουν για να αισθανθεί ένα παιδί καλά, για να φάει το φαγητό του, για να μην κλαίει και για να νιώσει έναν νέο χώρο, οικείο.
Οι περισσότεροι βρεφονηπιακοί σταθμοί τηρούν με αυστηρότητα τους κανόνες υγιεινής. Οι απλές κλασικές ιώσεις στα μικρά παιδιά είναι αναπόφευκτες ακόμα και αν είναι στο σπίτι μαζί σας. Δείτε λοιπόν την θετική πλευρά! Μέχρι να πάει δημοτικό θα έχει ένα πολύ δυνατό ανσοποιητικό σύστημα!
2. Μαθαίνει σε ένα πρόγραμμα
Στους βρεφονηπιακούς σταθμούς ακολουθείται ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα. Τα παιδιά τρώνε, παίζουν, και κάνουν τις διάφορες δραστηριότητες συγκεκριμένες ώρες, πράγμα που μαθαίνει στο παιδί σας από όταν ακόμα είναι πολύ μικρό να βάζει πρόγραμμα και να το τηρεί.


3. Αναπτύσσει πιο γρήγορα τις δεξιότητές του
Το παίδί σας θα δοκιμάσει πολλά καινούρια πράγματα και σιγά σιγά μέσα από αυτά θα χτίσει την προσωπικότητά του. Ζωγραφική, μουσική, παιχνίδια και πόσες ακόμα δραστηριότητες θα γεμίσουν τις μέρες του και θα απογειώσουν τη δημιουργικότητά του! Θα δείτε ότι πλέον το παιδί σας θα εκφράζεται με μεγαλύτερη άνεση και ότι πλέον που είναι μέρος ενός συνόλου θα είναι πιο δυναμικό και ανεξάρτητο.
4. Οι πρώτες φιλίες
Ίσως είναι ακόμα μικρό για να κατανοήσει την έννοια της φιλίας, όμως θα γνωρίσει παιδιά της ηλικίας του, θα παίζει μαζί τους, θα μάθει να μοιράζεται και θα γίνει κοινωνικό από την πολύ μικρή του ηλικία.
5. Συμφέρει οικονομικά
Ο βρεφονηπιακός σταθμός, όχι μόνο ο δημόσιος αλλά και ο ιδιωτικός, σίγουρα συμφέρει περισσότερο από το να προσλάβετε μία κοπέλα για να προσέχει το μικρό σας στο σπίτι, πόσο μάλλον από το να σταματήσετε τη δουλειά σας σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς.
Ελπίζουμε τα παραπάνω επιχειρήματα να σας έπεισαν! Μιλώντας εκ πείρας μίας και εγώ όταν ήμουν μικρούλα είχα πάει βρεφονηπιακό σταθμό, οι αναμνήσεις μου από τότε είναι μεν λίγες, αλλά πολύ όμορφες και επιπλέον γνώρισα και μία από τις αδελφικές μου φίλες που παραμένει πιστή κολλητή φίλη μέχρι και σήμερα!

mothersblog