Η εις Άδου Κάθοδος του Χριστού, θριαμβευτή με τον Σταυρό της νίκης, που
σπάει τις πύλες του Άδη και ελευθερώνει τον Αδάμ και την Εύα, ψηφιδωτό (11ος
αιώνας) Όσιος Λουκάς
Αριστερά εικονίζονται οι δύο εστεμμένοι προφήτες, ο Δαβίδ και ο Σολομών, οι
οποίοι είχαν προφητέψει το γεγονός
Save Our Children ♦ Σώστε τα Παιδιά μας
ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ,
Προστατεύστε το Χαμομηλάκι, Είναι το Φως.
Κίνημα για την προστασία του παιδιού
hamomilaki@gmail.com ♦ ♦
Η ευτυχία είναι απλή, σαν τη σκέψη ενός παιδιού
Σελίδες
▼
Saturday, 30 April 2016
Ἀνάστα, ὁ Θεός... Καλή Ανάσταση!!
Ἀνάστα, ὁ Θεός, κρῖνον τὴν γῆν,
ὅτι σὺ κατακληρονομήσεις ἐν πᾶσι τοῖς ἔθνεσι.
Στίχ. Ἕως πότε κρίνετε ἀδικίαν,
καὶ πρόσωπα ἁμαρτωλῶν λαμβάνετε;
Ἀνάστα, ὁ Θεός, κρῖνον τὴν γῆν,
ὅτι σὺ κατακληρονομήσεις ἐν πᾶσι τοῖς ἔθνεσι.
Στίχ. Οὐκ ἔγνωσαν, οὐδὲ συνῆκαν,
ἐν σκότει διαπορεύονται,
σαλευθήτωσαν πάντα τὰ θεμέλια τῆς γῆς.
Ἀνάστα, ὁ Θεός, κρῖνον τὴν γῆν,
ὅτι σὺ κατακληρονομήσεις ἐν πᾶσι τοῖς ἔθνεσι.
Στίχ. Ἐγὼ εἶπα, Θεοί ἐστε, καὶ υἱοὶ Ὑψίστου πάντες,
ὑμεῖς δὲ ὡς ἄνθρωποι ἀποθνῄσκετε,
καὶ ὡς εἷς τῶν ἀρχόντων πίπτετε.
Ἀνάστα, ὁ Θεός, κρῖνον τὴν γῆν,
ὅτι σὺ κατακληρονομήσεις ἐν πᾶσι τοῖς ἔθνεσι.
Στίχ. Ὁ Θεὸς ἔστη ἐν συναγωγῇ Θεῶν,
ἐν μέσῳ δὲ θεοὺς διακρινεῖ.
Ἀνάστα, ὁ Θεός, κρῖνον τὴν γῆν,
ὅτι σὺ κατακληρονομήσεις ἐν πᾶσι τοῖς ἔθνεσι.
ἐν μέσῳ δὲ θεοὺς διακρινεῖ.
Ἀνάστα, ὁ Θεός, κρῖνον τὴν γῆν,
ὅτι σὺ κατακληρονομήσεις ἐν πᾶσι τοῖς ἔθνεσι.
Στίχ. Ἕως πότε κρίνετε ἀδικίαν,
καὶ πρόσωπα ἁμαρτωλῶν λαμβάνετε;
Ἀνάστα, ὁ Θεός, κρῖνον τὴν γῆν,
ὅτι σὺ κατακληρονομήσεις ἐν πᾶσι τοῖς ἔθνεσι.
Στίχ. Οὐκ ἔγνωσαν, οὐδὲ συνῆκαν,
ἐν σκότει διαπορεύονται,
σαλευθήτωσαν πάντα τὰ θεμέλια τῆς γῆς.
Ἀνάστα, ὁ Θεός, κρῖνον τὴν γῆν,
ὅτι σὺ κατακληρονομήσεις ἐν πᾶσι τοῖς ἔθνεσι.
Στίχ. Ἐγὼ εἶπα, Θεοί ἐστε, καὶ υἱοὶ Ὑψίστου πάντες,
ὑμεῖς δὲ ὡς ἄνθρωποι ἀποθνῄσκετε,
καὶ ὡς εἷς τῶν ἀρχόντων πίπτετε.
Ἀνάστα, ὁ Θεός, κρῖνον τὴν γῆν,
ὅτι σὺ κατακληρονομήσεις ἐν πᾶσι τοῖς ἔθνεσι.
Friday, 29 April 2016
Σήμερον μαύρος ουρανός / σήμερον μαύρη μέρα,
σήμερον εσταυρώσανε / τον πάντων βασιλέα.
Σήμερον μαύρος ουρανός,
σήμερον μαύρη μέρα,
σήμερον εσταυρώσανε,
τον πάντων βασιλέα.
Σήμερον όλοι θλίβονται
και τα βουνά λυπούνται.
Σήμερον έβαλαν βουλήν
οι άνομοι Εβραίοι,
οι άνομοι και τα σκυλιά
οι τρισκαταραμένοι.
Σαν κλέφτη τον επιάσανε
και σαν φονιά τον πάνε
και στου Πιλάτου τις αυλές
εκεί τον τυραγνάνε.
Κι' η Παναγιά η δέσποινα
κ' οι άλλες οι γυναίκες
έπιασαν το στρατί στρατί,
στρατί το μονοπάτι.
Το μονοπάτι τς' έβγαλε
μεσ' στου ληστή την πόρτα.
Τηρά δεξιά, τηρά ζερβά,
κανέναν δεν γνωρίζει.
Τηρά και δεξιώτερα
βλέπει τον Άγιο Γιάννη
-Άγιε μου Γιάννη Πρόδρομε
και βαπτιστή του γυιού μου
μην είδες τον υιγιόκα μου
και σένα δάσκαλό σου;
-Δεν έχω γλώσσα να σου πω
γλώσσα να σου μιλήσω,
δεν έχω χεροπάλαμο,
για να σού τονε δείξω.
Βλέπεις εκείνον τον γυμνό,
τον παραπονεμένο,
οπού φορεί πουκάμισο
στο αίμα βουτημένο;
Οπούναι τα ματάκια του
ραμμένα με μετάξι,
κι οπού φορεί στην κεφαλή
αγκάθινο στεφάνι;
Εκείνος είναι ο γυιόκας σου
και μένα δάσκαλός μου.
Thursday, 28 April 2016
Η Προδοσία
Λαός μου τί ἐποίησά σοι, ἢ τί σοι παρηνώχλησα;
τοὺς τυφλούς σου ἐφώτισα, τοὺς λεπρούς σου ἐκαθάρισα,
ἄνδρα ὄντα ἐπὶ κλίνης ἠνωρθωσάμην.
Λαός μου, τί ἐποίησά σοι, καὶ τί μοι ἀνταπέδωκας;
ἀντὶ τοῦ μάννα χολήν, ἀντὶ τοῦ ὕδατος ὄξος,
ἀντὶ τοῦ ἀγαπᾶν με, σταυρῷ με προσηλώσατε·
οὐκέτι στέγω λοιπόν, καλέσω μου τὰ ἔθνη,
κᾀκεῖνα με δοξάσουσι, σὺν τῷ Πατρὶ καὶ τῷ Πνεύματι,
κᾀγὼ αὐτοῖς δωρήσομαι, ζωὴν τὴν αἰώνιον.
![]() |
| Η Προδοσία. Θεοφάνης ο Κρης. Ιερά Μονή Σταυρονικήτα του Αγίου Όρους |
Λαέ μου, τί σου ἔκανα ἤ σέ τί σέ ἐνώχλησα;
Στούς τυφλούς σου χάρισα τό
φῶς,
τούς λεπρούς σου καθάρισα,
σήκωσα ἄντρα πού ἦταν στό
κρεβάτι παράλυτος.
Λαέ μου, τί σοῦ ἔκανα καί τί μου ἀνταπόδωσες;
Ἀντί
τοῦ μάννα, μοῦ ἔδωσες χολή,
καί ἀντί τοῦ ὕδατος μοῦ ἔδωσες
ξύδι,
καί ἀντί νά μέ ἀγαπᾶτε, μέ καρφώσατε στό σταυρό.
Λοιπόν, δέ σᾶς
ὑποφέρω πιά·
θά καλέσω τούς εθνικούς
κι ἐκεῖνοι θά μέ δοξάσουν μαζί μέ τόν Πατέρα
καί τό Ἅγιο Πνεύμα·
κι ἐγώ θά δωρήσω σ᾽ αὐτούς τήν αἰώνια ζωή.
Διαλογισμός ή Προσευχή;
Πολύς λόγος για το Διαλογισμό.
Μεγάλη μόδα το meditation.
Διαλογισμός είναι μία μορφή πνευματικής συγκέντρωσης που επιτυγχάνεται με τη βαθιά χαλάρωση, την απομάκρυνση κάθε σκέψης και εξωτερικών ερεθισμάτων.
Σκοπός του διαλογισμού είναι η άντληση γνώσης ή και εμπειριών άμεσα, χωρίς τη χρήση των αισθητηρίων οργάνων του ανθρώπου ή οποιασδήποτε πηγής πληροφόρησης. Γενικότερα θεωρείται και μέσο ψυχικής χαλάρωσης και ευεξίας.
Πολύς λόγος επίσης για τη Γιόγκα. Γιόγκα νοείται ένα από τα συστήματα της ινδικής φιλοσοφίας που πρεσβεύει την ένωση της ψυχής με τον Θεό, μέσω συγκεκριμένων μεθόδων, κύρια του διαλογισμού.
Για τη δικιά μας ένωση με το Θεό, έχουμε την προσευχούλα μας.
Ο διαλογισμός, αφορά τον εαυτό μας. Είναι η διαδικασία να κλειστείς στον εαυτό σου. Να κόψεις κάθε εξωτερικό ερέθισμα. Να κλειδαμπαρωθείς. Να πετύχεις την εσωτερική γαλήνη.
Η Προσευχή, είναι πράξη εξωτερίκευσης. Είναι επικοινωνία. Επικοινωνία με το Θεό. Είναι Θεϊκή Κοινωνία.
Ο Διαλογισμός, θέλει προϋποθέσεις. Θέλει τον χώρο του. Την ησυχία του. Τα κεράκια του. Τα αρωματικά του θυμιάματα.
Η Προσευχή, δεν θέλει προϋποθέσεις. Προσεύχομαι, όταν θέλω. Προσεύχομαι όταν έχω ανάγκη. Όπου και να είμαι.
Η προσευχή φέρνει τη γαλήνη, ο Διαλογισμός θέλει γαλήνη.
Ο Διαλογισμός κόβει την επαφή μου με το σύμπαν, με κλείνει στον εαυτό μου.
Η Προσευχή με ενώνει με το σύμπαν, με κάνει μέρος Του Θεού.
Ο Διαλογισμός είναι πράξη εγωισμού, αφορά μόνο εμένα.
Η Προσευχή είναι πράξη αγάπης, αφορά όλους.
Ο Διαλογισμός περιορίζεται στα του εαυτού μου.
Η Προσευχή ζητάει, για μένα, για τα παιδιά μου, για αγαπημένους μου, για όλο τον κόσμο.
Η Προσευχή ευχαριστεί, δοξάζει, αναγνωρίζει.
Η προσευχή κάνει Διάλογο. Ο Διαλογισμός κάνει μονόλογο.
Ο Διαλογισμός θέλει εκπαίδευση. Τον διαλογισμό πρέπει να τον διδαχτείς. Χρειάζεσαι τον γκουρού σου. Χρειάζεσαι το πνευματικό σου εργαστήρι. Για να πετύχεις τον διαλογισμό χρειάζεσαι τα προσωπικά σου μαθήματα και την άσκηση σου και τις εξετάσεις σου.
Η Προσευχή είναι αυτοδίδακτη. Την κουβαλάει ο άνθρωπος από γεννησιμιού του. Όλοι ξέρουν να προσεύχονται. Και όλοι προσεύχονται και αυτοί που διαλογίζονται κι αυτοί που δεν διαλογίζονται.
Άμα γράφεις πανελλήνιες, την προσευχούλα σου μπορείς να την κάνεις, τον διαλογισμό σου δεν μπορείς.
Η Προσευχή είναι δωρεάν και Δωρεά.
Μεγάλη μόδα το meditation.
Διαλογισμός είναι μία μορφή πνευματικής συγκέντρωσης που επιτυγχάνεται με τη βαθιά χαλάρωση, την απομάκρυνση κάθε σκέψης και εξωτερικών ερεθισμάτων.
Σκοπός του διαλογισμού είναι η άντληση γνώσης ή και εμπειριών άμεσα, χωρίς τη χρήση των αισθητηρίων οργάνων του ανθρώπου ή οποιασδήποτε πηγής πληροφόρησης. Γενικότερα θεωρείται και μέσο ψυχικής χαλάρωσης και ευεξίας.
Πολύς λόγος επίσης για τη Γιόγκα. Γιόγκα νοείται ένα από τα συστήματα της ινδικής φιλοσοφίας που πρεσβεύει την ένωση της ψυχής με τον Θεό, μέσω συγκεκριμένων μεθόδων, κύρια του διαλογισμού.
Για τη δικιά μας ένωση με το Θεό, έχουμε την προσευχούλα μας.
Ο διαλογισμός, αφορά τον εαυτό μας. Είναι η διαδικασία να κλειστείς στον εαυτό σου. Να κόψεις κάθε εξωτερικό ερέθισμα. Να κλειδαμπαρωθείς. Να πετύχεις την εσωτερική γαλήνη.
Η Προσευχή, είναι πράξη εξωτερίκευσης. Είναι επικοινωνία. Επικοινωνία με το Θεό. Είναι Θεϊκή Κοινωνία.
Ο Διαλογισμός, θέλει προϋποθέσεις. Θέλει τον χώρο του. Την ησυχία του. Τα κεράκια του. Τα αρωματικά του θυμιάματα.
Η Προσευχή, δεν θέλει προϋποθέσεις. Προσεύχομαι, όταν θέλω. Προσεύχομαι όταν έχω ανάγκη. Όπου και να είμαι.
Η προσευχή φέρνει τη γαλήνη, ο Διαλογισμός θέλει γαλήνη.
Ο Διαλογισμός κόβει την επαφή μου με το σύμπαν, με κλείνει στον εαυτό μου.
Η Προσευχή με ενώνει με το σύμπαν, με κάνει μέρος Του Θεού.
Ο Διαλογισμός είναι πράξη εγωισμού, αφορά μόνο εμένα.
Η Προσευχή είναι πράξη αγάπης, αφορά όλους.
Ο Διαλογισμός περιορίζεται στα του εαυτού μου.
Η Προσευχή ζητάει, για μένα, για τα παιδιά μου, για αγαπημένους μου, για όλο τον κόσμο.
Η Προσευχή ευχαριστεί, δοξάζει, αναγνωρίζει.
Η προσευχή κάνει Διάλογο. Ο Διαλογισμός κάνει μονόλογο.
Ο Διαλογισμός θέλει εκπαίδευση. Τον διαλογισμό πρέπει να τον διδαχτείς. Χρειάζεσαι τον γκουρού σου. Χρειάζεσαι το πνευματικό σου εργαστήρι. Για να πετύχεις τον διαλογισμό χρειάζεσαι τα προσωπικά σου μαθήματα και την άσκηση σου και τις εξετάσεις σου.
Η Προσευχή είναι αυτοδίδακτη. Την κουβαλάει ο άνθρωπος από γεννησιμιού του. Όλοι ξέρουν να προσεύχονται. Και όλοι προσεύχονται και αυτοί που διαλογίζονται κι αυτοί που δεν διαλογίζονται.
Άμα γράφεις πανελλήνιες, την προσευχούλα σου μπορείς να την κάνεις, τον διαλογισμό σου δεν μπορείς.
Η προσευχή είναι πράξη ταραχής, είναι πράξη γαλήνης, είναι διεκδίκηση και δόσιμο. Είναι αφιέρωση, είναι σύνδεση. Η προσευχή είναι πόλεμος. Η Προσευχή είναι Ειρήνη, είναι συμφιλίωση, είναι Αγάπη. Η Προσευχή είναι ταπείνωση, είναι λατρεία, είναι αναγνώριση της ελαχιστότητάς μας και του μεγαλείου του Θεού.Ο Διαλογισμός πουλιέται και αγοράζεται.
Η Προσευχή είναι δωρεάν και Δωρεά.
Wednesday, 27 April 2016
Μακρυγιάνης - «Απεβίωσεν υπό γενικής ατροφίας»
αν ο Μακρυγιάννης μάθαινε γράμματα…
Ο Γιώργος Σεφέρης γράφει για τη μόρφωση του Μακρυγιάννη:
Αν ο Μακρυγιάννης μάθαινε γράμματα την εποχή εκείνη, πολύ φοβούμαι πως θα έπρεπε να απαρνηθεί τον εαυτό του, γιατί την παιδεία την κρατούσαν στα χέρια τους οι «τροπαιούχοι του άδειου λόγου», καθώς είπε ο ποιητής, που δεν έλειψαν ακόμη.
Η πατρίδα του κάθε ανθρώπου και η θρησκεία είναι το παν.
Γλυκύτερον πράμα δεν είναι άλλο από την πατρίδα και θρησκεία.
Όσο αγαπώ την πατρίδα μου δεν αγαπώ άλλο τίποτας. Ναρθή ένας να μου ειπή ότι θα πάγη ομπρός η πατρίδα, στρέγομαι να μου βγάλη και τα δυο μου μάτια. Ότι αν είμαι στραβός, και η πατρίδα μου είναι καλά, με θρέφει. Αν είναι η πατρίδα μου αχαμνά, δέκα μάτια νάχω, στραβός θανά είμαι.
ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ “ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ”
Ο Γιώργος Σεφέρης γράφει για τη μόρφωση του Μακρυγιάννη:
Αν ο Μακρυγιάννης μάθαινε γράμματα την εποχή εκείνη, πολύ φοβούμαι πως θα έπρεπε να απαρνηθεί τον εαυτό του, γιατί την παιδεία την κρατούσαν στα χέρια τους οι «τροπαιούχοι του άδειου λόγου», καθώς είπε ο ποιητής, που δεν έλειψαν ακόμη.
Δεν επαινώ τον Μακρυγιάννη γιατί δεν έμαθε γράμματα, αλλά δοξάζω τον πανάγαθο Θεό που δεν του έδωσε τα μέσα να τα μάθει. Γιατί αν είχε πάει σε δάσκαλο, θα είχαμε ίσως πολλές φορές τον όγκο των Απομνημονευμάτων σε μια γλώσσα, όλο κουδουνίσματα και κορδακισμούς· θα είχαμε ίσως περισσότερες πληροφορίες για τα ιστορικά των χρόνων εκείνων, θα είχαμε ίσως ένα Σούτσο της πεζογραφίας, αλλά αυτή την αστέρευτη πηγή ζωής, που είναι το βιβλίο του Μακρυγιάννη, δε θα την είχαμε.
Και θα ήταν μεγάλο κρίμα. Γιατί έτσι όπως μας φανερώνεται ο Μακρυγιάννης, βλέπουμε ολοκάθαρα πως αν και αγράμματος, δεν ήταν διόλου ένας ορεσίβιος ακαλλιέργητος βάρβαρος. Ήταν ακριβώς το εναντίον: ήταν μια από τις πιο μορφωμένες ψυχές του ελληνισμού. Και η μόρφωση, η παιδεία που δηλώνει ο Μακρυγιάννης, δεν είναι κάτι ξέχωρο ή αποσπασματικά δικό του· είναι το κοινό χτήμα, η ψυχική περιουσία μιας φυλής, παραδομένη για αιώνες και χιλιετίες, από γενιά σε γενιά, από ευαισθησία σε ευαισθησία· κατατρεγμένη και πάντα ζωντανή, αγνοημένη και πάντα παρούσα -είναι το κοινό χτήμα της μεγάλης λαϊκής παράδοσης του Γένους. Είναι η υπόσταση, ακριβώς, αυτού του πολιτισμού, αυτής της διαμορφωμένης ενέργειας, που έπλασε τους ανθρώπους και το λαό που αποφάσισε να ζήσει ελεύθερος ή να πεθάνει στα ’21.
Γι’αυτό η λαϊκή μας παράδοση είναι τόσο σπουδαία.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ “ΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ – Ο ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ”
“ΔΟΚΙΜΕΣ Α΄”
Γι’αυτό η λαϊκή μας παράδοση είναι τόσο σπουδαία.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ “ΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ – Ο ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ”
“ΔΟΚΙΜΕΣ Α΄”
από τη Μυριόβιβλο
Η πατρίδα του κάθε ανθρώπου και η θρησκεία είναι το παν.
Γλυκύτερον πράμα δεν είναι άλλο από την πατρίδα και θρησκεία.
Όσο αγαπώ την πατρίδα μου δεν αγαπώ άλλο τίποτας. Ναρθή ένας να μου ειπή ότι θα πάγη ομπρός η πατρίδα, στρέγομαι να μου βγάλη και τα δυο μου μάτια. Ότι αν είμαι στραβός, και η πατρίδα μου είναι καλά, με θρέφει. Αν είναι η πατρίδα μου αχαμνά, δέκα μάτια νάχω, στραβός θανά είμαι.
ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ “ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ”
Ο Klepetan γυρίζει κάθε Άνοιξη στη Malena!
True Love Returns in the Spring
Ο λόγος για τον Klepetan και την Malena, ένα ζευγάρι πελαργών που έχουν εγκατασταθεί σε μια κροατική πόλη και πιο συγκεκριμένα στη στέγη ενός σπιτιού που τους φιλοξενεί τα τελευταία 15 χρόνια.
Ο Klepetan κάθε χειμώνα μεταναστεύει στη Νότια Αφρική μαζί με τα υπόλοιπα πουλιά του είδους του. Δυστυχώς, όμως, η αγαπημένη του Malena δεν μπορεί να τον ακολουθήσει αφού πριν από πολλά χρόνια τραυματίστηκε από έναν κυνηγό και έκτοτε δεν μπορεί να πετάξει.
Το ζευγάρι είναι τόσο αγαπητό στην Κροατία, που έχει δημιουργηθεί ένα πολύ όμορφο βίντεο κινουμένων σχεδίων που αναπαριστά τον μεγάλο τους έρωτα.
Έτσι, ο Klepetan ξεκινάει το ταξίδι μόνος του και μετά το πέρας της περιόδου γυρνά κοντά στην αγαπημένη του. Το διάστημα που λείπει, τη Malena και τα μικρά της, φροντίζει ο ιδιοκτήτης του σπιτιού, όπου έχουν φωλιάσει, προμηθεύοντας τα αξιολάτρευτα πτηνά με τα απαραίτητα ψάρια, ώστε να επιβιώσουν και να συνεχίσουν να αναπαράγονται.
Το ζευγάρι είναι τόσο αγαπητό στην Κροατία, που έχει δημιουργηθεί ένα πολύ όμορφο βίντεο κινουμένων σχεδίων που αναπαριστά τον μεγάλο τους έρωτα.
Tuesday, 26 April 2016
«Οι ουλές μιλούν πιο δυνατά από την κόψη του σπαθιού που τις δημιούργησε.» - «Ηττημένος είναι μόνο όποιος παραιτείται. Οι άλλοι είναι όλοι νικητές»
Paolo Coelho: Ποτέ μην εγκαταλείπεις - Σήκω… και περπάτα!!!
Το καλοκαίρι θέλει να κρατήσουν οι ζεστές του μέρες για πάντα, γιατί είναι
πεπεισμένο ότι η ζέστη είναι ευεργετική για τη γη. Τελικά όμως αποδέχεται την
άφιξη του φθινοπώρου, που θα επιτρέψει στη γη να ξεκουραστεί.
Η γαζέλα τρώει το χορτάρι και την καταβροχθίζει το λιοντάρι. Το θέμα δεν είναι ποιος είναι ο πιο δυνατός, αλλά πώς μας δείχνει ο Θεός τον κύκλο του θανάτου και της ανάστασης.
Η γαζέλα τρώει το χορτάρι και την καταβροχθίζει το λιοντάρι. Το θέμα δεν είναι ποιος είναι ο πιο δυνατός, αλλά πώς μας δείχνει ο Θεός τον κύκλο του θανάτου και της ανάστασης.
Στον κύκλο αυτό δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι, μονάχα στάδια που πρέπει να ολοκληρωθούν. Όταν το καταλάβει αυτό η καρδιά του ανθρώπου, θα απελευθερωθεί. Θα αποδέχεται χωρίς πόνο τις δύσκολες στιγμές και δε θα αφήνεται να ξεγελαστεί από τις στιγμές της δόξας.Και τα δύο θα περάσουν. Η μία κατάσταση θα διαδεχτεί την άλλη. Και ο κύκλος θα συνεχιστεί μέχρι να απελευθερωθούμε από τη σάρκα και να συναντηθούμε με τη θεϊκή Ενέργεια.
Έτσι, όταν ο παλαιστής βγει στην αρένα -είτε από δική του επιλογή είτε επειδή τον έστειλε εκεί το μυστηριώδες πεπρωμένο-, ας νιώθει χαρά το πνεύμα του για τη μάχη που θα δώσει. Αν διατηρήσει την αξιοπρέπεια και την τιμή του, δε θα ηττηθεί ποτέ, ακόμα κι αν χάσει τον αγώνα, επειδή η ψυχή του θα είναι άθικτη.Και δε θα κατηγορήσει κανέναν γι’ αυτό που του συμβαίνει.
Από τότε που αγάπησε για πρώτη φορά και τον απέρριψαν κατάλαβε πως αυτό
δε σκότωσε την ικανότητα του να αγαπάει.
Και χαιρόμαστε με τα λόγια μας.
Άλλοι όμως, ακόμα κι αν υποφέρουν από την ήττα και ταπεινώνονται από τις ιστορίες που διαδίδουν γι’ αυτούς οι νικητές, επιτρέπουν στον εαυτό τους να δακρύσει, μα ποτέ δε νιώθουν αυτολύπηση. Ξέρουν απλώς πως η μάχη διακόπηκε και πως τη συγκεκριμένη στιγμή οι ίδιοι βρίσκονται σε μειονεκτική θέση.
Ακούν τους χτύπους της καρδιάς τους. Προσέχουν πως βρίσκονται σε ένταση. Πως φοβούνται. Κάνουν έναν απολογισμό της ζωής τους και ανακαλύπτουν πως, παρά τον τρόμο που αισθάνονται, η πίστη καίει ακόμα στην καρδιά τους και τους ωθεί προς τα εμπρός.
Η προηγούμενη ήττα τούς αναγκάζει να νικήσουν τούτη τη φορά, αφού δε θέλουν να ξαναζήσουν τον ίδιο πόνο.
Ό,τι ισχύει στον έρωτα ισχύει και στον πόλεμο. Όταν χάνουμε μια μάχη ή όλα όσα νομίζαμε πως είχαμε, ζούμε στιγμές δυστυχίας. Όταν όμως οι στιγμές αυτές περνούν, ανακαλύπτουμε μια άγνωστη δύναμη που υπάρχει μέσα στον καθένα από μας, μια δύναμη που μας εκπλήσσει και αυξάνει τον αυτοσεβασμό μας.Κοιτάζουμε γύρω μας και λέμε στον εαυτό μας: «Επέζησα».
Και χαιρόμαστε με τα λόγια μας.
Άλλοι όμως, ακόμα κι αν υποφέρουν από την ήττα και ταπεινώνονται από τις ιστορίες που διαδίδουν γι’ αυτούς οι νικητές, επιτρέπουν στον εαυτό τους να δακρύσει, μα ποτέ δε νιώθουν αυτολύπηση. Ξέρουν απλώς πως η μάχη διακόπηκε και πως τη συγκεκριμένη στιγμή οι ίδιοι βρίσκονται σε μειονεκτική θέση.
Ακούν τους χτύπους της καρδιάς τους. Προσέχουν πως βρίσκονται σε ένταση. Πως φοβούνται. Κάνουν έναν απολογισμό της ζωής τους και ανακαλύπτουν πως, παρά τον τρόμο που αισθάνονται, η πίστη καίει ακόμα στην καρδιά τους και τους ωθεί προς τα εμπρός.
Προσπαθούν να μάθουν πού έκαναν λάθος και πού όχι. Εκμεταλλεύονται τη στιγμή που είναι πεσμένοι κάτω για να ξεκουραστούν, για να γιατρέψουν τις πληγές τους, να ανακαλύψουν νέες στρατηγικές και να εξοπλιστούν καλύτερα.Και φτάνει μια μέρα που τους χτυπά την πόρτα μια καινούρια μάχη. Ο φόβος υπάρχει ακόμα, όμως πρέπει να δράσουν – αλλιώς θα μείνουν πεσμένοι για πάντα. Σηκώνονται, αντικρίζουν τον αντίπαλο και θυμούνται τον πόνο που έζησαν και δε θέλουν να ξαναζήσουν.
Η προηγούμενη ήττα τούς αναγκάζει να νικήσουν τούτη τη φορά, αφού δε θέλουν να ξαναζήσουν τον ίδιο πόνο.
Κι αν η νίκη δεν έρθει αυτή τη φορά, θα έρθει την επόμενη. Κι αν όχι την επόμενη, τη μεθεπόμενη. Το χειρότερο δεν είναι να πέφτεις, είναι να μη σηκώνεσαι.Ηττημένος είναι μόνο όποιος παραιτείται.
Οι άλλοι είναι όλοι νικητές.
Και θα έρθει η μέρα που οι δύσκολες στιγμές θα είναι μονάχα ιστορίες τις οποίες θα αφηγούνται περήφανοι σε όποιον θέλει να τους ακούσει. Και όλοι θα ακούν με σεβασμό, και θα μάθουν να έχουν τρία σημαντικά πράγματα.
Υπομονή, και να περιμένουν την κατάλληλη στιγμή για να δράσουν.
Σοφία, για να μην αφήσουν την επόμενη ευκαιρία να ξεφύγει.
Και περηφάνια για τις ουλές τους.
Απόσπασμα από το βιβλίο του Paolo Coelho
Και θα έρθει η μέρα που οι δύσκολες στιγμές θα είναι μονάχα ιστορίες τις οποίες θα αφηγούνται περήφανοι σε όποιον θέλει να τους ακούσει. Και όλοι θα ακούν με σεβασμό, και θα μάθουν να έχουν τρία σημαντικά πράγματα.
Υπομονή, και να περιμένουν την κατάλληλη στιγμή για να δράσουν.
Σοφία, για να μην αφήσουν την επόμενη ευκαιρία να ξεφύγει.
Και περηφάνια για τις ουλές τους.
Οι ουλές είναι μετάλλια χαραγμένα στη σάρκα τους με φωτιά και σίδερο και θα τρομάζουν τους εχθρούς τους, γιατί θα δείχνουν πως ο άνθρωπος που στέκεται απέναντι τους έχει μεγάλη εμπειρία στη μάχη. Συχνά αυτό μας κάνει να επιζητάμε το διάλογο και να αποφεύγουμε τις συγκρούσεις.Οι ουλές μιλούν πιο δυνατά από την κόψη του σπαθιού που τις δημιούργησε.
Απόσπασμα από το βιβλίο του Paolo Coelho
«Το χειρόγραφο της Άκρα»
Παιδί μου, ο γονιός μέσα μου ποτέ δεν θα σε αφήσει
να φύγεις από την καρδιά μου.
Παιδί μου,
Ανησυχώ αν είσαι κουρασμένο και πως ήταν η μέρα σου.
Προσεύχομαι να είσαι ευτυχισμένο και να περιβάλλεσαι από φίλους που σε αγαπάνε και σε εμπιστεύονται.
Ένα κομμάτι του εαυτού μου όμως, ακόμη χρειάζεται να ακούσει αυτά τα πράγματα από εσένα.
Μερικές μέρες είναι πολυάσχολες αλλά ένα απλό «Γεια, είμαι καλά.» είναι αρκετό.
Ένα κομμάτι του εαυτού μου όμως, ακόμη χρειάζεται να ακούσει αυτά τα πράγματα από εσένα.
Μερικές μέρες είναι πολυάσχολες αλλά ένα απλό «Γεια, είμαι καλά.» είναι αρκετό.
Είσαι μεγάλο πια και μου το έχεις πει επανειλημμένα.
Όμως ο γονιός μέσα μου ποτέ δεν θα σε αφήσει
να φύγεις από την καρδιά μου.
Μέσα στην ψυχή μου θα είσαι το μωρό μου και μερικές φορές χρειάζομαι απλά να ακούσω: «Γεια μαμά, είμαι καλά.»
Μέσα στην ψυχή μου θα είσαι το μωρό μου και μερικές φορές χρειάζομαι απλά να ακούσω: «Γεια μαμά, είμαι καλά.»
Έτσι είναι αποτελεσματική μια «συγγνώμη»
Μαθήματα ζωής για μας και τα παιδιά μας
Σας έχει τύχει ποτέ να μετανιώσετε για κάποιο λάθος που έχετε κάνει και να μην μπορείτε να πείσετε τον ενδιαφερόμενο πως πραγματικά μετανοήσατε;
Είτε γιατί δεν έχετε τον τρόπο, είτε γιατί δεν βρίσκετε τα λόγια, είτε πολύ απλά γιατί δεν είστε πειστικοί, η συγγνώμη σας δεν εισακούγεται.
Επιστήμονες, λοιπόν, μελέτησαν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντιδρούν στη συγγνώμη και εντόπισαν ορισμένα σημεία-κλειδιά που μπορούν να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, τη συγχώρεση δηλαδή.
Επιστήμονες, λοιπόν, μελέτησαν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντιδρούν στη συγγνώμη και εντόπισαν ορισμένα σημεία-κλειδιά που μπορούν να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, τη συγχώρεση δηλαδή.
Αυτά είναι:
1. Έκφραση της λύπης
2. Εξήγηση του τι έφταιξε
1. Έκφραση της λύπης
2. Εξήγηση του τι έφταιξε
3. Ανάληψη ευθύνης
4. Δήλωση μετάνοιας
5. Προσφορά επανόρθωσης
6. Αίτημα συγχώρεσης
Το πιο σημαντικό, σύμφωνα με την έρευνα, είναι η «ανάληψη ευθύνης», με δεύτερο την «προσφορά επανόρθωσης». Λογικό, αφού δείχνουμε πως καταλαβαίνουμε απόλυτα το λάθος μας και δεσμευόμαστε να λύσουμε το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί. Έπειτα, ακολουθούν τα υπόλοιπα με τελευταίο στη σειρά να έρχεται το «αίτημα συγχώρεσης».
Monday, 25 April 2016
Σε έξαρση ο ιός Κοξάκι (Coxsackie) στα Τρίκαλα
Ο ιός Κοξάκι (Coxsackie) είναι μέλος της οικογένειας των εντεροϊών (η οποία περιλαμβάνει επίσης τον ιό της πολιομυελίτιδας και της ηπατίτιδας Α) και ζει στον ανθρώπινο πεπτικό σωλήνα.
Μπορεί να μεταδοθεί από άτομο σε άτομο, συνήθως όταν δεν πλένουμε καλά τα χέρια μας και τις επιφάνειες που έχουν μολυνθεί από περιττώματα.
Σε αυτές τις επιφάνειες ο ιός Κοξάκι μπορεί να επιζήσει για αρκετές ημέρες. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο Κοξάκι προκαλεί ήπια γριπώδη συμπτώματα που φεύγουν χωρίς θεραπεία. Αλλά, σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να οδηγήσει σε πιο σοβαρές λοιμώξεις.
Συμπτώματα
Ο ιός Coxsackie μπορεί να παράγει μια ευρεία ποικιλία συμπτωμάτων. Περίπου τα μισά από όλα τα παιδιά που μολύνονται με τον ιό, δεν έχουν συμπτώματα. Άλλα εκδηλώνουν ξαφνικά υψηλό πυρετό, πονοκέφαλο και μυϊκούς πόνους, ενώ μερικά παιδιά έχουν επίσης πόνο στο λαιμό, κοιλιακή δυσφορία, ή ναυτία. Ένα παιδί με τον ιό Κοξάκι μπορεί απλά να έχει πυρετό, αλλά να μην έχει άλλα συμπτώματα. Στα περισσότερα παιδιά, ο πυρετός διαρκεί περίπου τρεις ημέρες και στη συνέχεια εξαφανίζεται.
Ο ιός Coxsackie μπορεί να παράγει μια ευρεία ποικιλία συμπτωμάτων. Περίπου τα μισά από όλα τα παιδιά που μολύνονται με τον ιό, δεν έχουν συμπτώματα. Άλλα εκδηλώνουν ξαφνικά υψηλό πυρετό, πονοκέφαλο και μυϊκούς πόνους, ενώ μερικά παιδιά έχουν επίσης πόνο στο λαιμό, κοιλιακή δυσφορία, ή ναυτία. Ένα παιδί με τον ιό Κοξάκι μπορεί απλά να έχει πυρετό, αλλά να μην έχει άλλα συμπτώματα. Στα περισσότερα παιδιά, ο πυρετός διαρκεί περίπου τρεις ημέρες και στη συνέχεια εξαφανίζεται.
Ο ιός Κοξάκι μπορεί επίσης να προκαλέσει πολλά διαφορετικά συμπτώματα που επηρεάζουν διαφορετικά μέρη του σώματος:
Λοίμωξη σε χέρια, πόδια και στόμα:
Ένα είδος του ιού coxsackie, προκαλεί επώδυνες φλύκταινες με κόκκινο χρώμα στον λαιμό, στην γλώσσα, τα ούλα, την σκληρά υπερώα, στο εσωτερικό από τα μάγουλα, καθώς και στις παλάμες των χεριών και στα πέλματα των ποδιών.
Ερπητική κυνάγχη:
Ερπητική κυνάγχη:
Μια μόλυνση του λαιμού που δημιουργεί φουσκάλες με κόκκινο δακτύλιο και έλκη στις αμυγδαλές και την μαλακή υπερώα.
Αιμορραγική επιπεφυκίτιδα:
Αιμορραγική επιπεφυκίτιδα:
Μια λοίμωξη που επηρεάζει το λευκό τμήμα των ματιών. Η αιμορραγική επιπεφυκίτιδα αρχίζει συνήθως ως πόνος του οφθαλμού, που ακολουθείται γρήγορα από κόκκινα, υγρά μάτια με οίδημα, ευαισθησία στο φως και θολή όραση.
Περιστασιακά, ο ιός Κοξάκι μπορεί να προκαλέσει πιο σοβαρές λοιμώξεις που μπορεί να χρειαστεί να αντιμετωπιστούν με εισαγωγή σε ένα νοσοκομείο:Ιογενής μηνιγγίτιδα:
Μία λοίμωξη των μηνίγγων (οι τρεις μεμβράνες που περιβάλλουν τον εγκέφαλο και το νωτιαίο μυελό)
Εγκεφαλίτιδα:
Εγκεφαλίτιδα:
Μια λοίμωξη του εγκεφάλου.
Μυοκαρδίτιδα:
Μυοκαρδίτιδα:
Μία λοίμωξη του καρδιακού μυός Τα νεογνά μπορεί να μολυνθούν από τις μητέρες τους κατά τη διάρκεια ή αμέσως μετά τη γέννηση και διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για την ανάπτυξη σοβαρής λοίμωξης, συμπεριλαμβανομένης της μυοκαρδίτιδας, της ηπατίτιδας και της μηνιγγοεγκεφαλίτιδας (φλεγμονή του εγκεφάλου και των μηνίγγων ταυτόχρονα).
Στα νεογέννητα, τα συμπτώματα μπορούν να αναπτυχθούν μέσα σε 2 εβδομάδες μετά τη γέννηση.
Μεταδοτικότητα του ιού
Ο ιός Κοξάκι είναι πολύ εύκολο να κολλήσει από το ένα παιδί στο άλλο.
Μπορεί να μεταδοθεί από άπλυτα χέρια και από επιφάνειες που έχουν μολυνθεί από περιττώματα.
Μπορεί επίσης να εξαπλωθεί μέσω σταγονιδίων που “ψεκάζονται” στον αέρα, κάθε φορά που κάποιος ασθενής (μολυσμένος με Κοξάκι) βήχει ή φτερνίζεται.
Ο ιός Κοξάκι είναι πολύ εύκολο να κολλήσει από το ένα παιδί στο άλλο.
Μπορεί να μεταδοθεί από άπλυτα χέρια και από επιφάνειες που έχουν μολυνθεί από περιττώματα.
Μπορεί επίσης να εξαπλωθεί μέσω σταγονιδίων που “ψεκάζονται” στον αέρα, κάθε φορά που κάποιος ασθενής (μολυσμένος με Κοξάκι) βήχει ή φτερνίζεται.
Ο κίνδυνος μόλυνσης από τον ιό Coxsackie είναι υψηλότερος μεταξύ των βρεφών και των παιδιών ηλικίας κάτω των 5 ετών. Ο ιός εξαπλώνεται εύκολα σε μέρη, όπως σχολεία, παιδικοί σταθμοί και κατασκηνώσεις. Τα παιδιά που έχουν μολυνθεί με τον ιό Κοξάκι είναι πιο μεταδοτικά κατά την πρώτη εβδομάδα που ασθενούν.
Πρόληψη: Δεν υπάρχει εμβόλιο για την πρόληψη της μόλυνσης από τον ιό Coxsackie. Το πλύσιμο των χεριών είναι η καλύτερη προστασία.Πρέπει να μάθετε τα παιδιά σας να πλένουν τα χέρια τους συχνά, ιδιαίτερα μετά τη χρήση της τουαλέτας (ειδικά σε δημόσιους χώρους), πριν από τα γεύματα και πριν την προετοιμασία του φαγητού. Τα κοινόχρηστα παιχνίδια σε κέντρα παιδικής φροντίδας θα πρέπει να καθαρίζονται τακτικά με απολυμαντικό, επειδή ο ιός μπορεί να ζήσει σε αυτά τα αντικείμενα για μέρες.
Τα παιδιά που ασθενούν με τον ιό Κοξάκι θα ...
Ιάσονας, ο μονοσάνδαλος — Η Αργοναυτική εκστρατεία
Ο Ιάσονας ήταν γιος του βασιλιά της Ιωλκού, Αίσονα και της Πολυμήδης,
αρχηγός της Αργοναυτικής εκστρατείας.
Πριν απ’ αυτή διακρίθηκε στην εξόντωση του Καλυδώνιου κάπρου.
Άνηκε στην οικογένεια των Αιολιδών της Ιωλκού.
Άνηκε στην οικογένεια των Αιολιδών της Ιωλκού.
Ο πατέρας του, θέλοντας να προστατέψει τον Ιάσονα από τις επιβουλές του
σφετεριστή Πελία, προσποιήθηκε ότι ο Ιάσονας είχε πεθάνει, ενώ κρυφά και
μέσα στη νύχτα τον οδήγησε στον Κένταυρο Χείρωνα, στο βουνό Πήλιο, όπου
ο Ιάσονας εκπαιδεύτηκε στο σώμα και το πνεύμα.
Όταν έγινε 20 χρονών, ξεκίνησε το δρόμο του για την Ιωλκό.
Στην πορεία, ο νέος συνάντησε την Ήρα, που εμφανίστηκε υπό τη μορφή μιας ασθενούς γριάς, ζητώντας του να την περάσει από τον ποταμό Άναυρο.
Ο Ιάσονας πρόθυμα πέρασε τη γριά από το ποτάμι, έχασε όμως το ένα του σανδάλι στον πάτο του ποταμού. Λίγες μέρες μετά εμφανίστηκε μονοσάνταλος μπροστά στον Πελία, ζητώντας του το θρόνο που δικαιωματικά του άνηκε.
Στην πορεία, ο νέος συνάντησε την Ήρα, που εμφανίστηκε υπό τη μορφή μιας ασθενούς γριάς, ζητώντας του να την περάσει από τον ποταμό Άναυρο.
Ο Ιάσονας πρόθυμα πέρασε τη γριά από το ποτάμι, έχασε όμως το ένα του σανδάλι στον πάτο του ποταμού. Λίγες μέρες μετά εμφανίστηκε μονοσάνταλος μπροστά στον Πελία, ζητώντας του το θρόνο που δικαιωματικά του άνηκε.
Ενώ ο συγκεντρωμένος λαός σκόπευε να θυσιάσει στο θεό Ποσειδώνα ζώα, για
να τιμήσει τη δύναμή του, σάστισε και έμεινε άναυδος από το έκπαγλο κάλλος
του νεανία, ο οποίος έμοιαζε πολύ με τον Απόλλωνα...
Όμως, ο Πελίας, τρομοκρατημένος από την πραγματοποίηση της προφητείας ότι η ζωή του και
ο θρόνος του θα κινδύνευαν από ένα μονοσάνταλο συγγενή του, δέχθηκε να του
τον παραχωρήσει μόνο εάν αυτός πήγαινε στην Κολχίδα και του έφερνε το Χρυσόμαλλο Δέρας, στου οποίου τη ράχη είχε ταξιδέψει ο Φρίξος και η Ελένη, πιστεύοντας
ότι ο Ιάσονας δεν θα τα κατάφερνε και θα παρέμενε στο θρόνο.
Ο Ιάσονας, όπως πάντα, πρόθυμα εκτέλεσε το καθήκον του. Φθάνοντας
στην Κολχίδα, ο Ιάσονας κατάφερε να αρπάξει το Δέρας, χάρη στη βοήθεια
της κόρης του βασιλιά της Κολχίδας, Αιήτη, και ξακουστής μάγισσας,
Μήδειας, η οποία τον είχε ερωτευτεί παράφορα. Έτσι, επέστρεψε
νικηφόρος στην Ιωλκό με τη Μήδεια σύζυγό του.
Με την επιστροφή του Ιάσονα, ο Πελίας αρνήθηκε να του παραδόσει το
θρόνο. Η Μήδεια όμως, βλέποντας ότι ο Πελίας παρέμενε αδιάλλακτος,
έπεισε τις κόρες του να τον διαμελίσουν, τάχα για να τον ξανανιώσουν. Ο
λαός της Ιωλκού, μετά το αποτρόπαιο έγκλημα, αντέδρασε και παρέδωσε το
θρόνο στο γιο του Πελία, Άκαστο. Έτσι, ο Ιάσονας και η Μήδεια
αναγκάστηκαν να εγκατασταθούν στην Κόρινθο όπου έζησαν για δέκα χρόνια
μαζί. Όμως, μετά από τη δεκάχρονη συμβίωση, ο Ιάσονας ερωτεύτηκε τη
Γλαυκή (ή Κρέουσα), κόρη του βασιλιά Κρέοντα της Κορίνθου, την οποία και
έκανε γυναίκα του. Η Μήδεια, εξοργισμένη και πληγωμένη από την
απόρριψη αποφάσισε να εκδικηθεί και σκότωσε όχι μόνο την αντίζηλό της
αλλά και τα παιδιά της, Μέρμερο και Φέρητα.
Στη συνέχεια, για να αποφύγει την οργή του Ιάσονα, δραπέτευσε με το
άρμα της, δώρο του θεού Ήλιου, το οποίο έσερναν φτερωτοί δράκοι, και
έφτασε στην Αθήνα, όπου της προσέφερε άσυλο ο βασιλιάς Αιγέας. Έτσι, ο
Ιάσονας έμεινε μόνος στην Κόρινθο μέχρι το τέλος της ζωής του. Το καράβι
του, την Αργώ, είχε αφιερώσει στο θεό Ποσειδώνα, γι’ αυτό και
καθημερινά επισκεπτόταν το πλοίο, θυμούμενος την εκστρατεία στην Κολχίδα
και λησμονώντας τη θλίψη του. Μια μέρα, ενώ κοιμόταν στη σκιά της Αργώς,
ένα σάπιο δοκάρι έπεσε και τον σκότωσε, τερματίζοντας τη ζωή του τόσο
πολυταξιδεμένου ήρωα. Ο Ιάσονας ήταν αγαπητός ήρωας και τιμόταν σε ιερά
σε όλη την Ελλάδα.
Sunday, 24 April 2016
«Το λυπημένο αρκουδάκι»
Ευγένιος Τριβιζάς
Αυτό δεν είναι ένα συνηθισμένο παιδικό βιβλίο. Είναι ένα βιβλίο που αγγίζει ένα από τα πιο ευαίσθητα και επώδυνα θέματα της εποχής μας. Η κακοποίηση όμως των παιδιών είναι μια πραγματικότητα την οποία δεν επιτρέπεται να αγνοούμε.
Η Σοροπτιμιστική Ένωση Ελλάδος προτείνει να μη διαβάζουν το βιβλίο αυτό τα παιδιά μόνα τους, αλλά μαζί με τους γονείς ή δασκάλους τους, ανταποκρινόμενοι στις ερωτήσεις ή απορίες τους, εάν και όταν κρίνουν ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να θίξουν το θέμα.
πηγή...
Εικονογράφηση: Παναγιώτης Ράππας
Αυτό δεν είναι ένα συνηθισμένο παιδικό βιβλίο. Είναι ένα βιβλίο που αγγίζει ένα από τα πιο ευαίσθητα και επώδυνα θέματα της εποχής μας. Η κακοποίηση όμως των παιδιών είναι μια πραγματικότητα την οποία δεν επιτρέπεται να αγνοούμε.
Η Σοροπτιμιστική Ένωση Ελλάδος προτείνει να μη διαβάζουν το βιβλίο αυτό τα παιδιά μόνα τους, αλλά μαζί με τους γονείς ή δασκάλους τους, ανταποκρινόμενοι στις ερωτήσεις ή απορίες τους, εάν και όταν κρίνουν ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να θίξουν το θέμα.
«Το Λυπημένο Αρκουδάκι» με συγγραφέα τον Ευγένιο Τριβιζά δεν
είναι ένα συνηθισμένο παιδικό παραμύθι. Είναι το βιβλίο με το οποίο οι
Ελληνίδες Σοροπτιμίστριες προβάλλουν ένα από τα σκληρότερα κοινωνικά
προβλήματα, την Ενδοοικογενειακή Βία στο παιδί.
Είναι το πρώτο βιβλίο στην παιδική λογοτεχνία του τόπου μας που
ασχολείται με το πρόβλημα αυτό, του οποίου οι διαστάσεις είναι πολύ
μεγαλύτερες από όσο φανταζόμαστε και με συνέπειες που αφορούν όλους μας,
γιατί η βία στο παιδί επηρεάζει ολέθρια όχι μόνο τη σωματική αλλά και
την ψυχική και πνευματική του ανάπτυξη.
Ένας εφιαλτικός κύκλος θυτών και θυμάτων βίας αναπτύσσεται και
τροφοδοτείται συνεχώς...
προσφέρει τη δυνατότητα σε χιλιάδες οικογένειες, γονείς και παιδιά,
να γνωρίσουν, μέσα από τη μορφή του κεντρικού ήρωα, το βουβό μυστικό
που κρύβει στην ψυχή του ένα λυπημένο, πονεμένο παιδί
και με κατανόηση και ανθρωπιά να συμβάλουν στην καταπολέμηση της
απεχθούς αυτής μορφής βίας, της ενδοοικογενειακής βίας, που αποτελεί
απειλή κατά της κοινωνίας"
Τέσσερα αγόρια και τέσσερα κορίτσια από το Β' Πειραματικό Λύκειο της Αθήνας με τη βοήθεια των καθηγητών τους, Αικ. Φιλιππάτου, Ελ. Τσίκιζα και Ιω. Καπετανάκη, επεξεργάστηκαν την ιδέα της μαθήτριας Αλεξάνδρας Βάσιλα για το θέμα της βίας στην οικογένεια και προχώρησαν στην παραγωγή της ταινίας μικρού μήκους στο πλαίσιο του προγράμματος «Το σχολείο πίσω από το φακό». Με πενιχρά μέσα, αλλά με πολλή αγάπη και φαντασία δημιούργησαν μια ταινία διαφορετική από τις άλλες. Κάτι μεταξύ φωτογραφίας και κινουμένων σχεδίων.
Για το «Λυπημένο Αρκουδάκι» εργάστηκαν:
οι μαθήτριες: Αλεξάνδρα Βάσιλα, Ορνέλα Γκιώνη, Βίκυ Μαυρέλη, Ίρις Τσελέντη
οι μαθητές: Απόστολος Ζαρρής, Γιάννης Ζαφειρόπουλος, Ιάσων Θεοφίλης, Αστέρης Κανούσης, Ηλίας Μουλάς
Πολύτιμη βοήθεια προσέφερε ο καθηγητής Γιώργος Σταυρόπουλος
Η ταινία διακρίθηκε ανάμεσα στις συμμετοχές 35 σχολείων από την Ελλάδα
στο διαγωνιστικό τμήμα Corallino του φεστιβάλ Maremetraggio της
Τεργέστης.Τέσσερα αγόρια και τέσσερα κορίτσια από το Β' Πειραματικό Λύκειο της Αθήνας με τη βοήθεια των καθηγητών τους, Αικ. Φιλιππάτου, Ελ. Τσίκιζα και Ιω. Καπετανάκη, επεξεργάστηκαν την ιδέα της μαθήτριας Αλεξάνδρας Βάσιλα για το θέμα της βίας στην οικογένεια και προχώρησαν στην παραγωγή της ταινίας μικρού μήκους στο πλαίσιο του προγράμματος «Το σχολείο πίσω από το φακό». Με πενιχρά μέσα, αλλά με πολλή αγάπη και φαντασία δημιούργησαν μια ταινία διαφορετική από τις άλλες. Κάτι μεταξύ φωτογραφίας και κινουμένων σχεδίων.
Για το «Λυπημένο Αρκουδάκι» εργάστηκαν:
οι μαθήτριες: Αλεξάνδρα Βάσιλα, Ορνέλα Γκιώνη, Βίκυ Μαυρέλη, Ίρις Τσελέντη
οι μαθητές: Απόστολος Ζαρρής, Γιάννης Ζαφειρόπουλος, Ιάσων Θεοφίλης, Αστέρης Κανούσης, Ηλίας Μουλάς
Πολύτιμη βοήθεια προσέφερε ο καθηγητής Γιώργος Σταυρόπουλος
πηγή...
Όχι να λες, να νιώθεις «Ευχαριστώ». Όχι μόνο για τα σημαντικά, αλλά και για όσα θεωρείς αυτονόητα
Σε σένα Άνθρωπε. Σε σένα και σε μένα απευθύνομαι. Και ερωτώ: «Ένιωσες, αλήθεια, «Ευχαριστώ», για ό,τι καθημερινά σου δίνεται απλόχερα σ’ αυτό το επί γης ταξίδι;»
«Ευχαριστώ».
«Ευχαριστώ».
Που αναπνέεις.
Που έχεις να τρως.
Που μπορείς και τρως.
Που έχεις πόδια.
Που μπορείς και περπατάς.
Που σου 'μάθαν οι δάσκαλοι να διαβάζεις.
Που σου 'μαθε η μάνα σου τι πα να πει ζεστή αγκαλιά.
«Ευχαριστώ».
«Ευχαριστώ».
Που είδες ένα παιδί να ελπίζει.
Που είδες ένα συνάνθρωπο σου να βοηθά έναν άλλο.
Που είδες λίγους να πιστεύουν, όταν οι πολλοί έχουν ήδη απελπιστεί.
«Ευχαριστώ».
«Ευχαριστώ».
Που σου 'μαθε η γιαγιά σου το πρώτο σου τραγούδι.
Που σε πρόσεχε ο παππούς, όταν είχες για πρώτη φορά πυρετό.
Που σου σκούπισε τα δάκρυα ο πατέρας, όταν έτρεχες και χτύπησες, μικρός.
«Ευχαριστώ».
Που έπεσες.
Που σηκώθηκες.
Που φοβήθηκες.
Που τόλμησες.
Που έζησες.
«Ευχαριστώ».
Που μαύρισαν τα γόνατά σου, από τα παιχνίδια στις αλάνες.
Που έμαθες κάθε στενό της παιδικής σου γειτονιάς.
Που είχες γειτονιά.
Που είχες γείτονες.
Που έχεις σπίτι.
«Ευχαριστώ».
Που μύρισες τη βροχή.
Που άκουσες την καταιγίδα.
Που είδες τον ήλιο.
Και που γνωρίστηκες με το βασίλεμα του.
«Ευχαριστώ».
Που διάβασες ένα ωραίο ποίημα.
Που ήπιες ένα ζεστό καφέ.
Που πήγες βόλτα δίπλα στην ακρογιαλιά.
Που μύρισες τα λουλούδια, μόλις μπήκε η Άνοιξη.
«Ευχαριστώ».
Που χαμογελάς.
Που χαμογελούν οι αγαπημένοι σου.
Που έκλαψες μαζί τους.
Που χόρεψες μαζί τους.
Που ταξίδεψες μαζί τους.
Που ονειρεύεσαι μαζί τους.
«Ευχαριστώ».
Που κατάλαβες πως κανένα πρόβλημα, δεν είναι πρόβλημα, αλλά δοκιμασία.
Που ενώ νόμισες πως είδες το χείλος του γκρεμού, τελικά τα κατάφερες και πέρασες από πάνω του.
Που ενώ ένιωσες να απελπίζεσαι, κατάλαβες πως όλα στο τέλος θα πάνε καλά.
«Ευχαριστώ».
Που γνωρίστηκες με το μέσα σου. Και που γνωρίζεσαι ακόμη.
Να λες
«Ευχαριστώ». Να λες
Για όσα χτύπησαν την πόρτα σου. Για ό,τι ήρθε. Για ό,τι θα έρθει.
«Ευχαριστώ».
Που αγάπησες. Που αγαπήθηκες.
Που έπεσες. Που σηκώθηκες.
Που φοβήθηκες. Που τόλμησες.
Που έζησες. Που ταξίδεψες.
Και που ακόμη ταξιδεύεις…
«Ευχαριστώ».
Για όσα χτύπησαν την πόρτα σου.
Για ό,τι ήρθε. Για ό,τι θα έρθει.
Τίποτα στη ζωή δε βγαίνει με εσαεί-εγγύηση. Τίποτα.
Τίποτα στη ζωή δε βγαίνει με εσαεί-εγγύηση. Τίποτα.
Γι’ αυτό σου και μου λέω, Άνθρωπε.
Να νιώθεις «Ευχαριστώ». Όχι να λες, να νιώθεις.______________
~ Άννα Ιωαννίδου
enallaktikidrasi.com
http://antikleidi.com
Saturday, 23 April 2016
Μουστοκούλουρα μαλακά με πετιμέζι και τέλεια κουλουράκια με χουρμάδες και ταχίνι!!
½ κούπα ελαιόλαδο
¼ κούπας χυμό πορτοκαλιού
¾ κούπας πετιμέζι
¼ κούπας ζάχαρη
½ κ. γ. σόδα
1 κ. γ. μπέικιν πάουντερ
1 κ. γ. κανέλλα
¼ κ. γ. γαρίφαλο
½ κιλό αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
για την εκτέλεση της συνταγής, κλικ στη μητερούλα
Τέλεια κουλουράκια με χουρμάδες και ταχίνι!!
Μια πολύ νόστιμη συνταγή για κουλουράκια που περιέχει δύο εξαιρετικά συστατικά: χουρμάδες και ταχίνι!!
Μερίδες: 18-20 κουλουράκια
Χρόνος: 30 λεπτά
Γέμιση
½ φλιτζάνι χουρμάδες χωρίς τα κουκούτσια
1/3 φλιτζανιού νερό
2 κ.σ σιρόπι σφενδάμου*
Ζύμη
½ φλιτζάνι ταχίνι
2 κ.σ λάδι
¼ φλιτζανιού σιρόπι σφενδάμου
1 κ.γ βανίλια
1 φλιτζάνι αλεύρι ολικής άλεσης για γλυκίσματα
Μερίδες: 18-20 κουλουράκια
Χρόνος: 30 λεπτά
Γέμιση
½ φλιτζάνι χουρμάδες χωρίς τα κουκούτσια
1/3 φλιτζανιού νερό
2 κ.σ σιρόπι σφενδάμου*
Ζύμη
½ φλιτζάνι ταχίνι
2 κ.σ λάδι
¼ φλιτζανιού σιρόπι σφενδάμου
1 κ.γ βανίλια
1 φλιτζάνι αλεύρι ολικής άλεσης για γλυκίσματα
.......................
για την εκτέλεση της συνταγής, κλικ στη μητερούλα
για την εκτέλεση της συνταγής, κλικ στη μητερούλα
* στο Βασιλόπουλο υπάρχει σιρόπι σφενδάμου









