Τρίτη, 18 Οκτωβρίου 2016

Τετράχρονος νοσηλευόταν από φυσικοπαθητικό
και κατέληξε στο νοσοκομείο

Οι γιατροί στο νοσοκομείο του Αγίου Βαρθολομαίου στο κέντρο του Λονδίνου, εξέδωσαν προειδοποιήσεις για τους κινδύνους που διατρέχουν τα παιδιά από διάφορες συμπληρωματικές θεραπείες, μετά την περίπτωση ενός 4χρονου αγοριού που οδηγήθηκε εσπευσμένα στα Επείγοντα περιστατικά.

Το αγόρι λάμβανε 12 διαφορετικά ολιστικά συμπληρώματα από φυσικοπαθητικό (ο εφαρμόζων τη φυσικοπαθητική, που υποστηρίζει ότι η φύση θεραπεύει τα πάντα) τα οποία υποτίθεται ότι βοηθούσαν στην αντιμετώπιση του αυτισμού του. 
Στα συμπληρώματα περιλαμβάνονταν η βιταμίνη D, το γάλα καμήλας, το ασήμι και τα άλατα μπάνιου Epsom. Το παιδί ανέπτυξε μια δυνητικά θανατηφόρα κατάσταση, αλλά ευτυχώς ανέκαμψε πλήρως τελικά.
Οι φυσικοπαθητικοί δεν είναι γιατροί αλλά ούτε και θεραπευτές – καθώς όπως υποστηρίζουν το σώμα γιατρεύεται μόνο του – χρησιμοποιούν τη βοήθεια του νερού, του ήλιου, του αέρα, της διατροφής, ενώ ορισμένες φορές προσφεύγουν στο βελονισμό, την ομοιοπαθητική, τη βοτανοθεραπεία και άλλες εναλλακτικές μεθόδους.
Οι γιατροί Catriona Boyd και Abdul Moodambail, γράφοντας στην επιθεώρησ British Medical Journal Case Reports, τόνισαν ότι χρειάστηκε να περάσουν αρκετές μέρες νοσηλείας μέχρις ότου η μητέρα του αναφέρει ότι το παιδί έπαιρνε τα ολιστικά συμπληρώματα, για αρκετούς μήνες. 
Οι γονείς ήταν «συντετριμμένοι που κάτι που είχαν δώσει στον γιο τους με καλή πρόθεση τον είχε κάνει τόσο άρρωστο».
«Η κατάσταση ήταν ιδιαίτερα έντονη, επειδή το παιδί ανέπτυξε τοξικότητα βιταμίνης D, η οποία οδήγησε σε πολύ υψηλά επίπεδα ασβεστίου, κάνοντας το παιδί πολύ άρρωστο, καθώς είναι μια κατάσταση η οποία μπορεί ακόμη και να αποβεί μοιραία», είπε ο Δρ Moodambail.

Το αγόρι είχε υποφέρει από τα συμπτώματα για τρεις εβδομάδες, τα οποία περιελάμβαναν εμετό, απώλεια βάρους και υπερβολική δίψα. Είχε χάσει περίπου 3 κιλά σε τρεις εβδομάδες και ήταν πολύ αφυδατωμένο. Στο νοσοκομείο υποβλήθηκε σε υπερενυδάτωση και φαρμακευτική αγωγή για να μειωθεί το επίπεδο του ασβεστίου του και ανάρρωσε πλήρως μέσα σε δύο εβδομάδες.
Ο Δρ Moodambail είπε ότι οι γονείς ανέφεραν την εναλλακτική θεραπεία που ακολουθούσε το παιδί μόνο στο τέλος, αφού αρχικά δεν περνούσε από το μυαλό τους ότι ήταν η αιτία για τα συμπτώματα.

«Αυτό συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις και με άλλους ασθενείς. Συχνά οι γονείς πιστεύουν ότι αυτά τα συμπληρώματα είναι φυσικά, ασφαλή και δεν προκαλούν παρενέργειες, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια σε πολλές περιπτώσεις, όπως αυτή».
Ο γιατρός ανέφερε ότι έβλεπε συχνά γονείς να στρέφονται σε εναλλακτικές θεραπείες για τη θεραπεία παιδιών με μακροχρόνια παθήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου