Και όμως το δικό σου παιδί έκανε φασαρία μέσα στην τάξη, χτύπησε συμμαθητή του στο διάλειμμα και έσπασε το τζάμι στο κυλικείο.
Πόσο δύσκολο είναι να αποδεχτούμε την πραγματικότητα και τα στοιχεία όταν πρόκειται για το δικό μας παιδί;
Τη στιγμή που παίρνεις την πρώτη παρατήρηση από τη δασκάλα της τάξης ότι ο γιος ή η κόρη σου προξένησε μια ζημιά ή χτύπησε κάποιο παιδάκι δεν θέλεις να το πιστέψεις και πολλές φορές καταλήγεις να έρχεσαι σε αντιπαράθεση με τον εκπαιδευτικό.
Πόσο πιο απλά θα ήταν τα πράγματα όμως αν απλά συνεργαζόμασταν οι γονείς με τους δάσκαλους και ζητούσαμε βοήθεια από κάποιον ειδικό σε περίπτωση που δεν μπορούμε να διαχειριστούμε μόνοι μας τις καταστάσεις;
Σε συζήτηση με φίλες μου αυτά λέγαμε, ότι οι γονείς συνήθως δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε ότι το παιδί μας παρουσιάζει παραβατική συμπεριφορά ακόμα και σε πολύ μικρές ηλικίες με αποτέλεσμα να αφήνουμε τις καταστάσεις στην τύχη τους και αντί να προσπαθούμε να τις διορθώσουμε καταλήγουμε να αντιμετωπίζουμε συνήθως μεγαλύτερα προβλήματα.Προσωπικά, στην αρχή της φετινής σχολικής χρονιά ήρθαν στο σπίτι μας δύο χαρτάκια παρατηρήσεων από τη δασκάλα όπου το ένα αφορούσε τη συμπεριφορά στην αυλή του σχολείου. Αρχικά τηλεφώνησα στη δασκάλα για να συναντηθούμε και να τα πούμε από κοντά. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε κοινή γραμμή απέναντι στο παιδί και αν το βοηθήσουμε να δει το λάθος του.
Σε δεύτερη φάση ζήτησα βοήθεια από έναν επαγγελματία υγείας μου έδωσε κάποιες κατευθύνσεις και συζήτησε με το παιδί, δουλέψαμε πολύ στο σπίτι και η συνεργασία με τη δασκάλα έφεραν την αντιστροφή της συμπεριφοράς και την επιβράβευση.Ωστόσο υπάρχουν και γονείς που δεν αποδέχονται πως υπάρχει κάποιο θέμα και αυτό έχει αντίκτυπο και στα άλλα παιδιά, γι'αυτό σας παρακαλώ μην αρνείστε τις καταστάσεις. Κανένας δεν είναι τέλειος ούτε όμως υπάρχουν και κακά παιδιά, τις περισσότερες φορές θέλουν λίγη βοήθεια παραπάνω, μια αγκαλιά και έναν καλό λόγο για να δουν τις πράξεις τους με άλλο μάτι. Οι γονείς θα δώσουν το παράδειγμα και τα παιδιά θα το ακολουθήσουν.