Σελίδες

Sunday, 15 May 2016

Βαρηκοΐα από την Εκκριτική Ωτίτιδα στα παιδιά

Το κάθε αυτί ενώνεται με τη μύτη με ένα σωληνάκι που ονομάζεται ευσταχιανή σάλπιγγα. Όταν για κάποιο λόγο κλείσει η είσοδος της ευσταχιανής σάλπιγγας μέσα στη μύτη, το αυτί δεν «αερίζεται» και αντιδρά με τοπική φλεγμονή. 

Η φλεγμονή προκαλεί παραγωγή και συσσώρευση αντιδραστικών υγρών πίσω από το τύμπανο, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ακοή, αφού το υγρό «απορροφά» μέρος του ήχου.
---------------
Οι επιπτώσεις της βαρηκοΐας από την εκκριτική ωτίτιδα είναι πολύ σημαντικές. 
Τα παιδιά με υγρό στα αυτιά μπορεί να αργήσουν να μιλήσουν ή να έχουν προβλήματα στην ανάπτυξη του λόγου. Σε χρόνιες, παραμελημένες περιπτώσεις, μπορεί να έχουν και μειωμένη απόδοση στο σχολείο, μειωμένη πνευματική ανάπτυξη ή και ψυχολογικά προβλήματα από την αδυναμία επικοινωνίας με τα άλλα παιδιά.
---------------
περισσότερα εδώ
************

Η
ωτίτιδα είναι από τις πιο ενοχλητικές και επώδυνες παθήσεις που επηρεάζουν τα παιδιά αλλά και τους ενήλικες. Η συγκεκριμένη πάθηση μπορεί να πάρει περισσότερες από μία μορφές, η καθεμία από τις οποίες έχει διαφορετικά συμπτώματα και διαφορετικό επίπεδο ενόχλησης στον ασθενή.

Έτσι, εκτός από την επώδυνη οξεία μέση ωτίτιδα, την οποία εννοούμε συνήθως όταν λέμε ωτίτιδα, υπάρχουν επίσης η εξωτερική ωτίτιδα που είναι λιγότερο επώδυνη αλλά συνοδεύεται από ενοχλητικό αίσθημα κνησμού και η εκκριτική ωτίτιδα που είναι συνήθως σχεδόν ασυμπτωματική.
Συγκεκριμένα, η εκκριτική ωτίτιδα συνίσταται στην παρουσία υγρού στο μέσω ους αλλά δεν συνοδεύεται από ενόχληση ή πόνο, παρά μόνο από ελαφριά βαρηκοϊα. Επηρεάζει κυρίως τα παιδιά ηλικίας από 2 έως 5 ετών και μπορεί να προκληθεί είτε από επεισόδιο οξείας μέσης ωτίτιδας είτε από κάποια βακτηριακή μόλυνση.
Παρόλο που η εκκριτική ωτίτιδα δεν έχει άμεσα συμπτώματα, όπως πόνος ή κνησμός, συνοδεύεται συχνά από ελαφριά βαρηκοΐα, βουητό και σε χρόνιες περιπτώσεις απώλεια της ισορροπίας.
Καθώς όμως τα συμπτώματα της δεν είναι εύκολα κατανοητά από το ίδιο το παιδί ούτε από τον ενήλικο περίγυρο του, είναι σημαντικό σε αυτές τις ηλικίες να παρατηρείτε με προσοχή τις αντιδράσεις του παιδιού στους ήχους και το πότε θα ξεκινήσει την ομιλία του.
Σε κάθε περίπτωση η εκκριτική ωτίτιδα είναι σημαντικό να αντιμετωπιστεί καθώς μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην ανάπτυξη και μετέπειτα εξέλιξη του παιδιού.

Για τις ελαφριές περιπτώσεις η εκκριτική ωτίτιδα μπορεί να αντιμετωπιστεί με συντηρητική αγωγή, όπως αυτοεμφύσηση, συσκευές εμφύσησης ή μαστίχες. 
Αν ωστόσο η συντηρητική αγωγή δεν φέρει αποτελέσματα και το επίπεδο βαρηκοΐας ξεπερνάει τα >40 dB είναι απαραίτητο ο ωτορινολαρυγγολόγος να επέμβει χειρουργικά για την οριστική αντιμετώπιση της πάθησης.
........................................

Το άσωστο σταφύλι -
Ένα παραδοσιακό παραμύθι από την Καππαδοκία

Μια φορά κι έναν καιρό ήσαν τρία αδέλφια και αποφάσισαν να πάνε να βρουν την τύχη τους. Επήραν λοιπόν τις σφεντόνες τους και βγήκαν έξω στον κάμπο.
Εκεί είπαν!
"θα ρίξουμε με τις σφεντόνες μας από ένα λιθάρι και ό,τι βρει το λιθάρι θα είναι η τύχη του".

Τεντώνει λοιπόν ο πρώτος την σφεντόνα του και ρίχνει ένα λιθάρι που επήγε στην πολιτεία και έπεσε στα πόδια μιας πλούσιας και πεντάμορφης κοπέλας. Την παντρεύτηκε την κοπέλα αυτή ο πρώτος αδελφός και έζησε ευτυχισμένος. 
Την ίδια τύχη είχε και ο δεύτερος
Ήρθε η σειρά του τρίτου.
Τεντώνει και αυτός με δύναμη τη σφεντόνα του και ρίχνει μια πέτρα που πήγε κι έπεσε σε μια βατουκλιά. Στενοχωρημένος ο μικρός αδελφός βάζει κάτω το κεφάλι και προχωρεί για τη βατουκλιά. Στο δρόμο ακούει μια φωνή.
"Αυτή είναι η τύχη σου, ό,τι είναι μέσα στη βατουκλιά είναι δικό σου, να το πάρεις στο σπίτι σου".
Όταν έφτασε το παλικάρι στη βατουκλιά, βλέπει μέσα μια χελώνα και ένα σκαντζόχοιρο. Τα πήρε και τα πήγε στο σπίτι του στενοχωρημένος. Την άλλη μέρα, έφυγε για τη δουλειά του βασανισμένος, αλλά το βράδυ που γύρισε στο σπίτι του, βλέπει με μεγάλη απορία το φαγητό έτοιμο, το τραπέζι στρωμένο και όλες τις δουλειές γινόμενες. Δεν μπορούσε να καταλάβει τι συμβαίνει. Την άλλη μέρα έγινε το ίδιο.
Τότε το παλικάρι εσκέφτηκε.' "Αύριο θα κάνω ότι φεύγω και θα κρυφτώ σε ένα μέρος να ιδώ πριν φύγω ποιος ετοιμάζει τις δουλειές". Έτσι έκαμε και, ενώ ήταν κρυμμένος, βλέπει να βγαίνει από το καβούκι της χελώνας μια λυγερόκορμη και πεντάμορφη κοπέλα και να αρχίζει τις δουλειές. Έκαμε αρκετές δουλειές και ύστερα εζύμωσε και άναψε το φούρνο για να ρίξει το ψωμί. 
Βλέπει και το σκαντζόχοιρο να μεταμορφώνεται σε παιδάκι και να υπερετεύει την κοπέλα. 

Το παλικάρι εθάμπωσε από την ομορφιά της κοπέλας και άρπαξε το καβούκι της χελώνας και το πέταξε στο φούρνο να καεί. Έτσι η κοπέλα έμεινε για πάντα μια πεντάμορφη γυναίκα που το παλικάρι την στεφάνωσε και την έκαμε δική του.
Η πεντάμορφη τώρα άρχισε να βγαίνει από το σπίτι και να πηγαίνει στη βρύση για νερό. Ο κόσμος την έβλεπε και εθαύμαζε την ομορφιά της.
 Κάποια ημέρα τη βλέπει και ο βασιλιάς, εθάμπωσε από την ομορφιά της κοπέλας και εκήρυξε τον πόλεμο στο παλικάρι. 
"Που την βρήκες εσύ αυτή", έλεγε, "αυτή δεν είναι για σένα, μόνο για βασίλισσα της αξίζει. Αν δεν μου φέρεις ένα σταφύλι που να τρώει όλο το βασίλειο και να μη σώνεται, θα σου την πάρω εγώ". "Μάλιστα, μεγαλειότατε", είπε τότε το παιδί και έφυγε βασανισμένο.

Όταν επήγε στο σπίτι του άρχισε τα κλάματα και είπε στη γυναίκα του όλη την ιστορία. Τότε η Πεντάμορφη του λέει! "Μη στενοχωριέσαι, αντρούλη μου, και κάνε αυτό που θα σου πω. Πάρε αυτές τις πετρούλες και να πας εκεί που βρήκες εμένα να τις κτυπήσεις και, όταν βγει η αδελφή μου, να της πεις να σου κόψει ένα σταφύλι και να το πας στο βασιλιά.
Έτσι έκαμε το παλικάρι. Επήγε, επήρε το σταφύλι και το επήγε στο βασιλιά. Έτρωγε όλος ο κόσμος και το σταφύλι δεν ετέλειωνε. Ο βασιλιάς όμως που ήθελε σώνει και καλά να πάρει την Πεντάμορφη, του έδωσε άλλη εντολή. "Να μου φέρεις τώρα", είπε στο παλικάρι, "ένα γεννητούρι που να στει όρθιο και να μιλήσει, ειδεμή θα σου πάρω τη γυναίκα σου".
Εκείνο πολύ στενοχωρημένο, πάει και το λέει στη γυναίκα του. Η Πεντάμορφη τότε του λέει: " Πήγαινε στην αδελφή μου πάλι, που είναι στην ώρα της να γεννήσει' να πάρεις το μωρό και να το πας στο βασιλιά και όλα θα πάνε καλά". Πάει το παλικάρι, παίρνει το παιδί και ξεκίνησε για το παλάτι του βασιλιά.
Στο δρόμο που πήγαινε ήταν στενοχωρημένο και έλεγε μέσα του. "Τούτο το άταρο να σταθεί στα πόδια του και να μιλήσει; Είναι αδύνατο, πάει, την έχασα τη γυναίκα μου". Ξαφνικά όμως, ακούει το γεννητούρι να φωνάζει. "Τσιτσί, θέλω τσιτσί". Τότε ήρθε η καρδιά του στη θέση της και τρέχοντας πήγε στο βασιλιά.
Εκεί είχε μαζευτεί κόσμος για να ιδεί τι θα γίνει. Όταν έφτασε ο νέος με το μωρό, το εφήνει κάτω και κείνο τσίτσιρη! Στάθηκε όρθιο και κοίταγε τον κόσμο. Όλοι κοίταζαν με μεγάλη απορία χωρίς να μιλάνε.

Τότε το γεννητούρι τους λέει: "Τι με κοιτάτε, βρε, που να κάνω και να ράνω τα γένια και τα μουστάκια του βασιλιά", θάμαξε ο κόσμος και ο βασιλιάς θυμωμένος λέει στο παλικάρι: "Παρ' το και ώστε στο διάβολο ευτούνο, εσύ και η γυναίκα σου". Έτσι το παλικάρι εκέρδισε την Πεντάμορφη και έζησαν αυτοί καλά και μεις καλύτερα.

*******
Παραλλαγή του παραμυθιακού τύπου "Ο φθόνος για την όμορφη γυναίκα"

(Την άκουσε ο Παναγιώτης Τσάμης από συγγενή του από την Καππαδοκία)

Γεωργίου Α. Μέγα. Κατάλογος ελληνικών παραμυθιών. 
Άννα Αγγελοπούλου - Αίγλη Μπρούσκου. Επεξεργασία παραμυθιακών τύπων και παραλλαγών. 

Ουγκάγκα μπουμ - μπουμ γι / γκάπα γκουμ ντιριλι γκαγκά
Αούγκιγκι, αούγκιγκι/μπάγκαλακα ουγκαγκά.


Γιάννης Κακουλίδης & Χάρρυ Κλυνν
Μουσική: Γιώργος Κριμιζάκης
Χάρρυ Κλυνν


Σαν ήμουνα κι εγώ μικρό παιδί
ρωτούσα για να μάθω καθετί.
Ρωτούσα κάθε μέρα τον μπαμπά και τη μαμά
να μάθω πώς γεννιούνται τα παιδιά.
Κοιτούσε ο μπαμπάς μου τη μαμάκα μου κλεφτά
και μου `λεγαν κι οι δυο τα λόγια αυτά:

Ουγκάγκα μπουμ - μπουμ γι
γκάπα γκουμ ντιριλι - γκαγκά...
Αούγκιγκι, αούγκιγκι
μπάγκαλακα ουγκαγκά. 


Μου λέγαν οι δασκάλοι στο σχολειό
πως για να μάθω πρέπει να ρωτώ.
ρωτώντας παίρνει βόλτες το μυαλό σου το αργό
και ρώταγα συνέχεια κι εγώ.
Τι, πώς και πού και ποιος και πότε κι όταν και γιατί
και μου `λεγαν τραβώντας μου το αυτί

Ουγκάγκα μπουμ - μπουμ γι
γκάπα γκουμ ντιριλι - γκαγκά...
Αούγκιγκι, αούγκιγκι
μπάγκαλακα ουγκαγκά.

Ρωτούσα στη δουλειά το διευθυντή
γιατί δεν ανεβαίνουν οι μισθοί.
Γιατί θα πρέπει να ψωνίζω εγώ στη λαϊκή
και να `χω γίνει εικόνα μαγική.
Γιατί να τη βολεύω συνεχώς με δανεικά
κι εκείνος μου απαντούσε φιλικά:

Ουγκάγκα μπουμ - μπουμ γι
γκάπα γκουμ ντιριλι - γκαγκά...
Αούγκιγκι, αούγκιγκι
μπάγκαλακα ουγκαγκά.

Ο γιόκας μου ρωτάει συνεχώς
μπαμπάκα μου τι πάει να πει φτωχός.
Τι πάει να πει κονόμα τι θα πει «θα φας καλά»
παιδί είναι και ρωτάει για πολλά.
Του φτιάχνω χαρακτήρα, του μιλάω σοβαρά
και πάντα του απαντάω καθαρά:

Ουγκάγκα μπουμ - μπουμ γι
γκάπα γκουμ ντιριλι - γκαγκά...
Αούγκιγκι, αούγκιγκι
μπάγκαλακα ουγκαγκά.

Πραγματική αδελφική αγάπη χωρίς όρια!!
Brother's Devotion to His Special Needs Sister

Ο αδελφός της δεν φεύγει λεπτό από δίπλα της, βρίσκει πάντα διάφορους τρόπους να την κάνει ευτυχισμένη και να αισθάνεται πως είναι ένα κανονικό παιδί, όπως όλα τα παιδιά.
Περνάνε πολλές ώρες μαζί παίζοντας διάφορα παιχνίδια.
Αυτή είναι πραγματική αδελφική αγάπη χωρίς όρια και χωρίς εμπόδια, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην ζωή τους.
.Η Νωτιαία Μυική Ατροφία είναι μια κληρονομική εκφυλιστική ασθένεια των κατώτερων κινητικών νευρώνων του νωτιαίου μυελού που σχετίζεται με συνεχώς αυξανόμενη μυική αδυναμία και μυική ατροφία. 
Είναι η πιο συχνή γενετική αιτία παιδικής θνησιμότητας. Προκαλείται από την ανεπαρκή έκφραση (τα χαμηλά επίπεδα) της πρωτεΐνης SMN (Survival of Motor Neuron). 
Η μορφή κληρονομικότητας της είναι αυτοσωμική υπολειπόμενη και οφείλεται σε μεταλλάξεις στο γονίδιο SMN1 που βρίσκεται στο χρωμόσωμα 5.

paidikigonia