Σελίδες

Thursday, 22 December 2016

Παιχνίδια επικίνδυνα για τα ματάκια των παιδιών
Toys To Avoid To Keep Your Child's Eyes Safe


Τώρα που οι γονείς σπεύδουν να αγοράσουν ένα μικρό ή μεγάλο δωράκι για τα παιδιά τους, οι ειδικοί μας συνιστούν να λάβουμε υπόψη την υγεία των ματιών τους
Και αυτό, γιατί οι τραυματισμοί των παιδιών από τα παιχνίδια είναι πολύ συνηθισμένοι.
Toys To Avoid To Keep Your Child's Eyes Safe
Σύμφωνα με στοιχεία από την Επιτροπή Ασφάλειας Καταναλωτικών Προϊόντων (Consumer Product Safety Commission) των Ηνωμένων Πολιτειών, τρία στα 1.000 παιδιά τραυματίζονται ετησίως από τα παιχνίδια τους, με το 35% των τραυματισμών να αφορούν παιδιά ηλικίας κάτω των 5 ετών και τους μισούς να συμβαίνουν στο πρόσωπο και στο κεφάλι.
Ωστόσο η ασφάλεια των ματιών συχνά είναι το τελευταίο που σκέπτονται οι γονείς όταν αγοράζουν παιχνίδια. Σε πρόσφατη αμερικανική δημοσκόπηση, τέσσερις στους δέκα συμμετέχοντες γονείς (το 41%) απάντησαν «σπανίως» ή «ποτέ» στην ερώτηση αν διαλέγουν παιχνίδια για τα παιδιά τους με γνώμονα και την ασφάλειά τους για τα μάτια τους. 
Την ίδια στιγμή, όμως, το 54% είπαν ότι «σίγουρα» θα έχουν τα παιδιά τους παιχνίδια που μπορεί να βλάψουν τα μάτια τους και το 22% παραδέχτηκαν ότι αυτό «είναι πιθανό».
«Οι τραυματισμοί των ματιών εξαιτίας παιχνιδιών είναι πολύ συνηθισμένοι και συμπεριλαμβάνουν από επώδυνες μικρο-αμυχές στον κερατοειδή χιτώνα του ματιού έως πολύ σοβαρά προβλήματα όπως τα έλκη κερατοειδούς, ο τραυματικός καταρράκτης, η αιμορραγία στο εσωτερικό του ματιού ή ακόμα και η αποκόλληση του αμφιβληστροειδούς που βρίσκεται στο πίσω μέρος του», λέει ο επιστημονικός διευθυντής του Οφθαλμολογικού Ινστιτούτου LaserVision Δρ. Αναστάσιος-Ι. Κανελλόπουλος, καθηγητής Οφθαλμολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και πρόεδρος της Διεθνούς Εταιρείας Διαθλαστικής Χειρουργικής (ISRS). 
«Ακόμα και θερμικά εγκαύματα στην ωχρά κηλίδα μπορεί να υποστεί ένα παιδί αν για παράδειγμα παίζει με ένα λέιζερ πόιντερ και το στρέψει προς το μάτι του».
Ποια παιχνίδια θα μπορούσαν να είναι επικίνδυνα; 
Πολλά και διαφορετικά, αλλά σε γενικές γραμμές πιο πιθανά θεωρούνται τα ατυχήματα με παιχνίδια όπως:
* Παιχνίδια που εκτοξεύουν οποιοδήποτε αντικείμενο (π.χ. σφεντόνες, τόξα, όπλα) γιατί η ταχύτητα εκτόξευσης είναι τέτοια ώστε μπορεί να προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό του ματιού ακόμα κι αν το εκτοξευόμενο αντικείμενο αποτελείται από μαλακό υλικό όπως το αφρολέξ.
* Εκτοξευτήρες μπαλονιών με νερό και νεροπίστολα (π.χ. τα μπαλόνια μπορεί να προκαλέσουν θλαστικό τραύμα στο μάτι και να οδηγήσουν σε αποκόλληση του αμφιβληστροειδούς και μόνιμη βλάβη της όρασης)
* Κάθε είδους παιχνίδια με αιχμηρά εξαρτήματα και άκαμπτες άκρες (π.χ. παιδικά καλάμια ψαρέματος, μαγικά ραβδιά, ξίφη, σπάθες, ξιφολόγχες κ.λπ.)
*Τα παιχνίδια με αεροζόλ (τα χημικά τους μπορεί να προκαλέσουν ερεθισμό των ματιών, χημική επιπεφυκίτιδα ή ακόμα και αμυχή του κερατοειδούς αν ο ψεκασμός γίνει από κοντινή απόσταση)
*Τα λέιζερ πόιντερς και οι φακοί με λαμπτήρες LED. Αν και κανένα από τα δύο δεν είναι παιχνίδι, πολλά παιδιά παίζουν αναβοσβήνοντας φακούς και μετατρέποντας τα λέιζερ πόιντερς των γονιών τους στα «φωτόσπαθα» του Star Wars. Δυστυχώς το τίμημα μπορεί να είναι βλάβη στα μάτια η οποία, στην περίπτωση των λέιζερ πόιντερς, μπορεί να είναι μόνιμη.

«Με όλα τα παραπάνω είδη παιχνιδιών ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού είναι μεγαλύτερος όταν χρησιμοποιούνται σε κλειστούς χώρους και η έκθεση σε αυτά γίνει από κοντινή απόσταση», διευκρινίζει ο Δρ. Κανελλόπουλος.
Κίνδυνος μπορεί να υπάρξει και με τα παιχνίδια που μπορεί να σπάσουν σε μεγάλα κομμάτια, αλλά και με τα παιχνίδια που προορίζονται για μεγαλύτερα παιδιά αλλά επιλέγονται για μικρότερα. Ακόμα και τα drones δεν είναι ασφαλή γιατί μπορεί να ξεφύγουν και να κτυπήσουν τα ίδια τα παιδιά ή τους φίλους τους.
«Είναι προφανές ότι στα μικρά παιδιά δεν πρέπει να δίνουμε παιχνίδια με αιχμηρά τμήματα που προεξέχουν, ούτε τόξα, βέλη και οποιοδήποτε παιχνίδι εκτόξευσης, ούτε καν το πέιντμπαλ», λέει ο Δρ. Κανελλόπουλος. «Αν θέλουμε να δώσουμε κάτι τέτοιο στο παιδί, αφενός πρέπει να έχει την κατάλληλη ηλικία και ωριμότητα, αφετέρου πρέπει να του αγοράσουμε και το κατάλληλο προστατευτικό ματιών. Πολύ σημαντικό είναι επίσης να επιβλέπουμε το παιδί όταν παίζει, ώστε να του εφιστούμε την προσοχή όταν πάει να κάνει λάθος».
Πάντως οι χριστουγεννιάτικοι κίνδυνοι για την όραση των παιδιών δεν τελειώνουν με τα παιχνίδια, προσθέτει. Πολλά ατυχήματα γίνονται με το χριστουγεννιάτικο δέντρο, ειδικά όταν οι γονείς βάζουν πολύ πίσω τα πακέτα με τα δώρα και το παιδί μπαίνει από κάτω του για να τα πιάσει.
«Οι βελόνες των δέντρων είναι πολύ αιχμηρές και επικίνδυνες για τα μάτια, ειδικά για τα μικρά παιδιά που δεν έχουν αίσθηση του κινδύνου και θα ορμήσουν να πιάσουν το δώρο που τους έφερε ο 'Αγιος Βασίλης» εξηγεί ο καθηγητής. «Ένας άλλος κίνδυνος είναι με τα στολίδια. Όταν έχουμε μικρό παιδί στο σπίτι, τα αιχμηρά στολίδια για το δέντρο (π.χ. τα αστέρια με μυτερές άκρες) μπορεί να αποδειχτούν επικίνδυνα γι αυτό και πρέπει να τα τοποθετούμε ψηλά, πολύ πάνω από το επίπεδο του κεφαλιού του».
Αν τέλος στη διάρκεια του ρεβεγιόν θελήσετε να ανοίξετε κάποιο αφρώδες ποτό (π.χ. μία σαμπάνια ή έναν αφρώδη οίνο) ή κανονάκι (party popper) που απελευθερώνει με έκρηξη χαρτοπόλεμο (κομφετί), θυμηθείτε να συγκρατήσετε τον φελλό και το κάλυμμα αντίστοιχα, για να μην τιναχτούν με δύναμη και κτυπήσουν κανέναν από τους παρευρισκόμενους στο μάτι.

Το παιδί σας πηγαίνει σχολείο, όχι εσείς!!!

Μήπως γράφετε εσείς τις εργασίες του παιδιού σας, το υπερφορτώνετε με εξωσχολικές δραστηριότητες ή έχετε υπερβολικές απαιτήσεις; Κι όμως, αυτά που περιμένει ο δάσκαλός του από σας είναι άλλα!
Να μην κάνετε τις εργασίες του
Αντισταθείτε στον πειρασμό να ολοκληρώσετε ή να διορθώσετε την ορθογραφία του μόλις το παιδί πέσει για ύπνο, προκειμένου να μη «γίνει ρεζίλι» την επόμενη μέρα στην τάξη. Οι εργασίες που δίνονται για το σπίτι έχουν στόχο να βοηθήσουν το παιδί να κατανοήσει καλύτερα όσα έμαθε μέσα στη μέρα και δεν χρειάζεται να είναι αλάνθαστες. Αν δυσκολεύεται να καταλάβει κάτι, βοηθήστε το, αλλά σε καμία περίπτωση μην αναλάβετε εσείς τις υποχρεώσεις του. Αν διαπιστώσετε ότι οι εργασίες τού φαίνονται συστηματικά πάρα πολύ δύσκολες, ενημερώστε το δάσκαλο ή τη δασκάλα του.

Να μην απαιτείτε να είναι πάντα «τέλειο»
Τα παιδιά μαθαίνουν εξίσου από τις επιτυχίες και τις αποτυχίες τους. Δείξτε έμπρακτα στο παιδί σας ότι δεν σας απογοητεύει όταν κάνει λάθη και εκμεταλλευτείτε τέτοιες ευκαιρίες για να του διδάξετε τι μπορεί να μάθει μέσα από κάθε λάθος και ότι πρέπει να προσπαθεί περισσότερο για να το διορθώσει.
Ένα παιδί το οποίο δέχεται συνεχώς αρνητική κριτική για τα λάθη του, παραιτείται από τη διαδικασία της μάθησης και αποκτά χαμηλή αυτοεκτίμηση. Επίσης, δεν είναι ποτέ ευχαριστημένο με τον εαυτό του και αγχώνεται πολύ εύκολα με καθετί που σχετίζεται με τη μάθηση.

Να έχετε ρεαλιστικές προσδοκίες
Όσο έξυπνο, ετοιμόλογο και ταλαντούχο κι αν σας φαίνεται το παιδί σας, πρέπει να παραδεχτείτε ότι οι πιθανότητες να μεγαλώνετε τον επόμενο Αϊνστάιν είναι μικρές. 
Μην εκνευρίζεστε εάν δυσκολεύεται στη γεωμετρία και μην αντιμετωπίζετε με καχυποψία τους εκπαιδευτικούς εάν σας πουν ότι το παιδί σας είναι ένας μέτριος μαθητής. Είναι ωραίο να περιμένει κανείς το καλύτερο από το παιδί του, αλλά είναι ακόμα σπουδαιότερο να είναι ρεαλιστής και να μη συγκρίνει το παιδί του με άλλα. 
Κάθε παιδί έχει τα δικά του ταλέντα και αυτά πρέπει να αναπτύξει, πάντα με γνώμονα την αγάπη και την ενθάρρυνση και όχι την καταπίεση και τον εξαναγκασμό.

Να κλείσετε την τηλεόραση
Δεν είναι ότι κάνει κακό στο παιδί, απλά ο χρόνος που περνάει μπροστά στην οθόνη είναι χαμένος χρόνος. Περιορίστε τον στις δύο το πολύ ώρες την ημέρα και εκμεταλλευτείτε τις υπόλοιπες για να παίξετε, να διαβάσετε βιβλία, να κάνετε βόλτες μαζί με το παιδί. Προσέξτε ιδιαίτερα τι βλέπει στην τηλεόραση το βράδυ, γιατί έχει παρατηρηθεί ότι οι έντονες ή βίαιες σκηνές μπορούν να διαταράξουν τον ύπνο του και ένας μαθητής που δεν έχει κοιμηθεί καλά είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα αποδώσει καλά την επόμενη μέρα στην τάξη.

Να μην στερείτε τον ελεύθερο χρόνο του
Σίγουρα θέλετε το καλύτερο για το παιδί σας, όμως με το να το γράψετε ταυτόχρονα σε δύο ξένες γλώσσες, κολυμβητήριο, πιάνο και ζωγραφική δεν θα του προσφέρετε περισσότερα εφόδια για τη ζωή. Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να έχετε ένα παιδί που τρέχει από τη μία δραστηριότητα στην άλλη μετά το σχολείο, με αποτέλεσμα στο τέλος της μέρας να είναι κουρασμένο, εκνευρισμένο και αγχωμένο. Να θυμάστε ότι τα πρώτα χρόνια του σχολείου ο ελεύθερος χρόνος και το δημιουργικό παιχνίδι είναι πιο πολύτιμα από οποιαδήποτε έξτρα γνώση.

Να έχετε εμπιστοσύνη στους δασκάλους του
Φαντάζομαι ότι μάλλον δεν θα εκτιμούσατε ιδιαίτερα ένα δάσκαλο που στην καθιερωμένη συνάντησή σας, για να συζητήσετε την πρόοδο του παιδιού σας, έπαιρνε την πρωτοβουλία να σας κάνει υποδείξεις για το πώς να «κάνετε τη δουλειά σας». 
Το ίδιο ακριβώς ισχύει και αντίστροφα. Κανένας δάσκαλος δεν περιμένει από εμάς να μάθει πώς να κάνει τη δική του δουλειά. Ευτυχώς, έχουν όλοι λάβει την απαραίτητη εκπαίδευση, πολλοί έχουν ιδιαίτερα σημαντική εμπειρία και οι περισσότεροι αγαπούν τόσο τη δουλειά τους ώστε να μπορούν να την κάνουν με συνέπεια, ευαισθησία και εξαιρετικά αποτελέσματα.
Μαρία Σκαπέρα - Ψυχοπαιδαγωγός
Πηγή - pekp

Ποια δώρα κάνουν τα παιδιά ευτυχισμένα;

Δεν είναι ανάγκη να πάρετε για το παιδάκι σας δώρο ακριβό
Με λίγα χρήματα δωρίστε του κάτι που θα αναπτύξει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία του, που δεν θα το βαρεθεί, επειδή μαζί του θα το συναρμολογήσετε και, κυρίως, μαζί θα παίζετε.
Την αγάπη σας θέλουν τα παιδιά σας. 
Την αγάπη και τη συντροφιά σας.
Ξύλινο 3D παζλ. Κατάστημα - Ανθοπωλείο
💟💟💟💟💟💟💟💟
Τελικά ποια δώρα κάνουν τα παιδιά ευτυχισμένα;
Κυριακή Περδικέα - ψυχοθεραπεύτρια – σύμβουλος ψυχικής υγείας

«Γιατί ο Άη Βασίλης δεν μου έφερε αυτό που του ζήτησα;», 
«Γιατί οι γονείς του συμμαθητή μου του πήραν τόσο μεγάλο δώρο;». 
Όσοι έχετε παιδιά πολύ πιθανόν να έχετε βρεθεί στη δύσκολη θέση να πρέπει ν’ απαντήσετε σε κάποια από αυτές τις ερωτήσεις. Ερωτήσεις που σας πληγώνουν και σας γεμίζουν ενοχές.

Κι εδώ ακριβώς βρίσκεται η απάντηση! Ουσιαστικά συνοψίζεται σε αυτήν την πρόταση: «Δεν μπορώ ν’ ανταποκριθώ στις ανάγκες του παιδιού μου όσο οι άλλοι γονείς». 
Ως ψυχοθεραπεύτρια γνωρίζω πολύ καλά πόση δύναμη κρύβει μέσα της αυτή η πρόταση. Ο γονέας έχει κρίνει τον εαυτό του ανήμπορο ν’ ανταποκριθεί και ανεπαρκή σε σχέση με τους άλλους γονείς. 
Ξέρω πως είναι πολύ δύσκολο όταν κάποιος έχει κρίνει τόσο αυστηρά τον εαυτό του, να σκεφτεί διαφορετικά αλλά θα τολμήσω να το προτείνω! Γιατί ο γονέας να αισθάνεται πληγωμένος που το παιδί του εκφράζει μια υλική ανάγκη του; Γιατί ο γονέας να αισθάνεται ανήμπορος που δεν μπορεί να την καλύψει; Και τέλος, γιατί ο γονέας να συγκρίνει τον εαυτό του και να αισθάνεται ανεπαρκής;
Ως γονείς είστε υποχρεωμένοι να παρέχετε στο παιδί σας όλα εκείνα που θα του εξασφαλίσουν στο παιδί υγιή ψυχική και σωματική ανάπτυξη. 
Και όχι, τα ακριβά παιχνίδια δεν συγκαταλέγονται σε αυτά! 
Αν το παιδί σας φέρνει σε δύσκολη θέση ζητώντας σας παιχνίδι συχνά, τότε θα ήταν καλό να διερευνήσετε ποια ανάγκη πραγματικά θα του καλύψει άλλο ένα παιχνίδι. 
Πολλές φορές τα παιδιά ζητούν επειδή παρατηρούν πως το οικογενειακό τους περιβάλλον δίνει μεγάλη σημασία στα υλικά αγαθά, ξοδεύοντας συχνά ή προσφέροντας συχνά ύλη στα παιδιά.
Τα παιδιά δεν αντιλαμβάνονται την χρηματική αξία ενός αντικειμένου οπότε αν τους προσφέρετε συχνά κάτι έστω και μικρό τα παιδιά καταλαβαίνουν πως αφού μου προσφέρουν πολλά μπορώ να ζητάω πολλά. Όμως, τα παιδιά μαθαίνουν από τις πράξεις των γονιών τους κι όχι απ’ τα λόγια. 
Έτσι, αν δουν ότι οι γονείς τους αντί να αγοράσουν τα δώρα για τους φίλους, προσφέρουν σπιτικά γλυκά ή χειροποίητα δωράκια που θα φτιάξουν μόνοι τους ή και με τη βοήθεια των παιδιών, τότε σιγά σιγά θα καταλάβουν ότι προσφέρω δεν σημαίνει απαραίτητα δίνω κάτι ακριβό αλλά κάτι που κάνω για τον άλλο με αγάπη. Έτσι και τα παιδιά θα περάσουν δημιουργικό χρόνο μαζί σας και θα ενισχύσετε τη γιορτινή ατμόσφαιρα στο σπίτι.
Αν το παιδί επιμένει πάρα πολύ, τότε μπορείτε να κάνετε μαζί μια λίστα με 2-3 πράγματα που του αρέσουν και ξέρετε ότι μπορείτε ν’ αγοράσετε και να το βάλετε να διαλέξει μεταξύ αυτών και μόνο. Είναι σημαντικό να εξηγήσετε στο παιδί για ποιο λόγο δεν του αγοράζετε αυτό που θέλει με κατανόηση, ειλικρίνεια και αποδοχή. 
Δεν σας κάνει λιγότερο καλό γονέα το γεγονός ότι δεν μπορείτε να του παρέχετε ότι ζητήσει. Ακριβώς το αντίθετο! Προσφέροντας στο παιδί πιο λίγα παιχνίδια αλλά πολλή περισσότερη αγάπη, ειλικρίνεια και ποιοτικό χρόνο μαζί του θα έχετε κάνει περισσότερα απ’ όσα μπορείτε καν να φανταστείτε!
Γιατί τα παιδιά χρειάζονται τους γονείς τους κοντά τους, να νιώθουν με τις πράξεις τους ότι τα αγαπούν, και χρειάζονται να βλέπουν ειλικρίνεια στις πράξεις των γονιών τους. 
Τα παιδιά δεν χρειάζονται ούτε ακριβά παιχνίδια συνεχώς, ούτε λαμπερά πάρτι και ρεβεγιόν. 
Τα παιδιά χρειάζονται αγάπη. 
Και αν σκέφτεστε ότι εσείς ως παιδί δεν είχατε ακριβά παιχνίδια και θέλετε στο παιδί σας να μην λείψουν, τότε σκεφτείτε ποιες αναμνήσεις είναι πιο έντονες απ’ τα Χριστούγεννα των παιδικών σας χρόνων και τι πραγματικά σας έχει λείψει.
Η ζεστή οικογενειακή ατμόσφαιρα του σπιτιού, όλη η οικογένεια να παίζει κάποιο παιχνίδι ή να βλέπει μια ωραία ταινία, ζεστά κουλουράκια και κέικ να μοσχομυρίζουν σε όλο το σπίτι, χριστουγεννιάτικη μουσική να ακούγεται, βόλτες όλοι μαζί σε ένα πάρκο μαζεύοντας υλικά της φύσης για χειροποίητα χριστουγεννιάτικα δωράκια, βόλτα στο στολισμένο κέντρο της πόλης το βράδυ για να χαζέψετε όλα αυτά τα όμορφα φώτα και να φάτε ζεστό ποπ κορν ή μαλλί της γριάς, όλοι μαζί να φτιάχνετε χειροποίητες χριστουγεννιάτικες κάρτες για να στείλετε στους αγαπημένους σας. 
Και τόσα άλλα που θα μπορούσα να γράφω για ώρες.
Τα Χριστούγεννα είναι στιγμές. 
Αυτές οι στιγμές θα χαραχτούν στις αναμνήσεις του παιδιού σας ανεξίτηλα και θα το συντροφεύουν για πάντα. 
Και αν ποτέ τα ρωτήσει κάποιος πως ήταν τα παιδικά σου χρόνια, θα μπορεί με σιγουριά και υπερηφάνεια να πει: ευτυχισμένα!
enallaktikidrasi

Θυμωμένο παιδί: Μην το μαλώνετε.
Απλά, δείξτε του τη θετική πλευρά του θυμού!

Πολλές φορές οι γονείς αγχώνονται και προβληματίζονται όταν το παιδί έχει ξεσπάσματα θυμού. 
Ο θυμός είναι ένα βασικό συναίσθημα που έχουν όλοι οι άνθρωποι. Είναι σχεδόν αδύνατον να πούμε ότι κάποιος δεν θυμώνει με κάτι και ιδιαίτερα όταν μιλάμε για ένα παιδί.
Τα παιδιά είναι αυθόρμητα, εκδηλωτικά, απαλλαγμένα από τις κοινωνικές συμβάσεις και ιδιαίτερα τα πιο μικρά παιδιά εκφράζουν το θυμό τους πιο άμεσα. 
Ωστόσο, ένα παιδί, όπως και ένας ενήλικας, δεν μπορεί να εκφράσει το θυμό του με οποιοδήποτε τρόπο. Δεν γίνεται να βλάψει κάποιον ή να καταστρέψει την περιουσία κάποιου. Η σωστή έκφραση του θυμού είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων και κυρίως εξάσκησης. 
Είναι δύσκολο κάθε φορά που το παιδί θυμώνει να εκφράζεται με το σωστό τρόπο. Ωστόσο, αξίζει να επιβραβευθεί όσες φορές το καταφέρει.
Και ποιος είναι ο σωστός τρόπος; 
Δεν είναι ένας αλλά πολλοί και κάθε παιδί επιλέγει αυτό που του ταιριάζει καλύτερα. 
Μπορεί κάποιο παιδί να επιλέγει την απομόνωση, ενώ κάποιο άλλο να προτιμά να τρέξει ή να χτυπήσει κάποια μαξιλάρια. 
Σε μεγαλύτερες ηλικίες μπορεί να προτιμά να κλειστεί σε ένα δωμάτιο με δυνατή μουσική ή να μιλήσει με κάποιον οικείο για το θέμα που το θύμωσε. 
Όποιον τρόπο και να επιλέξει πάντως είναι σημαντικό να γνωρίζει ότι ο θυμός δεν είναι ένα συναίσθημα που πρέπει να κρύβουμε. Αντίθετα, είναι πολύ σημαντικό να το εκφράζουμε, ώστε να να αποφεύγουμε τη συσσώρευσή του. 
Όταν κάποιος κρατάει το θυμό του μέσα του και δεν τον δείχνει στους άλλους, συνήθως μοιάζει με ηφαίστειο που είναι έτοιμο να εκραγεί. Είναι επίσης πιθανό να εκφραστεί με σωματικά προβλήματα, όπως δερματικά, ονυχοφαγία, ακμή κ.α.
Οι γονείς λοιπόν με κάθε ευκαιρία που τους δίνεται οφείλουν να τονίζουν ότι δεν είναι κακό να θυμώνει κάποιος αλλά ότι πρέπει να το εκφράζει με το σωστό τρόπο. 
Μέσα από το θυμό επίσης, ένα παιδί μπορεί να βρει τα όριά του και τα όρια που θα βάλει στους γύρω του. Αν για παράδειγμα, ένας συμμαθητής το ενοχλεί παίρνοντας τα παιχνίδια του, το συναίσθημα του θυμού θα βοηθήσει το παιδί ώστε να οριοθετήσει το χώρο του λέγοντάς του ότι αυτό δεν του αρέσει. Δεν έχει νόημα λοιπόν να του πούμε «μην θυμώνεις με το συμμαθητή σου» αλλά έχει νόημα να το βοηθήσουμε να βρει σωστούς τρόπους να μιλήσει για το θυμό του.
Η θετική πλευρά του θυμού είναι και μακροχρόνια. 
Το παιδί μαθαίνει να απομακρύνει ανθρώπους που του προκαλούν πολύ συχνά το συναίσθημα του θυμού και ίσως έτσι κάνει καλύτερες επιλογές των ανθρώπων που θα είναι κοντά του.

Το συναίσθημα του θυμού είναι ίσως από τα πιο έντονα και εκδηλωτικά. 
Ίσως για αυτό φέρνει σε αμηχανία τους γονείς. Έχει θετικές πλευρές όπως και τα περισσότερα συναισθήματα. Μέσα από το θυμό γνωρίζει το παιδί τα όριά του και τα επιβάλλει στους άλλους. Προστατεύει τον εαυτό του και μπορεί να γίνει πιο ευρηματικό και με καλύτερη προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. 
Όταν το παιδί ξέρει να διαχειρίζεται το συναίσθημά του, ενισχύεται η αυτοεκτίμησή του και αντιμετωπίζει καλύτερα τις προκλήσεις.
Ωστόσο, αν η έκφραση του θυμού σε ένα παιδί σχολικής και εφηβικής ηλικίας είναι κάτι που το δυσκολεύει στις διαπροσωπικές του σχέσεις, οι γονείς είναι καλό να ζητήσουν τη συμβουλή ενός ειδικού.

Βασιλική Τσούτσου
Ψυχολόγος, M.Sc. Παιδαγωγική Ψυχολογία