Εκτός από τις γνωστικές ικανότητες, η καθημερινή επαφή με τη μητέρα σε «δημιουργικές δραστηριότητες» καθιστούν το παιδί πιο κοινωνικό στη μετέπειτα ζωή του.
Μια νέα έρευνα, η οποία υποστηρίζει πως η μισάωρη βοήθεια της μητέρας στην καθημερινή μελέτη των μικρών παιδιών το βοηθά να γίνει εξυπνότερο, είδε το φως της δημοσιότητας.
Για την ακρίβεια, τα παιδιά μεταξύ 3-7 ετών που βοηθούνται από τη μητέρα τους στη μελέτη φαίνεται πως αναπτύσσουν περισσότερο τις γνωστικές τους ικανότητες σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά. Εκτός αυτού, ο αντίκτυπος της καθημερινής επαφής με τη μητέρα φαίνεται πως είναι σημαντικός και στις κοινωνικές σχέσεις του παιδιού στη μετέπειτα ζωή του.Οι ερευνητές από το πανεπιστημιακό Κολέγιο του Λονδίνου και το πανεπιστήμιο του Έσσεξ μελέτησαν τα δεδομένα από 8.000 παιδιά μέσα σε διάστημα 16 ετών της ζωής τους.
Ο καθηγητής Marco Francesconi από το πανεπιστήμιο του Έσσεξ σχολίασε: «Υπάρχουν δυο σημαντικά ευρήματα που προκύπτουν από αυτή τη μελέτη.
Το πρώτο είναι πως τα παιδιά που περνούν χρόνο με τις μητέρες τους σε “εκπαιδευτικές δραστηριότητες” μεταξύ των ηλικιών 3-7, όπως το διάβασμα ή η βοήθεια με τις ασκήσεις τους, τείνουν να αναπτύσσουν περισσότερο τις γνωστικές τους ικανότητες.
Το δεύτερο εύρημα είναι πως τα παιδιά που περνούν χρόνο με τις μητέρες τους σε “δημιουργικές δραστηριότητες”, όπως η ζωγραφική ή ο χορός, τείνουν να κοινωνικοποιούνται καλύτερα».
Ο ίδιος συμπλήρωσε πως μισή ώρα ενασχόλησης με το παιδί κάθε μέρα στις παραπάνω δραστηριότητες, αρκεί ώστε να ενισχύσει σημαντικά τόσο την εξυπνάδα όσο και την κοινωνικότητα του παιδιού.Η μελέτη εστίασε στην επίδραση της επαφής του παιδιού με την μητέρα του, μη καθιστώντας σαφές αν το ίδιο αποτέλεσμα προκύπτει και μέσω της ανάλογης επαφής με τον πατέρα.